Şimdi Ara

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ [ANA KONU] (GEÇİŞ 65.65 TL) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
444
Cevap
8
Favori
21.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Bizim paramizla yapilan kopruden gecmek icin para oduyoruz

    135 tl den 90 tl ye dustugunde 45 tl kar ettik sanip, aslinda 90 tl soyuldugumuzun farkina bile varmiyoruz.

    Iste biz boyle bir milletiz.

    Bu köprüyü özel firma kendi yatırımı ile yaptıı, devletten bir kuruş para çıkmadı, o yüzden boğaz köprüsüne göre daha pahalı geçiş ücreti var.

    Tabii bu köprünün bana sorarsanız bir takım yanlışlıkları var, mesela günde 40 binden az araç geçerse 40 bine devlet tamamlıyor (eksik araçların geçiş ücretini ödüyor yani). Yani 40 binden az araç geçmezde (boğaz köprülerin birisinden 400 bin araç geçer) ama sonuçta devlet bizim vergilerle bir işletmeye sıfır risk garanti sunuyor. Yine dediğim gibi o farkı vergilerimizle kapatmaya gerek kalmayacak ama halkın parasını bir işletmenin sıfır riske çalışmasını garantilemek yine mantıklı gelmiyor bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: Closer

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: Closer

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: eyönetmen

    Paylaştığınız yazıyı okudum,o yazıyı yazan arkadaş bazı şeyleri bilerek yada bilmeden eksik bırakmış olabilir.

    Köprüyü yapan konsorsiyum sadece köprüyü yapmıyor,433 km lik İstanbul-İzmir otoyolunuda şu anda yapıyor. Köprü maliyeti 1,1 milyar dolar. Köprü ile beraber İzmir-İstanbul otoyolunun maliyeti 7,5 milyar dolar tutarında.

    Projeyi üstlenen konsorsiyum,5 milyar dolar krediyi,Akbank,Finansbank,İş Bankası,Yapı Kredi,Garanti Bankası,Vakıfbank,Ziraat Bankası,Halkbank ve Alman Deutsche Bank dahil 9 bankadan sağlamıştır. 1,4 milyar dolarda Özsermaye koymuştur. Banka başına yaklaşık 550 milyon dolar bir finansman vardır. Çekilen kredi faiziyle geri ödenecektir.

    Köprünün yapım dahil işletme süresi 22 yıl 4 aydır. Bugünkü açılıştan itibaren 15 yıl 4 ay köprüyü ve otoyolu işletme süresi kalmıştır. Bu süre içerisindeki bakım onarım maliyeti özel şirkete aittir. Süre bitiminde köprü ve otoyolların işletmesi devlete geçecektir.



    ee sonuçta gene peşkeş çekiliyor.

    sonuç değişmedi miktar değişti.

    Arkadaş projenin her tarafında ülke adına 50 tane yararlı şey var sen hala peşkeşten bahsediyosun. Firma cebinden para çıkarıp bu köprüyü yapsa hiç de para veya kullanım hakkı talep etmese yine bi kulp bulurdunuz hatta ekstra para felan vermelerini beklerdiniz bundan da adım gibi eminim ironi felan yapmıyorum çünkü öyle bi düşünce yapısına sahip bi çok arkadaş.

    ehh saçmalayın ya.

    arkadaşım proje yanlış, ülke yararına 50 tane şey var diyorsun açıkçası 3 tane bile yok. istanbul izmir arası geçiş ne çok zordu, nede sorunluydu. bayramlar dışında bir sıkıntı zaten yaşanmıyordu.

    bak projede alt tarafa demiryolu geçişi yapılacaktı, iptal edildi. o olsa antalya'ya demiryolu uzatılsa antalya istanbul arası meyve sebze taşımacılığı bu şekilde yapılsa ciddi yararı olurdu örneğin. hem kamyonlar çekilir hem yolcu taşımacılığı için alternatif olurdu.

    projeye devlet garantisi olmadan hiçbir bankanın kredi vermemesinin çok basit bir sebebi var. yanlış olması.

    doğruya doğru yanlışa yanlış demezsek bu ülke düzelmez. bak marmaray doğru, avrasya tüneli bağlantılar düzgün yapılırsa doğru örneğin. bu kadar basit.

    resmen havuz medyasını beslemek için bizim vergiler çarçur edilecek. gör bak seneye kaç araç geçti diye sorulacak, asla cevap alamayacaksın hatta devlet sırrı yapacaklar.

