Şimdi Ara

Tesla hız limitlerine uymadığı için kaza yapmış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla hız limitlerine uymadığı için kaza yapmış


    Sürücüsüz ve elektrikli otomobil alanındaki çalışmalarıyla sektörün söz sahibi isimlerden olan Tesla’nın başı kısa süre önce meydana gelen trafik kazasıyla ağrımaya devam ediyor. Hatırlayacağınız üzere 7 Temmuz akşamı gerçekleşen kazada otomatik pilot modunda hareket eden Tesla, bölünmüş yolda önüne çıkan tırın dorsesine çarpmış ve 40 yaşındaki sürücüsünün ölümüne neden olmuştu. Olayın basına yansımasıyla birlikte yoğun eleştirilere maruz kalan Elon Musk ise kazayı doğrulayarak araştırıldığını dile getirmişti.

     


     



    Ulusal Otoyol Güvenlik İdaresi tarafından yayınlanan yeni açıklamaya göre müfettişlerin bazı önemli bilgilere ulaştıkları bildirildi. Buna göre kaza sırasında 119 kilometre (74 mph) hızla giden otomatik pilotun saatte 105 kilometre (65 mph) olan hız limitine uymadığı belirlendi. Tıra çarptıktan sonra yaklaşık 100 metre sürüklenen aracın önce telefon direğine, ardından bir evin ön bahçesine vurduğu ifade ediliyor. Üstelik kaza anında kontrolü eline almak isteyen sürücünün müdahaleleri de yetersiz kalmış.
     

    Otomatik pilotun böylesi önemli bir kural ihlali yapması güvenlik konusundaki endişeleri tekrar gündeme getirirken, sürücüsüz otomobillere karşı olan ön yargıları da güçlendirdi. Ayrıca tırın dorsesinin açık renkte olmasından ve üzerindeki reflektörlerin net olarak görülmemesinden dolayı Tesla yazılımının tırı gökyüzü olarak algıladığı söyleniyor. Olaya dair ilk kez yayınlanan fotoğraflarda ön cam bölümünden tıra çarptığı anlaşılan Tesla’nın tavanı tamamen parçalanmış ve tırın dorsesinin yan bölümünde ise ufak çaplı hasar meydana gelmiş.

     

    Tesla hız limitlerine uymadığı için kaza yapmış 







  • Herkes kaza olacağının farkındaydı. Sonuçta kusursuz yazılım yoktur. Bu tür kazalarla git gide kusursuza yaklaştıracaklar ancak olan bu başta hayatını kaybedenlere olacak.

    En kötü yanı ise bu tür teknolojileri kötülemek için sabırsızlanan insanların ağzına düşmeleri.

  • Şu haliyle bile insanlardan az kaza oranı vardır.

  • Elektrik bile ilk yaygınlaşmaya başladığı zamanlar bilgisizlik tedbirsizlikten birçok can aldı. Bu elektriğin kötü olduğu anlamına gelmiyor tabiki

  • Editör yanlış çevirmiş. Kazaya aşırı hız neden olmamış , kaza sırasında hız limitinin üzerinde seyrediyormuş.

  • Haber içeriğinde öyle yazmış zaten ama başlık dikkat çekmesi için sanırım
  • peki suçlu kim olcak misal tesla otomatikde ve gidip bi araca arkadan çarpıyor. şöforüde uyuyor yada başka bi işle meşgul o anda kaza olmuş karşı tarafın sürücüde çıkmış. ve diyorki arabama çarptın teslanın şöforüde hayır ben yapmadım o yaptı diyor... hadi bakalım çık işin işinden trafik falan geliyor teslanın şöforü hala daha diretiyor. kazayı ben yapmadım o yaptı diyor. diğer aracın şöforüde haklı benim diyor. ve misal diğer araç haklı çıkıyor ozaman ne olcak faturayı tesla yamı göndercekler....

