Aküye saf su ilavesi yapmam gerekiyor???
28 Cevap14275 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


7823 Mesaj
6 Şubat 2007; 21:49:56 

2001 Accent aracımda mutlu akü var. Akünün üst kısmında şarj için ayrı bir gösterge mevcut, içine bakınca yeşil renkte bişey görünür, şarj varsa, bilirsiniz. Ancak şu sıralar baktığımda o yeşil kısım gidiyor, yerine beyazlaşmış bir görüntü geliyor. Kontrol ettiğimde "saf su gerekli" ibaresi mevcut. Bu saf su olayını nasıl hallederiz, ilave etmezsek ne zararı olur, bu olyla ilgili kısa bir bilgi verir miyiz arkadaşlar..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 7 Şubat 2007; 4:47:21 >


5464 Mesaj
6 Şubat 2007; 23:46:04 

beyaz uyarı saf su ilavesi gereklidir.. kesinlikle ilavede bulunmak gerekmektedir eğer akünü kaybetmek istemiyorsan..

benziliğin birine git 750 bin flndır şişesi.. sana tavsiyem 2 şişe saf su al.. gözleri aç ve kurşunlar suyun içinde kalacak şekilde en üstü dışarıda kalmıyacak kurşun plakaların yani..

tüm gözlere ekleme yap.. aşırıya kaçma kurşunlar suya gömülsün yeter..

sana söyliyim 2 şişe suyuda alacaktır akün ve şaşıracaksın yaw bu akdar su nereye aldı bu akü diye.. en son ben 2 şişe eklemiştim yuuh dedim akü gidiyomuştu


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


7823 Mesaj
7 Şubat 2007; 0:05:05 

Arkadaşım öncelikle yanıtın için teşekkür ederim.
Akü üzerindeki 6 kapağı da açıp her birine dökmek mi gerekiyo yani? Bi de bu saf su eklediğimizde akünün bitmesini mi önlemiş oluyoruz? Yani şarj olayı felan değil bu sanırım. Saf suyu şişesi derken litre hesabı mı satılır bu meret ve her banzin istasyonunda var mıdır?
quote:

Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

beyaz uyarı saf su ilavesi gereklidir.. kesinlikle ilavede bulunmak gerekmektedir eğer akünü kaybetmek istemiyorsan..

benziliğin birine git 750 bin flndır şişesi.. sana tavsiyem 2 şişe saf su al.. gözleri aç ve kurşunlar suyun içinde kalacak şekilde en üstü dışarıda kalmıyacak kurşun plakaların yani..

tüm gözlere ekleme yap.. aşırıya kaçma kurşunlar suya gömülsün yeter..

sana söyliyim 2 şişe suyuda alacaktır akün ve şaşıracaksın yaw bu akdar su nereye aldı bu akü diye.. en son ben 2 şişe eklemiştim yuuh dedim akü gidiyomuştu



_____________________________

Everything that has a beginning has an end


5464 Mesaj
7 Şubat 2007; 0:10:22 

öncelikle rica ederim.. amaç yardımlaşmak..

6 kapağın hepsini cebindeki yüz binliranın yardımıyla sökersin (dikkat et kapakların altına elini değme asit zarar verir)

el feneriyle şöyle bi göz at zatn plakalar kabak gibi ortaya çıkmıştır.. şimdi 6 göze birden az az koyacaksın.. taa ki plakalar iyice su içerisinde kalana dek.. az az az az az öyle devam edeceksin..

akünün bitmesi değil akünün gözlerindeki kurşun plakaların kuru kuru görev yapıp gözlerin bozulmasını engellemiş olucaksın.. 6 gözden birisi bile bozulsa randıman alamazsın aküden.. şarjla ilgisi yok..

ufak şişelerde satılır 1 lt bile gelmez bi şişesi.. yüzde 90 hepsinde vardır dediğim gibi ucuz bişeydir 1 ytl den fazla verme..

dediğim gibi 2 şişe al anca yeter.. artanı bagaja atarsın..



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


7823 Mesaj
7 Şubat 2007; 0:12:15 

Tekrar teşekkür ederim dostum, çok faydan oldu, yarın ilk işim bunu halletmek olacak.
Peki sence bu olayın olmasında soğuk hava şartları, kış, kar daha etkili olur mu?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


5464 Mesaj
7 Şubat 2007; 0:16:46 


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Tekrar teşekkür ederim dostum, çok faydan oldu, yarın ilk işim bunu halletmek olacak.
Peki sence bu olayın olmasında soğuk hava şartları, kış, kar daha etkili olur mu?



tabi muhakkak soğuk havada aracın ilk çalıştırılması esnasında zorlamalar karşısında aküler daha çok yıpranır.. ama sendeki olay genel olrak akünün eskimeye yüz tuttuğuna işarettir.. 1 sene fln ömrü kalmış diyebiliriz.. tabi bakarsın 6 ay bakarsın 15 ay oladabilir ama son demleri yani


