Şimdi Ara

GittiGidiyor ne kadar Güvenli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
37.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Az önce GittiGidiyor sitesine gönderdiğim soruları ve aldığım cevapları hiç bir yorum yapmadan aşağıda veriyorum...



    Konu: GittiGidiyor nasıl Güvenlidir? Fiş açılış saati/tarihi: 23:07:18 02/02/2007


    Mesajınız:

    Merhaba,
    Size bir konuda danışmak istiyorum. Şöyle bir olay düşünün; Ben bir satıcı olarak sitenizde ilan veriyorum. Arttırma bitiyor ve alıcı ödemeyi yapıyor. Ben ürünü gönderiyorum. Ürün alıcıya ulaştıktan sonra, alıcı "bu ürün bozuk çalışmıyor" diyor. Ben satıcı olarak ürünümün çalışır halde olduğuna eminim. Bu durumda ne olur? Ben bir satıcı olarak gönderdiğim ürünün çalışır halde olduğunu nasıl kanıtlayabilirim.? Karşı taraftaki alıcı bilerek veya bilmeyerek ona gönderdiğim ürünü bozdu ve çalışmaz hale getirdi ise bunu nasıl anlayacağız/kanıtlayacağız?
    Bir satıcı olarak böyle bir duruma düşmemek için neler yapmam gerektiğini bana yazarsanız sevinirim. (ürünü göndermeden önce noter huzurunda test mi yapmalıyım? vb.) Sizden gelecek cevaba göre gittigidiyor sitesini kullanarak satış yapıp yapmama konusunda karar vermeyi düşünüyorum.
    ilginiz için teşekkür ederim.
    Muzaffer Taylan




    Gönderen: Gittigidiyor Ek mesaj giriş tarihi:23:18:54 02/02/2007

    Sn. Taylan,

    Alıcı, kendisine satıcı tarafından kusurlu gönderilmeyen bir ürünü, kusurlu hale getirip iade etmeye kalkıştığında bilir ki; Bu ürünü satıcı da kabul etmeyecek ve alıcının kendi parası sistemde bloke kalacaktır. Bu yüzden sistem, en baştan kötü niyetli alıcıları elemektedir.

    Alıcı, teslim aldığı halde ürüne 3 iş günü içinde onay vermediği takdirde, satıcı tarafından Bana Özel ekranından son 24 saat süreci başlatılır. Bu süre içinde de onay gelmediği takdirde ürün, GittiGidiyor tarafından onaylanır.

    Bütün bunlar, yüzbinlerce ticaret işleminde gerçekleşmeyen durumlardır. GittiGidiyor'da ne kadar işlemin yapıldığını ve nasıl güvenli olabildiğini, en kolay kullanıcıların adlarının yanındaki işlem sayılarına tıklayarak, profillerinden ve verilen yorumlardan görebilirsiniz.

    -------------------------------------

    İyi Çalışmalar. Saygılarımızla,

    GittiGidiyor



    Eklenen Not: GittiGidiyor nasıl Güvenlidir? Ek mesaj giriş tarihi:23:35:07 02/02/2007

    Aynı durumu tersten düşünelim... ben bir alıcıyım ve satıcı bana kusurlu bir ürün gönderdi. Bu durumda ben bu ürünü satıcıya geri göndersem ve satıcı bu ürünü kabul etmese (yukarıdaki cevabınızda böyle yazmışsınız) bu durumda alıcı olarak benim param sistemde bloke olacak... gelen ürün gerçekten kusurlu ise ben bir alıcı olarak bana gelen ürünün kusurlu olduğunu kanıtlamak için ne yapmalıyım?
    bir önceki soruma ve bu soruma da daha somut öneriler getirebilirseniz sevinirim.
    Muzaffer Taylan




    Gönderen: Gittigidiyor Ek mesaj giriş tarihi:00:13:33 03/02/2007

    Sn. Taylan,

    Satıcının arızalı, kusurlu ya da ürün açıklamasından farklı bir mal göndermesi durumunda, alıcı gelen ürüne ONAY vermeyerek ürünü satıcıya iade eder ve parasını kesintisiz olarak iade alır.

