Şimdi Ara

:::DH TEMPRA TeAm:::

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.262
Cevap
24
Favori
608.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • :::tempra:::kullanan arkadaşlar
    neden biz de kendımıze ait bir kulüp çalışması içine girmiyoruz..
    iyi olmaz mı..
    sorunlar öneriler uygulamalar ve tecrübeler paylaştıkça güzeldir..
    değil mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wf1x -- 21 Ocak 2008; 21:52:44 >



  • brezilya tempra tuning club adresi;

    http://www.digus.com.br/dforum/viewforum.php?f=37&sid=3e529b26c663f0be5e8606f80f8939ec


    TABİ BURADAKİLERİN ÇOGU TEMPRA TURBO.
  • @mavis717@

    LASTİĞİN 185 VEYA 175 OLMASI YUVARLANMA CAPINI ETKİLEMEZ.SADECE YERE DEYEN YÜZEY GENİŞLİĞİNİ ETKİLER.BUDA TUTUNMA VE HIZLANMAYA ETKİ EDER.
    ÇAP OLARAK 65 VEYA 60 OLMASI YUVARLANMA CAPINA ETKİ EDER. O ZAMAN SENİN DEDİKLERİN DOĞRUDUR.

    Bu kanıya nerden vardın merak ettim çünki olay senin düşündüğün gibi değil. Olayı sana anlatmaya çalışayım benim aracımın orjinal lastik ebadı 175/65/14 ama 185/65/14 kullanıyorum senin düşüncene göre yuvarlanma çapında bir değişiklik olmaz ama oluyor.

    175/65/14 lastiğin lastik çapı= 583,099 mm dir
    185/65/14 lastiğin lastik çapı= 596,099 mm dir. Yani 175/65/14 lastikle 185/65/14 lastiğin yuvarlanma çapları farklıdır. Orjinal lastiğe göre %2, 180 daha büyük.

    İstersen bu linkten bakabilirsin http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fedolo -- 12 Mart 2007; 11:55:19 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fedolo

    @mavis717@

    LASTİĞİN 185 VEYA 175 OLMASI YUVARLANMA CAPINI ETKİLEMEZ.SADECE YERE DEYEN YÜZEY GENİŞLİĞİNİ ETKİLER.BUDA TUTUNMA VE HIZLANMAYA ETKİ EDER.
    ÇAP OLARAK 65 VEYA 60 OLMASI YUVARLANMA CAPINA ETKİ EDER. O ZAMAN SENİN DEDİKLERİN DOĞRUDUR.

    Bu kanıya nerden vardın merak ettim çünki olay senin düşündüğün gibi değil. Olayı sana anlatmaya çalışayım benim aracımın orjinal lastik ebadı 175/65/14 ama 185/65/14 kullanıyorum senin düşüncene göre yuvarlanma çapında bir değişiklik olmaz ama oluyor.

    175/65/14 lastiğin lastik çapı= 583,099 mm dir
    185/65/14 lastiğin lastik çapı= 596,099 mm dir. Yani 175/65/14 lastikle 185/65/14 lastiğin yuvarlanma çapları farklıdır. Orjinal lastiğe göre %2, 180 daha büyük.

    İstersen bu linkten bakabilirsin http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14



    o farkın nedeni,65 taban genişliğinin yanak cinsinden yüzdesidir...65 yanak demek sabit yanak yüksekliği değildir...175*65/100=113.75 mm; 185*65/100=120.25 mm gibi farklı yanak yüksekliği dolayısıyla da farklı çap oluşturur...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: fedolo

    @mavis717@

    LASTİĞİN 185 VEYA 175 OLMASI YUVARLANMA CAPINI ETKİLEMEZ.SADECE YERE DEYEN YÜZEY GENİŞLİĞİNİ ETKİLER.BUDA TUTUNMA VE HIZLANMAYA ETKİ EDER.
    ÇAP OLARAK 65 VEYA 60 OLMASI YUVARLANMA CAPINA ETKİ EDER. O ZAMAN SENİN DEDİKLERİN DOĞRUDUR.

