Şimdi Ara

Vulkan Next geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vulkan Next geliyor


    Bu yılın en önemli teknoloji hamlelerinden birisi, şüphesiz Vulkan arayüzünün nihai sürüme ulaşması ve teknoloji devleri tarafından benimsenmesi oldu. Grafik birimine doğrudan erişim sunarak, daha akıcı ve performanslı bir sürecin ortaya çıkmasını sağlayan Vulkan, yeni nesile geçiş yapıyor.


     


    Khronos Group adındaki konsorsiyum tarafından geliştirilen Vulkan arayüzü; AMD, Qualcomm, Imagination Technologies ve Samsung gibi pek çok firma tarafından destekleniyor. Bu yıl birinci ve de nihai olan sürüme geçiş yapan Vulkan, gelecek yılki ikinci nesil için çalışmalara başladı.


     


    SIGGRAPH 2016 etkinliğinde yapılan duyuruya göre, Vulkan Next olarak çalışmaya başlayan yeni nesil, çoklu grafik birimlerinde daha gelişmiş bir destek sunuyor. Mevcut nesil içerisinde çoklu grafik birimi desteğine fazla vurgu yapılmamıştı. Zaten sunumda da, bu desteğin çok yeterli olmadığı ve yeni nesilde bunun geliştirildiği ifade ediliyor.


     


    Ayrıca Bkz.Samsung Galaxy Note 7 ile tanışın: İşte detaylar

    Ayrıca sanal gerçeklik konusundaki destek de iyileştirilmiş. Bunlar arasında daha verimli çoklu görüntü işleme, ekrana doğrudan erişim, daha optimize edilmiş içerikler yer alıyor. Özellikle Oculus Rift ve HTC Vive gibi kasklarda, yeni neslin etkisi daha fazla olacak.


     


    Yeni nesilde gelecek diğer ayrıntılar ise kısaca çapraz API desteği, çapraz işleme desteği, alt grup komutları, daha sıkı bellek kontrolü şeklinde sıralanıyor. Bazı yeni özellikler, eklenti şeklinde gelecek. Bu da, asıl yapının mümkün olduğunca hafif ve evrensel bir platform olmasını sağlayacak.


     


    Vulkan Next için henüz kesin bir çıkış tarihi verilmedi ancak gelecek yılın sonlarına doğru nihai sürümün veya en azından erken sürümün kullanıma sunulması bekleniyor. 


     







  • Nvidia'nın işi zor olacak gibi duruyor. AMD destek verdiği için Vulkan AMD bileşenlerle daha iyi çalışıyor. Bir bakımdan da DX12 yüzünden Windows 10'a geçenleri kurtaracak gibi duruyor.

  • Vulkan API nin en heyecan uyandıran kısmı Android ve Linux da çalışabiliyor olması.
    DX ile karşılaştırmayın. Vulkan, DX in alternatifi değildir. Hatta mobil tarafta tekel olacaktır.

  • Vulkan'ı donanım firmalarının desteklemesi çokta önemli değil. Asıl önemli olan yazılım geliştiricilerin vulkana destek vermesi. Yazılım geliştiricileri anlamak cidden zor. neden hala platform bazlı çalışan directx gibi aptal bir apiyi kullanmaya devam ediyorlarki. Her platformda çalışabilen açık kaynak kodlu güçlü bir api varken, hala directx üzerinde yazılım geliştirmeleri cidden ilginç.

  • BF4 TE DİRECTX YERİNE MANTLE SEÇTİM OYUNUN MENÜSÜNE BİLE GİREMEDİM.
    SİSTEMİM FX8350 R9280 VE GÜNCEL SÜRÜCÜLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selcuksert38 -- 3 Ağustos 2016; 12:59:48 >
  • kumdaoyna kullanıcısına yanıt
    Aliskanliklar

    Yillarca Dx ile yatip kalkmis bir gelistiricinin bir anda baska bir apiye hakim olmasini beklemek hayalcilik olur

    Ama zamanla ister istemez gececekler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vulkan gayette Dx in muadilidir.Performans testlerine bakin derim.Eski OpenGl gibi verimsiz bir api degil.Dx12 ile benzer hatta yer yer gecen bir performansi var,e buna birde cross-platform destegi eklenmis vaziyette.

    Bir gelistirici yazdigi oyunu tekrar Linux ve Mac e adapte etmek zorunda kalmayacak.Her ne kadar Mac tarafinda donanim limiti(Apple makinaya ne koyarsa o)olsada asil Linux ve Linux tabanli SteamOs ye yarayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuksert38

    BF4 TE DİRECTX YERİNE MANTLE SEÇTİM OYUNUN MENÜSÜNE BİLE GİREMEDİM.
    SİSTEMİM FX8350 R9280 VE GÜNCEL SÜRÜCÜLER

    Amd kendisi de diyor. Bf4 mantle'da çöküş yaşıyor diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha bu arada Vulkan adaptasyonuna gecmemek icin en cok diretecek publisher Ea olacaktir.Keza Microsoft ile aralarindaki guclu bag(gerek E3 te tanitimlar Xbox ustunde,Ea Access in tanitimi bile Xbox ta yapildi,gerek kendi Origin platformunun sadece Windows platformunda calismasi)geregi mumkun oldugunca sadece Dx mantiginda devam edecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakin abartisiz soyluyorum ne gtx 1080 ne de baska bisey beni bu kadar heycanlandirmamisti.



