Şimdi Ara

Spotify, Asya pazarında güçlenmenin planlarını yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
95
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Spotify, Asya pazarında güçlenmenin planlarını yapıyor


    Çevrimiçi müzik hizmetleri arasındaki rekabet giderek daha fazla ısınıyor ve firmalar, hareket alanını genişletmek için yeni bölgelere açılmaya çalışıyor. Sahip olduğu 3 milyar civarında nüfus ile Asya pazarı şüphesiz en büyük hedef. Spotify, bu kıtadaki ağırlığını artırma planları yapıyor.


     


    Planlar


     


    Firma, hem yeni aboneler kazanmak hem de mevcut üyelerin daha fazla zaman geçirmesini amaçlıyor. Bu bakımdan yerli ödeme sistemlerinin entegrasyonu, yerli içerikler ve gelir durumuna göre abonelik fiyatı belirleme gibi farklı seçenekler masada.


     


    Spotify, hali hazırda Singapur, Malezya, Endonezya, Hong Kong, Filipinler ve Tayvan’da erişime açık durumda. Örneğin Endonezya’da kullanıcılar bugüne kadar 20 milyon saat müzik dinledi ve uygulamaya günde 90 dakika zaman harcadılar. Filipinler’de ise, her 4 internet kullanıcısından birisi Spotify abonesi. Yani kıtada hizmete ilgi büyük.


     


    Ayrıca Bkz.Tumblr hamlesi, Yahoo’yu 700 milyon dolar zarara soktu

    Firma ilk etapta ünlü bir Güney Koreli sanatçının eserlerini, Güneydoğu Asya’daki kullanıcılara sunduğu oynatma listelerine dahil ediyor. Oynatma listelerinin yerelleşmesi ve bazı anahtar kelimelere hitap etmesi, ilgi çekmesi açısından önem taşıyor. Örneğin geçen yıl Endonezya’da çıkan orman yangını sonucu Malezya ve Singapur’un etkilenmesi sonrasında, ülkelerde duman ile ilgili pek çok şarkıyı barındıran liste uzun süre hit olmuş.


     


    Diğer bir hamle de ücret tarafında. Örneğin Singapur’da aylık abonelik ücreti 7.30$. Hong Kong’da 6.2$ ve Filipinler’de ise 2.7$. Ayrıca kredi kartı yanında banka havalesi, ATM ödemeleri, Doku Wallet gibi sanal cüzdanlar, mobil operatörler gibi seçenekler de eklenmiş.


     


    Spotify, bu hamleler ile Asya kıtasında daha fazla kullanıcı kazanabileceğini düşünüyor. Hali hazırda 30 milyon ücretli, toplamda da 100 milyon üyesi olan Spotify, Apple ile arasındaki farkı da açmayı istiyor. 


     







  • Bu şirlet Last.fm ile olan ortaklığını niye tanıtmıyor anlamıyorum.


    Reklam yaparken sadece Spotify'ın özelliklerini anlatıyorlar. Oysa last.fm'in özelliklerini de tanıtlasalar daha çok müşteriye ulaşabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keske operatorler spotify kullanirken harcadigimiz interneti kotadan saymasa ayni sekilde radyo programlari icinde gecerli. Hep bi kisitlama oliyor

  • Deezer daha sıcak geliyor. Arayüzü de güzel.

  • deezerla spotifyi kıyaslamak spotifye haksızlık olur.
  • ben eski usül mp3 lere devam edeceğim :))

  • Premium olarak kullaniyorum telefonlarda en cok sevdigim programdir kendisi.

  • Cin merkezli QQ music kullaniyorum, kafam rahat. Telif derdi yok ve ucretsiz sekilde cogu muzigi cevrimdisi dinleyebiliyorsun. Yuksek cozunurluklu bazi muzikleri kaydetmek icin ya da bazi yeni albumler icin (Turk sanatcilarda karsilasmadim henuz) uyelik istiyor.

  • ÇHC'nin internet duvarı buna izin vermeyebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyat politikası doğru belirlenirse spotify her yerde iş yapar.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.