Şimdi Ara

Türk Telekom Hız Problemleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
6.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    Türk Telekom 16 Mb (100 GB AKK) tarifeli paketini 15 aya yakın 8-9-10 Megabit arası değişken değerlerdeki hızlar ile kullanıyordum.
    26 Haziran Pazar günü öğleden sonra hızım 1 Mbps düştü ve sürekli kopmalar yaşamaya başladım. Arıza kaydı alındı ve 24 saatin sonunda 3 Mbps hıza yükseltildi. Tekrar eden kopma ve hız düşüklüğü sorunları nedeniyle ardı ardına alınan arıza kayıtlarından sonra ekip gelip evdeki telefon kablosundan ölçüm yapıp burası santrale uzak 3 Megabit hızdan yukarısını görmeniz mümkün değil dedi. Ekip gittikten sonra tekrar tekrar arıza kaydı oluşturdum ve 6-7 Mbps arasındaki hıza zorla sabitlediler.(Bu değerlerin üstünü görme imkanı yokmuş)

    26 Haziran pazar gününden itibaren uğraşıyorum ve hala hızımı eski değerlere yükseltmelerini sağlayamadım.

    Çalışanlarının birinin söylediğini diğeri tutmuyor. 2. ekip geldi ve hızımın maksimum 8 Mbps desteklediğini ve 4 Mpbs üzerindeki bağlantılarda sorun yaşayacağımı söyledi (buradaki alt yapıya göre maksimum değerlermiş) :D 15 aya yakın kullandığım hızlardan bahsedince elindeki ölçüm cihazının 10 000 € olduğunu ve 5 yıldır buradaki değerlerin maksimum bu olduğunu utanmadan söylüyor.

    Bunlarla nasıl başa çıkabilirim.

    Yardımcı olursanız sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim.

    Not : AKK geçilmedi.







  • molnet kullanıcısına yanıt
    Keşke sağlam çalışan dönem içerisinde modem arayüzünden SNR Margin değerlerinin bir görüntüsünü alıp saklasaydın. Neyse...

    Modem arayüzündeki değerleri buraya kopyala ve yapıştır, ilgili arkadaşlar yorum yaparlar. Sorunu anlarsan çözüm ürettirmen daha kolay olur.

    Anlattıklarına bakılırsa muhtemel olarak hattında gürültü oluşmuştur. Bu durumda müşteri hizmetleri malesef yardımcı olmuyor! Ben geçen hafta 7-8 defa aradım, çözüm olmadı, hat sahibini bölge müdürlüğüne gönderip mühendislerin başındaki kişiye sorunu anlattırdım. Konu hakkında yeterli bilginiz ve tecrubeniz olmazsa malesef sorunu çözdürtemiyorsunuz. Bende modem içerisinde bolca superframe errors, CRC ve OCD hataları vardı, bağlarken kopuyordu ama SNR değerleri normaldi, hatta parazitte yoktu. Durumu orada hat sahibi anlatınca gelip ölçümleri yapıp ankastre ve saha dolabından müdahale yaparak çözdüler. Yukarı çıkmalarına bile gerek kalmadı. Hatları veya binaya gelen kabloyu yerin altında fareler kemiriyormuş. Gerçi bu kaçıncı diyecektim. Her zaman aynı sorun... Neyse... Şuan değerlerim normal...

    Tavsiyem müdürlerine veya da teknik ekip amirlerine ulaşmaya çalış... Yoksa sallar ha sallarlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antipatik Adam -- 20 Temmuz 2016; 8:37:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antipatik Adam

    Keşke sağlam çalışan dönem içerisinde modem arayüzünden SNR Margin değerlerinin bir görüntüsünü alıp saklasaydın. Neyse...

    Modem arayüzündeki değerleri buraya kopyala ve yapıştır, ilgili arkadaşlar yorum yaparlar. Sorunu anlarsan çözüm ürettirmen daha kolay olur.

