- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
akü bilgi
25 Cevap3557 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


76 Mesaj
12 Şubat 2007; 13:31:37 

arabanın kontağı kapalı far yanık bırakılırsa akü bitermi


_____________________________

TOPRAK 58,SOFRA 38,MEKAN 40,VATAN TÜRKİYE !

YARI DALGALI OLMAMALI DENİZ,
YA DURMALI YA KUDURMALI.
SONUNA KADAR GİRMELİ HANÇER,
YA KININDAN HİÇ ÇIKMAMALI


 
563 Mesaj
12 Şubat 2007; 13:48:52 


quote:

Orjinalden alıntı: abuç

arabanın kontağı kapalı far yanık bırakılırsa akü bitermi

Eğer uzun bir süre bu konumda farlar açık kalırsa tabii ki aküyü boşaltır.


_____________________________

----- '11 Corsa 1.3 CTDI Esst. C'mon -----


 
1532 Mesaj
12 Şubat 2007; 13:53:51 

sırf far degil teyp bile uzun süre acık kalırsa biter.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


194 Mesaj
12 Şubat 2007; 14:25:55 

Kontak kapanınca far kapanmıyorsa tabiki biter


_____________________________

[DH] TOYOTA TAKIMI
YN COROLLA ELEGANT D-4D KOYU MAVİ



 
2314 Mesaj
12 Şubat 2007; 14:50:19 

Benimki kontağı kapatınca kapanmıyor opel astra klasik kendi kendinede kapanmıyor otomatık olrak bellı bır sure sonra. Bır gün unutmuşum 5 saat kadar. Kontağı çevirdik almadı yuh dedim kontağa çevirince gösterge ışıkları azalıyordu. Mecburen vurdurmayla çalıştırdık onuda ben bilmiyordum çnümr park eden birine sordum yakınlarda tamirci filan varmı dıye ara kablo da olmayınca vurdurarak çalışır dedi tabi zararlı bır yöntem ama yapıcak bırsey yok kendisine yaptırdım yalnız herkese güvenmeyın arabadanda olursunuz :).Ben benımkılerı arka koltuga oturttuydum. Çalıştı giderken şarj etti kendısını. Şimdi her inişimde bir kontrol ederim ne olur e olmaz


_____________________________



5464 Mesaj
12 Şubat 2007; 18:15:01 

far değil bagajda ki veya içerideki en ufak tepe lambası bile açık kalsa aküyü bitirir.. tabi açık kalma süresiyle orantılı olarak zaman değişir..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Şubat 2007; 18:30:49 

A.... bile gor


5464 Mesaj
12 Şubat 2007; 22:41:16 

alla alla nasıl açık unutursunuz farları anlamam araçlarınızın bip bip ötmesi lazım kapıyı açınca yaw


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
14 Mesaj
13 Şubat 2007; 0:36:15 

evet biter.hele zayıfsa mesela bu günlerde kardan dolayı patinaj yapıp ikide bir stop edip çalıştırdıysan ve güçsüz düşmüsse birde üstüne üstlük farları açık bıraktıysan biter.


_____________________________

Makina Yüksek Mühendisi


 
3189 Mesaj
13 Şubat 2007; 0:39:11 


quote:

Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

alla alla nasıl açık unutursunuz farları anlamam araçlarınızın bip bip ötmesi lazım kapıyı açınca yaw


Belki arabası eski modellerdendir. Her araçta ötmüyor ki, biip biip.

Bakınız Tipo, Tepmra, Uno, Şahin, Doğan, Broadway


_____________________________



7830 Mesaj
13 Şubat 2007; 1:21:04 

Kardan dolayı patinaj yapıp stop etmesi felan bu durum akünün ömrünü neden kısaltır?
quote:

Orjinalden alıntı: aprigallior

evet biter.hele zayıfsa mesela bu günlerde kardan dolayı patinaj yapıp ikide bir stop edip çalıştırdıysan ve güçsüz düşmüsse birde üstüne üstlük farları açık bıraktıysan biter.



_____________________________

Everything that has a beginning has an end


76 Mesaj
13 Şubat 2007; 10:30:01 

her halde soruyu eksik sordum.kontak kapanınca farlar sönüyor buna rağmen akü bitermi diye sormam grekiyordu sanırım . Aküm boşalmıştı usta yukardaki durumda akünün biteceğini söyledi doğrumu öğrenmek istedim. cevap yazanlara teşekkür ederim. n2oforce kontak kapanınca far sönüyor.aTTra haklı arabam uno bip bip yapmıyor.


_____________________________

TOPRAK 58,SOFRA 38,MEKAN 40,VATAN TÜRKİYE !

