Şimdi Ara

Çin, hidrojen ile çalışan tramvay geliştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin, hidrojen ile çalışan tramvay geliştirdi 

     

    Çin'in atmosfere bolca saldığı zararlı sera gazlarını düşürmek için bir adım da Çin Güney Demiryolu Şirketi'nin (China Soul Rail Corporation) iştiraki olan Sifang'dan geldi. Sifang, dünyanın hidrojenle çalışan ilk tramvayını üretti. Tramvayın üretilmesi için toplamda iki yıl araştırma ve geliştirme faaliyetlerine harcandı. Bu sürecin sonunda ise gücünü tamamen hidrojen yakıt hücrelerinden alan bir tramvay ortaya çıktı. Geliştirilen araç bir tren değil tramvay olduğu için maksimum hızı saatte 70 km ile sınırlı. Ayrıca araç sadece şehirlerde kullanılacak. Aracın yolcu kapasitesi ise 380 kişi.

     

    Tramvayın deposunun doldurulması yalnızca 3 dakika sürüyor ve araç 100 kilometrelik bir menzil sunuyor. Şirketin yaptığı açıklamaya göre yeni tramvay şehirlerde havanın daha temiz olmasına ve işletme maliyetlerinin düşmesine yarayacak. Tramvayın tek salınımı/atığı ise su olacak. Üstelik hidrojen yakıt hücreleri 100 santigrat derecenin altında muhafaza edileceği için herhangi bir şekilde nitrojen oksit salınımı meydana gelmeyecek.

     

    Aracın videosuna aşağıdan ulaşabilirsiniz:










  • Petrol içenlerin sonu yakın


    Artık kum satarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hidrojen hucreleri ilerde cok unlu olucak ulkemizde bor arac filan diyorlardi bakalim ne zaman cikicak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence tramvay gibi bir araç için biraz fazla zorlama olmuş. Çünkü hidrojeni doğrudan bulamazsınız. Ya organik bileşiklerden (petrol ürünleri falan gibi) ayrıştıracaksınız ya da sudan falan. Bu hidrojeni büyük ihtimal yakıt hücresine verip elektrik üretiyorlar, onunla da aracı itiyorlar. Bence bu çevrime hiç gerek yok. Tramvay raylar üzerinde gittiği için gideceği yer belli. Otomobil gibi her yere gidemez. Standart üzerindeki telden güç çekerek, elektrik motoruyla itme sağlayan sistem bence çok daha mantıklı, temiz ve verimli. Ha ama hidrojen otomobillerde olabilir. Gerçi ben bu çevrimler nedeniyle otomobillerde de olmasın, onun yerine çevreye zarar vermeyecek yeni bir batarya teknolojisi üzerinde çalışılsın diyorum. Bence herkes gücünü birleştirip bu alanda çalışırsa daha güzel şeyler olabilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: farkli acidan bakan

    Petrol içenlerin sonu yakın Artık kum satarlar


    Herşey petrolden uretılıyor, aldıgın su şişesi bile televizyonun paneli bile nereye kum satıyorlar.

  • iyi de zaten tramvaylar elektrikle çalışmaz mı çevreye fayda nerde

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan07-36

    Bence tramvay gibi bir araç için biraz fazla zorlama olmuş. Çünkü hidrojeni doğrudan bulamazsınız. Ya organik bileşiklerden (petrol ürünleri falan gibi) ayrıştıracaksınız ya da sudan falan. Bu hidrojeni büyük ihtimal yakıt hücresine verip elektrik üretiyorlar, onunla da aracı itiyorlar. Bence bu çevrime hiç gerek yok. Tramvay raylar üzerinde gittiği için gideceği yer belli. Otomobil gibi her yere gidemez. Standart üzerindeki telden güç çekerek, elektrik motoruyla itme sağlayan sistem bence çok daha mantıklı, temiz ve verimli. Ha ama hidrojen otomobillerde olabilir. Gerçi ben bu çevrimler nedeniyle otomobillerde de olmasın, onun yerine çevreye zarar vermeyecek yeni bir batarya teknolojisi üzerinde çalışılsın diyorum. Bence herkes gücünü birleştirip bu alanda çalışırsa daha güzel şeyler olabilir.

