Şimdi Ara

İsveç tırlar için 2 km uzunluğunda elektrikli otoyolu kullanıma açtı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  İsveç tırlar için 2 km uzunluğunda elektrikli otoyolu kullanıma açtı
    İsveç tırlar için elekrikli otoyolu test eden ilk ülke olma başarısını yakaladı. Başkent Stockholm'ün kuzeyinde yer alan Gavle şehrinin yakınından geçen E16 yolunun 2km uzunluğunda bir kısmı testler için hazırlandı. Test aşamasındaki eOtoyol'da giden hibrit Scania tırlar trenlerde olduğu gibi tepelerinde yer alan sistem sayesinde elektrik hattından güç alabiliyor.
     
    Tellere bağlı olduğu zaman tırlar sıfır emisyonla yolculuklarını sürdürürken, güç kesildiği zaman ise dizel motor çalışarak yolculuk devam ediyor. Sistem Scania ile ortak olarak Siemens tarafından sağlanırken, firmaya göre verim geleneksel motorların iki katı daha iyi durumda.
     
    İsveç'in karbon dioksit salınımında üçte birlik kısmı ulaşım oluştururken, ülke sistemin geleceğinin olup olmadığını görmek adına 2 yıl boyunca testlere devam etmeyi planlıyor. İsveç'in dışında Siemens, Volvo ile ortak olarak eOtoyol projesini Kaliforniya'da da uygulamayı düşünüyor.
     







  • Ne varsa bu kuzey Avrupa ülkelerinde var. Norveç İsveç Finlandiya. Dünyada yaşamak istenecek yegane iyi yerlerden.

  • Vay anasını helal olsun adamlara yalnız benim merak ettiğim tır tellerle nasıl orantılı gidiyor ufak bir manevra da tellerle temas kesilebilir gibi.

  • bence saçmalamışlar.eskiden iettnin treleybusleri vardı böyle.yeni bişimiş gibi ne bu?yapacağın batarya teknolojisini geliştirmek.bu kadar basit.
  • ulan bende bekliyom yerden otoyolun ortasından alcak elektiriği ama biri kazara deyerse çarpılma tehlikesi yok gibi bişey 1960 ların teknolojisi bu ya

  • kömürle çalışan hızlı tren daha mantıklı geldi bir anda :)))

  • Bir ara yere döşeyip tır alttan alcak gibi bişe vardı. Gerçi tırlarda dinlenme anında dolum daha mantıklı zaten zorunlu dinlenme şartları var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bizde olacak şey değil, adam damperi açık unutur al başına iş :)

  • @alprkrkmz a katılıyorum ve eklemek istiyorum abd ve çin...

  • 2 Km neye yarar. Ama şöyle de bir şey var. Bu sistem araçları şarj etse olay çok mantıklı ve akıllıca bir yere gider.



    Şöyle bak şimdi şarjın azaldı sistemin olduğu şeride geçiyorsun. 1-2 saat burda yol alarak şarj ediyorsun pilleri sonra normal yola geçiyorsun ve yoluna devam edersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elefue -- 25 Haziran 2016; 1:51:09 >
  • Bu telli sistem bence mantıklı değil. Altına birde ray yaptı mı normal elektrikli trenden farkı, düzyolda dizel ile gitmesi mi olacak?


    Bilmiyorum açıkçası. Sonuçta telde geçirdiği sürede gene bi elektrik sarfiyatı ve mâliyet olacak.

    %100 pilli çalışan tır çıktıydı. Onun gibi şeyler daha mantıklı. Arada birde yola hızlı şarj istasyonları olursa çok daha iyi olur.

  • Bu teknolojiyi yeni öğrenenler bilmeliki bu çok eski bir teknik. İstanbul, Ankara, İzmir'de yıllarca şehiriçi otobüslerde kullanıldı. Siyaz beyaz filmlerde bile görürsünüz bu otobüsleri. Otobüslerde kullanılan tipi "Troleybüs" olarak geçiyor.

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Troleybüs
  • Eski İstanbul görüntü hiç yabancı değil,
    Elektrikler kesildiğinde için de yolcuların mahsur kalmasıyla meşhur
    İsveç tırlar için 2 km uzunluğunda elektrikli otoyolu kullanıma açtı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Portraitclub -- 25 Haziran 2016; 4:10:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eskiden petrol kuyularını kapmak için savaşlar yapılırdı !
    şimdi ise petrol kuyularını kapatmak için savaşlar yapılacak !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 25 Haziran 2016; 6:43:04 >
  • Gencler hep merak etmisimdir. Su troleybusler telle birlikte gidiyor hani. Sofor illa o tel hizasinda gidecek degil mi? Nasil ayarliyor onu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DraGonS

    Bu telli sistem bence mantıklı değil. Altına birde ray yaptı mı normal elektrikli trenden farkı, düzyolda dizel ile gitmesi mi olacak?Bilmiyorum açıkçası. Sonuçta telde geçirdiği sürede gene bi elektrik sarfiyatı ve mâliyet olacak.%100 pilli çalışan tır çıktıydı. Onun gibi şeyler daha mantıklı. Arada birde yola hızlı şarj istasyonları olursa çok daha iyi olur.


    pilde olunca elektirik harcaayacakmı pek anlamadım ben
    şarj sırasındaki kayıp elektirik...

  • medeniyet güzel şey
  • Scania adblue kullanmadan euro 6 normlarını yakalamıştı v8 730 hp 3500 tork :)

  • İyi de tırın harcadığı elektrik nasıl hesaplanacak, bedava olduktan sonra 2 km olarak kalır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: batucan57

    Eski İstanbul görüntü hiç yabancı değil,
    Elektrikler kesildiğinde için de yolcuların mahsur kalmasıyla meşhur
    İsveç tırlar için 2 km uzunluğunda elektrikli otoyolu kullanıma açtı

    Aynısı banliyo, tramway ve hızlı trenlerde yaşanamaz değil mi zaten?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.