Günümüz akıllı telefonlarının hepsi sarj edilebilen lityum demir çekirdeğine sahip. Artık normal bir durum olarak gördüğümüz bu sistemin arka planında mükemmel bir işleyiş var. Tabi bunun yanında birçok olumsuz tarafı da var. Elden çıkarılmasının zor olması ve fiyatının her geçen gün giderek yükselmesi gibi. Güney Kore Ulsan Teknoloji ve Bilim Enstitüsü'nden 9 bilim adamı, lityum pillere alternatif olarak çok değişik ve devrimsel olabilecek bir çözüm getirdi.
Lityumdan deniz suyu bataryalarına
Üretilen prototip sodyum-oksijenden oluşuyor. Şimdilik tanıtım için hazır olmayan bu bataryalar, lityum pillerden çok daha ucuz olma iddiasında. Deniz suyu mükemmel bir katot çözeltisi olduğundan katot ile elektrolitin birleştirilmesi ile sonuç elde ediliyor. Batarya hakkında proje üzerinde çalışan bir bilim adamının açıklamasına göre deniz suyunun bataryada olan sürekli akışı, sodyum iyonlarının üretilmesini ve suyun da sarj edilebilir kompartmanın üzerinde görev almasını sağlıyor.
Ancak daha yapacak çok iş var gibi gözüküyor. Lityum iyon pillerindeki desarj voltajı3.6-4.0 volt olmasına karşın deniz sulu bataryalarda bu değer 2.7 volt civarında. Bilim adamları da deniz sulu bataryalarda voltaji maximize etmek için çalışıyorlar. Eğer başarılı olurlarsa gelecekte kullandığımız bataryalarda devrim olacağı bekleniyor.
Her ay yeni pil haberleri ama yıllardır değişmeyen lion bataryalar.
2.7 x 2 adet kullanılamıyor mu? Zannetmiyorum bu projeyi başarabileceklerini. 2.7 çok düşük bir değer. Bir diğer problem ise uzun süre kullanabilmek. Ne bileyim en azından 10700mAh gibi bir batarya üretilse :)
Lion rules..
Pil teknolojisi zor bir teknoloji ve önümüzdeki 10 yıl içinde lion â veda edemeyiz...
Şimdide denizleri mi kurutacaklar?
Öyle bir zaman gelecek ki marketlerde telefon saat araba vb. gibi ürünlerin pilleri satılacak...
Deniz degildir o. Deniz olsa duramazdın.
Gelecek vaad etmez
2-3 yıldır benzer haberler dolanıyor ama sonuç aynı :(
quote:
Orijinalden alıntı: kadirirdem
2-3 yıldır benzer haberler dolanıyor ama sonuç aynı :(
Bence de.
deniz suyuyla çalışan piller zaten gemilerin bir kısmında mevcut, şarjlı iken kurutulmuş ve içine deniz suyunun girmesini bekleyen bir delik var. Bunu kullanmalarının sebebi şu idi: Gemiye aldığımız emercensi bile olsa alkalin yada karbon çinko piller durduğu yerde havanın neminden etkileniyordu. Denizcilik malzemeleri üreten firmalar özellikle can yeleklerinde kullandıkları bu piller 5 sene dayanabiliyor ve 2 yılda bir periyodik kontolü filan oluyordu. Bu tür pillerin maliyeti pahalı şimdi daha ucuza maletmeye çalışıyorlar, Ama deniz suyuyla çalışan bir pil Ankarada yada eskişehirde yaşayan biir kişi için saçma olacaktır. Ha pilimiz idrar yapınca da çalışır fakat,bunun özelliği kendiliğinden zamanı gelince çalışmasıdır.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme