Şimdi Ara

Jaguar 2020'ye kadar modellerinin yarısında elektrikli seçeneği sunacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Jaguar 2020'ye kadar modellerinin yarısında elektrikli seçeneği sunacak 
    Bu günlerde otomobil dünyasında nereye bakarsanız bakın, bütün otomobil üreticileri sıfır emisyonlu araç üretimi konusunda planlar geliştiriyor. BMW, 2025 yılına kadar EV piyasasının %25'ine sahip olmayı hedeflerken, Toyota ise 2020'ye kadar yüksek üretim rakamlarına ulaşmayı planlıyor.
     
    Geçtiğimiz gün I-Pace Concept'ini tanıtan Jaguar Land Rover gelecek EV planlarını resmi olarak duyurdu ve 2020 yılına kadar tüm model serisinin yarısına elektrikli seçenekler üretmek amacıyla EV'lerin AR-GE çalışmalarına 3,7 milyar dolar ayırıyor.
     
    Firma bu iddialı amacıyla pazar rakipleri Mercedes (2025 yılına kadar 10 EV) ve Porsche'nin (elektrikli araçlar için Mission E) yaptığına benzer bir hamle yapıyor. Şu anda sektör bu tarafa doğru yönelmiş durumda ve JLR de geride kalmadığına emin olmak istiyor.
     
    Jaguar 2020'ye kadar modellerinin yarısında elektrikli seçeneği sunacak 
    İngiltere'de bulunan tasarım ve aktarma organı üretim tesisine de yatırım yapan üretici, önümüzdeki birkaç senede tesisin üretim kapasitesini iki katına çıkarmak istiyor. EV'lere artan ilgiyi karşılamayak için elindeki iş gücünü de artırmak isteyen firma bu doğrultuda elektrik mühendisliğine $375 milyon yatırım yapmış ve şu anki 40.000 kişilik iş gücüne ek 20.000 kişi daha kişilik daha alım yapıyor.
     
    Jaguar baş tasarımcısı Ian Callum'a göre firma açısından efsanevi E-Type modeli sonrası en önemli model olan I-Pace Concept firmanın EV dünyasına açılan ilk modeli olduğu için üzerinde olması gerekenden fazla bir baskı yer alıyor.
     
    Jaguar 2020'ye kadar modellerinin yarısında elektrikli seçeneği sunacak
    I-Pace Concept ile başladığı serüveni sürdürmeyi planlayan Jaguar'ın 2020 hedefi dahilinde hangi modellerinin elektrikli versiyona kavuşacağı şu anda bilinmiyor.
     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
     







  • Parayı ekran kartına yatırdım, Jaguar alacak nakit kalmadı :)

  • bizim ülkede petrol çıktığı yok biz hala benzinli araba yapmaya uğraşalım tüm dünya elektriğe yönelmişken. (tabi oda tanıtılalı yıllar oldu sanki uzay mekiği yapıyorlar bir daha görünmedi araç)

  • abi olacak iş değil ya vallaha aklım almıyor, yav bizim millet devlet ne yapıyor..

    Diyanet işlerinin yıllık bütçesi 7 milyar TL. Ne yapar bu diyanet devlete, millete, dünyaya katkısı nedir?

    2.5 milyar dolar bütçesi olan ne yaptığı belli olmayan bir başkanlık.

    Adamların elektrikli otomobil için ayırdığı bütçeye bak hemen hemen aynı miktarlar. VAllaha çok üzülüyorum çok şanssızız beyler..

    Atatürk'ün Cumhuriyeti'nden nerelere..... söz forumdaşlarımın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi swat882 -- 19 Kasım 2016; 22:57:46 >
  • Rekabet çerçevesinde son kullanıcılar yakın zamanda kısmen uygun fiyata elektrikli araba alınabilir..

  • Bu haberler artık bizi ne kadar ilgilendiriyor bilemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TT999


    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    abi olacak iş değil ya vallaha aklım almıyor, yav bizim millet devlet ne yapıyor..

    Diyanet işlerinin yıllık bütçesi 7 milyar TL. Ne yapar bu diyanet devlete, millete, dünyaya katkısı nedir?

    2.5 milyar dolar bütçesi olan ne yaptığı belli olmayan bir başkanlık.

