Şimdi Ara

İstanbul trafiğinin sürücüleri çileden çıkaran noktaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İstanbul trafiğinin sürücüleri çileden çıkaran noktaları

     
    Yandex.Navigasyon’un trafik bilgilerini aldığı Yandex Trafik Bilgi Ajansı, detaylı bir araştırma sonunda İstanbul’da trafiğin oluşmasına neden olan noktaları belirledi. TÜİK verilerine göre 2015 yılı sonunda trafiğe kayıtlı 3,6 milyonun üzerinde motorlu taşıtın bulunduğu İstanbul’da öncesinde trafiğin çok yoğun olduğu fakat geçildiğinde trafiğin daha hızlı aktığı dar boğaz noktaları tespit edildi ve trafikte bekleme süresi, trafik sıkışıklığı uzunluğu ve ortalama hıza göre ayrı değerlendirmeler yapıldı.

    Sabah Saatlerinde Köprülere Ulaşmak Büyük Dert

    Yandex’in yaptığı analizde İstanbul’da sabah saatlerinde sürücülerin trafikte en uzun süre beklemesine neden olan yer Boğaziçi Köprüsü yönünde Altunizade Kavşağı’nın hemen sonrası olarak belirlendi. Sürücüler bu noktaya ulaşana kadar 2.1km uzunluğundaki trafikte ortalama 39,9 dakika geçiriyorlar. İkinci sırada ise Zincirlikuyu ile Boğaziçi Köprüsü arasında yer alan Ortaköy Viyadüğü bulunuyor. Burada Boğaziçi Köprüsü yönünde gidenler her sabah yaklaşık 3.7km’lik kuyrukta ortalama 30,2 dakikalarını harcıyor. İstanbul’da sabah saatlerinde sürücülerin her gün ortalama 27,1 dakika kaybettiği  Harem Feribot İskelesi’nin önü ise bu kategoride üçüncü sırada yer alıyor.

     

    Akşamları Zeytinburnu Sahil Yolunda Ortalama 36 Dakika Bekleniyor

    Yandex yaptığı araştırmada  akşam saatlerinde darboğaz yaşanan bazı noktaların sabah saatlerinden farklı olduğunu ortaya çıkardı. Yapılan çalışmada İstanbul’da akşam saatlerinde sürücülerin trafikte en uzun süre kalmasına neden olan nokta Kennedy Caddesi’nin Zeytinburnu sahil bölümünde yer alan kısmı olarak belirlendi. Bu yol üzerinde batı yönünde gitmek isteyen sürücüler her gün yaklaşık 3.9 km uzunluğundaki trafikte ortalama 36 dakika kaybediyorlar. Bu kategoride ikinci ve üçüncü sıraları Boğaziçi Köprüsünün her iki yönündeki noktalar paylaşıyor. Sürücülerin 3 km’lik kuyrukta ortalama 32,8 dakika beklediği Ortaköy Viyadüğü Anadolu Yakası yönü ikinci sırada bulunurken, Anadolu-Avrupa yönü Boğaziçi Köprüsü girişi ise 32,4 dakikalık sıkışıklık süresi ile üçüncü sırada yer alıyor.

     

    Yandex’in yaptığı detaylı araştırmada sabah ve akşam saatlerinde İstanbul’da trafiğin sıkışmasına yol açan noktalar bekleme süresi, dar boğaz noktasının öncesinde oluşan trafik uzunluğu ve ortalama hıza göre de sıralandı:

    Sabah Saatleri:

    İstanbul trafiğinin sürücüleri çileden çıkaran noktaları

    Akşam Saatleri: 

    İstanbul trafiğinin sürücüleri çileden çıkaran noktaları







  • akşam için Mahmutbey gişeler nasıl bu listeye girememiş anlamadım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerhakanbilici

    akşam için Mahmutbey gişeler nasıl bu listeye girememiş anlamadım.

