- x
uno rölanti sorunu
65 Cevap35709 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
57 Mesaj
16 Ocak 2007; 20:53:32 

arkadaşlar merhaba sizlere bi sorum olacak benim lpg li uno sx'im var.son zamanlarda benzinde rölantide sorunlar olmaya başladı gaza basıp bıraktıgında rölanti 500-600 lere kadar düşüyor daha sonra kendini topluyor ve olması gereken yere geliyor.bunu bazen yapıyor bazen yapmıyor.yapmaya başladımı bi süre yapıyor ama yapmadıgı zaman bu sorunu bi sürede normal çalışıyor.lpg de ise hiç bir sorun yok herşey tıkır tıkır çalışıyor.neden böyle yapar bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok memnun olurum.ayrıca benzin deposu havayla doluyor ara ara kapağını açıyorum havasını dışarı çıkartıyorum neden böyle olur hepsi mi böyle bende mi bi sorun var.bu durum bi sorun çıkartırmı ki.


_____________________________

m.d.


 
48 Mesaj
1 Şubat 2007; 20:41:13 

Sürekli lpg kullanmaktan oluyor bu sorun, motoru benzinle çalıştırıp sonra lpg'ye geçin. Arada bir benzin de kullanın depoda bekleyen benzin durduğu yerde bozulur. Marketlerde satılan karburatör&enjektör temizleyiciler sorunu çözecektir ama benzin deposunu fulletmek gerekiyor bu katkıları kullanmak için.


_____________________________



2308 Mesaj
2 Şubat 2007; 1:59:24 

AYNI SORUN TİPO S DE ARKADAŞIMIN BAŞINA GELMİŞTİ, BENZİN POMPASINI DEĞİŞTİRİNCE DÜZELMİŞTİ


_____________________________

Haram beygire (turboya) gerek yok, atmosferik candır.


 
737 Mesaj
20 Şubat 2007; 2:29:03 

Arkadaşım muhtemelen sorunun avans ayarından kaynaklanıyor.Normalde bir araç bir tür yakıt kullanır ve avans ayarı ( hava yakıt karışımı) kullandığın yakıta göre yapılır.Senin aracında 2 tür yakıt kullanıyorsun ve avans ayarın lpg ye göre ayarlanmış.Bu yüzden sorun yaşıyorsun.Benzine göre ayarlansa lpg de sorun yaşarsın yani yapacağın pek birşey yok.

İkincisi deponda bir sorun yok.Uno'nun depo kapağını söktüğünde kapağa dikkat et içinde çelik bir yay göreceksin.Bu bir tür termostatdır.Benzin özellikle sıcak havada uçucu bir hal alır.Bunu yazın arabana benzin doldururken tabancanın depoya girdiği yerde görebilirsin(Buharlaşan benzini).Depo herhangi bir şekilde dışarıya açık olsa hem sıcak havalarda depondaki benzin buharlaşıp gider hemde tehlikeye mahal verir.Depodaki fazla sıkışmada kapaktaki termostat açılıp bu sıkışmayı giderir.


_____________________________



276 Mesaj
20 Şubat 2007; 15:43:09 

arkadaşlar uno da olması gereken rölanti değeri nedir?


_____________________________


I see a line of cars and they’re all painted black
With flowers and my love both never to come back


 
737 Mesaj
23 Şubat 2007; 10:55:54 

0.8


_____________________________



276 Mesaj
24 Şubat 2007; 2:03:28 


quote:

Orjinalden alıntı: Haksin

0.8


çok güzel, benimki o değeri görmüyo..

allahım yakında bu arabanın motoru dışında herşeyini değiştirmiş olcam..


_____________________________


I see a line of cars and they’re all painted black
With flowers and my love both never to come back


 
21 Mesaj
29 Haziran 2007; 17:28:07 

meraba
bendede aynı rölanti sorunu var. marşa basınca dengesizlik oluyo, lpg ye geçince sorun çözülüyo. siz sorunu çözebildinizmi. sorun ne imiş nasıl çözdünüz.


_____________________________



 
21 Mesaj
13 Temmuz 2007; 13:19:42 

uno rölanti sorunu
merhaba
çözdüm
önce yetkili servise gittim, aracım lpg li olduğu için komple lpg sistemini söktür gel dediler, ve bunun yanı sıra yapılan görüşmede parça fiyatlarından bahsedince (enjeksiyon sistemi 1,5 milyar, kontrol ünitesi 680 euro vs.) ve bu parçalardan olabilir gibisinden , yapılan hesapta bu parçalardan herhangi biri dahi olsa 97 model uno için değmeyeceğinden dolayı yetkili servisten vageçtim.
arkadaşlar öncelikle belirteyimki bu yada buna benzer sorunlarda ilk akla gelecek şey elektronik kontrol ünitesi olmalı. elektronik kontrol ünitesi bir çeşit bilgisayar sistemidir. motorun çalışması için gerekli verileri ve çalışırken çeşitli aksamlardan gelen verileri değerlendirip ilgili aksamlara komutlar veren bir ünitedir. aynı bilgisayarda olduğu gibi zamanla kullanımlada ilgili olarak hata verebilir. bu durum elektronik , yada günlük dilde kullanılan benzetmeyle bilgisayarlı araçların tamamında böyledir. bilgisyar hata verince ne yapıyoz? reset atıyoz , düzelmezse format atıyoz. oda olmazsa , bütün sistemi yeniden kuruyoz. araçtada elektroniğe bağlı sorun çıkınca yapacağımız ilk şey reset atmak, format atmak. peki bu unolarda reset nasıl atılır. genel bilinen şey akü kutup başını çıkarıp bekleyip takmak. peki bu yetiyormu ? hayır. unoda reset şöle. kontak açılır, açıkken elektronik kontrol ünitesi (sağ torpido altında halı döşemenin arkasında eğilince halıyı kaldırınca görülür) soketi çıkarılır, biraz beklenir. kontak kapatılır. soket tekrar üniteye takılır. ve devamında araç çalıştırılır. bu şekilde ünitede oluşan kod hatası silinir. aynı bilgisyar işletim sistemi olan windovs 'un elektrik kesilip yeniden geldiğinde bütün dosyaları taradıktan sonra bilgisayarı açması gibi.
burada belirtmek gerekiyor, okadar uğraştıktan sonra çözdüğüm diğer konuda şu. rölanti sorununda kesinlikle karbüratörden (enjeksiyon sisteminden) kesinlikle manuel ayar yapılamayacağıdır. çünkü siz ne kadar ayar yaparsanız yapın ünite kendine gelen veri dorultusunda ayarı yeniden yapacaktır. benim aracın karbüratörüne manuel ayar yapılmaya çalışımış ve orjinal ayar bozulmuş. orjinaline getirmeye çalıtıysakta mümkün olmadı. çünkü rölanti motoru, kelebek ve ucundaki sensör potansiyometre, ve üstteki enjektör ayarı birbirini tutmalı. buda üretim aşamasında olan bişe. bu durumdan kaynaklı olarak ben karbüratörü enjektörü değiştirdim. yenisi çok pahalı. el değmemiş bir çıkma buldum taktım.
birde belirteyim . ilk bakılacak şeylerden biride motor üzerinde bulunan (arcın karbüratöünün yani enjektün solundadan bakınca motor gövdesini üzerinde görülür) ısı müşürüdür. çünkü bu alet civalı bir sensördür zamanlada deforme olabilir. dolayısınla motor sıcaklık değeririni yanlış algılarsa rölanti ayarı vermez. bu parça 76 ytl dir. hemen satın almadan bir başkasıyla denenebilir. unolar dışında doğan slx inde ısı müşürü aynıdır.
ayrıca beliteyim. konrol ünitesine rest atınca düzelmeyen bir durum ise bildiğim kadarıyla yetkili servislerde bunun programı yenilenebiliyor. bu sonuca şuradan vardım. yetkili servisin bilgi vermemesine rağmen. ne de olsa bilgi tekelini elinde bulundurmak istiyo. yeni nesil araçlarda bu program yetkili servislerce yükleniyor. heralde uno içinde mümkündür diye düşünüyom. ama tabi yukarda söylediğim aşamalardan sonra. (belirteyim karbüratör çıkmasını 100 ytl ye aldım, yani 100 ytl ye sorunu çözdüm) yetkilki servis avcunu yaladı.


