Şimdi Ara

Turkcell ile Türk Telekom arasındaki savaş büyüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
210
Cevap
2
Favori
4.517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turkcell ile Türk Telekom arasındaki savaş büyüyor

    Türk Telekom’un elindeki tekel olma gücünü kullanarak diğer internet hizmeti sağlayıcı şirketlere gelen abonelik taleplerini zorlaştırdığına yönelik iddialara bir yenisi daha Turkcell tarafından eklendi. Özellikle DSL aktivasyonlarında tüketicilerin mağdur edildiğini söyleyen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, ADSL/VDSL tarafındaki yasal prosedürleri Türk Telekom’un kendi çıkarlarına göre kullandığını iddia ediyor.

     

    Türk Telekom’un, Turkcell tarafından gelen aktivasyon taleplerinde müşterilere “port yok, müşteriye ulaşamadık ya da müşteri talebini iptal etmek istiyor” gibi asılsız bahaneler ile zorluk çıkardıkları iddia ediliyor. Bu konuda önemli analizler yaptıklarını belirten Turkcell tarafı, son üç aya yakın bir zaman dilimi içinde 30 bin aktivasyonun bu gibi bahanelerle gerçekleştirilemediği belirtiliyor.

    Turkcell ile Türk Telekom arasındaki savaş büyüyor

    Fiberin Ardından DSL Atışması

    Zaten fiberde ortak alt yapı talebine Türk Telekom’un yanaşmaması nedeniyle gerilen ipler, şimdi yeni bir boyut kazanmış oldu. Turkcell tarafı ortaya çıkan bu vaziyetten ciddi anlamda rahatsız olmuş durumda ve işi daha somut bir hale getirmek için gerçek kullanıcı hikayelerinden oluşan, sayfalar dolusu bir rapor hazırlamış. Bu raporu da BTK’ya sunmuş durumda. Konuyla ilgili olarak şu anda iş BTK tarafında. Turkcell yöneticileri de gelecek yanıtı veya uygulanacak yaptırımları merakla beklediklerini bile getiriyor.

     

    Özellikle son bir yılda bu konuda Türk Telekom’un daha saldırgan bir tutum izlediğini düşünen Turkcell, geçen yıl DSL abonelikleriyle ilgili taleplerin aktivasyona dönüştürülme oranını %70’in üzerindeyken bu yıl %50 seviyelerine gerilediğinden şikayetçi.

     

    Türk Telekom’un kritik durumlarda portları kendilerine tahsil ettiğini ve adil davranmadığını, tüketici taleplerini hiçe saydığını belirten şirket, bu durum için kanunda belirtilen cezai yaptırımların da uygulanma noktasında Türk Telekom’un süreci kendi lehine kanalize ettiğini söylüyor. Müşterinin ilk etaptan itibaren yaşadığı sıkıntılar ile geçiş esnasında yıldırılmaya çalışıldığı en büyük iddia. Bu süreçten sonra uğraşmaktan vazgeçerek, Türk Telekom’da kalan birçok abonenin ise tüm sorunlarının aynı gün çözüme kavuşturulduğunu Turkcell müşterilere tek tek ulaşarak tespit ettiğini söylüyor.

     

    “Turkcell’in Aylık Kaybı 1,5 Milyon Lira”

    Türk Telekom’un yaşattığı gecikmeler karşılığında 1-2TL gibi çok cüzi cezalar ödediğini söyleyen Turkcell, gecikme nedeni ile açtıkları ikinci aktivasyon başvurusunun sürecin devam etmesi nedeni ile reddi durumunda talep başına 7-8TL gibi cezai bir rakamın ödendiğini belirtiyor.

     

    Tabi Turkcell, cezalar bir yana abone başına yaşadıkları kaybın çok büyük olduğundan şikayetçi. Türkiye’de aylık ortalama internet faturası ücretinin 50TL olduğundan yola çıkılarak yapılan hesaplamada 30 bin aboneden aylık 1,5 milyon lira gelir kaybı yaşadığını söylüyor. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran ise bu yılın sonuna kadar okulların da açılmasının yaratacağı hareketlilik ile  kayıp abone sayısının 100 bine ulaşacağı tahminini yapıyor.

     

    Turkcell'den BTK’ya Kapsamlı Rapor

    Turkcell’in Türk Telekom ile ilgili olarak BTK’ya sunduğu raporda yer alan bazı dikkat çekici detaylar ise şöyle: 

    • Son bir yıl içinde Türk Telekom tarafından xDSL başvurularında “boş port yok” gerekçesi ile reddedilen talep oranı bir yıl içinde 10 kat artmış.
    • Türk Telekom’un “boş port yok” gerekçesi ile reddettiği talepler için Turkcell’in aboneleri arayıp durumu bildirmesinden sonra aynı aynı abonelerin TTNET kanalı ile abone yapıldığı ve port tahsisinin hızlıca yapıldığı görülmüş.
    • Türk Telekom’un “abone vazgeçti/erteledi” gerekçesi ile reddedittiği aktivasyon taleplerinin %25’inde müşterilerin Türk Telekom tarafından hiç aranmadığı ortaya çıkmış.
    • Müşteriler tarafında açılmış arıza kayıtlarında “sorun Türk Telekom kaynaklı değildir” şeklinde kapatılan şikayetlerin %22,5’inde sorunun Türk Telekom kaynaklı olduğu tespit edilmiş.