  • Google'ın lidar kullanmasının en önemli özelliği bu tür renk olaylarından olabilecek hataları engelleyebilmek.
    Şu 360 derece hassas lidarların fiyatları düşmesi lazım ki otonom araçlarda en önemli mesafe ölçütü yapan cihaz olsun.

  • Sonuç olarak tesla bu işi başaracak arkadaşlar,kolay değil bunun sancılarını yaşıyorlar elbet.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her yıl milyonlarca kişi trafik kazalarında ölürken, autoplot hatalarına takılmak çok saçma.

  • Tırı gökyüzü olarak görmek nedir? Bir açıklama anca bu kadar saçma olur. Bu lafı söyleyenin o arabadaki onlarca sensörden haberi yok herhalde. Kamera var böyle bir olayın olabileceği ama bunun yanında ultrasonik sensörler ve de radar var. Ses dalgası ile de mesafe ölçüyor. Öndeki araç hayalet uçak gibi özel dalga emici yapıda olsa sadece kamera görüntüsüne göre belki mantıklı olabilir bu gökyüzü safsatası. Ama tır ulan bu. Saçmalamayın. Tırın dorsesi yüksek olup altında da büyük bir boşluk olduğu için sensörler öndeki engeli görmemiş boşluk olarak algılamış deyin bari. Bu daha mantıklı.

  • dalga geçmişler adamlar otomatik plot hiç hız limitlerine uymaz olur mu ? navigasyonlarda bas bas bağırıyor hız sınırlarında araç otomatik pilotta değildi sürücü hatası demek istemişler

  • Bu konuda ağır ilerleyen, ince eleyip sık dokuyan, insanları kobay olarak kullanmayan Google'ı tebrik etmek lazım. Tesla Motor dan çok önceleri bu işe soyunduğu ve daha çok tecrübeye sahip olduğu halde, hiç bir zaman insanlığı kobay olarak kullanmayı denemedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @kefelon çok haklı hemen bir kötülemeler başlamış iyisini siz yapın da görelim...

  • Valla yolda yaya ya da araba içindeyken gelip bana çarpmasında ne hali varsa görsün. Böyle daha geliştirme aşamasında olan teknolojilere canını emanet edende suş bedava verseler yinede bilgisayar a bırakmam kontrolü kendim kullanırım yorulunca çek kenara dinlen saçmalık resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otonom sürüş bu olaylardan sonra bana güven vermiyor, bağcılardan güngörene nasıl gidecek bu araç hiç inandırıcı gelmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    Tırı gökyüzü olarak görmek nedir? Bir açıklama anca bu kadar saçma olur. Bu lafı söyleyenin o arabadaki onlarca sensörden haberi yok herhalde. Kamera var böyle bir olayın olabileceği ama bunun yanında ultrasonik sensörler ve de radar var. Ses dalgası ile de mesafe ölçüyor. Öndeki araç hayalet uçak gibi özel dalga emici yapıda olsa sadece kamera görüntüsüne göre belki mantıklı olabilir bu gökyüzü safsatası. Ama tır ulan bu. Saçmalamayın. Tırın dorsesi yüksek olup altında da büyük bir boşluk olduğu için sensörler öndeki engeli görmemiş boşluk olarak algılamış deyin bari. Bu daha mantıklı.

    Makine öğrenmesi algoritmalarını bilmeden böyle yorum yapmak normal. Sensörler herşey demek değil. Sensörlerden gelen bilgiyi yorumlamak asıl zor olan ve önemli olan kısım. İşte orada genel olarak makine öğrenmesi, daha özelde ise image recognition ve deep learning algoritmaları giriyor devreye. Sizin belirttiğiniz ultrasonik sensörler veya lidar gibi teknolojiler google'ın sürücüsüz aracında var. Otonom araç teknolojisinde google, Tesla'ya göre çok daha komplike ve karmaşık sensörler ve yazılımlar kullanıyor. Tesla'nın sürücüsüz aracı kameralarla çalışan sistem. Google gibi Lidar kullanmıyor. Sadece kamera olduğu zaman da resim tanıma algoritmaları giriyor devreye. O algoritmalar da deterministik değil. Tanımladığı nesneler olasılık olarak beliriyor. Dolayısıyla beli bir ihtimalle tırın dorsesini gökyüzü olarak görmüş olabilir. O da diğer ihtimallerden yüksektir. Mesela gökyüzü olma ihtimali %30, tır olma ihtimali % 25, diğer bazı ihtimaller de kalan yüzdeleri oluşturabilir. Makine öğrenmesi böyle birşey. Sadece piksellerden oluşan görüntüyü yorumladığı zaman böyle durumlarla kaşılaşılabilir. Saçma değil yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesil1026

