Şimdi Ara

Dünyanın en uzun menzilli elektrikli aracı: Tesla Model S 100D

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en uzun menzilli elektrikli aracı: Tesla Model S 100D

    Faraday Future FF 91’i CES 2017 kapsamında tanıtmış ve araç üretime hazır hale gelip satışa sunulduğunda 600km’nin üzerinde menzil sunarak alanındaki en iyi değerlere sahip olacağını duyurmuştu. Bu hamleye karşılık Tesla cephesi ise sessiz sedasız bir adım attı.

     

    Daha önce P100D batarya paketinin sadece performans odaklı olacağını ve Model S ya da Model X versiyonlarına daha uzun menzil sağlamak adına kullanılmayacağını söyleyen Tesla, web sitesinde bir güncelleme yaptı. Buna göre Model S ya da Model X’in 100D versiyonu satın alma seçeneklerinde yer almaya başladı.

     

    Performans modelinde sunulan pil paketi ile 0’dan 100km hıza 2.5 saniyenin altında ulaşmayı başaran Tesla, bu yapı ile Model S’te maksimum 506km menzil sunabiliyordu. Satışa sunulan yeni Model S 100D versiyonunda ise menzil, 540km’ye çıkarılmış oldu. 0-100km/h hızlanması ise 4.2 saniyeye çekilmiş ve maksimum hız 250km/h ile sınırlandırılmış.

    Dünyanın en uzun menzilli elektrikli aracı: Tesla Model S 100D 

    Amerika’da kullanıcılar bu pil paketi ile Model S’i satın almak istediklerinde vergiler dahil 95 bin dolar ödemek durumda. Aracın teslim tarihi ise Mart 2017 olarak belirleniyor. Bu fiyata ek donanımlar ve gelişmiş otomatik pilot ise dahil değil. Otomatik pilot için ekstra 5 bin dolar talep ediliyor.

     

    Tesla’nın hali hazırda satışta olan tüm Model S versiyonlarının menzilleri ise şöyle:

     

    • 60: 320km
    • 60D: 350km
    • 75: 400km
    • 75D: 415km
    • 90D: 470km
    • 100D: 540km
    • P100D: 506km

     








  • Çok iyi. Dünyada bir yerlerde insanlar teknoloji geliştiriyor biz de burdan seyrediyoruz. Seçimlere yakın yerli otomobilimizi görüp hasret gideriyoruz sonra diğer seçime kadar özlüyoruz falan. Kim bilir... Belki bir gün biz de ülkemizdeki sanayinin gelişimini, yeni araçların üretildiğini görürüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratkaya -- 20 Ocak 2017; 20:08:13 >
  • Helal olsun adamlar akıllarını kullanıp sürekli daha iyisini üretiyorlar hem kendileri hem ülkeleri kazanıyor.

  • Samsung 600 km giden pil tanitmiştı galiba

  • Siyah renk çok avangard görünüyor.

  • Yarın bir gün bu araçlar tek şarjla binlerce km gidecek hale gelcekler.

  • amserdamda havaalaninda taksilerin hepsi tesla

  • muratkaya kullanıcısına yanıt
    http://www.ntv.com.tr/teknoloji/tek-sarjla-100-bin-kilometre-giden-otomobil,ltAJp5Q5z0eOLq6mwBacCg

    Bizim teknolojilerimiz çok daha önde bir kere, Tesla bizi gısganıyor.
  • Benim tahminim belli bir KM mesafeden sonra km uzatmaktan ziyade şarj hızını arttıracak teknolojilere daha fazla yatırım yapılacak. araba zaten 2 ton mesafe uzatmak için batarya sürekli büyürse böyle böyle pek bi çözüm gibi gelmiyor bana. Ancak tesla aynı zamanda verimi de sürekli arttıran bir firma.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: .PanxeR.

    Benim tahminim belli bir KM mesafeden sonra km uzatmaktan ziyade şarj hızını arttıracak teknolojilere daha fazla yatırım yapılacak. araba zaten 2 ton mesafe uzatmak için batarya sürekli büyürse böyle böyle pek bi çözüm gibi gelmiyor bana. Ancak tesla aynı zamanda verimi de sürekli arttıran bir firma.

    Teknoloji senin bildiğin gibi yürümez.
    Tesla araçlarda yüzlerce 18650 pillerden kullanılıyor. Bir pil 2000 mah 48 gramken aynı ölçüdeki yeni piller 3400 mah'ın üstüne çıktı ve 44gram ağırlığa düştü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infom@n -- 20 Ocak 2017; 22:31:12 >
  • 0-100km 4.4 sn 0-60mil 4.2 sn performans aynı kısaca menzil sadece uzadı.

