:::DH TEMPRA TeAm:::
1140 Cevap464432 Görüntüleme16 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     2 [4] 6 7 8 9 10 11      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


169 Mesaj
18 Ağustos 2007; 13:08:51 

BENİDE ARANIZA ALMISSINIZDIR SANIRIM

gösterge işiklarınız sönük yanıyosa eger 40 ytl ye hepsini degiştirebilirsiniz
sisfarları camlarını arkdasımınızda gösterdigi gibi cam kestirip silikonla yapıstırabilirsiniz bende öle yapmıstım
eger elktronik atesleme beyni bozulduysa ikinci el olarak 80 ytl ye alabilirsiniz
bagaj kısmının orta plastik kaplamasını 15 ytl ye alabilirsiniz

aracınızda kalorifer calıstırdıgınızda veya calıstırmadıgınızda kalorifer motorunun tam altından fazla bi hava geliyosa motorun altında plastik bi tıpaç var o düşmüştür heyecan yapmanıza gerek yok bi bantlada kapatabilirsiniz

Bİ KAÇ SORUM VAR 1.SORU bu fan motorunu tutan plastik kollarda bi parca var iki tane soket girişi var ama bizim arabada nedense bunu soketleri ortalıkta yok
bi ustaya sordugumda hararet Gereginden fazla yükseldiginde fanın devrini yükselten bi parca oldugnu söledi aracında halen bu parca calısan varsa foto cekip baglantılarını gösterebilirmi

2.SORU gecenlerde ön fren balatalarını degiştiriyoduk balataları lucas marka orjinal aldık balatalardan kablo cıkıyo ve ucu soket ustaya sordum bu nedir diye bu balata bittiginde gösterge panelinde uyarı lambası yakar dedi ama yine bizim aractaki malum baglantılar iptal edilmiş bilgisi olan kewndi araclarınızda bi inceleyin


_____________________________

onlyme


793 Mesaj
19 Ağustos 2007; 17:11:40 

@onlyme
hoş geldin..
klube katılmak için isim yazdırman gerkmiyor.bilgi ve tecrübelerini paylasrsan iyi olur.armızdasın.ilk mesaj isim yazan arkadas temprasını sattı.hyundai aldı.onun için ilk mesaja isim yazamıyoruz.

fan motorunda bahsettiğin parca bende yok.olsa severek resim eklerdim.fren disklerindeki kablo bende bağlı ve çalışıyor.balatalar bitince kablo disklere değiyor ve -(eksi) akım geçerek göstergede lamba yanıyor.


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


793 Mesaj
19 Ağustos 2007; 17:14:36 

TEMPRA SXA MARŞ DİNAMOSU KOLLEKTÖR (ENDÜVİ) DEĞİŞİMİ

Arkadaslar geçen hafta aracımın marş dinamosu arızalandı.bazen marş basıyor bazen basmıyordu.Oto elektrikçiye gittiğimde marş dinamosunu söktük ve içinde motoru çevirmeye yarayan kısımın(kollektör-endüvi) arızalandığını farkettik.bende kollektörü komple değiştirdim.tabi herzaman olduğu gibi resim çekip sizlerle paylaşmak istedim.

FİYATLAR
KOMPLE KOLLEKTÖR (ENDÜVİ)------35 YTL (MAKO MARKA)
MARŞ DİAMOSU BURÇLARI----------5 YTL
İŞÇİLİK--------------------------------10 YTL

TOPLAM -------------------------------50 YTL

RESİMLER


0


0


0


0


0


0


0


0


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
136 Mesaj
21 Ağustos 2007; 15:41:38 

Arkadaşlar benide eski bir tempra kullanıcısı olarak aranıza alırmısınız?
Arabamın fotoları http://www.cardomain.com/ride/367145/2 burada görebilirsiniz.

0


0


local://upfiles/40489/FE8684BBB17A4FEF837E5DBFC0E56492.jpg

local://upfiles/40489/64056B40165349DFB8565930CFF9F6C7.jpg

local://upfiles/40489/302ECD7EF42D45C19A219F252056EDED.jpg


Ekteki dosya (3)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aygun75 -- 21 Ağustos 2007; 15:44:07 >


_____________________________

CADDY TDI


1218 Mesaj
21 Ağustos 2007; 17:37:11 

araban çok temizmiş.gerçi eski dediğine göre satmışsın arabayı.ama şu far yıkama olayını ilk defa görüyorum.hep merak ediyordum bu tampondaki çıkıntılar ne işe yarıyor diye.öğrenmiş oldum sayende.


_____________________________

"Doğru kulağa hoş gelmez. Kulağa hoş gelen doğru değildir. İyi insanlar tartışmaz. Tartışan insanlar iyi değildir.Bilen kişi öğrenmemiştir. Öğrenmiş kişi bilmez." Lao Tsu


 
136 Mesaj
22 Ağustos 2007; 10:12:52 

Evet arabamı satalı 2 seneye yaklaştı ama hala fanatiğiyim.
quote:

Orjinalden alıntı: Salih

araban çok temizmiş.gerçi eski dediğine göre satmışsın arabayı.ama şu far yıkama olayını ilk defa görüyorum.hep merak ediyordum bu tampondaki çıkıntılar ne işe yarıyor diye.öğrenmiş oldum sayende.



_____________________________

CADDY TDI


793 Mesaj
22 Ağustos 2007; 19:59:55 

DAHA ÖNCE BİR ARKADAS BU BİLGİLERİ DEĞİŞİK FORUMLARDA EKLEDİ.KENDİSİNE TEŞEKKÜR EDER VE BİLGİLERİ SİZLERİN BEĞENİSİNE SUNARIM..

TEMPRA EMNİYET UYGULAMALARI

bu aracların kaportaları dışdan darbe emicili olarak taasarlandıgı için yurdum insanları toroslarla tanklarla kıyaslayarak vardıkları yanlış bilgilerden birazda olsun aydınlanmaları için bunu burada paylaşayım dedim

0


Resimde görülen Sedan Tempra modelinde koyu renkler guclendirilmis saseyi gostermekde (koyu renk kapi ici,marspeyel,cati,ön ve arka sase, celik barlari gostermekde)Celik bar 1996 ve ust modellerde mevcutdur.

Kapi ici Celik Barlar

Çelik barlarla takviyeli kapýlar, çarpma sonrasý kolay açýlabilme özelliðine sahip. Ayrýca yandan çarpmalara karþý kuvvetlendirilmiþ kapý direkleri de mevcut.
Tek ve çift taraflı galvanizli çelik sactan üretilen Tempra'nin gövdesinin dayanıklılığı, çeşitli yol ve iklim şartlarına göre, 6 Milyon km'den fazla test edildi. Tempra'nin bir çarpma anında, kontrollü olarak katlanan dış gövdesi ve deforme olabilen tamponları, önden ve arkadan gelecek darbelerde enerji emme özelliği taşıyor.
Tempra'nın deforme olmayan çelik güvenlik kafesi, yuvarlanma riskine karşı tavan kuşaklarıyla, size ve sevdiklerinize en şiddetli çarpmalarda bile tam bir koruma sağlıyor. Güvenlik kancaları ayrıca, önden çarpmalarda motor kaputunun kabin içerisine girmesini engelliyor.

