Şimdi Ara

Reno 21 concorde yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
20.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, 3 hafta evvel çok uzun zamandır almayı düşündüğüm reno 21 concorde aldım (1992 model) araç hakkında teknik bilgim olmadığı için araştırma yaparken bu siteyi ve yazılarını gördüm hemen Foruma üye oldum ve problem olabileceğini düşündüğüm bir hususu size anlatmak ve bilgilerinizden faydalanmak istedim.

    Problem şu, araç çalışmaya başladıktan sonra 2-3 dakika içinde eksozdan buhar çıkıyor ve araç nekadar ısınırsa ısınsın buhar atmaya devam ediyor. Trafikde bakıyorum diğer araçların buhar çıkışı bu kadar değil elimle buharı kontrol ediyorum elim oldukça nemleniyor yağ kokusu yok dumanlı değil gerçi birkaç concorde daha gördüm onlarda buharı çok atıyorlar ama devamlı bir buhar çıkışları varmı bilemiyorum adamları durdurup soramadımda .Bu buhar çıkışı 21 concord lara özel bir durummudur yoksa başka bir problem midir .Öte yandan radyatörde su eksilmeside yok . Hava biraz ısınınca buhar kalmıyor ama bu sefer eksozun yere vurduğu yerde yer ıslanıyor .Yalnız zannediyorum aracı lpg de kullanınca buhar çıkışı daha fazla gibi .Bu arada aracda lpg yoktu ancak ben iki hafta önce taktırdım. Bilgisi olup cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    _____________________________



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 18 Şubat 2007; 20:19:35 >







  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    Arkadaşlar merhaba, 3 hafta evvel çok uzun zamandır almayı düşündüğüm reno 21 concorde aldım (1992 model) araç hakkında teknik bilgim olmadığı için araştırma yaparken bu siteyi ve yazılarını gördüm hemen Foruma üye oldum ve problem olabileceğini düşündüğüm bir hususu size anlatmak ve bilgilerinizden faydalanmak istedim.

    Problem şu, araç çalışmaya başladıktan sonra 2-3 dakika içinde eksozdan buhar çıkıyor ve araç nekadar ısınırsa ısınsın buhar atmaya devam ediyor. Trafikde bakıyorum diğer araçların buhar çıkışı bu kadar değil elimle buharı kontrol ediyorum elim oldukça nemleniyor yağ kokusu yok dumanlı değil gerçi birkaç concorde daha gördüm onlarda buharı çok atıyorlar ama devamlı bir buhar çıkışları varmı bilemiyorum adamları durdurup soramadımda .Bu buhar çıkışı 21 concord lara özel bir durummudur yoksa başka bir problem midir .Öte yandan radyatörde su eksilmeside yok . Hava biraz ısınınca buhar kalmıyor ama bu sefer eksozun yere vurduğu yerde yer ıslanıyor .Yalnız zannediyorum aracı lpg de kullanınca buhar çıkışı daha fazla gibi .Bu arada aracda lpg yoktu ancak ben iki hafta önce taktırdım. Bilgisi olup cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    _____________________________




    buhardan kastını tam anlamadım ama araç otomatik jikleli olduğundan soğukken daha yoğun duman çıkması normal
    buhar çıkışı concorde ların bir özelliği değil.(en azından amcamdaki öyle değil)
    ateşleme sisteminden yada aracın ayarlarından olabilir.Ateşleme sistemindeki bir sorun LPG de daha çok kendini belli eder.Benzinde de aynı sorun varmı?
    LPG düz mü sıralı sistem mi taktırdın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t_i_t -- 13 Şubat 2007; 12:50:11 >




  • Su eksiltmesi kesinlikle yoksa sorun degil,ancak azda olsa su eksiliyorsa silindir kapak contasindan silindirlere su kactigini dusunebiliriz.
  • Su kaçağı olabileceğini bununda eksozdan buhar olarak atılacağını düşünerek su yu devamlı kontrol ettim ancak dediğim gibi eksiltme yok.


    Lpg düz sistem ,gazda kullandığımda sanki daha çok buhar atıyor gibi ayrıca aracın rölantisi lpg takıldıktan sonra hem benzinde hem gazda biraz düştü (600 civarına) Rölanti ayarı yaptırdım ancak tekrar düştü.Ayrıca otomatik jikle lpg takıldıktan sonra iptal oldu hem lpg yi taktırdığım yer hemde bir diğer usta lpg takıldıktan sonra otomatik jiklenin devreden çıkmasını normal bir sonuç olduğunu söylediler.
  • Otomatik jiklenin benzinde fonksiyonel olmasi lazim.
  • eksiltme yoksa korkman gerekn durum yok demektir. bendede aynı ama motor ısınınca gidiyor ekzozdan su gelmesi normal sğokken butun arabalar yakar su gelmesi zamanlı çalıştığını gösterir yamlış hatırlamıyorsam saygılar
    lpg taktırınca otomatik jikle devreden çıkar bende sordum bana bunu dediler
  • alexair80 sende demi concord var
  • pcdata , bende senin gibi düşündüm ama alexair in dediği gibi cevap aldım. Ama hala jiklenin devreden çıkmasının mantığını anlamış değilim.
  • LPG takilinca benzindejikle devreden cikmaz,cikmamasi lazim. Eger benzindeyken de fonksiyonel degilse montaj sirasinda jikle sistemine mudahale edilmis demektir,edilmemesi gerekir.
    Ancak LPG de jikle en azindan karisim zenginlestirmek icin calismaz,cunku mikser jikle kelebeginin uzerinde yer alir,jikle kelebegi kapandiginda motora lpg gidisini azaltir.
  • evet bendede concord var
  • Pc data , Bende senin gibi bir tespitde bulunuyorum ama işinin ehli bir usta da bulamadığım için aracın ayarlarını ve beynini karıştırtmakda istemiyorum . Bu konuda Ankarada işinin ehli bir adres biliyormusun.
  • Alexair80 , Aracın yol bilgisayarında cutoff özelliğini görebiliyomusun. Yani aracı kompröserö bindirdiğinde (ayağını gazdan tamamen çektiğinde) yol bilgisayarının ekranında sıfır sarfiyatmı gözüküyor yoksa biraz da olsa yine bir sarfiyatmı gösteriyor.Bilgin varsa ve cevaplarsan sevinirim.
  • Bu arada araçda su eksilmesi olmadığı için buhar çıkışı problem olmaktan çıkmış aracın soğuk havada normal çalışmasının gereği olduğu tespit edilmiştir.