_____________________________



 
21 Mesaj
13 Temmuz 2007; 13:41:50 

uno rölanti sorunu
merhaba
çözdüm
önce yetkili servise gittim, aracım lpg li olduğu için komple lpg sistemini söktür gel dediler, ve bunun yanı sıra yapılan görüşmede parça fiyatlarından bahsedince (enjeksiyon sistemi 1,5 milyar, kontrol ünitesi 680 euro vs.) ve bu parçalardan olabilir gibisinden , yapılan hesapta bu parçalardan herhangi biri dahi olsa 97 model uno için değmeyeceğinden dolayı yetkili servisten vageçtim.
arkadaşlar öncelikle belirteyimki bu yada buna benzer sorunlarda ilk akla gelecek şey elektronik kontrol ünitesi olmalı. elektronik kontrol ünitesi bir çeşit bilgisayar sistemidir. motorun çalışması için gerekli verileri ve çalışırken çeşitli aksamlardan gelen verileri değerlendirip ilgili aksamlara komutlar veren bir ünitedir. aynı bilgisayarda olduğu gibi zamanla kullanımlada ilgili olarak hata verebilir. bu durum elektronik , yada günlük dilde kullanılan benzetmeyle bilgisayarlı araçların tamamında böyledir. bilgisyar hata verince ne yapıyoz? reset atıyoz , düzelmezse format atıyoz. oda olmazsa , bütün sistemi yeniden kuruyoz. araçtada elektroniğe bağlı sorun çıkınca yapacağımız ilk şey reset atmak, format atmak. peki bu unolarda reset nasıl atılır. genel bilinen şey akü kutup başını çıkarıp bekleyip takmak. peki bu yetiyormu ? hayır. unoda reset şöle. kontak açılır, açıkken elektronik kontrol ünitesi (sağ torpido altında halı döşemenin arkasında eğilince halıyı kaldırınca görülür) soketi çıkarılır, biraz beklenir. kontak kapatılır. soket tekrar üniteye takılır. ve devamında araç çalıştırılır. bu şekilde ünitede oluşan kod hatası silinir. aynı bilgisyar işletim sistemi olan windovs 'un elektrik kesilip yeniden geldiğinde bütün dosyaları taradıktan sonra bilgisayarı açması gibi.
burada belirtmek gerekiyor, okadar uğraştıktan sonra çözdüğüm diğer konuda şu. rölanti sorununda kesinlikle karbüratörden (enjeksiyon sisteminden) kesinlikle manuel ayar yapılamayacağıdır. çünkü siz ne kadar ayar yaparsanız yapın ünite kendine gelen veri dorultusunda ayarı yeniden yapacaktır. benim aracın karbüratörüne manuel ayar yapılmaya çalışımış ve orjinal ayar bozulmuş. orjinaline getirmeye çalıtıysakta mümkün olmadı. çünkü rölanti motoru, kelebek ve ucundaki sensör potansiyometre, ve üstteki enjektör ayarı birbirini tutmalı. buda üretim aşamasında olan bişe. bu durumdan kaynaklı olarak ben karbüratörü enjektörü değiştirdim. yenisi çok pahalı. el değmemiş bir çıkma buldum taktım.
birde belirteyim . ilk bakılacak şeylerden biride motor üzerinde bulunan (arcın karbüratöünün yani enjektün solundadan bakınca motor gövdesini üzerinde görülür) ısı müşürüdür. çünkü bu alet civalı bir sensördür zamanlada deforme olabilir. dolayısınla motor sıcaklık değeririni yanlış algılarsa rölanti ayarı vermez. bu parça 76 ytl dir. hemen satın almadan bir başkasıyla denenebilir. unolar dışında doğan slx inde ısı müşürü aynıdır.
ayrıca beliteyim. konrol ünitesine rest atınca düzelmeyen bir durum ise bildiğim kadarıyla yetkili servislerde bunun progRamı yenilenebiliyor. bu sonuca şuradan vardım. yetkili servisin bilgi vermemesine rağmen. ne de olsa bilgi tekelini elinde bulundurmak istiyo. yeni nesil araçlarda bu program yetkili servislerce yükleniyor. heralde uno içinde mümkündür diye düşünüyom. ama tabi yukarda söylediğim aşamalardan sonra. (belirteyim karbüratör çıkmasını 100 ytl ye aldım, yani 100 ytl ye sorunu çözdüm) yetkilki servis avcunu yaladı.


_____________________________



1328 Mesaj
13 Temmuz 2007; 19:18:22 

Salim seninde dediğin gibi bizim i.e. doğanda geçen sene böyle bir sorun oldu. Egsoz çıkışına yakın bir yerde müşür var bu beyne motorun ısısını yolluyor beyin ona göre benzin vb. ayarı yapıyor. Bilgisayara bağlayınca gördük o sorunu. Bilgisayarda motor ısısı eksilrde görünüyordu gösterge de ise 80. Orjinali bosh 70 mi neydei. Biz yerli taktık 30 ya da 35 maşallah tık yok şimdi. Bahsettiğiniz sorun bundan olabilir.