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


7823 Mesaj
7 Şubat 2007; 0:20:36 

Hmmmmm. anladım.. tekrar sağol.. benim araçtaki akü, sanırım aracın ilk aküsü.. 2001den beri üzerinde olabilir. Zira ben 3. sahibiyim, ilk sahibi az kullanmış, 2. sahibi de tanıdıktı. Ondan aldığımda akü yenilemedim dedi.. Artık yarın bu işi halledeyim, ondan sonra akü bitene kadar kullanırım..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7823 Mesaj
8 Şubat 2007; 0:16:22 

Saf suyu aldım, 500ml. Her bir kapağı açıp içine demir plakaların azcık üzerine çıkacak şekilde suyu döktüm. Bir şişe yetti, diğerine gerek kalmadı. İlk döktüğümde aküdeki beyaz renk göstergesi gitti. Siyah oldu, bu renk için de şarj gerekli açıklaması yazıyor. Sonrasında aracı çalıştırdım, 5-10 dk. kadar rölantide bekledim. Renkte değişiklik olmadı. Gece tekrar baktım, akü şarj göstergesi yine bembeyaz gösteriyordu.. Sanki hiç saf su dökmemişim gibi. Acaba hala sorun mu var, yoksa bu zamanla düzelecek mi?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


5464 Mesaj
9 Şubat 2007; 0:23:27 

pm attım ama hala beyaz gösteriyorsa su yetersiz gelmiş olabilir tekrar bi kontrol et.. dikkat et aşırıya kaçma su koyarken kurşun plakalar su içinde kalsın yeter..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
1462 Mesaj
10 Ekim 2007; 6:16:45 

Benim akünün de su seviyesi plakanın altına gelmiş. Saf su ekleyeceğim. Kutup başı kısmında beyazlık vardı. Oksitlenmiş galiba. Bunu temizledim.

Bir de şöyle bir mesele var. Arasıra arabayı çalıştırırken anahtarı çevirince çalışmasında zorluk çıkarıyordu. Marş motoru zor çalışıyordu. Şimdi ise arabayı çalıştıramıyorum. Marş motorunu bile çalıştırmaya mecali yok gibi. Hatta bazen marş motorunu çalıştırmaya bile teşebbüs etmiyor. Arabanın farı, oto teybi, cam otomatiği falan çalışıyor ama canlı değil.

Anahtarı çevirip "SERV" ışığı ve AIRBAG ışığı söndükten biraz sonra tekrar yanıyor. Araba komaya girdi resmen.

Acaba bunların sebebi akü mü, yoksa başka bir sebebi mi var? Akü bitik mi, bitik olsa far felan yanar mı?


_____________________________



 
234 Mesaj
10 Ekim 2007; 17:15:51 

marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir.eğer bitiyse kömürü takarken motoruda iyice temizlettir.


_____________________________



 
1462 Mesaj
10 Ekim 2007; 22:37:25 

quote:

Orjinalden alıntı: mebay38

marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir.eğer bitiyse kömürü takarken motoruda iyice temizlettir.

Akü takviye kablosuyla da denedik yine çalışmadı. Demek ki aküden değil.
Dediğin gibi marş motorundan galiba. Servise kadar nasıl çalıştırıp götüreceğiz? Yokuş aşağı kaydırsak çalıştırmayı başarabilir miyiz acaba? Kaydırırken vitese takacak mıyız, gaza mı basacağız nasıl yapacağız acaba yav...


_____________________________



 
1462 Mesaj
11 Ekim 2007; 12:44:24 

quote:

Orjinalden alıntı: DoubleDragon
Servise kadar nasıl çalıştırıp götüreceğiz? Yokuş aşağı kaydırsak çalıştırmayı başarabilir miyiz acaba? Kaydırırken vitese takacak mıyız, gaza mı basacağız nasıl yapacağız acaba yav...

Bilen arkadaşlar lütfen yardım edin. Bilmediğim bi şey yapmak istemiyorum.


_____________________________



1768 Mesaj
17 Ekim 2007; 17:16:15 

Akümün artı kutbu beyazlaşmış. Köpük gibi. bunun anlamı nedir acaba?