    Buhar konusunda tüm bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim
  • komprosere bindirdiğinde hemen düşşmeye başlıyor 3 ila 1,5 arası bir değer veriyor sıfır göstermiyor arkadaş sıfır gösterse tüp almıyor demektir sıfır hiç bir zaman olmaz kanısındatyım msn: email: aytur2002@mynet.com

     Reno 21 concorde yardım
  • gakgünlü gösterdin mi arabayı sonuç ne oldu ne dedi bilgilendirirmisin tşkkr
  • Alexair merhaba, henüz göstermedim ancak teraddütdeyim zannediyorum eniyisi servisine götürmek aracımı deneme tahtası haline getirtmek istemiyorum.Ancak forumda ilgilenen arkadaşlara ;
    - lpg de otomataik jiklenin devre dişi kalması olayının hakikaten çözümsüz olup olmadığını
    - aracı kompresöre bindirdiğimde cut off özelliği olup olmadığını
    - kışın aracın içine sıcak hava alırken dışardan eksoz gazı gibi kirli hava almasının engellenip engellenemeyeceği

    hususlarında bilgi edinebilirsem ve arıza var ise yaptırabilirsem , bilgi vereceğim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    komprosere bindirdiğinde hemen düşşmeye başlıyor 3 ila 1,5 arası bir değer veriyor sıfır göstermiyor arkadaş sıfır gösterse tüp almıyor demektir sıfır hiç bir zaman olmaz kanısındatyım msn: email: aytur2002@mynet.com


    araçta cut off özelliği var ama lpg de çalışıyormu bilmiyorum.
    sıralı tip lpg olan araçlarda cut off çalışıyor diye biliyorum
  • Duz sistem lpg de cut-off diye birsey olmaz. Enjeksiyonlu araclarda jikle kelebek seklinde degil de rolanti duzenleme motoru ve enjeksiyon zamaninin artirilmasi seklinde yapilir. Sirali sistem lpg olmayinca otomatik jiklenin devredisi kalmasi normal ve cozumsuzdur,tek cozum sirali sistemdir,ancak benzinde kesinlikle devrede olmasi lazim.
  • O halde aracı bugun tamamen lpg den çıkarıp benzinde kullanacam (sistem lovato , araç içindeki kumanda modülünden lpg yi tamamen çıkarma şansım var) bakalım jıkle çalışacakmı , ayrıca benzinde cut off çalışacakmı , sonucundan sizi bilgilendireceğim. Teşekkürler.
  • Arkadaşlar merhaba; aracımdaki sorunlar hakkında yapabildiklerimden bahsedeyim.

    - Kışın arac içini ısıtmak için sıcak hava üflerken dış ortamdan aldığı kötü kokuları engellemenin çözüm yolu malesef mekanik olarak yokmuş , ayrıca polen filtre de yok (olsaydı bir nebze tutardı).

    Bunun üzerine bende öncamın hemen sağ önünde bulunan hava giriş ızgarasını kapattım (bu durumda araç sadece içerdeki havayı çevircek diye düşünüyorum ) kötü koku sorunu bu gün olmadı yarın sabah trafikde deneyeceğim. Eğer bir problem olmazsa bu kapama işini sadece kış ayları ile sınırlayacağım. Yinede hava giriş ızgarasını kapatmamdan dolayı bir problem olur diyen arkadaşlar olursa fikirlerini bekliyorum.

    -Aracı tamamen benzinde kullanmama rağmen cut off özelliğini göremedim yani yol bilgisayarında sarfiyat sıfır olmadı .Minumu 1.5lt-2.5lt arasında kaldı . Yani benzinde ve gaz kulanımında cut off özelliği yok .Bu konuda " cncrd " adlı arkadaşdan foroğraflı yardım bekliyorum .

    -Devre dışı kalan otomatik jikle hakkında görüştüğüm bir yetkili servis, lpg takılmasından sonra devre dışı kalmasının normal olduğunu söyledi. Artık bende inanmaya başladım dediklerine .

    Ancak yinede "Pc data" adlı arkadaşdan otomatik jiklenin en azından benzinde aktif olması gerektiği şeklindeki açıklamasını beni daha aydınlatacak bilgilerle anlatmasını veya eğer ankarada ise bu probleme vakıf bir ustaya yönlendirmesini-yardımını bekliyorum.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.