_____________________________



5 Mesaj
16 Temmuz 2007; 0:15:17 

ya bu rölanti sorunu ben de var. arac sx ie 96. benzinde rolntide araba stop ediyor. gaza basınca çalışıyor yürüyorda ama rölantiye alınca stop ediyor. filitre diye değiştik bi süre sonra tekrar yaptı. Lpg de bi sıkıntı yok ama benzinde deli edecek beni. hiç olmadık yerde stpo ediyor. bu nedir acaba???


_____________________________



 
21 Mesaj
22 Temmuz 2007; 0:16:28 

meraba
benzer sorun benim uno dada vardı. yeni çözdüm. daha öncede yazmıştım. önce elektronik kontrol ünitesinde hata kodu olabilir, resetlemek gerekir. bunun için içerde sağ torpido altında halı döşeme arkasında elkt. kontrol ünitesi var. aşama aşama yazıyom. 1. kontağı aç. 2. kontrol ünitesinde takılı soketi çıkar. (yani soket dediğim ana giriş kablosu, tırnağı ileri itip çıkarılır) 3. kontağı kapat 4.bir iki dakika bekle. 5. tak 6. kontağı aç. böylece kontrol ünitesini resetlemiş oluyorsun, hata varsa siliniyor. kaontak açıkken soketi çıkarmak önemlidir atlama.
resetlemeye rağmen düzelmediyse, eksozun motora bağlandığı yerde , motor gövdesinde motor ısı müşürü var, onu değiştir. bozuluduğunda motor ısısını doğru vermez buda sorun yaratır. orjinali 76 ytl dir.
ısı müşürüde sorunu çözmedi ise karbüratör (yani enjeksiyon sistemi) üzerinde rölanti motoru vardır. bu rölantiyi ayarlar. bakım yapılamayan bir parçadır, içi bobın sargıdır. bu zamanla deforme olabilir, bu değiştirilebilir. fiyatı 150 ytl dir.
sakın hiç bir şekilde rölanti ayarı yaptırma. yani klasik karbüratörcüler ayar yapmaya çalışıyor, mümkün değil olmaz, komple karbüratör sistemini bozarsın. her koşulda rölantiyi araç kendisi elektronik ayarlıyor. yani karbüratörcü nasıl ayarlarsa ayarlasın araç beyne giden veriyle yeniden ayar çeker.
ancak benim kanatim senin araçta konntrol ünitesinde hata var, resetleyince düzelecektir.


_____________________________



509 Mesaj
5 Ağustos 2007; 1:10:24 

KARDES BENDEKİ SORUN TAM TERSİ YANİ BENZİNDE BİR PROBLEM YOK AMA GAZA ALICAN ROLANTİ COK DUSUYO VE ARABA KALKMIYO YIGILIYO TORK URETMIYO SORUN NEDİR ACABA


_____________________________

ŞEHİTLERİMİZ İÇİN TÜRK BAYRAĞI AVATARI KULLANALIM



 
21 Mesaj
7 Ağustos 2007; 11:28:16 

meraba sayın zeusma
lpg de rölanti düşmesi ve yığılma durumunda bakılacak şey hava alıp almadığı. yani karbüratör(enjeksiyon sit. bulunduğu) üstündeki hava filtresi dışında hiç bir yerden hava almaması gerek. yani şöle denenebilir, hava filtre çıkarırsın, iki avcunla enjeksiyon sitemi üzerine havayı engelleyecek biçimde kapaklanırsın ve hafif hafif parmaklarının arasından hava verir motoru dinlersin. eğer rölantiyi, yani motordaki sesi bu şekilde farklılaştırabiliyosan sorunu buldun demek, yani aracın hava sisteminde bi yerde kaçak var. sorunu çözünce yada çözemezsen tekrar mesaj atarmısın sonucu.


_____________________________



509 Mesaj
9 Ağustos 2007; 17:09:06 

kardes distiribitor kapagındakı kutuplara atesleme yapmıyormus oralar oksitlenmis ve dedigin gibi hava yag benzin filtresi degisti yagı degisti araba simdi canavar gibi


_____________________________

ŞEHİTLERİMİZ İÇİN TÜRK BAYRAĞI AVATARI KULLANALIM



 
126 Mesaj
19 Ağustos 2007; 2:07:09 

BENİM DAHA ÖNCEKİ TÜPLÜ ARABAMDA AYNI SORUN VARDI. BU DURUM RÖLANTI AYARINI HEM BENZİNLİ HEM TÜPLÜYE GÖRE YAPTIRMAYA ÇALIŞMAKTAN MEYDANA GELİYORDUR.
EN FAZLA TÜPÜ KULLANIYORSAN AYARINI ONA GÖRE YAPTIR, AMA ARA SIRA BENZİNİ DE İHMAL ETME YA DA SADECE GEREKTİĞİNDE BENZİNİ KULLAN HİÇBİR ŞEY OLMAZ,AYARIN DA BOZULMAZ.


_____________________________

grande


 
1 Mesaj
20 Ağustos 2007; 17:15:18 

salim1 kardeşime çok çok teşekkür ediyorum beni uno hobby de rolanti sorunu vardı benzinde düzenli çalışmıyordu araç benzinde iken gaza bastığımda yığılıp kalıyor yada motor stop ediyordu bahsetmiş olduğu reset le işinden sonra aracım şükür düzeldi vermiş olduğun bilgilerden doyayı teşekkür ediyorum sağolasın....


_____________________________



 
21 Mesaj
4 Eylül 2007; 12:25:50 

enjeksiyonlu elektronik sitemde kesinlikle rölanti ayarı yapılmaz. rölantiyi elektronik kontrol ünitesi kendi ayarlar. eğer ayar yapmaya kalkarsan kesinlikle bozarsın. enjeksiyon (karbüratör ) kafası, yani rölanti motoru, enjeksiyon memesi, potansiyometre birbirine entegre bir sistem ve hasssasiyeti binde bir oranındadır. bu sisteme ayar yapılmaz. yani ayarı neye göre yapcaksın. her aracın ayarı kendine has. isteyen bir hassas multimetre alsın bir kaç aracın değerlerini karşılaştırsın bir birinden o kadar farklıki. doğru olan hangisi. hepsi doğru. her enjeksiyon sistemi kendi içinde ayrı değerlere sahip.


_____________________________



 
37 Mesaj
23 Kasım 2007; 15:24:35 

@salim1

Allah senden razı olsun diyorum :) dediğin resetleme işini yaptım araba kendine geldi.

Benim sorunum ise , benzindeyken yolun ortasında motorun stop etmesi (vurdurmayla falan calısmıyor) benzin veya gaz da farketmiyordu.
Birde 1500 devirin altında 2 ve daha sonraki viteslerde motor kasılıp çok ciddi bir biçimde silkeleniyordu. Resetlemeden sonra silkeleme kalmadı. Bu arada, yakışı da fazlaydı gazla 200-220 YKR gibi yakışı vardı. Umarım o da düzelir.
Tekrar teşekkürler.