0


Kapi ici celik barlar Yandan gelecek darbelere karsi koruma;
1996 model ve yukarisinda mevcut

Devrilme ve Carpma Testi

0
0
0
0


Devrilme testi icin Kizaktan firlatilan Tempra

Yolcuları temsil eden plastik mankenlerin üzerlerindeki hasarlar tespit edilip, puanlamalar yapılıyor.
Çarpışma testlerinde sadece araç içindeki yolcular düşünülmüyor.
Aracın bir yayaya çarpması durumunda, yayaya ne kadar zarar verdiği de inceleniyor.
Pasif güvenlik ise, taşıt gövdesinin deformasyon davranışı, dış biçimi, yüzey düzgünlüğü, kabin dayanımı, koruyucu sistem, iç darbe alanları, direksiyon sistemi, araçtakileri kurtarma, yangından korunma konularını kapsamaktadır.

0
0



Tempra carpisma ve Devrilme testi

65 km hizla yapilan teste
Soylendigi gibi de hurda olmuyor
Devrilen ve Carpan Tempra Kasasi halen Kabini koruyor


Tempra hakkinda cikan iddialarin hemen hepsinin asilsiz oldugu bir kez daha ortaya cikdi
Yurdum insanlarinin bol bol atip tuttugu bahtsiz aractir Tempra.
Biz incelememize devam edelim .
Tam bagimsiz 4 suspansiyon tum tempra modellerinde standarttir...
Bu suspansiyon sitemi ile varin siz dusunun yol tutusunu icrekde deviremiyeceginiz bir arac


Hava Yastigi ve Kemer

Pasif emniyet sistemlerine baktığımızda aşağıdaki sistemlerin ve ünitelerin kullanıldığını görmekteyiz.
Ön gerilmeli emniyet kemeri.(Pretensioner seat belt.)
Deformasyon bölgeli paneller.

0


Hava Yastigi aktif gergili emniyet kemeri,
Hava perdesi emniyet kemeri gergi sistemleriyle birlikte elektronik çalışir.
Hava yastığının etkili çalışması için emniyet kemerinizin daima takılı olması bir zorunluluktur.

Ön hava yastıkları pad olarak isimlendirilen şişen balon kısmı,şişme sinyali gönderen merkezi kumanda ünitesi ve çarpışma olduğunu hisseden sensör grubundan oluşur.Sensörler genelde aracın ön şase kollarına yerleştirilir,merkezi kumanda ünitesi ise araç içerisinde merkezi bir yere yerleştirilir
Çarpışma anında sensörler merkezi kumanda ünitesine çarpışmanın şiddeti ve yönü hakkında bilgi gönderir.Bu bilgi merkezi kumanda tarafından teyid edildiğinde ve hava yastıklarının açılması için gerekli şartların oluştuğu teyid edildiğinde merkezi kumanda ünitesi pad arkasında bulunan fişeklerin patlamasını sağlar.
Patlama sonucu oluşan ısı, pad arkasında bulunan tabletlerin ısı sonucunda ani gaz haline dönüşmesini sağlar ve hava yastığı 0,06 sn içerisinde yaklaşık 400 km/h hız ile şişer.Tipik bir çarpışmanın yaklaşık 0,125 sn sürdüğü göz önüne alındığında hava yastığının şişme zamanlaması ve şişme süresi oldukça önem taşımaktadır.Patlamayı sağlayan gaz sodyum azide bazlı bir gaz olup insan sağlığına zararlı bir gaz değildir.
Şişmenin akabinde şişen balon arkasında bulunan by-pass kanallarından gaz yavaşça dışarı tahliye edilerek hava yastığının sönmesi sağlanır.
Hava yastığının şişmesi esnasında ısı açığa çıkması nedeni ile patlayan yastık sıcaktır ve temas halinde deride hafif kızarıklıklar görülmesi normal olup bu kızarıklıklar geçicidir.
Hava yastığından dışarı çıkan gaz genizde geçici yanma hissine neden olabilir ve patlama sesi nedeni ile geçici kulak çınlamaları oluşabilir.
Hava yastıkları patlayan bir aracın yastıkları yenileri ile değiştirilir.Yastıklara bağlı tesisat soketleri ısı nedeni ile erime yapmış ise tesisat değişimide yapılmalıdır.
Hava yastıklarının sensör ve kumanda üniteleri içi açılamayan üniteler olması nedeni ile gelecekteki bir kazada görev yapacaklarından emin olunması için bu ünitelerinde hava yastığı patlayan araçlarda kaza onarımı esnasında değiştirilmeleri gerekir.
Eğer emniyet kemeri takılı değilse hava yastıkları işlevini göremeyeceği gibi bazı kazalarda ölüme bile sebebiyet verebileceğini söyleyebiliriz.
Hava yastıkları naylon 66 (woven nylon fabric) denilen sentetik bir malzemeden imal edilirler.


Ön hava yastıkları pad olarak isimlendirilen şişen balon kısmı,şişme sinyali gönderen merkezi kumanda ünitesi ve çarpışma olduğunu hisseden sensör grubundan oluşur.Sensörler genelde aracın ön şase kollarına yerleştirilir,merkezi kumanda ünitesi ise araç içerisinde merkezi bir yere yerleştirilir.
Yan hava yastıklarının sensörleri aracın yan tarafında genelde orta direk bölgesinde bulunurlar.Çarpışma anında sensörler merkezi kumanda ünitesine çarpışmanın şiddeti ve yönü hakkında bilgi gönderir.

Patlama sonucu oluşan ısı, pad arkasında bulunan tabletlerin ısı sonucunda ani gaz haline dönüşmesini sağlar ve hava yastığı 0,06 sn içerisinde yaklaşık 400 km/h hız ile şişer.
Tipik bir çarpışmanın yaklaşık 0,125 sn sürdüğü göz önüne alındığında hava yastığının şişme zamanlaması ve şişme süresi oldukça önem taşımaktadır.Patlamayı sağlayan gaz sodyum azide bazlı bir gaz olup insan sağlığına zararlı bir gaz değildir.
Şişmenin akabinde şişen balon arkasında bulunan by-pass kanallarından gaz yavaşça dışarı tahliye edilerek hava yastığının sönmesi sağlanır.
Hava yastığının şişmesi esnasında ısı açığa çıkması nedeni ile patlayan yastık sıcaktır ve temas halinde deride hafif kızarıklıklar görülmesi normal olup bu kızarıklıklar geçicidir.
Hava yastığından dışarı çıkan gaz genizde geçici yanma hissine neden olabilir ve patlama sesi nedeni ile geçici kulak çınlamaları oluşabilir.
entwichen ist.

