KAZA ANINDA AIRBAG'LERİN AÇILMASI NEYE BAĞLI?
54 Cevap12560 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
828 Mesaj
30 Ocak 2007; 9:25:20 

ARKADAŞLAR MERHABA DÜN AKŞAM BU TATSIZ KONUYU ÇÖZEMEDİK.ÇOK SEVDİĞİM BİR ARKADAŞIMIN İŞ ARKADAŞINDA MEGANE ARAÇ VARDI.HAFTA SONU ÇOK KÖTÜ BİR KAZA GEÇİRMİŞ MALESEF ...EŞİNİN TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMIŞ OLDUĞUNDAN HAFİF SIYRIKLARLA ATLATMIŞ KAZAYI...FAKAT SÜRÜCÜ TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMADIĞINDAN ÇOCUĞUN DURUMU BİRAZ CİDDİYMİŞ...ARKADAŞIM EMNİYET KEMERİNİ BAĞLAMAMIŞ SANIRIM ONDAN AÇILMAMIŞ OLABİLİR DEDİ?EMNİYET KEMERİNİ TAKMAKLA HAVA YASTIĞININ BİR İLGİSİ VARMI?YADA KAZA ANINDA HAVA YASTIĞININ AÇILMASI NELERE BAĞLIDIR?HANGİ ARAÇLARDA BU SİSTEM DAHA HASSAS VE GÜVENLİDİR?BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER...


_____________________________

serkan


3322 Mesaj
30 Ocak 2007; 9:35:28 

hava yastığını harekete geçiren sensörler bulunuyor bunlar yanlış bilmiyorsam ön tampon altında fln çarpma siddetine göre açılıyorlar hava yastığının açılmamasının emniyet kemerinde kaynaklanması düşük bir ihtimal ancak kemerde sensör bulunuyorsa olabilir bunun yanı sıra söfor hava yastığını harekete geçirecek sensörlere şiddetli bşr darbe gelmemişte olabilir

benim bu tür hatalara karşı bildiğim önlem yeni araçlarda bu sensörlerin hassaslaştırlması başka taraftan gelen darbelere karşı da duyarlı hale getirilmesi


_____________________________

The Power of Dreams Honda


Team Technical !


 
1162 Mesaj
30 Ocak 2007; 9:48:21 

Kemersiz airbag lerin açılması ciddi baş ve boyun zedelenmelerine sebep oluyor diye biliyorum.
Bu yüzden bazı arabalarda kemer takılmadığı zaman airbagler çalışmıyor.


229 Mesaj
30 Ocak 2007; 9:52:42 

bazı araçlarda airbag sensörleri emniyet kemerinede bağlı buda kaza anında emniyet kemeri tekılı değil ise airbag açılma hızı vs. unsurlar göz önünde bulundurulduğunda ciddi yaralanmalara sebep oluyo bundan kaynaklı olabilir...


_____________________________

Murat ÖZDEMİR


 
64 Mesaj
30 Ocak 2007; 11:11:44 

vurma hızı,nerden darbe aldığı,emniyet kemeri gibi faktörler büyük rol oynar


_____________________________


Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
150 gün 9 sa. 2 dk. kadarı kaldı.
30 Ocak 2007; 11:25:10 

Aracta bulunan sensorlerle ilgili , emniyet kemerini takmakla yada takmamakla ilgisi yok :)


2048 Mesaj
30 Ocak 2007; 11:29:24 

Bende arabanın aldığı belli bir darbe şiddetinden sonra açılıyor diye biliyorum.Ehliyet kemeri ile alakasını duymadım daha.Ama zaten emniyet kemeri takmadan air bag in çalışması ölümcül bile olabilir..


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı

Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
150 gün 9 sa. 2 dk. kadarı kaldı.
30 Ocak 2007; 11:30:33 

Arabalarda hava yastıkları nasıl çalışıyor?

Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı. Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı.

Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.

Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.

Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.

Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.

Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.

Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.


604 Mesaj
30 Ocak 2007; 12:28:17 

quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

Arabalarda hava yastıkları nasıl çalışıyor?

Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı. Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı.

Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.

Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.

Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.

Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.

Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.

Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.

herşeyi açıklıyor galiba


_____________________________



527 Mesaj
30 Ocak 2007; 12:35:53 

Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
150 gün 9 sa. 2 dk. kadarı kaldı.
30 Ocak 2007; 12:41:24 


quote:

Orjinalden alıntı: dartannyan

Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.



Boyle 1sacmalık olabilir mi ?


3354 Mesaj
30 Ocak 2007; 12:45:35 



_____________________________



2673 Mesaj
30 Ocak 2007; 12:48:53 

Hava yastıkları hangi şartta açılır ?

* Yandan gelen çarpmalarda ön havayastıkları açılmaz. Yan havayastıkları varsa, önden çarpmada olduğu gibi, aynı uygun koşullar gerçekleştiğinde açılırlar.