_____________________________



 
125 Mesaj
1 Aralık 2007; 21:38:57 

pejo 406 coupe 3000cc aracıma yenı sıralı sistem taktırdık.

benzınde gayet normal ama lpg de rölantide yada araç çok yavaşladığında stop etme sorunum var... hatta deviri biraz yukseltıp sonra gazdan ayagımı cektıgımde devir göstergesi manyaklaşmışcasına sıfıra inip hemen yukselıyor sonra tekrar düşüyor ve stop ediyor... lpg servisi bir sorun olmadıgını soyedı, bujılerı vs kontrol ettırın dedı ama bujılerı temızlettık yınede durum degısmedı... rölantide bile sürekli gaz vermek zorundasınız yoksa stop edıyor!

konu hakkında bılgısı olan ve yardım edebılecek kımse varsa sevınırım ;)


_____________________________



 
10 Mesaj
14 Ocak 2008; 0:49:51 

arkadaşlar 2 hafta kadar önce 98 model 1,4ie aldım arabada genel olarak iiii tek sorun yukarıda arkaşında belirttiği gibi 1700 devirlerde bir silkeleme yapıyor ama bunu herherzaman yapmıyor asıl sorun arabayla şehir içinde giderken örneğin 2. viteste arabada gaz keseceksin gazdan ayağını çektiğin anda araba kasıyor sanki frene basmış gibi ama zaman zaman ve işte bahsettiğim silkelemeyide böyle bir durumda kafasına ne zaman eserse yapıyor ve silkeleme yaptıktan sonra bir 3,4 dakikada sürebiliyor 2 kerede uzun yolda yaptı o sırada gaza tam anlamıyla basmama izin vermedi yani hep 15000-2000 devir üstü yok bende mecburan devirsiz bir şekilde vites arttırarak devam ettim araba 90 üstüne çıkmadı ama bir 15 dakika sonra sanki o arabadan eser yok herşey normal ok gibi fırlayan uçan bir araba neyse bu reset olayını forumdan gördüm ve yapmaya çalıştım fakat doğrumu yaptım bilmiyorum dediğiniz kutuyu buldum fakat onun her tarafında soket var gibi ben hangisini çıkaracağımı anlayamadım beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim tabiki birde benim sorunumu bu reset çözermi yoksa başka önerileri olan varsa veya bana direk anlatmak isteyen olursa msn (serkan.akin_hotmail.com) arkadaşlar araba konusunda bilgim çok az madur durumdayım yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler.
Ayrıca bilgisizim dedim ya bu arabaya bu rahatsızlıktan dolayı yaptırdığım ama sonuç alamadığım şeyleri yazıyorum evet benzin pompa ve otomatik aynı şeymiş zaten, benzin filtre,karburatör ve enjeksiyon temizliği, karburatötde bulunan ısı müşürü, bujiler, ditiribütör kapak vs. değişti ve genel bir elden geçti sadece arkadaşın yukarıda bahsettiği egzos bölümünde bulunan ısı müşürünü değiştirmedim zaten bi o birde beyin kaldı ne bileyi bayağı param gitti gidene yanmıyorum ama sorun çözülmedii esas önemli olan bu lütfen rica ediyorum bana yardım edin gerçekten 2 haftada bıktım bu işlerden.
Otomobil benzinli gaz yok



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan.akin_ -- 14 Ocak 2008; 12:37:31 >


_____________________________



 
21 Mesaj
15 Ocak 2008; 23:57:13 

meraba serkan
restleme işini mutlaka yapman gerekiyor. bu araçlarda zaman içinde kod hatası oluyor, bunu ancak resetlemeyle çözebiliyorsun. yalnız bi düzeltme yapmak istiyorum resetlemeyle ilgili. kontak açıkken soketi çıkarın demiştim. düzeltiyorum, kontak kapalı iken soketi çıkarıp bir kaç dakika bekledikten sonra takıcaz. ayrıca bu elektronik konrol ünitesine giren bir sürü soket olduğunu sölemişsin. onu anlamadım . bendeki sxie ve soketi tek giriş. soketin büyüklüğü seni yanıltmasın. kontrol ünitesi oto teybinden biraz küçük botutta. bir tarafına giren çok sayıda kablonunn ucu büyük bir soketle üniteye giriyor. o soketi çıkarıp takacaksın. her hangibir riski yok. bu araçlar için klasik bir uygulamadır. restleme den sonra sorun yine çözülmediyse kablo bağlantı ve girişlerini kontrol et. temas sorunu olabilir. kontrol için enjeksiyon kafasına giren (potansiyometre, rölanti motoru ve meme kabloları) kablolardan başla. sensör kablolarını (ısı ve lamda yani eksoz üstündeki) kontrol et. kontrol yöntemi, otoyu çalıştır. rölantideyken kabloları kımıldat motorun sesinde ve devrinde anormallik gördüğün anda arızayı yakalamış olursun. ayrıca lamda sensörünü değişmedim demişsin bu çok önemli. değişmeden önce bence bi diagonostik teste sok. arızayı görürsün. bu testi yetkili serviste biraz pahalı olur ama bosc car servislerinde 30 ytl dir. msn ni ekledim. kabul edrsen msn den görüşürüz.


_____________________________



 
10 Mesaj
16 Ocak 2008; 14:00:56 

salim kardeş verdiğin bilgiler ve ilgine çok teşekkürler bugün zamanım olmadığından dediklerini yarın birer birer deneyeceğim ayrıca benim için büyük mutluluk nedemek senin gibi yardımsever arkadaşlarla her zaman görüşmek isterim teşekkürler görüşmek üzere ilgin ve alakana tekrardan teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan.akin_ -- 17 Ocak 2008; 0:21:59 >


_____________________________



 
10 Mesaj
19 Ocak 2008; 18:11:10 

Salim kardeşim dediklerini yaptım sen 2 dk. dedin benden bir 10 dk. kadar daha ekleyip reseti bir güzel attım bu arada da arabamı bir güzel temizledim vesile oldu. Neyse sadede gelelim Allah senden bin kere razı olsun arabam 2 günden beri yani resetten sonra canavar gibi oldu silkelemeden eser kalmadı sana ne kadar teşekkür etsem azdır beni büyük bir dertten kurtardın. Ama şu bizim Yalova fiat servisi ve sanayideki ustalar ben ustayım diye geçiniyorlar ya helal olsun ben giden 500 ytl ye yanıyorum ama çıkacağı varmış böylece 98 model unonun bilimum bir çok yakıtla ilgili parçalarını yenilemiş olduk ayrıyetten elimde bir adet orjinal uno benzin pompası var yedek olarak elimde duracak o da güzel neyse fazla uzatmaya gerek yok bu internet düzgün kullanıldığı zaman büyük bir veli nimet herkeze hayırlı ve kazasız günler diliyorum. Salim kardeş görüşmek üzere.