     








  • her satıra imzamı atarım sinyal gücü bile düşüyor bu tekel zihniyette. forumda binlerce mesaj var bunla alakalı yetkililer kanıt istiyorsa girsin baksın.

    ttnette aldığın 16mbit hız iss değiştirince 8mbit oluyor sinyal gücün düşüyor. ulaşılabilir hızın düşüyor. taşımayı geciktirmeler, talepleri boşa düşürmeler, arızalara geç veya hiç yanıt vermeme kapatma. say say bitmez forumun ilgili bölümü şikayetlerle dolu.

    Aşağıdaki videodan daha güzel bir kanıt olabilir mi?


    Forumdaki konusuhttps://forum.donanimhaber.com/m_119007494/tm.htm

    Videonun özeti kişi vodafone aboneliğini tamamlıyor vdsl kullanıcı adını ve şifresini alıyor ama telekom bir türlü sinyali vermiyor türlü yalanlar uyduruyor bina tesisatı vodafonda sorun var yalanları sıkıyor. Sonra vodafone aboneliği varken aynı kişi ttnete başvuruyor tak sinyal geliyor hemde vodafone kullanıcı adıyla.
  • her satıra imzamı atarım sinyal gücü bile düşüyor bu tekel zihniyette. forumda binlerce mesaj var bunla alakalı yetkililer kanıt istiyorsa girsin baksın.

    ttnette aldığın 16mbit hız iss değiştirince 8mbit oluyor sinyal gücün düşüyor. ulaşılabilir hızın düşüyor. taşımayı geciktirmeler, talepleri boşa düşürmeler, arızalara geç veya hiç yanıt vermeme kapatma. say say bitmez forumun ilgili bölümü şikayetlerle dolu.

    Aşağıdaki videodan daha güzel bir kanıt olabilir mi?


    Forumdaki konusuhttps://forum.donanimhaber.com/m_119007494/tm.htm

    Videonun özeti kişi vodafone aboneliğini tamamlıyor vdsl kullanıcı adını ve şifresini alıyor ama telekom bir türlü sinyali vermiyor türlü yalanlar uyduruyor bina tesisatı vodafonda sorun var yalanları sıkıyor. Sonra vodafone aboneliği varken aynı kişi ttnete başvuruyor tak sinyal geliyor hemde vodafone kullanıcı adıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PowerPC -- 11 Ağustos 2016; 18:04:01 >




  • Artık o kadar yüzsüzleşti o kadar yozlaştı ki bu Allahın belası firma(TT) bırakın kullanıcıyı diğer ISS'lere bile kan kusturuyor demek ki. Bi batmadı, bitmedi şu çile.

  • anasını ağlatın bunların helal olsun be turkcell adına yakışanı yapmışın.

  • Ne desek boş Tekel düzeni kurulmuş diğer firmalar da bir şey yapamıyor. Elleri kolları bağlanmış. Olan da biz kullanıcılara oluyor yazık.

  • Turkcell; sende günahkarsın sadece çıkar çatışması bu, sömürme üzerine kurulmuştur bu Telekom şirketleri.







    Malesef sıyasette buna çanak tuttu hep.

  • Nasıl bir gözü doymazlık lan?

  • Çirkef TT ye bak sen, herkesi sadece biz kazıklayacaz diyorlar,

    belki biz, başkası kazıklasın istiyoruz kardeşim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vega -- 10 Ağustos 2016; 7:10:43 >
  • Turkcell ADSL kullanıyorum. Ara ara internetimi kesip yavaşlatıyor bu TT. Arıyorum yok şöyle oldu yok şu eksik gibi bahanelerle TT kullanmayan müşterileri mağdur ediyorlar. Sonra turkcell e şikayet ediyorum onlar ilgileniyor. Gün boyunca internete gidemediğim zamanlar oluyor. Hadi kendi kullanıcılarına değer verse yine neyse. TT 8 mbit kullanan arkadaşım 5 mbit leri zor görüyor. TT altyapısını kullanan türkcell de ben 7 mbit den aşağı düşmüyorum. Birde şu kota aşımı olmasa güzel olacak. Neyseki akk dolsada torrenti kısıtlamıyor turkcell.

  • Turkcell'in amacı sen güzel kazıklıyon milleti banada pay ver, boşuna sevinmeyin. Kısaca Turkcell'in duruşu Türk Telekom'dan hiç farklı değil...

  • Bir tarafta ensar vakfı destekçileri, diğer tarafta arap sermayesi. Türkiyenin özeti... Olan hep bize oluyor.