* Arkadan çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Takla atma halinde havayastıkları açılmaz.

* Üst bölgeden gelen çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Kontak on konumunda değilse havayastıkları açılmaz.

* Havayastıklarının kullanım amacı sadece ilk çarpma anında havayastıklarının bulunduğu koltuklarda yolculuk eden kişilere yansıyacak darbenin ilk anki şiddetinin etkisini azaltmaktır.

* Havayastıkları göz açıp kapama süresince 125 milisaniyede açılır ve hemen arkasından sönerler.

NOT: ALINTIDIR...


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


 
1162 Mesaj
30 Ocak 2007; 12:49:32 


quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..





Boyle 1sacmalık olabilir mi ?



Bir tane test izlemiştim, zaten kemer bağlı ise airgag ile olan temesın çok sınırlı
Ama kemer bağlı olmadığında ve airbagler açıldığında cam a vurmuş gibi bir etki olacak.Belki Cam dan daha kuvvetli olur çünkü sana doğru açılıyor.

Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
150 gün 9 sa. 2 dk. kadarı kaldı.
30 Ocak 2007; 12:51:44 


quote:

Orjinalden alıntı: tturke





Bir tane test izlemiştim, zaten kemer bağlı ise airgag ile olan temesın çok sınırlı
Ama kemer bağlı olmadığında ve airbagler açıldığında cam a vurmuş gibi bir etki olacak.Belki Cam dan daha kuvvetli olur çünkü sana doğru açılıyor.



Peki airbag acılmayıpta kafanı direksiyona yada başka 1yere vursan bunun etkisi nasıl olur ?


 
1162 Mesaj
30 Ocak 2007; 13:48:12 

Direksiyonu düzgün tutarsan bişey olmaz
9.15 ve dirsekler birazcık kırık

Emniyet kemeri takmazsan zaten yaşama şansın az.
100 ile giderken kemer takma,airbag olsun gene de bişey farketmezz

Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
150 gün 9 sa. 2 dk. kadarı kaldı.
30 Ocak 2007; 14:08:57 


quote:

Orjinalden alıntı: tturke

Direksiyonu düzgün tutarsan bişey olmaz
9.15 ve dirsekler birazcık kırık

Emniyet kemeri takmazsan zaten yaşama şansın az.
100 ile giderken kemer takma,airbag olsun gene de bişey farketmezz




Yani direksiyonu 9.15 tutup dirsekleri kırarsak airbag e gerek yok



 
1162 Mesaj
30 Ocak 2007; 14:18:35 

Çok farklı yerlerden yakalıyorsun,benim demek istediğimin o olmadığını bilmen lazım

Emniyet kemeri takmadan airbag in pek bir yararı yok, bazı şartlarda zararı bile var.
Direksiyon ile senin aranda 25 CM olması gerekiyor.Yoksa airbag kullanmak tehlikeli.
10 cm yanında dur direksiyonun airbag patlasın yüzüne sonuç ne olur sence?

Emniyet kemeri takmadığımız zaman ve kaza olduğunda direksiyona çok yaklaşıyoruz.
Emniyet kemeri bu yakınlaşmayı önlüyor.

Emniyet kemeri+airbag en iyi sonucu veriyor.
Bu yüzden bazı üreticiler airbag ın açılması için emniyet kemeri şartı koyuyor.

Allah kimseye göstermesin airbag açılması falan





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturke -- 30 Ocak 2007; 14:19:36 >


 
1775 Mesaj
30 Ocak 2007; 17:06:17 

fiestada ön tamponla kaputun arasında kalan panjurda airbag sensörleri var eğer doğru açıyı yakalayamazsan airbag ler patlamıyoo emniyet kemeri ister takılı olsun ister olmasın oyüzden işiniz biraz şansınıza bağlı kaza anında o anda kaza yapmamak için mi uğraşcaksınız yoksa düzgün açıyı yakalayıp vurmaya mıı


_____________________________


DH HYUNDAİ ERA TAKIMI
2008 HYUNDAI ERA 1.4 SELECT KUM BEJİ


 
342 Mesaj
30 Ocak 2007; 17:53:15 

dostum benim bildiğim kadarıyla megane ll lerde emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmıyor.onun için ikazlı sistem koymuşlar


_____________________________


Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
150 gün 9 sa. 2 dk. kadarı kaldı.
30 Ocak 2007; 17:57:57 


quote:

Orjinalden alıntı: eldorado06

dostum benim bildiğim kadarıyla megane ll lerde emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmıyor.onun için ikazlı sistem koymuşlar



Ya oyle şey mi olur ? Bendede var ikaz ama airbagle memerin takılı olup olmamasının alakası yok.


11067 Mesaj
30 Ocak 2007; 18:47:03 

önden mi çarpmışlar


_____________________________


We fought him hard we fought him well
Out on the plains we gave him hell
But many came too much for Cree
Oh will we ever be set free?


