Şimdi Ara

Yerli Oto 1000 km'yi 20 lt Benzinle Gidecekmis. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
0
Favori
3.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerli Oto 1000 km'yi 20 lt Benzinle Gidecekmis'

    O zaman Zeki MÜREN de bizi görecekmiş :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: runo kral

    Hocam konuyu ben actim bence siz bi daha dikkatli okuyun hatta bugun baska sitelerde bile haberi var http://www.memurlar.net/haber/582381/

    Evet ben yanlış okumuşum , kusuruma bakma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    Atak helikopterinde silahlar hariç yerli olan neresi var ?
    belki gövde olarak bir şeyler olabilir ,ki zaten uh-1 zamanından beri gövde konusunda iyiyiz
    tabi bazı elektronik aksamlarda eklenmiş olabilir
    lakin helikopter denilince ilk akla gelenler bunlar mı ?

    yalnız patentinin ve tüm haklarının alınması ülke için çok güzel bir iş (bu konuda haklarını verelim)

    Atakta şuan milli oran %60 tır.Buda savunma sanayi literatüründe gayet yerli demektir.DÜnyada artık %100 yerli diye bir olay yoktur.

    neresi diye soruyorum ?
    biliyorsanız buyrun getirin delilinizi
    o helikopterin tamamı İtalyan'dır (gerçi onlarda motor vs. başka ülkelerden temin etmişler)
    bir hava aracını komple alıp ,üzerine silah ve birkaç elektronik cihaz takınca % 60 oluyorsa
    biz hiç havacı olmadık demektir
    ayrıca bu oranları kelime oyunları ile istediğiniz şekle getirebilirsiniz (enflasyon oranları gibi)
    misal ucuz ,önemsiz kısımları ekleyip % şu kadar diyebilirsiniz
    bir helikopterin en önemli parçaları ,motor ,aktarma organları ,elektrik ve elektronik kısımlarıdır

    birde benim merak ettiğim konu ;
    ana parçalarını biz üretmediğimize göre ve tüm hakları satın alındığına göre
    bu parçaları nereden ve ne olarak alıyoruz ?

    http://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/t129-atak-taarruz-ve-taktik-kesif-helikopteri/15364#ad-image-0

    Kısace motor ve birkaç sistem hariç aklına gelebilecek bütün silah, yazılım, radar, gövde kompozit vs vs herşey yerli imkanlarla üretiliyor.En büyük iş zaten artık yazılımdadır.TÜrkiyenin son yıllardaki yazılımları uluslararası arenada ses getirmektedir.

    Bir helikopterin en önemli parçaları motor değildir.BU sebeple Amerikan helikopterlerinde bile başka ülkelerin motorları kullanılabilmektedir.En önemli unsurlar yazılım silah sistemleri radar sistemleri ve aviyonik sistemlerdir ve Türkiye bu konuda bu projede maximum üretimi hemen hemen yapmaktadır.

    Bugün mercedes renaulttan motor getrac tan şanzıman vs alıp aracını üretiyor ve bu alman malı oluyorsa bu da Türk malıdır.

    Biraz araştırın zaten bulacaksınız ama araştırma bizim milletimize özgü bir olgu değil malesef.




  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    motor önemli değil dedikten sonra diyecek söz bulamıyorum
    ona bakarsan silah ve yazılım hariç hepsi dış ülkelerden alınabilir
    onlarda alınabilir ama dijital kod davası ve satıcı silah satmam sana dediğinde güç duruma düşeceğin için silah ve yazılım tabiki çok çok önemli
    lakin bizim iddiamız bu konu değil
    helikopterde olan kendi üretimimiz
    peki o zaman bir soru ?
    pallerini nerede yapıyoruz ?
    iniş takımlarını nerede yapıyoruz ?
    transmisyonunu nerede yapıyoruz ?
    ve bunlara da önemsiz onlar dersen hiç konuşmayalım

    tekrar ediyorum ;
    silah ve yazılıma sözümüz tok ,o konuda takdir ediyoruz zaten
    benim sorum bu helikopterin ana malzemeleri

    bu mantığa göre (atıyorum) Renault firmasından bir aracın tüm haklarını satın alıp
    üzerine silah ve yazılım ,aynı zamanda sac gibi bazı yerlerini kendimiz yaptığımızda
    bu araç yerli üretim mi olur ?





  • < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • O 100 km de 20lt olmasin :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • boşa sevinmesin kimse,yanlışlıkla öyle bir icat yapabilseler bile,benzinin lt fiyatı en az güncel rakamla 50 tl olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    motor önemli değil dedikten sonra diyecek söz bulamıyorum
    ona bakarsan silah ve yazılım hariç hepsi dış ülkelerden alınabilir
    onlarda alınabilir ama dijital kod davası ve satıcı silah satmam sana dediğinde güç duruma düşeceğin için silah ve yazılım tabiki çok çok önemli
    lakin bizim iddiamız bu konu değil
    helikopterde olan kendi üretimimiz
    peki o zaman bir soru ?
    pallerini nerede yapıyoruz ?
    iniş takımlarını nerede yapıyoruz ?
    transmisyonunu nerede yapıyoruz ?
    ve bunlara da önemsiz onlar dersen hiç konuşmayalım

    tekrar ediyorum ;
    silah ve yazılıma sözümüz tok ,o konuda takdir ediyoruz zaten
    benim sorum bu helikopterin ana malzemeleri

    bu mantığa göre (atıyorum) Renault firmasından bir aracın tüm haklarını satın alıp
    üzerine silah ve yazılım ,aynı zamanda sac gibi bazı yerlerini kendimiz yaptığımızda
    bu araç yerli üretim mi olur ?

    İşte kafanıza göre o önemli bu önemli diyemessiniz.BU yüzden yerlilik oranı vardır.BU dünyada bütün ürünlerde hesaplanır.Bİraz araştırırsan %60 milli olduğunu görürsün.Üretimi de türkiyede yapılıyor.

    Ayrıca paller Türkiyede üretiliyor evet.

    http://www.kokpit.aero/kara-kuvvetleri-t129-helikopterlerini-teslim-almaya-basladi

    "Helikopter sanayinin altyapısının kurulmasında çok önemli bir kilometre taşı olan ATAK projesi kapsamında, 42 milli aviyonik/silah ekipmanın yurt içinde üretimi gerçekleşti. Bunun yanı sıra helikopterin en kritik parçalarından biri olan palin imalatı Türkiye’de yapıldı. Yüksek kompozit imalat aşamasına sahip paller, helikopterin dişli kutusu ile birlikte en hassas üretim ve mühendislik gerektiren parçaları arasında yer alıyor. T129 ile edinilen bu tecrübenin halen tasarımı devam eden Milli Helikopter Tasarımı'nda da kullanılması planlanıyor. "

    Her seferinde o mu bu mu diye cevap vermek zorunda bırakıyorsunuz.

    AYrıca sorunuza gelecek olursak.O örnek ile helikopter örneği arasında araçtaki yazılımı üretmek ile helikopterin tüm silah sistemleri ve bunların bilgisayar entegrasyonu radarı ve milyonluk kodlamaya sahip yazılımı üretmek arasında dağlar kadar fark var.

    Yurt dışında t129 atak diye kouşulduğunda Türkiyeden konuşuluyor. Güney Kore polonya ihalelerinde finallere kalmış bir model.İtalya diye geçmiyor ihalede TAİ TÜRKİYE diye geçiyor.İşte bu millidir.




  • He benim babam hee he! yerli otoda ürettiyoruz yerli uçak, tank, tüfek...Ha bide eskiden millet hacı murada bile zor biniyordu hatta daha eskiye gitsek millet eşşeğe bile binemiyordu.Nerden nereye geldik çok güldüm harbiden.AR-GE ye dünya yatırım yapan yabancılar şuan kara kara düşünüyordur.Kaç yıldır bu konu üzerinde neler yazıldı çizildi ben anlatmaktan sıkıldım daha birileri hayla bunu ısıtıp ısıtıp satmaya çalışıyor.
    Bir adam akıllı Deniz Kuvvetleri Komutanlığının ürettiği yerli malı savaş gemisi vardı hatırlayanlar bilir Milgem projesi adı altında.Çok önemli bir gelişmeydi detaylarını anlatmayacağım.Sonra ne oldu kumpastan hepsini ödüllendirip cezaevlerine koyduk.Birkaç protipe aldanıp üretim yapıyoruz diye havalanmayın bu ülkede öküzü bile ithal ediyoruz neyin kafasını yaşıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR


    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    DH Otomobil mühendisleri eleştiriye başlamış, şaşırtmadı.

    Mühendis olmaya gerek varmı azcık Akıl olur ve kullanılırsa aynı sonuca ulaşılır.