    Satıcı, sattığı ürünü 3 iş günü içinde göndermediği takdirde; Alıcı parasını kesintisiz olarak iade alır. İadeler, alıcının ödeme şekline göre kredi kartına veya banka hesabına yapılır.

    Satıcılar bir ürünü kargoladıktan sonra tüm kargo bilgilerini sisteme girmekle yükümlüdürler. Ürün teslim alma/almama gibi ihtilaf durumlarında kargo fiş bilgileri ilk bakılan belgelerdir.

    Kusurlu bir mal gönderecek olan satıcı bilir ki, alıcı bu ürüne onay vermeyecek, kendisi de parasını alamayacaktır. Dolayısıyla "Güvenli Ticaret" döngüsü en baştan kötü niyetli kullanıcıları elemektedir.


    -------------------------------------

    İyi Çalışmalar. Saygılarımızla,

    GittiGidiyor



    Not: koyu renkli kelimeleri ben yapmadım. mesajın orijinalinden olduğu gibi kopyaladım. Fiş #1340199







  • quote:

    Orjinalden alıntı: karizzmma

    dh formunda olup da gg de de olanlar ordaki nicklerini yazabilir mi bizahmet enazından burda tanışıyoruz orda da karşılaşırsak sorun yaşamayız sonuçta burda bir aile gibiyiz
    çünkü yaklaşık 1 senedir dh deyim ve burdaki çoğu kişinin ne denli ağır başlı olduklarını öğrenmiş durumdayım


    gg kullanıcı adım: canselcik

    profil sayfam: http://www.gittigidiyor.com/php/kimlik.php?nick=canselcik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karizzmma

    dh formunda olup da gg de de olanlar ordaki nicklerini yazabilir mi bizahmet enazından burda tanışıyoruz orda da karşılaşırsak sorun yaşamayız sonuçta burda bir aile gibiyiz
    çünkü yaklaşık 1 senedir dh deyim ve burdaki çoğu kişinin ne denli ağır başlı olduklarını öğrenmiş durumdayım



    http://www.gittigidiyor.com/php/kimlik.php?nick=euphoria
  • Selamlar
    Tesadüfen bir ürünle ilgili bilgi ararken girdiğim bu sitede çok ilginç bir konu bulup üye oldum buraya,
    G.G sitesini güvenilirliği ve Gerek alıcıya Gerek satıcıya ne denli hangi niyetlerle yaklaşım yaptığını gerçek anlamda bilen biri olarak
    Yazmak ve daha sonraları gerçekten aklıbaşında insanlar topluluğu olan bu sitenin okuyucuları istifade etsin diye bilgi verme ihtiyacı hissettim
    Ben Yaklaşık 7 aydır g.g sitesinde ürün satan biriyim
    Bu süreçte sanırım 100.000 üzerinde ürün gönderdim pekçok arkadaşıma
    http://dukkanlar.gittigidiyor.com/ISTOCCARSI/
    Herkesin Bilgisi olmasında yarar var
    g.g satış sisteminde kesinlikle korunan alıcılardır...
    Ve alıcının riski kesinlikle yoktur.
    Bu Sitede en yüksek satış rakamlı satıcılardan biri olmama rağmen sürekli alıcı korunur ve asla satıcıya taviz verilmez...
    Ve satıcı sürekli iyi olmak zorundadır.
    Asla yanlış bir ürün gönderemezsiniz..
    Alıcıyı memnun etmezseniz g.g sitesinde yaşam şansınız kesinlikle sıfırdır...
    Verdiğiniz para konusu:
    Ürün bozuksa her halukarda güvendesinizdir,
    Ürün zaten 3-5 gün sizde ve paranızız güvende, iade ettiğinizde anında paranız size iade edilir.
    Bu noktada alıcı bozduysa bozdu. satıcı bu noktada herzaman mağdurdur,
    Lakin Benim 24.000 civarı işlem sayımda böyle kötü niyetli kişi 3-5 kişiyi geçmemiştir.
    Bu konu g.g sitesinde kafaya takılacak bir konu değildir
    Bu noktada zararı sineye çekmeye satıcı mecburdur...
    Hangi Mahkeme hangi noter bakacak bu işe ve nasıl başa çıkacaksınız...
    Sitede Tek sıkıntı Bazı stres atma meraklısı Yorumculardır,
    Sanırım güncel hayatta bazı genel sorunları olan birileri birşeyler alıp zevk için olumsuz yorum yaparlar.
    Sorarsınız derdiniz, sorununuz nedir diye...!
    Asla Yanıt alamazsınız
    Adamların belkide bayanların amacı sizi karalamaktır
    Ve siz malınızla,Paranızla rezil olur kalırsınız,
    Bu noktada g.g sitesi yönetimi asla size taviz vermez ve bu kötü yorumlar kara bir leke olarak künyenizde kalır.
    Aslında alıcı ürünü beğenmeyip iade etse sorun yok..
    Parasınıda geri alacak
    Ama Niyetler bozuk,Ve sanırım birkısmında denge (% 3 civarı)
    Bu noktada satıcının yapacak hiçbirşeyi asla yoktur

