Şimdi Ara

Bu otomobil hidrojenle çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Honda'nın hidrojenle çalışan yeni otomobili Clarity'i yakından gördük ve merak edilen tüm detayları bu videoda anlattık. Yakıt hücresi kullanan ve çevreye zararlı hiç bir gaz salmayan bu otomobil yakında yollara çıkıyor ve geleceğin ulaşım aracı olarak gösteriliyor, iyi seyirler.
     
     



  • tesla ve diğer firmaların full elektrikli otomobilleri varken gelişse bile satacağını ve yaygınlaşacağını sanmıyorum. full elektrikli otomobillerin hidrojenle çalışanlara nazaran daha güvenli olduğunu düşünüyorum

  • Hidrojenle çalışan araç yapmak çok basit. Sıkıntı şurda, yeterli hidrojeni sağlamak. Ve hidrojeni depolamak. Bu iki konu sıkıntılı.

  • Hidrojen bombası aklına gelen ve tartışma açan kitle kim çok merak ettim :) Ne alakası var hidrojen bombasıyla arkadaş :) Biri arabaya atom bombası atar diye mi korkuyorlar asdgfasdhagfd :) Zira hidrojen bombası atom bombasıyla tetikleniyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 24 Nisan 2016; 23:02:30 >
  • Hep şöyle böyle ama güncel arabaların yerini tutacak kadar avantajlı değiller. Elektrikli araç diyiyoruz ama halen pil olarak muazzam dezavantajları var.



    Hidrojen arabaları ise hiç konuşulmuyor. Elektrikli araçlar tesla ile muazzam ivme kazandı ama pil teknolojisi gelişmedi gitti. Bir tane babayiğit firma pil teknolojisinde devrim yapsa yeminle bütün sektörlerde çağ atlayacak. Pile çare bulun bitsin bu iş.

  • 1- hidrojen güzel hoş da Türkiye'de üretimi bile yok... Evinde mi üreteceksin hidrojeni? Bi tane mini santralimiz bile yok çünkü talep yok.

    2- Hele bi elektrikli arabalar yayılsın da hidrojenli arabaya bakarız dicem tepki alıcam, ama ne yazıkki öyle, elektrikli arabalar bile tam yayılmamışken ve şarj süresi ve şarj terminali yayılmamışken hidrojenli arabaları düşünemiyorum bile :) Elektriklide en azından evde kablo çeksen şarj edebilirsin, ama evde hidrojen üretemezsin.

    2- Çevreciler toplanmasın hemen yakında üretilir vs diye, size şu bilgiyi veriyim hidrojeni üretmek için yine karbonlu bileşenler kullanılıyor ve emisyonu yeterince çok:http://c1cleantechnicacom.wpengine.netdna-cdn.com/files/2014/06/Fuel_Cell_Whole_Truth1.jpg

    Tamam doğru sudan da üretiliyor fakat sudan ürettiğin zaman harcadığın enerji, ürettiğin hidrojene ne yazık ki deymiyor.
    www.afdc.energy.gov/pdfs/hyd_economy_bossel_eliasson.pdf

    Devletin teşviği bile yetmez hidrojene, sadece parası olan ülkeler üretir kullanır (Amerika, İngiltere vs.) Onlar da zaten ekonomik sorunu olmadığı için ve uzayda ihtiyaç olduğu için üretiyor...





  • Müzik tanıdık geldi https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1140948/64db7f35-70dc-4d49-b5cc-a55ca7d9072d.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M-A-K -- 25 Nisan 2016; 0:12:33 >
  • İşte bu arabanın geleceği var. Tesla gibi elektrikle şarj edilen arabalara göre kullanıcı açısından çok daha tercih edilir. Tabi dolum istasyonu şartları ve araba fiyatları birbirlerine yakın olursa. 3 dakikada depoyu doldurmak, tamamen elektrikli olması, tasarımı tesla kadar olmasada idare eder. Geriye dolum istasyonlarının yaygınlaşması ve aracın fiyatının düşmesi kalıyor. Eğer bunlarıda sağlarlarsa teslanın şu anki halinden daha çok tutulur. Tabi birde Honda gibi rüştünü ispatlamış bir marka var arkasında. İnşallah japonlar bu arabanın ardını bırakmaz. Tüm dünya için çok önemli bir gelişme.

  • Elektrikli araca göre tek avantajı Şarj süresi derdinin olmaması. Araç 3 dakikada tam dolu hale geliyormuş. Ancak bu seferde hidrojen tankının güvenliği dezavantajı var.
    Bizim için en büyük sıkıntı vergilerle bu araçların çok pahalıya gelmesi :(

  • Hızlı hızlı nefes alıp depoya üflersem 3-5 km götürmelik hidrojen salarım.

  • Hidrojen zor be yav! Üniversite zamanı fakülteye Hidrojen çalışmaları için tanklar gelmişti, asistanlardan hatırlıyorum baya zorlanıyordu adamlar çalışırken. Atomik olarak en küçük kütleye sahip olduğu için kap cidarlarından bile kaçma sıkıntısı var bu haşere gazın. Güzel, hoş en çevreci bu falan ama elde avuçta durmuyor ki. LPG bile milyon kat daha güvenlidir depolama açısından. Egzostan su çıkaracaz diye canımızdan olmayalım sonra. Bence depolama teknolojisi geliştiğinde çok daha fazla potansiyel barındırıyor Hidrojen. Grafen gibi düzenli/sıkı yapılı materyallerle oluşturulmuş depolamalara ihtiyaç var.

  • Aslinda hidrojeni uretmek cok ta zor degil, iki ucu acik elektrik kablosunu cozelti icerisine daldirip elektrik verdiginizde hidrojen ve oksijene ayrilir su. Zaten yakit hucresindeki elektrik saglama esnasinda da bu olayin Tam tersi olur.