Hava yastıkları patlayan bir aracın yastıkları yenileri ile değiştirilir.Yastıklara bağlı tesisat soketleri ısı nedeni ile erime yapmış ise tesisat değişimide yapılmalıdır.
Hava yastıklarının sensör ve kumanda üniteleri içi açılamayan üniteler olması nedeni ile gelecekteki bir kazada görev yapacaklarından emin olunması için bu ünitelerinde hava yastığı patlayan araçlarda kaza onarımı esnasında değiştirilmeleri gerekir.
Hava yastıkları kesinlikle emniyet kemeri ile beraber kullanılmalıdır.Emniyet kemeri takılı olmayan kişiler üzerinde hava yastığının koruyucu etkisinden söz etmek söz konusu değildir.Konunun daha iyi anlaşılması açısından bir değer vermek gerekirse sadece hava yastığının koruyucu etki yüzdesi kemer takılı iken kemere ilaveten yaklaşık %11 iken emniyet kemerinin tek başına koruyucu etki yüzdesi yaklaşık %60 dır.Diğer % 29 koruyucu sistemler katlanır panel,kapı içi bar,teleskobik direksiyon mili vs dir.
Hava yastığı sistemleri tamamen elektronik kontrollü sistemler olup sistemde bir arıza olması durumunda ön gösterge panelinde hava yastığı arıza lambası yanar ve yanık kalır.Bu durumda hemen yetkili servise başvurulması gerekir zira kaza esnasında hava yastığı patlamayacaktır.

0


hava yastığı 0,06 sn içerisinde -
yaklaşık 400 km/h
hiz ile siser,


0


Teleskobik katlanır direksiyon kolonu
Kaza esnasında arkaya katlanır pedal sistemi.


Kemer ve Direksiyon Hava yastığı

0


Hava yastigi olmayan eski simit

0


Hava yastigi olan yeni simit

(42 Litre)


Hava yastıkları günümüz araçlarında kullanılan pasif güvenlik sistemleridir zira bu güvenlik sisteminin işlevini yerine getirebilmesi için sürücünün herhangi bir şey yapmasına gerek yoktur.
Aslında her ne kadar hava yastığı başlı başına bir emniyet sistemi gibi görünse de esasen dizayn edilirken sürücünün emniyet kemerini taktığı varsayılarak dizayn edilirler.

0


[B]Yukselik ayarli Emniyet Kemeri [/B]

Tüm modelerde standart.

Aslında kaza esnasında sürücüyü veya yolcuları koruyan ana sistem emniyet kemeri olup hava yastığı emniyet kemerlerine ilaveten extra bir koruma görevi görürler.

Hava yastıkları direksiyon göbeği ve ön göğüste katlanmış halde bulunmakta ve patlama esnasında üzerlerinde bulunan plastik kısmı yırtarak şişmektedirler.Bu nedenle hava yastığı yüzeylerine parlatıcı vs gibi kimyasalların sürülmemesi gerekir.Aksi taktirde sertleşen,yumuşayan veya çatlayan plastik, hava yastığının patlayarak yerinden çıkma zamanını uzatarak veya kısaltarak koruyuculuğunu azaltabilir.Bu yüzeylerde çatlak,ezik,şişme gibi arazlar tespit edildiğinde hemen hava yastığı değişimi yapılmalıdır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 23 Ağustos 2007; 8:27:55 >


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


416 Mesaj
22 Ağustos 2007; 21:22:01 

GERCEEKTENDE COK SUPER ALLAH UZUN YIILLAR KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞKLER NASİP EYLESİN FEDOLO


_____________________________

2011 LAGUNA EXECTUVE SL INCİ BEYAZI


793 Mesaj
23 Ağustos 2007; 8:42:17 

http://tempra.te.ohost.de/02/T02.html adresinden alıntıdır..

hazırlayanlara teşekkür ederim...

TEMPRA OTOMATİK KLİMA


Genel bilgi

Otomobil klimasi F12 %100 Maximum 82ºC’ye kadar olan uygulamalarda Isi pompasi F12F113F502F22 %46%1’den daha az%8%41 Maximum 56ºC’ye kadar olan uygulamalarda
B) FIZIKSEL ve TERMODINAMIK ÖZELLIKLERI: FREONLAR: BAZI FREON SOGUTUCU AKISKANLARIN TOPLU OLARAK KAYNAMA VE DONMA SICAKLIGI VE KRITIK SICAKLIK VE BASINCI Kisa ismi freon11 freon12 freon13 freon21 freon22 freon113 freon114 Kritik sicakligi 198° C 111,5° C 28,8° C 178,5° C 96° C 214° C 145° C Kritik basinci(bar) 44,1 41,1 38,7 52,7 49,9 3,44 32,5 Kaynama sicakligi 23,8° C -29,8° C 81,4° C 8,92° C -40,8° C 47,57° C 3,55° C Donma sicakligi -111° C -158° C -181° C -135° C -160° C -35° C -94° C Bir fluorlastirilmis hidrokarbon olan bu akiskanlar kimyasal olarak CmHnFpClq seklinde ifade edilir.Ticari olarak da F harfi ve bu harften sonra rakamlar kullanilarak gösterilir.F harfinden sonraki rakamlar sirasiyla x,y,z olursa, bunlar su sekilde hesaplanir: x=m-1 y=n+1 z=p n+p+q=2(m+1) Örnegin; CHF2Cl akiskaninda m=1, n=1, p=2 olunca x=0, y=2, z=2 bulunur ve sifirli terimler yazilmadigina göre bu akiskanin ticari adi F22 ile gösterilir.Bunun tersi de mümkündür, yani F22 dir.

Klima Sistemini Basit görünüşü

0


0


Klima Teskil eden parcalar
Sogutma radyötörü,Nem musulu,Komprosör
R12 ön sogutma radyötörü,kasnak,Elektrik aksami
Hortumlar vs,Bu resimdeki parcalar Tempraya ait degildir egtim amacli Klima duzenini gösterir.

0


Klimanin Blok Cizim Semasi

0


Tempra Iklim Klima Elektronik Panel
Bütün seri Tempra`larda kullanilan Panel
Digital ekran gosterge ve tus takimi
Ekon Ic dis sicaklik gösterge kumanda paneli

0


Iklim Klimanin alt Kismi
Sensor,beyin,tus aydinlatma,sicaklik algilama,elektronik devresi
Chip islemci ve besleme

0


Digital ekran tus takimi ve elektronik devrennin altdan gorunusu

0


Devrenin beyni
verilen degere gore ic isi ayarlama,yuksek gucde komporosoru devre disi birakma
Hava cikislarini kontrol etme

0


sensor algilayicilar
ve devre elemenlari
eger bilincsizce karistirilmadigi surece hic ariza yapmaz
Devre elemanlari cift empirme uzerine islenmisdir

0


Besleme devresi

0


Sensor okuyucu sürücüsü

0


Tus Takimi kontrol eden integre
Tuslarin akim altinda bozulmasini onlemek icin tuslara cok az bir mikdarda volt ile görev yapmasini saglayip tuslarin hic bozulmamasi saglanmis






Yaptigi gorevlerden bir kaci sadece


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


793 Mesaj
23 Ağustos 2007; 9:19:47 

resimler büyük oldu.kusura bakmayın..... mesajı düzeltmeye çalıştım ama olmadı......



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 23 Ağustos 2007; 9:21:04 >


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
1740 Mesaj
23 Ağustos 2007; 10:37:31 

Mükemmel olmuş... Allah razı olsun.