    İşte aklı az kullanınca haber ve araba adam akılla incelenmiyor demek ki. Araba hybrid olacak ve bahsedilen araçlar arası haberleşme sisteminin bi örneği yollarda yok. 2 litre gayette olabilecek bir değer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmg02 -- 7 Mayıs 2016; 23:17:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    motor önemli değil dedikten sonra diyecek söz bulamıyorum
    ona bakarsan silah ve yazılım hariç hepsi dış ülkelerden alınabilir
    onlarda alınabilir ama dijital kod davası ve satıcı silah satmam sana dediğinde güç duruma düşeceğin için silah ve yazılım tabiki çok çok önemli
    lakin bizim iddiamız bu konu değil
    helikopterde olan kendi üretimimiz
    peki o zaman bir soru ?
    pallerini nerede yapıyoruz ?
    iniş takımlarını nerede yapıyoruz ?
    transmisyonunu nerede yapıyoruz ?
    ve bunlara da önemsiz onlar dersen hiç konuşmayalım

    tekrar ediyorum ;
    silah ve yazılıma sözümüz tok ,o konuda takdir ediyoruz zaten
    benim sorum bu helikopterin ana malzemeleri

    bu mantığa göre (atıyorum) Renault firmasından bir aracın tüm haklarını satın alıp
    üzerine silah ve yazılım ,aynı zamanda sac gibi bazı yerlerini kendimiz yaptığımızda
    bu araç yerli üretim mi olur ?

    İşte kafanıza göre o önemli bu önemli diyemessiniz.BU yüzden yerlilik oranı vardır.BU dünyada bütün ürünlerde hesaplanır.Bİraz araştırırsan %60 milli olduğunu görürsün.Üretimi de türkiyede yapılıyor.

    Ayrıca paller Türkiyede üretiliyor evet.

    http://www.kokpit.aero/kara-kuvvetleri-t129-helikopterlerini-teslim-almaya-basladi

    "Helikopter sanayinin altyapısının kurulmasında çok önemli bir kilometre taşı olan ATAK projesi kapsamında, 42 milli aviyonik/silah ekipmanın yurt içinde üretimi gerçekleşti. Bunun yanı sıra helikopterin en kritik parçalarından biri olan palin imalatı Türkiye’de yapıldı. Yüksek kompozit imalat aşamasına sahip paller, helikopterin dişli kutusu ile birlikte en hassas üretim ve mühendislik gerektiren parçaları arasında yer alıyor. T129 ile edinilen bu tecrübenin halen tasarımı devam eden Milli Helikopter Tasarımı'nda da kullanılması planlanıyor. "

    Her seferinde o mu bu mu diye cevap vermek zorunda bırakıyorsunuz.

    AYrıca sorunuza gelecek olursak.O örnek ile helikopter örneği arasında araçtaki yazılımı üretmek ile helikopterin tüm silah sistemleri ve bunların bilgisayar entegrasyonu radarı ve milyonluk kodlamaya sahip yazılımı üretmek arasında dağlar kadar fark var.

    Yurt dışında t129 atak diye kouşulduğunda Türkiyeden konuşuluyor. Güney Kore polonya ihalelerinde finallere kalmış bir model.İtalya diye geçmiyor ihalede TAİ TÜRKİYE diye geçiyor.İşte bu millidir.

    ben diyorum fabrika göster ,sen gidiyorsun atmasyon siteleri (havacılık sitesi olunca her şey doğru mu oluyor)
    üretiliyorsa hani fabrikası nerede ?
    şurası yapıldı ,burası yapıldı
    ee tamam işte onu soruyoruz hangi fabrika da ,niye hiç fotoğraf yok ?

    quote:

    Helikopter gövdesinde yaklaşık 6.400 adet parçadan 6.200 parça detay üretimi TAI tarafında gerçekleştiriliyor.


    gövde de bu kadar parça gösterirsen o oran tabiki % 60 ları bulur ,malum enflasyon hesabı gibi

    ayrıca ben değil ,sizler kafanıza göre (hatta internette bulduğunuz yalan ,yanlış bilgilerle) geliyorsunuz
    ben bu işin içinde yıllarca bulundum ,havacılıkta halen çalışan bir sürü arkadaşım var

    tüm hakları satın alındı dedik ya
    haklarını aldığımız helikopter için artık başka ülke ismi niye geçsin ?
    F16 nın tüm haklarını da satın alsan ,senin adın geçmeye başlar ve siz yine "işte bu millidir" dersiniz

    ayrıca madem bir helikopterin % 60 üretimini kendimiz yapabiliyorduk ne diye gittik başkasına ait olanı aldık ?
    kendi yaptıklarımız dışındakileri dışarıdan alırdık ,olur biterdi
    aynı yerli araba olayında olduğun gibi ,yaptık yapıyoruz sözleri dışında gördüğümüz bir şey yok
    ha var olanda ne hikmetse hep başkasının olduğun ortaya çıkıyor ve sonrasında ,öyle ama ileride şu olacak bu olacak deniliyor

    hiç de İtalyan değilmiş yani

    quote:

    A129INT ilk uçuşunu 9 Ocak 1995 tarihinde yaptı. Test uçuşları 1997'ye kadar devam etti ve helikopter üzerinde birçok değişikliğe gidildi. AgustaWestland A129INT helikopterini Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Hollanda ve Türkiye'de açılan taarruz helikopteri projelerinde teklif etti ve testlere gönderdi.


    neyse bu konuda daha fazla konuşup kendimi yoramam
    isteyen istediğini söylesin ve inansın

    İyice komik duruma düşmüşsünüz.

