Şimdi Ara

akü bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
24.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arabanın kontağı kapalı far yanık bırakılırsa akü bitermi



  • quote:

    Orjinalden alıntı: abuç

    arabanın kontağı kapalı far yanık bırakılırsa akü bitermi

    Eğer uzun bir süre bu konumda farlar açık kalırsa tabii ki aküyü boşaltır.
  • sırf far degil teyp bile uzun süre acık kalırsa biter.
  • Kontak kapanınca far kapanmıyorsa tabiki biter
  • Benimki kontağı kapatınca kapanmıyor opel astra klasik kendi kendinede kapanmıyor otomatık olrak bellı bır sure sonra. Bır gün unutmuşum 5 saat kadar. Kontağı çevirdik almadı yuh dedim kontağa çevirince gösterge ışıkları azalıyordu. Mecburen vurdurmayla çalıştırdık onuda ben bilmiyordum çnümr park eden birine sordum yakınlarda tamirci filan varmı dıye ara kablo da olmayınca vurdurarak çalışır dedi tabi zararlı bır yöntem ama yapıcak bırsey yok kendisine yaptırdım yalnız herkese güvenmeyın arabadanda olursunuz :).Ben benımkılerı arka koltuga oturttuydum. Çalıştı giderken şarj etti kendısını. Şimdi her inişimde bir kontrol ederim ne olur e olmaz
  • far değil bagajda ki veya içerideki en ufak tepe lambası bile açık kalsa aküyü bitirir.. tabi açık kalma süresiyle orantılı olarak zaman değişir..
  • A.... bile gor
  • alla alla nasıl açık unutursunuz farları anlamam araçlarınızın bip bip ötmesi lazım kapıyı açınca yaw
  • evet biter.hele zayıfsa mesela bu günlerde kardan dolayı patinaj yapıp ikide bir stop edip çalıştırdıysan ve güçsüz düşmüsse birde üstüne üstlük farları açık bıraktıysan biter.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    alla alla nasıl açık unutursunuz farları anlamam araçlarınızın bip bip ötmesi lazım kapıyı açınca yaw


    Belki arabası eski modellerdendir. Her araçta ötmüyor ki, biip biip.

    Bakınız Tipo, Tepmra, Uno, Şahin, Doğan, Broadway
  • Kardan dolayı patinaj yapıp stop etmesi felan bu durum akünün ömrünü neden kısaltır?
    quote:

    Orjinalden alıntı: aprigallior

    evet biter.hele zayıfsa mesela bu günlerde kardan dolayı patinaj yapıp ikide bir stop edip çalıştırdıysan ve güçsüz düşmüsse birde üstüne üstlük farları açık bıraktıysan biter.
  • her halde soruyu eksik sordum.kontak kapanınca farlar sönüyor buna rağmen akü bitermi diye sormam grekiyordu sanırım . Aküm boşalmıştı usta yukardaki durumda akünün biteceğini söyledi doğrumu öğrenmek istedim. cevap yazanlara teşekkür ederim. n2oforce kontak kapanınca far sönüyor.aTTra haklı arabam uno bip bip yapmıyor.
  • patinajla birlikte araba stop edip ard arda çalıştırıldığında akü sürekli akım vereceğinden şarjı azalacaktır.normalde biz arabayı çalıştırıp gaza basar gideriz.dolayısıyla böyle durumlarda birde üstüne far yada önemli bir akım çeken aracı açık bırakırsak akü biter.mesela kapı otomatiklerini böyle ard arda bir kaç dafa açıp kapamayı deneyin bakın bir süre sonra kapılar zor kapanıp açılmaya başlayacak ve sonunda otomatik çalışmayacaktır.ama bir süre bekleyince yine eski haline dönecektir.

    abuçun dediğine gelince eğer gerçekten farlar açık değilse kontak kapalı halde başka bir akım çeken aygıt var demektir.
  • Broadwaylerde(R9-11 serisinde) far acikken oter.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    Belki arabası eski modellerdendir. Her araçta ötmüyor ki, biip biip.

    Bakınız Tipo, Tepmra, Uno, Şahin, Doğan, Broadway
  • arabada kaçak vardır.muhtemelende alarmdan kaynaklıdır.bir oto elektrikçisi 1 saniyede kaçak varmı yokmu ölçebilir.yada akü ölü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Broadwaylerde(R9-11 serisinde) far acikken oter.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    Belki arabası eski modellerdendir. Her araçta ötmüyor ki, biip biip.