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


9 Mesaj
23 Ağustos 2007; 15:35:06 

Arkadaşlar bizde geçen günlerde 98 model 1.6 SW bir tempra aldık.Araç oldukça güzel.Ama düşük devirlerde tekleme ve stop etme eğiliminde yüksek hızlarda çok rahat ve hiçbir savrulma eğilimi görülmüyor kliması müthiş.Güvenlik açısından bunlara çok sevindim beni de kaydedip bu sorularımı cevaplandırır mısınız?


_____________________________

Modifiye suç değil yaşam tarzıdır!


 
1740 Mesaj
23 Ağustos 2007; 15:58:33 


quote:

Orjinalden alıntı: siyah_ışık

Arkadaşlar bizde geçen günlerde 98 model 1.6 SW bir tempra aldık.Araç oldukça güzel.Ama düşük devirlerde tekleme ve stop etme eğiliminde yüksek hızlarda çok rahat ve hiçbir savrulma eğilimi görülmüyor kliması müthiş.Güvenlik açısından bunlara çok sevindim beni de kaydedip bu sorularımı cevaplandırır mısınız?

Aracınız hayırlı olsun.
Bizde de benzer bir problem vardı. Tempralar motor soğuk iken tekleme yada gaz yememe gibi sorunlar yapıyor. Bence karbüratörü temizletip, hava filtresini ve bujileri değiştirmek çözüm olabilir.

Bir de şunu söyleyeyim , bizimkinin "kızdırma parçası" arızalanmıştı. Bu parça , motor ilk çalıştığında havayı yada hava-benzin karışımını ısıtıyor. Bu bozulunca, yanma verimi nispeten düşüyor. Biz de çok cüzi bir fiyata değiştirmiştik.


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


793 Mesaj
24 Ağustos 2007; 17:36:30 

BENİM TEMPRAM...

1995 model TEMPRA SXA / KUM GRİ

ESKİ HALİ


0


EN SON HALİ

0


0


0


0


0


0


0


0


0


0


0


0


0





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 24 Ağustos 2007; 17:43:18 >


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


96 Mesaj
29 Ağustos 2007; 13:31:37 

çok şahane bi konu olmuş elinize saglık


_____________________________



DH PALIO KULUBU


 
1740 Mesaj
3 Eylül 2007; 13:34:15 

Arkadaşlar, kullandığımız Tempraların şehir içi ve şehir dışı yakıt ortalamalarını yazalım mı ?
Fakat, 100 km başına LİTRE olarak yazarsak , daha gerçekçi olur.

Mesela, bizimki şehir içi 9-10 Litre yakıyor. (1.6 karbüratörlü SX-A)
Şehirdışında ise yol ve yük durumuna ve sürate göre, 7 Litre ile 5.5 Litre arasında değişiyor.


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


 
136 Mesaj
3 Eylül 2007; 14:30:49 

Sevgili msakalar bende Tempra1.6ie slx mpi ( çok noktadan enjeksiyonlu) motorlusu vardı.Araba sattığımda ( 2005 sonu ) 90.000 deydi.Fakat yakıt konusunda enjektörler bakım istiyordu sanırım çünkü şehir içi 11-12 arası yakıyordu.Yani karbüratörlü bir tempradan çok.


_____________________________

CADDY TDI


4 Mesaj
3 Eylül 2007; 14:53:13 

mrb. arkadaşlar ben geçen hafta konyaya gittim. Aracım 1992 SXA 1.6 lpg kullanıyorum. giderken sürekli BP den alıyordum o yüzden giderkende bp den depomu doldurdum 39.85 lt (simit depo) 385 km. yol yaptı ve bitti. Bp den yarım depo daha aldım ama onu kontrol etmedim. Dönüşte İpragazdan tekrar doldurdum yine 39.85 lt. ve 455 km yaptığını gördüm açıkçası şaşırdım hız ortalamam sürekli 90-110 aralığındaydı arada bu kadar fark olması sizcede acayip değilmi ? ayrıca sarfiyatın nasıl hesaplandığınıda bilmiyorum bi anlatırsanız sevinirim.


_____________________________



793 Mesaj
3 Eylül 2007; 21:59:04 

arkadaslar bir arkadasımız özelden tempra modellerini sormuş.ben bildiklerim kadarını ile yazayım eksik olanlarıda bilenler yazarsa çok iyi olur.ÖZELLİKLERİ FABRİKA ÇIKIŞI OLARAK YAZIYORUM.

TEMPRA MODEL VE DONANIMLARI
quote:



bay meraklı

Tempra Almayi Dsunuyorum ama Farkli 8 tane Modeli var Napmaliyim Bilmiyorum bence Tempra lar 2ye ayrili Klasik ibreli ve Dijital olanlar

S (Gostergeler Klasik ibreli)
SX
SXA
SXAK
SLX (Gostergeler kasik ibreli)
1.6ie
2.0ie
2.0ie 16v
SW 1.6ie (Steysin yani Wagon)
SW 2.0ie (Steysin yani Wagon)
Bu forumda yeni Ogrendim SW yani steysinlar Turkiyede Uretilmemis ithalmis bu iyi haber daha saglam ve temiz olur bence sizce?


TEMPRA S


MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
GÖSTERGE : ANALOG
KLİMA : -
OTOMATİK CAM : SADECE ÖN CAMLAR ARKA CAMLAR MANUEL
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : YOK
BOYA : OPAK
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : - (TAMPONLAR VE AYNALAR BOYASIZ)
SİS LAMBALARI : YOK
FAR YIKAYICILAR : YOK
ARKA CAM PERDELERİ : YOK
ARKA CAM SİLECEĞİ : ?
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : YOK
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI . YOK
KATLANIR ARKA KOLTUK :?
KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ VE DERİ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI :DERİ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : ?
HİDROLİK DİREKSİYON : YOK
ABS : YOK
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
ÇELİK JANT : YOK

TEMPRA SX

MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
GÖSTERGE : DİGİTAL
KLİMA : -
OTOMATİK CAM : SADECE ÖN CAMLAR ARKA CAMLAR MANUEL
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : YOK
BOYA : METALİK
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
SİS LAMBALARI : YOK
FAR YIKAYICILAR : YOK
ARKA CAM PERDELERİ : VAR
ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : YOK
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI . YOK
KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
HİDROLİK DİREKSİYON : YOK
ABS : YOK
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
ÇELİK JANT : YOK

TEMPRA SXA

MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
GÖSTERGE : DİGİTAL
KLİMA : -
OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : VAR
BOYA : METALİK
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
SİS LAMBALARI : VAR
FAR YIKAYICILAR : VAR
ARKA CAM PERDELERİ : VAR
ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : YOK
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
ABS : YOK
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
ÇELİK JANT : VAR


TEMPRA SXAK

MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
GÖSTERGE : DİGİTAL
KLİMA : VAR (OTOMATİK)
OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : VAR
BOYA : METALİK
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
SİS LAMBALARI : VAR
FAR YIKAYICILAR : VAR
ARKA CAM PERDELERİ : VAR
ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
ABS : YOK
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
ÇELİK JANT : VAR


