Şimdi Ara

Infiniti'den değişken sıkıştırmalı geleceğin turbo motoru: VC-T

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Infiniti'den değişken sıkıştırmalı geleceğin turbo motoru: VC-T 
    Hibrit ve elektrikli araçlar geleceğin ulaşım araçları olabilir ancak Nissan'ın alt markası Infiniti yeni geliştirdiği benzinli motoruyla sınırları zorluyor. Firmanın 2017 yılında yollara çıkaracağı QX50 crossover aracı dünyanın ilk seri üretim değişken sıkıştırmalı turbo motoruna (VC-T) sahiplik yapacak. Bu yeni teknoloji motor performanstan ödün vermeksizin önemli miktarda yakıt tasarrufu sağlıyor.
     
    Çalışma mantığı olarak pistonun ulaştığı tepe noktasını otomatik olarak değiştiren VC-T eldeki işe göre anlık olarak motorun sıkıştırma oranını ayarlıyor. Performansa ihtiyaç duyulduğu zaman erken patlamaları önlemek ve turbodan en yüksek verimi almak için sıkıştırma oranını aşağı seviyelere çeken motor, sakin kullanımda ve ekonomik sürüş durumunda sıkıştırma oranını yüksek seviyelere çekiyor.
     
    Infiniti'den değişken sıkıştırmalı geleceğin turbo motoru: VC-T 
    Infiniti'ye göre her iki durum için de en iyi sonuçları sunan 2.0 litre hacimdeki 4 silindirli motor 268 beygir güce ve 390NM tork değerine sahip. Bu yönden Nissan'ın güncel araçlarında kullandığı 3.5 litrelik V6 motoruyla aynı performans değerlerine sahip VC-T motor %27 daha az yakıt tüketimine sahip.
     
    Infiniti'den değişken sıkıştırmalı geleceğin turbo motoru: VC-T 
    Reuters'a yaptığı açıklamaya VC-T'nin dizel motorların yerini alabilecek alternatif bir motor olduğunu belirten Nissan, elektrikli araçlara geçemeyen ve dizel kirliliğinden rahatsız olanlar için iyi bir seçenek olacağını söylüyor. VC-T motorlu yeni QX50'nin Paris Auto Show kapsamında 29 Eylül'de resmi olarak tanıtılması planlanıyor.
     



  • değişken zamanlamaya birde değişken sıkıştırma geldi. bakalım daha neler çıkartacaklar. Arıza konusunda bir sıkıntı olmaz ise gerçekten güzel bir teknoloji. böylece sadece ateşlemeye ve supap açılmasına değil sıkıştırma oranı da değiştirilerek maksimum verim hedeflenmiş.

  • AZ kaldı. 1.6 motorlara da hibritler ve yeni teknolojiler geldimi tamamdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben artık bu girişimleri pek akıllıca bulmuyorum.Elektirikli arabların gelişmesi beni daha çok heyecanlandırıyo fosil yakıtın sonuna geldi dünya sonucta.

  • vay be 2.0 motorun güç ve ekonomik yakıt verilerine bak, Otomobil motorlarındaki teknolojinin ilerleyişi tek kelime ile muazzam
  • Bu sistem SAAB',ın geliştirdiğicsistem gibi mi olacak ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay anasını sayın seyirciler. Gerçekten de muhteşem bir icat bu.

  • bizde vergi çok 1.6 olanı da isteriz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atof

    ben artık bu girişimleri pek akıllıca bulmuyorum.Elektirikli arabların gelişmesi beni daha çok heyecanlandırıyo fosil yakıtın sonuna geldi dünya sonucta.

    dünyada önümüzdeki 20-30 yıl boyunca fosil yakıtın sonunun geleceğini pek düşünmüyorum ben açıkçası
    gelişmeler her ne kadar umut verici olsa da kısa vadede yaygınlaşmanın o kadar kolay olmayacağı aşikar bu süreçte de daha verimli motorların üretilmesi oldukça önemli
  • Elektrikli araçlar ne kadar yaygınlaşmaya baslasada pil teknolojisi gelişmeden fosil yakıt önemini yitirmez gibime geliyor belki de pil teknolojisini geliştirdiler büyük petrol şirketleri baskı yapıyor olabilir diye de dusunuyorum

  • iskandinav ülkelerin 2025'den sonra içten yanmalı taşıtları tedavülden kaldıracaklarını duyurmasından beri bu çalışmalar çok gelecek vadetmiyor. Biz fakir olduğumuz ve bi arabaya 1 2 araba vergi ödediğimiz için hayal gibi geliyor ama adamlar şimdiden %30 elektrikli ya da hibrit kullanıyor... Bu arada Norveç bizim gibi petrol ithalatçısı değil, bilakis petrol ihrac eden ülke.

  • gs09gs09 kullanıcısına yanıt
    Dünyada enerji sektörü şuan petrol sektöründen çok daha büyük ve güçlü. Eğer dediğin gibi birşey çıksaydı petrol lobisinin bunu sümen altı etmesi imkansız olurdu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atof

    ben artık bu girişimleri pek akıllıca bulmuyorum.Elektirikli arabların gelişmesi beni daha çok heyecanlandırıyo fosil yakıtın sonuna geldi dünya sonucta.

    Tamamen elektrikli otomobillere geçiş uzun süreceği kanaatindeyim. Zira yenilenebilir enerjinin üretimi, dağıtımı masrafları ile tüketimi arasındaki dengenin kurulması lazım. Şu an için Hybrid en iyi çözüm.
  • Sıralı silindire sahip motorlar için iyi bir şey olabilir ama malesef V tipi ve diper tipteki motorlarda tatbiki olmaz...umarım şu aptal cv-t ile eşleştirip kullanmazlar. (Eski tip sıralı 6 silindir motorda da çok efektif olur gibi)
  • güzel bir haber, bu motoru kullanan araçların piyasaya sürülmesiyle inceleme ve kullanıcı incelemeleri zevkli olacak.
  • Başka bir motora göre oranını vermişsin. Bu haberi yapıyorsun Canerciğim, 100 km'de kaç litre yaktığını yazmalıydın. Sonraki haberlerinde daha dikkatli olacağını ümit ediyorum.

  • En iyi motorlar, büyük hacimli, silindir sayısı fazla olan atmosferik motorlardır. Keyif odur. Kullanım maliyetini düşünmezsek tabii.

  • Adamlar tam metalojiden kaynaklı sıkıntıları çözdü gdi, vtec motorlar üretmeye başladı pilli arabalar çıktı. Aynı şey buhar motorunada olmuş zamanında adamlar tam motorun verimliliğini %30lara çıkarmış içten patlamalı motorlar çıkmış... Hala içten yanmalı motorların verimliliği %20ler çivarında.

  • Torku etkileyici...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: LORDTEK

    Başka bir motora göre oranını vermişsin. Bu haberi yapıyorsun Canerciğim, 100 km'de kaç litre yaktığını yazmalıydın. Sonraki haberlerinde daha dikkatli olacağını ümit ediyorum.

    Basın açıklamasına ve diğer kaynaklara bakarsanız bu konuda herhangi bir bilgi yer almıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.