    Bu kanıya nerden vardın merak ettim çünki olay senin düşündüğün gibi değil. Olayı sana anlatmaya çalışayım benim aracımın orjinal lastik ebadı 175/65/14 ama 185/65/14 kullanıyorum senin düşüncene göre yuvarlanma çapında bir değişiklik olmaz ama oluyor.

    175/65/14 lastiğin lastik çapı= 583,099 mm dir
    185/65/14 lastiğin lastik çapı= 596,099 mm dir. Yani 175/65/14 lastikle 185/65/14 lastiğin yuvarlanma çapları farklıdır. Orjinal lastiğe göre %2, 180 daha büyük.

    İstersen bu linkten bakabilirsin http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14



    o farkın nedeni,65 taban genişliğinin yanak cinsinden yüzdesidir...65 yanak demek sabit yanak yüksekliği değildir...175*65/100=113.75 mm; 185*65/100=120.25 mm gibi farklı yanak yüksekliği dolayısıyla da farklı çap oluşturur...



    Benim anlatmaya çalıştığımda buydu teşekkürlerr........




  • arkadaşlar tempra hastalarını buldum.tempranın bütün problemlerini çözmüşler bakmanızı tavsiye ederim.
    konu çok güncel tutuluyor.şu an 42 sayfaya ulaşmışlar.


    http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=240654
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavis717

    arkadaşlar tempra hastalarını buldum.tempranın bütün problemlerini çözmüşler bakmanızı tavsiye ederim.
    konu çok güncel tutuluyor.şu an 42 sayfaya ulaşmışlar.


    http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=240654


    topiki inceledim gerçektende dediğin kadar var üye olmayı düşünüyorum.
  • kardeş buraya pek gelen olmadı biz buradayız.


    http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=307903



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 18 Nisan 2007; 17:58:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lmnggen

    üzüldüm mavis717...
    aslında paylaşılacak hususları ve güzellikleri olan bir arabadır tempra...
    düğünüm için sattım sxa yı... sonra
    focus2.0 ı almadan önce yine tempra alacaktım ama temiz bir tempra2.0i.e.16v bulamadım. focusumdan çok memnunum ama her tempra görüşümde içim cız eder.


    focusta çok güzel bir arac.2000 model 1,6 ambiente eniştemde var.çok kullandım .çok seviyorum.motoruna bayıldım yani..tipide hala çok güzel...bir ara ghia olanından alayım dedim.bende düğün yaptım kaldı öylece.hala almak isterim ama tempra'mdan kopamıyorum..alırsam tempra'mı satmadan alıcam ...

    bu linkte tempra sevenler daha çok ve sorunlar paylasılıyor.arada bir uğrarsan belki sorunları olan arkadaslara yardımcı olabilirsin....teşekkür ederim...
    http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=307903




  • quote:

    Orjinalden alıntı: parisorlu

    merhaba arkadaşlar,

    tam deneyecek yerim olmadı ve merak ediyorum;bakımlı bir tempra 2.0 ie 16 v aletin gerçek değerde azami sürati nedir.deneyen var mı? paylaşırsanız sevinirim.



    http://www.youtube.com/watch?v=BLbHV7vtJAg kardeş bu 8 walf ben 16 walfte 220 rahat diyorum en az
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crywolf

    yaw tempracı kalmadımı hiç



    kardeşim basını duvarlara vurma...üzersin bizleri.sadce bu forumda tempra kullanan çok az veya kendini çok göstermek istemiyor...buradaki bir çok arkadas su an asağıdaki linkte...

    http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=307903


    ayrıca bir arkadasımız da tempra ve tipo ya özgü bir site hazırlamaya çalışıyor...link asagıda...


    http://www.ismailaktas.com/tempratipoturkey/default1.asp



    BEKLERİZ...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: parisorlu

    merhaba arkadaşım yazdığın link e girdim.bir sürü yabancı şeyler çıkıyor.ve tam olarakta bir şey anlaşılmıyor.onun için lütfen tempracılar buraya.