_____________________________


Thy Majesty


 
251 Mesaj
24 Mayıs 2009; 16:46:17 

ARKADAŞLAR AKÜYE SAF SU İLAVE ETMEDEN ÖNCE KİREÇSİZ SAF SU KOYARSANIZ MÜKEMMEL OLACAKTIR.ÇÜNKÜ BAZI KAYNAK SULARINDA BİLE AZDA OLSA KİREÇ BULUNUR.SU NEKADAR ÇOK TEMİZ OLURSA AKÜNÜN ÖMRÜNDE UZAMA YAPACAKTIR.
NEYSE:
1)İLK ÖNCE AKÜNÜN YÜZEYİNİ SICAK SAF SUYLA TEMİZLEYİN.
2)MARKETTEN GİDİN KAYNAK SUYU ALIN KETTILDA KAYNATIN.
3)SU SOĞUDUKTAN SONRA KİREÇ DİBE ÇÖKECEKTİR.
4)KETTILI OYNATMADAN ŞIRINGAYLA SUYU EN YUKARDAN ÇEKİN.
5)AKÜNÜN ELEMAN KAPAKLARINA İSTENİLEN SEVİYEDE KOYUN.
6)AKÜ ALACAK SANIZ TAHLİYE BORUSU OLAN BİR AKÜ ALIN
8)AKÜNÜZÜ 15 DAKİKADA DEĞİL 8 SAATTE ŞARJ EDİN


_____________________________



 
1580 Mesaj
25 Mayıs 2009; 14:16:54 

Ben de su eksik diye akuye saf su ekledim. Fakat akuyu sarja birakmadim. 2-3 sonra aku kendiliginden bitti.
Akuyu degistirdim.
Daha sonra ogrendim ki su eklemesi yapinca uzun soluklu sarj yapmak gerekiyormus. Bosu bosuna 100 kagittan olduk.

Aklinizda olsun.


_____________________________

Worldpuan kampanyalarında puan + avantajix kadar indirim
Isparta'da kiralık apart - stüdyo daireler


3005 Mesaj
25 Mayıs 2009; 15:37:45 

akü suyu eksilince su ilavesini elektrikçide yaptırmanın artıları var.yanlış-kulaktan dolma bilgiler sorunu arttırır gidermez.akünüz suyu niye eksiltmiş bilmeden su ilavesi dipte yatan arızanın teşhisini geciktirir.aşırı şarzmı yapmış konjöktörmü arızalanmış.pilakalar kısa devremi yapmış.vs.vs.birde suilave ederken elektrikçi akünün yoğunluğunu olçer ve bu uzun müddet kullanılmış aküler için gereklidir.yoksa" su koydum uzun süre şarz etmediğimden aküm arıza yaptı" gibi yanlışlara saplanırsınız.safsu(özellikle saf su yok çeşme yok kaynak vs deyil.kaynatılmış suyun içindeki iyonize eriyikler nereye gider(hadi kireç dibe çöktü)su ilaveden sonra şarj edilecek diye bir kural yoktur.araç çalışınca herşey yolundaysa şarjını tamamlar.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
6 Mesaj
8 Şubat 2012; 12:09:22 

Slm benimde bi sorum olacak akünün suyu gözlerin hepsinde petek seviyesinden fazla ama biri diğerlerine göre eksik peteğin biraz üstünde tam sınırda yani o göze su ilave etmeli miyim eğer edeceksem elimde bi eski ömrü bitmiş akü var onun suyundan ilave etsem olur mu


_____________________________



2452 Mesaj
8 Şubat 2012; 16:20:07 

quote:

Orijinalden alıntı: sfatih392

Slm benimde bi sorum olacak akünün suyu gözlerin hepsinde petek seviyesinden fazla ama biri diğerlerine göre eksik peteğin biraz üstünde tam sınırda yani o göze su ilave etmeli miyim eğer edeceksem elimde bi eski ömrü bitmiş akü var onun suyundan ilave etsem olur mu


Akü suyunun kapakları açıldığında akü içerisinde görebildiğiniz plakaların üzerinde olması yeterlidir.

Genel olarak suyu eksilen akülerin asit yoğunlukları artacağından içerisindeki kurşun kısımlar çabuk yıpranırlar ve ömürleri kısalır. Susuz kalan plaka kısımları kısa sürede bozulurlar.
Suyu plaka seviyesinin altında olan akü hücresi akünün çıkış akımını ( marş basma gücünü ) düşürür.



Akülerin içerisinde asit ve su belirli oranda karıştırılmıştır. Akü kullanıldıkça, zamanla içerisindeki su buharlaşır ve eksilir. Fakat asit miktarı sabit kalır. Bu nedenle akülerdeki sıvı eksildiği zaman sadece su ilave ederiz.

Akülerin içerisindeki asit+su karışımı kutunun delinmesiyle veya dökülerek eksilmedikçe hiç bir şekilde akülere asit veya asitli su ilavesi yapılmaz.

Aynı şekilde bir aküden elektrolit alıp diğer aküye konulmamalıdır.



Akü dilinde bahsedilen saf su süzülmüş su, kaynamış su demek değildir. Saf su distilasyon yoluyla, suyun kaynatılıp buharlaştırılması ve o buharın yoğuşmasıyla tekrar elde edilen sudur.