YARI DALGALI OLMAMALI DENİZ,
YA DURMALI YA KUDURMALI.
SONUNA KADAR GİRMELİ HANÇER,
YA KININDAN HİÇ ÇIKMAMALI


 
14 Mesaj
13 Şubat 2007; 11:05:19 

patinajla birlikte araba stop edip ard arda çalıştırıldığında akü sürekli akım vereceğinden şarjı azalacaktır.normalde biz arabayı çalıştırıp gaza basar gideriz.dolayısıyla böyle durumlarda birde üstüne far yada önemli bir akım çeken aracı açık bırakırsak akü biter.mesela kapı otomatiklerini böyle ard arda bir kaç dafa açıp kapamayı deneyin bakın bir süre sonra kapılar zor kapanıp açılmaya başlayacak ve sonunda otomatik çalışmayacaktır.ama bir süre bekleyince yine eski haline dönecektir.

abuçun dediğine gelince eğer gerçekten farlar açık değilse kontak kapalı halde başka bir akım çeken aygıt var demektir.


_____________________________

Makina Yüksek Mühendisi


943 Mesaj
13 Şubat 2007; 13:19:13 

Broadwaylerde(R9-11 serisinde) far acikken oter.

quote:

Orjinalden alıntı: aTTra

Belki arabası eski modellerdendir. Her araçta ötmüyor ki, biip biip.

Bakınız Tipo, Tepmra, Uno, Şahin, Doğan, Broadway



_____________________________

RENAULT 12 TS
MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210


3379 Mesaj
13 Şubat 2007; 14:31:21 

arabada kaçak vardır.muhtemelende alarmdan kaynaklıdır.bir oto elektrikçisi 1 saniyede kaçak varmı yokmu ölçebilir.yada akü ölü.


_____________________________

Samsung Galaxy Note 3


5464 Mesaj
13 Şubat 2007; 17:26:25 


quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Broadwaylerde(R9-11 serisinde) far acikken oter.






aynen öyle.. ben genel konuşmak istedim. eski arabam şahini unuttum fakat şahinde farlar yanmaz kontağı açmadan mesela.. broadwaylerde uyarı verir.. şahinde parklar açık kalabilir bi tek.. tabi o da yeter aküyü bitirmeye


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
2214 Mesaj
14 Şubat 2007; 18:19:46 

broadwayde öter o teknoloj,inin babaso vardı o arabada 93 model broadwayde bilem o teknoloji mevcuttu


_____________________________



2688 Mesaj
14 Şubat 2007; 18:46:59 

(FARLARI KONTAĞA BAĞLI OLAN ARAÇLARDA), KONTAĞI KAPADIĞINDA, FAR ANAHTARI AÇIK BİLE OLSA AKÜDEN AKIM ÇEKİLMEZ... YANİ FARLAR YANMAZ...
FAR ANAHTARININ GÖREVİ FAR ROLESİNİ AÇIP KAPAMAKTIR. KONTAK AÇIK OLMADIĞI İÇİN ZATEN ROLEDE ELEKTRİK YOKTUR...
YANİ, USTA KESİNLİKLE YANLIŞ SÖYLEMİŞ...

quote:

Orjinalden alıntı: abuç

her halde soruyu eksik sordum.kontak kapanınca farlar sönüyor buna rağmen akü bitermi diye sormam grekiyordu sanırım . Aküm boşalmıştı usta yukardaki durumda akünün biteceğini söyledi doğrumu öğrenmek istedim. cevap yazanlara teşekkür ederim.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 14 Şubat 2007; 18:48:23 >


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


112 Mesaj
14 Şubat 2007; 19:06:32 

Eğer akü bitiyorsa, ya ömrü dolmuştur ve şarj (şarz değil) tutmuyordur, ya da otomobilin bir yerlerinde kapalı durumda takılı kalmış bir röleden tutun da, söndürülmesi unutulmuş bir bagaj lambasına kadar çok çeşitli nedenler ile akünün boşalmasına neden olabilecek sebepler vardır.

Bahsedilen ikinci durum, kontak, kapılar, vs kapalı iken akünün (-) kutbu sökülüp, terminal ve (-) kutup arasına bir ampermetre takarak teyit edilir. Normal bir sistemde her zaman ,25 ampere kadar bir boşalma vardır zaten. (alarm, ecu, timer, vs..). Ancak, bunun üzerlerinde bir değer kaydedilirse, ampermetre hala takılı ve çalışır halde iken sigorta kutusundaki sigortalar tek tek sökülerek (bunu iki kişi yapmak zaman kazandıracaktır haliyle) aşırı boşalmanın (discharge) hangi devrede olduğu tespit edilir. Bir kere hangi devre olduğu tespit edilince, o devreye ait bileşenler incelenir ve kısa devreli ya da açık kalan, hat ya da parça bulunur.