    kardeş bir ara link 'in olduğu forum yoğunluk dolayısı ile problemli idi.şimdi bir sorun yok.buraya yazan ve bilgi paylasan çok az ve hatta yok sayılır.ben arada kontrol ediyorum klimse gelmemiş.şimdi orada yazıyorum.istersen tekrar dene.linki tekrar yazıyorum.

    http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=307903




  • arkadaslar herkese merhaba. bir kaç arkadas TEMPRA VE TİPO 'YA ÖZEL şimdilik forum olarak bu siteyi kurdular.yavas yavas herseyi yerli yerine oturtmaya çalışıyorlar.bazen server problemleri oluyor ama uğramak isterseniz link asagıda ....

    http://www.tempratipo.net.tc/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 7 Haziran 2007; 17:40:40 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: beyaztebeşir

    mavis717 arkadaşım öncelikle Tempracılar için her yönü ile kaynak olan uğraşılarını foroğraflarla destekleyerek paylaştığın için çok teşekkürler.

    BEn şu mikser olayına takıldım.Benm aracımda da sanki bi sağırlık var gibi..Diğer forumda bazı arkadaşların mikser önerisi vardı.Acaba bunu hi test edebildin mi?Ben Isparta da bir kaç gaz işi ile uğraşan usta ile konutum.ANcak bana sen ne diyon der gibi baktılar...Belki ben anlatamadım.Şu mikserin adam akıllı bi resmi yadaşu şu modelin şu parçası şeklinde bi adı olsaydı.

    Acaba bu konuda ne yapılabilir?Bu mikser nasıl tarif edilebilinir?

    Konuyu bilmeyen arkadaşlar için aşağıya bir alıntı yaptım.

    quote:


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    """""taurus72 .........................ALINTI...................................



    Kayıt: 11 Hzr 2007
    Mesajlar: 25

    Tarih: Cum Hzr 15, 2007 8:57 pm Mesaj konusu: lpg ciler mikser değiştirinn..

    --------------------------------------------------------------------------------

    Ben aracımı satın aldığımda çok sağırdı ..Aracı kullanan yaşlı bir adamdı 0 km satın aldığı bu araçla 80 i geçmediğini söyledi.. bi türlü gaz pedalımı tam gaz yaptığımda aracım istediğim tepkiyi vermiyor rampada ve sollamalarda geç hızlanıp ..son hızlara geç erişiyordu..Çekişi düşük araçta dolasyısı ile gaza fazla dipliyoruz ve daha fazla yakıtla daha az yol alıyoruz...aracımın bütün ayarlarını kontrol ettim herşey normal görünüyordu..aklıma bir nokta takıldı.. yüksek devirlerde yakıt hava ile yeteri kadar iyi karışıp performansı etkiliyor kanısına vardım..Nasılmı ? denemelerimde 2500 dev./dk. rahat çıkan araç 3000 dev./dk dan sonra sanki geri kaçıyor gibiydi ..mikseri inceledim ...bence hatalı imal edilmişti..Karbüratörlerimiz alçakhız ve yüksek hız olarak iki venturiye sahip bizim araçlarda malumunuz ..gaz verirken 3000 devir civarına kadar Alçak hız venturisi altındaki kelebek açılarak manifolda hava/yakıt geçiyor , 3000 Devir civarından sonra gaz pedalına basılmasına göre ikinci venturi yani güç devresi açılmaya başlar ve burdan daha fazla oranda hava yakıt geçmelidir ki yüksek devirdeki ihtiyaç karşılanmalı ..Ve benim aracımdaki mikserin LPG girişi alçak hıza daha yakın dı ve yüksek hıza daha az gaz veriyor du bu da yakıt karışımını fakirleştirip yüksek devirlerdeki performansı etkiliyordu...Ayrıca mikserin delikleri karbüratörden daha dardı dolayısı ile havada az giriyordu buda daha fazla gaza basma ihtiyacı doğuruyordu ...bende mikseri söktüm karbüratörün üstünden ve hava emiş hortumu içine Yuvarlak sekilli olan geniş delikli tek bir mikser taktım..bu mikser genelde enjeksiyonlu araçlarda kullanılan mikserlerden...ve sonuç harika ha Benzin ha LPG hiç farketmiyor performans arttı..bunu aradaşlarıma ait olan 93 tipo ve 92 tempra'yada uyguladık sonuç aynı ..muhteşem oldu 92 tempra kullanan arkadaşım çok rahat 195Kmh tipo kullanan arkadaşım 190 Kmh ulaşırken hiç zorlanmadıklarını söylediler ..ben fazla cesaretli almadığım için 175Kmh kestim gazı ve daha bassaydım gidecekti ayrıca yakıtta eskiye nazaran baya düştü ..LPG kullanıp performas isteyenler tavsiyemdir takın deneyin ...sağlıcakla kalın.. """""""






