Şimdi Ara

Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
274
Cevap
3
Favori
4.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üreticinin, fabrikasyon sürecindeki bir hatadan dolayı vaat edildiği gibi çalışmayan veya kullanıcının sağlığını tehlikeye sokan ürünleri geri çağırdığına bir çok kez tanık olduk. Türkçe’de geri çağırma veya kanun koyucu hükmü ile yapılıyorsa toplatma olarak isimlendirilen bu süreç, sadece teknoloji sektörü için geçerli bir durum değil.

     

    Bayer’in insanların ölümüne neden olan ilaçlarından, IKEA’nın devrilme riski bulunan çekmeceli dolabına, Toyota’nın kazaya neden olan paspas nedeniyle çağırdığı binlerce otomobilden, içinde cam kalıntıları olduğu için geri toplanan çikolatalara kadar bir çok sektörde geri çağırma veya toplatmalar yaşandığını biliyoruz.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     

    Hava yolları şirketlerinde dahi envantere giren kimi uçaklarda çıkan yangınlar veya gövdedeki bazı eksiklikler nedeniyle hizmete girmiş uçaklar geri çağrılabiliyor.

     

    Sonuç olarak insan yapısı ürünlerden söz ediyoruz. Arıza olması ihtimali her zaman var ve tüketici mağdur edilmediği sürece de geri çağırmalar genelde hoş karşılanması gereken bir konu.

     

    Fakat enteresan bir nokta var ki uçaktan, ilaca geniş çaplı geri çağırmalar yaşanırken konu cep telefonları veya televizyonlar gibi son dönemin popüler hızlı tüketim cihazları olduğunda geri çağırma pek gündeme gelmiyor.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu. 

     

    Bu yazımda cep telefonu sektörüne odaklanacağım ve cep telefonu dendiğinde akla gelen önemli firmaların sorunlu ürünler söz konusu olduğunda nasıl bir yol izlediğini ele alacağım.


    Yazıma konu olan ilk firma bir çok telefon modelini severek kullandığım ve pembe kameradan, titreşim motoru bozulmasına kadar bir çok kronik sorunla da karşılaştığım HTC olacak.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu. 

     

    HTC tarafında pembe çeken kameralı One M7, M8. Isınan ve titreşim motoru kendiliğinden bozulabilen One M9, kronik sorunlarıyla geniş kitleleri etkilemesine rağmen herhangi bir geri çağırma görmedik. Bunun yerine hatalı üretilen HTC telefon kullananlar mağdur edilerek, bu sorunlardan herhangi birini yaşadıklarında servis kapılarını aşındırmaları istendi.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu. 

     

    Servise giden bir çok tanıdığım da sorunların düzeltilmedi gibi cep telefonlarının daha da kötü hale getirildiğinden şikayetçi oldular. Gözleri gibi baktıkları telefonları çizilenler, camında açıklık ortaya çıkanlar bu servis mağdurlarından bir kaçıydı. Forumlar bu şikayetlerle dolup taşarken firma ne yaptı? Hiç bir şey yapmadı tabi ki...

     

    LG ise bu konuda sicili en kabarık firmalardan biri. LG G3, G4, V10 gibi telefonlar hatalı üretim adına yapılabilecek her şeyi içeriyorlardı. Anakart sorunları, aşırı ısınma, pil problemleri, ekranda sararmalar, sesli görüşmede problem, ekran üzerindeki yağ engelleyici tabakanın soyulması! (evet bu da oldu) yaşanan kronik sorunlardan sadece bir kaçı.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     


    Peki geri çağırma oldu mu? Hayır ne gerek var! Sorunun sorun olduğunu anlayan kullanıcılar servise gelirlerse değişim veya tamir yapılır. Anlamayan kullanıcılar ise yoluna öyle devam eder. Ses çıkartmaya ne gerek var değil mi?