    söyle düşün. elektrik depolanamıyor. gundüz eldedilen günes enerjisini gece kullanmak için bu yol kullanılabilir. günes enerjisinin yardımı ilre hidrojen üretilir çeşitli yollarla. suan günes enerji panelleri pek verimlideğil ama hep böyle kalacak değil. pil teknolojisinde devrim yapılmadıgı sürece gerekli böyle seyler.


    söyle örnek vereyim birde. diyeli bir araban var ve bunu güneş enerjisi ile hareket ettirmek istiyorsun. 100 m2 lik bir güneş paneli 100lece kilo yük gerek. bunun yerine ya güneşle bir pili sarj eder arabaya koyarsın yada h2o da h ni ayırırsın.

    piller çok agır zamanla bitiyor dolumu deiştirmesi zor. 200-300 kg pili değiştirmek oldukca zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yec44

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan07-36 Bence tramvay gibi bir araç için biraz fazla zorlama olmuş. Çünkü hidrojeni doğrudan bulamazsınız. Ya organik bileşiklerden (petrol ürünleri falan gibi) ayrıştıracaksınız ya da sudan falan. Bu hidrojeni büyük ihtimal yakıt hücresine verip elektrik üretiyorlar, onunla da aracı itiyorlar. Bence bu çevrime hiç gerek yok. Tramvay raylar üzerinde gittiği için gideceği yer belli. Otomobil gibi her yere gidemez. Standart üzerindeki telden güç çekerek, elektrik motoruyla itme sağlayan sistem bence çok daha mantıklı, temiz ve verimli. Ha ama hidrojen otomobillerde olabilir. Gerçi ben bu çevrimler nedeniyle otomobillerde de olmasın, onun yerine çevreye zarar vermeyecek yeni bir batarya teknolojisi üzerinde çalışılsın diyorum. Bence herkes gücünü birleştirip bu alanda çalışırsa daha güzel şeyler olabilir.
    söyle düşün. elektrik depolanamıyor. gundüz eldedilen günes enerjisini gece kullanmak için bu yol kullanılabilir. günes enerjisinin yardımı ilre hidrojen üretilir çeşitli yollarla. suan günes enerji panelleri pek verimlideğil ama hep böyle kalacak değil. pil teknolojisinde devrim yapılmadıgı sürece gerekli böyle seyler. söyle örnek vereyim birde. diyeli bir araban var ve bunu güneş enerjisi ile hareket ettirmek istiyorsun. 100 m2 lik bir güneş paneli 100lece kilo yük gerek. bunun yerine ya güneşle bir pili sarj eder arabaya koyarsın yada h2o da h ni ayırırsın. piller çok agır zamanla bitiyor dolumu deiştirmesi zor. 200-300 kg pili değiştirmek oldukca zor.



    Tramvaylar genellikle gece çalıştırılmaz ve Çinde 24.000 bin kadar baraj var elektrik depolanmasına çok ihtiyaçları yoktur heralde.

    100 km menzil büyük ihtimalle sadece motorlara enerji verilerek düz hatta katedilen mesafe, dönüş ve yokuşlar olunca mesafe kısalır. Daha havalandırma(ısıtma,soğutma,filtreleme) sistemi,aydınlatma sisteme vs. sistemleride eklenince mesafe daha da azalır. Yani yolda kalmamak için her 50 km de batarya değişimi gerekir ki günde 500 km yol yapsa 20 defa batarya değiştirmek gerekir, batarya değişimi 3 dakikadan günde 1 saat batarya değişim süresi gerekir :) Daha da yazarımda gerek yok ölü doğmuş bir teknoloji.





