Şimdi Ara

Tesla modellerinin evrimi: Elektrikli otomobillerin efsanesine yakın bakış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla modellerinin evrimi: Elektrikli otomobillerin efsanesine yakın bakış

     
    Tesla Roadster modelini pazara sunduğunda elektrikli araçlar için kafalarda oluşmuş tüm algıyı değiştirmişti. Bir araç hem çevreci olup, hem ekonomik olacak hem de spor bir otomobilden tüm beklentileri fazlasıyla karşılayacak… 2008 yılı sonunda tanıtılan Tesla Roadster ortaya çıkana kadar kimse bu üç etkenin tek otomobilde buluşabileceğine ihtimal dahi vermiyordu. Elon Musk’ın yarattığı Tesla efsanesinin başlangıcı işte tam da bu andı.

     

    Bugün otomobil dünyasına yakın duran hemen herkesin aklının bir köşesinde Tesla ihtimali minik de olsa yer etmiş desek abartmış sayılmayız. Buna rağmen yapılan ARGE çalışmaları, yatırımlar derken henüz Tesla kâr etmeyi başarabilmiş değil. Mesela 2013 yılında 74 Milyon, 2014’te 294, 2015 yılında ise 889 Milyon Dolar zarar açıklandı.

     

    Bu rakamı sadece 2015 yılı satışları ile orantıladığımızda ilginç sonuçlar ortaya çıkıyor. 2015’te toplamda 50.580 adet araç satışı gerçekleştiren Tesla, bu rakamlar ile 2015 yılında sattığı araç başında 17.500 Dolar zarar etmiş oluyor. Tabi ki rakamları bu kadar sığ işlemlerle hesaplamak çok mantıklı değil ancak durumu ortaya koymak için belirtmek uygun olacaktır.

     

    Borsadaki hisselerin değerlenişine bakınca da zaten Elon Musk’ın vizyonu daha net ortaya çıkacaktır. Bugün Tesla Motors hisseleri 220 Dolar seviyelerinde seyrediyor. 2011 yılında hisselerin değeri 27 Dolar olan bir şirketten bahsediyoruz. Örnek olması adına General Motors hisseleri 2011 yılında 32 Dolar’dı. Bugün de 32 Dolar seviyesinde.

     

    Bu arada ülkemizdeki faaliyetlerine de resmiyet kazandıran Tesla Motors, Tesla Motorları Satış ve Hizmetleri Limited Şirketi adıyla resmi bir kimlik kazanmıştı. 
     

    Bugüne kadar 4 farklı Tesla modelini tüm dünya ile paylaşan Elon Musk, 2008 Aralık ayından bugüne gelinceye kadar araçlarında nasıl bir evrim ortaya koymuş olabilir? Gelin şimdi modellerin detaylarına yakından bakalım:

    Tesla modellerinin evrimi: Elektrikli otomobillerin efsanesine yakın bakış

    Tesla Roadster

     

     

    • Çıkış Yılı: 2008
    • Tork: 280nm
    • Motor Gücü: 288 beygir
    • 0-60 MPH hızlanması (Yaklaşık 97km/h): 3.7 saniye
    • Maksimum hız: 200km/h
    • Menzil: 390km
    • Fiyat: 109.000 Dolar
    • Üretim: Sadece 2450 adet üretildi.
    • NOT: Ekim 2009’da tek şarj ile en uzun menzile sahip araç rekorunu kırdı.

     

    Tesla modellerinin evrimi: Elektrikli otomobillerin efsanesine yakın bakış

    Tesla Model S

     

     

    • Çıkış Yılı: 2012
    • Tork: 713nm
    • Motor Gücü: 532 beygir
    • 0-60 MPH hızlanması (Yaklaşık 97km/h): 2.8 saniye
    • Maksimum hız: 250km/h
    • Menzil: 475km
    • Fiyat: 57.400 Dolar
    • Üretim: Bugüne kadar 112.400 adet üretildi.
    • NOT: Bu model ile Çin başta olmak üzere farklı ülkelerde fabrikalar açıldı.

     

    Tesla modellerinin evrimi: Elektrikli otomobillerin efsanesine yakın bakış

    Tesla Model X

     

     

    • Çıkış Yılı: 2015
    • Tork: 713nm
    • Motor Gücü: 532 beygir
    • 0-60 MPH hızlanması (Yaklaşık 97km/h): 3.2 saniye
    • Maksimum hız: 250km/h
    • Menzil: 415km
    • Fiyat: 80.000 Dolar
    • Üretim: Şu anda haftada 750 adet üretiliyor.
    • NOT: Haziran ayı sonuna kadar üretimin haftada 1000 adete çıkarılması hedefleniyor.