262 Mesaj
31 Ocak 2007; 3:01:32 


quote:

Orjinalden alıntı: SERKAN DENİZ

ARKADAŞLAR MERHABA DÜN AKŞAM BU TATSIZ KONUYU ÇÖZEMEDİK.ÇOK SEVDİĞİM BİR ARKADAŞIMIN İŞ ARKADAŞINDA MEGANE ARAÇ VARDI.HAFTA SONU ÇOK KÖTÜ BİR KAZA GEÇİRMİŞ MALESEF ...EŞİNİN TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMIŞ OLDUĞUNDAN HAFİF SIYRIKLARLA ATLATMIŞ KAZAYI...FAKAT SÜRÜCÜ TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMADIĞINDAN ÇOCUĞUN DURUMU BİRAZ CİDDİYMİŞ...ARKADAŞIM EMNİYET KEMERİNİ BAĞLAMAMIŞ SANIRIM ONDAN AÇILMAMIŞ OLABİLİR DEDİ?EMNİYET KEMERİNİ TAKMAKLA HAVA YASTIĞININ BİR İLGİSİ VARMI?YADA KAZA ANINDA HAVA YASTIĞININ AÇILMASI NELERE BAĞLIDIR?HANGİ ARAÇLARDA BU SİSTEM DAHA HASSAS VE GÜVENLİDİR?BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER...


Arkadaşlar megane araçlarda airbag ler emniyet kemeri takılmamışsa açılmazlar.


_____________________________



3953 Mesaj
31 Ocak 2007; 3:07:31 


quote:

Orjinalden alıntı: TUNERBOY

hava yastığını harekete geçiren sensörler bulunuyor bunlar yanlış bilmiyorsam ön tampon altında fln çarpma siddetine göre açılıyorlar hava yastığının açılmamasının emniyet kemerinde kaynaklanması düşük bir ihtimal ancak kemerde sensör bulunuyorsa olabilir bunun yanı sıra söfor hava yastığını harekete geçirecek sensörlere şiddetli bşr darbe gelmemişte olabilir

benim bu tür hatalara karşı bildiğim önlem yeni araçlarda bu sensörlerin hassaslaştırlması başka taraftan gelen darbelere karşı da duyarlı hale getirilmesi


Emniyet keremeri takılı değilken hava yastığı açılırsa sürücü sabit kalamayacağından hava yastığının sürücüyü veya yolcuyu öldürme tehlikesi bulunuyormuş. O yüzden kemer takılı değilken hava yastıkları açılmazmış.

Servisin bana söylediği bu


_____________________________



3933 Mesaj
31 Ocak 2007; 3:41:29 

quote:

Orjinalden alıntı: dartannyan

Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.


Yapma ya. O zaman ben kafamı cama çarpmamdan dolayı ölmüş ve bunları yazmış olamazdım öyle olsaydı.


_____________________________

2001 FIAT BRAVO 1.6 SX


4 Mesaj
4 Mayıs 2008; 13:08:43 

02.05.2008 de clio symbol ile kaza yaptım.
3 takla attım, araçtan sağ çıkmam mucizeydi, çok şükür burnum kanamadan çıktım.
Sağ çıkmam tamamen tesadüftü ama hava yastığım açılmadı.

benden size naçizane bi tavsiye;

mümkün olduğu kadar renault marka otoya ve özellikle clio'ya binmemeye çalışın


_____________________________

yine ölmedim =))


 
5663 Mesaj
4 Mayıs 2008; 14:14:13 

emniyet kemerini takmadığınız zaman açıla hvayastığı boynunuzu dahi uçurabilir


_____________________________



1315 Mesaj
4 Mayıs 2008; 14:14:57 

symbol öyle olabilir benim bir arkadaşım 2004 de clio hb ile kaza yaptı tampon ve sol ön far gitti sürücü tarafı açılmış ama açılmasada bir şey olmazdı dedi çünkü araçta sadece ön tampon değişti. tam ayar tutturamıyorlar mı ne


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


3567 Mesaj
4 Mayıs 2008; 14:38:06 

Ön iki havayastığı da aynı sensöre bağlıdır. Önden çarpışmalarda her iki havayastığı da birlikte açılır. Mesela NCAP testlerinde genelde önden çarpışmalar sürücü tarafından yaptırılır. Ama her iki ön havayastığı da açılır.

Yani sensörden kaynaklı bir durum olsa her iki ön havayastığı da açılmaz. Çünkü ön havayastıkları aynı sensörü kullanıyor.

Hava yastıklarının birinin açılıp diğerinin açılmamasının iki açıklaması olabilir;

- Sürücü havayastığı arızalıdır
- Sürücü emniyet kemeri takılı değildir.

Bazı araçlarda hava yastıkları emniyet kemeri takılı olmadığı durumlarda açılmaz. Ancak bazılarında da her durumda açılır.