    Vulkan tamamen gelecek vaad ediyor. Sadece bir yazilim ile nvdianin guclu kartlarinin amd nin orta segmentiyle yakalandigini hatta yer yer gecildigini gorebilmek bile iste bu dedirtebiliyor.



    Ayni seyi mobil sektorde de soylemek mumkun. 12 gpu cekirdekli amiral gemisi aliyorsunuz oynadiginiz oyun bi ps vita tadini veremiyor. Vulkan ile birlikte bi kac yil icerisinde konsol tadinda grafikleri mobilde gorebilecegimize inaniyorum ve bu tip gelismeler bence firmalarin tamamen para tuzagi ust seviye kartlarindan cok cok daha heyecan verici gelismeler.



    Bugun gtx 1080i forumda sayili kisi alabilecekken 300 400 dolarlik cinli s820 li telefonlar dahi vulkani destekliyor.



    Kullandigim telefon 6s plus. Ios in metal i gibi vulkanda androidde is yapacak gibi duruyor ve hatta vulkanin metal i sollayacagina inaniyorum.



    Gelismeleri merakla bekliyorum. Vulkan hamlesinden sonra metal de sonraki nesle terfi edebilir boylece nihayetinde donanim kapismasi yerine market kapismalarina sahit olabiliriz





  • Vulkan arayüzünün belirli bir çekirdek sayı sınırı var mı? Özellikle bu yıl çıkacak olan Nexus cihazda kullanılacak olan S820 SoC Vulkan arayüzünü destekleyecek mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantle benzemez inş..

  • amd yillardir kağıt üzerinde fiziksel açıdan daha kaslı kartlar çıkartıyordu nv nazaran.
    ama performans hayal kırıklarıyla doluydu.
    umarım vulkan next bu sorun tam anlamıyla çözülür.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Vulkan gayette Dx in muadilidir.Performans testlerine bakin derim.Eski OpenGl gibi verimsiz bir api degil.Dx12 ile benzer hatta yer yer gecen bir performansi var,e buna birde cross-platform destegi eklenmis vaziyette.

    Bir gelistirici yazdigi oyunu tekrar Linux ve Mac e adapte etmek zorunda kalmayacak.Her ne kadar Mac tarafinda donanim limiti(Apple makinaya ne koyarsa o)olsada asil Linux ve Linux tabanli SteamOs ye yarayacak

    Muadil değildir. aksine kategorisindeki rakipsiz bir üründür. Rakipsiz olduğu için DX ile karşılaştırmayın dedim.
  • Hocam ikiside low level api ve asil kullanim yerleri oyun sektoru

    Bu yuzden muadil dedim,yoksa bencede Vulkan daha ustun getirdikleriyle,sunduklariyla

    Yani aslinda hemfikiriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ***Leopard*** -- 3 Ağustos 2016; 16:26:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nvidia da desteklesin Vulkan'ı :(

  • Zaten nvida gelistirilmesinde yardimci olmuyor mu?

  • Directx 11 bile vulkan'dan en az 1.5 kat, çoğu zaman 2 kat fazla fps veriyor.
    Bilgisayarınıza vulkan ve directx desteği olan bir oyun yükleyin, ve aynı ayarlarda apileri değiştirerek fps farkını ölçün.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm07tr

    Directx 11 bile vulkan'dan en az 1.5 kat, çoğu zaman 2 kat fazla fps veriyor.
    Bilgisayarınıza vulkan ve directx desteği olan bir oyun yükleyin, ve aynı ayarlarda apileri değiştirerek fps farkını ölçün.


    DX ile karşılaştırmak saçma olur. dx yalnızca windows üzerinde çalışıyor. telefon üzerinden oyun oynayanlara dx den bahsetme bile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm07tr

    Directx 11 bile vulkan'dan en az 1.5 kat, çoğu zaman 2 kat fazla fps veriyor.
    Bilgisayarınıza vulkan ve directx desteği olan bir oyun yükleyin, ve aynı ayarlarda apileri değiştirerek fps farkını ölçün.


    Bahsettigin oyun hangisi?

    Benim bildigim Dx11 ve Vulkan i ayni anda destekleyen Talos Principle var.

    Oradaki testlerde Dx11 Vulkan i geciyordu,Vulkan 1.0 versiyonunda ve Amd ve Nvidia Vulkan driverlari beta iken.

    Ki o oyun ilk ciktiginda Dx9 performansi Dx11 den cok daha iyiydi,optimizasyon o denli onemli iste.

    Ornek:Doom Vulkan testleri

    Vulkan gumbur gumbur geliyor ancak su asamada neredeyse Vulkan destekli oyun yok denecek kadar az ve ekran kartlari driver destegi hala istenilen seviyede degilken boyle absurd sonuclar cikar iste.Bir yandan Talos Principle bir yanda Doom ornegi



    Talos Principle testi

    Ki adam soyluyor zaten driverlar beta ve Dx9 bile Dx11 den iyiydi yani optimizasyon lazim diyor.

    Doom testi zaten Dh de de mevcut

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.