_____________________________



 
11 Mesaj
27 Ocak 2008; 13:59:35 

arkadaşlar aynı sorun bendede var rolenti 1000 1100 arası ilk calıştırmada hiç bir sorun yok motor taki ısınınca takribi 5 dk sonra araba 10 sn yede bir 400 500 devir düşüyor reset attım dediginiz gibi ama düzelmedi
97 uno sxie orjinal kılımalı 85000km de yakıtı cok iyi tek problemim bu ilk arabam ilk göz ağrım 1 yıldır kullanıyorum kocaelinden sevgiler


_____________________________



 
21 Mesaj
27 Ocak 2008; 15:05:48 

meraba
soru: lpg varmı?
eğer yoksa.
sorunu periyodik olarak yapıyormu.
1. buji ve kabloları kontrol ettir. (değiştir)
2. sorun çözülmezse enjeksiyon memesini temizlet. temizleme sırası zaten 45 dakika makineye bağlayıp çalıştırıyorlar, yakıtı basınçlı makineden alıyorsun. sorun bu sıradada tekrarlarsa memeden değildir demk.
3. tevzi makarası ve distribütörü değiştinmi. bunlar periyodik değişen parçalardır. 3-5 ytl dir.
4. en önemlisi ve ilk başta yakıt basıncını ölçtür. 4-5 bar olması gerek. eğer düşükse yakıt sebebini bul yakıt pompası değişebilir. (40 ytl)
eğer sorun çözülmezse tekrar yaz konuşalım.


_____________________________



 
15 Mesaj
16 Şubat 2009; 16:53:36 

arkadaşlar çok eski bir konuyu ele alıyorum ama delirecem 2 hafta önce uno sxie aldım burnumdan geldi pişman oldum arya araya burayı buldum denno arkadaşın sorununun aynısından var ne yapacam acil yardım.


_____________________________



 
21 Mesaj
17 Şubat 2009; 14:10:23 

meraba eraykoyulhisar
ben 2,5 yıldır uno sxie 70 kullanıyorum. bende aldığımda biraz uğraşmıştım sorunu çözmüştüm. bu esnada oldukça fazla bilgim oldu. benim ustada bu konuda yetkin birisi. ancak sorunun kaynağını bulma konusunda ustanında katkıları ve benim araştırmam etkili oldu. forumun yukarı kısmında oldukça fazla bilgiyi attım. ancak tabi şöle bisorunda vardır tahmin ederim, arabayı tanımadığın için uygulama problemin olabilir. istersen msn den online yazışalım. e-mail adresini at, ben eklerim. ayrıca ben istanbulda yım, icabında görüşme imkanı dahi olabilir.


_____________________________



 
15 Mesaj
18 Şubat 2009; 9:10:48 

wallahi mükemmel olur
eraykoyulhisarli@hotmail.com


_____________________________



 
24 Mesaj
21 Nisan 2009; 15:10:50 

Merhaba arkadaşlar , ailecek eski bi uno kullanıcısıyız 13 sene önce 60 s e tüp taktırdığımızda bu arabaya ne gerek var motoru yiyomuş bu tüpler denilmişti etraftan ve lpg ozamanlar aşırı ucuz olduğu içinde biz aşağı yukaru 100 000 km de arabanın kendisi kadar bi kar yapmıştık şimdi herkez lpg ci oldu ama lpg benzine yaklaştı ve eski kar kalmadı ortada. şimdiki 99 model tüplü ie unomuzunda rolantisi yüksekte çalışıyo gibi geliyor . 3 -4 hafta öncenin fiyatlarıyla şehir dışı 133 yakarken şehir içi 230 yakıyormuş araç babamın ölçümleriyle . lpg ustasının dediğine göre enjeksiyonlu unoların karbüratörlülere göre rolantisi daha yüksekte olurmuş . bu arada başka enjeksiyonlularda böyle mi bilmiyorum ama bizimki ilk önce benzinde çalışıp gaza köküne kadar basınca gaza geçiyo böyle bi sistem var , biz hiç benzinde kullanmıyoruz bunuda belirtmek istedim. şimdi aracın rolantide 1300 devirlerde çalışması normal mi sizce enjeksiyonlu diğer onu sahiplerinin yardımlarını bekliyorum .

Ayrıca arac 1500 devirlerdeyken silkeleme yapıyor arada sırada resetleme işlemi bu silkelemeyi çözmeye yeterli midir .

Teşekkürler


_____________________________



 
21 Mesaj
24 Nisan 2009; 12:36:45 

uno enjeksiyonlunun rölanti normal değeri, soğuk havalarda marşa basınca 1200 de çalışmaya başlar , 800 e kadar düşer ısınınca. yani motor ısınınca normal değer 800 dür. silkeleme sorunu için resetlemeyi dene düzelebilir. ancak başka bir arıza varsa düzelsede tekrar bozulacaktır. çünkü elektronik kontrol ünitesine yanlış sinyal gidiyordur. bununla ilgili şeyleri yukarıda yazmıştım.
eğer resetleyince düzelip tekrar bozuluyorsa bi yerden yanlış sinyal gidiyor demektir.
resetleyince hiç düzelme olmuyorsa sorun ateşlemede yada enjeksiyon memesi kirlenmiştir. ateşleme için rutin bakım yapıldımı (buji, tevzi makara, buji kabloları,vs.). önce bu bakımlar. devam ederse enjeksiyon temizliği (30tl tutuyor). ha bide mutlaka yakıt basıncını ölçtür. unoların hastalığıdır, benzin pompası özelliğini yitirir, basın düşer. hiç sorun olmasa bile unoyu yeni aldıysan bi elektrikçiye git yakıt basıncını ölçsün. ideali 4-5 bar dır.


_____________________________



 
24 Mesaj
24 Nisan 2009; 15:43:13 

teşekkür ederim resetleme işlemini yaptıktan sonra sonucu ileticem umarım düzelir .


_____________________________



 
2 Mesaj
18 Ağustos 2009; 13:24:32 



Arkadaşlar 97 model SX İE uno arabam var ancak artık bıkamaya başladım.Rolanti sorunu nedeni ile
baya bir para bayıldım ve artık skıldım en sonunda rolantiden dolayı stop etme işini karbüratör kelebek boğazını değiştirerel çözdüm ancak halen bir problemim daha var.
aracımla bazen şehir içinde bazen uzun yolda gaz benzin farketmiyor giderken aracım 80 derce nin ürezine çıktıktan sonra mola verdiğimde yada bir yerde durduğumda tarar çalıştırırken ya hiç çalışmıyor
ya da rolanti 500 devirde stop etti edecek gibi çalışıyor. Ancak beyne reset attığımda bu sorun düzeliyor ve aracım normale dönüyor.