     

    LG’nin sorunlu telefonlarını kullanan kullanıcılar da aynı HTC kullanıcıları gibi servise giden telefonların düzgün tamir edilmemesinden şikayetçilerdi. Hatta firmanın hatalı ürettiği telefonun hatasını anlatıp düzeltmesi için aylarca servis kapısında bekleyenlerin isyanları forumlarda duruyor.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu. 

     


    İşin komik yanı bu firmalarda telefonu tamir olsun diye servise veriyorsunuz ama servis genelde bir yeri yaparken diğer yeri bozup size öyle teslim ediyor. Utanma sıkılma yok, çok dert ediyorsanız size mahkeme kapısını aşındırmanızı söylüyorlar.

     

    Ya Japonlar nasıl? Gurur ve onur dendiğinde ilk aklımıza gelen millet oluyor (tabi bizden sonra). Sony’nin Xperia Z ailesinde de bir çok kronik problem yaşandı. Ekran sararması, kamera pembeleşmesi, ekran kalkmaları bunlardan bir kaçı.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu. 

     

    Asıl büyük sorun ise reklam afişlerinde havuz veya deniz altında resmedilen Xperia Z ailesi telefonların su geçirdiklerinde garanti dışı kalmalarıydı. Firma suya dayanıklı telefonu neredeyse su geçirmez olarak lanse ediyor ama su geçirdiğinde tüketiciyi yarı yolda bırakıyordu.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu. 

     

    Peki firma bunca sorun karşısında ne yaptı dersiniz? Yukarıdakiler ne yaptıysa o da aynısını yaptı. Toplu bir bildiri ile sorunlu serilere sahip kullanıcılara sorunsuz modellerle bire bir değişim önermek yerine sessizce pusuya yattı ve sorunun sorun olduğunu anlayan kişilerin servise gelmesini bekledi.

     

    Güney Koreli dev Samsung ne yapıyor? Aslıan bakarsanız patlayan Note 7’lere kadar durum pek parlak değil. Daha önce pili şişerek kullanılmaz hale gelen Galaxy S ve Note serisi ürünlerde firma aynı diğerleri gibi pusuya yatarak kullanıcıların servise gelmelerini bekledi.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu. 

     

    Deeepblue rumuzlu üyemizin uyarısı üzerine baktığımda gördüm ki S7 ve S7 Edge telefonların Samsung kamera sensörü kullanılan (kimi modellerde Sony sensör de yer alıyor) versiyonlarında pembe ve mor noktalar oluşması sorunu bir çok kullanıcıyı etkiliyor ve firma bunu da sessiz bir şekilde geçiştirme peşinde.

     


    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.


     

    Note 5 serisi telefonların bir kısmında kalemde tutukluk problemi yaşandı. Bunu yaşayan kullanıcılar telefonu servise götürdüklerinde bire bir yeni telefonla değişim sağlandı ama bir duyuru yapılmadı. Servise gidenlerin anlattıklarına göre telefonu 3 günde geri alan da var 1 ay bekleyen de.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     


    Firma toplu bir geri çağırma yapmadığı için serviste hazır telefon bekletmiyor bu da kullanıcıya ekstra bekleme süresi olarak geri dönüyor.

     

    Fakat Note 7’lerde durum biraz farklı olmak zorundaydı. Zira telefonların bırakın şarj esnasında patlamasını, cepte dururken bile alev alabileceğinin anlaşılması üzerine bu sefer adam gibi sorumluluğu almayı ve geri çağırma işlemini başlatmayı akıl ettiler. Bunu da yayınladıkları açıklamada “Gönüllü” yapıyoruz ha zorlama yok diyerek gururla sundular.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     

    Gönüllü kısmının altını özellikle çiziyor Samsung ama biz biliyoruz ki biraz daha ağır kanlı davransalar kanun koyucular olaya el atacaktı. Bir kaç hava yolu şirketi şimdiden Samsung Galaxy Note 7 serisi telefonların uçuş esnasında kullanımını yasakladı bile.