    Hocam eğri oturup doğru konuşalım, senin de şu kurduğun hiç bi cümleede elle tutulur olumsuz birşey yok. Bu tür anlaşmalarda illaki gizli kalan kısımlar olur. Senin de bu forumdaki arakadaşlarında tam olarak cümleleri yerli yerine oturtamamalarının sebebi tam olarak bu. İçgüdüsel olarak bi laf atmaya çalışıyolar ama alt yapı sağlam olmadığı için çoğunun kurduğu cümleler boş. SAdece eleştiri amaçlı.


    Bu projeye sadece at gözlüğüyle bakmak ap ayrı bi yanlış. Bu projenin göç konusunda bile yardımcı olabileceğini unutuyorsunuz. İstanbul dışında para kazanılmıyor bu ülkede. Şuan en azından bu hat sayesinde istanbul belki bi nebze rahatlıyacak.

    Devlet garantisi olmadan bankaların kredi vermemesi diyosunda kredi veren bankaların bir çoğu zaten devletin ta kendisi. Ayrıca devlet garantisi olsa ne olmasa ne sonuç olarak ordan gelecek bi faiz var ve o faiz yine ülkede kalmıyacak mı ?

    Bahsettiğin raylı sistem sonradan da eklenebilir statik hesaplar doğru yapılırsa.

    Marmaray bence de doğru bi projeydi ancak daha düzgün çözülebilirdi. Ancak ona da hatırlarsan insanlar binmemek kullanmamak adına kampanyalar başlattı. Şuan marmarayı kullanmayalım diyen gazetecileri bile ne hikmetse her gün kullanırken görüyoruz. Emin ol şu köprüyü çok fazla insan kullanıcak sen her ne kadar o kotayı dolduramayacağımızı düşünsen de çünkü köprüden sonraki yol düz bi yol olsa dersin ki basıyım gidiyim ancak o yol hakikaten çekilecek gibi değil. Hem parana hem canına yazık. Ben sanmıyorum ki o körfezi geçen bir insan evladı tekrar o yolu kullanmak istesin o kadar net söylüyorum.

    abovvv

    sen cidden ytü'de mi okuyorsun şimdi.sevgili okulum, vallahi bu ülkenin durumu vahim bile değil artık. statik hesaplar doğru yapılırsa ne güzel kardeşim, asma köprüyü mü çökerteceksin. ağırlık dengesi, halat kalınlığı gibi şeyler var. projeden bir kez çıkarsa dönüşü yok o işin.

    marmaray için kimse kampanya falan başlatmadı, 3-4 gerizekalı su alıyor dedi o kadar. zaten marmaray akp projesi de değil. hatta ülkenin yaptığı en doğru işlerden halen bağlantıları yapılacak.

    o köprüyü o fiyata çok fazla insan kullanmaz, zira körfezi dolanmak 60 tl daha ucuza geliyor. artı kamyonlara zorunlu olacaksa o yol zaten rahatlar.

    küçük şehirle büyük şehir arasınaki yollar küçük şehrin daha da küçülmesi anlamına gelir, biryerin gelişmesi için vergi teşviği, cazibe yaratmak gibi şeyleri düşünmelisin.

    arkadaşım devlet garantisi nedir bir bak istersen, köprüden geçilmezse biz ödüyoruz, bankaların kredi vermeme sebebi ise kotanın dolmayacak olması. takdir edersinki bankalar feribotu kullanan araç sayısına bakacak kadar zekidir.

    bankacılık kanunları konusunda da hiçbir fikrin yok, bankanın devlet bankası olması boş kredi verebilmesi anlamına gelmiyor. bddk diye bir şey var, hoş güya bağımsız olması gerekiyor ama durum ortada.

    son mesajım bu kadar saçmalığa katlanmam imkansız neresini düzelteyim söylediğin şeylerin.



    Yahu dinime küfreden müslüman olsa.. Ne alakası var şimdi ağırlık dengesiymiş halat kalınlığıymış? Rezonans desen anlarım da halat kalınlığı ne alaka şimdi yani. Zaten o köprü taşıyabileceği ağırlığın bilmem kaç kat fazlası olucakmış gibi düşünülüyor ki en kötü durumda bile taşıyabilsin diye. Raylı sistem hattı o köprüden geçmese de olur. Körfezi dolaşsa bile yht nin adam akıllı hızlarda çalıştıktan sonra kaybı ne olabilir ki? Yahut yeni köprü yapılsa haliçe yapıldığı gibi ne farkeder ki ?