    Anlattıklarına bakılırsa muhtemel olarak hattında gürültü oluşmuştur. Bu durumda müşteri hizmetleri malesef yardımcı olmuyor! Ben geçen hafta 7-8 defa aradım, çözüm olmadı, hat sahibini bölge müdürlüğüne gönderip mühendislerin başındaki kişiye sorunu anlattırdım. Konu hakkında yeterli bilginiz ve tecrubeniz olmazsa malesef sorunu çözdürtemiyorsunuz. Bende modem içerisinde bolca superframe errors, CRC ve OCD hataları vardı, bağlarken kopuyordu ama SNR değerleri normaldi, hatta parazitte yoktu. Durumu orada hat sahibi anlatınca gelip ölçümleri yapıp ankastre ve saha dolabından müdahale yaparak çözdüler. Yukarı çıkmalarına bile gerek kalmadı. Hatları veya binaya gelen kabloyu yerin altında fareler kemiriyormuş. Gerçi bu kaçıncı diyecektim. Her zaman aynı sorun... Neyse... Şuan değerlerim normal...

    Tavsiyem müdürlerine veya da teknik ekip amirlerine ulaşmaya çalış... Yoksa sallar ha sallarlar...

    SNR Margin
    11.5 dB
    8.0 dB
    Line Attenuation
    53.0 dB
    30.0 dB

    Kabloları hafifçe birbirine geçirdim problem olur mu ?




  • Komşumun hız testindeki minimum değer 8.8 Mbps.
    Kopma v.b. sorunu bulunmamakta.
  • Cat6 cektim diorsunuz iyi bir kablo hat degerlerinizin iyi olmasi lazim aldiginiz max hiz degerinde yukselmesi lazim sizin onceki kablonuz eski ekli ince telefon kablosu ise kopmalardan dolayi hiziniz dusuk hiza sabitlenmistir modem.arayuzunden aldiginiz hizi ve max hizi goruntuleyin ona gore buyuk ihtimalle hiz sabitlemesi vardir m.h arayarak ic tesisatimi yeniledim hizimin normal degerlere cekilmesini istiyorum deyin bide su var ttnetin verdiği modemler 2 seneden sonra calissa dahi pek verim vermez oluyor modeminizide degistirmenizi oneririm bide su modem hat degerlerinizin ss ni alip atin bide biz inceleyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anteke31

    Cat6 cektim diorsunuz iyi bir kablo hat degerlerinizin iyi olmasi lazim aldiginiz max hiz degerinde yukselmesi lazim sizin onceki kablonuz eski ekli ince telefon kablosu ise kopmalardan dolayi hiziniz dusuk hiza sabitlenmistir modem.arayuzunden aldiginiz hizi ve max hizi goruntuleyin ona gore buyuk ihtimalle hiz sabitlemesi vardir m.h arayarak ic tesisatimi yeniledim hizimin normal degerlere cekilmesini istiyorum deyin bide su var ttnetin verdiği modemler 2 seneden sonra calissa dahi pek verim vermez oluyor modeminizide degistirmenizi oneririm bide su modem hat degerlerinizin ss ni alip atin bide biz inceleyelim

    Hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

    Müşteri hizmetlerini Cat6 kablo çekince aradım yükseltme işlemi yapamıyoruz dedi ve arıza kaydı oluşturdu.(Hız değerlerini yükseltme işlemi yapabiliyorlar ama böyle söyledi)
    Arıza kaydından sonra ekipler gelip bakmadan maksimum alacağı hız değerleridir santrale uzaklığından kaynaklanıyor diye müşteri hizmetlerine bilgilendirme yapmışlar. Hız değerlerimi yine yükseltmediler.

    Cat6 kablo (cat 6 kabloyu dış cepheden çektim) çektikten sonra ev telefonu çalışmaz oldu bende müşteri hizmetlerinin cevabından sonra ev tesisatına bağlantı yaptım ama ev telefonu yine çalışmıyor.(Kabloları izolasyon bandı ile sarmadan hafifçe bir birine geçirdim iki kablo ucu açık)