  • Geçen gün arkadaşım Vodafone.net e başvurdu. Vodafone tüm yapması gerekenleri yapmasına rağmen, TTNET hatta sinyal vermedi ve topu Vodafone a attı. O ona attı, o diğerine. Sonuç: Arkadaşım iptal etti. Vodafone kaybetti. Böyle yaparak o kullanıcıların kendilerine gelmesini sağlıyorlar. Ben şahitim.

  • Ayrıca ben de Vodafone.net e geçmek istedim. Beni arayıp Port yok dediler. Demek ki aynı durum.

  • Çingene kavgası :)

  • Herkes kendi tarafını düşünüyor. Müşteri önemsiz. Keşke düzenleme getirilse ancak nerede o akıl? Sadece para ve vergi kaynağıyız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şeytan kulağına kurşun Ttnet ile kopmalardan artık dayanamayıp geçen yıl Superonline adls 16 mbit geçtim. Geçişte hiç sıkıntı çıkmadı, 1 yıldır akk denen saçmalık gelmedi, modem beleşe geldi ve kopmalardan kurtuldum.

    1 yılda edindiğim tecrübe ile etrafımdaki Ttnet kullanıcılarını, eşi, dostu, akrabayı da Ttnet rezaletinden kurtardım. Millet rahata erdi hayır duası aldım.

    Demem o ki burada da bir algı mı oluşturulmaya çalışılıyor. Ttnet'ten başkasını kullanmayın, hızınız düşer, bağlantınız kopar gibi kötülemelerle insanların Ttnet'ten kurtulmasını mı engellemeye çalışıyorlar?

    Geçiniz efendim kurtulunuz bu illetten. Superonline altyapı sıfır hizmet olsa da Ttnet'ten daha iyi. En azından telefon açınca şak diye karşınıza pozitif sesiyle, düzgün diksiyonuyla insan çıkıyor.

  • Aylardır şikayetçiyim TT yüzünden 2 ayda bir hattıma tanımlı hız düşürülüyor. Sebep ise hat kaldırmaması. Ama TT abonesi olursam bana 40Mbps garanti alırsın deniyor. VodafoneNet'ten şikayet oluşturup TT'den eleman geldiğinde(7. kayıtta geldiler öncesinde sorun bizden değil demişlerdi) gardaş senin haddın 24 megabitte kesilme olur sana daha fazlasını veremeyiz diyorlar. Ama ben bir gün öncesinde aynı hat ile 44Mbps kullanıyordum. 3ay kadar 4Mbps upload hızında kullandım, sonra 2Mbps'e sabitlediler hızı. Bir gün bulut hesabıma önceki gün çektiğim fotoğraflar yüklenirken fark ettim. Baktım hattıma 2Mbps tanımlı. TT aradım bizim müşterimiz değilsin deyip yüzüme kapattılar, Vodafone arıyorum karşıma bir zeka özürlü çıkıyor, dediğimi dahi anlamıyor. BTK'ya şikayet ediyorum, gelen cevap hattınız kaldırmıyor. Ulan ben nasıl kullandım o zaman? 2 ay önce zor bela hatta tanımı hızı TT müdürlüğüne gidip 35/3 Mbps sabitlettim. Eskiden dinamik olarak değişiyordu. Hiç 38Mbps'in altına da düşmüyordu. Upload ise sabit 4'tü. Sonra işte 24/2 tanımladılar falan 1.5-2 ay maceralı, 1 hafta internetli, 3 hafta internetsiz geçti falan... Hattıma sinyal verildiği gözüktüğü için de Vodafone para iadesi de yapmadı. Hem tam para ver, hem uğraş hem de hizmet alama. Hepsi TT yüzünden. Tabi o arada TT bizi defalarca arıyor, normalde vermediği, bak iptal ettiriyoruz düzgün teklif vermezseniz de değiştireceğim dediğimizde verdikleri defol git ne halin varsa gör dercesine rezil tekliflerinden farklı değildi.

    Uzun lafın kısası, Vodafone'a geçtiğimden beri TT bana sorun çıkarıp duruyor. 40Mbps'i 7/24 garanti olarak kaldıran hat için 24Mbps'te kesilme olur, kaldırmaz cevabını verecek kadar ve haber vermeden hattıma tanımlı hızı düşürecek ve hatta sinyali kesecek kadar yüzsüz bir firma. Bu işte zerre emeği geçenlere inançlılarsa hakkım helal değildir. Bu ay da 35/3 tanımlı hattımdaki hızı 32/3 olarak değiştirmişler. Gel de çıldırma




  • Al birini vur ötekine.

  • TEKEL olmak öyle birşeymiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten bu tip sorunlar belliydi vodafone kullananlar 1 ay bekleyıp geçiş yapamıyordu ama iş ttye gelınce 1 gunde bitirenler vardı hatta gecenlerde birisi videosunu atmıştı. Yani bu adamlar kesinlikle bi halt yiyorlar cezada aldılar ama dahası lazım bu kansızlar için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.