Şimdi Ara

Biri bana bu VALF meselesini anlatsın.8-16 arası fark nedir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
144.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor hava/yakıt karışımının silindir içerisinde yanması (patlaması) sonucu güç üreten bir birimdir. Bu birimin sağlıklı çalışabilmesi için patlamanın kapalı bir haznede gerçekleşmesi gerekir, yoksa patlama ile açığa çıkan güç silindirin hareketin sağlayamayacak ve bu güç işe çevrilemeyecektir. Haliyle silindirin içerisinde hareket ettiği ve hava/yakıt karışımının içinde yakıldığı yanma haznesi adı verilen bölüme bir biçimde hava/yakıt karışımının verilmesi ve bir biçimde yanma sonrası oluşan atık gazların yanma haznesinden tahliye edilerek bir sonraki yanma için temizlenmesi gerekir. Motorlarda bu iki işlevi yerine getiren emme ve egsoz subapları veya ingilizce adıyla valve (valf diye okunur) vardır. Bu subapların sayısı ise silindir sayısı ve kullanılan teknolojiye göre değişir. Mesela her silindirde bir emme ve bir egsoz subabı varsa ve araç 4 silindirli bir motora sahipse o arabada 8 subap vardır. Eğer silindir başına bir emme ve iki egsoz subabı varsa ve yine 4 silindirli bir motor varsa bu 12 subaplı bir motordur. 16 subaplı 4 silindirli motorlarda ise silindir başına 2 emme ve 2 de egsoz subabı vardır. Yani bu motorlar daha rahat nefes alır ve daha rahat nefes verir. Haliyle daha (özellikle yüksek devirlerde) güçlüdür.

    Teknoloji olarak ise genelde 16 subap motorlar 8 subaplılardan daha teknolojiktir denebilir ama istisna durumlarda vardır. Güç sıralamasında ise sadece subap sayısı değil bu subapların kontrol ediliş biçimleri de önemlidir. Mesela 16 subap olup ta tek egzantrik veya çift egzantrikli olma durumu veya değişken subap zamanlaması sağlayan sistemlerin varlığı gibi etkenler hem motorun teknoloji düzeyiyle alakalıdır hem de üretebileceği güç miktarını belirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    motor bilginiz de pek yokmuş şöle güzelcene anlatayım,
    8v motor eski teknolojidir, doğrudur.. bakmayın yeni audi a3de, golf te kullanıldığına.. 97de üretilmiş motor kullanılıyor hala..
    16v hem daha güçlüdür, hem daha az yakar..
    örnek olark;
    golf4 de kullanılan motorlarda;
    golf 1.6 8v 100hp
    golf 1.6 16v 105hp
    golf5 de kullanılan motorlarda
    golf 1.6 8v 100hp
    golf 1.6 16v (FSI) 115hp

    hep 16v olan daha az yakıt tüketip daha seridir..
    otomobil alırken önemlidir.. aynı otomobilin 16v'ı olan modeli varsa kesinlikle tercih edilmelidir.
    Motor hava/yakıt karışımının silindir içerisinde yanması (patlaması) sonucu güç üreten bir birimdir. Bu birimin sağlıklı çalışabilmesi için patlamanın kapalı bir haznede gerçekleşmesi gerekir, yoksa patlama ile açığa çıkan güç silindirin hareketin sağlayamayacak ve bu güç işe çevrilemeyecektir. Haliyle silindirin içerisinde hareket ettiği ve hava/yakıt karışımının içinde yakıldığı yanma haznesi adı verilen bölüme bir biçimde hava/yakıt karışımının verilmesi ve bir biçimde yanma sonrası oluşan atık gazların yanma haznesinden tahliye edilerek bir sonraki yanma için temizlenmesi gerekir. Motorlarda bu iki işlevi yerine getiren emme ve egsoz subapları veya ingilizce adıyla valve (valf diye okunur) vardır. Bu subapların sayısı ise silindir sayısı ve kullanılan teknolojiye göre değişir. Mesela her silindirde bir emme ve bir egsoz subabı varsa ve araç 4 silindirli bir motora sahipse o arabada 8 subap vardır. Eğer silindir başına bir emme ve iki egsoz subabı varsa ve yine 4 silindirli bir motor varsa bu 12 subaplı bir motordur. 16 subaplı 4 silindirli motorlarda ise silindir başına 2 emme ve 2 de egsoz subabı vardır. Yani bu motorlar daha rahat nefes alır ve daha rahat nefes verir. Haliyle daha (özellikle yüksek devirlerde) güçlüdür.