    1 sene sonra bu yorumumu alıntıla eğer bu köprü belirlenen kotayı dolduramazsa senden özür dileyeceğim. Doldurursa da özrün sana kalsın.

    Eğer kota dolmazsa devlet cebinden öder ödemesine ama onca edilen tasarruf olucak bu köprü sayesinde. çıkartıp o tasarrufun içinden ödemek çok mu zor olur kotanın kapanması için gereklı kısmı. zor olsa bile kardan zarar etmiş olunmaz mı?

    Devlet zaten bu işe güvenerek girmiş neden devlet onayı olmasın? Bütün anlaşmaları biliyo musun da atıp tutuyosun yok devlet madem güvence veriyor kendi kendine neden yapmıyo diyosun.

    Hadi diyelim devlet kendi bütçesiyle yapmaya kalkıştı bu köprüyü. Sen şimdi kalktın elindeki bütün parayı bi yatırıma bağladın. 5 yıl boyunca da elindeki para anca kendini geri toplayacak. Mantıklı mı yani 5 yıl boyunca bütün paranı bi köprüye bağlaman? Zaten bu köprüyü başka bi firmaya yaptırmaktaki asıl sebep, başkasına bu işi yaptırıp eldeki parayla başka yatırımlar yapmak.

    Köprü başkasının parasıyla yapılırken elindeki parayla başka yatırımlar yapsan, hadi köprün de zarar etmiş olsa.. Yeni yaptığın yatırımdan edeceğin karla o köprünün zararını ödesen gelecek 5-10 yılda 2 yatırımdan da yine kardasın yine kardasın. Çünkü senin malın bu. Bu köprüye bağlanan para da öyle devlet bütçesinin bi kısmıyla da köprü yapsın diyebileceğin rakamlar da değil bunları da unutmamak lazım!

    Not olarak eklemem gerekirse buraya para bağlayan adam da gerizekalı değil afedersin. Bugün bankadan 100 lira para çeksen 20 lira faiz istiyo nerdeyse. Bi köprü yapacak kadar parayı kaç yıl boyunca kullanamayacak olan adam da kar etsin dimi. Bugün senden 100milyar alsam 15 yıl sonra o 100 milyarın değeri ne olucak ki? Yani aradaki farkı hesaplamdan direk duyan insanlar kazıklandık gözüyle bakıyor ama işte gel de anlat.

    Şehircilikte bile geçer yolun gittiği yere yaşamda gider diye. Sen de tam aksini söylüyosun.

    Neyse sen cevap atma da ben de yanıtlamak zorunda kalmıyım zira ben burda seninle tartışmaya çalışırken sen rencide etmeye çalışarak üste çıktığını felan sanıyosun ben de seni yanıtsız bırakasım gelmiyor o yüzden uzatmayalım sen kendince haklı ol ben de kendimce,
    iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Closer -- 1 Temmuz 2016; 22:01:31 >




  • hedef sayı tutmazsa ucu yine bize dokunacak,geçmeyenden de para alacak devletimiz deli dumrul gibi geçenden de geçmeyenden de aldığı gibi..
    ayrıca 90 tl nedir ya karşıya geçmek için.. hep bir çakallık.. arabanın normal yoldan harcadığı yakıta göre fiyat biçiyorlar, daha az yakıt harcasaydı daha düşük fiyat çekerlerdi fırsatçılar
  • Arkadaşlar, İstanbul tarafından Tem den giderken Dilovası sapağından mı gireceğiz? Yönlendirici tabela falan var mı? Özellikle giden arkadaşlar cevaplayabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sorrento -- 2 Temmuz 2016; 1:48:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek yon gecis ucreti mi 89 lira?

    Yoksa bogaz koprulerindeki gibi sadece 1 yonde mi ucret aliniyor, yani bursaya gidip gelen bir arac toplamda 89 lira mi 178 lira mi odeyecek?

    Bilgisi olan paylasabilirse sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de bunun Altinova-Orhangazi kazığı var. Kısacık yol 8.25 TL. O kadar para alıyorsunuz, hiç olmazsa Bursa Otobanina baglayaydiniz.

