Şimdi Ara

Tesla’nın otomatik pilotu yeni özellikleri ile güvenlikte çığır açıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla’nın otomatik pilotu yeni özellikleri ile güvenlikte çığır açıyor

    Tesla’nın tüm elektrikli araçlarında kullandığı 8.0 yazılım sürümü, otomobillerin bir çok açıdan trafikte daha güvenli seyretmesine katkı sağlayan önemli düzenlemeler getiriyor. Özellikle otomatik pilot odağında yeniden elden geçirilen radar denetimleri ile araç artık acil fren durumlarına karşı kendini çok önceden ayarlayabiliyor.

     

    Hareket halindeyken otomobilin sağını ve solunu gerçek zamanlı olarak takipte tutan ve olası bir probleme karşı sürücüsünü uyaran ya da otomatik pilotta tedbir alan Tesla’lar artık iki öndeki araca göre de denetim gerçekleştiriyor. Yani trafikte seyrederken hem önünüzdeki hem de önünüzdeki aracın önündekini aracın radarından görebiliyorsunuz.

     

    Bunun için önündeki aracın altından sinyal göndererek önündeki aracın reaksiyonunu belirli bir menzil içerisinde izleyebilen otomobil, sizin önünüzdeki araç daha reaksiyon göstermeden kendini çoktan acil bir frenleme durumuna göre ayarlamış oluyor. Yani öndeki aracın daha fren lambası yanmadan Tesla çoktan aradaki mesafeyi ayarlayabiliyor.

     








  • Çok iyiymiş.

  • Çıktığından beri, bir sürü kaza haberi duyuldu. Ne çığır açması? !!!

  • Ne kadar iyiymiş ya o kadar çok iyimişki çok şaşırttı.Çok saçma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul trafiğinde 2 önündeki arabayı değil 5 önündeki arabayı denetlemesi lazım.
  • öndeki aracın önündekini radardan anlayacakmıs, hakkaten çığır açmış...
    bana ise garip gelen şu ana kadar izleyememesi oldu.
  • bu benim otomobilim olacak. çünkü gözlerim bozuk olduğu için ehliyet vermiyorlar. böyle bir araç benim gibiler için bir nimet olacak.
    o değilde bu otonom araçlarda ehliyeti arabanın kendisi mi alacak? arabayı ben sürmeyeceğime göre ehliyetin aracın kendisine verirmesi gerek.

  • daha yapay zeka emekleme aşamasında 2023 yılına kadar bu teknoloji çok kez güncelenir daha süper bir otomobil olur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: silversmith

    Çıktığından beri, bir sürü kaza haberi duyuldu. Ne çığır açması? !!!

    Zaten yollarda insanlar hiç kaza yapmıyor. Çıktığından beri tesla kullanan 100kişi bile ölmüş olsa bu çığır açmaktır çünkü normalde bu sayı çok daha yüksek. Ayrıca değil 100, 10kişi bile ölmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbey08

    bu benim otomobilim olacak. çünkü gözlerim bozuk olduğu için ehliyet vermiyorlar. böyle bir araç benim gibiler için bir nimet olacak.
    o değilde bu otonom araçlarda ehliyeti arabanın kendisi mi alacak? arabayı ben sürmeyeceğime göre ehliyetin aracın kendisine verirmesi gerek.

    Bu aşamada sürücünün ehliyetinin olması gerekiyor çünkü tam otonom değil sonuçta istediğin zaman kendin kullanabiliyorsun. Tamamen sürücüsüz araçlar için daha çok yol var.
  • bence otonom araç sistemi oturduğunda manuel kullanımın yasaklanması gerekir..

  • Katılıyorum. Trafik bir bütün olduğuna göre otonom araçlar içerisinde seyreden bir manuel araç hesaplanamayan faktör haline gelip kaza riskini arttıracaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chtsydn -- 2 Kasım 2016; 19:6:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silversmith

    Çıktığından beri, bir sürü kaza haberi duyuldu. Ne çığır açması? !!!