Lütfen benimkinde emniyet kemeri takılı değildi, ama açıldı gibi mesajlar yazmayın. Bu sistem araçtan araca değişebilir.

Geçmiş olsun...


_____________________________



 
418 Mesaj
4 Mayıs 2008; 18:07:00 

Açılmakta olan airbag camdan daha fazla tepki verir.


_____________________________

2006 Passat 1,6 FSI Comfortline

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Mayıs 2008; 18:37:02 

renault'un 5 yıldız aldığına dair güzel bir örnek daha


 
14142 Mesaj
4 Mayıs 2008; 20:02:32 

bende bazı araçlarda emliyet kemeri takılı olmadığında açılmıyor diye biliyorum...
boyunu kırma ihtimali oluyor diye....



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3150 Mesaj
4 Mayıs 2008; 20:32:17 

Havayastığını tamamlayan sensörlerden biriside emniyet kemeridir.Emniyet kemeri takılı değilken havayastığının açılması açılmamasından daha büyük zararlar verebilmektedir.

by onno usta...

bencede son derece doğru ustanın dedikleri

ustamın dediği(birdir bir oynayanlar bilir)


_____________________________

"Altın ne oluyor, can ne oluyor, inci, mercan da nedir bir sevgiye harcanmadıktan, bir sevgiliye feda edilmedikten sonra"


1285 Mesaj
4 Mayıs 2008; 20:52:26 

quote:

mc_crmb | 4 Mayıs 2008; 13:08:43
Yeni mesajlar yok Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz.
02.05.2008 de clio symbol ile kaza yaptım.
3 takla attım, araçtan sağ çıkmam mucizeydi, çok şükür burnum kanamadan çıktım.
Sağ çıkmam tamamen tesadüftü ama hava yastığım açılmadı.

benden size naçizane bi tavsiye;

mümkün olduğu kadar renault marka otoya ve özellikle clio'ya binmemeye çalışın


çok geçmiş olsun...kaza nasıl oldu ??


_____________________________



2176 Mesaj
4 Mayıs 2008; 23:33:24 


quote:

Orjinalden alıntı: fiesta1903

fiestada ön tamponla kaputun arasında kalan panjurda airbag sensörleri var eğer doğru açıyı yakalayamazsan airbag ler patlamıyoo emniyet kemeri ister takılı olsun ister olmasın oyüzden işiniz biraz şansınıza bağlı kaza anında o anda kaza yapmamak için mi uğraşcaksınız yoksa düzgün açıyı yakalayıp vurmaya mıı

bence arabayla kaza yapmasınıda bilmek lazım bakıyon arabaya vuracan kaçarı yok nasıl kendimi kurtarırım daha az hasrla onu düşünüp vuracan. artık el frenini çekip arkayı kaydırıp arakdanmı girersin yada yanlayarakmı girersin oda senin o anki kabiliyetine kalmış


_____________________________



3170 Mesaj
5 Mayıs 2008; 0:20:53 

bizim bir tanıdık 3 yıl önce clio symbol ile kamyona arkadan çarpmış.emniyet kemeri takılı değilmiş.airbag açılmamış.otoyolda 140-150 civarı giderken öndeki kamyona aracın sağı ile çarpmış.kamyon 90 ile gitse 40-50km ile çarpma gibi etki etmiştir.
vücudunda darbe olmamasına rağmen boyun kırılmasından vefat etmişti.


_____________________________

_____________________________

_____________________________




3010 Mesaj
5 Mayıs 2008; 0:30:42 

Emniyet kemerı takmazsanız çalışmaz.Çünkü kaza anında eğer kemer sızı tutmazsa hava yastıgı yüzünüzü ezer.


_____________________________

Mesajımı alıntıladıysanız ve buna karşılık bir cevap almadıysanız bunun sebebi verilecek cevabımın olmaması değil sizi engellemiş olmamdır.

Uzaklaştırılmış
15 gün cezanın,
4 gün 15 sa. 51 dk. kadarı kaldı.
5 Mayıs 2008; 23:19:00 

arkadaşlar avrupada adamlar jantlara aksesuara falan para vermiyor öncelikle istedikleri şey güvenlik

o yüzden ne alırsanız alın en az 6 hava yastığı olacak şekilde alın (ön yan ve tavan perde şeklinde)

aksi halde takla esnasında ön hava yastıkları önden darbe almadığı sürece açılmaz bunun marka model ile alakası yoktur

etki tepki meselesi


Uzaklaştırılmış
15 gün cezanın,
4 gün 15 sa. 51 dk. kadarı kaldı.
5 Mayıs 2008; 23:23:35 


quote:

Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

Havayastığını tamamlayan sensörlerden biriside emniyet kemeridir.Emniyet kemeri takılı değilken havayastığının açılması açılmamasından daha büyük zararlar verebilmektedir.

by onno usta...

bencede son derece doğru ustanın dedikleri

ustamın dediği(birdir bir oynayanlar bilir)



[font="Trebuchet MS"]Bu arada ohannes (onno) usta ve babası kistor usta ahbabım olur kendileri 10 numara sanatkardır

atölyeleri 4 levent istanbuldadır olurda işi olan varsa bana pm atsın aracı olayım


1414 Mesaj
6 Mayıs 2008; 13:47:40 

Hava yastıkları ivme sensörüyle çalışır.Yani 100 den 80 den mili saniye içinde 0 a iniyosanız yani birşeye çarpmışsanız ivme sensörü çalışır ve havayastığı şişer.

