Şimdi Ara

IIHS Yolcu Tarafı Small Overlap Testlerini Başlattı: Sonuçlara Şaşıracaksınız (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
180
Cevap
7
Favori
6.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam ortada bir test var ve puan aliyor. Adamlar da bu testten iyi puan alacak sekilde araclarini dizayn ediyorlar. Burada bir hile yok.

    Ama ben her zaman soyluyorum, araclar bu testlere gore dizayn ediliyor farkli bir kaza durumundaki durumu bilemezsiniz diye insanlar bana iyi o zaman sen guvenliksiz arabaya bin ben demisim gibi muamele yapiyor. Daha gecen gun Turkiyedeki Passat farkli olmasina ragmen adam IHSS testine bakip Passat alirim diyor sonra da alt yapi ayni diyor bana. Birak alt yapiyi, ust yapiyi ayni aracin sagi ve solu bile ayni degil.
  • buarada iihs bu testi gelecek sene uygulamaya koyacak yani artik araclar small overlapta yolcuyuda korumak zorunda.
    Dipnot;iihs small overlap testleri kazalarin yuzde 25ine tekabul ediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 24 Haziran 2016; 18:39:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Sol taraf için güvenlik demiri tasarlayan bir mühendis sağ taraftan bir darbe yediğinde o aracın İçinde birisi ölse acaba bunun vicdan azabı nasıl kaldıracak çok merak ediyorum gerçekten ben eğer o mühendisin yerinde olsam uykularım kaçar işimi bırakıp Belki de intihar ederdim herhalde Herkese saygılar iyi forumlar

    Birkaç güne haberlerde. Japon mühendislerin intihar haberlerini duyarız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • skuti61 kullanıcısına yanıt
    Buick var amerikan olarak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Passat aldık emisyon skandalı patladı, Crv aldım güvenlik hilesi çıktı. Elimde temiz kalan Bi Symbol var ondan da birşey çıkmasa bari 😄

    enes'im symbol'un kendisi bir skandal zaten
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    O da dacia zaten tam skandal 😄😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Yani hocam kadınlarda böyle yaparsa artık kime guvenecegiz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tucsona helal olsun.Çok önemsemem bu testleri ama adamlar yapmış abi helal olsun demek düşer bize.Rav4 rezil olmuş şaşırdım ona keza forestere daha çok şaşırdım.Acaba benim yeti teste girse ne olur :D
  • Aslında şöför tarafının daha sağlam olması garip değil zira bu tip kazalarda bölünmüş yolları düşünün mesela, genelde darbe şöför tarafından geliyor. diğer taraftan kaza ve böyle ufak bir örtüşmeyle kaza olması düşük ihtimal. pekala mühendisler de buna göre bir optimizasyon yapmış olabilir. hemen bilmeden heyhöy yapmamak lazım. yine de iki tarafın da benzer güvenlikte olması beklenir, o ayrı.

    ayrıca bu testlerin ne kadar manasız olduğunu, üreticilerin güvenliğe değil testlere çalıştığını defalarca yazdım, her yazdığımda da bazı cahiller karşı çıkmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    Aslında şöför tarafının daha sağlam olması garip değil zira bu tip kazalarda bölünmüş yolları düşünün mesela, genelde darbe şöför tarafından geliyor. diğer taraftan kaza ve böyle ufak bir örtüşmeyle kaza olması düşük ihtimal. pekala mühendisler de buna göre bir optimizasyon yapmış olabilir. hemen bilmeden heyhöy yapmamak lazım. yine de iki tarafın da benzer güvenlikte olması beklenir, o ayrı.

    ayrıca bu testlerin ne kadar manasız olduğunu, üreticilerin güvenliğe değil testlere çalıştığını defalarca yazdım, her yazdığımda da bazı cahiller karşı çıkmıştı.

    Sizin gibi ufak örtüşmeli kazalar çok çok az oluyor diye gezinen bir arkadaş vardı forumda. Bu lafı ettikten yaklaşık 2 hafta sonra jettasıyla elektirik direğine aynı testteki ön köşeden girip kaza yaşayınca (abiside olabilir kazayı yapan) sesini kesmişti. İstatistikde verilmiş bu tarz kazalar yaklaşık tüm kazalara oranlar %25'dir diye.
    Otomotivde hiç bir zaman bu tarz bir iyileştirme yapılmaz (bir tarafı sağlam yapalım öbür taraf zayıf olasa olur). tarihte hiç bir örneği yoktur (çakallık yapan firmalar hariç tabiki).
    ayrıca şöför kişisi kendisini kurtarmak için genellikle aracın diğer tarafını kazaya zorlar. bununda mantıklı bir istatistiği vardı bulursam eklerim.
    Ha şuda var Bölünmemiş yollarda şöför tarafı kaza yapıyor diye, düz yolda, yola sağ taraftan atlayan araçlara çarpan arabalar ne olacak?