    Adamların elektrikli otomobil için ayırdığı bütçeye bak hemen hemen aynı miktarlar. VAllaha çok üzülüyorum çok şanssızız beyler..

    Atatürk'ün Cumhuriyeti'nden nerelere..... söz forumdaşlarımın

    Otomobil imalatı çok komplike bir istir. Yalnızca parayla olmaz, yalnızca mühendislikle de olmaz.. Hırs, azim, para, istikrar, mühendislik, ileri görüşlülük, dürüstlük vs. hepsini barındıran ve zarar etme olasılığını göze almayı gerektiren cok yönlü bir is. Almanlar tüm bu bileşenleri 100 küsür yıl önce bir araya getirdi ve işe koyuldu şimdide dünyanın yolunu aldılar.

    Bu saatten sonra "Türk Otomobili" işinden çok bir şey beklememek lazım, hadi bi mucize oldu da seri üretime geçildi bu kadar vahşi bir piyasada barınmak için çok fazla satmaları gerekecek. Hadi biz Türk insanıyız yerli malı dedik aldık, ihracat ne olacak? Otomobil üreticiliğinde kural bellidir çok satmazsan iflas edersin çünkü giderin çok fazla.

    Zaten büyük işadamlarının bu işe girmemesinin nedeni bahsettiğim zarar korkularıdır. 0'dan marka oluşturmak hakkaten büyük risk.

    Elbette haklısınız, ancak 100 yıl önce treni kaçırdık diye dünya yok olana kadar bu işe girmemek te aptallıktır.

    Gelecek en az bir 100 yıl elektrikli otomobillerde olacak. o yüzden bir yerden başlamak lazım, en azından elektrikli motorsiklet bile destek ile yapılabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TT999


    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882


    quote:

    Orijinalden alıntı: TT999


    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    abi olacak iş değil ya vallaha aklım almıyor, yav bizim millet devlet ne yapıyor..

    Diyanet işlerinin yıllık bütçesi 7 milyar TL. Ne yapar bu diyanet devlete, millete, dünyaya katkısı nedir?

    2.5 milyar dolar bütçesi olan ne yaptığı belli olmayan bir başkanlık.

    Adamların elektrikli otomobil için ayırdığı bütçeye bak hemen hemen aynı miktarlar. VAllaha çok üzülüyorum çok şanssızız beyler..

    Atatürk'ün Cumhuriyeti'nden nerelere..... söz forumdaşlarımın

    Otomobil imalatı çok komplike bir istir. Yalnızca parayla olmaz, yalnızca mühendislikle de olmaz.. Hırs, azim, para, istikrar, mühendislik, ileri görüşlülük, dürüstlük vs. hepsini barındıran ve zarar etme olasılığını göze almayı gerektiren cok yönlü bir is. Almanlar tüm bu bileşenleri 100 küsür yıl önce bir araya getirdi ve işe koyuldu şimdide dünyanın yolunu aldılar.

    Bu saatten sonra "Türk Otomobili" işinden çok bir şey beklememek lazım, hadi bi mucize oldu da seri üretime geçildi bu kadar vahşi bir piyasada barınmak için çok fazla satmaları gerekecek. Hadi biz Türk insanıyız yerli malı dedik aldık, ihracat ne olacak? Otomobil üreticiliğinde kural bellidir çok satmazsan iflas edersin çünkü giderin çok fazla.

    Zaten büyük işadamlarının bu işe girmemesinin nedeni bahsettiğim zarar korkularıdır. 0'dan marka oluşturmak hakkaten büyük risk.

    Elbette haklısınız, ancak 100 yıl önce treni kaçırdık diye dünya yok olana kadar bu işe girmemek te aptallıktır.

    Gelecek en az bir 100 yıl elektrikli otomobillerde olacak. o yüzden bir yerden başlamak lazım, en azından elektrikli motorsiklet bile destek ile yapılabilir.