Malesef piyasada servislerde, benzin istasyonlarında satılan sular gerçek saf su değiller. Aküler için gerçek saf suyu eczanelerden distile su isteyerek satın alabilirsiniz. litresi 3-4 TL dir.


Kendiniz üretmek isterseniz çaydanlığın ibiğinin karşısına geniş bir parça aluminyum folyoyu koyup, buharın yoğuşmasıyla oluşan suyu küçük bir kaba biriktirerek kullanabilirsiniz.

Ayrıca yoğuşturmalı yani bacasız çamaşır kurutma makineleri de su buharından tekrar su oluşturmaktadır. kullananlardan gerçek saf su temin edebilirsiniz.




1560 Mesaj
8 Şubat 2012; 19:00:10 

Bir akü kaç yılda bir bakım ister?
bu bakım sadece su koymak mıdır?


_____________________________

IMZANIZI BEĞENMEDİK | | İstediğiniz imzayı kullanabilmek için bize reklam vermelisiniz.


2452 Mesaj
9 Şubat 2012; 9:01:53 

quote:

Orijinalden alıntı: Prof.Matematik

Bir akü kaç yılda bir bakım ister?
bu bakım sadece su koymak mıdır?


90'lı yıllarda low maintenance ( üzerlerinde öyle yazdığı için belirttim ) yani az bakımlı aküler mevcuttu. Bu akülerin suları kontrol edilirdi.

Şimdi üretilen akülerin hemen hepsi maintenance free, hiç bakım gerektirmeyen aküler.
Üzerlerinde tam bakımsız yazan akülerin suyunu kontrol etmenize gerek yoktur. Zaten genellikle kapakları sizin açamayacağınız şekildedir.


evet, bakım olarak eksildiyse saf su ilavesi, akü üzerinin temiz tutulması, büyük araç ise kutup başlarının sıcak suyla yıkanıp yağlanması, araç uzun süre yatacaksa haftada bir çalıştırılması, çalışamayacak durumdaysa akülerin araçtan sökülmesi ve en geç ayda bir şarj yapılması kullanıcıların menfaatinedir.

Araçları konusunda titiz müşterilerin akülerini 7-10 yıl kullandıklarına rastlanabilmektedir.





1560 Mesaj
9 Şubat 2012; 15:06:03 

teşekkürler


_____________________________

IMZANIZI BEĞENMEDİK | | İstediğiniz imzayı kullanabilmek için bize reklam vermelisiniz.


2887 Mesaj
9 Şubat 2012; 16:42:32 

bende akü suyunu bir kontrol edeyim iyi oldu bu konuyu okumam


_____________________________

micra>Civic>focus>PoloGTI>Getz


3526 Mesaj
2 Mart 2012; 0:17:09 

benim içinde faydalı oldu..eğer ki beya lamba yanıyorsa saf su ilave etmemiz sonrada şarj etmemiz gerekiyor herhalde..uzun yolda kendi kendine şarj etmez mi şarj dinamosu aküyü??


_____________________________



 
551 Mesaj
2 Mart 2012; 0:22:29 

vallahi geçen ben unutmuşum akü perte çıktı yeni akü almak zorunda kaldım


_____________________________



2452 Mesaj
2 Mart 2012; 8:59:44 

quote:

Orijinalden alıntı: peugeot-406

benim içinde faydalı oldu..eğer ki beya lamba yanıyorsa saf su ilave etmemiz sonrada şarj etmemiz gerekiyor herhalde..uzun yolda kendi kendine şarj etmez mi şarj dinamosu aküyü??

düzenli olarak binilen araçlar da sorun olmaz. doldurur tekrar.


7897 Mesaj
2 Mart 2012; 9:17:05 

tam bakımlı akü candır. 2004 den beri mutlu bir beraberliğimiz var şu anki tam bakımlı akümle.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3526 Mesaj
2 Mart 2012; 22:55:13 

quote:

Orijinalden alıntı: aktuz


düzenli olarak binilen araçlar da sorun olmaz. doldurur tekrar.

evet işe gidip gelirken kattettiğim 3-5km ile olmaz galiba:)


_____________________________



 
2553 Mesaj
2 Mart 2012; 23:17:10 

serdar marka, muhtemelen tırt bir akü kullanıyorum, arabayı aldığımda üstündeydi, eski sahibi 4 yıl kullanmış, 2 yıl da ben kullanıyorum şu an, yılda 5000 km yapıyorum, genelde yatıyor araç, buna rağmen tık yok aküde.

galiba biraz şans işi, babam mutlu akü alır, aracı günlük 60-70km kullanır, buna rağmen 3-4 yıl anca gidiyor aküsü :)


_____________________________

Bir yerde küçük adamların büyük gölgeleri oluşuyorsa, orada güneş batıyor demektir!
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Aküye saf su ilavesi yapmam gerekiyor???
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438