    Atak üretim yeri TUSAŞ Fabrikalarında yapılmaktadır. Yahu tusaşta üretim görüntüleri bile var.Bİraz araştırın diyorum.Her seferinde kala kalıyorsunuz cevap bile veremiyorsunuz.Yalan yanlış diye iddia ettiğiniz yerler kaynak diye geçer.Sizin ben inanmıyorum isimli kaynağınızdan daha iyidir.

    "ayrıca madem bir helikopterin % 60 üretimini kendimiz yapabiliyorduk ne diye gittik başkasına ait olanı aldık ?" Hayatımda bu kadar saçma bir soru görmedim.Çünkü dİğer %40 ını üretemediğimiz için olabilir mi acaba?0 dan %90 yerlilik oranına sahip helikopter zaten üretemessin ki ama bu bizimkinin yerli olmadığı anlamına gelmezki. Kaldıki kendi tasarım helikopter projeside başlaıd zaten.Bu ürütün dış ülkelere satma hakkı bile bize ait.

    AMerikan Apache lerle kapışıyor ihalelerde ürün.

    İyice yanlış yorumlarda bulunmaya başladınız.BU sebeple doğru karar vermişsiniz daha fazla konuşmayın.Yormayın kendinizi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 8 Mayıs 2016; 10:57:10 >




  • Ufacık bir araştirma içindeyim , Eğer tahminlerim ve projem tutar ise araba size her km başi cuzi bir miktar para verecek.
  • açıklamadan bol bişey yok zaten
  • mesele araçların yaktığı yakıt değilki, mesele yüklü vergiler, bu kadar israf bir yerlerden çıkartılmalı, arabalar duayla gitmeye başlasa ki tübitak bu konuda ısrarla çalışmalar sürdürüyor bu sefer duadan vergi alacaklardır, aracı yürütme maliyeti hiçbir zaman değişmeyecek daha doğrusu artışı durmayacak

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    quote:

    "ayrıca madem bir helikopterin % 60 üretimini kendimiz yapabiliyorduk ne diye gittik başkasına ait olanı aldık ?" Hayatımda bu kadar saçma bir soru görmedim.


    bu sözü de duyduktan sonra
    evet biz boşuna konuşuyoruz

    quote:

    AMerikan Apache lerle kapışıyor ihalelerde ürün.


    buna ise söyleyecek laf bulamadım
    şeyh uçmaz müritleri uçurur ,dedikleri bu olsa gerek

    bunlardan sonra artık cevap vermeyeceğim
  • biriniz şu malum şahsa acık fizik öğretsin...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrit olursa neden olmasın...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    quote:

    "ayrıca madem bir helikopterin % 60 üretimini kendimiz yapabiliyorduk ne diye gittik başkasına ait olanı aldık ?" Hayatımda bu kadar saçma bir soru görmedim.


    bu sözü de duyduktan sonra
    evet biz boşuna konuşuyoruz

    quote:

    AMerikan Apache lerle kapışıyor ihalelerde ürün.


    buna ise söyleyecek laf bulamadım
    şeyh uçmaz müritleri uçurur ,dedikleri bu olsa gerek

    bunlardan sonra artık cevap vermeyeceğim


    http://www.kokpit.aero/hedef-polonya

    http://www.c4defence.com/Gundem/polonya-taarruz-helikopterinde-apache-alabilir---/526/1

    Alın buda size kapak olsun. En son Güney Kore nin ihalesinde Apachee AH-64 ile finale kalmıştır Kore AH64 ü tercih etti sonra.

    Polonya da da ihalede Tai var.Pakistan vs.

    Haklısın daha da konuşma zaten.İnsanda azıcık yüz olur. Sürekli kanıt ile lafınızı yemek zorunda kalıyorsunuz.Bu kötü birşey.




  • Yeni yapılacak AKarabamız 1000 km yi 20 lt ile gidip-gelecekmiş , yani 100 km 1 lt, bu kafadaki insanların Türkiye'yi yönetmesine rağmen,

    bu ülke hala yıkılmadıysa, ulu önderimiz Atatürk'ün bu ülke temelerini ne denli sağlam attığını gösteriyor, saygıyla yad ediyorum
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.