    Teknoloji olarak ise genelde 16 subap motorlar 8 subaplılardan daha teknolojiktir denebilir ama istisna durumlarda vardır. Güç sıralamasında ise sadece subap sayısı değil bu subapların kontrol ediliş biçimleri de önemlidir. Mesela 16 subap olup ta tek egzantrik veya çift egzantrikli olma durumu veya değişken subap zamanlaması sağlayan sistemlerin varlığı gibi etkenler hem motorun teknoloji düzeyiyle alakalıdır hem de üretebileceği güç miktarını belirler.
  • Bazı araçlarda 16V yazıyor.Bu valf nedir basitce.Ne işe yarar.Motor konusunda pek fazla bılgım yok.Arac satın alırken tercıhımızde bunu gozonunde bulundurmalı mıyız?8 valf motorlar eski teknolojı denılıyor dogru mu?



  • motor bilginiz de pek yokmuş şöle güzelcene anlatayım,
    8v motor eski teknolojidir, doğrudur.. bakmayın yeni audi a3de, golf te kullanıldığına.. 97de üretilmiş motor kullanılıyor hala..
    16v hem daha güçlüdür, hem daha az yakar..
    örnek olark;
    golf4 de kullanılan motorlarda;
    golf 1.6 8v 100hp
    golf 1.6 16v 105hp
    golf5 de kullanılan motorlarda
    golf 1.6 8v 100hp
    golf 1.6 16v (FSI) 115hp

    hep 16v olan daha az yakıt tüketip daha seridir..
    otomobil alırken önemlidir.. aynı otomobilin 16v'ı olan modeli varsa kesinlikle tercih edilmelidir.
  • Tesekkur ederim.Bu bılgıler ancak bu kadar doyurucu olabilirdi.Güzel yazmıs ve anlatmıssınız.Schekil arkadasım bazı rakamlar vermıssın,güç bakımından cok yuksek değerlerde bır fark goremedım 8 ve 16 valf arasında.Tabi yakıt degerlerını bılemem.
  • Basit olarak;

    16 Valflı bir araba kendini 3500 devirden sonra gösterir. Alt devirlerde cansızdır.

    8 Valflı araba 3500 - 4000 devirden sonra ölür. Fakat alt devirlerde güçlüdür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mufettis74

    Tesekkur ederim.Bu bılgıler ancak bu kadar doyurucu olabilirdi.Güzel yazmıs ve anlatmıssınız.Schekil arkadasım bazı rakamlar vermıssın,güç bakımından cok yuksek değerlerde bır fark goremedım 8 ve 16 valf arasında.Tabi yakıt degerlerını bılemem.


    ben daha güçlüdür demedim zaten, daha seridir dedim.. aracın seriliğini belirleyen sadece kağıt üzerindeki 5hp değildir ( :
    sırf kağıt üzerinde tatmin olmaksa amaç buyrun;
    2.0 8v 115hp (VW'in new beetleda filan kullandığı bi motor)
    2.0 16v 150hp (vw golf mk3 gti)
    ayrıca 90-00 arası çıkan birsürü aracın 2.0larının hep 2 seçeneği olmuştur, 8v ve 16v..
    tempra 2.0 8v 115hp
    tempra 2.0 16v 150hp
    gibi bir çok örnek var..
    ve o dönemki rakamlar ne hikmetse fix 115 ve 150 ( :
  • yanıtlar için tşkr ederım.
  • 16Valf / 8Valf karşılaştırmasındansa, silindir başına 2Valf / silindir başına 4Valf karşılaştırması yapmak daha doğru bir tanımlama olacak sanırım. Silindir başına çok valfli sistemlerin daha iyi olmasının sebebini en basit şekliyle anlatmaya çalışayım:

    Arkadaşlarında belirttiği gibi, valflerin görevi, yanma odasına gerekli havayı almak ve yanmadan sonra da yanma odasında oluşan egzost gazını dışarıya atmaktır. Yani, silindir başına 2Valf modellerde 1 emme, bir de egzost falfi bulunurken, 4Valf modellerde 2emme 2de egzost valfi bulunur.