     

    Ülkemizdeki üreticilerde de durum pek farklı değil. General Mobile’ın Discovery modeli hala hafızalarda soket sorunu ile yer alıyor ve binlerce kişi bu sorundan etkilenmesine rağmen bir geri çağırma programı yapılmadı. Bırakın geri çağırmayı telefonu servise götürenlerden ücret bile talep edildi.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     

    Discovery 4G’de de kronik güç tuşu sorunlarından söz ediliyor. Serviste cihazı 2 kere yenisiyle değiştirilen ama hala daha bu sorunu yaşayan kullanıcılar var. Para iadesi yapılmıyor, geri çağırma konusunda da bir ses seda yok.

     

    Kısacası al birini vur ötekine. Üreticiler tüketici, sorunun sorun olduğunu anladığı ana kadar kolaylık göstermiyorlar. Sorunun farkına vardığınızda da genelde servis kapısında sürünüyorsunuz.

     

    Sorununun sorun olduğunu anlama kısmı garip gelebilir ama unutmayın herkesin teknik bilgisi yüksek değil. Kullanıcıların bir çoğu binlerce lira verip aldığı telefonda ışık sızması, ekran sararması, kameranın pembe çekmesi gibi problemler yaşanacağını aklının ucundan bile geçirmiyor.

     


    Bu yüzden de sorunların hata olduğunu genelde çoğu anlamıyor. Ekran sarıysa, “-bu model kötü gösteriyor” kamera pembe çekiyorsa, “-kamerası kötüymüş diyerek” kullanmaya devam ediyor.

     

    Peki ya Türkiye’de telefonları hep en pahalılar arasında olan Apple ne yapıyor? Aslına bakarsanız Apple, burada ciddi şekilde diğerlerinden ayrılıyor.

     

    Firma bir çoğunuzun bildiği gibi sadece cep telefonu değil; dizüstü bilgisayar, masaüstü bilgisayar, çevre ürünleri ve tabletler gibi bir çok kategoride üretim yapıyor.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     

    Bugüne kadar kronik sıkıntılar yaşanan dizüstülerde, hepsi bir arada masaüstü sistemlerde ve cep telefonlarında defalarca sorumluluğu üstlenerek geri çağırma işlemi başlattı.

     


    iPhone 4, bu konuda en çok konuşulan modellerden biriydi. Anten sorunu nedeniyle bazı tutuş şekillerinde çekim gücü düşen telefon için hem ücretsiz kılıf dağıttılar hem de dileyen kullanıcılara paralarını geri ödediler.

     


    Bunu da büyük bir basın toplantısı yaparak duyurdular. Sessiz kalıp servise gelenlerle işi yürütmeyi seçmediler.

     

    iPhone 5’in de bazı serilerinde güç tuşu ve pil şişme problemleri yaşandı. Apple diğerlerinin hiç yapmayacağı bir şekilde garantisi bitmiş telefonları dahi geri çağırdı. Bozulan modelleri ya tamir etti ya da ücretsiz olarak değiştirdi.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     

    Kimi zaman bu değişim programları iPhone 5 örneğinde olduğu gibi oldukça geç başladı ama sonuç olarak geç de olsa firma hatayı kabullenmeyi bildi. Elbet arada üzerine yatıp geçiştirdikleri de var.

     

    Şu sıra iPhone 6’nın bazı modellerinde ekran sararmasından söz ediliyor. Belki yakın bir zamanda bu modeller için de bir geri çağırma yaşanabilir. Apple, kutudan sorunlu çıkan cihazlarda genelde anında bire bir değişim yapıyor. Mağazaya gidip sıra bekleyip ürünü alıyorsunuz.

     

    Tabi son dönemde düzeltmeleri gereken önemli bir konu olan servis randevusu alma ve sıra problemlerini de başka bir zaman yazarım. 

     


    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     


    Fakat yukarıdaki kötü örnekler düşünüldüğünde Apple’ın bu yaptıkları bile fazlasıyla yeterli duruyor.

