Biri bana bu VALF meselesini anlatsın.8-16 arası fark nedir?
39 Cevap44066 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
121 Mesaj
23 Ocak 2007; 11:29:12 

Bazı araçlarda 16V yazıyor.Bu valf nedir basitce.Ne işe yarar.Motor konusunda pek fazla bılgım yok.Arac satın alırken tercıhımızde bunu gozonunde bulundurmalı mıyız?8 valf motorlar eski teknolojı denılıyor dogru mu?


_____________________________



 
244 Mesaj
23 Ocak 2007; 11:38:44 

motor bilginiz de pek yokmuş şöle güzelcene anlatayım,
8v motor eski teknolojidir, doğrudur.. bakmayın yeni audi a3de, golf te kullanıldığına.. 97de üretilmiş motor kullanılıyor hala..
16v hem daha güçlüdür, hem daha az yakar..
örnek olark;
golf4 de kullanılan motorlarda;
golf 1.6 8v 100hp
golf 1.6 16v 105hp
golf5 de kullanılan motorlarda
golf 1.6 8v 100hp
golf 1.6 16v (FSI) 115hp

hep 16v olan daha az yakıt tüketip daha seridir..
otomobil alırken önemlidir.. aynı otomobilin 16v'ı olan modeli varsa kesinlikle tercih edilmelidir.


_____________________________



1233 Mesaj
23 Ocak 2007; 13:24:59 

Motor hava/yakıt karışımının silindir içerisinde yanması (patlaması) sonucu güç üreten bir birimdir. Bu birimin sağlıklı çalışabilmesi için patlamanın kapalı bir haznede gerçekleşmesi gerekir, yoksa patlama ile açığa çıkan güç silindirin hareketin sağlayamayacak ve bu güç işe çevrilemeyecektir. Haliyle silindirin içerisinde hareket ettiği ve hava/yakıt karışımının içinde yakıldığı yanma haznesi adı verilen bölüme bir biçimde hava/yakıt karışımının verilmesi ve bir biçimde yanma sonrası oluşan atık gazların yanma haznesinden tahliye edilerek bir sonraki yanma için temizlenmesi gerekir. Motorlarda bu iki işlevi yerine getiren emme ve egsoz subapları veya ingilizce adıyla valve (valf diye okunur) vardır. Bu subapların sayısı ise silindir sayısı ve kullanılan teknolojiye göre değişir. Mesela her silindirde bir emme ve bir egsoz subabı varsa ve araç 4 silindirli bir motora sahipse o arabada 8 subap vardır. Eğer silindir başına bir emme ve iki egsoz subabı varsa ve yine 4 silindirli bir motor varsa bu 12 subaplı bir motordur. 16 subaplı 4 silindirli motorlarda ise silindir başına 2 emme ve 2 de egsoz subabı vardır. Yani bu motorlar daha rahat nefes alır ve daha rahat nefes verir. Haliyle daha (özellikle yüksek devirlerde) güçlüdür.

Teknoloji olarak ise genelde 16 subap motorlar 8 subaplılardan daha teknolojiktir denebilir ama istisna durumlarda vardır. Güç sıralamasında ise sadece subap sayısı değil bu subapların kontrol ediliş biçimleri de önemlidir. Mesela 16 subap olup ta tek egzantrik veya çift egzantrikli olma durumu veya değişken subap zamanlaması sağlayan sistemlerin varlığı gibi etkenler hem motorun teknoloji düzeyiyle alakalıdır hem de üretebileceği güç miktarını belirler.


_____________________________



 
121 Mesaj
24 Ocak 2007; 0:01:23 

Tesekkur ederim.Bu bılgıler ancak bu kadar doyurucu olabilirdi.Güzel yazmıs ve anlatmıssınız.Schekil arkadasım bazı rakamlar vermıssın,güç bakımından cok yuksek değerlerde bır fark goremedım 8 ve 16 valf arasında.Tabi yakıt degerlerını bılemem.


