Şimdi Ara

Elektrikli otomobillerin yeni efsanesi: Faraday Future FF 91

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
1.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobillerin yeni efsanesi: Faraday Future FF 91
     

    Faraday Future, ilk elektrikli spor otomobili olan FF 91'i CES 2017'den canlı yayınlanan bir etkinlikle tanıttı. FF 91'in özelliklerinin inanılmaz derecede etkileyici olduğunu belirtelim. Faraday Future, 130kWh bataryaya sahip aracın tek şarjla 608 km menzile ulaşabildiğini ve 1050 beygir gücüne sahip olduğunu iddia ediyor. 200kW DC şarj sistemi aracı oldukça hızlı bir şekilde şarj edebilecekken, otonom sürüş yeteneği, kaputun merkezine gömülü 3D LIDAR sistemi sayesinde sağlanacak.

     

    Tanıtım esnasında izleyicileri şaşırtan tek şey sadece FF 91'in özellikleri olmadı. Maalesef etkinlik ve sunumlarda da bazı teknik aksaklıklar yaşandı. Ancak tüm bunlar FF 91'in, inanılmaz derecede etkileyici özelliklerine gölge düşürmeye yetmedi. Yapılan sunum, elektrikli otomobilin son birkaç yıldır hemen hemen tüm popüler konsept otomobillerde görmeye alışık olduğumuz özellikleri içerdiğini ortaya koydu.

     

    FF 91, birden fazla LTE modem ve Wi-Fi aracılığıyla internet bağlantısı sağlayabiliyor. Otomobilde, yan görüş kameraları düzenleyici onayı alması durumunda çıkarılabilir aerodinamik yan aynalar göreceğiz. Kapı kolları yerine dokunmaya duyarlı ekran olacak ve fren lambaları, dönüş sinyalleri ve şarj göstergeleri için akıllı LED aydınlatma kullanılacak. Öne doğru açılan kapılar, anahtarsız akıllı telefon girişi ve kendi kendine park etme özelliğine sahip olan FF 91, canlı medya oynatabilen ve akışlarınızı cihazlarınız arasında sorunsuz şekilde senkronize edebilen bir HD ekranla donatılmış.

     

    Elektrikli otomobillerin yeni efsanesi: Faraday Future FF 91

     

    FF 91'in sürüş özelliklerine gelecek olursak. Faraday'ın sunduğu test sonuçlarına göre otomobil 0'dan 100 km/hıza sadece 2.39 saniyede ulaşabiliyor. Ancak sahnedeki sunum sırasında otomobilin 2.59 saniyede bu hıza ulaşmayı başardığını söyleyelim. Bu da aynı ivmeye 2.60 saniyede ulaşabilen Tesla Model S'den .01 oranında daha hızlı olduğunu gösteriyor. Faraday, Model S'in standart 21 inç spor lastiklere sahip olduğunu, oysa FF 91'in 4 mevsim lastiklerle donatıldığının altını çizerken Model S'nin yaklaşmakta olan 0-100 km/h iyileştirme güncellemesine henüz sahip olmadığını belirtmedi.
     
     

     

    FF 91, ayrıca tork vektörleme sistemi ve çok motorlu bir yapıya sahip. Bir ön motor ve iki arka motor ile dört tekerlekten çekiş sağlayabiliyor. Tork vektörlemeye ek olarak viraj alma yeteneğini ve dönme yarıçapını arttıran dört tekerlekten kumanda özelliği sunuyor.

     

    Elektrikli otomobillerin yeni efsanesi: Faraday Future FF 91

     

    Etkileyici sürüş özelliklerine rağmen FF 91, özellikle arka koltuktaki yolcular ekseninde tasarlanmış gibi duruyor. Arka koltuk, son derece konforlu görünüyor. Ayarlanabilir bacak, bel ve üst sırt desteği ile ısıtma, soğutma ve hatta masaj işlevselliği bile sunuyor. Panoramik tavan, arka ve yan camların tümü karartma camdan yapılmış. FF 91, yüz tanıma teknolojisine sahip kameralarıyla sürücüsünün kötü bir gün geçirdiğini algılaması durumunda otomatik olarak müzik, sıcaklık, koku ve masaj özelliklerini sunabiliyor. Hatta anahtarsız giriş için yüz tanıma özelliği de kullanabiliyor.