Sanılanın aksine sensör tamponda diil.Motor un yakınlarında ,şaside ve kabine yakın yerdedir.

Ön havayastıkları çift şişer ayrı sensörü yoktur.

Açıkçası emniyet kemeriyle bağlantısı olmayabilir.Şiddetli açılsada kafa gelene kadar yastık çoktan şişmiş olur.Cam kesinlikle daha ölümcüldür.

MUHTEMELEN ARIZA OLABİLİR.KEMERİ RENAULT A SORMAK GEREKİR.

Eğer çarpma testlerdeki düzgünse emniyet kemeri yeterlidir.Fakat hafif bir dönme yani savrulma varsa emniyet kemerinin AKTİF GERGİLİ HATTA YENİ NESİL ARAÇLARDA CLIO 3 DE EXPRESSIONDAN İTİBAREN ÇİFT AKTİF GERGİ VARDIR.

AKTİF GERGİ KEMER KİLİTLENDİKTEN SONRA SİZİ KOLTUĞA ÇEKEREK KEMERLE BERABER BEŞİK GİBİ SALLANIP KAFANIZI VURMANIZI ENGELLER.

EN SAĞLIKLI KEMER YARIŞ ARAÇLARINDAKİ OMUZDAN VE BACAK ARASINDAN BAĞLANAN KEMERDİR.YANİ KAZA ANINDA NE KADAR AZ HAREKET EDERSENİZ O KADAR ŞANSINIZ ARTAR.

HATTA F1 DEKİ GİBİ KALIN BANTLI VE ALTTAN VE OMUZDAN BAĞLANTILI KEMER KULLANILSA HAVA YASTIĞINA BİLE İHTİYAÇ OLMAZ!!!BKNZ. F1 ARAÇLARI.

AKTİF GERGİ RENAULTDA SADECE CLIO SYMBOL DE BULUNMAMAKTADIR!!! ,DİĞER HEPSİNDE VAR.

CITROEN İN SABİT GÖBEK OLAYININDA TÜM ARAÇLARDA STANDART OLMASI ŞART..BİRDE SADECE MERCEDES İN KULLANDIĞI PRE SAFE.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 6 Mayıs 2008; 14:00:48 >


915 Mesaj
6 Mayıs 2008; 17:38:18 

SRS hava yastıklarının özelliğidir eski tip olan hava yastıkların da açılıyordu özellikle kemer takmayınca sesli uyarı veren araçlarda hava yastığı açılmaz araçta güvenlik için önemli olan hava yastığı değil kemerdir diğer sistemler yardımcıdır


_____________________________

2005 TOYOTA AVENSİS 1.6 comfort gümüş gri
2009 FORD FOCUS 1.6 tdci titanium fırtına gri


183 Mesaj
6 Mayıs 2008; 17:52:10 

AKTİF GERGİ KEMER KİLİTLENDİKTEN SONRA SİZİ KOLTUĞA ÇEKEREK KEMERLE BERABER BEŞİK GİBİ SALLANIP KAFANIZI VURMANIZI ENGELLER.

Yanlış Aktif gergili kemer insanların kemer takılıyken rahat hareket edebilmeleri ön konsola yan taraflara rahatça uzanabilmeleri için tasarlanmıştır.Sürekli olarak nötr pozisyona gelmeye ayarlıdır, yani öne biraz eğildiğinizde açılır arkaya yaslandığınızda sarılır bu sayede kemeri takıp çıkarmak gerekmez.Kaza anında ise kilitlenerek ne daha fazla açılır nede senin ima ettiğin gibi sarılır.

112 Hızır acilde çalışan biri olarak kazalara müdahele etmek bizim işimizdir.Karşılaştığım durumlara göre gözlemlerim.

1.Hava yastığı hiçbir şekilde tekbaşına yeterli değildir ancak ve ancak emniyetkemerinin tamamlayıcısıdır.Bu konu çok önemli bunu yanlış bilen yada bilmeyen ler çok basit kazalarda sakat kalmakta ve ölmekteler.

2.Bazı havayastıkları kazadan sonra sönmekte bazıları ise açık kalmaktadır.Marka dan markaya hatta modelden modele değişmektedir.