_____________________________



 
3189 Mesaj
24 Ocak 2007; 0:36:26 

Basit olarak;

16 Valflı bir araba kendini 3500 devirden sonra gösterir. Alt devirlerde cansızdır.

8 Valflı araba 3500 - 4000 devirden sonra ölür. Fakat alt devirlerde güçlüdür.


_____________________________



 
244 Mesaj
24 Ocak 2007; 1:30:38 


quote:

Orjinalden alıntı: mufettis74

Tesekkur ederim.Bu bılgıler ancak bu kadar doyurucu olabilirdi.Güzel yazmıs ve anlatmıssınız.Schekil arkadasım bazı rakamlar vermıssın,güç bakımından cok yuksek değerlerde bır fark goremedım 8 ve 16 valf arasında.Tabi yakıt degerlerını bılemem.


ben daha güçlüdür demedim zaten, daha seridir dedim.. aracın seriliğini belirleyen sadece kağıt üzerindeki 5hp değildir ( :
sırf kağıt üzerinde tatmin olmaksa amaç buyrun;
2.0 8v 115hp (VW'in new beetleda filan kullandığı bi motor)
2.0 16v 150hp (vw golf mk3 gti)
ayrıca 90-00 arası çıkan birsürü aracın 2.0larının hep 2 seçeneği olmuştur, 8v ve 16v..
tempra 2.0 8v 115hp
tempra 2.0 16v 150hp
gibi bir çok örnek var..
ve o dönemki rakamlar ne hikmetse fix 115 ve 150 ( :


_____________________________



 
121 Mesaj
26 Ocak 2007; 1:46:07 

yanıtlar için tşkr ederım.


_____________________________



 
321 Mesaj
26 Ocak 2007; 14:12:31 

16Valf / 8Valf karşılaştırmasındansa, silindir başına 2Valf / silindir başına 4Valf karşılaştırması yapmak daha doğru bir tanımlama olacak sanırım. Silindir başına çok valfli sistemlerin daha iyi olmasının sebebini en basit şekliyle anlatmaya çalışayım:

Arkadaşlarında belirttiği gibi, valflerin görevi, yanma odasına gerekli havayı almak ve yanmadan sonra da yanma odasında oluşan egzost gazını dışarıya atmaktır. Yani, silindir başına 2Valf modellerde 1 emme, bir de egzost falfi bulunurken, 4Valf modellerde 2emme 2de egzost valfi bulunur.

Örnek kolay olsun diye, yanma odası hacmini 100cc olarak alalım. Diyelim ki, bir yanma için enjektör 10cc yakıt püskürtüyor, Kalan 90cc ise valten gelen temiz hava ile dolacak. Silindir başına 2valf olan sistemdeki tek emme valfi, yanma için gerekli 90cc' lik havayı almak için 0,2 saniye açık kalmalı ise, 4valf olan sistemdeki 2 emme valfi, aynı miktardaki havayı yanma odasına 0,1saniyede alabilir. Aynı şey egzost valfleri için de geçerlidir. Daha çok valf, daha hızlı tahliye ve doldurma demektir.

Bu durumda her bir yanma için gereken süre azalacağından, motor aynı sürede daha fazla yanma gerçekleştirecektir. Örneğin kabaca, silindir başına 2Valfli bir motor, 10 saniyede 5 yanma yapıyorsa, 4Valfli bir motor 9 yanma yapacaktır. Bu hızlı yanma döngüsü, aracın performansını arttırmakla bilikte, kompresyonunda da iyileşme sağlar.

Olay çok kabaca bundan ibarettir. (Yanma işlemi için verdiğim sayısal değerler örnek kolay olsun diye verilmiştir, gerçeğe yakın değerler değildir.)