    Bende anlamadım onu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke tek buralar olsa idi , dar yollarda ve oralara park edilen araçların olduğu yerlerde de sıkışıklık için bir dakika yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • IBB durur belediyecilik namina. Elin gavuru Rus firmssi tedayli analiz de yapar yan yollardaki trafik bilgisini de kusursuz yaptigi gibi ...

  • Mahmutbey giseleri nasil yok? Aksam sabah fark etmiyor hep dolu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul' un çözülemeyecek tek sorunu trafik sorunudur. Bu kadar küçük yüz ölçümü olan bir şehirde sadece 1 günde 590 yeni araç trafiğe çıkıyor. Toplamda 3.5 milyon araç var. Trafikteki otomobillere bakın içinde genellikle sadece soförü görürsünüz, sonra neden trafik oluyor derler. Gerek araç sayısı gerekse otomobil kullanma alışkanlığı olsun trafik sorunu çözülemez. Toplu taşıma bir yere kadar, toplu taşıma alışkanlığı yayılsa bile bu sefer başka çileler çıkıyor çünkü 14.5 milyon insan minnacık bir alanda tıkış tıkış yaşıyor.

  • Çözümü şehri boşaltmak En aşağı 15 milyon insan yaşıyor. Doğal. Avrupa'da da bu nufusa yakın şehirler var fakat geneli şehir planlamasını çok iyi yaptığı için bu konuda rekabet edilebilir değil.
  • Çıkarmayan noktası var mı??? 10 dk'lık yolu 1 saatte zor gidiyorum anasını satim! Yeni yolların yapılması şart! Koskoca İstanbul'u 1 tane e-5 taşıyor!

  • İyi ki İstanbul'da yaşamıyorum... Geçenlerde yolumuz düşmüştü, Anadolu yakasından ismini bilmediğim bir bölgeden (Carrefour falan vardı yolda) Maslak kağıthane tarafına gitmemiz 3 saat sürdü. 5 şeritli yol açık hava otoparkı gibiydi.


    Bu nasıl şehir...?

  • mahmutbey gişeler, 2. köprü otoban başlangıcı, buralar çıldırtıyor yeterince
  • çok sevdiğim güzel şehir ama yaşanmaz...

  • Trafikte araç çok olunca bir kişi bile hata yapsa geriye doğru tüm trafik bir anda aksıyor, hepimizin başına gelmiştir bir anda trafik açılır ne olduydu da durdu deriz.



    Maalesef trafiği katledenler çok, sıkıntı sadece yolların yetersiz olması değil maalesef.

  • Yandex guzel çalışma yapmış inşallah bu konuda kimler yetkiliyse gerekli onlemleri alırda burlardaki sıkıntıları giderecek işlmelere en kısa surede başlarlar..sahsen ben istanbul için çok ümitli değilim..
    Hala şehircilik nedir? nasıl yapılır? bilinmiyor..ciddi plan ve programlama eksikliği almış başını gidiyor..yuksek olması gereken yerlerde alçak binalar alcak olması gereken bolgolerde yuksek yapılar istanbul için olağan.. ust yapıyı yap sonradan altyapıyı bi şekilde halederiz kervan yolda duzulur mantığınıda unutmamak lazım...

    Ornekler cok...
    Mesela istanbulda avm, rezidans gibi buyuk yapılara ruhsatları var olan kapasiteye gore değil yapılacak projelere gore veriliyor...diyelimki bolge ulaşım şartları 100 birim için yeterli ama 2030da bu 1000 birime çıkacak..bi avm projesi geldi 500 birim kapasiteye gerekli hop ruhsat çıkyor..ondan sonra 2030 yılına kadar surun...
    Mesela istanbulda ozellikle ulaştırma projelerinde ciddi yetki karmaşası problemi de var anakent-ilçe belediyesi-jandarma-karayolları gibi..
    Mesela istanbulda şehri kuzeye doğru taşıyorlar...dolayısıyla mahmut bey gişeleri şehrin içinde kalmasına rağmen Karayolları milletten sağlam para arakladığı için gişeleri kaldırmıyor...
    Mesela ciddi alt yapı problemleri parasızlıktan dururken belediyelerin abuk sabuk şeyelere para harcama yapar..
    Mesela Kultur-sanata başlığı altındaki uygulamalarda bazı belediye çalışanlarının sağlam paralar goturmesi cunku bu işlerin hesap sorulabilirliği zor..Belediyelerde bu tur organizasyonların artışında ki sebep sanat aşkı değil yani..;)
    Sonuç ...binmişiz bir alamete gidiyoz kıyamete...:D