    Yani bir mühendis (ya da adayı, imzanızdan çıkarttığım) bu tarz bir istatistikten ve reel düşünmeden yoksun böyle bir yorum yapıyor ise; toyota gibi "bir tarafı sağlam yapalım diğer tarafı s.ktr et testten geçelim yeter" diyen firmalar çok olacaktır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 24 Haziran 2016; 22:01:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    Aslında şöför tarafının daha sağlam olması garip değil zira bu tip kazalarda bölünmüş yolları düşünün mesela, genelde darbe şöför tarafından geliyor. diğer taraftan kaza ve böyle ufak bir örtüşmeyle kaza olması düşük ihtimal. pekala mühendisler de buna göre bir optimizasyon yapmış olabilir. hemen bilmeden heyhöy yapmamak lazım. yine de iki tarafın da benzer güvenlikte olması beklenir, o ayrı.

    ayrıca bu testlerin ne kadar manasız olduğunu, üreticilerin güvenliğe değil testlere çalıştığını defalarca yazdım, her yazdığımda da bazı cahiller karşı çıkmıştı.

    Sizin gibi ufak örtüşmeli kazalar çok çok az oluyor diye gezinen bir arkadaş vardı forumda. Bu lafı ettikten yaklaşık 2 hafta sonra jettasıyla elektirik direğine aynı testteki ön köşeden girip kaza yaşayınca (abiside olabilir kazayı yapan) sesini kesmişti. İstatistikde verilmiş bu tarz kazalar yaklaşık tüm kazalara oranlar %25'dir diye.
    Otomotivde hiç bir zaman bu tarz bir iyileştirme yapılmaz (bir tarafı sağlam yapalım öbür taraf zayıf olasa olur). tarihte hiç bir örneği yoktur (çakallık yapan firmalar hariç tabiki).
    ayrıca şöför kişisi kendisini kurtarmak için genellikle aracın diğer tarafını kazaya zorlar. bununda mantıklı bir istatistiği vardı bulursam eklerim.
    Ha şuda var Bölünmemiş yollarda şöför tarafı kaza yapıyor diye, düz yolda, yola sağ taraftan atlayan araçlara çarpan arabalar ne olacak?

    Yani bir mühendis (ya da adayı, imzanızdan çıkarttığım) bu tarz bir istatistikten ve reel düşünmeden yoksun böyle bir yorum yapıyor ise; toyota gibi "bir tarafı sağlam yapalım diğer tarafı s.ktr et testten geçelim yeter" diyen firmalar çok olacaktır...

    Cihanair Kazayı abisi yapmıştı. Jetta pert olmuştu. Full dizel jettaya 70 bin lira verdi diye olay olmuştu forumda. Sonra s60 dizel aldılar dizel. Önce çok beğenmişti ama sonra bakım masraflarından şikayet etmişti. Ondan öncede q5 vardı sanırım abisinde. Sorunlar yaşamışlardı. Kendide önce symbol vardı dizel. Caddyle kapışmıştı forumdan azizkancar ile. Sümbül yemişti Vay be seneler oldu. Daha Taner abinin kaza konusunu ve forumdan adamı nasıl kaçırdıklarını dün gibi hatırlıyorum. Öyle bir sürücü aracını uzun süre satamamıştı o fiyata. Sonradan konyadan bir asker almıştı. Sanırım 36 bin liraya. Sırf değişeni var diye tsi passat satılmamıştı. Yanlışım varsa düzeltin. Daha çok olaylar olmuştu ama unuttum hep

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ŞU çok satan ve beğenilen Qashqai ne alemde acaba?
  • Ureticilerin o teste gore hazirlanmasi kazalarin yuzde 25ine hazirlanmasi demektir ki bu hafife alinacak bir rakam degildir.ustune ustluk adamlar isi dahada ikeri goturuyorlar ve üreticileri daha cok sıkıştırıyorlar.buda biz surucu ve yolculara yarayacak.iyiki iihs var.ncapin eline kalsak bilmiyorduk bu pacavralari uretenlerin sahtekarliklarini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En azından bundan sonra birçok firma, yolcu tarafı şasesini de güçlendirecek.