_____________________________

HP EliteBook Folio 9470m | NIKON D3100 | IPHONE 5 | PANASONIC TX-P46G20 | ONKYO HT-S3200 | KIA CEE'D SW PREMIUM A/T | VW TIGUAN FUN&FUNCTION


1803 Mesaj
26 Ocak 2007; 14:20:28 

güzel bilgiler vermişsiniz. teşekkür ederim, yaralı oldu gerçekten. benim aracın yüksek devirdeki isteksizliğinin nedenini de anlamış oldum.


_____________________________



 
1513 Mesaj
26 Ocak 2007; 15:31:26 

kesinlikle farkediyo. daha önceki 86 beygirlik 8v arabamla şimdiki 103 beygirlik 16v arabam arasında çok fark var, hem de bu daha ağır olduğu halde. o kadar fark bu üç-beş beygirden olamaz. 16v olduğu için...


_____________________________



 
121 Mesaj
27 Ocak 2007; 22:29:25 

Arkadaslar bu valf olayıda bılgısayardakı ram gibi olmasın.Ram'ler de benım bıldıgım oncelerı 16 mb idi.Katlanarak arttı ve şimdi 1024 mblara kadar cıktı.bu valf sayısında da sanırım yıllara göre artış olmuş.Belkı yakında 16 valf yerıne 32 valflerde cıkacaktır veya cıkmıstır haberımız yoktur.


_____________________________



1551 Mesaj
28 Ocak 2007; 3:13:53 



pekiii piston caplari asagi yukari ayni cok fazla fark yok yani santimetre ler bazinda
8 valve li motorun valf lerini gordum ama 16 yi gormedim soruda bu sanirim valf leri koyacak yer sinirli oldugundan 16 tane valf 8 valf e gore daha kucuk valf ler olmasi lazim yani silindirin icine disina acilan pncere capi toplamda asagi yukarii ayni oluyor
buda cok fazla bir etki yapmiyor sanirim,yani yukarida da dendigi gibi 5 pk lik bir artis falan oluyor
bir bakima belki arkadasin sorusuna da yanit oldu belki yani 32 valfi sigdiramayiz herhalde
yada sigdirsak ta onlari hareket ettirmek icin bircok duzenege ihtiyac var

acaba performanstaki artisin sebebi hava nin yakitin iki ayri kanaldan girip silindirin icine daha iyi dagilmasi mi acaba



_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


696 Mesaj
28 Ocak 2007; 13:54:25 

Sanırım burda en mantıklı cevap ZMY3435 adlı arkadaştan gelmiş...

güç ,birim zamanda yapılan iş olduğuna göre burda valf sayısının artması birim zamanda yapılan işin (az zamanda çok iş muhabbeti::))artmasını dolayısıyla beygir gücünün artmasını sağlar...

mesela hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları olmasına rağmen Kia rio 1.5 dizel 110 beygir yaris dizel 90 beygir neden? çünkü rio 16 valfli yaris 8 valfli..16 valfli bir motor beygir gücü ve tork açısından büyük farka sahip olacakdır...

ancak 8 valfli motorun düşük devirlerde daha avantajlı olduğunu söyleyen arkadaş da haklı..çünkü 0-100 hızlanmada yaris riodan yaklaşık 1 saniye daha iyi...

işleri bitirip güç konusuna geçtikten sonra, açtığım konuda bu valf konusunada matematiksel formüllerle değimmeye çalışacağım..
quote:

Orjinalden alıntı: ZMY3435

16Valf / 8Valf karşılaştırmasındansa, silindir başına 2Valf / silindir başına 4Valf karşılaştırması yapmak daha doğru bir tanımlama olacak sanırım. Silindir başına çok valfli sistemlerin daha iyi olmasının sebebini en basit şekliyle anlatmaya çalışayım:

Arkadaşlarında belirttiği gibi, valflerin görevi, yanma odasına gerekli havayı almak ve yanmadan sonra da yanma odasında oluşan egzost gazını dışarıya atmaktır. Yani, silindir başına 2Valf modellerde 1 emme, bir de egzost falfi bulunurken, 4Valf modellerde 2emme 2de egzost valfi bulunur.