     

    Aracın 2018 yılında üretime girmesi ve alıcılarına teslim edilmesi bekleniyor. Ayrıca şirket 5.000 dolarlık depozitoyla rezervasyon almasına rağmen otomobilin fiyatı henüz belli değil. Mart ayında gerçekleşecek gala ile birlikte otomobil ve muhtemelen fiyatlandırması ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olabileceğiz.

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
    Faraday Future, 1050 beygir güce ve 608 km. menzile sahip FF 91'i tanıttı
     
     
     







  • Tamam teknolojik araç yaptın, tamam elektrikli araba oldu ama gözünü seveyim insan biraz daha güzel tasarlar yahu.



    Bir şey kaputun üstündeki çıkıntı ne? Demlik süzgeci gibi duruyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Tamam teknolojik araç yaptın, tamam elektrikli araba oldu ama gözünü seveyim insan biraz daha güzel tasarlar yahu.



    Bir şey kaputun üstündeki çıkıntı ne? Demlik süzgeci gibi duruyor

    Ahahaha aynen
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Dimi



    Bunlarin yakit dolum olayi nasil oluyor hep merak etmisimdir sen bilirsin başkan
  • bu tasarımla hep uzay çağı hayalinin yansıması, orayı yansıtayım derken tasarım değişiyor ancak donanım bazında müthiş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maşallah aküler güzel akım veriyor ufacık sorun çıkarsa nükleer bomba etkisi yaratır.

  • Kapı sesi tok mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    bu tasarımla hep uzay çağı hayalinin yansıması, orayı yansıtayım derken tasarım değişiyor ancak donanım bazında müthiş

    Donanım haber mi müthiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Göz göre göre elektrikli araç teknolojisini de kaçırdık. Osmanlı sanayi devrimini nasıl kaçırdıysa 21 yy da biz de elektrikli araç devrimini kaçırdık.
    Bizim için teknoloji yalnızca seçimden seçime çıkan bir doğa olayı.

  • Elektrikli arabada kural;



    Elektrikli araba illa futuristik olmalidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITTF

    Göz göre göre elektrikli araç teknolojisini de kaçırdık. Osmanlı sanayi devrimini nasıl kaçırdıysa 21 yy da biz de elektrikli araç devrimini kaçırdık.
    Bizim için teknoloji yalnızca seçimden seçime çıkan bir doğa olayı.

    Bu olumsuz havayla baştan ofsayt zaten. Herkes senin gibi düşünse vehametten kimse iş yapmaz

    Elektirikli araç devrimi daha yeni yeni başlıyor. Hiçbir sey için geç değil. Umarim başarılı projeler yürütülür.

    Şuan yerli marka araç geliştirme projesi yürütülüyor. Bir modeli de tamamen elektrikli motor ve otonom sistemli olacak. Projenin başarısı için dua etmeli ve çalışılmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ivmesi abartı olmuş.bu güçte bir aracı verdinmi adam ilk ağaca toslar.otonom sürecekse de 3sn'de 100e çıkmaz.lüks sınıfsa 5 kasa bmw sınıfında bir aile aracının 7-8sn'de 100e çıkmsı beklenir.bunu karşılasın,2 misli menzili olsun bence.zaten bir aile arabası bugün ne kadar bir güce ihtiyaç duyuyor belli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 4 Ocak 2017; 16:25:19 >
  • Halkın alabileceği 100 hp, 0-100 km 12sn olan, tek şarjla 700 km gidebilen arabayı kim yapacak acaba. Tüm dünyada hız sınırlı yollar var, bir kaç istisnası hariç. (2 şeritli autobahn yolda hız sınırı yok, kamyon kamyonu solluyor ne yapacaksın, hızlı gitmeye değer mi, canından değerli mi?)1050 beygiri ne yapalım, hadi aldık pistte süreceğiz ama araba spor araba değilki, minivan.