    Örnek kolay olsun diye, yanma odası hacmini 100cc olarak alalım. Diyelim ki, bir yanma için enjektör 10cc yakıt püskürtüyor, Kalan 90cc ise valten gelen temiz hava ile dolacak. Silindir başına 2valf olan sistemdeki tek emme valfi, yanma için gerekli 90cc' lik havayı almak için 0,2 saniye açık kalmalı ise, 4valf olan sistemdeki 2 emme valfi, aynı miktardaki havayı yanma odasına 0,1saniyede alabilir. Aynı şey egzost valfleri için de geçerlidir. Daha çok valf, daha hızlı tahliye ve doldurma demektir.

    Bu durumda her bir yanma için gereken süre azalacağından, motor aynı sürede daha fazla yanma gerçekleştirecektir. Örneğin kabaca, silindir başına 2Valfli bir motor, 10 saniyede 5 yanma yapıyorsa, 4Valfli bir motor 9 yanma yapacaktır. Bu hızlı yanma döngüsü, aracın performansını arttırmakla bilikte, kompresyonunda da iyileşme sağlar.

    Olay çok kabaca bundan ibarettir. (Yanma işlemi için verdiğim sayısal değerler örnek kolay olsun diye verilmiştir, gerçeğe yakın değerler değildir.)
  • güzel bilgiler vermişsiniz. teşekkür ederim, yaralı oldu gerçekten. benim aracın yüksek devirdeki isteksizliğinin nedenini de anlamış oldum.
  • kesinlikle farkediyo. daha önceki 86 beygirlik 8v arabamla şimdiki 103 beygirlik 16v arabam arasında çok fark var, hem de bu daha ağır olduğu halde. o kadar fark bu üç-beş beygirden olamaz. 16v olduğu için...
  • Arkadaslar bu valf olayıda bılgısayardakı ram gibi olmasın.Ram'ler de benım bıldıgım oncelerı 16 mb idi.Katlanarak arttı ve şimdi 1024 mblara kadar cıktı.bu valf sayısında da sanırım yıllara göre artış olmuş.Belkı yakında 16 valf yerıne 32 valflerde cıkacaktır veya cıkmıstır haberımız yoktur.
  • pekiii piston caplari asagi yukari ayni cok fazla fark yok yani santimetre ler bazinda
    8 valve li motorun valf lerini gordum ama 16 yi gormedim soruda bu sanirim valf leri koyacak yer sinirli oldugundan 16 tane valf 8 valf e gore daha kucuk valf ler olmasi lazim yani silindirin icine disina acilan pncere capi toplamda asagi yukarii ayni oluyor
    buda cok fazla bir etki yapmiyor sanirim,yani yukarida da dendigi gibi 5 pk lik bir artis falan oluyor
    bir bakima belki arkadasin sorusuna da yanit oldu belki yani 32 valfi sigdiramayiz herhalde
    yada sigdirsak ta onlari hareket ettirmek icin bircok duzenege ihtiyac var

    acaba performanstaki artisin sebebi hava nin yakitin iki ayri kanaldan girip silindirin icine daha iyi dagilmasi mi acaba
  • Kia ile Yarisin motor hacimleri farklı bu 1. Kia da VGT var bu 2. Bu iki faktör aradaki güç farkının çok daha büyük bir kısmını açıklar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Sanırım burda en mantıklı cevap ZMY3435 adlı arkadaştan gelmiş...

    güç ,birim zamanda yapılan iş olduğuna göre burda valf sayısının artması birim zamanda yapılan işin (az zamanda çok iş muhabbeti::))artmasını dolayısıyla beygir gücünün artmasını sağlar...

    mesela hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları olmasına rağmen Kia rio 1.5 dizel 110 beygir yaris dizel 90 beygir neden? çünkü rio 16 valfli yaris 8 valfli..16 valfli bir motor beygir gücü ve tork açısından büyük farka sahip olacakdır...

    ancak 8 valfli motorun düşük devirlerde daha avantajlı olduğunu söyleyen arkadaş da haklı..çünkü 0-100 hızlanmada yaris riodan yaklaşık 1 saniye daha iyi...

    işleri bitirip güç konusuna geçtikten sonra, açtığım konuda bu valf konusunada matematiksel formüllerle değimmeye çalışacağım..
    quote:

    Orjinalden alıntı: ZMY3435

    16Valf / 8Valf karşılaştırmasındansa, silindir başına 2Valf / silindir başına 4Valf karşılaştırması yapmak daha doğru bir tanımlama olacak sanırım. Silindir başına çok valfli sistemlerin daha iyi olmasının sebebini en basit şekliyle anlatmaya çalışayım:

    Arkadaşlarında belirttiği gibi, valflerin görevi, yanma odasına gerekli havayı almak ve yanmadan sonra da yanma odasında oluşan egzost gazını dışarıya atmaktır. Yani, silindir başına 2Valf modellerde 1 emme, bir de egzost falfi bulunurken, 4Valf modellerde 2emme 2de egzost valfi bulunur.