     

    Tesla modellerinin evrimi: Elektrikli otomobillerin efsanesine yakın bakış

    Tesla Model 3

     

     

    • Çıkış Yılı: 2017
    • Tork: Bilinmiyor
    • Motor Gücü: Bilinmiyor
    • 0-60 MPH hızlanması (Yaklaşık 97km/h): 6 saniyenin altında
    • Maksimum hız: 250km/h
    • Menzil: 346km
    • Fiyat: 35.000 Dolar
    • Üretim: Bir haftadan kısa bir süre içinde 325.000 adet ön sipariş toplamayı başardı.
    • NOT: Tesla’nın en ucuz modeli konumunda.

     









  • Yerli firma olan DMA'dan atak bekliyorum. Onlarda Tesla'nın izinden gidiyorlar. 2018 den önce yerli bir elektrikli otomobil markamızın olmasını çok isterim.


    Yerli elektrikli aracımız Onuk E56'yı da incelemenizi öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8CA3A7969 -- 1 Haziran 2016; 16:19:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BurakYZ

    Yerli firma olan DMA'dan atak bekliyorum. Onlarda Tesla'nın izinden gidiyorlar. 2018 den önce yerli bir elektrikli otomobil markamızın olmasını çok isterim.


    Yerli elektrikli amacımız Onuk E56'yı da incelemenizi öneririm.

    Citizen'in yan char'ı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araçların standart olmasında en büyük rolü Tesla 3 üstlenecek. Heyecanla bekliyoruz.

    Aynı zamanda otonom araç mantığını da büyük ölçüde yaygınlaştıracaktır.
  • çeviriyi doğru yapamıyorlar !

    o denilen şey zarar değil !

    beklenti kaybı !

    gelmeyen şeyi kazanmadan , kazanmadığına kayıp diyemezsin !

    bu hesaba göre AMD 20 yıldır zarar üzerine zarar ediyor ama nedense hiç kar etmiyor dimi yani ! :)

  • 1 saatlik şarj ile kaç km gittiğini neden yazmıyorlar !?

  • Porsche ye benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırdır donanımhaber olarak Tesla ya ortak mi oldunuz ne bu sevgi

    Daha Türkiye ye dahi girmeyen firmaya nasıl böyle sevgi gösteriyorsunuz anlayamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi bakanımız di tesla dan iyiyiz demişti :)

    Model S p90d 4 çeker elektrikli hayvan.

    Elektrikli arabalar hiç sempati duyamıyorum malesef ama tesla olayı bambaşka boyutlara taşıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çılgın tesla noxwageni costuruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla bambaşka bir dünyadır sevilmemesi imkansız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akaryakıt ihtiyacını, seri üretim otomobillerle tamamen ortadan kaldıran ilk kaliteli marka olmak!

    Vay arkadaş bu markanın bırakın sahibi olmayı, çalışanlardan biri bile olsak o da yeter! :)

  • Benim anlamadığım şey şu:
    Tesla Model S, Model X den
    hem daha çabuk hızlanıyor, menzili daha fazla, fiyatı da 32600 Dolar daha ucuz.

    İnsanlar niye daha yavaş hızlanan, menzili daha az olan bir araca 1 araba parası daha (Bakınız Model 3 Fiyatına) fazla para versinler ki? Üste açılan kapı yüzünden mi ne?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıradanÇinkoKarbonPil

    Hangi bakanımız di tesla dan iyiyiz demişti :) Model S p90d 4 çeker elektrikli hayvan. Elektrikli arabalar hiç sempati duyamıyorum malesef ama tesla olayı bambaşka boyutlara taşıyor.


    Bir önceki kabinedeki bilim bakanı.

  • Tesla iyidir ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tesla elektrikli araba efsanesi ne ara oldu yahu bravo kendilerine :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Benim anlamadığım şey şu:Tesla Model S, Model X denhem daha çabuk hızlanıyor, menzili daha fazla, fiyatı da 32600 Dolar daha ucuz.İnsanlar niye daha yavaş hızlanan, menzili daha az olan bir araca 1 araba parası daha (Bakınız Model 3 Fiyatına) fazla para versinler ki? Üste açılan kapı yüzünden mi ne?


    Fiyat konusu tam olarak doğru değil.
    Model s baz ve 75D opsiyonuyla 79500 usd
    Model X baz ve 75D standart versiyonuyla 83000usd. Fark 3500 usd . Arka kapıların teknolojisi ve suv un daha büyük oluşu aradaki farki normal kılıyor.

  • O devrimi nedense pil için göremiyoruz. Her şey gelişiyor pil aynı. 2008 için çıkan araç 390km menzil. 2018 içinde belki çıkacak araç menzil 345km. Aynı klasman olmasada 10 yılda gelişme yok aksine yerinde sayıyor hatta geriye gitmiş. Lanet olası pil teknolojisi. Biri çıkıp pil işini çözdük desin artık.

  • Çok fazla tesla haberi görür olduk!

  • tesla aaba piyasasının iphone g3 ü dür

    geri kalansa sadece 5800 expressmusic yani devir kapanmak üzere teslayı durduran tek şey pilin şarjı ve kapasitesi diger markalar otomobil segmentinde ya bitecek yada dönüşecek örnek bmw i8 i3 bunlar bitişin ayak sesleri...

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.