Şimdi Ara

Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
232
Cevap
1
Favori
6.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV

    Yenilenebilir enerji ve elektrikli araçlar konusunda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de birtakım çalışmalar yürütülüyor. Bu odakta daha önce İzmir Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere çeşitli yerlerde toplu taşıma hizmeti amacıyla elektrikli otobüslerin hizmete girmeye başladığına tanık olmuştuk ancak bu kez lansmanı yapılan gelişme biraz daha heyecan verici.

     

    Aselsan ile Temsa, ortak bir çalışma yürüterek Türkiye’nin ilk %100 elektrikli otobüsünü tanıttı. Daha önce Türk iştiraki şirketlerin bu noktadaki çalışmalarını sizlerle paylaşmıştık ancak o şirketler genellikle yurtdışında faaliyet gösteren Türk girişimcilerin modelleriydi. Bu ise ülkemiz sınırları içinde geliştirilmiş ve üretimi de Türkiye’de gerçekleştirilecek bir çalışma oluşuyla öne çıkıyor.

     

    Temsa Avenue EV 

    Temsa’nın Avenue serisi toplu taşıma araçlarının elektrikli bir versiyonu olan olan Avenue EV, %100 elektrikli olarak görev yapıyor. Çalışmaları tamamlanan ve çok yakında üretim süreci başlayacak olan aracın sahip olduğu teknolojik birçok önemli detayda Türk mühendislerinin imzası var.

     

    Motoru Aselsan Geliştirdi

    66 ülkeye 10 binden fazla araç ihracatı yapan Temsa, üretim noktasında hem teknik alt yapıya hem de bilgi birikimine sahip. Elektrikli çözümler konusunda destek ise şirkete Aselsan tarafından sağlandı. Avenue EV modelinin elektrik motorunu Aselsan özel olarak geliştirmiş.

     

    Hızlı şarj özelliği sayesinde 8 dakikada şarj olabilen otobüs, tek şarj ile 50-70km yol gidebiliyor. Bu sayede araç, güzergâh boyunca kurulacak duraklarda da hızlıca şarj olarak, kesintisiz bir şekilde şehir içi ulaşımda hizmet sunabilecek. İnternet erişimi, verimli ısıtma ve soğutma sistemleri gibi özelliklerle donatılan modelin, kışın ısıtma yazın ise soğutma nedeni ile nasıl bir menzil kaybı yaşayacağından ise bahsedilmemiş ancak anlaşılan o ki bu ilk modelde menzil uzunluğundan ziyade kısa aralıklarla hızlı şarj edilerek aracın uzun süreli kullanımına olanak tanınmaya çalışılmış.

     

    Tesla Kadar Pili Var

    Aracın sahip olduğu batarya kapasitesi 75kWh. Yani böylesi dev cüsseli bir otobüs için son derece küçük. Daha açıklayıcı olması adına Tesla Model S'in ortalama modelleri ile neredeyse aynı güçte diyebiliriz. Bu batarya 250kW / 340 beygir gücünde bir motoru besliyor. Tork ise 2700nM.

     

    Otobüsün elektrikli çekiş sistemini oluşturan çok fazlı motor, araç kontrol bilgisayarı, yüksek güç dağıtım birimi, DC/DC çevirici birimleri gibi birçok önemli teknoloji, %100 yerli olarak Aselsan tarafından geliştirilmiş. Bu teknolojiler, ilerleyen dönemde geliştirilecek yeni elektrikli araçlarda da milli bir birikim olarak kullanılabilir olacakmış. Yani Temsa’ya özel olarak kalmayacak.

     

     
    52 ayakta 1 tekerlekli sandalyede toplam maksimum 53 yolcu kapasitesine sahip olan Temsa Avenue EV ve gelecekteki elektrikli modeller için Bilim ve Teknoloji Bakanlığı bir dizi çalışma yürütme planları da yapıyor. Buna göre ilerleyen dönemde belediyeleri elektrikli araç kullanımına teşvik edecek veya birtakım zorunluluklar getirecek planlamalar da yapılabilir.
     
     
    Aracın daha fazla görseli için galerimize göz atabilirsiniz:
     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
     







  • Hay siyesetiniz batsın...

    Bulduğunuz veriler içten yanmalı motora sahip Avenue araçlara ait, ama onlar bile eski Euro 4 verileri. Şu anda Cummins Euro 6 motorlu olarak üretiliyorlar.