    ben teşekkür ederim....fırsatım varken arkadaslara yardımcı olmaya çalışıyorum.tempranın anlatıldığı kadar dandik olmadığını,tamirinin kolay olduğunu ve parcalarının çok pahalı olmadığını gösteriyor bu çalışmalar.

    mikser konusunda enjeksiyonlu aracların hava filtresi borusu ile emme manifoltu arrasına takılan yuvarlak,bizim mikserlere benzeyen ama büyük delikli bir mikser galiba.bende görmedim ama bunu anlattı arkadas.

    bu mesajı nereden kopyaladın bilmiyorum ama

    www.tempratipo.net.tc

    adresinde adresinde püf noktaları yararlı bilgiler kısımında lpg mikser değişimi var.hatta aynı yazılar.(sanırım oradan kopyaladın).

    .arkadas resim koymadı.ama benzer resimler var.

    kolaygelsin




  • Arkadaşlar benide eski bir tempra kullanıcısı olarak aranıza alırmısınız?
    Arabamın fotolarıhttp://www.cardomain.com/ride/367145/2 burada görebilirsiniz.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aygun75 -- 21 Ağustos 2007; 15:44:07 >




  • Arkadaşlar bende tempra almayı düşünüyorum linkini verdiğim arabaya bi zahmet bakablir misiniz fiyatı falan nasıl görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.(Ya da böyle bir arabayı kaça alsak uygun olur.)


    http://www.araba.com/770232.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gozbilginli -- 7 Eylül 2007; 3:10:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: etanhunt

    Arkadaşlar bende tempra almayı düşünüyorum linkini verdiğim arabaya bi zahmet bakablir misiniz fiyatı falan nasıl görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.(Ya da böyle bir arabayı kaça alsak uygun olur.)


    http://www.araba.com/770232.html


    kardeş eğer 2000 cc istiyorsan 16 valf olanını tercih et. fiyat özelliklerine göre uygun ama tempranın piyasasına göre çok.bu modellere 7000 ytl ile 12000 ytl arası fiyat istiyorlar.demek istediğim daha ucuzada bulabilirsin.seni fazlası ile memnun eder.alacağın aracta elektronik donanım ve aksesuarların tam çalıştığını iyi kontrol et. bozuk motor değil ama bozuk aksesuarlar adamı çileden çıkarır.
    sana tavsiyem 1600cc SLX mpi 1998 model deri döşeme hariç diğer özellikleri bu araçla aynıdır.fiyatta yaklasık olarak aynı.

    ama ben illaki 2000 cc alacam diyorsan @parisorlu bu konuda sana fazlası ile yardımcı olacaktır.bu aracın aynısı onda var.gayette memnun olduğunu söylüyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: __OnLyMe

    güsel bi kitapçıga benziyo bu direksiyon simidinin ve kontagın bulundugu yerlerinde nasıl söküldügü ve ne parcalar oldugnu anlatan bi kısım varmı acaba bizim direksiyondan ses gelmeye basladı bi sökecem valla



    kardeş. tofasa bir email yolluyorsun kitapçık 3 gün içinde elinde hemde bedava...

    ayrıntılı bilgi

    www.tempratipo.net.tc adresinde de olması lazım..