Akü boşalmış ise, otomobili iterek çaliştırıp hiç bir şey olmamış gibi basıp gitmek ise, en basit tabiri ile bindiğin dalı kesmektir. O koşullar altında alternatör ve regülatöre binen yükü tahmin dahi edemezsin. Zayıf akünün ihtiyacını karşılamak için maximum kapasitede (alternatöre bağlı - nereden baksan 45 ila 90 amper arasında bir gücü 15 volta varan değerlerde üretmek zorunda kalır alternatör. Bu arada regülatör gücünün sınırındadır, anlık çuvallamaları dahi ECU (hani beyin derler ya, işte o) gibi hassas ve pahalı komponentleri hakkın rahmetine kavuşturmakla kalmaz, yolda da kalırsın.

Boşalmış bir aküyü, yüksüz bir halde, yüzey gerilimi alındıktan sonra 12.5 volt görene kadar sabır ile şarj (şarz değil) etmeden motoru çalıştırmamak, en sağlıklı yöntemdir.

Bir de, akü alırken biraz paraya kıyıp daha yüksek amperli bir akü edinmek uzun vadede her zaman daha karlıdır.
Ben şahsen 480 CCA bir aküye güvenemem. Hele yaşanılan yerde kışlar soğuk geçiyorsa, minimum 750 CCA olmalı.

Teşekkürler.


_____________________________



 
257 Mesaj
23 Temmuz 2009; 23:32:08 

konu gündemden düşeli bayağı olmuş.google dan taratırken buldum bu sayfayı.benim aracın yeni sorunu şu; aracın parklarını açınca gösterge panelindeki aydınlatma gücü epey azalıyor.kısa ya alınca da aynı şey devam ediyor.akü,henüz 3 aylık mutlu...sorun ne olabilir sizce?


_____________________________

2011 Focus Comfort A/T - BRC MY11
MANİSA-İZMİR


 
192 Mesaj
24 Temmuz 2009; 0:09:06 


quote:

Orijinalden alıntı: vb35

konu gündemden düşeli bayağı olmuş.google dan taratırken buldum bu sayfayı.benim aracın yeni sorunu şu; aracın parklarını açınca gösterge panelindeki aydınlatma gücü epey azalıyor.kısa ya alınca da aynı şey devam ediyor.akü,henüz 3 aylık mutlu...sorun ne olabilir sizce?


Gecikmeden Mutlu Akü servisine götürün. Garanti Belgesini yanınıza almayı unutmayın... Şahsi fikrim şarzı azalmıştır. Kontrolünü yapıp tekrar şarza bağlarlar. Kullanıma hazır bir şekilde size teslim ederler.


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


 
257 Mesaj
28 Temmuz 2009; 18:38:40 

kusura bakmayın.bazen böyle aptalca sorular/sorunlarla karşılaşabiliyoruz...hiç bir şey yokmuş,sadece gösterge ışık ayar düğmesini temizlik yaparken kısmışım.sözde bir seneyi geçti aracı alalı ama ışık ayar düğmesi olduğunu daha yeni gördüm...


_____________________________

2011 Focus Comfort A/T - BRC MY11
MANİSA-İZMİR


 
192 Mesaj
28 Temmuz 2009; 18:59:44 

Bu kadarıyla geçmiş olsun diyelim..


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


111 Mesaj
28 Temmuz 2009; 20:14:35 

arabam 1.6 passat fsi,üzerindeki akü 60 amper.değiştireceğim fakat 74 amperlik inci akü taktıracağım.inci akü iyimidir?60 amp yerine 74 amp yan avantaj ve dezavantajları nelerdir? selamlar


_____________________________

Bazen bitmek bilmeyen dertler yağmur olur üstüne yağar,ama rengarenk gökkuşağı da yağmurdan sonra çıkar.


2768 Mesaj
28 Temmuz 2009; 21:23:12 

bazı araçlarda farlar açıkken kontak kapanınca farlar açıkkalır (cıvıc) bazılarında farlar soner parklar açık kalır
(astra) sadece otomatik olanlarda soner diye biliyorum akü eğer 3 defadan fazla boşalırsa (d şarj) olursa o akü
artık şarj tutmaz k.k.k anfi desleri


_____________________________



 
192 Mesaj
29 Temmuz 2009; 8:31:41 


quote:

Orijinalden alıntı: kens

arabam 1.6 passat fsi,üzerindeki akü 60 amper.değiştireceğim fakat 74 amperlik inci akü taktıracağım.inci akü iyimidir?60 amp yerine 74 amp yan avantaj ve dezavantajları nelerdir? selamlar


Aracın akü yeri müsait ise 72 amper takabilirsiniz. İnci ve Mutlu akü rakipsiz.


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.512