    İsterse güçlendirmesin.
    Biz bu testlere önem veriyorsak, gelişmiş ülkeler daha da çok önem veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba

    Subaru'nun testten kalma sebebi baska birsey bence. Cunku bu adamlar Small overlap ilk yapildiginda bu testten gectiler. Daha sonra ekstra bir parca ekleyip ilerleyen yillarda gecmek icin duzenleme yapmadilar. En bastan beri boyle bir cakallik yapmis olamazlar. Maliyetten ve argeden kacmis olsalar surucu tarafindan yapilan testten kalirlardi. Belki de ben subaruya boyle bir cakalligi yakistiramiyorumdur emin degilim suan.

    Forester 2013'te bu teste ilk giren ve ilk "good" puanı alan SUV'du. Sonraki kasaya bakmak lazım. Tucson ve diğerleri bu teste göre daha sonradan güncellendikleri için sonuç normal.
  • Arkadaşlar bu arada bu test 2018 yılında puanlandırılmaya başlayacakmış, bu sadece ön çalışma imiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    Aslında şöför tarafının daha sağlam olması garip değil zira bu tip kazalarda bölünmüş yolları düşünün mesela, genelde darbe şöför tarafından geliyor. diğer taraftan kaza ve böyle ufak bir örtüşmeyle kaza olması düşük ihtimal. pekala mühendisler de buna göre bir optimizasyon yapmış olabilir. hemen bilmeden heyhöy yapmamak lazım. yine de iki tarafın da benzer güvenlikte olması beklenir, o ayrı.

    ayrıca bu testlerin ne kadar manasız olduğunu, üreticilerin güvenliğe değil testlere çalıştığını defalarca yazdım, her yazdığımda da bazı cahiller karşı çıkmıştı.

    Sizin gibi ufak örtüşmeli kazalar çok çok az oluyor diye gezinen bir arkadaş vardı forumda. Bu lafı ettikten yaklaşık 2 hafta sonra jettasıyla elektirik direğine aynı testteki ön köşeden girip kaza yaşayınca (abiside olabilir kazayı yapan) sesini kesmişti. İstatistikde verilmiş bu tarz kazalar yaklaşık tüm kazalara oranlar %25'dir diye.
    Otomotivde hiç bir zaman bu tarz bir iyileştirme yapılmaz (bir tarafı sağlam yapalım öbür taraf zayıf olasa olur). tarihte hiç bir örneği yoktur (çakallık yapan firmalar hariç tabiki).
    ayrıca şöför kişisi kendisini kurtarmak için genellikle aracın diğer tarafını kazaya zorlar. bununda mantıklı bir istatistiği vardı bulursam eklerim.
    Ha şuda var Bölünmemiş yollarda şöför tarafı kaza yapıyor diye, düz yolda, yola sağ taraftan atlayan araçlara çarpan arabalar ne olacak?

    Yani bir mühendis (ya da adayı, imzanızdan çıkarttığım) bu tarz bir istatistikten ve reel düşünmeden yoksun böyle bir yorum yapıyor ise; toyota gibi "bir tarafı sağlam yapalım diğer tarafı s.ktr et testten geçelim yeter" diyen firmalar çok olacaktır...

    89 model genç(imzanızdan çıkarttım) arkadaş, önce okumayı öğren. orda ben ufak örtüşme mi az yoksa yolcu tarafından mı az olur demişim?

    bu sanayici uslubunuzla da muhatap olmayacağım. önce konuşmayı öğreniniz!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Ureticilerin o teste gore hazirlanmasi kazalarin yuzde 25ine hazirlanmasi demektir ki bu hafife alinacak bir rakam degildir.ustune ustluk adamlar isi dahada ikeri goturuyorlar ve üreticileri daha cok sıkıştırıyorlar.buda biz surucu ve yolculara yarayacak.iyiki iihs var.ncapin eline kalsak bilmiyorduk bu pacavralari uretenlerin sahtekarliklarini