     

    Bükülen iPhone 6’ları da unutmayalım tabi. Arka cepte bükülen telefonu ücretsiz değiştirmek her firmanın harcı değil. Özellikle de suya toza dayanıklı denip, su altında reklam filmi çekilen Xperia telefonların su geçirdiklerinde garanti dışı kaldığı bu garip dünyada.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     

    Şimdi soru şu Apple, sorunları kabullenip geri çağırma duyurusu yaparken diğerleri neden bunu yapmıyor?

     
    Ne yazık ki sorunun cevabını ben de bilmiyorum.

     

    Aslında bana sorarsanız tüketicinin yaşam kalitesini direkt etkileyen ürünlerde, geri çağırma süreci firmaların insiyatifine bırakılmamalı. Bu konuda hızlı adımlar atabilecek ve firmalara yaptırım uygulama yetkisine sahip bir devlet kurumu kurulması şart.

     

    Bir üründe kronik sorunlar olduğunu anlamak için de süper zeka olmaya gerek yok. Firmanın yetkili servisinden, o ana kadar rapor edilen arızaların listesinin alınması yeterli.

     

    Bu raporda, ürünlerin genelde hangi arızalar nedeniyle servise geldikleri ve bu arızaların ortak noktaları olup olmadığı görülebilir.

     


    Kısacası kuzuyu kurda teslim edip, kurdun insafa gelmesini beklemek pek mantıklı değil.

     

    Apple ve diğerleri... Geri çağırmak ya da çağırmamak işte bütün mesele bu.

     


    Yazı sonunda sizden ricam, kullandığınız ve sorun yaşadınız ürünler ve markalarla ilgili deneyimlerinizi aktarmanız. Böylece hem yetkili kurumlar hem de diğer kullanıcıları için bir referans noktası oluşturabiliriz.

     

    Hem kim bilir belki bir kaç kurdu da insafa getirir, arızalı ve bozuk ürünlerini geri çağırmalarını sağlarız.







  • Güzel yazı, şanslıyım ki kullandığım telefonlarla hiç sorun yaşamadım

  • Lg g5 de kronik sorun var mı ?(ghost screen) dışında

  • iPod 4. nesilde kasanın her yerinden ışık sızıyordu sürekli yeni cihaz geliyordu tamir ediliyordu ama hep aynı sorun devam ediyordu. Sinir olup satmıştım. Apple sanırım 1K'lık telefonu 3K'ya sattığı için böyle şeyleri çok kolay sindiriyor.

  • Burada asil sorgulanmasi gereken urunlerin hatali ve bozuk oldugu bilinmesine ragmen insanlarin bu bozuk ve hatali urunleri (ornek iphone 4 veya gtx970 gibi...) alabilmek icin neden siraya girdigidir?

  • Reklam gibi olmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah Allah ben mi yanlış hatırlıyorum iPhone4'de siz telefonu yanlış tutuyorsunuz deyip sonraki S serisi modelde bu yanlışı kapadıklarını!? Steve Jobs'un sırf bunun yaptığı basın toplantısındaki müşteriyi küçük düşürücü sözlerini hala hatırlıyorum. Apple yalakalığı Donanımhaber'e de sıçramış. Başını Shiftdeletenet çekiyor siz de lokomotif mi olacaksınız?

  • Bu haber için belli ki apple 3-5 kağıt para vermiş. Başlığa reklam içerir yazında forumdaşlar yanılmasın.

    Apple genelde ürünlerini 2-3 yıl sonra demode olduktan sonra geri çağırıyor. Yeni piyasaya sürdüğü bir üründe sorun çıksa bile bunu görmezden gelerek satışlara devam ediyor.Eğer o sorunu en başta dile getirirlerse nasıl olacak milyonlarca ürün satacaklar. 3 yıl sonra o ürün artık eskimeye yüz tutunca göstermelik ürünün arkasında duruyoruz diyorlar.