En son gördüğüm kazada Hyundai Getz de havayastığı sönmemişti yaşam mahali tamamen sağlam olan araçta emniyet kemeri takmayan sürücü havayastığı üzerinden yukarı doğru kayarak tavana başını vurmuş boynu kırılmak suretiyle ölmüştü.


_____________________________

Ateşten ruh ,taştan yürek,gururla fethediyor,kibirli olana boyun eğdiriyor.
Dağlara diz çöktürüyor,önünde denizler çekiliyor,gökler selam duruyor.
Dua et ki taştan yürek gözyaşlarını,ateşten ruh sevgiyi hatırlasın.
The Wheel Of Time - Ejder Kehanetlerinden.


2258 Mesaj
6 Mayıs 2008; 18:00:27 

Kazalı arabada, hava yastığı açıksa emniyet kemerlerinin tokalarına bakılır. Eğer şasedeki sabit kısmın kenarlarından uzayan sarı şeritler görürseniz, aktif emniyet kemerleri büzülmüş ve sürücüyü koltuğuna bir kat daha sıkıştırarak sabitlemiş demektir. Bunlar da hava yastıkları gibi tek kullanımlıktır ve emniyet elektroniği ile birlikte paket olarak değiştirilir.

Ocakta yaptığım kazadan sonra bunları aynen görmüş, kaskoya parasını kalem kalem ödetmişimdir.

.oO°Oo.


_____________________________

Athlon II X3 450 - ASUS M4A78-VM - ATI Radeon HD 5750 - Samsung 226BW - Kingston 3GB - WDC WD20EARS-00MVWB0 - Lite-On Combo SOHC-5232K - Asus SDRW-08D2S-U External - AsusTA9 - A4Tech_F KR-73 - Logitech G500 - Inca6800i - Billionton BT - CanonMX340 - AirTies RT5341
Honda Civic Elegance 2012 Otm Füme + BRC 24MY11 - Navitech NX-220r - Samsung GT-I9300 Galaxy S III 32GB Pebble Blue +Sandisk 64GB Cl10 µSD - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli


4421 Mesaj
6 Mayıs 2008; 18:17:04 

@weak

kazadan sonra havayastığının sönmemesi risktir ve olağan bişi değildir.zira havayastıkları üzerinde üretici tarafından uygun yerlere yerleştirilmiş tahliye delikleri mevcuttur ve havayastığının şişik kalması sebebiyle sürücünün ya da yolcunun kaza oluş durumuna göre solunum yollarının tıkanıp nefes alamama gibi bi risk oluşturmaması için bu uygulama yapılmıştır...

mümkün değil şişik vaziyette durması...ya üretimi hatalıdır ya da siz yanlış görmüşsünüzdür.ikinci seçenek size hakaret gibi geleceğinden 1. seçenek üzerinde duruyorum ben...

aktif gergili emniyet kemeri için de söyledikleriniz yanlış desek biz de yanlış söylemiş olmayız...

aktif gergili emniyet kemeri kaza anında emniyet kemeri ile maksimum koruma sağlamak içindir.

havayastıkları gibi ms içinde emniyet kemerindeki boşluğu alıp emniyet kemerinin sizi sarmasını sağlayıp vücudun hareketini kısıtlar.bu ön germe işi yaylı veya ateşlemeli olabilir.ateşlemeli sistemin adı piroteknik olarak da anılır...





_____________________________



183 Mesaj
6 Mayıs 2008; 21:14:50 


quote:

Orjinalden alıntı: extremeenvy

@weak

kazadan sonra havayastığının sönmemesi risktir ve olağan bişi değildir.zira havayastıkları üzerinde üretici tarafından uygun yerlere yerleştirilmiş tahliye delikleri mevcuttur ve havayastığının şişik kalması sebebiyle sürücünün ya da yolcunun kaza oluş durumuna göre solunum yollarının tıkanıp nefes alamama gibi bi risk oluşturmaması için bu uygulama yapılmıştır...

mümkün değil şişik vaziyette durması...ya üretimi hatalıdır ya da siz yanlış görmüşsünüzdür.ikinci seçenek size hakaret gibi geleceğinden 1. seçenek üzerinde duruyorum ben...







Aynı fikirdeyim bir süre sonra sönmesi en mantıklı olanıdır.Hatta Discovery chanelda otomobil güvenlik sistemlerinin gelişimi ve havayastığı çalışma prensipleri üzerine izlediğim filmde de daima sönüyordu.Volvo desteği ile çekilmiş bir belgeseldi.Yinede sönmemiş vakalarla karşılaşıyoruz hatta fotolarıda var silinmediyse işyeri bilgisayarandan bakar bu konuya eklerim.
Hakaret olarak algınacak birşeyde yok ortada zaten hata varsa düzeltmek doğruyu öğrenmek paylaşmak forumun en önemli kuralı.
Emniyet kemeri meselesine gelince otamatik olarak sarıldığını hiç duymamıştım öğrenmiş oldum.Yanlız üstte bir arkadaşın bahsettiği gibi emniyet kemerinin tek kullanımlık olduğu çünkü ivmeyi engellemek için yavaşça şoku emerek yırtılan bir parçasıda var 10cm falan yırtılarak şoku sönümlemeye yardımcı oluyor.