    Öyle bir mantık yok. Her projede olur bu, f35 ki trilyon dolarlık proje, ne sabunlar var o işte. işin içinde ticaret varsa kimse güvenliği sallamaz, bunu anlamak istemiyor vatandaş. test sabitse her firma bunu atlatmaya yönelik çalışır, bu belli birşey. ncap dandik, iihs belirleyici falan değil. hayal görüyorsunuz.
  • Hayal gormedigimizi o testleri gecebilmek için elli takla atan firmalar dogruluyor dostum.ve gitgide geliştiriyorlar bunuda goruyoruz.ha siz güvenlik meselesini sallarsiniz sallamazsiniz o sizin bileceginiz is.ncapin referans alınacak tarafi kalmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    Aslında şöför tarafının daha sağlam olması garip değil zira bu tip kazalarda bölünmüş yolları düşünün mesela, genelde darbe şöför tarafından geliyor. diğer taraftan kaza ve böyle ufak bir örtüşmeyle kaza olması düşük ihtimal. pekala mühendisler de buna göre bir optimizasyon yapmış olabilir. hemen bilmeden heyhöy yapmamak lazım. yine de iki tarafın da benzer güvenlikte olması beklenir, o ayrı.

    ayrıca bu testlerin ne kadar manasız olduğunu, üreticilerin güvenliğe değil testlere çalıştığını defalarca yazdım, her yazdığımda da bazı cahiller karşı çıkmıştı.

    Sizin gibi ufak örtüşmeli kazalar çok çok az oluyor diye gezinen bir arkadaş vardı forumda. Bu lafı ettikten yaklaşık 2 hafta sonra jettasıyla elektirik direğine aynı testteki ön köşeden girip kaza yaşayınca (abiside olabilir kazayı yapan) sesini kesmişti. İstatistikde verilmiş bu tarz kazalar yaklaşık tüm kazalara oranlar %25'dir diye.
    Otomotivde hiç bir zaman bu tarz bir iyileştirme yapılmaz (bir tarafı sağlam yapalım öbür taraf zayıf olasa olur). tarihte hiç bir örneği yoktur (çakallık yapan firmalar hariç tabiki).
    ayrıca şöför kişisi kendisini kurtarmak için genellikle aracın diğer tarafını kazaya zorlar. bununda mantıklı bir istatistiği vardı bulursam eklerim.
    Ha şuda var Bölünmemiş yollarda şöför tarafı kaza yapıyor diye, düz yolda, yola sağ taraftan atlayan araçlara çarpan arabalar ne olacak?

    Yani bir mühendis (ya da adayı, imzanızdan çıkarttığım) bu tarz bir istatistikten ve reel düşünmeden yoksun böyle bir yorum yapıyor ise; toyota gibi "bir tarafı sağlam yapalım diğer tarafı s.ktr et testten geçelim yeter" diyen firmalar çok olacaktır...

    89 model genç(imzanızdan çıkarttım) arkadaş, önce okumayı öğren. orda ben ufak örtüşme mi az yoksa yolcu tarafından mı az olur demişim?

    bu sanayici uslubunuzla da muhatap olmayacağım. önce konuşmayı öğreniniz!

    Bak aynı şeyleri söylüyorsunuz, o bahsettiğim arkadaşta yolcu tarafından geçirmişti jettayı direğe
    sanayi ağzı diye birşey yok, sıkıntıda yok, cevap verme zorunluluğu da yok tabiki. Kalp kırmaya değmez dünya kısa.
    Bakın ben sizden cevap vereyim alttaki yazı ile ne güzel yazmışsınız. Bütün kazaların simülasyonu olmaz diye, aracın ön tarafı önden gelecek darbelere karşı tasarlanır değil mi
    Buyrun sizin yazınız:

    quote:


    yanlışım olabilir elbette, konunun profesyoneli değilim. ama şundan eminim, bir parça/yapı tasarlanırken elbette belli kıstaslar dahilinde tasarlanır. aracın gövdesinin de şasinin de bir çarpışma modeli var. parça tasarlanırken stressi karşılayacağı yerler bellidir, ne kadar genş düşünürseniz düşünn bu sınırlı. mesela ekstrem bir önrek ama anlaşılmak adına söylüyorum, şaftın üzerindeki yük burulma yönünde. şaftı taşa çarparsan kırılır ki parçanın tabiatında bu yok. bu offroad da olan birşey ve o şaftlarda zaten ona göre üretiliyor. normal yol aracı bu duruma düşebilir mi, evet. kaza da bu şekilde sadece testlerdeki gibi değil, modellemek zor. mesela small overlap harika ama bu volvoya önden 2okm hızla traktör çarpsa, small bir overlap söz konusu, ne olurdu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 25 Haziran 2016; 0:46:46 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.