Şimdi Ara

Tüketici hakem heyeti macerası (çamaşır makinesi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
7.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, tüketici hakem heyeti ile ilgili başarılı bir deneyimin bilgilerini paylaşmak üzere açtım konuyu. Umarım ileride işi düşenlere faydalı bir kaynak olur:
    Söz konusu ürün : hoover 9144 ypg (görsel defolu–1yıl garantili) çamaşır makinesi– ürün hoover teşhir ürünleri satan bir mağazadan alındı nakit 880tl. Alırken kapak kısmında mercimek tanesinden daha küçük bir defo olduğu için bu rakamda olduğu söylendi. Normal satış rakamı 1780tl idi.
    Sorun : Ürün kullanılmaya başlandıktan bir ay sonra çamaşırlarda yanık kokusu ve conta kısmındaki plastik materyallerin partiküller halinde çamaşırlarda bulunması (yani tambur, kapak contasına tecavüz ediyor)
    Gelişme süreci :
    1– Ürünün yetkili servisine haber verildi conta değişti– sorun devam ediyor
    2– Tekrar haber verildi kazan değişti– sorun devam ediyor
    3– Tekrar teknik servis arandı sorun bildirildi bu sefer siz fazla mı yüklüyorsunuz acaba soruları eşliğinde hem kazan hem conta değişti– sorun devam etmekle beraber bu sefer makine geldiğinde conta ile tambur arasında bir parmak sığacak kadar boşluk mevcuttu
    4– Servis arandı garanti şartlarında geçen seçeneklerden birebir değişim yapılması talep edildi (para iadesi burada gerek görmedim) Servis geldi makinenin resimlerini çekip fabrika ile talebimiz hakkında paylaşacaklarını söyledi. Aradan 2 hafta geçti ve aradılar, fabrikadaki teknisyenlerin fotoğrafları!! inceleyip kullanıcı hatası kanısına vardıklarını, ürünün garanti dışı kaldığını belirttiler.

    Tüketici hakem heyeti evresi:

    1–21.04.2015 tarihinde Beyoğlu tüketici hakem heyetine (ürünün alınışından 7 ay sonrasında tekabül ediyor) 4 servis fişi ile birlikte faturamızı dosyaya bırakıp para iadesi koşuluyla, "satın aldığım firmayı şikayet etmek" suretiyle başvurdum. 8 ay ile 1 yıl süreceği söylendi.
    2– 7 ay sonra bilirkişi tarafından arandım. Başvurduğum sırada beyoğlunda ikamet ediyordum, sonrasında kızımın okula başlamasından mütevellit maltepe ye taşındım. Bu yüzden bilirkişiye biraz uzak kaldığım için(vatandaş öğretim görevlisi falan) yolu bir türlü bizim tarafa düşemedi fakat hep bağlantı kurdu. Sonra dedi ki; bu mühendis arkadaşlar resimle kullanıcı hatası diyebiliyorsa ben de bilirkişi olarak bu şekilde rapor hazırlayabilirim resimlerini çekip atar mısın? Dedi ben de hay hay dedim ve raporu hazırlayıp mahkemeye sundu.
    Bu esnada paylaşmam gereken bir detay da "bilirkişinin bana aktardığına göre; hoover makineyi 2 yıl garantili göstermiş, aşırı yükleme yaptığımızı gözlemlemişler, makinenin defolu olduğunu aslında sorunlu olduğunu bilerek aldığımı belirtmişler."
    3–14.04.2016 (doğum günüm bu arada) tarihinde aradım karara bağlandığını ve postaya verileceği söylendi. Ben yazlıkta bulunduğum için posta iadeye girmiş ve beyoğlu hakem heyetine gidip sonucumu 28.04.2016 da aldım. (Kararın resmini ekliyorum)
    4– Aynı gün aldığım yeri aradım, vatandaş temyiz için başvuracaklarını söyledi, ben de avukatlık masrafları vs oluşacağını isterlerse elbette bu yolu kullanabileceklerini ancak çok mantıklı olmadığını belirtince yan çizmeye başladı. Makinem 9kg idi, istersem 10kg yeni nesil 3 yıl garantili sıfır ürün gönderebileceklerini söylediler. Kabul etmedim ve aynı gün gidip para iadesi aldım.