    Artık KATAR para katmıyor galiba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duratorq kullanıcısına yanıt
    178 tl hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün ilgili yollari ve köprüyü kullandım. Sıfır otoyol tertemiz :) Herşey güzelde şu yurdum insanı arabaları çekmiş Köprüde sağa selfie çılgınlığı doruk yapmıştı. Allah muhafaza bir kaza olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ahahahahh gene size konuşacak konu çıkmış ne çok hesap kitap biliyorsunuz vayy be görende köprüyü kendileri yapmışta hesap kitap biliyor sanacak sadece size şunu söyleyeyim o 5.5 saat var ya o kadar çok şey değiştirecek ki 9.5 saatte trafik ile bayram da çekeceğim o yol ve harcayacağım benzin mazot ta cabası o paarayı oraya vereceğime gider 90 tl ye veririm 5.5 saat sevidklerimle daha fazla görüşürüm daha iyi te önümüz bayram göreceksiniz çatır çatır geçenleri bayramdan sonra düzene girer sistem.. Ayrıyetten 9.5 saat yolculuk yapmakla 3.5 saat yolculuk yapmak arasında kaza yapma riskinin artma ihtimali daha fazladır..

    Ha bu arada Marmaray 'a da çok yazıp çizdiniz binmeyeceğiz dediniz 150 milyonu geçti taşınan kişi sayısı, metrobüs içinde demediğiniz kalmadı zamanında ama hepiniz onsuz yaşamıyorsunuz.. ki ben memnunum metrobüste oturma fırsatı bulamıyorum belki ama en azından o yan yol da sağ da ve sol da giden araçlardan daha hızlı gideceğim yere ulaştığımı kaç kez şahit oldum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x2yk -- 2 Temmuz 2016; 4:26:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Benim anlamadığım, her haber sitesinde İstanbul - İzmir yolunun köprü sayesinde 9 saatten 3.5 saate ineceği yazıyor. Ya arkadaş niye körfezi dolansınlar ki otobüsler bile eskihisardan feribotla geçmiyor mu? Bayram ve tatil zamanı hariç feribotta beklemiyorsunuz bile. Kaç sefer sıfır kuyrukta geçtim indi bindi 45-50dk. Yalova-İzmir de 400km. Zaten köprüyü geçse dahi molasız ortalama 120km/h sabit hızla gidilmesi mümkün değil. Nasıl oluyor da 3.5 saatte gidiliyormuş? İzmir-Bursa arası 4 saat. Bursa-İzmir arası otoyol çalışmasında hiç bir ilerleme çalışma yok. Lütfen bunları da görelim, alkışlayan varsa bilsin yani.
    Geçiş ücreti ile ilgili tartışmalar ayrı bir konu ama o kısma da şunu söyleyeyim. Cumhurbaşkanı açılışta belli bir süre indirimli geçileceğini müjdeleyecek o kesin. Bayramda bedava olabilir ama Cuma-Cumartesi kimse beklemesin öyle bir şey, aksi takdirde o köprüdeki yoğunluğu düşünemiyorum. Herhalde İstanbul Ataşehirden köprü kuyruğu başlar. Geçiş ücretinin vapurla aynı hatta bir miktar yüksek olması makul ama ben öyle 4 dakikada geçileceğini sanmıyorum. Köprü gişe kuyruğu diye birşey var. Avrupa-Anadolu geçişinde gece belli saatler dışında 4 dakikada geçen var mı? 3.5 saat İstanbul-İzmir arası hayalden öte birşey değil.


    Rasyonel bir yorum.
    Gözden kaçmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar köprü fiyatı tünele dahil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 tl mi ;

    3 tl olması lazım
  • Çok yüksek
  • sırf muhalefet olmak için yapılan eleştirileri haksız bulmakla birlikte ben izmir'e aracımla sık sık giden birisiyim ve fiyatlar bu haldeyken kullanmam mümkün değil.

    bakırköy'de oturuyorum ve köprüye gitmek için onlarca liralık yakıt yakıcam, köprüye gelip 90tl yakıt parası ödeyeceğim ve oradan izmir'e gideceğim. tuzla'da oturan adam için köprü tamam ama başka vatandaş için çok avantajlı değil bence. yenikapı'dan binerim ido'ya öyle giderim...
  • Alıntıdır;

    Osman Gazi Köprüsü’nün maliyeti 1 milyar Amerikan Doları civarındadır. Yapımına harcanan bu paranın tamamı aralarında Halkbank ve Vakıflar Bankası gibi devlet bankalarının da olduğu dokuz bankadan AKP'nin verdiği gelir garantisi karşılığı kredi olarak temin edilmiş ve müteahhidin (yüklenicinin) cebinden hiç para çıkmamıştır.