  • güzel ve yeterli menziller...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    quote:

    Orijinalden alıntı: .PanxeR.

    Benim tahminim belli bir KM mesafeden sonra km uzatmaktan ziyade şarj hızını arttıracak teknolojilere daha fazla yatırım yapılacak. araba zaten 2 ton mesafe uzatmak için batarya sürekli büyürse böyle böyle pek bi çözüm gibi gelmiyor bana. Ancak tesla aynı zamanda verimi de sürekli arttıran bir firma.

    Teknoloji senin bildiğin gibi yürümez.
    Tesla araçlarda yüzlerce 18650 pillerden kullanılıyor. Bir pil 2000 mah 48 gramken aynı ölçüdeki yeni piller 3400 mah'ın üstüne çıktı ve 44gram ağırlığa düştü.

    Şarj hızını artırma çalışmaları da bir o kadar önemli tabi. Yoksa elektrikli arabalar çoğaldıkça, istasyonda bekleme süreleri katlanılmaz bir hal alabilir. Aynı zamanda, istasyonlar yaygınlaştıkça ve şarj süreleri kısaldıkça 150km idare edebilecek şarjlar bile kullanıcılara yeterli gelecektir.

    http://teslaturk.com/400-350kw-dc-sarj-istasyonu/

    "350kW şarj gücü pil boşken 5 dakikada yaklaşık 150km’lik şarj demek."




  • Daha biz hybrit nedir ne değildir tam olarak bilmezken, onlar 0-100'e "Ferrari'den" daha çabuk ulaşıp, "Ferrari'den" daha uzun menzilli elektrikli 0 emisyon seri araç üretiyorlar.

    Bize de tüplü ve öfkeli araçları 100 bine satıyorlar. O da yetmez gibi biz de kapış kapış alıyoruz!

    Onlar Tesla'yı kendi ülkelerinde 100 bin dolara alıyorlar. Artı alım güçleri yüksek. :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: megaron85

    quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    quote:

    Orijinalden alıntı: .PanxeR.

    Benim tahminim belli bir KM mesafeden sonra km uzatmaktan ziyade şarj hızını arttıracak teknolojilere daha fazla yatırım yapılacak. araba zaten 2 ton mesafe uzatmak için batarya sürekli büyürse böyle böyle pek bi çözüm gibi gelmiyor bana. Ancak tesla aynı zamanda verimi de sürekli arttıran bir firma.

    Teknoloji senin bildiğin gibi yürümez.
    Tesla araçlarda yüzlerce 18650 pillerden kullanılıyor. Bir pil 2000 mah 48 gramken aynı ölçüdeki yeni piller 3400 mah'ın üstüne çıktı ve 44gram ağırlığa düştü.

    Şarj hızını artırma çalışmaları da bir o kadar önemli tabi. Yoksa elektrikli arabalar çoğaldıkça, istasyonda bekleme süreleri katlanılmaz bir hal alabilir. Aynı zamanda, istasyonlar yaygınlaştıkça ve şarj süreleri kısaldıkça 150km idare edebilecek şarjlar bile kullanıcılara yeterli gelecektir.

    http://teslaturk.com/400-350kw-dc-sarj-istasyonu/

    "350kW şarj gücü pil boşken 5 dakikada yaklaşık 150km’lik şarj demek."



    Şarj süresi aşılması gereken en büyük sorun, fakat benim yaşam tarzım için sorun oluşturmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratkaya

    Çok iyi. Dünyada bir yerlerde insanlar teknoloji geliştiriyor biz de burdan seyrediyoruz. Seçimlere yakın yerli otomobilimizi görüp hasret gideriyoruz sonra diğer seçime kadar özlüyoruz falan. Kim bilir... Belki bir gün biz de ülkemizdeki sanayinin gelişimini, yeni araçların üretildiğini görürüz.

    Seçimlerle bunu bağlaman çok saçma.ABD'de bunu özel şirket olan Tesla yapıyor oranın devleti değil.Sadece ilk kurulduğu roadster zamanında devlet fon kredi vermiş o kadar.Türkiye'dede destek istek var ama İYİ bir araç yapabilecek bir şirket şimdiye kadar çıkmadı.O yüzden devletimiz el attı fakat devlette diğer bütün ülkeler gibi özel sektör kadar hızlı olamıyor.
    Bence bizim milletin algısında bir sorun var çok küçük düşünüyoruz.Herkes herşeyi yapabilirken kimse birşey yapmıyor,yapabileceğini düşünmüyor ve büyük atılımlar hep devlet eliyle oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratkaya

    Çok iyi. Dünyada bir yerlerde insanlar teknoloji geliştiriyor biz de burdan seyrediyoruz. Seçimlere yakın yerli otomobilimizi görüp hasret gideriyoruz sonra diğer seçime kadar özlüyoruz falan. Kim bilir... Belki bir gün biz de ülkemizdeki sanayinin gelişimini, yeni araçların üretildiğini görürüz.