    Örnek kolay olsun diye, yanma odası hacmini 100cc olarak alalım. Diyelim ki, bir yanma için enjektör 10cc yakıt püskürtüyor, Kalan 90cc ise valten gelen temiz hava ile dolacak. Silindir başına 2valf olan sistemdeki tek emme valfi, yanma için gerekli 90cc' lik havayı almak için 0,2 saniye açık kalmalı ise, 4valf olan sistemdeki 2 emme valfi, aynı miktardaki havayı yanma odasına 0,1saniyede alabilir. Aynı şey egzost valfleri için de geçerlidir. Daha çok valf, daha hızlı tahliye ve doldurma demektir.

    Bu durumda her bir yanma için gereken süre azalacağından, motor aynı sürede daha fazla yanma gerçekleştirecektir. Örneğin kabaca, silindir başına 2Valfli bir motor, 10 saniyede 5 yanma yapıyorsa, 4Valfli bir motor 9 yanma yapacaktır. Bu hızlı yanma döngüsü, aracın performansını arttırmakla bilikte, kompresyonunda da iyileşme sağlar.

    Olay çok kabaca bundan ibarettir. (Yanma işlemi için verdiğim sayısal değerler örnek kolay olsun diye verilmiştir, gerçeğe yakın değerler değildir.)


  • VGT sistemi motorun düşük devirlerinde de turbonun çalışmasını sağlayan bir sistem... max beygir gücü yüksek devirde sözkonusu olduğu için bu sistemin beygir gücü üstüne çok fazla bir etkisi olduğunu sanmıyorum...




    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Kia ile Yarisin motor hacimleri farklı bu 1. Kia da VGT var bu 2. Bu iki faktör aradaki güç farkının çok daha büyük bir kısmını açıklar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Sanırım burda en mantıklı cevap ZMY3435 adlı arkadaştan gelmiş...

    güç ,birim zamanda yapılan iş olduğuna göre burda valf sayısının artması birim zamanda yapılan işin (az zamanda çok iş muhabbeti::))artmasını dolayısıyla beygir gücünün artmasını sağlar...

    mesela hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları olmasına rağmen Kia rio 1.5 dizel 110 beygir yaris dizel 90 beygir neden? çünkü rio 16 valfli yaris 8 valfli..16 valfli bir motor beygir gücü ve tork açısından büyük farka sahip olacakdır...

    ancak 8 valfli motorun düşük devirlerde daha avantajlı olduğunu söyleyen arkadaş da haklı..çünkü 0-100 hızlanmada yaris riodan yaklaşık 1 saniye daha iyi...

    işleri bitirip güç konusuna geçtikten sonra, açtığım konuda bu valf konusunada matematiksel formüllerle değimmeye çalışacağım..
    quote:

    Orjinalden alıntı: ZMY3435

    16Valf / 8Valf karşılaştırmasındansa, silindir başına 2Valf / silindir başına 4Valf karşılaştırması yapmak daha doğru bir tanımlama olacak sanırım. Silindir başına çok valfli sistemlerin daha iyi olmasının sebebini en basit şekliyle anlatmaya çalışayım:

    Arkadaşlarında belirttiği gibi, valflerin görevi, yanma odasına gerekli havayı almak ve yanmadan sonra da yanma odasında oluşan egzost gazını dışarıya atmaktır. Yani, silindir başına 2Valf modellerde 1 emme, bir de egzost falfi bulunurken, 4Valf modellerde 2emme 2de egzost valfi bulunur.

