Şimdi Ara

traceroute a bakabilir misiniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  traceroute a bakabilir misiniz

    arkadaşlar bu traceroute da sıkıntı nerde olabilir ? gündüz ve akşamları ping yüksek oluyor.. acaba adsl2+ kullananlar trace 104.160.141.3 yapıp atabilir mi onlarla bi karşılaştıralım


    gece 3 gibi düzeliyor..

     traceroute a bakabilir misiniz







  • 93.155.1.212 DSLAM santraliniz oluyor. Gündüz yoğunlukta hem cihazın kapasitesi doyduğu için hem de bakır hatları birbirlerine girişim yaptığı için hat kalitesi bir miktar düşüyor ve tekrar aktarılan paketler de arttığı için erişim süresi uzayarak pingleriniz uzuyor. Gece ve gündüz örneğinizde bu fark görülüyor; gündüz 37ms olan gecikme geceleri 9ms'e kadar iniyor ki iyi bir değer. Bundan sonra da çok farklı bir şey yok ikisi arasında. Amsterdam POP noktası uzak mesafe olduğundan biraz gecikme oluyor ki iki görselde de 60 - 70ms civarı bir süre var. Bu süre de anlık bile fark gösterebilir ama yoğunlukta bir miktar ekstradan gecikme var gibi.

    Mesela bende de aynı sunucuya 90 - 105 arası bir süre ile ulaşıyorum ama DSLAM'a erişimim 11ms, gerisi Turk Telekom'un Hakkari - Ankara arası şebekesinde 25ms kadar kayboluyor.

    Yani sıkıntınız bölgesel hatların yoğunluğu. Belki DSLAM kapasite olarak yeterli olabilir ama bakır hatlar birbirine parazit yapıyor, bu da CRC hatalarına ve yüksek pinge sebep olabiliyor. Turk Telekom bölgenize yakın yeni bir DSLAM aktif ederse abone yükünden temizlenen hatlar daha işe yarar hale gelir.




  • sis651 kullanıcısına yanıt
    ama hergün aynı saatlerde düzeliyor bu enteresan :) bide yaklaşık 4 ay önce herşey düzgündü bi anda böyle oldu ve hala aynı.. port değişikliği falan yapılsa düzelir mi? bu arada saha dolabıyla aramdaki mesafe yaklaşık 100 metre ve hat zayıflaması 25



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qerrard! -- 16 Haziran 2016; 4:35:07 >
  • qerrard! kullanıcısına yanıt
    100m mesafe için 25 zayıflama çok fazla. Saha dolabı dediğiniz eski tip telefon hattı bağlantı kutuları mı sadece yoksa büyük DSLAM dolabı mı, yanından geçerken falan fan sesi gelen, elektrik sayacı olan? Sanırım ilki gibi ki onun bir özelliği yok, esas DSL özelliği sağlayan saha dolabı daha uzakta bir yerde demektir.

    Ama eğer saha dolabı o ise ya aktif edilmemiştir ya da hatlarınızda ciddi bir sıkıntı vardır.
    4 ay önce yeni komşularınız taşındı belki, ya da TT ekipleri gelip bir bağlantı değişikliği vs. yapmış da olabilir.
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    ben ilçe merkezindeyim öyle büyük dolaplardan yoktur sanırım. üzerinde türk telekom sd34 gibi bişey yazıyor eski tip olabilir.
  • qerrard! kullanıcısına yanıt
    İlçe merkezlerinde genelde PTT binalarında falan oluyor o santrallerden de dolap olarak da olabiliyor büyükçe yerlerde. Dediğim gibi eğer DSLAM santrali olan bir saha dolabı olsa idi 100m mesafede 25db hat zayıflaması olmaz kablolarda bir sıkıntı yoksa.
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    internetten santral numarası buldum ama bi arıyım yarın.. çözmem lazım bu pingi. sizce sorun santral de görünüyor değilmi?
  • qerrard! kullanıcısına yanıt
    Santralde yoğun saatlerde bakır hatlardan geçen veriye göre değişken elektrik akımının yaydığı elektromanyetik dalgaların hatları etkilemesi şeklinde oluşan bir parazit oluşuyor diye düşünüyorum. Böyle ise santralden başka kabloların yoğun olduğu yerlerde de olabilir. Yoğun anlarda santral kapasitesi daha fazla kullanıldığı için de böyle bir şey olabilir.