  • Hidrojeni elde etmek çok maliyetli, ayrıca hidrojen bir enerji kaynağı değildir, oksijen ile suda bulunur. Su moleküllerini ayrıştırmak oldukça zordur, açığa çıkartmak için de büyük bir enerjiye ihtiyaç vardır. Yani günümüz dünyası için çok uğraştıcı, belki 20-30 yıl sonra işlevi artar, petrole abanmaya devam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha ucuza daha temiz şekilde daha fazla taşıma kapasitesi sunuyorsa güzel gelişme. Ama A'yı B'ye, onu da C'ye dönüştürüp kullanmak verimsiz olur. Doğrudan kullanılabiliyorsa tabi ki daha iyi olur. Ama onca mühendisin de amaçları yaptık oldu değil de yaptık, alın kullanın ise böyle bir şeyi atlayacağını sanmıyorum. Amaç bakın böyle de oluyor, yaptık, oldu ise zaten sokaklarda, raylarda görmeyeceğiz demektir. Hidrojeni diğer atomlardan ayrıştırmak eskisi kadar maliyetli ve yavaş değil artık. Maliyet konusunda bir kıyaslama yapsalarmış fena olmazmış.
  • tramvayın deposunun doldurulması ?? fiyata ve yalnızca 3 dakika sürüyor yazmalıydı, unutulmuş.

  • Neden doğrudan hat üzerinden elektrik vermek yerine önce hidrojen üretip onu tekrar elektriğe çevirme ihtiyacı hissetmişler anlamadım.

  • Haber eski yeni değil. Nisan 2015 tarihli. CSR firması tarafından çek skoda transportation firmasından lisansı alınmış olan forcity tramwaylarına kanadalı ballard firmasının hidrojen modüllerini uygulaması. çok bir değeri yok
    http://skoda.cz/en/press-room/news/a-state-of-the-art-chinese-tramcar-is-based-on-czech-know-how/
    http://ballard.com/about-ballard/newsroom/news-releases/news04071501.aspx





  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    quote:

    Orijinalden alıntı: yec44

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan07-36 Bence tramvay gibi bir araç için biraz fazla zorlama olmuş. Çünkü hidrojeni doğrudan bulamazsınız. Ya organik bileşiklerden (petrol ürünleri falan gibi) ayrıştıracaksınız ya da sudan falan. Bu hidrojeni büyük ihtimal yakıt hücresine verip elektrik üretiyorlar, onunla da aracı itiyorlar. Bence bu çevrime hiç gerek yok. Tramvay raylar üzerinde gittiği için gideceği yer belli. Otomobil gibi her yere gidemez. Standart üzerindeki telden güç çekerek, elektrik motoruyla itme sağlayan sistem bence çok daha mantıklı, temiz ve verimli. Ha ama hidrojen otomobillerde olabilir. Gerçi ben bu çevrimler nedeniyle otomobillerde de olmasın, onun yerine çevreye zarar vermeyecek yeni bir batarya teknolojisi üzerinde çalışılsın diyorum. Bence herkes gücünü birleştirip bu alanda çalışırsa daha güzel şeyler olabilir.
    söyle düşün. elektrik depolanamıyor. gundüz eldedilen günes enerjisini gece kullanmak için bu yol kullanılabilir. günes enerjisinin yardımı ilre hidrojen üretilir çeşitli yollarla. suan günes enerji panelleri pek verimlideğil ama hep böyle kalacak değil. pil teknolojisinde devrim yapılmadıgı sürece gerekli böyle seyler. söyle örnek vereyim birde. diyeli bir araban var ve bunu güneş enerjisi ile hareket ettirmek istiyorsun. 100 m2 lik bir güneş paneli 100lece kilo yük gerek. bunun yerine ya güneşle bir pili sarj eder arabaya koyarsın yada h2o da h ni ayırırsın. piller çok agır zamanla bitiyor dolumu deiştirmesi zor. 200-300 kg pili değiştirmek oldukca zor.