  • Cat6 da 8 tane kablo cikar 2 kablo ucunu ankstre kutusundan yani senin hatta gelen kablonun ucuna bagla birbirine degmeycek sekilde dier ucuna hangi renkte bagladiysan anjstreye aayni renkteki 2 uca rj11 caktir yada cak sonra bunun ucuna kaliteli bir splinter tak girisler belli zaten 2 tane 2 ucu rj11 kablo yine dsl olabilir birini modeme birini telefona tak 2 side calisir yanliz uzerrinde zaten isaretleri ina gore yap yanlis yaparsin ikiaide calismaz bole cat6 6 kablo bosta kalcak onlarida kesersin uclari yani bole yaptiktakaan sonra hat degerlerine bak aldigin hizla.max hiz ne dsl ise baglantin m.h yukseltir vdsl de m.h santrali arar yarim saat icinde yukseltirler yani hikaye anlatmasinlar yok alt yapilari bozuksa ariza kaydi birak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anteke31 -- 24 Temmuz 2016; 16:22:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anteke31

    Cat6 da 8 tane kablo cikar 2 kablo ucunu ankstre kutusundan yani senin hatta gelen kablonun ucuna bagla birbirine degmeycek sekilde dier ucuna hangi renkte bagladiysan anjstreye aayni renkteki 2 uca rj11 caktir yada cak sonra bunun ucuna kaliteli bir splinter tak girisler belli zaten 2 tane 2 ucu rj11 kablo yine dsl olabilir birini modeme birini telefona tak 2 side calisir yanliz uzerrinde zaten isaretleri ina gore yap yanlis yaparsin ikiaide calismaz bole cat6 6 kablo bosta kalcak onlarida kesersin uclari yani bole yaptiktakaan sonra hat degerlerine bak aldigin hizla.max hiz ne dsl ise baglantin m.h yukseltir vdsl de m.h santrali arar yarim saat icinde yukseltirler yani hikaye anlatmasinlar yok alt yapilari bozuksa ariza kaydi birak

    Cat6 kablosunun mavi ucuna ankastre deki 1. kabloyu mavi beyaz ucuna 2. kabloyu bağladım. Evdeki Cat6 kablonun mavi ve mavi beyaz ucuna rj11 taktim. Ev telefonu bir türlü çalışmadı. (Splitter Kullanılmıştır)
    Ankastre deki çıkışları ilk bağlantının tersine bağladım ama yine ev telefonunu çalıştıramadım. İnternet var ama 1 Mbps küsurlarda. 2 bağlantıda da izolasyon bandı ile sardım birbirlerine temas etmediler.
    Müşteri hizmetlerini aramıştım Cat bağlantısını yaptığım zaman ama hız değerlerinizi yükseltme işlemi yapamıyorum diyerek arıza kaydı oluşturdu. 1 gün sonra müşteri hizmetlerini tekrar aradım ekipler santrale uzaklığından dolayı aldığı hız değerleri diye bilgilendirme yapmış bu yüzden müşteri hizmetleri de hız değerimi yükseltmedi ve aynı zamanda biz hız değerlerini yükseltemiyoruz diyor.

    Tekrar ev tesisatına bağlantı yaptım kablo uçları yarım yamalak şekilde açık olarak.

    26 Haziran dan bu güne kadar uğraşıyorum bunlarla. 8-9-10 Mbps hız değerleri alıyordum 15 aya yakın 26 Hazirandan sonra hızımı düşürdüler ama hala çözüm bulamadım. 12. arıza kaydını geçti. Artık arıza kaydı bırakmıyorum zaten.




  • Siplinter aikintili olabilir bide telefonu ankstre kutusundan cikan kablo ile dene birtane ucu rj11 kablo al yap hala olmadi elektrik ci cagir modemde sikintili olabilir splinterde herseyi deneycen topu ttnete atip btk ve bimere yaz surekli yaz yapmak zorundalar 16 mbps satipta 1mbps vermeleri olcak sey degil tabi sende sikinti yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anteke31

    Siplinter aikintili olabilir bide telefonu ankstre kutusundan cikan kablo ile dene birtane ucu rj11 kablo al yap hala olmadi elektrik ci cagir modemde sikintili olabilir splinterde herseyi deneycen topu ttnete atip btk ve bimere yaz surekli yaz yapmak zorundalar 16 mbps satipta 1mbps vermeleri olcak sey degil tabi sende sikinti yoksa.