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    Tırı gökyüzü olarak görmek nedir? Bir açıklama anca bu kadar saçma olur. Bu lafı söyleyenin o arabadaki onlarca sensörden haberi yok herhalde. Kamera var böyle bir olayın olabileceği ama bunun yanında ultrasonik sensörler ve de radar var. Ses dalgası ile de mesafe ölçüyor. Öndeki araç hayalet uçak gibi özel dalga emici yapıda olsa sadece kamera görüntüsüne göre belki mantıklı olabilir bu gökyüzü safsatası. Ama tır ulan bu. Saçmalamayın. Tırın dorsesi yüksek olup altında da büyük bir boşluk olduğu için sensörler öndeki engeli görmemiş boşluk olarak algılamış deyin bari. Bu daha mantıklı.

    Makine öğrenmesi algoritmalarını bilmeden böyle yorum yapmak normal. Sensörler herşey demek değil. Sensörlerden gelen bilgiyi yorumlamak asıl zor olan ve önemli olan kısım. İşte orada genel olarak makine öğrenmesi, daha özelde ise image recognition ve deep learning algoritmaları giriyor devreye. Sizin belirttiğiniz ultrasonik sensörler veya lidar gibi teknolojiler google'ın sürücüsüz aracında var. Otonom araç teknolojisinde google, Tesla'ya göre çok daha komplike ve karmaşık sensörler ve yazılımlar kullanıyor. Tesla'nın sürücüsüz aracı kameralarla çalışan sistem. Google gibi Lidar kullanmıyor. Sadece kamera olduğu zaman da resim tanıma algoritmaları giriyor devreye. O algoritmalar da deterministik değil. Tanımladığı nesneler olasılık olarak beliriyor. Dolayısıyla beli bir ihtimalle tırın dorsesini gökyüzü olarak görmüş olabilir. O da diğer ihtimallerden yüksektir. Mesela gökyüzü olma ihtimali %30, tır olma ihtimali % 25, diğer bazı ihtimaller de kalan yüzdeleri oluşturabilir. Makine öğrenmesi böyle birşey. Sadece piksellerden oluşan görüntüyü yorumladığı zaman böyle durumlarla kaşılaşılabilir. Saçma değil yani.

    https://www.quora.com/What-kind-of-sensors-does-the-Tesla-Model-S-use-for-its-autopilot-auto-steering-features

    "The car uses a combination of three different types of sensors.

    There's a forward looking camera mounted in front of the rear view mirror. The autopilot uses information from this camera for lane keeping and detecting the speed limit. The information from the camera is supplemented by information from the GPS.

    The radar is a small rectangle that sits below the nosecone. It is the most obvious outward sign of whether or not you're looking at a car equipped with autopilot hardware:
    The radar is used by the active cruise control to detect cars in front at longish distances. The previously mentioned camera and GPS keep the autopilot from slamming on the accelerator if a slow moving car in front disappears around a bend.

    Finally there are 12 ultrasonic sensors providing the system with 360 degree vision. Their range is about 16 feet / 5 meters. They are used by the auto parking system to map out parking spots, and by the autopilot to avoid changing lanes into traffic.