    Mesut çevik apple ın samimiyetsizliği iphone 6 ile tescillendi başlığını neden kitleyip yoruma kapattırdın onu bir açıkla
    https://forum.donanimhaber.com/m_97131657//tm.htm#97132360



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 15 Eylül 2016; 13:07:12 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Müşteri memnuniyeti konusunda Apple gerçekten bir numara. Özellikle Türkiye'ye giriş yaptıktan sonra. Aldığım iPhone 6'nın ekran sorunu vardı, Vatan Bilgisayar'dan almıştım. Vatan Bilgisayar çamura yattı biraz. Apple'ı aradım, konuyla ilgilendiler. Onlara onaylattım sorunu, değişim yapılması gerek dediler. Benim adıma açılan numara ile Vatan Bilgisayar'dan değişim talep ettim, hemen yerine getirdiler. Kullandığım iMac'te ufak bir ekran karartısı olmuştu. Apple'ı aradım bildirdim, değişim için Bursa'da yetkili teknik servise yönlendirdiler hızlı halledilmesi için. 2 günde ekranı yenisiyle değiştirdiler. Aynı sorun bir daha yaşandı yaklaşık 3 ay sonra, yine değiştirdiler. Şuan sorun yok. Zannedersem bir daha olursa yeni cihaz verebilirler. Fakat olacağını zannetmiyorum. Hoş şuan garantim bitti. Olursa bile garanti bittiği için değişim yapmayabilirler. Bu anlaşılabilir bir şey. Sonuç olarak bu güne kadar herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Özellikler müşteri ilişkileri konusunda çok iyiler. Aynı zamanda mobil uygulama geliştiriyorum. Şunu net söylemeliyim sizi anlamak için çok çalışıyorlar. Öyle ki bir uygulama için onaylatma konusunda sıkıntı yaşadık. Telefonla aradılar, çok iyi ingilizce bilmediğimi ifade ettim. Türk bir arkadaş bağladılar hemen. Durumu anlattım, uygulamayı onaylattık. Örnek veriyorum Google tarafında Play Store'a eklediğiniz uygulamalardan biri kaldırılırsa uyarı alıyorsunuz. Tekrar bir sorun olursa hesabınızı komple kapatıyorlar ve diğer uygulamalarınıza da erişim engelleniyor. Sonra açtırmak için çok fazla çaba sarfetmeniz lazım ve genelde de açtıramazsınız tekrar. Fakat Apple'da bu yok. Uygulama bazında ilerler, sorun varsa kaldırmaz size bildirirler. Çok fazla şey var aslında bununla ilgili. Fakat ben firma olarak her ne kadar ülkemizde ürünleri pahalı olsada Apple'ın müşteri memnuniyeti konusunda diğer firmalar bir kaç gömlek üstün olduğunu düşünüyorum.





  • Kim ne derse desin Apple
  • Apple ın başı benle belada ;) yıllardır yılmadan iPhone ipad maç mini kullanıyorum neden mi ?



    Her bozulduğunda Muhattab buluyorum benimle öyle bir ilgileniyorlar ki kendimi elit hissediyorum. Bir apple temsilcisi konuşurken sözünü kessem bile hemen susup beni dinlemeye başlıyor bunu nasıl sağlıyorlar bilmiyorum ama ;) ben o karakterde değilim daha kavgazan bir tipim ;)



    iPhone 5 imi 3 kes swap değişim yaptılar iPhone 4s 1 kes iPhone 4 1 kes hemde her seferinde yerine yedek telefon aldım teleservice den ;)



    ipad 2 de sıvı temas olmasına rağmen tamir edildi sadece sim kart modülü yanmış ücretli değişir dediler hayır değiştirmeyin o kullanılır olsun WiFi kullanırım dedim gittim kendime yeni ipad aldım o ev tabletim oldu ;)



    Mac mini en sorunsuz cihazım ama iCloud da problem yaşadım İrlanda dan mühendisler devreye girdi ve bir mailler bir ilgi bir alaka aman allahım anlatamam ;)