    Usta girmemek aptallıktır demişsin ama şöyle bir sey var;

    AR-GE'si pahalı, fabrikası keza öyle. O acayip robotlar çok pahalılar, yüzlerce elemanın eğitimi, iş hakları vs.
    Araçların beklenen ölçüde satmaması durumunda büyük bir borçla iflas çekmek kaçınılmaz olacaktır. Benimde 20 milyar dolarım olsa şahsen bende bu işe girmezdim, oldu da araçlar satıldı diyelim; BMW bile senelik 15 milyar dolar kar yapıyorsa senin yeni kurduğun o fabrikayı kara geçirmeye ömrün yetmeyebilir. Uzun vadede meyve veren bir sektör.

    peki ne yapmamızı öneriyorsun dostum.

    2.5 milyar doların var diyelim. Ne yaparak sektörü yakalayabiliriz?

    üretmemiz lazım, üretirsek dış borcumuz azalır, üretirsek maaşlarımız artar, üretirsek refah yaşarız, üretirsek para birimimiz güçlenir üretemediklerimizi dışarıdan ucuza alırız.

    üretmek kaliteli yaşamdır.




  • Konu başka meseleye kaymış ama bi not da ben düşeyim,

    1)Türkiye'de araba zaten üretilmekte. Çeşitli araçlar için motor da üretilmekte.

    2)Türkiye ar-ge meselesini çözebilir elbette. Mercedes üretmek değil zaten hedefimiz.
    Linea, Fluence benzeri araçlar üretebiliriz elbette.

    3)Çin birsürü araç markası doğurmuş ve halen üretmekte, hintli Tata avrupa devlerini satın alabilecek kapasitede örneğin.

    4)Elektrik motorlu ve lityum pilli arabalar henüz istenilen noktadan uzak. Grefen teknolojisi belki değiştirecek durumu.
    Şu aşamada herhangi bir teknik okulumuz bu konularda yeterli araştırmaları yapabilir. Dünya sıralamasında ilk yüze
    giren okullarımız var.

    5)Bundan 70-80 sene önce uçak yapıp sattık, ki savaş sonrası dönemlerimizdeydik. Bugün basit bi araba neden yapamayalım?

    6)Satış işi ne olacak? Bunu iç ve dış pazar olarak ikiye ayıralım;
    -İç pazarda; her memura ve emekliye devlet destekli ucuz araba teşviği verirsin en kötü ikinci araba olarak alırlar.
    Şu an kullanılan 10 yaş üstü arabaları hurda teşviği ile bu araçlara yönlendirirsin devasa bi pazarda buradan çıkar.
    Hemfikiriz herhalde şahinden daha iyisini yapabilecegimize.
    -Dış pazarda ortadoğu ve kısmen afrikada önemli pazarlara satabiliriz.

    7)Hiç ithalat yapmasak bile dışa gidecek dövizi kesmemiz bizim ekonomimizi çok rahatlatır.

    8)Hiç birşey üretmeden ekonomimizi nasıl kalkındırabileceğiz? Memlekete gelen turistlerle mi ayakta kalacağız?
    Yada başka firmalara çalışarak mı?




  • Türkiye'de KDV ÖTV KDV'nin ÖTV'si derken..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisbt

    6)Satış işi ne olacak? Bunu iç ve dış pazar olarak ikiye ayıralım;
    -İç pazarda; her memura ve emekliye devlet destekli ucuz araba teşviği verirsin en kötü ikinci araba olarak alırlar.
    Şu an kullanılan 10 yaş üstü arabaları hurda teşviği ile bu araçlara yönlendirirsin devasa bi pazarda buradan çıkar.






    Konunun geneline katılmakla birlikte iç pazar için önerim "makam araçlarının elden çıkartılarak Kendi üreteceğimiz Elektrikli araca çevirmek"

    Bu sayede ;

    1:Abuk sabuk derecede lüx makam aracı alımının önüne geçilir.

    2:Makam aracı gibi lüx araçların ithalatı kısıtlanarak dışarı giden döviz akışının bir miktarı kesilir.

    3: Üretim fabrikası için yeterli sipariş sağlanarak fabrikanın işlemesi ve diğer pazarlara açılması için zaman kazanılır.

    4:Halkın eğilimi bu sayede arttırılarak iç pazarda yüksek satış rakamlarına ulaşılabilir

    Diye düşünüyorum. Teknolojiyi geliştirmek iş gücü şeyleri saymıyorum bile.




  • teslayla yarışacak bir firma değil

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.