  • Tesla'nın eline su dökemez bence, tasarım çok kötü.
  • Elektrikli araç tipsiz olmak zorunda değil,firmalar neden bunu anlamak istemiyorlar
  • Faraday iflas etmiyor muydu:)
    daha adamlar seri üretime bile geçemedi.
    maketten ev satar gibi prototipten araba satmaya kalkıyorlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: KraftMK


    quote:

    Orijinalden alıntı: ITTF

    Göz göre göre elektrikli araç teknolojisini de kaçırdık. Osmanlı sanayi devrimini nasıl kaçırdıysa 21 yy da biz de elektrikli araç devrimini kaçırdık.
    Bizim için teknoloji yalnızca seçimden seçime çıkan bir doğa olayı.

    Bu olumsuz havayla baştan ofsayt zaten. Herkes senin gibi düşünse vehametten kimse iş yapmaz

    Elektirikli araç devrimi daha yeni yeni başlıyor. Hiçbir sey için geç değil. Umarim başarılı projeler yürütülür.

    Şuan yerli marka araç geliştirme projesi yürütülüyor. Bir modeli de tamamen elektrikli motor ve otonom sistemli olacak. Projenin başarısı için dua etmeli ve çalışılmalı


    Ne zannediyorsun oyuncak araba mı üretiliyor ?
    Millet harıl harıl patent alırken,ar-ge yaparken senin neyin var ?
    Bu işler 3 yılda 5 yılda olmuyor.Tesla 2003'den bu yana bu teknoloji için uğraşıyor.
    Kendi bilgi birikimini oluşturmak için yıllara , var olan bilgi birikimini satın almak için yüz milyon dolarlara ihtiyaç var.

    herkes benim gibi düşünse zaten 2017 yılında elektrikli araç için 3-5 birşey yapmış olurduk.
    Sorun herkesin senin gibi düşünüp nasıl olsa yakalarız demesi.

    Osmanlı devleti Avrupa'nın yenilikleri karşısındaki tutumda aynı senin tutumundu." Ya bu devlet kurtulur ,şimdi başlasak yeniliklere 10-15 yıl sonra yine dünya lideriyiz." mantığı hala devam ediyor.




  • Elektrikli araç kavramı bize o kadar uzakki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nefendim


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    bu tasarımla hep uzay çağı hayalinin yansıması, orayı yansıtayım derken tasarım değişiyor ancak donanım bazında müthiş

    Donanım haber mi müthiş

    donanım haber kendi alanında bu araç kendi alanında müthiş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Tamam teknolojik araç yaptın, tamam elektrikli araba oldu ama gözünü seveyim insan biraz daha güzel tasarlar yahu.



    Bir şey kaputun üstündeki çıkıntı ne? Demlik süzgeci gibi duruyor

    Bunun bence 2 nedeni var;
    1.si pazarlama: Sıradan bir araba tasarımlı elektrik araç insanların hava atabileceği birşey olmuyor.İnsanlar daha futuristik görünmek istiyor.Hatta bir veri vardı normal araçlı elektrikli araç,futuristik tasarıma göre daha az satıyordu.İnsanların hava atma,malını göstermesini kolaylaştırmak için elektrikli araçların tasarımı böyle.

    2.si Elektrikli araç ile fosil yakıtlı araçların motor yerleşimi vs farklı.Elektrikli araçta amaç max. km = daha az rüzgar direnci. Bu yüzden tasarımı da pek önemsemiyorlar.Daha işlevsel yaklaşıyorlar.

    Tabi bana kalırsa 1. neden daha üstün.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.