_____________________________

Ateşten ruh ,taştan yürek,gururla fethediyor,kibirli olana boyun eğdiriyor.
Dağlara diz çöktürüyor,önünde denizler çekiliyor,gökler selam duruyor.
Dua et ki taştan yürek gözyaşlarını,ateşten ruh sevgiyi hatırlasın.
The Wheel Of Time - Ejder Kehanetlerinden.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Mayıs 2008; 21:19:17 

darbe sensörleri var diye biliyorum. onlar sayesinde airbag açılıyor.


183 Mesaj
6 Mayıs 2008; 21:31:29 


quote:

Orjinalden alıntı: extremeenvy

@weak

kazadan sonra havayastığının sönmemesi risktir ve olağan bişi değildir.zira havayastıkları üzerinde üretici tarafından uygun yerlere yerleştirilmiş tahliye delikleri mevcuttur ve havayastığının şişik kalması sebebiyle sürücünün ya da yolcunun kaza oluş durumuna göre solunum yollarının tıkanıp nefes alamama gibi bi risk oluşturmaması için bu uygulama yapılmıştır...

mümkün değil şişik vaziyette durması...ya üretimi hatalıdır ya da siz yanlış görmüşsünüzdür.ikinci seçenek size hakaret gibi geleceğinden 1. seçenek üzerinde duruyorum ben...







Aynı fikirdeyim bir süre sonra sönmesi en mantıklı olanıdır.Hatta Discovery chanelda otomobil güvenlik sistemlerinin gelişimi ve havayastığı çalışma prensipleri üzerine izlediğim filmde de daima sönüyordu.Volvo desteği ile çekilmiş bir belgeseldi.Yinede sönmemiş vakalarla karşılaşıyoruz hatta fotolarıda var silinmediyse işyeri bilgisayarandan bakar bu konuya eklerim.
Hakaret olarak algınacak birşeyde yok ortada zaten hata varsa düzeltmek doğruyu öğrenmek paylaşmak forumun en önemli kuralı.
Emniyet kemeri meselesine gelince otamatik olarak sarıldığını hiç duymamıştım öğrenmiş oldum.Yanlız üstte bir arkadaşın bahsettiği gibi emniyet kemerinin tek kullanımlık olduğu çünkü ivmeyi engellemek için yavaşça şoku emerek yırtılan bir parçasıda var 10cm falan yırtılarak şoku sönümlemeye yardımcı oluyor.
[simage][/simage]

0


0


Ekteki dosya (2)


_____________________________

Ateşten ruh ,taştan yürek,gururla fethediyor,kibirli olana boyun eğdiriyor.
Dağlara diz çöktürüyor,önünde denizler çekiliyor,gökler selam duruyor.
Dua et ki taştan yürek gözyaşlarını,ateşten ruh sevgiyi hatırlasın.
The Wheel Of Time - Ejder Kehanetlerinden.


4421 Mesaj
6 Mayıs 2008; 21:37:55 

bu sönmüş bir havayastığı :)

yapıldığı kumaş itibariyle sanırım formu pek bozulmamış :)
zira en fazla şiştiği anda gergin bi halde oluyor :)

havayastığının bu formu sizi yanıltmasın, ikinci resimde airbag in söndüğü açıkça görülüyor :)


_____________________________



183 Mesaj
6 Mayıs 2008; 22:07:06 

quote:

Orjinalden alıntı: extremeenvy

bu sönmüş bir havayastığı :)

yapıldığı kumaş itibariyle sanırım formu pek bozulmamış :)
zira en fazla şiştiği anda gergin bi halde oluyor :)

havayastığının bu formu sizi yanıltmasın, ikinci resimde airbag in söndüğü açıkça görülüyor :)



Bu resim kazadan 4 saat sonra çekildi ve ayrıca dediğim gibi vefat eden şahıs emniyet kemersizdi tüm momentiyle yastığa çarptı arka tekerler havalandığı için yastıktan üste doğru kayarak başını tavana vurdu.Normalde bu yastık tamamen sönmüş olmalıydı ama formunu az çok muhafaza ettiği görülmekte.
Olay anında tabi yastığı inceleme şansım yoktu kesin odur, budur diye idda edemiyorum.