    Köprü dahil 12 km otoyol geçiş ücreti 35 USD + KDV'dir. Bu bedeli öder geçersiniz geçmezsiniz, o sizin cebinizdir beni ilgilendirmez.

    Çok başarılı AKP iktidarı tarafından yükleniciye verilen araç geçiş garantisi günlük 40.000 araçtır. Şu anda İstanbul'da iki köprüden Anadolu istikametine geçen araç sayısı günde ortalama 200.000 araçtır. Sizce, bunların kaçı Bursa-İzmir istikametine gitmektedir?

    KDV hariç Osman Gazi Köprüsü’nün günlük gelir garantisi 1.400.000 USD, yıllık gelir garantisi ise 511.000.000 USD'dir. Araç geçerse geçenler, geçmezse bütçeden yükleniciye ödenecektir.

    Bu ödemeler her gün 15 Temmuz 2035 tarihine kadar taahhüt edilmiştir. Bu tarihe kadar toplam KDV hariç en az 9 milyar 709 milyon USD para yüklenicinin kasasına girecektir.

    Özetle tekrar edeyim; yüklenici cebinden hiç para koymadan 2035 yılına kadar her sene 511 milyon USD parayı kasasına koyacaktır. Sizin hiç böyle gelir getiren bir işiniz oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Bu yolun tam güzergahını yazabilecek var mı yada link? İzmir'den çıkıp Bandırma'ya en yakın nereden çıkabilirim öğrenmek istediğim bu.

    Yapılacak otoyolun Bandırma ile hiç ilgisi yok. Bandırmaya gidecekseniz mis gibi Balıkesir-Susurluk yolundan gidersiniz sıkıntı nedir?
    Bursa İzmir arası otoyol çalışması ile ilgili herhangibir ilerleme yok henüz güzergah dahi belli değil. İstimlak edilecek yerlerle ilgili sıkıntılar olduğunu duymuştum. Nerden baksanız en az 2 yılı var o kısmın.

    İzmir İstanbul arasını 3,5 saate indirecekse hali hazırda 3,5 saat olan İzmir Bandırma arasını 1,5 saate indirir gibi bir düşüncem var. Birkaç yerde güzergah ile ilgili görsellerle karşılaşmıştım ama emin olamadım.

    Bandırma ile ilgisi var illa şehrin içinden geçmesi gerekmiyor. Daha önce gördüğüm güzergahta Karacabey-Bursa-Bandırma meşhur yol ayrımı var oradan geçtiğini görmüştüm. Eğer oradan geçiyorsa oradan Bandırma arası yarım saat. Her halükarda yarı yarıya süre bakımından azalacağını düşünüyorum.




  • Bence köprü kullanımı ortaya kıymak, genel bir kanı oluştrmak adına feribotlar nasıl ücretliyse,köprü de bayramda ücretli olmalıydı.

    Bakalım kaç araç geçiyordu görmüş olurduk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BurakYZ

    Arkadaşlar köprü fiyatı tünele dahil mi ?

    Herşey dahil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Osmangazi köprüsü toplam ortalama maliyeti 1.1-1.5 milyar $'dir.Yapan şirkete toplam 15 yil 4 ay işletme yetkisi verilmiştir.Devlet hergün 75000 bin araç geçme garantisi vermiştir.
    Kisa bir matematik yapacağım karar sizin
    günlük 75.000X89 tl = 6.675.000 tl günlük verilen garanti 6.675.000X30 = 200.250.000 tl aylik verilen garanti,buna tekabül yıllık yaklaşık 1 milyar $ şirketin kazanacağına verilen garanti ücret,yani yil boyunca masraflari düşün 3 yilda bu ücretle şirket amorti ediyor ve 12 yil boyunca oluk oluk para kazanacak,şimdi bu mantikli mi?Ben köprünün yapilmasina karsi degilim fakat burda her zaman olduğu gibi sirf devlet ödeme yapmasin diye şirkete peşkeş çekilip acisi halktan cikariliyor,bu basit hesap sadece otomobil icin diger araclar icin fiyat farklidir
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.