    As you can see, this is pretty far from the sensors package you would need for fully autonomous driving, and nothing revolutionary. I don't think you can expect the current crop of Teslas to ever become fully autonomous. They'll need a different sensors package for that."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    quote:

    Orijinalden alıntı: yesil1026

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    Tırı gökyüzü olarak görmek nedir? Bir açıklama anca bu kadar saçma olur. Bu lafı söyleyenin o arabadaki onlarca sensörden haberi yok herhalde. Kamera var böyle bir olayın olabileceği ama bunun yanında ultrasonik sensörler ve de radar var. Ses dalgası ile de mesafe ölçüyor. Öndeki araç hayalet uçak gibi özel dalga emici yapıda olsa sadece kamera görüntüsüne göre belki mantıklı olabilir bu gökyüzü safsatası. Ama tır ulan bu. Saçmalamayın. Tırın dorsesi yüksek olup altında da büyük bir boşluk olduğu için sensörler öndeki engeli görmemiş boşluk olarak algılamış deyin bari. Bu daha mantıklı.

    Makine öğrenmesi algoritmalarını bilmeden böyle yorum yapmak normal. Sensörler herşey demek değil. Sensörlerden gelen bilgiyi yorumlamak asıl zor olan ve önemli olan kısım. İşte orada genel olarak makine öğrenmesi, daha özelde ise image recognition ve deep learning algoritmaları giriyor devreye. Sizin belirttiğiniz ultrasonik sensörler veya lidar gibi teknolojiler google'ın sürücüsüz aracında var. Otonom araç teknolojisinde google, Tesla'ya göre çok daha komplike ve karmaşık sensörler ve yazılımlar kullanıyor. Tesla'nın sürücüsüz aracı kameralarla çalışan sistem. Google gibi Lidar kullanmıyor. Sadece kamera olduğu zaman da resim tanıma algoritmaları giriyor devreye. O algoritmalar da deterministik değil. Tanımladığı nesneler olasılık olarak beliriyor. Dolayısıyla beli bir ihtimalle tırın dorsesini gökyüzü olarak görmüş olabilir. O da diğer ihtimallerden yüksektir. Mesela gökyüzü olma ihtimali %30, tır olma ihtimali % 25, diğer bazı ihtimaller de kalan yüzdeleri oluşturabilir. Makine öğrenmesi böyle birşey. Sadece piksellerden oluşan görüntüyü yorumladığı zaman böyle durumlarla kaşılaşılabilir. Saçma değil yani.

    https://www.quora.com/What-kind-of-sensors-does-the-Tesla-Model-S-use-for-its-autopilot-auto-steering-features

    "The car uses a combination of three different types of sensors.

    There's a forward looking camera mounted in front of the rear view mirror. The autopilot uses information from this camera for lane keeping and detecting the speed limit. The information from the camera is supplemented by information from the GPS.

    The radar is a small rectangle that sits below the nosecone. It is the most obvious outward sign of whether or not you're looking at a car equipped with autopilot hardware:
    The radar is used by the active cruise control to detect cars in front at longish distances. The previously mentioned camera and GPS keep the autopilot from slamming on the accelerator if a slow moving car in front disappears around a bend.

    Finally there are 12 ultrasonic sensors providing the system with 360 degree vision. Their range is about 16 feet / 5 meters. They are used by the auto parking system to map out parking spots, and by the autopilot to avoid changing lanes into traffic.

    As you can see, this is pretty far from the sensors package you would need for fully autonomous driving, and nothing revolutionary. I don't think you can expect the current crop of Teslas to ever become fully autonomous. They'll need a different sensors package for that."