    Ankastre kutusundan çıkan kablo ile denedim olmadı.
    Modemi yeni aldım ASUS DSL-AC52U.
    Elimde 6 adet splitter var.
    Zaten Cat6 kablo almıştım.
    Vatanbilgisayar dan yedek olsun diye Cat5e kablo aldım.http://www.vatanbilgisayar.com/slx-287-patch-utp-cat5e-kablo-30m.html

    Bir sürü para harcadım.Konuya siz ve diğer arkadaştan başka kimsede cevap yazmıyor. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi molnet -- 25 Temmuz 2016; 0:17:16 >




  • molnet kullanıcısına yanıt
    Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Yaklaşık bir seneyi bulacak ve son aylarda daha çok olan bir kopma yaşıyorum. TTnet gelip ölçüm yaptı, apartmanın alt yapısı zayıf dedi. Ama daha önce böyle bir şey yoktu. 16 mb veri gelirken ben 4 mb veri alabiliyormuşum ve bu zayıf alt yapı ile 4 mb düşünce kopmalar oluyormuş. Modem veya apartmandan TTnetten bana verilen bağlantıda sorun yokmuş, siz de böyle yazınca kuşkulandım onca sene sorun olmayan bağlantı neden son bir senedir böyle merak etmekteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MonitörKertenkelesi

    Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Yaklaşık bir seneyi bulacak ve son aylarda daha çok olan bir kopma yaşıyorum. TTnet gelip ölçüm yaptı, apartmanın alt yapısı zayıf dedi. Ama daha önce böyle bir şey yoktu. 16 mb veri gelirken ben 4 mb veri alabiliyormuşum ve bu zayıf alt yapı ile 4 mb düşünce kopmalar oluyormuş. Modem veya apartmandan TTnetten bana verilen bağlantıda sorun yokmuş, siz de böyle yazınca kuşkulandım onca sene sorun olmayan bağlantı neden son bir senedir böyle merak etmekteyim.

    Standart cevapları. 2010 yılında 8 Mbps tarifeyi 8 Mbps hızında kullanıyordum 1-2 yıl filan kullandım sonra kopmalar oldu ve hızımı 4 Mbps küsura düşürdüler. Günlerce uğraştım ama hızımı yükseltmediler. Santrale uzaklığımdan dolayı aldığım maksimum değerlermiş. Müşteri hizmetlerine tarifem 8 Mbps derseniz efendim 1 Mbps ve 8 Mbps arasındaki değerleri veriyoruz alt yapı durumunuza göre değişiklik gösterebilir. Önce 8 Mbps tam kapasite kullabiliyordum derseniz sizin altyapınızın desteklediği maksimum hız bu bunu üzerini almanız mümkün değil. Sonuca ulaşamadan bıktım ve 4 Megabit küsur değerlerinde kullanmaya devam ettim.

    4 Megabit hızı değerlerinde kullanırken 2015 yılında 16 Mbps tarifeye geçtim (Önceden Türktelekom santral uzaklığını bahane ediyordu ) 11 Mbps üstü hızları gördüm. Aylar sonra kopmalar oldu hızım 10 Mbps üzerine çıkarmadılar.(Hız değerlerini yükseltmek için uğraştım ama değişen bir şey olmadı.)
    10 Mbps yeterli hız diye uğraşmadım ve kullanmaya devam ettim 1 yıldan fazla süre boyunca. 26 Haziran 2016 pazar günü birden kopma sorunları başladı ve hız otomatik olarak 1 Mbps düştü. Arıza kaydı sonrası ekip eve gelip ölçüm yaptı ve maksimum alabileceğiniz bu değer diyerek 1 Mbps hızlarda süründürdü. Tekrar tekrar arıza kaydı derken 3 Mbps sonra 6 Megabit saniyeye zorla yükselttiler. Eski değerleri istediğim için sürekli arıza kaydı bırakıp durdum ama değişen bir şey olmadı.
    Sonra Cat6 kablo çekmem önerildi ve kabloyu alıp çektim. 6 Mbps hız 1 Mbps düştü. Durumu anlattım ve tekrar arıza kaydı oluşturuldu.1 gün sonra müşteri hizmetlerini tekrar aradığımda sorunun çözüldüğünü ekiplerin sorunu incelediklerini ve santrale uzaklıktan kaynaklanan alabileceğim maksimum değer buymuş.