TEMPRA 1.6 i.e

MOTOR : 1600 cc ENJEKSİYONLU 103 BEYGİR
GÖSTERGE : DİGİTAL
KLİMA : VAR (OTOMATİK)
OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : VAR
İMMOBİLİZER:?
BOYA : METALİK
SANRUF: ?
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
SİS LAMBALARI : ?
FAR YIKAYICILAR : ?
ARKA CAM PERDELERİ : VAR
ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
ABS : ?
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
ÇELİK JANT : YOK

TEMPRA 1.6 i.e SLX MPİ

MOTOR : 1600 cc ENJEKSİYONLU 103 BEYGİR
GÖSTERGE : DİGİTAL
KLİMA : VAR (OTOMATİK)
OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : VAR
İMMOBİLİZER:VAR
BOYA : METALİK
SANRUF: BAZI MODELLERDE VAR
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYALI )
SİS LAMBALARI : VAR
FAR YIKAYICILAR : ?
ARKA CAM PERDELERİ : VAR
ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
ABS : ?
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
ÇELİK JANT : VAR


TEMPRA 2,0 i.e

MOTOR : 2000 cc ENJEKSİYONLU 115 BEYGİR
GÖSTERGE : DİGİTAL
KLİMA : VAR (OTOMATİK)
OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : VAR
İMMOBİLİZER:?
BOYA : METALİK
SANRUF: ?
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
SİS LAMBALARI : VAR
FAR YIKAYICILAR : VAR
ARKA CAM PERDELERİ : VAR
ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
ABS : VAR
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR ?
ÇELİK JANT : VAR

TEMPRA 2,0 i.e 16v

TEMPRANIN EN FULL MODELİDİR.

MOTOR : 2000 cc ENJEKSİYONLU 148 BEYGİR
GÖSTERGE : DİGİTAL
KLİMA : VAR (OTOMATİK)
OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
MERKEZİ KİLİT : VAR
ALARM : VAR
İMMOBİLİZER:?
BOYA : METALİK
SANRUF: ?
GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYALI)
SİS LAMBALARI : VAR
FAR YIKAYICILAR : VAR
ARKA CAM PERDELERİ : VAR
ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
KOLTUK KAPLAMASI : BAZI MODELLERİ DERİ
KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
ABS : VAR
FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR DİSK
ÇELİK JANT : VAR


SW MODELLERİ İSE BENİMDE BİLDİĞİM KADARI İLE YURTDIŞI İMLATI..VE SEDAN VERSİYONUN HARFLERİ DOĞRULTUSUNDA DONANIMA SAHİPTİR.

BEN ÇEVREMDE GÖRÜP,ARAŞTIRIP BİLDİKLERİMİ YAZDIM.EKSİK TARAFLARIM MUTLAKA VARDIR.BİLMEDİĞM DONANIMLARA SORU İŞARETİ KOYDUM ZATEN...TEMPRA ÇEŞİTLERİNDEN DONANIMLARINI BİLEN VEYA KULLANAN ARKADASLAR YAZARLARSA GÜZEL BİR KONU OLUR..


BANA SORARASAN ÖNEMLİ OLAN YERLİ VEYA İTHAL ÜRETİMİ DEĞİL NE KADAR DERLİ VE TOPLU OLDUĞU ÖNEMLİ.ÇÜNKÜ DAĞILMIŞ BİR TEMPRAYI TOPLAMAK ZORDUR.
EĞER ALACAK OLSAM 1600 CC ENJEKSİYONLU EN ÇOK DONANIMLI YÜKSEK BİR MODEL TEMPRA ALMAYA ÇALIŞIRDIM.ALACAĞIN TEMPRADA AKSESUARLARIN ÇALIŞMASINA MUTLAKA BAK.KAPORTA VEYA MOTOR HER NEKADAR DAĞILMIŞ OLURSA OLSUN TAMİR EDİLİR AMA
AKSESUAR PARCALARINI BULMAK ZORDUR.

TEŞEKKÜRLER.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 28 Eylül 2007; 13:25:58 >


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
227 Mesaj
3 Eylül 2007; 22:57:49 

merhaba arkadaşım,tempralar ve özelliklerini doğruya yakın yazmışsın,teşekkürler.Sadece tempra 2.0 ie 16 v deki soru isaretlerine cevap verebilirim,1-immobilizer-VAR....2-sunrof-benimkinde yok başkasınada rastlamadım.


_____________________________



 
136 Mesaj
4 Eylül 2007; 9:56:10 

Eski bir Tempra slx 1.6ie kullanıcısı olarak eklemek istediklerim:
Far yıkayıcıları vardı.
ABS vardı
Dört disk fren vardı
Yan aynalar boyalı değildi.
Ön gerilmeli emniyet kemeri (Pretensioner seat belt.) vardı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aygun75 -- 4 Eylül 2007; 9:58:42 >


_____________________________

CADDY TDI


691 Mesaj
4 Eylül 2007; 19:54:14 

maviş bişsey sorcam bendede 2.0 ie 16v var bana motordan hava filtresine motor ile hava filtresini birbirine bağlayan boru lazım kaçırma olduğu için şimdilik bantlama ile idare ediyorum yenisini bulabilirmiyim kaça malolur ankara dayım şuan resim olduğu zaman göstericem size


_____________________________

### DH Edanalılar Grubu ###

...::: /T/A/K/I/M/:::/F/I/A/T/:::&:::/T/O/F/A/Ş/ :::...


7 Mesaj
4 Eylül 2007; 22:34:15 

Merhaba arkadaşlar.Bende 1997 Model Tempra 2.0 i.e 16v cad.kullanıyorum ve Tempramı cok seviyorum.Aracıma amortisör kule gergisi takmak istiyorum nereden alabilirim.Birde aracın jantlarını 15 veya 16 inc yapsam aracın sanjman veya diger aksamlarına zarar verirmi.Yardımlarınızı bekliyorum.SAYGILARIMLA HEPİNİZE TEŞEKKUR EDERİM.


_____________________________



169 Mesaj
5 Eylül 2007; 0:30:02 

dıgıtal klima dügmelerinin bulundugu kısımın ekrannın bitanesinin lambası yanmıyo lambalarını aradım bulamadım kendine has bi duyun içine yerlestirilmişler ayrıca o dügmelerin bulundugu kısım ölece sökülebiliyo yanlız üst tarafta 3 tane metal tırnak altta 3 tane vida var bizdeki metal tırnaklar içine kacmıs gecen parcacıdan istedim bulamasssın dediler basit bi metal tırnak bozuk yolda cok ses yapıyo nerdeyse düşecek o kısım neyse bi çaresine bakıcaz artık


_____________________________

onlyme


793 Mesaj
6 Eylül 2007; 22:06:13 

arkadaslar teşekkürler...


quote:



yakamozcuk

maviş bişsey sorcam bendede 2.0 ie 16v var bana motordan hava filtresine motor ile hava filtresini birbirine bağlayan boru lazım kaçırma olduğu için şimdilik bantlama ile idare ediyorum yenisini bulabilirmiyim kaça malolur ankara dayım şuan resim olduğu zaman göstericem size


sana tavsiyem oto ünlü olur.orada belki bulabilirsin.bir çok parca hemde orjinal olarak var.eğer yoksa hurdacıları dolasman gerekebilir.