    Neden her şeyi hükümetlerden devletlerden bekliyoruz anlayamıyorum? Tesla özel bir firma. Amerikanın en büyük şirketleri de özel şahıs firmaları ya da şahısların kurduğu firmalar. o kadar tembelleşmişiz ki insiyatif alma ya da girişimci olmak diye bir şey kalmamış bizde. Birde her şeyden şikayet edip sorumluluğu başkalarının üzerine atınca bizden iyisi yok... Günümüzde üniversite öğrencilerinin bile en büyük hayali isim yapmış bir şirkete kapağı atıp iyi maaş almaktan öteye gitmiyor. Bu kafayla bir yere varmak zor maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuago -- 21 Ocak 2017; 18:24:2 >




  • beklediğimden de hızlı halledecekler belli ki bu menzil işini, bravo.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100kwh= 540km
    %90 verimlilikle şarj edilse
    %100 şarj etmek için 111kw enerji lazım. 111kw X 0.44 krş = 49 ?
    49₺ / 540km = 9 kuruş
    1km'de 9 kuruş yakıyor.
    Fakat hava sıcaklığına göre menzil düşüyor. O zaman km'de 15 kuruş tüketim görülebiliyor.
    Eğer Türkiye'de (220 Volt) duvardan şarj etmeye kalkarsanız saatte 2 kw doldurabiliyorsunuz. 111kw dolum için 56 saat şarj gerekir. 400 volt 3 faz abonesi olursanız bu süre 8 saate düşüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infom@n -- 22 Ocak 2017; 12:46:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuago

    quote:

    Orijinalden alıntı: muratkaya

    Çok iyi. Dünyada bir yerlerde insanlar teknoloji geliştiriyor biz de burdan seyrediyoruz. Seçimlere yakın yerli otomobilimizi görüp hasret gideriyoruz sonra diğer seçime kadar özlüyoruz falan. Kim bilir... Belki bir gün biz de ülkemizdeki sanayinin gelişimini, yeni araçların üretildiğini görürüz.


    Neden her şeyi hükümetlerden devletlerden bekliyoruz anlayamıyorum? Tesla özel bir firma. Amerikanın en büyük şirketleri de özel şahıs firmaları ya da şahısların kurduğu firmalar. o kadar tembelleşmişiz ki insiyatif alma ya da girişimci olmak diye bir şey kalmamış bizde. Birde her şeyden şikayet edip sorumluluğu başkalarının üzerine atınca bizden iyisi yok... Günümüzde üniversite öğrencilerinin bile en büyük hayali isim yapmış bir şirkete kapağı atıp iyi maaş almaktan öteye gitmiyor. Bu kafayla bir yere varmak zor maalesef.

    Özel girişimci olup böylesine büyük riskli işlerde ayakta durabilmek pek de mümkün değil. Yenisin, bilinmiyorsun, güvenilmezsin. Kim senden ürün alacak? Anca kayda değer bir fiyat avantajın olmalı ki insanlar en azından ucuz diye alsın. O da yeni biri için zarar ile başlamak demek. Bu noktada elbette devlet destek olmalıdır. Göstermelik değil, gerçek destek. Ama ne yazık ki bizim ülkemizde düşene bir tekme daha vuruluyor. Herşeyi kendin yapmak istesen öncelikle kaynak bulmak zor, kaynak buldun yaptın diyelim "bunun bir prosedürü var, dur bakalım " deniyor. Bürokrasiyle uğraş dur. Ruhsat alması dert, marka çıkarmak dert, fizibiliteymiş, çevre prosedürleriymiş... Şartlar çok ağır. Kosgeb tarzı destekler için de elli tane şey isteniyor. Bir ona git, bir buna git. Anlamaya ve anlatmaya çalış dur. Kolaylık sağlamak yerine engel oluyor sanki devlet. Ya çok paran olacak, ya da devlet büyükleriyle bir yakınlaşman olacak ki yaptığın iş desteklensin. Şahsen otomotive aşırı derecede meraklıyım ve sibop kapağı üretmek bile olsa ileride bu sektöre kesin gireceğim. Ama bu şartlarda zor. Kendim şu an için birşey yapamıyorsam elbette cebimdeki paranın yarısını alan devletten de param nereye gidiyor diyerek birşeyler beklerim. Hakkım değil midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.