    Çok uzatmamaya gayret ettim ama en kısa bu şekilde anlatabildim. Sorusu olanlara er yada geç cevap verilecektir. Umarım birilerine faydası dokunur.
    İmla hataları olabilir mobilden yazdım (:
     Tüketici hakem heyeti macerası (çamaşır makinesi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meshood -- 29 Nisan 2016; 17:24:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >








  • < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üşenmeyip hakkınızı aradığınız için tebrikler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    Üşenmeyip hakkınızı aradığınız için tebrikler

    Teşekkürler hocam, teknik servis tamir edemeyip kullanıcı hatası yorumu yapınca beynim döndü, sanki köyden yeni geldik ilk defa çamaşır makinesi kullanıyoruz (: kimse üşenmesin bu konularda inanın baştan sona 1 saat zaman ayırmadım toplamda. Belgeleri verip başvurmak 15dk.bilirkişi 15.dk desen yarım saat. sonra gidip sonucunu alıyorsun. Aradan geçen 1 yıl, başvurmamış olsan yine geçecek zaten (:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meshood -- 30 Nisan 2016; 11:08:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok geçmiş olsun. Hooverin tambur lastiği ve tambur birleşim yerinin hatalı olduğunu yıllardır söylüyorum. Alacak olanlar faydalanır umarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    Çok geçmiş olsun. Hooverin tambur lastiği ve tambur birleşim yerinin hatalı olduğunu yıllardır söylüyorum. Alacak olanlar faydalanır umarım.

    Teşekkürler hocam, ben o yazıyı okumuş olsam inan almazdım. Neyse kurtulduk ibret olur umarım. Bu arada babamlar kurutmalı makine aldığı için onların normal makineyi ben aldım siemens iq 1630, nasıldır uzun süre götürür mü?
    Edit: arkadaki seri no vs.nin orada made in germany yazıyor (:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meshood -- 1 Mayıs 2016; 3:12:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: usorguncu

    helal olsun..


    http://forum.donanimhaber.com/m_72835410/mpage_3/f_//tm.htm#94843831

    Eyvallah hocam konu bilgisi olmayanlara küçük de olsa yol gösterir umuduyla açtım. Ben çok araştırdım ancak pek benzer kaynak göremedim, cesaret kaynağı olur umarım (:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tebrikler, zor iş valla hakem heyeti falan birde zamanda çok uzun 7 ay nedir yav, bu işi de bir kolayına sokamadı devlet, hakem heyeti tüketici mahkemesi falan zor, insan mal almaya korkuyor
  • devlet firmalara ağır yaptırımlar uygulamadıktan sonra, firmaların son 5 yılda keşfettikleri "o para için uğraşılmaz ya, aldık elimizde patladı" öğesini kullanmaya devam eder ve eskisine nazaran daha yüksek karlarla dandik mal çakmaya devam eder. tabi devlet olması lazım başkanlıkla kafayı bozmuş adamlarla olacak iş değil bu. bize düşen alırken iyi araştırmak..
  • benimde buzpınarlı buzdolabımın buzmatik çekmecesi kırıldı, servis parçayı 9 ay temin edemedigi için thh başvurdum degişim kararı çıktı dolap ,ürün 7 yıllık ürün oldugu için aynı modelden yoktu , farklı bir buzdolabı önerdiler benimki gardroptipi su ve buz pınarlı oldugu için kabul etmedim. para iadesinide aldım. işin aslına bakarsanız çekmeceyi ben kendi imkanlarımla onardım. şu an kullanıyorum.daha uzun sürede kullanılır. size sorum şu. eski makineyi gelip alıyorlarmı? 1 hafta oldu gelen giden olmadı. ama burdaki servis gelip alacagız hatta çekmece vs eksik olursa para bile kesilecek dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pupilla79

    benimde buzpınarlı buzdolabımın buzmatik çekmecesi kırıldı, servis parçayı 9 ay temin edemedigi için thh başvurdum degişim kararı çıktı dolap ,ürün 7 yıllık ürün oldugu için aynı modelden yoktu , farklı bir buzdolabı önerdiler benimki gardroptipi su ve buz pınarlı oldugu için kabul etmedim. para iadesinide aldım. işin aslına bakarsanız çekmeceyi ben kendi imkanlarımla onardım. şu an kullanıyorum.daha uzun sürede kullanılır. size sorum şu. eski makineyi gelip alıyorlarmı? 1 hafta oldu gelen giden olmadı. ama burdaki servis gelip alacagız hatta çekmece vs eksik olursa para bile kesilecek dedi.

    Para kesemezler bu net. Gelip almaları gerekir. Ancak sallamazlar-almazlarsa seni bağlayan bir durum yok hocam. Alana kadar kullan. Ancak tekrar ediyorum hiçbir şekilde para kesemezler kabul etme kesinlikle. Paranı kurtardıysan kafan rahat olsun. Tebrikler bu arada. 1 liralık ürün bile olsa bu tarz çakallara hakkınızı yedirmeyin verin thh ne alın hakkınızı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meshood -- 26 Mart 2018; 8:1:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.