    Diğer alışveriş sitelerinde durum Kesinlikle farklıdır
    Önce Paranızı ödersiniz, Gerisi kaderinize bağlı
    Lakin G.G sitesinde Böyle bir risk asla yoktur, Ve sanırım taviz verilmeyen bu tutumlarıyla gelecektede olmayacaktır,
    Aklınızda %1 oranında bile kötü niyet varsa asla gitti gidiyor sitesine uğramayın
    birgün olur dışlanırsınız
    Bu Mesaj Gelecekte g.g sitesinden ürün almak veya satmak isteyen arkadaşlara umarım ışık tutacaktır
    Saygılarımla
    hasan_candan




  • Güvenli bir site. Ben daha hiç sorun yaşamadım. Bir de sorunsuzwww.hepsiburada.com var..
  • sizden birkaç ürün almıştım hatırladım basit ama kullanışlı işe yarar şeyler.. dediğiniz gibi her türlü sistemde boşluklardan faydalanılabilir..ama süreklilik olamaz ayıklanıyor kesinlikle..ama tecrübe ile anlaşılıyor çoğu şey..mesela bir kişinin verdiği yorumlardan titiz, pimpirikli, sorunlu, kıl, sorunsuz, vs biri olduğunu anlayabiliyorsunuz..


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasan_candan

    Selamlar
    Tesadüfen bir ürünle ilgili bilgi ararken girdiğim bu sitede çok ilginç bir konu bulup üye oldum buraya,
    G.G sitesini güvenilirliği ve Gerek alıcıya Gerek satıcıya ne denli hangi niyetlerle yaklaşım yaptığını gerçek anlamda bilen biri olarak
    Yazmak ve daha sonraları gerçekten aklıbaşında insanlar topluluğu olan bu sitenin okuyucuları istifade etsin diye bilgi verme ihtiyacı hissettim
    Ben Yaklaşık 7 aydır g.g sitesinde ürün satan biriyim
    Bu süreçte sanırım 100.000 üzerinde ürün gönderdim pekçok arkadaşıma
    http://dukkanlar.gittigidiyor.com/ISTOCCARSI/
    Herkesin Bilgisi olmasında yarar var
    g.g satış sisteminde kesinlikle korunan alıcılardır...
    Ve alıcının riski kesinlikle yoktur.
    Bu Sitede en yüksek satış rakamlı satıcılardan biri olmama rağmen sürekli alıcı korunur ve asla satıcıya taviz verilmez...
    Ve satıcı sürekli iyi olmak zorundadır.
    Asla yanlış bir ürün gönderemezsiniz..
    Alıcıyı memnun etmezseniz g.g sitesinde yaşam şansınız kesinlikle sıfırdır...
    Verdiğiniz para konusu:
    Ürün bozuksa her halukarda güvendesinizdir,
    Ürün zaten 3-5 gün sizde ve paranızız güvende, iade ettiğinizde anında paranız size iade edilir.
    Bu noktada alıcı bozduysa bozdu. satıcı bu noktada herzaman mağdurdur,