    Su ve elekrige ulasimi olan her yerde hidrojen uretilebilir yani. Nasil Teslanin wall charger dedigi Ev icinde elektrik depolama kitleri var ise, aynisini hidrojen icin de yapabilirler.

    Tabi burada en buyuk sikinti cikyor ortaya, hidrojen saklamasi zor bir gaz. Ve ciddi manada yanici. Yani wall chargeri yanlis ve yetersiz Monte ederseniz en kotu ihtimalle sarj olmaz, veya sarj esnasinda yanar.

    Bir hidrojen tankinda bu hatayi yaparsaniz sonuc cok daha vahim olabilir. AMA yine de gelecegi olan bir teknoloji.

    20yil once LPG yoktu hayatimizda simdi her istasyonda neredeyse benzin pompasi kadar lpg pompasi var. 20yil sonra hidrojen pompasi da olabilir ayni istasyonlarda.

    Omur yeterse gorecegiz insallah.

  • Ya bu araç ilerlerken akü nasıl doluyorsa o enerji de depolanmalı giderken. Hiç bitmeyen enerji üretimi gerçekten ütopya mı? Akü de oluyorsa diğer kısımlarda da olur. Ama gerçi akünün enerji depolaması için benzinin yanması lazım oradan geliyor elektrik doğru ya. Yazarken cevabı buldum. Neyse soru yine aynı, ütopya mı bu düşünce? Güneş var tepeye panel konulabilir. Gelen rüzgardan da enerji elde edebiliriz. Hidrojenin atığı suyu tekrar elektroliz edip hidrojene dönüştürüp bunu tekrar kullansak bu sefer de taşınabilir atom bombası mı olur? Hadi o seçeneği geçtik. Benzinin atığı CO2 yi enerji kaynağı olarak kullanabilir miyiz? Frenden dolayı ısınan balatalardaki enerjiyi geri dönüştürebilir miyiz? Bana kalırsa en iyisi bi kara kutu yapacaksın, içine uranyum mu koyarsın artık ne koyarsan bi nükleer portable reaktör koyacaksın ama çok güvenli olacak, oradan sınırsız (ya da hadi 1 senelik fln olsun her sene değiştir :) ) güç elde edeceksin. Einstein'ın arkasından daha az söveriz belki. Düşünsenize telefonu şarj etmek yok, Bilgisayarı şarj etmek yok, Drone'u şarj etmek yok ahaha. Konu nereye geldi ya. Böyle bi dünya yok, olamaz bence, nasıl olsun ki, olur lan yoksa... :(





  • Hidrojen yanici degil patlayici bi gaz oldundan en ufak bi kivilcimda gibimizi londradan basimizi konyadan toplarlar acik ve net xD gazi puskurtcek parcalarin oldukca saglam ve asla yipranma payinin minimum olmasi gerekir silindir blogununda ayni sekilde saglam olmasi gerekicek diye dusunuyorum Bu gazin sikistirilmasi zaten ayri dert oyle lpgye benzemez bu is sanayideki usta takarsa dedim gibi bi tarafimizi londradan bi tarafimizi konyadan yakilacak gazin anlik olarak uretilmesi daha mantikli geliyor bana olusucak patlamada minimum hasar verir bu gazi uretmek icin gene her turlu elektrik gidicenden arabada sarjli olmasi gerekicek bilmiyom bakalim adamlar nasil bi teknoloji gelistirmis

  • Bu Hidrojenli otomobil Bor ile çalışıyordur. Bor hidrojen süngeri diye bilinen bir üründür. Hidrojeni emer ve kullanımı kolaylaştırır. Bu arabanın bir benzeri sanırım 10-12 yıl önce Türkiye de İzmir Makina mühendisleri odasında yapıldı. Ama hükumet bu proje ile hiç ilgilenmedi, ve şimdi Otoparkta çürümeye terk edilmiş vaziyette duruyor!
    Hidrojen üretimi ile ilgili de bir tanıdığım çok basit ve ucuz yöntemle evinde günlük 500 litre hidrojen üretebilecek bir düzenek hazırladı. Bu öyle yüksek teknoloji gerektirecek bir şey değil. Sadece bakteriler ve onlara verilen uygun gerekli değişik atıklar ve kimyasallarla üretebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dsagon -- 25 Nisan 2016; 7:13:40 >
  • Zeplinler gibi buda yakında kaldırılır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 dakikada full dolum, 700 km menzil, hidrojenin ucuzluğu gibi avantajları varken yaygınlaşacağını sanmamak çok dar görüşlü bir yorum olur. üstelik daha verimli elektrikli motorlar geliştikçe fuel cell kullanan araçların menzilleri de güçleri de artacak.
  • batının elektrikli arabası ile, dogunun hidrojenli arabasi kiyasina bir rekabet halinde olacak gibi.
    Dogu üreticileri; honda, hyundai, toyota, nissan vb
    bati üreticileri; tesla, gm, chevrolet

    umarim tarihinde ilk defa otomobil dünyası böyle bir rekabete girer.

    enerji depolama problemi var oldukca hidrojen bir adim önde olacaktir.
    Gündüz günes enerjisi ve herzaman rüzgar enerjisi depolanmasi mümkün olmayan enerji üretmekte, hidrojen ekonomisini bilen ülkeler enerji fazlasını hidrojen üreterek değerlendirmekte. (hidrojen heryerde ihtiyac duyulan bir şey illaki yakıt olarak kullanılmasını beklemelerine gerek yok en basitinden tarım için bile kullanılmakta.)

  • Yeni pil teknolojisi üreten firma, dünyanın hakimi olur. %100

  • Koymadan olmaz
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.