    Bu araç elektrikli, şanzıman da yok. Bataryalar da proje ortağımız bir Türk firma tarafından üretildi. Elektrik motorları Aselsan imzalı. Daha fazla detayı buradan anlatmak doğru değil, zaten sizin kapasiteniz de anlamaya müsait değil.

    Temsa'da Arge mühendisiyim. Daha fazla saçmalayıp rezil duruma düşmeyin isterseniz...
    Yollara çıkmadan seri üretimi görmeden denemeden inanmam 8 dakika sarj ile 70 50 km gittiğine.Henüz normal bir modern otomobil motoru yapamazken 8 dakika sarj ile 50 km yol giden ayrıca otomobilden kat kat ağır olan otobüs gibi ağır bir aracın motorunun %100 türk yapımı icadı vs. denilmesi pek inandırıcı değil.

    Sizin gibiler olduğu için ülkede gelişme icat olmuyorcular gelmeden ben söyleyeyim.Bunun onunla alakası yok arkadaş 10 senedir seçim öncesinde yerli araba muhabbetleri geçti hiçbiri gerçekleşmedi.İnsanlarla dalga geçer gibi her seçimden sonra 2015te yollarda 2020de yollarda 2025te yollarda denildi.O zaman bir şey yapıyorsan o işi bitirdikten sonra reklamını yapacaksın.Aksi taktirde bunun amacı belli.''Bakın bizde artık üreteyük gelişeyük''ten başka bir şey değil.
  • guzel seyler insallah yayginlasir ama istanbul gibi yerde biraz zor olur elektrikli otobus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AMA MOTORU DIŞ.....

    PARDON YANLIŞ GELMİŞİM!

  • Bu aselsan atom bombasida yapsa ya

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü Avenue EV" derken. İsm pek yerli gibi durmuyor. Heralde bu bir komedi, yerli denerek milletin salak yerine konduğu hemen herşeyde olduğu gibi.

  • yabancı motorcular gelmeden
  • Aselsan gibi üreten bir kurumu askeri alanların dışında görmek sevindirici
  • Istemezük

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gayet güzel. Menzil kısa ama zaten her sefer sonunda şarj amaçlanmış herhalde 8 dakika tam şarj ile. İsminin İngilizce olması sorun değil, tam tersi geleceğin hatta yakın geleceğin araçları olan elektrikli bir araçla global pazar hedeflenmeli. Belki aynı model Türkiye'de Türkçe bir isimle çıksa daha güzel olabilir. Fiat'ın yaptığı gibi mesela.
  • Motorun bizim tarafımızdan geliştirilmesi önemli, geriye kalıyor pilin geliştirilmesinde, onu da benim bildiğim birçok üniversite çalışıyor zaten. Türkiye'nin yaptığı en önemli iş bence bu oldu. Artık yanmalı motorların devri geçiyor, doğrudan elektrikli motor üretmemiz gerekiyordu bunu da yapıyoruz.

    İsme takılmayın, isim yurtdışına pazarlama konusunda yardımcı olur, adı ha Avenue olmuş, ha cadde, ha bulvar ne olacak? %100 yerli olmasını etkilemez adı ;) Benim için önemli olan motoru, aktarım organları, çünkü para eden onlar. Umarım pil de geliştirilir ve ihracattan iyi paralar kazanırız ;)
  • Yav istemezük değilde şu samimiyetsiz %100 palavrasını sıkmayı bir bıraksanız artık. Bügün %20 olur yarın %30 gittikçe artar. Ama %100 olayının suyu çıktı şahsen...

  • Bu ülkeyemi seviyorsunuz birbirinizi yemeyimi beyler?

    Biri istemezük diyor diğeri yerli motormuş(!) diyor.

    Ortak paydalarınızı kaybettiğinizin farkında değilsiniz, bu ülkeyi hiç bir dış güç veya içerdeki hainler çökertemezde bu gidişle sizler çökertecek parçalayacaksınız.
  • myhotyro M kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    Aracın yurt dışı pazarlarda da etkin bir şekilde pazarlanabilmesi adına böylesi bir isimlendirmeye gidilmesi gayet doğal. Sonuçta Temsa özel bir şirket bunu da hesaba katmak gerekiyor. Ayrıca Aselsan zaten askeri anlamda kendi geliştirdiği çözümlerde Türkçe isimler kullanmaya gayret eden bir kurum. Örneğin;