  • Benim tespitlerim şu :
    - eğitimsiz bencil şoförler adam edilmeli.
    - şeritsiz yollar. Yani yol 3 şerit ise şerit çizgileri tam olarak çizilip, genişliği de o şekilde olmalı.
    - denetim. Hata yapan anında cezalandırılmalı.

    Biri de yukarda yeni yollar yapılmalı demiş. Yol demek daha çok araç ve trafik demek. Bunu öğrenin artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerhakanbilici

    akşam için Mahmutbey gişeler nasıl bu listeye girememiş anlamadım.

    ne sabahları bahçeşehir ne akşamları mahmutbey, ne avcılar küçükçekmece hiçbiri yok.
    Listeyi yapan arkadaş galiba istanbuldan haberi yok.
  • İstanbul'da yaşamamak bile güzel bir duygu :)
    1 köprü yapıyorsun iki yakayı birleştirmek için ama köprünün iki yakası insan doluyor ve köprü yetmiyor
    sonra 2. bir köprü yapıyorsun trafiği rahatlatsın diye ama onun iki yakası da insan doluyor ve köprü yine yetmiyor
    şimdi 3. köprü yapılıyor ama emin olun yine iki yakası da yine insan dolacak ve oda yetmeyecek
    bu kafayla gidilirse 15 tane köprü daha yapsan yine yetmeyeceği ortada
    eskiden derlerdi "İstanbul'un taşı toprağı altın" diye ,bizde gülerdik
    lakin sonradan görüldü ki gerçekten altın
    adam doğudan bir yatak yastıkla gelip bir gecekondu yaptı ,yıllar sonra oraları değerlendi ve malum oy için oralara da af geldi
    resmen altın bulmuş gibi oldular
    hele ki son zamanlarda bütün büyük yatırımlar İstanbul'a yapılır oldu , bu da ister istemez oraya insan göçü demek oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: strathmorea

    İstanbul un çözülemeyecek tek sorunu trafik sorunudur. Bu kadar küçük yüz ölçümü olan bir şehirde sadece 1 günde 590 yeni araç trafiğe çıkıyor. Toplamda 3.5 milyon araç var. Trafikteki otomobillere bakın içinde genellikle sadece soförü görürsünüz, sonra neden trafik oluyor derler. Gerek araç sayısı gerekse otomobil kullanma alışkanlığı olsun trafik sorunu çözülemez. Toplu taşıma bir yere kadar, toplu taşıma alışkanlığı yayılsa bile bu sefer başka çileler çıkıyor çünkü 14.5 milyon insan minnacık bir alanda tıkış tıkış yaşıyor.


    bilerek az sefer yapıp az yakıtla çok yolcu taşıyan iett'yi düşünmeyin tabi.
    arabam olsa 1 kere daha binmem toplu taşımaya.
    adam akıllı hizmet yok kardeşim oturduğunuz yerden konuşun





  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Benim tespitlerim şu : - eğitimsiz bencil şoförler adam edilmeli. - şeritsiz yollar. Yani yol 3 şerit ise şerit çizgileri tam olarak çizilip, genişliği de o şekilde olmalı. - denetim. Hata yapan anında cezalandırılmalı. Biri de yukarda yeni yollar yapılmalı demiş. Yol demek daha çok araç ve trafik demek. Bunu öğrenin artık.


    İstanbulda uzun süre yaşamış iş arkadaşım benle burda (Antalya) dalga geçiyor böyle araba mı kullanılır nerde boş yer var dalacan abi diye. Ee kural şerit vs diyorsun, o istanbul'da sökmez diyor yani sistem kanser...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.