    Lakin Benim 24.000 civarı işlem sayımda böyle kötü niyetli kişi 3-5 kişiyi geçmemiştir.
    Bu konu g.g sitesinde kafaya takılacak bir konu değildir
    Bu noktada zararı sineye çekmeye satıcı mecburdur...
    Hangi Mahkeme hangi noter bakacak bu işe ve nasıl başa çıkacaksınız...
    Sitede Tek sıkıntı Bazı stres atma meraklısı Yorumculardır,
    Sanırım güncel hayatta bazı genel sorunları olan birileri birşeyler alıp zevk için olumsuz yorum yaparlar.
    Sorarsınız derdiniz, sorununuz nedir diye...!
    Asla Yanıt alamazsınız
    Adamların belkide bayanların amacı sizi karalamaktır
    Ve siz malınızla,Paranızla rezil olur kalırsınız,
    Bu noktada g.g sitesi yönetimi asla size taviz vermez ve bu kötü yorumlar kara bir leke olarak künyenizde kalır.
    Aslında alıcı ürünü beğenmeyip iade etse sorun yok..
    Parasınıda geri alacak
    Ama Niyetler bozuk,Ve sanırım birkısmında denge (% 3 civarı)
    Bu noktada satıcının yapacak hiçbirşeyi asla yoktur

    Diğer alışveriş sitelerinde durum Kesinlikle farklıdır
    Önce Paranızı ödersiniz, Gerisi kaderinize bağlı
    Lakin G.G sitesinde Böyle bir risk asla yoktur, Ve sanırım taviz verilmeyen bu tutumlarıyla gelecektede olmayacaktır,
    Aklınızda %1 oranında bile kötü niyet varsa asla gitti gidiyor sitesine uğramayın
    birgün olur dışlanırsınız
    Bu Mesaj Gelecekte g.g sitesinden ürün almak veya satmak isteyen arkadaşlara umarım ışık tutacaktır
    Saygılarımla
    hasan_candan




  • bu da benim gg deki nikim dh forumla aynı. hakanizm1
    http://urun.gittigidiyor.com/KALITE-BURDA-COWON-U3-2GB-KUTUSUNDA_W0QQidZZ4106419
  • Tüm mesajları okudum; üyelerin GG ile ilgili deneyim ve fikirlerini paylaşmaları iyi olmuş. Kafama takılan bazı şeylere cevap da bulmuş oldum. Bu arada GG kullanıcı adım da aynıdır. Profil / YorumSayfam:http://www.gittigidiyor.com/php/kimlik.php?nick=akrep_ve_su
    Ürün Sayfam:http://www.gittigidiyor.com/main/search.php?aramasatici=akrep_ve_su




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PROF.EMULASYONCU

    GG kesinlikle güvenli değil dandik bir kablo yüzünden dünyanın kargo parasını verdim. "Sıfır risk" resmen yalan ve bu yüzden hesabımı kapattırdım. Hakkımı da helal etmiyorum. Hem günlerce ugraştır bir de ürünü göndermek için kargo ödedim. alırken öde gönderirken öde hep öde Böyle rezil bir site görmedim. "Kesinlikle tavsiye etmiyorum"