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


793 Mesaj
6 Eylül 2007; 22:14:18 


quote:

Orjinalden alıntı: solo TC

Merhaba arkadaşlar.Bende 1997 Model Tempra 2.0 i.e 16v cad.kullanıyorum ve Tempramı cok seviyorum.Aracıma amortisör kule gergisi takmak istiyorum nereden alabilirim.Birde aracın jantlarını 15 veya 16 inc yapsam aracın sanjman veya diger aksamlarına zarar verirmi.Yardımlarınızı bekliyorum.SAYGILARIMLA HEPİNİZE TEŞEKKUR EDERİM.


kule gergisi bulmakta zorlanabilirsin.ama sanayide kendinde yaptırabilirsin.jant büyütmek aracın hızlanmasını azaltır ama senin aracın 148 bg olduğu için bunu pek hissetmeye bilirsin.1,6 yı 16" jant takan arkadaslar var.pek sorun olacağını düşünmüyorum.sadece yakacağın lastik ve jant davlumbazlara sürtebilir.


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


793 Mesaj
6 Eylül 2007; 22:17:33 


quote:

Orjinalden alıntı: __OnLyMe

dıgıtal klima dügmelerinin bulundugu kısımın ekrannın bitanesinin lambası yanmıyo lambalarını aradım bulamadım kendine has bi duyun içine yerlestirilmişler ayrıca o dügmelerin bulundugu kısım ölece sökülebiliyo yanlız üst tarafta 3 tane metal tırnak altta 3 tane vida var bizdeki metal tırnaklar içine kacmıs gecen parcacıdan istedim bulamasssın dediler basit bi metal tırnak bozuk yolda cok ses yapıyo nerdeyse düşecek o kısım neyse bi çaresine bakıcaz artık

çıkmacılarda olabilir diye düşünüyorum .... benim aracım klimalı olmadığı için ampuller konusunda bir sey diyemem..


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


793 Mesaj
6 Eylül 2007; 22:19:32 


quote:

Orjinalden alıntı: parisorlu

merhaba arkadaşım,tempralar ve özelliklerini doğruya yakın yazmışsın,teşekkürler.Sadece tempra 2.0 ie 16 v deki soru isaretlerine cevap verebilirim,1-immobilizer-VAR....2-sunrof-benimkinde yok başkasınada rastlamadım.


merhabalar..bildiklerimi ve gördüklerimi yazdım.bilmediklerimizide kullanalar yazarsa öğrenebiliriz.
teşekkür ederim.


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
382 Mesaj
7 Eylül 2007; 3:08:57 

Arkadaşlar bende tempra almayı düşünüyorum linkini verdiğim arabaya bi zahmet bakablir misiniz fiyatı falan nasıl görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.(Ya da böyle bir arabayı kaça alsak uygun olur.)


http://www.araba.com/770232.html



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etanhunt -- 7 Eylül 2007; 3:10:54 >


_____________________________

5008 Premium Pack Füme
İpad 2 32gb Wifi 3G
HTC Windows 8X
Peugeot Baykaralar size HAKKIMI HELAL ETMİYORUM


793 Mesaj
7 Eylül 2007; 11:08:39 


quote:

Orjinalden alıntı: etanhunt

Arkadaşlar bende tempra almayı düşünüyorum linkini verdiğim arabaya bi zahmet bakablir misiniz fiyatı falan nasıl görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.(Ya da böyle bir arabayı kaça alsak uygun olur.)


http://www.araba.com/770232.html


kardeş eğer 2000 cc istiyorsan 16 valf olanını tercih et. fiyat özelliklerine göre uygun ama tempranın piyasasına göre çok.bu modellere 7000 ytl ile 12000 ytl arası fiyat istiyorlar.demek istediğim daha ucuzada bulabilirsin.seni fazlası ile memnun eder.alacağın aracta elektronik donanım ve aksesuarların tam çalıştığını iyi kontrol et. bozuk motor değil ama bozuk aksesuarlar adamı çileden çıkarır.
sana tavsiyem 1600cc SLX mpi 1998 model deri döşeme hariç diğer özellikleri bu araçla aynıdır.fiyatta yaklasık olarak aynı.

ama ben illaki 2000 cc alacam diyorsan @parisorlu bu konuda sana fazlası ile yardımcı olacaktır.bu aracın aynısı onda var.gayette memnun olduğunu söylüyor..


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
227 Mesaj
7 Eylül 2007; 22:49:02 

Maviş kardeş teşekkürler tavsiyen için,evet 6 yıl bitmek üzere en son 2500 km.yol yaptım.Gerçekten harika bir yolculuktu ve inanın tempramla bir kez daha gurur duydum.


_____________________________



 
550 Mesaj
8 Eylül 2007; 12:14:56 

arkadaşla 7000 tl bütçe var.sw tempra düşünüyorum.sw nin sedanlara göre dezavantajı varmı sizce(yakıt-yedekparça-yol tutuşu v.b).birde bu fiyat aralığında gözünüze çarpan ilan olursa bilgilendirirseniz sevinirim....


_____________________________



169 Mesaj
10 Eylül 2007; 4:14:05 

bu hafta sonu istanbula gitti bizim emektar tempra sxak yolda bi audi le gıcıklastı bizim tempra pek sevmez almanları neyse audı gecti tempra gecti falan derken malum kompresörü biriaz düşük 1600cc ve gazlı olan temra yokusta audı tarafından gecildi tempra bu duruma cok kızdı düzlük geldginde ise audının kızmaya bile vakti kalmadı cesaretide kırıldı yanından 190 km/h la bi tempra gecti (audı a8 bide 1.6 sxak de 2000 cc sanzuman dişlileri var )


_____________________________

onlyme


 
227 Mesaj
10 Eylül 2007; 5:17:33 

hocam bende temprayı savunanlardanım ama fazla abartmaya gerek yok. audi a8.onun kaç motor kaç hp olduğunu biliyor musun? tamam adam ya basmamıştır yada yol durumuna göre mantıklı davranmıştır.


_____________________________



 
1740 Mesaj
10 Eylül 2007; 11:46:39 


quote:

Orjinalden alıntı: moon74

arkadaşla 7000 tl bütçe var.sw tempra düşünüyorum.sw nin sedanlara göre dezavantajı varmı sizce(yakıt-yedekparça-yol tutuşu v.b).birde bu fiyat aralığında gözünüze çarpan ilan olursa bilgilendirirseniz sevinirim....

Arkadaşım, Bence SW Tempralar oldukça kullanışlıdır. Tek dezavantajı şu olabilir, hızlı kullanmayı düşünüyorsanız, virajlarda sedan modellere göre biraz fazla savurabilir. Yedek parça yada yakıt durumu olarak bir fark olacağını sanmam. Yeter ki aracın temiz olmasına bakın.