Örnek kolay olsun diye, yanma odası hacmini 100cc olarak alalım. Diyelim ki, bir yanma için enjektör 10cc yakıt püskürtüyor, Kalan 90cc ise valten gelen temiz hava ile dolacak. Silindir başına 2valf olan sistemdeki tek emme valfi, yanma için gerekli 90cc' lik havayı almak için 0,2 saniye açık kalmalı ise, 4valf olan sistemdeki 2 emme valfi, aynı miktardaki havayı yanma odasına 0,1saniyede alabilir. Aynı şey egzost valfleri için de geçerlidir. Daha çok valf, daha hızlı tahliye ve doldurma demektir.

Bu durumda her bir yanma için gereken süre azalacağından, motor aynı sürede daha fazla yanma gerçekleştirecektir. Örneğin kabaca, silindir başına 2Valfli bir motor, 10 saniyede 5 yanma yapıyorsa, 4Valfli bir motor 9 yanma yapacaktır. Bu hızlı yanma döngüsü, aracın performansını arttırmakla bilikte, kompresyonunda da iyileşme sağlar.

Olay çok kabaca bundan ibarettir. (Yanma işlemi için verdiğim sayısal değerler örnek kolay olsun diye verilmiştir, gerçeğe yakın değerler değildir.)



_____________________________



1233 Mesaj
28 Ocak 2007; 14:17:58 

Kia ile Yarisin motor hacimleri farklı bu 1. Kia da VGT var bu 2. Bu iki faktör aradaki güç farkının çok daha büyük bir kısmını açıklar.
quote:

Orjinalden alıntı: Rocapitol

Sanırım burda en mantıklı cevap ZMY3435 adlı arkadaştan gelmiş...

güç ,birim zamanda yapılan iş olduğuna göre burda valf sayısının artması birim zamanda yapılan işin (az zamanda çok iş muhabbeti::))artmasını dolayısıyla beygir gücünün artmasını sağlar...

mesela hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları olmasına rağmen Kia rio 1.5 dizel 110 beygir yaris dizel 90 beygir neden? çünkü rio 16 valfli yaris 8 valfli..16 valfli bir motor beygir gücü ve tork açısından büyük farka sahip olacakdır...

ancak 8 valfli motorun düşük devirlerde daha avantajlı olduğunu söyleyen arkadaş da haklı..çünkü 0-100 hızlanmada yaris riodan yaklaşık 1 saniye daha iyi...

işleri bitirip güç konusuna geçtikten sonra, açtığım konuda bu valf konusunada matematiksel formüllerle değimmeye çalışacağım..




_____________________________



696 Mesaj
31 Ocak 2007; 0:15:36 

VGT sistemi motorun düşük devirlerinde de turbonun çalışmasını sağlayan bir sistem... max beygir gücü yüksek devirde sözkonusu olduğu için bu sistemin beygir gücü üstüne çok fazla bir etkisi olduğunu sanmıyorum...




quote:

Orjinalden alıntı: yilmaz101

Kia ile Yarisin motor hacimleri farklı bu 1. Kia da VGT var bu 2. Bu iki faktör aradaki güç farkının çok daha büyük bir kısmını açıklar.




_____________________________



418 Mesaj
3 Şubat 2007; 0:53:44 

Demekki Bi KAç Valf Arabaya Neler yapıyormuş ???
Hiç Dikkat Etmezdim 16 Valve Olsun 8 Valve Olsun Ama
Bu Bilgilerden Sonra Dikkat Edicem Artık.
Bu Forumdaki Bizi Aydınlatan Herkese teşekkürler :)


_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.


323 Mesaj
4 Şubat 2007; 20:17:40 

en güzeli 12valve hem az yakar hem performansı iidir...