    En son paragrafta kendi açıklamasını kendi yapmış zaten :) Gördüğünüz gibi, otonom sürüş için gerekli olan sensörlerden epey uzak. Tamamen otonom olmak için başka sensörlere de ihtiyaç var. Görünen o ki makine öğrenmesi bir hata yapmış ve olan sensörler de durumu kurtarmaya yetmemiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesil1026

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    quote:

    Orijinalden alıntı: yesil1026

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    Tırı gökyüzü olarak görmek nedir? Bir açıklama anca bu kadar saçma olur. Bu lafı söyleyenin o arabadaki onlarca sensörden haberi yok herhalde. Kamera var böyle bir olayın olabileceği ama bunun yanında ultrasonik sensörler ve de radar var. Ses dalgası ile de mesafe ölçüyor. Öndeki araç hayalet uçak gibi özel dalga emici yapıda olsa sadece kamera görüntüsüne göre belki mantıklı olabilir bu gökyüzü safsatası. Ama tır ulan bu. Saçmalamayın. Tırın dorsesi yüksek olup altında da büyük bir boşluk olduğu için sensörler öndeki engeli görmemiş boşluk olarak algılamış deyin bari. Bu daha mantıklı.

    Makine öğrenmesi algoritmalarını bilmeden böyle yorum yapmak normal. Sensörler herşey demek değil. Sensörlerden gelen bilgiyi yorumlamak asıl zor olan ve önemli olan kısım. İşte orada genel olarak makine öğrenmesi, daha özelde ise image recognition ve deep learning algoritmaları giriyor devreye. Sizin belirttiğiniz ultrasonik sensörler veya lidar gibi teknolojiler google'ın sürücüsüz aracında var. Otonom araç teknolojisinde google, Tesla'ya göre çok daha komplike ve karmaşık sensörler ve yazılımlar kullanıyor. Tesla'nın sürücüsüz aracı kameralarla çalışan sistem. Google gibi Lidar kullanmıyor. Sadece kamera olduğu zaman da resim tanıma algoritmaları giriyor devreye. O algoritmalar da deterministik değil. Tanımladığı nesneler olasılık olarak beliriyor. Dolayısıyla beli bir ihtimalle tırın dorsesini gökyüzü olarak görmüş olabilir. O da diğer ihtimallerden yüksektir. Mesela gökyüzü olma ihtimali %30, tır olma ihtimali % 25, diğer bazı ihtimaller de kalan yüzdeleri oluşturabilir. Makine öğrenmesi böyle birşey. Sadece piksellerden oluşan görüntüyü yorumladığı zaman böyle durumlarla kaşılaşılabilir. Saçma değil yani.

    https://www.quora.com/What-kind-of-sensors-does-the-Tesla-Model-S-use-for-its-autopilot-auto-steering-features

    "The car uses a combination of three different types of sensors.

    There's a forward looking camera mounted in front of the rear view mirror. The autopilot uses information from this camera for lane keeping and detecting the speed limit. The information from the camera is supplemented by information from the GPS.

    The radar is a small rectangle that sits below the nosecone. It is the most obvious outward sign of whether or not you're looking at a car equipped with autopilot hardware:
    The radar is used by the active cruise control to detect cars in front at longish distances. The previously mentioned camera and GPS keep the autopilot from slamming on the accelerator if a slow moving car in front disappears around a bend.

    Finally there are 12 ultrasonic sensors providing the system with 360 degree vision. Their range is about 16 feet / 5 meters. They are used by the auto parking system to map out parking spots, and by the autopilot to avoid changing lanes into traffic.

    As you can see, this is pretty far from the sensors package you would need for fully autonomous driving, and nothing revolutionary. I don't think you can expect the current crop of Teslas to ever become fully autonomous. They'll need a different sensors package for that."

    En son paragrafta kendi açıklamasını kendi yapmış zaten :) Gördüğünüz gibi, otonom sürüş için gerekli olan sensörlerden epey uzak. Tamamen otonom olmak için başka sensörlere de ihtiyaç var. Görünen o ki makine öğrenmesi bir hata yapmış ve olan sensörler de durumu kurtarmaya yetmemiş.

    Aynen öyle olmuş hocam. Yetersiz sensör ve enlemesine uzanan beyaz tır dorsesi sonucunda engel parlak gökyüzü gibi algılanmış. Yani sensörler bu durum için iş yapamamış. Artık tavan hizasına da mı radar koyarlar, yoksa farklı açılarda bakan kameralar mı eklerler bilmiyorum. Ama daha çok gelişmesi lazım belli ki




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.