    Taktik Saha Muhabere Sistemi (TASMUS)
    ATILGAN Kaideye Monteli Stinger Sistemi
    BORA Hava Savunma Füze Fırlatma Sistemi
    ALPER Gemi LPI Radarı
    HİSAR Alçak/Orta İrtifa Hava Savunma Füze Sistemleri
    KORKUT Kundağı Motorlu Hava Savunma Silah Sistemi
    CAMGÖZ – Hafif Termal Kamera Sistemi
    LEVREK – Elektro Optik Sensör Sistemi
    KIRLANGIÇ - Elektro-Optik Keşif Ve Gözetleme Sistemi
    ENGEREK Lazer Hedef İşaretleme Cihazı
    GERGEDAN Taşınabilir RF Aktif Köreltme/Karıştırma Sistemi
    Gezgin Elde Taşınabilir Elektro-Optik Sensör Sistemi
    GÜNGÖR– Gündüz Görüş Kamerası
    KALKAN Hava Savunma Radarı
    KAPLAN Bomba İmha Robotu
    KULAÇ - İskandil Sistemi
    PENÇE 25 mm UZAKTAN KOMUTALI SİLAH İSTASYONU
    SERDAR Sahil Gözetleme Radarı
    ŞAHİNGÖZÜ – Elektro-Optik Keşif Ve Gözetleme Sistemi
    ZARGANA - Denizaltı Torpido Karşı Tedbir Sistemi
    ZIPKIN Kaideye Monteli Stinger Sistemi
    ZOKA - Torpidolara Karşı Akıllı Akustik Savunma Dekoyu




  • 8 Dakikada Şarj olması mümkün mü?

  • Helal be arabadan otobüse atladık hemde elektrikle çalışıyor
  • Yollara çıkmadan seri üretimi görmeden denemeden inanmam 8 dakika sarj ile 70 50 km gittiğine.Henüz normal bir modern otomobil motoru yapamazken 8 dakika sarj ile 50 km yol giden ayrıca otomobilden kat kat ağır olan otobüs gibi ağır bir aracın motorunun %100 türk yapımı icadı vs. denilmesi pek inandırıcı değil.

    Sizin gibiler olduğu için ülkede gelişme icat olmuyorcular gelmeden ben söyleyeyim.Bunun onunla alakası yok arkadaş 10 senedir seçim öncesinde yerli araba muhabbetleri geçti hiçbiri gerçekleşmedi.İnsanlarla dalga geçer gibi her seçimden sonra 2015te yollarda 2020de yollarda 2025te yollarda denildi.O zaman bir şey yapıyorsan o işi bitirdikten sonra reklamını yapacaksın.Aksi taktirde bunun amacı belli.''Bakın bizde artık üreteyük gelişeyük''ten başka bir şey değil.

  • < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence güzergahlarin uygun yerlerinde (mesela metrobus hatti) eski trolleybus gibi sabit elektrik hattından elektrik aalınarak(ve hatta o ssırada sadece oradan beslenerek) menzil uzatilirken gereksiz batarya ffazlalığıve masrafindan kurtulabilinir.

  • The products have their own bodywork and include Mitsubishi Fuso, MAN, DAF, Cummins and Caterpillar engines and parts that meet the European emission standards (Euro4, Euro5).


    muhtemelen mistsu nin bu elektrik motorlarindan cakmadir

    bu da gol degil akpliler ... gonul isterdiki cemaatci sabanci da yerli bir mal yapsin.

    lakin KOC yapmiyorsa malesef su asamada kimse yapamaz. hele devlet hic yapamaz. kendi tasarim yari iletken teknolojisi olmayan ulke Turkiye. hala uydu, radar, roket gibi sistemleri yapabilecegini sananlar var bunu akpye mal edip acitasyon yapmalari hele 10 numara.

    Ekleme:

    Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uniquebison -- 8 Aralık 2016; 0:5:42 >




  • Haberde bahsedilen gibi ise veya bahsedilene yakın bile olsa gurur verici ben haberi okurken gurur duydum şahsen tam yerli yarı yerli bunlara pek takılmıyorum ucundan bile tutsak bi işin o işi yapmayı öğrenirsin zamanı geldiğinde tamamen kendin yaparsın ve şuan ki gidişatı ben böyle yorumluyorum ve bu da umut verici bir şey ülkemiz için gerçekten bu tarz gelişmeler beni çok mutlu ediyor inşallah bu tarz gelişmelerin önü kesilmez devamı gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.