_____________________________



1712 Mesaj
4 Şubat 2007; 21:50:07 


quote:

Orjinalden alıntı: mufettis74

Arkadaslar bu valf olayıda bılgısayardakı ram gibi olmasın.Ram'ler de benım bıldıgım oncelerı 16 mb idi.Katlanarak arttı ve şimdi 1024 mblara kadar cıktı.bu valf sayısında da sanırım yıllara göre artış olmuş.Belkı yakında 16 valf yerıne 32 valflerde cıkacaktır veya cıkmıstır haberımız yoktur.


32 valfli arabalar mevcuttur. Örneğin Aston Martin Vantage , Audi A8 4,2 Quattro gibi.


_____________________________

2012 Kia Pro_Cee'd ConceptSR


 
321 Mesaj
7 Şubat 2007; 15:24:56 


quote:

Orjinalden alıntı: legion90




32 valfli arabalar mevcuttur. Örneğin Aston Martin Vantage , Audi A8 4,2 Quattro gibi.


İlk mesajımda anlattığım üzere bu tartışmayı toplam valf sayısı yerine silindir başına valf sayısı üzerinden yapmak durumundayız.

Bahsettiğiniz arabalar 32 Valf'lidir, çünkü ikisi de 32/4=8 silindirlidir. Bu kadar uç örneklere bakmaya gerek yok, FIAT Bravo HGT 5 silindirli motora sahiptir ve valf sayısı 20' dir.

Maddenin atalet özelliğinden ve söz konusu sistemlerin yüksek maliyetlerinden yola çıkarak, üreticilerin neden silindir başına 4 valften fazlasını kullanmadığını ya da bu teknolojinin üzerine gidilmediğini anlayabiliriz. Valfleri ve silindir kapaklarını bırakın, bu valfleri çalıştıran egzantrik milleri ve bağlı sistemler de oldukça maliyetli parçalardır.

Herkes bilir, üstten çift egzantrik diye bir şey var. Bu sistemlerde her egzantrik mili, silindir başına iki olmak üzere toplam 8 valfe bağlıdır. Silindir başına ikişer valf daha eklemek için ya ekstradan 3. bir egzantrik miline ya da eskisine göre daha ağır iki egzantrik miline ihtiyaç duyulur.

Falan filan...


_____________________________

HP EliteBook Folio 9470m | NIKON D3100 | IPHONE 5 | PANASONIC TX-P46G20 | ONKYO HT-S3200 | KIA CEE'D SW PREMIUM A/T | VW TIGUAN FUN&FUNCTION


1712 Mesaj
7 Şubat 2007; 16:30:07 

32 valf var mı diye sorulmuş, 48 valf arabalar da var 12 silindir x 4. yani yine silindir basına 4 valf kullanılmış anlasılan


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
7 Şubat 2007; 17:02:26 


quote:

Orjinalden alıntı: xeon82

32 valf var mı diye sorulmuş, 48 valf arabalar da var 12 silindir x 4. yani yine silindir basına 4 valf kullanılmış anlasılan


silindir adedıne dusen valf onemlı degılmıdır nissan ınfınıtı dede 32 valf vardı tam emın degılım ama oyle olmalıydı


418 Mesaj
27 Şubat 2007; 17:37:09 

Yaw O Kadar Valf Olsa Ne Olacak. Bi Arıza Çıkarsa Bi Sürü Parça Bi Sürü Para Ayarlatması Desen O da Ayrı
Bi Dert......


_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.


418 Mesaj
13 Şubat 2008; 21:21:15 

60 valf arabalr varmıdır acaba çok merak ediyorum . ???


_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.


3567 Mesaj
13 Şubat 2008; 21:27:13 

quote:

Orjinalden alıntı: bLuE_bErRy

60 valf arabalr varmıdır acaba çok merak ediyorum . ???


hocam bir yıldır uyuyan konuyu uyandırmışsınız!

http://forum.donanimhaber.com/m_20848475/tm.htm

bu başlık daha güncel.

bu başlıkta elimden geldiğince açıklamaya çalıştım...

kolay gelsin...