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


169 Mesaj
13 Eylül 2007; 19:04:30 

quote:

Orjinalden alıntı: parisorlu

hocam bende temprayı savunanlardanım ama fazla abartmaya gerek yok. audi a8.onun kaç motor kaç hp olduğunu biliyor musun? tamam adam ya basmamıştır yada yol durumuna göre mantıklı davranmıştır.

ARACA İLLAKİ BAGLI AMA BİRAZDA YÜREK İŞİ BU

BENİM ASLINDA VURGULAMAK İSTEDİGİM SUYDU 1600 CC 84 HP MOTORUYLA ve lpg ile yüksek sürate cıkmak büyük basarı bence



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __OnLyMe -- 13 Eylül 2007; 19:06:05 >


_____________________________

onlyme


169 Mesaj
15 Eylül 2007; 12:01:51 

İİİDE NERDE TEMPRA TEAM E ÜYE ARKADASLR KENDİ BASIMIZAMI TEAM OLACAZ BİZ LÜTFEN TEMPRAYI SATIP MAREA MI ALSAK NE


_____________________________

onlyme


793 Mesaj
15 Eylül 2007; 12:56:04 


quote:

Orjinalden alıntı: __OnLyMe

İİİDE NERDE TEMPRA TEAM E ÜYE ARKADASLR KENDİ BASIMIZAMI TEAM OLACAZ BİZ LÜTFEN TEMPRAYI SATIP MAREA MI ALSAK NE


haklısın ...bu klüb kurulalı uzun zaman oldu fakat.katılım az.klübu kuran arkadas temprasını sattı hyundai aldı.diğer bazı üyeler zamanla baska forumlara geçti.internet üzerinde tempra ve tipoya ait bir site var fakat o sitede çok hareketli değil.

sanırım tempranın kaderi bu.

baska bir forum üzerinde çok canlı bir tempra sitesi vardı ama o da ayrı site kurulunca dağıldı.nereleri diye sorarsan sanırım önceki sayfalarda adres var.

evet tempra kullananlar olarak çok organize olamadık....

ben bile tempramı çok severken marea almayı bile düşündüm.marea klübündeki paylasım harika.böyle aktif bir takımın olmasını çok isterdim...


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


135 Mesaj
16 Eylül 2007; 3:23:24 

arkadaşlar kulübünüz hayırlı olsun sormak istediğim bişey war tempra tiponun sedan modelimi bu doğrumu bilgi werirseniz bu konu hakkında sewinirim...


_____________________________



793 Mesaj
16 Eylül 2007; 12:15:19 


quote:

Orjinalden alıntı: raidela_kartal

arkadaşlar kulübünüz hayırlı olsun sormak istediğim bişey war tempra tiponun sedan modelimi bu doğrumu bilgi werirseniz bu konu hakkında sewinirim...


teşekkür ederim...evet tempra tiponun sedan modeli.kaporta dışında herşeyi aynı...ön cam kapılar dahil..


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


135 Mesaj
17 Eylül 2007; 3:03:47 

arkadaşlar tipolar yada tempralar hakkında sizlere bi sorum olacak şu sıralar geçici olarakta olsa doğan slx imi satıp tipo almayı düşünüyorum ama tipolar hakkında pek fazla bilgim yok.. bu arabaları kısaca tanıtmanız mümkünmü acaba
motoru-sağlamlığı-güwenliliği-yol tutuşu-dijital-analog göstergeler vs...


_____________________________



793 Mesaj
17 Eylül 2007; 10:40:34 

senin doğan slx aracının aynı motoru var (karbüratörlü modeller için).digitaller sanıldığı kadar dandik değil.yürüyen aksamı sağlamdır(orjinal parca kullanırsan).fakat bozuk yollarda ön takımları doğana göre daha çabuk bozulur.rahatlık ve yol tutuş konusunda doğandan çok iyidir.konforludur.

temiz olarak alırsan bağımlılık yapar fakat bozuk döküntü alırsan adamı ilallah ettirir.(aslında bu tüm araclar için geçerli )

parca fiyatları çok pahalı değildir.önceki sayfalarda yaptığım tamir ve bakımların fiyatları ve resimleri var.


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
1740 Mesaj
17 Eylül 2007; 12:51:40 

Evet, mavis arkadaşım haklı. Tempranın bagaj avantajı var. Ayrıca uzun yolculuklarda, Tipo daha çok ses yapar (özellikle arka koltuklarda oturanlar için).
Bununla beraber, TOFAŞ fabrika verilerine göre, Tiponun iç genişliği Tempraya göre 5 mm daha geniş. İlginç değil mi ?


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


179 Mesaj
17 Eylül 2007; 21:26:42 

ARKDAŞLAR SATILIK 1996 MODEL TEMPRA 2.0 CAT 16V MOTOR

ABS
DIJITAL KLIMA
4 CAM OTOMATİK
ELEKTRİKLİ YAN AYNALAR
BRC RUHSATA İŞLİ TÜP
GÜMÜŞ GRİ
DİREKSİYON AYARI
HİDROLİK DİREKSİYON
ALARM
KEYCODE
IMBLOZER
ALARM


ARACIN KAZASI YOKTUR. MSNDEN RESİMLERİNİ GÖNDEREBİLİRİM. MOTORU GAYET İYİDİR. FİYAT : 8.750 YTL ALICIYA UFAK BİRŞEYLER YAPABİLİRİM. ANKARADA ARAÇ İSTENİLEN USTAYA GÖSTERİLEBİLİR.

NOT : YENI DİZEL ARAÇ ALDIGIMDAN SATIOYRUM. ARACIM BRC İŞLİ TÜP VARDIR. İSTANBULA 120 YTL GİDİP GELİYOR.

0.533.710 71 65 (ARAÇ SAHİBİ BENİM.)


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi german -- 17 Eylül 2007; 21:38:39 >


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


793 Mesaj
17 Eylül 2007; 21:32:50 

hayırlı olsun.iyi satışlar.


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


169 Mesaj
18 Eylül 2007; 17:12:32 

keske ak yı satıp alabilsek ben hep 2000 motor istedim ama gittiler 1.6 aldılar gerci bende 2.0 sanzumanını taktırdım ama
bu gün istanbul yolu (ankara) da lamba kalkısında 1. vites 45 km/h 2.vites 82 km/hyaptık abim kullanıyodu 82 km/h a geldiginde devir 6200 ü gösteriyodu yeter patlayacak dedim bi an korktum nasıl sizce degerler iyimi 1.6 motor 2.0 sanzumanı takılı lpgli


_____________________________

onlyme


 
1740 Mesaj
18 Eylül 2007; 17:26:24 


quote:

Orjinalden alıntı: __OnLyMe

keske ak yı satıp alabilsek ben hep 2000 motor istedim ama gittiler 1.6 aldılar gerci bende 2.0 sanzumanını taktırdım ama
bu gün istanbul yolu (ankara) da lamba kalkısında 1. vites 45 km/h 2.vites 82 km/hyaptık abim kullanıyodu 82 km/h a geldiginde devir 6200 ü gösteriyodu yeter patlayacak dedim bi an korktum nasıl sizce degerler iyimi 1.6 motor 2.0 sanzumanı takılı lpgli

Arkadaşım bahsettiğin değerlerde bir yanlışlık olmasın ?
Bizde de 1994 SX-A var. (karbüratörlü)
1. viteste 55, 2. viteste 90 görebiliyoruz. Devir saati de 6.500 d/d çıkıyor.
Szinki 2000 cc şanzımanı olduğuna göre, daha fazla gitmesi gerekmez mi ?
Bence Debriyajın durumunu kontrol ettirin. Kaçırıyor olabilir.