    Evde Bosch klima var servis çağırmaya korkuyorum bakın Bosch diyorum aktif satılan ve biz gibi orta direk kesme satılan tüketici mallarının kalbur üstü sayılır ama İnan'ın sevmiyorum Philips TV de problem yaşadım kaymakamlıktan ordan buradan mahkeme o bu ile paramı iade alana kadar neler yaşadım apple ise İnan'ın kapımdan aldı kapıma getirdi yeni ürünü ;)



    Şimdi neden mi apple hem ürünleri birbiri ile çok uyumlu çalışıyor hemde zahmetsiz herşeyi yapıyorum rahatlıkla kullanıyorum ve malzeme kalitesi hizmet kalitesi 10 üzerinden 11 benim için en sevdiğim marka apple şimdiden söyleyim apple fun ı diyecekler desin hiç gocunmam en azından iPhone 4 üm halen akrabamda kullanılıyor 4s öyle 5 öyle 5s öyle 6s Plus zaten bende 7s Plus A da talibim ülkeme vergi ödeyerek yasal yollar ile alacağım inşallah herkese saygılar sevgiler iyi bayramlar





  • Apple digerlerinden ayriliyormus. Neden ekraninda isik sizmasi olan macbook'umu ilk 2 ay icinde geri gonderdigimde ilkinde sorun yok deyip geri gonderirlerken ikincisinde sorunu tespit ettikleri halde tamir etmeden gonderip bir de bunu utanmadan forma yazmislar tamir etmedik diye? Neden ayipli mal kategorisine girdigi halde ve hatta olmayan tamir surecinde 20 is gunu de astiklari halde iade talebimi yerine getirmeyip beni Irlanda'ya baglayarak oradaki adamlarla Ingilizce konusmami istiyorlar? Bana ne Irlanda'dan? En sonunda da ayni diger firmalarin yaptigi sekilde utanmaz bir sekilde `mahkemeye git kardesim` diyorlar? Kac aydir bunlarla ugrasiyorum hepsi "Tamam halledecegiz, iade hakkiniz var, garantiye gonderin arayin, yok servis raporu goremiyoruz, onu gonderin biz sizi arayacagiz." vs vs diye diye 4 aydir oyaliyorlar. Ara KVK'yi iste servis raporunu bana ne? Neden KVK bana `Gormeleri lazim, ayni sistemi kullaniyoruz ve biz goruyoruz.` diyorlar peki?

    Hic bana maval okumayin Apple da Apple diye. Yazida dediginiz gibi, al birini vur otekine amma Apple'a da bir tane carpmayi unutma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zuko -- 15 Eylül 2016; 13:06:34 >




  • Güzel yazi tesekürler. Fakat dikkat cekmek istedigim zaten DonanimHaber Alayina Telefon haberleri ile dur durak bilmeksisin haber yapiyor ( tabi diger donanimlarida ama gölgesinde kaldilar gibi , degilm mi ?) . Teknoloji haber siteleri'nin cogu telefon haberleri yaptiginida göz önünde bulundurursak neden fazla gündemde olmadigi âsikar.
    -------------

    MEsut Cevik'in Öve öve Anlatigi HTC M7 'nin Sanal klavye sorunu cok sinirlerimi bozmustu, bende bir daha incelemelerine bakip telefon almadi. Simdi sorun telefonda mi yoksa Inceleme yapandami ? yoksa telefonun kendi teknik arizasi mi ?.

  • Yalnız Mesut bey iPhone 4 olayı yazdığınız gibi "peri masalı" şeklinde gerçekleşmedi. Azarlamalar, kullanıcıyı küçümsemeler şeklinde başladı, tepkiler sonrası ise bahsettiğiniz çözümlere geçildi. Saygılar.