_____________________________



 
1618 Mesaj
13 Şubat 2008; 21:40:21 

Motorların üretimine göre silindir başına 2,3,4,5 subap konulmaktadır. Bu subaplar emme ve eksoz subaplarıdır. Buna göre 4 silindirli bir araç 8 valf, 12 valf, 16 valf, 20 valf olabilir. Normalde otomobiller genelde 8 yada 16 valfdir. Ama istisnalar mevcuttur. Mesela Mercedes teknoloji olarak silindir başına 3 valf kullanmakta (2 emme, 1 eksoz subabı), buda 4 silindirde 12 valfe denk gelmektedir. Aradaki fark ise 16 valfli bir motor 8 valfli bir motora göre daha fazla güç üretmekte ve daha az tüketmektedir. Örneğin benim imzamdaki araç 1.4 lt olmasına rağmen 90 hp gücündedir ve bunun sebebi 16 valftir. Üretildiği yıla göre 8 valf olsa tahmini 70-75 hp gibi bir gücü olurdu.


_____________________________

Paran yoksa japon, paran varsa alman...

Skoda Octavia 1.6 Elegance (2001)



3567 Mesaj
13 Şubat 2008; 22:10:49 

quote:

Orjinalden alıntı: mukeya

Motorların üretimine göre silindir başına 2,3,4,5 subap konulmaktadır. Bu subaplar emme ve eksoz subaplarıdır. Buna göre 4 silindirli bir araç 8 valf, 12 valf, 16 valf, 20 valf olabilir. Normalde otomobiller genelde 8 yada 16 valfdir. Ama istisnalar mevcuttur. Mesela Mercedes teknoloji olarak silindir başına 3 valf kullanmakta (2 emme, 1 eksoz subabı), buda 4 silindirde 12 valfe denk gelmektedir. Aradaki fark ise 16 valfli bir motor 8 valfli bir motora göre daha fazla güç üretmekte ve daha az tüketmektedir. Örneğin benim imzamdaki araç 1.4 lt olmasına rağmen 90 hp gücündedir ve bunun sebebi 16 valftir. Üretildiği yıla göre 8 valf olsa tahmini 70-75 hp gibi bir gücü olurdu.


yukarıda adresini verdiğim linkte valflerle motor gücünün doğrudan birebir orantılı olmadığını ayrıntılı olarak açıklamıştım.

okumanızı tavsiye ederim...

kolay gelsin...


_____________________________



1068 Mesaj
15 Şubat 2008; 22:20:24 

bide v6 lar var


_____________________________

http://hpsikayet.blogcu.com/


6945 Mesaj
15 Şubat 2008; 22:49:57 

o silindir sayısı.
quote:

Orjinalden alıntı: gooogle96

bide v6 lar var



_____________________________

2010 Golf 1.4 TSI Highline Manuel 160hp. Fırtına Grisi


 
3 Mesaj
16 Şubat 2008; 20:13:59 

tüm bilgiler için herkeze tsklr bilgi paylaştıkca degerlenir


_____________________________



920 Mesaj
17 Şubat 2008; 22:47:04 

16valf bir araba varsa yanında kapışma 8valfle nal toplarsın demektir


_____________________________

No Comment...


 
56 Mesaj
9 Mart 2008; 1:40:54 

16 valf daha güçlüdür ama yakıtta fazladır aslında ama hakkını verir.
örnek renault aynı nesil 8vlik motoru 90 hp ama 100 kmde 5,2 lt yakıt
16vlik motoru 110 hp ama 100 kmde 5,7 lt yakıt


_____________________________



 
56 Mesaj
9 Mart 2008; 1:43:40 


quote:

Orjinalden alıntı: gooogle96

bide v6 lar var

o silindir sayısı
normal araçlar 2000 cc ye kadar 4 silindirdir yani V4
yükseldikçe cc silindirde artar 6 silindir V6
8 silindir V8


_____________________________



1773 Mesaj
16 Nisan 2008; 11:59:24 

2000'li yıllarda f1 araçları v12*6=72 valfdi.