    Tramvaylar genellikle gece çalıştırılmaz ve Çinde 24.000 bin kadar baraj var elektrik depolanmasına çok ihtiyaçları yoktur heralde.

    100 km menzil büyük ihtimalle sadece motorlara enerji verilerek düz hatta katedilen mesafe, dönüş ve yokuşlar olunca mesafe kısalır. Daha havalandırma(ısıtma,soğutma,filtreleme) sistemi,aydınlatma sisteme vs. sistemleride eklenince mesafe daha da azalır. Yani yolda kalmamak için her 50 km de batarya değişimi gerekir ki günde 500 km yol yapsa 20 defa batarya değiştirmek gerekir, batarya değişimi 3 dakikadan günde 1 saat batarya değişim süresi gerekir :) Daha da yazarımda gerek yok ölü doğmuş bir teknoloji.


    Ölü felan doğduğu yok. Sadece senin vizyonsuzlugun. Aklıma Henry Ford un at araba hikayesi geldi. İlla tramvay da uygulanacak diye bişey yok. Hoca bize ödev veriyordu örnek motor yapın. Çgu kişi efsane motorlar yapıp getirmişler ama motor boş dönüyor herkes e 60-70 vermişti benim arkadaş sıradan bir motor yapmış ama ucuna pervane bağlamış hava üflüyor 100aldi. Önemli olan şuan bu teknolojinin uygulanmasi. Evet 2016da bu teknoloji rakiplerinden geride ama 2030 da ne olacağını tahmin edemezsin. Gemiler de kullanılır ilerde böyle araçlar olur.

    Onlarca neden yazabilirsin tabi atlar varken kim otomobil almak ister ki değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nükleer tren istiyorum. yıllarca durmadan çalışsın. ama mümkün olduğunca yavaş gitsin. kaza falan olursa fenaa :)

  • Yakıt pili yada hidrojen kullanan deneysel motorlar yeni değil. Vizyonsuz olunacak bişey yok burda. Yakıt olarak hidrojen var diye adamların bulduğu inanılmaz yöntem ile inanılmaz bi verim artışı olacak da değil. Kilit nokta burda hidrojen üretimi-depolanması-olası riskleri.

    Günej enerjisi kabul edilebilecek kadar ve belli şartlarda ısı tanklarında depolanabiliyor. Güneşin azalmaya başladığı vs. zamanlarda kullanılabiliyor. 6 saat vs. güneş santralinde kullanılabilecek kadar büyük depo yapılabiliyor(depolar devasa değil).

    Yeterince ekonomik şekilde hidrojeni üretme yöntemleri varsa ne ala. Yoksa, bilmeyen için Çin'de de innovasyon patlaması var. Devasa borçlu, balon patlayacak diye eleştirilirken biriken devsaa know-how ve heryere para saçıp herşeyin araştırmasının yapıldığı da unutulmasın. Bu da onlardan biri gibi gözüküyor. Magazinsel/sansasyonel yanı şimdilik ekonomik yönünden daha ağır olabilir.




  • İnsanoğlunun 2 çaresi var. Ya hidrojen ile enerji üretmek, ya da güneş enerjisi.

  • toryum petrolün yerini alır yakında
    ExxonMobil fosil yakıt işinden çıktı yakında kokusu sarar her tarafı

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yec44

    quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf
    quote:

    Orijinalden alıntı: yec44
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan07-36 Bence tramvay gibi bir araç için biraz fazla zorlama olmuş. Çünkü hidrojeni doğrudan bulamazsınız. Ya organik bileşiklerden (petrol ürünleri falan gibi) ayrıştıracaksınız ya da sudan falan. Bu hidrojeni büyük ihtimal yakıt hücresine verip elektrik üretiyorlar, onunla da aracı itiyorlar. Bence bu çevrime hiç gerek yok. Tramvay raylar üzerinde gittiği için gideceği yer belli. Otomobil gibi her yere gidemez. Standart üzerindeki telden güç çekerek, elektrik motoruyla itme sağlayan sistem bence çok daha mantıklı, temiz ve verimli. Ha ama hidrojen otomobillerde olabilir. Gerçi ben bu çevrimler nedeniyle otomobillerde de olmasın, onun yerine çevreye zarar vermeyecek yeni bir batarya teknolojisi üzerinde çalışılsın diyorum. Bence herkes gücünü birleştirip bu alanda çalışırsa daha güzel şeyler olabilir.
    söyle düşün. elektrik depolanamıyor. gundüz eldedilen günes enerjisini gece kullanmak için bu yol kullanılabilir. günes enerjisinin yardımı ilre hidrojen üretilir çeşitli yollarla. suan günes enerji panelleri pek verimlideğil ama hep böyle kalacak değil. pil teknolojisinde devrim yapılmadıgı sürece gerekli böyle seyler. söyle örnek vereyim birde. diyeli bir araban var ve bunu güneş enerjisi ile hareket ettirmek istiyorsun. 100 m2 lik bir güneş paneli 100lece kilo yük gerek. bunun yerine ya güneşle bir pili sarj eder arabaya koyarsın yada h2o da h ni ayırırsın. piller çok agır zamanla bitiyor dolumu deiştirmesi zor. 200-300 kg pili değiştirmek oldukca zor.
    Tramvaylar genellikle gece çalıştırılmaz ve Çinde 24.000 bin kadar baraj var elektrik depolanmasına çok ihtiyaçları yoktur heralde.100 km menzil büyük ihtimalle sadece motorlara enerji verilerek düz hatta katedilen mesafe, dönüş ve yokuşlar olunca mesafe kısalır. Daha havalandırma(ısıtma,soğutma,filtreleme) sistemi,aydınlatma sisteme vs. sistemleride eklenince mesafe daha da azalır. Yani yolda kalmamak için her 50 km de batarya değişimi gerekir ki günde 500 km yol yapsa 20 defa batarya değiştirmek gerekir, batarya değişimi 3 dakikadan günde 1 saat batarya değişim süresi gerekir :) Daha da yazarımda gerek yok ölü doğmuş bir teknoloji.
    Ölü felan doğduğu yok. Sadece senin vizyonsuzlugun. Aklıma Henry Ford un at araba hikayesi geldi. İlla tramvay da uygulanacak diye bişey yok. Hoca bize ödev veriyordu örnek motor yapın. Çgu kişi efsane motorlar yapıp getirmişler ama motor boş dönüyor herkes e 60-70 vermişti benim arkadaş sıradan bir motor yapmış ama ucuna pervane bağlamış hava üflüyor 100aldi. Önemli olan şuan bu teknolojinin uygulanmasi. Evet 2016da bu teknoloji rakiplerinden geride ama 2030 da ne olacağını tahmin edemezsin. Gemiler de kullanılır ilerde böyle araçlar olur. Onlarca neden yazabilirsin tabi atlar varken kim otomobil almak ister ki değil mi?



    Çinliler on yıllardır geliştirilen hidrojen yakıt hücresini on yıllardır var olan bir toplu taşıma aracına takmışlar, sen kalkmış kimsede olmayan birşey üreten fordla kıyaslama yapıyorsun.
    İşin içinde hidrojen varsa risk ve maliyet yükselir. Bu yüzden ticari olarak kullanımı kısıtlıdır. Raylı sistemlerde yol sabit olduğu için yukarıya tel çekip elektriği almak her alternatiften ucuza gelir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: farkli acidan bakan

    Petrol içenlerin sonu yakın Artık kum satarlar


    Herşey petrolden uretılıyor, aldıgın su şişesi bile televizyonun paneli bile nereye kum satıyorlar.

    Her şey mi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.