Bu arızanın nedenini bilen varsa yardım etsin. Birgün benzin döküp yakacam bu arabayı :)


_____________________________



 
2 Mesaj
22 Ağustos 2009; 13:53:58 

kimsenin bir bilu yardımlarınızı bekliyorum :(


_____________________________



470 Mesaj
9 Eylül 2009; 12:33:41 


quote:

Orijinalden alıntı: Haksin

Arkadaşım muhtemelen sorunun avans ayarından kaynaklanıyor.Normalde bir araç bir tür yakıt kullanır ve avans ayarı ( hava yakıt karışımı) kullandığın yakıta göre yapılır.Senin aracında 2 tür yakıt kullanıyorsun ve avans ayarın lpg ye göre ayarlanmış.Bu yüzden sorun yaşıyorsun.Benzine göre ayarlansa lpg de sorun yaşarsın yani yapacağın pek birşey yok.

İkincisi deponda bir sorun yok.Uno'nun depo kapağını söktüğünde kapağa dikkat et içinde çelik bir yay göreceksin.Bu bir tür termostatdır.Benzin özellikle sıcak havada uçucu bir hal alır.Bunu yazın arabana benzin doldururken tabancanın depoya girdiği yerde görebilirsin(Buharlaşan benzini).Depo herhangi bir şekilde dışarıya açık olsa hem sıcak havalarda depondaki benzin buharlaşıp gider hemde tehlikeye mahal verir.Depodaki fazla sıkışmada kapaktaki termostat açılıp bu sıkışmayı giderir.



sx demiş arkadaş


_____________________________



 
54 Mesaj
5 Aralık 2009; 14:09:40 

arkadaslar benim sorun ise su salim1 arkadastan ve digerlerinden yardım bekliyorum
aracım 97 model uno 70s lpg arac gaz basmadan calısmıyor gaz basıp calıstırıyorum.. gazdan ayagımı cekercekmez devir buyuk bir hızla dusup aracım stop ediyor...sorun nedir kafayı yiyecem benzinde hic bir proble yok.regulatöru garantiye gönderdim insallah ondandırda ugrastırmaz beni lutfen yarıdm edin


_____________________________

ALLAH korkusu olanlarla ticaret yapılır

iletişim bilgileri
slhztrk@hotmail.com


 
5 Mesaj
2 Ocak 2010; 21:58:21 

SLM MERHABA , SALİM 1 MESAJ 18 DE RESET ATMA TARİFİNDE KONTAK AÇILIP ÜNİTENİN FİŞİ ÇEKİLİR BELİRLİ SURE BEKLENDİKTEN SONRA
KONTAK KAPANIR ve UNİTENİN FİŞİ TAKILIR DENİLİYOR.

SİZDE İSE KONTAK KAPANIP ÜNİTENİN FİŞİ ÇEKİLİR BELLİ SÜRE BEKLENİR FİŞİ TAKILIR YAZIYOR TEREDDÜTTE KALDIK HANGİİSİ DOĞRU ACABA

LÜTFEN CEVAP AÇİK BİR ŞEKİLDE... TEKRAR YAZARMISNIZ .. TESEKKÜRLER SİMDİDEN !


_____________________________



 
5 Mesaj
2 Ocak 2010; 22:54:31 

slm ,benmkide enjeksiyonlu ama senin dediğin gibi gazı sonuna kadar basınca deyil.ARACI İLK CALIŞTIRDIĞINDA ,BENZİNLE CALIŞIR... GAZ PDALINA.. BASINCA (ama sonuna kadar dayil) benzinden otamatik olarak ,gaza gecer ... ayrıca sorunlarına sanırım yeteri kadar cevap bulabilirsin sayfada.... emeği gecenlerden allah razı olsun. cok yararlı bilgiler vermişler ... sorunu olanlar, yeteri kadar bilgi edinebilirlerrrrr


_____________________________



 
21 Mesaj
5 Ocak 2010; 13:47:53 

meraba
öncelikle belirteyim benzinden lpg ye geçmek için gazı sonuna kadar basmak değil. gaz pedalına basınca 2500 devirde otomatik olarak lpg ye geçer.
reset konusunda ise. kontak açıkken soketi takıp çıkarmamak lazım. başka bir kod hatasını sebebi olabiliyor. bu şuna benzer. bilgisayar çalışırken fişini çekmeye benzer. oysa reset dümesi vardır bilgisyarın. bizim arabalarda ise kontak açıkken soketi çıkarıp takmak elketronik kontrol ünitesinin akımını şok biçimde kesip açmaktır. bu hataya sebep olmakta.
kontak kapalı iken soketi çıkardığımızda kontrol ünitesi içindeki bütün enerji kesilecektir, hatta statik enerji denen ölü elektrikte nötürlenecektir. istenmeyen şekilde açık yada kapalı kalan transitörler fabrika ayarlarına dönecektir. yeniden soketi taktığımızda araçtaki yeni duruma göre ünite kendini yeniden kuracaktır. bu üniteler binlerce kez kendini restleyecek şekilde yapılmıştır. yani hata kodunu silmek için bilgisayara bağlanması gerekmemektedir.
yani kısaca tekrar belirteyim kontak kapalıyken soketi çek, bikaç dakika bekle yeniden tak. her koşulda kontak kapalı olsun.
bu resetlemenin ardından düzeliyor ve bir süre sonra (bir kaç saat yada bir kaçgün) yeniden rölantide bozulma oluyorsa gaz kelebek boğazı (enjeksiyon kafasıyla birlikte) değişmesi gerekiyor. çünkü resetleme işleminden sonra eğer arıza, bozukluk yoksa normal koşullarda en az bir kaç ay kod hatası vermemesi lazım.
saygılar
not: sivas'lımısın


_____________________________



 
5 Mesaj
5 Ocak 2010; 23:11:14 

slm verdiğin bilgiler icin şimdiden teşekkürler.. evet sivaslıyım-- böyle bir külüp kurmanız ve bu değerleri paylaşmnız gercekden daktire şayendirrr.... allah razı olsun


_____________________________



 
1 Mesaj
20 Şubat 2010; 11:46:49 


quote:

Orijinalden alıntı: salim1

meraba
öncelikle belirteyim benzinden lpg ye geçmek için gazı sonuna kadar basmak değil. gaz pedalına basınca 2500 devirde otomatik olarak lpg ye geçer.
reset konusunda ise. kontak açıkken soketi takıp çıkarmamak lazım. başka bir kod hatasını sebebi olabiliyor. bu şuna benzer. bilgisayar çalışırken fişini çekmeye benzer. oysa reset dümesi vardır bilgisyarın. bizim arabalarda ise kontak açıkken soketi çıkarıp takmak elketronik kontrol ünitesinin akımını şok biçimde kesip açmaktır. bu hataya sebep olmakta.
kontak kapalı iken soketi çıkardığımızda kontrol ünitesi içindeki bütün enerji kesilecektir, hatta statik enerji denen ölü elektrikte nötürlenecektir. istenmeyen şekilde açık yada kapalı kalan transitörler fabrika ayarlarına dönecektir. yeniden soketi taktığımızda araçtaki yeni duruma göre ünite kendini yeniden kuracaktır. bu üniteler binlerce kez kendini restleyecek şekilde yapılmıştır. yani hata kodunu silmek için bilgisayara bağlanması gerekmemektedir.
yani kısaca tekrar belirteyim kontak kapalıyken soketi çek, bikaç dakika bekle yeniden tak. her koşulda kontak kapalı olsun.
bu resetlemenin ardından düzeliyor ve bir süre sonra (bir kaç saat yada bir kaçgün) yeniden rölantide bozulma oluyorsa gaz kelebek boğazı (enjeksiyon kafasıyla birlikte) değişmesi gerekiyor. çünkü resetleme işleminden sonra eğer arıza, bozukluk yoksa normal koşullarda en az bir kaç ay kod hatası vermemesi lazım.
saygılar




benimde aynı sorunum var 96 sx ie aracım var reset için kutup başlarını çek 15 dk sonra tak düzelir deniliyor ama ben bunu denedim arabaçalışmaz oldu. sizin tarifinizdeki resetleme için bosch marka cihası sağ tarafta halının altında buldum ama soketi nerede göremedim kablo var ama soketi göremedim. yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________



 
14 Mesaj
24 Şubat 2010; 21:34:53 

Merhaba arkadaşlar, 1998 SXie Lpg li bir Uno aracım var birkaç ay önce motor yıkattım yıkayan arkadaş sağ olsun distribitor kapağını yerinden çıkartmış ve tevzii makarasını kırmış neyse zaten ucuz bir parça idi yerine yenisini aldım taktım ancak araç o günden bu yana düşük devirlerde örneğin 2 nic vites 1500-2000 yada 3 ncü vites 1500-2000 gibi birden gaz kesip geliyormuş gibi atma yapıyor baya da sallıyor genelde o kadar devir düşürmemeye özen gösteriyorum ancak trafikte her zaman mümkün olmuyor. Bu sorun ile ilgili söylenebilecek ne olabilir kendi kendime mudahale edebilirmiyim yoksa özellikle hangi problem ile ustaya gitmeliyim.


_____________________________



 
2 Mesaj
29 Mart 2010; 14:57:34 

selam arkadaşlar bende uno sahibiyim 2000 mod. bende de rolanti sorunu var aracı ilk çalıştırıyorum normal rolanti ayarı 800 de sonra hareket halindeyken boşa aldığım zaman rolanti devri otomatikman 1800 lere çıkıyor o şekilde çalışıyor bir müddet gittinten sonra rolanti gene ilk haline dönüyor 800 devire sizce sorun ne olabilir. yardımlarınızı bekliyorum


_____________________________



 
2 Mesaj
22 Nisan 2010; 17:14:44 

motor manifolt üzerinde bulunan ısı müşürünü değiştirdim.salim1 abimizin dediği gibi 75 civarı,45 tl ye aldım.rolanti kendi kendine gaz verdiriyordu araca,önce rolanti ayarlayıcısı aldım bosh yani aracın orjinal parçasıymış olmadı,daha sonra bu müşür işi çözdü çok şükür.herkeze sağlıklı günler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhankilicoglu -- 22 Nisan 2010; 17:16:44 >


_____________________________



 
15 Mesaj
24 Nisan 2010; 21:57:17 

salim1 hocam bilgilendirmelerin için çok çok teşekkür ederim.. benimde 98 model sxie unom var.. aynı sorun bende de var.. bende reset ekü için reset atmak istedim.. ama bahsettiğiniz soketi bulamadım.. bahsettiğiniz yerde ikili bir soket var.. bahsettiğniiz o mu yoksa.. tam olarak nasıl bişey tarif ederseniz çok sevinirim..


_____________________________



 
2 Mesaj
7 Mayıs 2010; 0:45:22 

acele yardım.. slm arkadaşlar
benim 96 model uno da kontak anahtarını ceviriyorum çalışır gibi yapıyor sonra duruyor. mars alıyor. 10-15 defa yapınca yada gaza basınca çalışıyor. ustalara götürdüm
1. usta -- bujiler eskimiş yenisini aldık. sonra sibop ayarı yapılacak vede disribütor kapağı komple degişecek dedi.. 150 çivarı masraf cıkardı..

2. usta .. sadece sibop ayarı dedi 70-80 civarı masraf cıkardı..(zaten bujileri değiştirdim)


sizce sorun bunlardan olur mu?


_____________________________



 
15 Mesaj
24 Mayıs 2010; 16:22:51 


quote:

Orijinalden alıntı: mahmut7767

acele yardım.. slm arkadaşlar
benim 96 model uno da kontak anahtarını ceviriyorum çalışır gibi yapıyor sonra duruyor. mars alıyor. 10-15 defa yapınca yada gaza basınca çalışıyor. ustalara götürdüm
1. usta -- bujiler eskimiş yenisini aldık. sonra sibop ayarı yapılacak vede disribütor kapağı komple degişecek dedi.. 150 çivarı masraf cıkardı..

2. usta .. sadece sibop ayarı dedi 70-80 civarı masraf cıkardı..(zaten bujileri değiştirdim)


sizce sorun bunlardan olur mu?

Ecuyu resetlemeyi dene.. bende de aynı sorun oldu.. kutup başını söküp 3 dk bekledim tekrar taktım.. sorun falan kalmadı...


_____________________________



1021 Mesaj
23 Temmuz 2010; 18:45:09 


quote:

Orijinalden alıntı: salim1

meraba
öncelikle belirteyim benzinden lpg ye geçmek için gazı sonuna kadar basmak değil. gaz pedalına basınca 2500 devirde otomatik olarak lpg ye geçer.
reset konusunda ise. kontak açıkken soketi takıp çıkarmamak lazım. başka bir kod hatasını sebebi olabiliyor. bu şuna benzer. bilgisayar çalışırken fişini çekmeye benzer. oysa reset dümesi vardır bilgisyarın. bizim arabalarda ise kontak açıkken soketi çıkarıp takmak elketronik kontrol ünitesinin akımını şok biçimde kesip açmaktır. bu hataya sebep olmakta.
kontak kapalı iken soketi çıkardığımızda kontrol ünitesi içindeki bütün enerji kesilecektir, hatta statik enerji denen ölü elektrikte nötürlenecektir. istenmeyen şekilde açık yada kapalı kalan transitörler fabrika ayarlarına dönecektir. yeniden soketi taktığımızda araçtaki yeni duruma göre ünite kendini yeniden kuracaktır. bu üniteler binlerce kez kendini restleyecek şekilde yapılmıştır. yani hata kodunu silmek için bilgisayara bağlanması gerekmemektedir.
yani kısaca tekrar belirteyim kontak kapalıyken soketi çek, bikaç dakika bekle yeniden tak. her koşulda kontak kapalı olsun.
bu resetlemenin ardından düzeliyor ve bir süre sonra (bir kaç saat yada bir kaçgün) yeniden rölantide bozulma oluyorsa gaz kelebek boğazı (enjeksiyon kafasıyla birlikte) değişmesi gerekiyor. çünkü resetleme işleminden sonra eğer arıza, bozukluk yoksa normal koşullarda en az bir kaç ay kod hatası vermemesi lazım.
saygılar
not: sivas'lımısın


belirtilenleri yaptım sorunum düzeldi. teşekkürler paylaşım için....