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


1342 Mesaj
16 Nisan 2008; 15:25:51 


quote:

Orjinalden alıntı: Aulutrene



o silindir sayısı
normal araçlar 2000 cc ye kadar 4 silindirdir yani V4
yükseldikçe cc silindirde artar 6 silindir V6
8 silindir V8


Silindir sayısının önündeki V silindirlerin dizilimini gösterir. V8, motora krank mili doğrultusunda bakıldığında silindirlerin belli bir açı yapacak şekilde V biçiminde yerleştirildiğini gösterir. Kullandığımız çoğu 4 silindirli yol arabası V4 değil, sıralı 4 silindirdir. Bir başka deyişle silindirler tek bir çizgi üzerinde dizilmişlerdir...


_____________________________



1342 Mesaj
16 Nisan 2008; 15:28:27 


quote:

Orjinalden alıntı: idemo

2000'li yıllarda f1 araçları v12*6=72 valfdi.


2000 yılı ve sonrasında (2-3 sene önceye kadar) Formula 1'de 10 silindirli V motorlar kullanıldı....


_____________________________



 
4 Mesaj
12 Ekim 2010; 15:51:07 

Eski bir konu ama cvp yazayım şimdi 8 valf eski tip motor ama yenı nesil dizel corolla lar 8 valf neden böyle bişey yapmış toyota


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Ekim 2010; 17:35:46 


quote:

Orijinalden alıntı: Aulutrene



o silindir sayısı
normal araçlar 2000 cc ye kadar 4 silindirdir yani V4
yükseldikçe cc silindirde artar 6 silindir V6
8 silindir V8

v4 değil..sıralı 4


354 Mesaj
14 Mayıs 2011; 14:55:52 

Kısaca daha fazLa yanıcılık sağLar bizde vectra 2.0i gLs 95 a kasa war acaip yakıo meseLa 95 gt oLsaydı uçardı hem yakıttanda tasarruf


_____________________________

Arnold Schwarzenegger


 
56 Mesaj
10 Ağustos 2012; 1:45:53 

quote:

Orijinalden alıntı: SchekiLL

motor bilginiz de pek yokmuş şöle güzelcene anlatayım,
8v motor eski teknolojidir, doğrudur.. bakmayın yeni audi a3de, golf te kullanıldığına.. 97de üretilmiş motor kullanılıyor hala..
16v hem daha güçlüdür, hem daha az yakar..
örnek olark;
golf4 de kullanılan motorlarda;
golf 1.6 8v 100hp
golf 1.6 16v 105hp
golf5 de kullanılan motorlarda
golf 1.6 8v 100hp
golf 1.6 16v (FSI) 115hp

hep 16v olan daha az yakıt tüketip daha seridir..
otomobil alırken önemlidir.. aynı otomobilin 16v'ı olan modeli varsa kesinlikle tercih edilmelidir.


8v nedir, 16v nedir, aralarında ne fark var diye hep merak ederdim. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.


_____________________________

YD


4675 Mesaj
10 Ağustos 2012; 12:35:23 


quote:

Orijinalden alıntı: yusufdemir55


8v nedir, 16v nedir, aralarında ne fark var diye hep merak ederdim. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.

Alıntı yaptığınız mesajdaki bilgilerin büyük kısmı yanlış. Valf sayısı ile motorun gücü ve arabanın seriliği arasında bir oran yoktur.

Birkaç mesaj üstte O.B.K nın verdiği konuyu incelemenizi tavsiye ederim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Biri bana bu VALF meselesini anlatsın.8-16 arası fark nedir?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.453