    Bakınız Tipo, Tepmra, Uno, Şahin, Doğan, Broadway





    aynen öyle.. ben genel konuşmak istedim. eski arabam şahini unuttum fakat şahinde farlar yanmaz kontağı açmadan mesela.. broadwaylerde uyarı verir.. şahinde parklar açık kalabilir bi tek.. tabi o da yeter aküyü bitirmeye
  • broadwayde öter o teknoloj,inin babaso vardı o arabada 93 model broadwayde bilem o teknoloji mevcuttu
  • (FARLARI KONTAĞA BAĞLI OLAN ARAÇLARDA), KONTAĞI KAPADIĞINDA, FAR ANAHTARI AÇIK BİLE OLSA AKÜDEN AKIM ÇEKİLMEZ... YANİ FARLAR YANMAZ...
    FAR ANAHTARININ GÖREVİ FAR ROLESİNİ AÇIP KAPAMAKTIR. KONTAK AÇIK OLMADIĞI İÇİN ZATEN ROLEDE ELEKTRİK YOKTUR...
    YANİ, USTA KESİNLİKLE YANLIŞ SÖYLEMİŞ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: abuç

    her halde soruyu eksik sordum.kontak kapanınca farlar sönüyor buna rağmen akü bitermi diye sormam grekiyordu sanırım . Aküm boşalmıştı usta yukardaki durumda akünün biteceğini söyledi doğrumu öğrenmek istedim. cevap yazanlara teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 14 Şubat 2007; 18:48:23 >
  • Eğer akü bitiyorsa, ya ömrü dolmuştur ve şarj (şarz değil) tutmuyordur, ya da otomobilin bir yerlerinde kapalı durumda takılı kalmış bir röleden tutun da, söndürülmesi unutulmuş bir bagaj lambasına kadar çok çeşitli nedenler ile akünün boşalmasına neden olabilecek sebepler vardır.

    Bahsedilen ikinci durum, kontak, kapılar, vs kapalı iken akünün (-) kutbu sökülüp, terminal ve (-) kutup arasına bir ampermetre takarak teyit edilir. Normal bir sistemde her zaman ,25 ampere kadar bir boşalma vardır zaten. (alarm, ecu, timer, vs..). Ancak, bunun üzerlerinde bir değer kaydedilirse, ampermetre hala takılı ve çalışır halde iken sigorta kutusundaki sigortalar tek tek sökülerek (bunu iki kişi yapmak zaman kazandıracaktır haliyle) aşırı boşalmanın (discharge) hangi devrede olduğu tespit edilir. Bir kere hangi devre olduğu tespit edilince, o devreye ait bileşenler incelenir ve kısa devreli ya da açık kalan, hat ya da parça bulunur.

    Akü boşalmış ise, otomobili iterek çaliştırıp hiç bir şey olmamış gibi basıp gitmek ise, en basit tabiri ile bindiğin dalı kesmektir. O koşullar altında alternatör ve regülatöre binen yükü tahmin dahi edemezsin. Zayıf akünün ihtiyacını karşılamak için maximum kapasitede (alternatöre bağlı - nereden baksan 45 ila 90 amper arasında bir gücü 15 volta varan değerlerde üretmek zorunda kalır alternatör. Bu arada regülatör gücünün sınırındadır, anlık çuvallamaları dahi ECU (hani beyin derler ya, işte o) gibi hassas ve pahalı komponentleri hakkın rahmetine kavuşturmakla kalmaz, yolda da kalırsın.

    Boşalmış bir aküyü, yüksüz bir halde, yüzey gerilimi alındıktan sonra 12.5 volt görene kadar sabır ile şarj (şarz değil) etmeden motoru çalıştırmamak, en sağlıklı yöntemdir.

    Bir de, akü alırken biraz paraya kıyıp daha yüksek amperli bir akü edinmek uzun vadede her zaman daha karlıdır.
    Ben şahsen 480 CCA bir aküye güvenemem. Hele yaşanılan yerde kışlar soğuk geçiyorsa, minimum 750 CCA olmalı.

    Teşekkürler.




  • konu gündemden düşeli bayağı olmuş.google dan taratırken buldum bu sayfayı.benim aracın yeni sorunu şu; aracın parklarını açınca gösterge panelindeki aydınlatma gücü epey azalıyor.kısa ya alınca da aynı şey devam ediyor.akü,henüz 3 aylık mutlu...sorun ne olabilir sizce?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.