    Artık yorum sizin hocam :)

    (Apartman değişmedi. Daire değişmedi. Ev tesisatı değişmedi :) )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi molnet -- 25 Temmuz 2016; 23:28:41 >




  • Ekipler 27 Temmuz 2016 tarihinde gelip Cat6 kablonun bağlantısını yaptılar ve 6 Megabit gibi değerler gördüm. 29.07.2016 01:04 müşteri hizmetlerini arayıp hız değerlerimi yükseltmelerini istedim ve kopma sorunu gözüküyor diyerek işlem yaptı ve hızım otomatik olarak 3 Megabit değerlerine düştü.
    Hız değerimi düşürdünüz diyorum hız değerim ile ilgili herhangi bir işlem yapmadığını belirtiyor. (Pirince giderken evdeki bulgurdan olduk :d )
    Arıza kaydı oluşturmak istedi izin vermedim. Arıza kaydı oluşturuyorlar ve hiç bir şey yapılmıyor.Ekip bir kere kontrol etti ve sonraki tüm arıza kayıtlarında otomatik olarak verdikleri cevapsa alacağı maksimum değer.
  • Açılan kayıtlar öncelikle kapansın, zaten çözmeyecekler. Sonrasında online işlemde paketinizi 8Mbps e çekin modem düşüp tekrar bağlanacak 8mbps tam hızda. Değerlerinizi buraya atın kaldırırsa 16paketine geri dönüş yapmayı tavsiye edeceğim zira geri döndüğünüzde hattın bağlantı kurabildiği maks hızı alacaksınız. Bu işlem santralle alakalı değil santral düşük hıza sabitliyor. Paket değişikliği bu sabitleme işlemini iptal etmiş oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _A_N_I_L_

    Açılan kayıtlar öncelikle kapansın, zaten çözmeyecekler. Sonrasında online işlemde paketinizi 8Mbps e çekin modem düşüp tekrar bağlanacak 8mbps tam hızda. Değerlerinizi buraya atın kaldırırsa 16paketine geri dönüş yapmayı tavsiye edeceğim zira geri döndüğünüzde hattın bağlantı kurabildiği maks hızı alacaksınız. Bu işlem santralle alakalı değil santral düşük hıza sabitliyor. Paket değişikliği bu sabitleme işlemini iptal etmiş oluyor.

    Öncelikle yardımınız için çok teşekkür ederim.

    Paketi 8 Mbps çekince ceza gelme ihtimali var mı? (Sözleşme süresinin bitmesine 8-9 ay var. )
  • molnet kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz taahhüdün kampanyasında varsa geçiş yapmanız serbest oluyor.
  • Slm tahattut olanlarda biz yukseltilebiliyor cezası yok yanlız ek ücret aliniyor bilginize

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _A_N_I_L_

    Verdiğiniz taahhüdün kampanyasında varsa geçiş yapmanız serbest oluyor.

    Taahhüdün tamamını okumadım ama alt paketlere geçiş olmuyor diye bir ibare hatırlıyorum.
    Müşteri hizmetlerinden bu konuda bilgi alabilir miyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Materyal_Clock

    Slm tahattut olanlarda biz yukseltilebiliyor cezası yok yanlız ek ücret aliniyor bilginize

    Merhaba taahhütte sadece üst paketlere geçilebilir ibaresi hatırlıyorum acaba problem olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: molnet

    quote:

    Orijinalden alıntı: Materyal_Clock

    Slm tahattut olanlarda biz yukseltilebiliyor cezası yok yanlız ek ücret aliniyor bilginize

    Merhaba taahhütte sadece üst paketlere geçilebilir ibaresi hatırlıyorum acaba problem olur mu?

    Ben dsmartayım 24 ay tatahutut vardı 8mbit 16ya cıkarmalarını istedimö 5tl fazla oduyorum 8 gore arayıp sorun hocam kesin bilgi icin burda bosuna zaman kaybı yapıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.