    Örnek kolay olsun diye, yanma odası hacmini 100cc olarak alalım. Diyelim ki, bir yanma için enjektör 10cc yakıt püskürtüyor, Kalan 90cc ise valten gelen temiz hava ile dolacak. Silindir başına 2valf olan sistemdeki tek emme valfi, yanma için gerekli 90cc' lik havayı almak için 0,2 saniye açık kalmalı ise, 4valf olan sistemdeki 2 emme valfi, aynı miktardaki havayı yanma odasına 0,1saniyede alabilir. Aynı şey egzost valfleri için de geçerlidir. Daha çok valf, daha hızlı tahliye ve doldurma demektir.

    Bu durumda her bir yanma için gereken süre azalacağından, motor aynı sürede daha fazla yanma gerçekleştirecektir. Örneğin kabaca, silindir başına 2Valfli bir motor, 10 saniyede 5 yanma yapıyorsa, 4Valfli bir motor 9 yanma yapacaktır. Bu hızlı yanma döngüsü, aracın performansını arttırmakla bilikte, kompresyonunda da iyileşme sağlar.

    Olay çok kabaca bundan ibarettir. (Yanma işlemi için verdiğim sayısal değerler örnek kolay olsun diye verilmiştir, gerçeğe yakın değerler değildir.)



  • Demekki Bi KAç Valf Arabaya Neler yapıyormuş ???
    Hiç Dikkat Etmezdim 16 Valve Olsun 8 Valve Olsun Ama
    Bu Bilgilerden Sonra Dikkat Edicem Artık.
    Bu Forumdaki Bizi Aydınlatan Herkese teşekkürler :)
  • en güzeli 12valve hem az yakar hem performansı iidir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mufettis74

    Arkadaslar bu valf olayıda bılgısayardakı ram gibi olmasın.Ram'ler de benım bıldıgım oncelerı 16 mb idi.Katlanarak arttı ve şimdi 1024 mblara kadar cıktı.bu valf sayısında da sanırım yıllara göre artış olmuş.Belkı yakında 16 valf yerıne 32 valflerde cıkacaktır veya cıkmıstır haberımız yoktur.


    32 valfli arabalar mevcuttur. Örneğin Aston Martin Vantage , Audi A8 4,2 Quattro gibi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90


    quote:

    Orjinalden alıntı: mufettis74

    Arkadaslar bu valf olayıda bılgısayardakı ram gibi olmasın.Ram'ler de benım bıldıgım oncelerı 16 mb idi.Katlanarak arttı ve şimdi 1024 mblara kadar cıktı.bu valf sayısında da sanırım yıllara göre artış olmuş.Belkı yakında 16 valf yerıne 32 valflerde cıkacaktır veya cıkmıstır haberımız yoktur.


    32 valfli arabalar mevcuttur. Örneğin Aston Martin Vantage , Audi A8 4,2 Quattro gibi.


    İlk mesajımda anlattığım üzere bu tartışmayı toplam valf sayısı yerine silindir başına valf sayısı üzerinden yapmak durumundayız.

    Bahsettiğiniz arabalar 32 Valf'lidir, çünkü ikisi de 32/4=8 silindirlidir. Bu kadar uç örneklere bakmaya gerek yok, FIAT Bravo HGT 5 silindirli motora sahiptir ve valf sayısı 20' dir.

    Maddenin atalet özelliğinden ve söz konusu sistemlerin yüksek maliyetlerinden yola çıkarak, üreticilerin neden silindir başına 4 valften fazlasını kullanmadığını ya da bu teknolojinin üzerine gidilmediğini anlayabiliriz. Valfleri ve silindir kapaklarını bırakın, bu valfleri çalıştıran egzantrik milleri ve bağlı sistemler de oldukça maliyetli parçalardır.

    Herkes bilir, üstten çift egzantrik diye bir şey var. Bu sistemlerde her egzantrik mili, silindir başına iki olmak üzere toplam 8 valfe bağlıdır. Silindir başına ikişer valf daha eklemek için ya ekstradan 3. bir egzantrik miline ya da eskisine göre daha ağır iki egzantrik miline ihtiyaç duyulur.

    Falan filan...
  • 32 valf var mı diye sorulmuş, 48 valf arabalar da var 12 silindir x 4. yani yine silindir basına 4 valf kullanılmış anlasılan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xeon82

    32 valf var mı diye sorulmuş, 48 valf arabalar da var 12 silindir x 4. yani yine silindir basına 4 valf kullanılmış anlasılan


    silindir adedıne dusen valf onemlı degılmıdır nissan ınfınıtı dede 32 valf vardı tam emın degılım ama oyle olmalıydı
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.