Şimdi Ara

Jaguar’dan Tesla Model X’e rakip geldi: I-Pace

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Jaguar’dan Tesla Model X’e rakip geldi: I-Pace

     
    Tesla’nın tüm dünyada uyandırdığı elektrikli otomobil algısı, araç üreticilerini önemli çalışmalar yapmaya itti. Bu noktada kendini ortaya koymak isteyen üreticilerden en yenisi Jaguar oldu. İngiliz kökenli olmasına karşın 1990 yılında Ford tarafından alınan, 18 yılın ardından da 2008 yılında Land Rover’ın da sahibi olan Hintli Tata’ya satılmıştı.

     

    350km Menzil, 394 Beygir Güç 

    Şirket, Jaguar markası ile elektrikli otomobil atılımın önemli bir ayağını tanıtılan konsept I-Pace modeli ile yapıyor. 90kWh gücündeki bataryası ile 350 kilometrenin üzerinde bir menzile sahip olan otomobil, çift elektrikli motordan güç alıyor. Her iki motor araca 516 lb-ft tork, 394 beygir güç sağlıyor. Otomobil 0’dan 60mph hıza (yaklaşık 96km/h) 4 saniye civarında ulaşabiliyor.

     

    I-Pace, elektrikli motorların daha az yer kaplaması sayesinde yolcular için ve arka bagajda standart SUV’lerden çok daha geniş bir alan sunabiliyor. Bu sayede araç içinde yolculuk yapanlara daha ferah bir ortamın sunulması hedeflenmiş.

     

    Konsolda İki Ayrı Ekran 

    Otomobilde orta konsola 12inçlik bir dokunmatik ekran yerleştirilmiş. Altında yer alan 5.5inçlik bir telefon büyüklüğündeki ekran ise klima gibi bazı ayarları kontrol etmek için ayrılmış. Bu ekranın etrafına iki adet metal çerçeveli kontrol tekerlekleri yerleştirilmiş. Araca dair bilgiler ve klima bu küçük ekrandan kontrol ediliyor. Araç içi eğlence ve navigasyon sistemi için büyük ekran ayrılmış. Büyük ekranda bazı işlevleri yerine getirmek için direksiyona iki tane buton yerleştirilmiş. Butonlar, basıldığında iPhone’daki gibi titreşimle geri bildirim yapıyor. Yani basma hissi sanal olarak gerçekleşiyor.

    Jaguar’dan Tesla Model X’e rakip geldi: I-Pace

    90 Dakikada Hızlı Şarj 

    Jaguar’ın yeni F-Pace SUV modelindeki aynı süspansiyon sistemini kullanan otomobilin pilleri %80’e kadar 90 dakikada şarj olabiliyor. Kalan %20’lik kısım ise 30 dakikada doluyor ve araç toplamda 2 saatte tam şarj kapasitesine erişiyor. Jaguar Formula E takımı için kendi kaynakları ile batarya geliştiren Jaguar ekibi, bu araçta da kendi imal ettikleri bataryaları kullanacak. Şirket özellikle Formula E tecrübesinde çok şey öğrendiklerinin altını çiziyor. Formula E araçlarındaki batarya soğutma teknolojileri bu araca da aynen aktarılmış.

     

    Ne Zaman Satışa Çıkacak?

    Lüks bir SUV sınıfında olacak olan Jaguar I-Pace, 2018 yılının ikinci yarısı içinde satışa sunulmuş olacak. Eğer farklı bir durum ortaya çıkmazsa Tesla Model X’in ardından sınıfındaki ikinci SUV, Jaguar’ın aracı olacak. Otomobilin fiyatına ilişkin olarak ise henüz bir açıklama yapılmış değil.

     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
    Jaguar I-Pace
     







  • ilkel vergilendirmeler neticesinde, dünyadan ne kadar geri kaldığımızın bir göstergesi daha.
    umarım dünyada fosil yakıtlı arabalar bitmez, elektriğe geçersek devlet elektriğe öyle bir vergi koyar ki, dar gelirli vatandaş bu sefer salonda ışığını bile yakamaz.
  • Model X den daha güzel göründüğü kesin. Ama fiyat olarak ne sunacak acaba?