    Santrali arasanız da pek bir şey elde edebileceğinizi sanmıyorum. Önce bir müşteri hizmetleri ile görüşün, onlar santrale arıza kaydı bırakır ya da söylenecek bir şey varsa söylerler. Santral müşteri hizmetlerinden habersiz bir şeye cevap vermeyebilir de ya da sallayabilir de. Ama santralin bağlı olduğu müdürlüğe gidip olası yeni yatırımları da öğrenebilirsiniz tabi.
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    MH yi aradım da ping deyince adamlar hemen hız sorunu mu var diyorlar :) her gün aynı saatlerde pingin artması enteresan öğle 12 den gece 3 e kadar böyle. tekrar tekrar arıcam artık yapıcak bişey yok.. peki santrale arıza kaydı bırakmak gibi bi yükümlülükleri var mı mh nin?

    aslında vodafone adsl eğer bulunduğum yerde varsa ona da geçebilirim.. yurtdışı çıkışları farklı olduğu için santral ile aramdaki ping fazla olsa bile serverdaki ping düzelebilirmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qerrard! -- 23 Haziran 2016; 17:51:09 >
  • qerrard! kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı varsa müşteri hizmetleri Turk Telekom'un sistemine arıza kaydı için bir giriş açıyor, bunu da santraldeki çalışanlar görüp ilgileniyorlar ya da arıza ekibini vs. gönderip arızayı giderip girişi kapatıyorlar. Bu olmadan santral ilgilenmeyebiliyor hiç bile.

    Vodafone ADSL kullandım dört yıl kadar önce, Turk Telekom altyapısındaydı tamamen. TT çıkışlarını kullanıyordu hani. Şimdi de muhtemelen aynısıdır, performansta bir fark olmaz. Demek ki bölgenizde 12 ile 3 arası yoğun kullanım var, millet sahurdan sonra yatınca da kendine geliyor hat. :D
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    ama her gün hiç sekmeden aynı saatlerde olması tesadüf mü şimdi :) bide ping sorunum var diyince mh ilgilenmiyor ki santrale arıza kaydı bırakın bölgesel bi inceleme yapılsın mı demem gerekiyor?

  •  traceroute a bakabilir misiniz
  •  traceroute a bakabilir misiniz

    bende attım aynı ipye traceroute ama bu nedir yani :) port değişince bu DSLAM ip si de değişiyor mu ? sorun bariz orda gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qerrard! -- 24 Haziran 2016; 0:10:00 >
  • qerrard! kullanıcısına yanıt
    hocam ben adsl kullanıyorum 4 Mbps 3 gundur aynı ıp kullanıyor.
  • 0365634b kullanıcısına yanıt
    o zaten bağlı olduğun santralin ip si değişmez yani
  • fark etmez hocam sabit ip ayda 10 TL verenler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qerrard! kullanıcısına yanıt
    Port değişse bile yine aynı DSLAM üzerinde değişim olacağı için muhtemelen aynı sonuçlar olur.

    Her gün aynı saatlerde olması da normal aslında. Yoğunlukla ya da hatlardaki parazit ile ilgili. Her gün belli kalıplarla yaşayan insanların dünyası bu. Sokak lambaları yandığında hat kalitesi düşen, söndüğünde yükselenler vardı. Bir komşunuz kalktığında hatta parazit yapan bir şeyler çalıştırıyor belki vs. pek çok şey olabilir. Ama Turk Telekom çok fazla durmaz üstünde, çünkü bağlantı kopmuyor; biraz ping artışı var, onun da zaten ne olduğunu bilmiyorlar. En iyi ihtimalle portu değiştirirler ki değişen bir şey olur mu bilmem. Şansını dene istersen.
  • Nasıl yapılıyor
    Edit:buldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uguraktas05 -- 25 Haziran 2016; 23:2:54 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    hocam şimdi şöyle bir olay oldu bu patlama olduktan sonra sosyal medya kısıtlandı ya ozaman DSLAM pingleri 9-10 a düştü.. tekrar erişime açılınca youtube falan yine 40 lara yükseldi.. yani sanki bunun bulunduğum yerdeki santralle bi ilgisi yok gibi.. tarife değişikliği yapmayı düşünüyorum.. bulunduğum yerdeki portlar eski sanırım ve ADSL2+ teknolojisini iyi desteklemiyor gibi.. hiç altyapı çalışması yapıldığını da görmedim açıkçası senelerdir... netlimitsiz e geçsem acaba adsl teknolojisinde nasıl olur? ne dersin bu konuda? teşekkür ederim cevapların için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qerrard! -- 30 Haziran 2016; 2:34:49 >
  • qerrard! kullanıcısına yanıt
    Patlama ile ilgili kısıtlamadan sonra hatlardaki trafik yükü azaldığı için gürültü de azalıyor doğal olarak; hani ping süresinde azalma normal olabilir.

    Aynı teknolojiyi kullanırsa pek değişiklik olmaz hani.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.