    +1

    Üstüne üstlük %10 gibi yüksek bir komisyon kesmesi ve pahalı listeleme ücretleride cabası.bunları kabul ederek üye olmanıza rağmen birde resmen dalga geçer gibi muamele yapmaları tam bir komedi!Aşağıda bir kullanıcının yaşadığı yazıyı alıntı yapıyorum
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Gittigidiyor'dan Kovuldum :)

    Böyle bir şeyi hiç duymamıştım, duysam inanmazdım, başıma geldi… Bir e-ticaret sitesinin müşterisini kovduğu nerede görülmüştür? Başka yerde görülmediyse bile ben bu konuda ya ilk oldum, ya da bir e-ticaret sitesinden üyeliği silinen insanlar arasında bunu dile getiren belki de ilk kişi olmuşumdur :)

    Gitti gidiyor yöneticilerinin bundan haberi yoktur büyük ihtimal, sitelerinde telefon, e-posta adresi bilgisi bulunmadığı için kendilerine haber veremedim kusura bakmasınlar artık. eBay’in de haberi yoktur tabii Türkiye’de işlerin böyle yürüdüğünden. Elim değerse bu tecrübemi onlarla da paylaşmak istiyorum yakın zamanda…

    Özetlemek gerekirse olay şöyle gelişti:

    Satın almak istediğim bir ürün vardı. Sepete atıyorum, sepette fiyat bilgisi görüntüleniyor. Devam et butonuna basınca bir sonraki ekrana geçiliyor. Bu sayfada sepetteki ürünlerin toplam fiyatı 0 (sıfır) YTL olarak görünüyor. Satın al butonuna tıklayınca da haliyle hata veriyor. Sitenin sağına – soluna baktım, altına üstüne baktım bir tanecik telefon numarası yok. E-posta adresi de yok. Sadece bir iletişim formu var.

    Formu doldurdum, yaşadığım sıkıntıyı yukarıdaki gibi izah ettim. Almak istediğim ama sorun yaşadığım ürünün linkini de mesajımda belirttim (Linki yapıştırmamış olsam dahi sepetimden görebiliyorlardır muhtemelen ama ben işi sağlama almaya çalıştım.) Site gittigidiyor olduğu için ve üründen de sadece bir adet satışta olduğu için, kaçırmak istemediğimden bu konuda bana acil olarak yardım etmelerini rica ettim. Sağ olsunlar mesajımı cevapladılar. Ama şu gelen cevabı okuyalım şimdi hep birlikte:

    =======

    Sn. Gönüllü,

    Lütfen, yardım almak istediğiniz konu hakkında tarafımıza bilgi veriniz. Size en kısa süre içinde yardımcı olacağız. Teşekkür ederiz.

    ———————————

    İyi Çalışmalar. Saygılarımızla,

    GittiGidiyor

    =======

    Okudunuz mu? İsterseniz şimdi başa dönüp benim yaptığım izahı tekrar okuyabilirsiniz. Sizce anlaşılmaz bir şekilde mi anlatmışım sorunumu? Şu ürünü almak istiyorum (linki de var). Alamıyorum. Acil yardım. Bu mu benim yaşadığım sorun? Evet. Gittigidiyor ne demiş peki? “Lütfen, yardım almak istediğiniz konu hakkında tarafımıza bilgi veriniz.” Yani? Siz ne anlıyorsunuz bu mesajdan bilmiyorum ama ben yukarıdaki mesajın bir insan tarafından yazılmış olduğuna inanamadım. Olsa olsa düşünme yeteneği olmayan bir robot tarafından yazılmıştır diye düşündüm. Ürünü de almak için acele ediyorum ya, haliyle benim şalterler attı ve şöyle bir cevap yazdım:

    =======

    Bu cevabı yazarken düşünme yeteneğinizi devre dışı mı bıraktınız acaba? Beyinciğinizle cevap yazıyorsanız insanlara lütfen insanların vaktini almayın bari… Size link gönderdim mi ben arkadaşım? O linkteki ürünü sepete atıyorum, fiyatı görünüyor ama satın al butonuna tıkladığım zaman fiyatı sıfır YTL görünüyor. Bu nedenle de satın alamıyorum, diye açıkladım mı? Yardım almak istediğiniz konuyu tarafımıza bilgi veriniz de ne demek Allah aşkına? Benim sorumu ve kendi cevabınızı sonra da bu yanıtımı alın ve müdürünüze, patronunuza okutun lütfen. Kamera şakası gibi adamlarsınız gerçekten… Almıyorum ürün mürün, siz zahmet etmeyin, sorunu tespit edip çözerseniz belki birisi alır malır, neme lazım, böyle oyalayıcı, hiçbir amaca hizmet etmeyen sorular sormaya devam edin. Hepinizi yürekten tebrik ediyorum.

    =======

    Pazarlama derslerinde o kadar anlatılır, kitaplarda öteden beri hep yazılır çizilir; yok efendim müşteri veli nimettir, müşteri kraldır, memnun müşteri size yeni müşteriler kazandırır, küstürülen müşteri en az 10 kişiyi de beraberinde götürür falan filan… “Onları yazanlar kendileri okusunlar” diye düşünüyor her halde ki, benim mesajı okuyan çok saygıdeğer müşteri temsilcileri (!) bana bir mesaj yazıp, (hatta daha güzeli telefon açıp), neden böyle bir sorun yaşadığımı, ürünü nasıl alacağımı izah etmek; sizi kızdırdıysak kusura bakmayın diye gönlümü almak yerine, benimle hiç muhatap bile olmadan benim üyeliğimi iptal etmişler. Daha doğrusu kara listeye almışlar. Müşterinin sorununu çözmek için muhatap olma zahmetine katlanmadıkları için, “üyeliğinizi iptal ettik” diye bir bilgi e-postası da gelmedi haliyle.

    Çok üzüldüm diyemeyeceğim. ebay ile ortaklığı bulunan, gözümde kurumsal bir imajı olan bir şirketin, 5 yaşında bir çocuk davranışı ve alınganlığı sergileyerek bana küsmesi ve “boz, artık sen oyunda yoksun” şeklinde davranması benim için yeterince anlamlı oldu…

    Gittigidiyor’un yanıtını okuduğumda “belki otomatik olarak sistem tarafından gönderilmiş bir mesajdır” diye de aklıma geldi. Ama herhalde sistem otomatik olarak müşterileri sistemden atmıyor olsa gerek ki, bu da ilk mesajın da birisi tarafından yazılıp gönderildiği düşüncesini güçlendiriyor. İdeal müşteri tipi, müşteri temsilcisi (!) karşısında ricacı, minnet eden, ezik insanlar olsa gerek. “Böyle cevap mı olur?” diye sorgulamamak gerekiyor demek ki. Beni sitede alışveriş yapmaya elverişli müşteri kategorisine uygun bulmadılar anlaşılan :)

    Halbuki kendilerine yol da göstermiştim. Benim yazdığım soruyu ve bu soruma sizin gönderdiğiniz cevabı, daha sonrasında da en son gönderdiğim tepki mesajını müdürünüze ve patronunuza okutun da demişim. Buraya yine yazdım mesajımı işte… Okutun. Kime hak verecekler, bir görün. Müdürünüz, patronunuz ”bu müşteriyi banlemeniz çok iyi olmuş, aferin.” derse ben de bu işten hiç anlamıyorum demektir o halde…

    Bir müşterinin hesabını bu şekilde kara listeye alarak ondan kurtulamazsınız aslında. Ben istersem, başka bir kullanıcı adı ile yeniden üye olabilirim değil mi? Ama istersem… Hmmm… İstemiyorum artık… Sizin siteniz Gitti… gidiyor…

    Güle güle o halde :)

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Not: Alıntı yapılan yazıwww.gonullu.com'dan alınmıştır ve Hüseyin GÖNÜLLÜ'ye aittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfsnl -- 8 Haziran 2011; 12:49:39 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.