  • çocukların elindeki uzaktan kumandalı elektirikli araçlarıda kapsayacak ötv düzenlemesini ufukta görür gibiyim

  • bu elektrik işi umduğumuzdan kısa bir süre içinde çok sağlam ilerleme potansiyeli gösterebilir bu kadar güçlü bir araçtan 350 km menzil alanlar 650 yi de gözü kapalı gerçekleştirebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirTemel -- 15 Kasım 2016; 16:40:53 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    ilkel vergilendirmeler neticesinde, dünyadan ne kadar geri kaldığımızın bir göstergesi daha.
    umarım dünyada fosil yakıtlı arabalar bitmez, elektriğe geçersek devlet elektriğe öyle bir vergi koyar ki, dar gelirli vatandaş bu sefer salonda ışığını bile yakamaz.


    zaten ülke sınırları dışındaki tüm arabalar elektrikli
  • @ahmet.

    Şu haberi yazarken birkaç kaynaktan teyit etmek lazım değil mi, Jaguar youtube resmi kanalındaki videoda "more than 500km" diyor. Garip geldi zati, Renault Zoe 41kWh batarya ile 350km üzeri menzil verirken 90kWh batarya ile nasıl 350km üzeri menzil oluyor dedim kendi kendime.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blumhouse


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    ilkel vergilendirmeler neticesinde, dünyadan ne kadar geri kaldığımızın bir göstergesi daha.
    umarım dünyada fosil yakıtlı arabalar bitmez, elektriğe geçersek devlet elektriğe öyle bir vergi koyar ki, dar gelirli vatandaş bu sefer salonda ışığını bile yakamaz.


    zaten ülke sınırları dışındaki tüm arabalar elektrikli

    ne alaka şimdi ya, insan bağlayıcı bir argüman yazar.
    edit: profiline baktım çomarmışsın, hiç zahmet edip cevap yazma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 15 Kasım 2016; 17:47:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IhtiyarDelikanli

    çocukların elindeki uzaktan kumandalı elektirikli araçlarıda kapsayacak ötv düzenlemesini ufukta görür gibiyim

    daha güzel özetlenemezdi türkiye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: Blumhouse


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    ilkel vergilendirmeler neticesinde, dünyadan ne kadar geri kaldığımızın bir göstergesi daha.
    umarım dünyada fosil yakıtlı arabalar bitmez, elektriğe geçersek devlet elektriğe öyle bir vergi koyar ki, dar gelirli vatandaş bu sefer salonda ışığını bile yakamaz.


    zaten ülke sınırları dışındaki tüm arabalar elektrikli

    ne alaka şimdi ya, insan bağlayıcı bir argüman yazar.
    edit: profiline baktım çomarmışsın, hiç zahmet edip cevap yazma


    bağlayıcı bir argüman




  • muhtemelen türkiye satış fiyatı 500 600 bin civarı olur bende dahil burda yorum yapan arkadasların pek alabilecegini sanmıyorum bu aracı.yurt dışı fiyatı 60 70 bin dolar dan fazla olmaz.

  • 0-100 çok fazla 4 saniye diyor.tesla 2.7 saniye.bitmez o 4 saniye.

  • Güzele benziyor buraya gelebilirse yada yurt dışına işim düşerse inceleme fırsatım olucak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 15 Kasım 2016; 22:16:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haberdeki galeriye baktıktan sonra yorum yazmak için sayfayı aşağıya kaydırdım ve "15 dakikada şarj olacak, 480km yol gidecek" başlıklı vw golf haberini gördüm. Artık jaguar a nasıl baktıysam haberdeki golf gözüme 1980 modelmiş gibi göründü :D

  • rekabet iyidir gelsin....

  • isimlendirmenin başında I olmasını garipseyen bi benmiyim ya :S

  • Biz de elektriğe zam yaparlarsa doğuya taşırız telden çekeriz direk :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DG Chester

    isimlendirmenin başında I olmasını garipseyen bi benmiyim ya :S

    Aman hocam tövbe diyin Ekrem atlar falan mazallah (anlayan anladı )
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.