  • Xiaomi Redmi Note 2, kullaniyorum.Garanti derdi yok çünkü garanti yok.Kafam rahat cihaz 1 senedir iyi çalışıyor

  • Güzel bir yazı olmuş, teşekkürler. Fakat ben Apple'ın bu konuda gereksiz yere övüldüğünü düşünüyorum. Zira geçmişte yaşanılan iphone sorunlarına verdikleri ukala cevapları hala unutmadık. Birde diğer firmalar gibi donanımları yüksek olmadığından telefon başına neredeyse 3 katı kar yapıyorlar. Onlar için bazı sorunlu telefonları değiştirmek çok dert olmaz.

  • Güzel yazı olmuş Ellerine sağlık Mesut abi
  • Lg G4 Şu meşhur anakart sıkıntısı; telefonla mesajlaşıyordum şarjdaydı koydum kenara cevap gelmiş mi diye elime aldım lg yazısında kalmış, nette aratınca kronik bi sıkıntı olduğunu anladım.
    Telefonu servise verdim 1 hafta sonra değişim için onay verdiler 2 hafta sonra da yenisi geldi. Toplam 3 hafta sürdü..
    Ben kutusuyla gelecek zannetmiştim poşette teslim ettiler e dedim kutu? Siz bize kulaklık ve şarj aletini teslim etmediniz o yüzden bu şekilde veriyoruz dedi.
    Ben müneccim miyim nereden bileyim böyle olacağını bi zahmet bilgilendirin değil mi?

    Ha bide 6.0.0 veya 0.1 güncellemesi sonrası telefonu 2 hafta kullanamamıştım. Ne rehber ne gözüküyor ne arama ekranı ne de aranınca telefon çalması direk kapalı çıkıyordu.

    LG mi bi daha asla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi By_higH -- 15 Eylül 2016; 13:20:45 >
  • yine reklam diyenler gelmiş. Firmalar açıktan hisse senedi dağıtıyor da haberim mi olmuyor. Bu fanatikler nasıl nereden türüyorlar?

    Fanatik arkadaşlar aşağıdaki 3 linke ardı ardına tıklarlarsa beyinleri yanacaktır zira her birinde firmaların farklı açıkları için eleştiri mevcut. Bünyeleri kaldırmayabilir.

    http://www.donanimhaber.com/iphone/haberleri/iPhone-kullanicilarinin-sahip-olmadigi-teknolojiler-neler.htm

    http://www.donanimhaber.com/cep-telefonlari/haberleri/Cebimde-2000TL-olsa-hangi-telefonu-alirdim-2000TL-alti-en-iyileri-siraladik.htm

    http://www.donanimhaber.com/iphone/haberleri/Apple-ve-digerleri-Geri-cagirmak-ya-da-cagirmamak-iste-butun-mesele-bu.htm




  • LG tv aldim yuksek voltaj korumasi icin priz alacaktim erteledim nihayetinde 1 aylik tv yuksek voltaj sonucu pert oldu. Genelde bu tur hatalari tesisattan kaynaklandigindan kabul etmiyorlar. Servisi cagirdim hic yalana yatmadan anlattim servis sasirtici bicimde 1 haftada tv tamir ettiler. Telefonunu bilmem ama tvde guvenimi kazandilar. Bence bu en onemli sey bir kere firmalar yeni model cikarttiklarinda musterinin tekrar kendisini tercih etmesini istiyorsa urununun arkasinda durmalari lazim.



    Benim en sinir oldugum ve her zaman servislerin yaptigi en buyuk cakallik, diyelim telefonunuzu servise verdiniz ve tamir edildigi soylendi.

    Telefonu teslim alirken size kontrol etmenize izin vermiyorlar ilk once imza atiyorsunuz sonra telefonu aliyorsunuz. Aldiktan sonra telefon tamir edilmemis mi iste orada 30 gunluk sure tekrar basliyor. Attiginiz imza aslinda telefonu tamir edilmis olup teslim aldiniza dair bir imza. Boylece sureci uzatiyorda uzatiyorlar.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.