_____________________________



 
1 Mesaj
28 Eylül 2010; 14:48:21 

arkadaşlar benim 98 sxie unomda da aynı sorun var. salim1 arkadaşın dediği gibi reset atınca sorun düzeliyor ve sürekli benzinde binersem hiçbir sorun çıkartmıyor. Ne zaman lpg'ye alsam birgün sonra tekrar rolanti sorunu başlıyor. Daha önce kendi kendine 4000-5000 devirlere çıkıyordu. Tüm gövdeyi temiz bir çıkma gövdeyle değiştirdik, ısı müşürünü değiştirdik. Kendi kendine gaz verme sorunu kayboldu fakat bu sefer rölanti sorunu ortaya çıktı. Motor ilk çalıştğında benzinle çalışıyor ama rölanti ayarlayamadığından dolayı stop ediyor. Dediğim gibi reset atıp sürekli benzinde binersem bir sorun yok.

Cevaplarınızı bekliyorum. Tüm paylaşımlar için teşekkürler.


_____________________________



 
2 Mesaj
1 Aralık 2010; 21:52:40 

Sayın ırrls rolanti ayarlacısını değiştirdinizmi ,eğer ısı müşürü ve rolt.ayarlayıcısı yeni değiştiyse ,benzinde bir sorun yok diyorsunuz ,lpg de 8,000 devirlerin çok çok altına inip stop mu ediyor yoksa ,rolanti bi yukarı bi aşağı mı yapıyor. eğer düşük seviyelerde ise ,lpg beninden rolantinin yükseltilmesi gerekir, iyi bir ustaya aynen böyle derseniz yardımcı olabilir. yada zaten kendisi anlar.


_____________________________



 
10 Mesaj
12 Ocak 2011; 20:05:29 

benim de 94 doğan slxim var rolantisi bir aşağı bir yukarı hiç sabit kalmıyor
bazen dibe vurup stop edecekmiş gibi oluyor
bazen de yolda debriyaja bastığım anda araba stop ediyor
arabayı trafikte yavaşlatırken vites küçülterek durduruyorum stop edecek diye
aynı işi benzinde de yapıyor bi de sabahları benzinde çalışmıyor ama gazda çalışıyor

sarj dinamosundan ses geliyor acaba bilya dağıttı da arabayı iyi besleyemiyor mu
çünkü farları yaktığımda da rolanti düşüyor sizce neden olabilir







_____________________________

hayvan gibi çalış insan gibi yaşa


 
2 Mesaj
11 Mayıs 2011; 11:10:14 

slm arkadaşlar benim uno sx i.e 96 aracım var araçta söyle bir sorun var bu arada aracım benzinli lpg yok yolda giderken araç kendi kendine gaz vermeye başlıyor inanılmaz bagırıyor sonra stop ediyor çalışmıyor belli bir müddet çalıştıgı zamanda benzin kokuyor sorun neden olabilir şimdiden tşk


_____________________________



 
2 Mesaj
11 Mayıs 2011; 11:46:08 

slm benim uno sx i.e 96 aracım var benzinli sorunu şöyle araç yolda giderken kendi kendine gaz vermeye başlıyor devir saati yarıyı buluyor araba bagırıyor sonra belli süre sonra stop ediyor çalışmıyor 10 dk kadar ugraşıyorum çalıştırıyorum benzin kokutuyor sonra normal oluyor nerzaman yapmıyor ama arada bir yapıyor nerde yapacagıda belli olmuyor bana yardım edin bu konuda napmam gerekiyor


_____________________________



 
37 Mesaj
14 Temmuz 2011; 16:46:54 

arkadaşlar ben şu salim arkadaşın dediği yeri bulamadım size resmini çektim yardımcı olabilirmisiniz ?

aracım 2000 model uno 70s

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seth87 -- 14 Temmuz 2011; 16:48:41 >


_____________________________



 
115 Mesaj
15 Temmuz 2011; 19:58:56 


quote:

Orijinalden alıntı: seth87

arkadaşlar ben şu salim arkadaşın dediği yeri bulamadım size resmini çektim yardımcı olabilirmisiniz ?

aracım 2000 model uno 70s

0



70s diyosun dostum ecu yok ki bunlar da enjeksiyonlu modellerde var o


_____________________________



 
1 Mesaj
16 Kasım 2011; 23:01:21 

S.a Arkadaşlar 98 1.4 S Tipo Aldık 3 Gün Önce ARaba Karbüratörlü Benzindede Tüpdede 400-500 Devirde Çalısıyo Gaz Vermıyınce Stop Ediyo Sorun Nedir Sizce ? Bazende Marş Almıyo .


_____________________________



 
2 Mesaj
17 Ocak 2012; 20:08:26 

MERHABA ARKADAŞLAR;

93 MODEL UNO 60S'İM VAR ARAÇ 1 YILDIR BENDE ALDIĞIMDA ARAÇ BENZİNDE ÇALIŞMIYODU Bİ USTAYA GÖSTERDİM BENZİN OTOMATİĞİNİN ARIZALI OLDUĞUNU SÖYLEDİLER. OTOMATİĞİ DEĞİŞTİRDİM YİNE ARACIM ÇALIŞMADI DAHA SONRA BAŞKA Bİ USTAYA GÖSTEDİM USTANIN DEDİĞİ ŞU OLDU:

BENZİN OTOMATİĞİNE HAREKET VEREN Bİ ÇUBUK OLMASI GEREK ARACIMDA BU ÇUBUĞUN OLMADIĞINI SÖYLEDİ.

ARKADAŞLAR BİLDİĞİNİZ BİYERDE BU ÇUBUKTAN BULABİLİRMİYİM BEN ÇOK ARADIM BULAMADIM Bİ YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER.


_____________________________



 
2 Mesaj
2 Şubat 2013; 0:28:41 

aracım 98 sx ie soğukken bennzinde ve lpgde stop edio ısınınca sorun yok ve frene bastıınde rölanti kendi kendine oynuuyor srn nedir acaba