    Kardeş bu otonom çıktıgından beri 3 kaza haberi okumuşumdur 1 tanesi ölümlüydü ama sen pek takip etmiyosun sanırm "Elektrikli otomobillerin yayılmasında büyük ölçüde rol oynayan Tesla, Autopilot adını verdiği yarı otonom sürüş sistemi ile büyük yankı uyandırmıştı. Son dönemde yaşanan kazalar ile güvenilirliği tartışma konusu olan Autopilot, bundan böyle herhangi bir tartışmaya yer vermeyecek şekilde güncelleniyor.
    Tesla, geçtiğimiz günlerde düzenlediği lansmanda Autopilot‘un geliştirilmiş versiyonu Hardware 2‘yi tanıttı. Beşinci seviye sürücüsüz kullanım güvenlik standartlarına sahip olan Hardware 2’nin bünyesinde 360 derece görüş açısı sağlayan 8 adet kamera, 250 metreye kadar algılama mesafesi sunan 12 ultrasonik sensör ve Autopilot I’e göre 40 kat daha kararlı bir yönetim sistemi bulunuyor. Dikiz aynasının üzerinde yer alacak radar sensörü hava durumu ve yol bilgisi gibi dış etmenlere göre tahmin yaparak otonom sürüş sistemini adaptif hale getirecek. Autopilot’ta halihazırda bulunan otomatik acil durum freni, kaza uyarısı, şerit takibi ve aktif hız sabitleyici gibi özellikler ise güncellenmiş olarak Tesla müşterilerinin karşısına çıkacak.
    Peki üstün özelliklere sahip “Hardware 2” Tesla kullanıcılarıyla ne zaman buluşacak? Tesla Motors CEO’su Elon Musk, şuandan itibaren üretilecek bütün Tesla modellerinde güncellenen otonom sürüş desteğinin yer alacağını belirtti. Yeni siparişler için opsiyon olarak seçilebilen yeni Autopilot’un fiyatı ise 4700 Euro olarak belirlenmiş durumda. Aralık ayında gelecek ilk güncellemenin ardından opsiyonun fiyatı 5600 Euro olarak güncellenecek. Ayrıca Model S ve Model X sahibi mevcut Tesla müşterilerinin yeni Autopilot teknolojisinden teknik sebeplerden ötürü faydalanamayacağını belirtelim." adamlar ileride dünya genelinde 1 tane ölümlü kaza haberi duymucagımız yöne sokucak sen çıgır açmıyolar filan diorsn türkiyede trafik kazalarından ölen sayısından haberin yok sanırım?




  • İki gündür alıntı yapmakta sıkıntı yaşıyorum. !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Araxes

    İstanbul trafiğinde 2 önündeki arabayı değil 5 önündeki arabayı denetlemesi lazım.

    önce 2, sonra 3, 4 ve 5...
  • Adam sana diyor bu cam kesinlikle kırılmaz. Sen alıyorsun ve bir bakmışsın zor kırıldı ama sonuçta kırıldı. Ne diyeceksin? Zaten önceki normal camlar daha çabuk kırılıyordu mu diyeceksin? Bir sürü eksiği varken bir dünya reklam yaptılar, şimdi de neymiş çığır açacaklarmış. Demek ki daha önce ki modellerinin çığır açamadığını kabul ediyorlar. Tamam otonom güzel iyi hoşta insanları doğru bilgilendiriceksin. İnsanlar daha çok kaza yapıyor demeyle bunu geçiştiremezsin. Aynısını biz yapsak bizi de eleştiririm merak etmeyin. Mesela %100 yerli haberleri. Tamam %100 yerli olanları var ancak niye olmayanların da hepsine %100 yerli diyorsunuz? Anlamak güç gerçekten. Yapılan iyi bir şey de olsa kötü bir şey de olsa gerçeklerden şaşılmasın. Neyse o bilgiler verilsin.

  • Tesla'nın çığır falan açmadığı ortada ancak bunu kabul edemeyip kaza oranlarını çok az gibi göstermeye çalışan yorumlara üzülüyorum.