Not: Görüldüğü gibi araç 90 km hızla bariyerlere çarpmıştır.Araç motor bölümü darbeyi sönümlemek için tamamen parçalanarak aşşağı doğru düşmüş yaşam mahali sağlam kalmıştır.Emniyet kemeri takılı olsa 1-2 sıyrıkla atlatılabilecek kaza ölümle sonuçlanmıştır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weak -- 6 Mayıs 2008; 22:10:05 >


_____________________________

Ateşten ruh ,taştan yürek,gururla fethediyor,kibirli olana boyun eğdiriyor.
Dağlara diz çöktürüyor,önünde denizler çekiliyor,gökler selam duruyor.
Dua et ki taştan yürek gözyaşlarını,ateşten ruh sevgiyi hatırlasın.
The Wheel Of Time - Ejder Kehanetlerinden.


4421 Mesaj
6 Mayıs 2008; 22:35:10 

havayastığına güvenip emniyet kemeri takmayanlara, ya da sırf emniyet kemeri ötmesin diye arkadan dolandırıp sürekli takılı bulunduranlara ibret olsun ne diyim...

ölümlü kaza olduğunu okuyunca içim bi kötü oldu...



_____________________________



 
14142 Mesaj
6 Mayıs 2008; 22:47:58 

aktif gergili emliyet kemerlerinin piston kılıklı şeylerini koltuğun altına bakarak görebilirsiniz....


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1414 Mesaj
8 Mayıs 2008; 15:43:36 

Aktif gergi kilitlenmeden sonra sizi koltuğa çeker gerçi arkadaşlar düzeltmiş "weak" kardeşimizi.

Bahsettiğin yırtılma olayı ise kuvvet kontrol sistemidir ki kemeri kullanan kişinin ağırlığından meydana gelen fazla basıncı sönümlemede kullanılır.Yoksa yüksek hızlardaki kazalarda emniyet kemeri göğüs kafesine çok fazla basınç uyguluyor.kemer kilitlendikten sonra ağırlığa göre yırtılma olur ve kilitlenme etkisi azaltılır.Sonrada aktif gergi devreye girer.

Resimdeki aracın hava yastığı sönmüş durumdadır.Resme dikkat ettiyseniz sonradan geriye alınmadıysa tabi,ön koltuk çok geride yani havalı sürüş pozisyonunda bu yüzden havayastığı sürücüyü tutamamış.Sürücü koltuğa normal pozisyonda otursaydı yastık onu direksiyonda tutardı su sur luk kazasını hatırlayın...


_____________________________



 
826 Mesaj
8 Mayıs 2008; 17:05:14 

arkadasim cok ciddi bir kaza yapti, ancak emniyet kemerleri takili olmadigi icin airbagler acilmadi. kemerin gerilmesi, airbaglarin acilmasi birbirine bagli olaylar... Ozellikle son 3-5 yildir yeni araclarda sanirim eminyet kemeri ile orantili calisiyorlar. Ha bu arada arkadasin araci opel astra 2007 modeldi.


_____________________________



 
291 Mesaj
8 Mayıs 2008; 17:10:15 

dun bir renault servisindeydim, 3 tane kaza yapmis megane vardi.(servisten bu siralar cok kaza oluyor dediler)
uc meganeda da on hava yastiklari tamamen acilmisti, dikisleri dahil. biri sol arka kapi marspiyerinden de darbe almis, sol taraf perde hava yastiklari da acilmisti.
dikkatimi ceken meganlardan biri sadece sag onden darbe almis olmasina ragmen surucu tarafi hava yastiklari da acilmisti. yani olay sadece sensorlerin darbe algilamasi olmasa gerek. ecu darbenin siddetine ve yerine gore hava yastiklarini aciyor sanirim.


_____________________________



2183 Mesaj
21 Temmuz 2010; 1:52:47 


quote:

Orijinalden alıntı: roverci

Hava yastıkları hangi şartta açılır ?

* Yandan gelen çarpmalarda ön havayastıkları açılmaz. Yan havayastıkları varsa, önden çarpmada olduğu gibi, aynı uygun koşullar gerçekleştiğinde açılırlar.

* Arkadan çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Takla atma halinde havayastıkları açılmaz.

* Üst bölgeden gelen çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Kontak on konumunda değilse havayastıkları açılmaz.

* Havayastıklarının kullanım amacı sadece ilk çarpma anında havayastıklarının bulunduğu koltuklarda yolculuk eden kişilere yansıyacak darbenin ilk anki şiddetinin etkisini azaltmaktır.

* Havayastıkları göz açıp kapama süresince 125 milisaniyede açılır ve hemen arkasından sönerler.


Artık suv ler için takla atma gibi bir durum ortaya çıkarsa perde havayastıkları açılıyor

3 yıl geçti e ne olacaktı

NOT: ALINTIDIR...


_____________________________

Bu halkın mantıksız,akılsız,bilgisiz,araştırmayan,meraksız,soru sormayan,gerçeklerle yüzleşmeyen,egoist,narsist,bencil,kalitesiz,eğitimsiz ve kültürsüz yapısının içine edeyim ben
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » KAZA ANINDA AIRBAG'LERİN AÇILMASI NEYE BAĞLI?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.640