    sayfa ortalarında açıklama yapılmış (yıldızları silmelisin..)

    http://tempratipotr.f*****oru****mu***p.com/viewtopic.php?t=126&start=0&mforum=tempratipotr


    ayrıntılı bilgi 2


    398 nolu mesaj

    http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?p=3396040#post3396040


    edit: ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 8 Ekim 2007; 23:17:31 >




  • TEMPRA SXA ŞARJ DİNAMOSU TAMİR VE BAKIMI (RESİMLİ)

    ARKADASLAR 2 GÜN ÖNCE SARJ DİNAMO ISIGIM YANMAYA BASLAMIŞTI..ROLANTİDE YANIYORDU AMA GAZA BASINCA 3000 RPM CİVARINDA SÖNÜYORDU.OTO ELEKTRİKÇİ USTAMA GİTTİM VE SARJ DİNAMOSUNU SÖKTÜK.UFAK BİR BAKIMLA HALLEDEBİLECEĞİMİZ SANARKEN “SARJ DİNAMO STATÖR’Ü” NÜN YANDIĞINI FARK ETTİK.ÇÖZÜM YENİSİNİ ALMAKTI.ALDIK.BAKIM YAPTIK SUAN HER SEY NORMAL..BURADAN USTAMA TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    MALİYET:

    AC / DC DİYOT,1 ÇİFT KÖMÜR ,2 ADET BİLYA =18 YTL
    STATÖR = 30 YTL
    İŞÇİLİK = 10 YTL
    +____________
    TOPLAM = 58 YTL

    RESİMLER ÇOK AYRINTILI OLMADI.KUSURA BAKMAYIN.GEC VAKİT OLMUŞ DÜKKANLAR KAPANMIŞ MALZEME BULMAKTA ZORLUK ÇEKTİK VS..MORALİM ZATEN BOZUK.. :cry:

     :::DH TEMPRA TeAm:::

     :::DH TEMPRA TeAm:::

     :::DH TEMPRA TeAm:::

     :::DH TEMPRA TeAm:::

     :::DH TEMPRA TeAm:::

     :::DH TEMPRA TeAm:::



    Alternatörün (ŞARJ DİNAMOSU) Tanımı:
    Alternatör, motordan gelen mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Mekanik enerji motordan bir kasnak vasıtasıyla alınır ve rotor döndürülerek, stator sargılarında alternatif akım üretilmesi sağlanır. Bu alternatif akım diyotlar tarafından doğru akıma çevrilerek bataryaya gönderilir.

    Alternatörün temel parçalan elektro mıknatıslanmayı oluşturan rotor, elektrik akımını üreten stator ve akımı doğrultan diyotlardır.

    Bunlara ek olarak, aynı zamanda manyetik oluşturulması için rotora akım geçiren fırçalar, rotorun yumuşak bir şekilde dönmesini sağlayan rulmanlar ve rotoru, statoru ve diyotları soğutmak için bir fan bulunmaktadır. Tüm bu parçalar ön ve arka kapak tarafından birleştirilir.

    alternatör hakkındaki bilgiler alıntıdır..Ayrıntılı bilgi..
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/mars_ve_sarj%20sistemi/alternatorler_.htm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tempraclube

    MAVİŞ KARDEŞ ARABANI BAŞTAN SONA YENİLEDİN DEĞİŞTİRMEDİĞİN SAYILI PARÇA KALDI PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER


    teşekkür ederim..parcalar bozulunca kökten değiştiriyoruz işte..


    quote:

    Orjinalden alıntı: __OnLyMe

    bizim aknın sarj dinamosu 14 voltluk sxa larınkinden büyük bi dinamo ama sadece kollektörüne (rotoruna) 270 ytl istedi parcacı cıkma taktık fena degil



    klimalı modellerin sarj dinamosu daha kuvvetlidir.elektrik ihtiyacı çok olduğu için..sana rotor için çok para istemişler..
    270 ytl ye bir arkadas servisten komple sxak sarj dinamosu aldı..su adreste yazılı
    www.tempratipo.net.tc




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.