    -Firmanın sahibi bile sizin gibi savunmuyor firmayı.
    -Satış oranlarıyla kıyaslamanız lazım, elektrikli otomobillerin toplam satış ve kaza oranında Tesla'nın ne kadar yer aldığı önemli. (O zaman gerçek kaza oranı ortaya çıkacaktır.)
    -Daha önündeki tırı gökyüzü olarak algılayan sistemi güncelleyip sunmak yine kötü sonuçlara sebep olacak, çünkü hala daha çok yetersiz.
    -Şuan hemen hemen üst düzey bütün firmalarda (Google, GM, Ford, Mercedes, Mazda, Volvo, Apple vb) bu teknoloji var ama daha dünkü bir firma gibi davranıp yüksek hızlı araçlarda bu özelliği sunmuyorlar, çünkü tecrübeliler ve neler olabileceğini az çok biliyorlar.

    İnsan hayatı söz konusuysa bunun önüne hiçbir marka kişi vs geçmemeli ama yorumlarda yine bir markaya tapılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus8282 -- 2 Kasım 2016; 23:5:16 >




  • işte gelecek budur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maximus8282

    Tesla'nın çığır falan açmadığı ortada ancak bunu kabul edemeyip kaza oranlarını çok az gibi göstermeye çalışan yorumlara üzülüyorum.

    -Firmanın sahibi bile sizin gibi savunmuyor firmayı.
    -Satış oranlarıyla kıyaslamanız lazım, elektrikli otomobillerin toplam satış ve kaza oranında Tesla'nın ne kadar yer aldığı önemli. (O zaman gerçek kaza oranı ortaya çıkacaktır.)
    -Daha önündeki tırı gökyüzü olarak algılayan sistemi güncelleyip sunmak yine kötü sonuçlara sebep olacak, çünkü hala daha çok yetersiz.
    -Şuan hemen hemen üst düzey bütün firmalarda (Google, GM, Ford, Mercedes, Mazda, Volvo, Apple vb) bu teknoloji var ama daha dünkü bir firma gibi davranıp yüksek hızlı araçlarda bu özelliği sunmuyorlar, çünkü tecrübeliler ve neler olabileceğini az çok biliyorlar.

    İnsan hayatı söz konusuysa bunun önüne hiçbir marka kişi vs geçmemeli ama yorumlarda yine bir markaya tapılmış.

    Haklı olduğunuz noktalar var ama olmadığınız iki noktayı açıklamak istiyorum.
    1) Amerika gibi istatistik delisi bir ülkedeki veriler şöyle: Amerika Birleşik Devletleri 100 milyon mil de 1 kişi ölümlü kaza oranı .Tesla araçları otopilot(kendi ticari isimlendirmesi) 150 milyon mil de 1 kişi. Bu arada o kazada sürücünün yolla hiç ilgili olmadığına dair görgü tanıkları ve araç içi logları sunuldu. Ha bu arada sayısı azımsanmayacak kadar otopilotun kendinden ivmelenmesiyle ilgili ufak çaplı kazalar sürücüler tarafından iddia edildi.

    2) Birinci konudan hareketle Tesla yeni nesil işlemci ve donanımını araçlara standart olarak koymaya başladı ki bu forumda da çokça haberi yapıldı .Bu sayede kullanıcı bu donanımı aktif hale getirecek (şuan ki otopşilot yeteneğinden biraz daha rafine ama otnom değil) opsiyonu satın almasa bile bu donanım gölge olarak navigasyon bilgisi ve diğer otonom kullanıma temel olacak verileri toplayıp merkeze gönderiyor. Bu sayede milyonlarca mil(model 3 üretiminden sonra katlanarak artacak) testi yapılmış oluyor.

    Kısaca bu verileri şimdilik en hızlı toplayacak firma Tesla gibi duruyor. Bu noktada yazılım firmalarının gerçek zamanlı test süreleri, araç üreticilerine göre çok daha az. Zaten gelecekte bunu ciddi anlamda Bosch gibi firmalardan görme şansımız olacaktır diye düşünüyorum.




  • Türkiye'de sorunsuz çalışırsa diğer ülkelerde çalışır.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.