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


169 Mesaj
18 Eylül 2007; 17:35:59 

bilmiyom sizin degerler gayet iiimiş debriyajın kacırdıgını zannetmiyorum ama motor kompressorundan dolayı fark etmiş olabilir ama bizim degerlerde yeterli zannediyorum ben lpg li bi aracla iyi gibi geliyo bana

local://upfiles/337303/778F051B4E8C46CAB3991445EE7766E9.jpg

local://upfiles/337303/7617763207064AC2BBF19018E8B1C542.jpg


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __OnLyMe -- 18 Eylül 2007; 17:46:21 >


_____________________________

onlyme


793 Mesaj
18 Eylül 2007; 22:02:01 

@only me

arac sizin aracınız mı? güzel duruyor...kazasız güzel günlerde kullanmanız dileklerimle...bu renk çok güzel duruyor temprada...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 18 Eylül 2007; 22:02:44 >


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


169 Mesaj
18 Eylül 2007; 22:52:42 

evet bizim arac bende bu durusuna hasta oldum ya param olsa 2 3 bin ylt komple boya ve motora sokarım ama işte malum ekonomi idare ediyoz
tesekkur ederim allah hepimize kazasız belasız sürmek nasip etsin biz genelde kazayı bu garqajdan cıkarken yaparız 3 kere arka stop kırdık garajdan cıkarken bide sag arka kapıyı vurduk baya bi dar girişi cıkıs maviş senin aracın döşemesi cok hosuma gitti



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __OnLyMe -- 18 Eylül 2007; 22:53:56 >


_____________________________

onlyme


793 Mesaj
19 Eylül 2007; 10:10:20 


quote:

Orjinalden alıntı: __OnLyMe

evet bizim arac bende bu durusuna hasta oldum ya param olsa 2 3 bin ylt komple boya ve motora sokarım ama işte malum ekonomi idare ediyoz
tesekkur ederim allah hepimize kazasız belasız sürmek nasip etsin biz genelde kazayı bu garqajdan cıkarken yaparız 3 kere arka stop kırdık garajdan cıkarken bide sag arka kapıyı vurduk baya bi dar girişi cıkıs maviş senin aracın döşemesi cok hosuma gitti


teşekkürler....


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
1740 Mesaj
19 Eylül 2007; 10:35:26 

@ maviş arkadaşım,
Aklıma birşey takıldı, sana sorayım :
Bir kere Ankara otoyolunda 191 km' yi gördük. Bu esnada devir saati 5.600 ile 6.000 arasında sürekli gelip gitme yapıyordu.
Biliyorsun, dijital panellerde burası SARI BÖLGE olarak işaretli. Yani sarı alana ait olan 2 led birçok kez yanıp sönme yaptı. Bu durum gerçekten gerçekleşmiş olabilir mi ? Yoksa yanlış ölçüm mü yapmıştır ?
Eğer gördüklerim doğruysa, bu durum motorun o süratte ve o devirde stabil olmadığını ve titrediğini mi gösteriyor ?
Bu süratte sadece 10-15 saniye seyrettim.
Diğer arkadaşlar da yorumlarını yazabilirler.


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


793 Mesaj
19 Eylül 2007; 10:46:14 


quote:

Orjinalden alıntı: msakalar

@ maviş arkadaşım,
Aklıma birşey takıldı, sana sorayım :
Bir kere Ankara otoyolunda 191 km' yi gördük. Bu esnada devir saati 5.600 ile 6.000 arasında sürekli gelip gitme yapıyordu.
Biliyorsun, dijital panellerde burası SARI BÖLGE olarak işaretli. Yani sarı alana ait olan 2 led birçok kez yanıp sönme yaptı. Bu durum gerçekten gerçekleşmiş olabilir mi ? Yoksa yanlış ölçüm mü yapmıştır ?
Eğer gördüklerim doğruysa, bu durum motorun o süratte ve o devirde stabil olmadığını ve titrediğini mi gösteriyor ?
Bu süratte sadece 10-15 saniye seyrettim.
Diğer arkadaşlar da yorumlarını yazabilirler.


sorun yoktur..merak etme..bizim araclar 2-3 sn ara ile km ve devir ölçüyorlar..yani söyle anlatayım.mesela hemen hızlanırken hız göstergesi 1-2-3-4 diye gitmiyor.bir bakıyorsun 8 bir bakıyorsun 15 olmuş.yani ilk saniyede 8 olarak ölçtüğün hız 2,sn de 14-15 olduğu gibi.devirde ölçülen her saniyede farklı olmuş olabilir.yani 1,ölçülen zamanda 5600 rpm 2, ölçülen zamanda 6000 rpm..


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


 
1740 Mesaj
19 Eylül 2007; 13:47:46 


quote:

Orjinalden alıntı: mavis717




sorun yoktur..merak etme..bizim araclar 2-3 sn ara ile km ve devir ölçüyorlar..yani söyle anlatayım.mesela hemen hızlanırken hız göstergesi 1-2-3-4 diye gitmiyor.bir bakıyorsun 8 bir bakıyorsun 15 olmuş.yani ilk saniyede 8 olarak ölçtüğün hız 2,sn de 14-15 olduğu gibi.devirde ölçülen her saniyede farklı olmuş olabilir.yani 1,ölçülen zamanda 5600 rpm 2, ölçülen zamanda 6000 rpm..


Sağolasın Arkadaşım, teşekkürler cevabın için.
Fakat bahsettiğim olay ölçme sensörünün sıklığı ile alakalı değil bence. Devir saatinin ölçüm aralığı , Km saatinden daha sık.
Demek istediğim, 190 km. ile giderken, takometre anormal bir şeklide çok hızlı değişim gösteriyordu. Yani 5.500 ile 6.000 devir arasında her saniyede 5-6 kez gidip geliyordu. Bu kadar sık değişim normal midir ? Halbuki sürat sürekli sabitti.
Yüksek hızda bu kadar titreşim mümkün mü ? Aynı olayı 4. vitesin son devirlerinde yapmıyor çünkü.


_____________________________

Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
LG CD-RW , LG DVD-RW


793 Mesaj
19 Eylül 2007; 14:15:38 

hız sabit olabilir ama rüzgar ve yol durumuna göre motora yük binmiş olabilir diye düşünüyorum.tatil dönüşü otobanda (pozantı-sanlıurfa arası) hep 5000 rpm civarı ve 160-190 km aralığında 4 saat kadar sürekli kullandım bahsettiğiniz arıza basıma gelmedi...


_____________________________

2003 Marea Exclusive -Lüx Paket


2307 Mesaj
20 Eylül 2007; 13:13:13 

mavis717 hocam değişmedik parça koymamışsın ya süper paylaşım olmuş tempracılara emeğine sağlık