Şimdi Ara

TÜKETİCİ HAKLARI REHBERİ ve ARAÇ DEĞER KAYIPLARI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
3.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girmesiyle birlikte 4077 sayılı eski kanuna göre gerçekten adının hakkını veren bir hal almış oldu. Öncelikle kimlerin bu kanunun sağladığı olanaklardan yararlanabileceğini belirlemek gerekiyor:

    Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder.

    Kanundaki açık düzenlemeye göre; tüketici kavramı oldukça geniş tutularak bu kapsama ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden herkes dahil edilmiş. Diğer önemli bir husus olan Tüketici İşlemleri Kavramı ise:

    Mal veya hizmet piyasalarında kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden veya onun adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiler ile tüketiciler arasında kurulan, eser, taşıma, simsarlık, sigorta, vekâlet, bankacılık ve benzeri sözleşmeler de dâhil olmak üzere her türlü sözleşme ve hukuki işlem.

    Bu şekilde tanımlanarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’u uygulanma alanı geniş bir yelpazeye yayılmıştır.Bunlar dışında birçok radikal değişiklik olmasına rağmen bizim için asıl önemli olan düzenleme AYIPLI MAL’a ilişkindir. Yeni kanunun yürürlüğe girmesiyle birlikte, ayıplı mallara ilişkin ispat yükü şu şekildedir:

    Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir.

    Bu düzenleme ile birlikte sizin tüketici olarak satın almış olduğunuz bir malda satın alma tarihinden itibaren ilk altı ay içerisinde ortaya çıkabilecek ayıplardan sorumluluk üretici, satıcı ve italatçı üzerine bırakılmakta malın teslim tarihinden itibaren sorunsuz olduğunu üretici, satıcı ve italatçının ispatlamaları gerekmektedir.
    İspat yüküne ilişkin bu düzenlemenin hemen ardından yine tüketici lehine sunulan bir takım haklar belirlenmiştir. Bunlar:

    • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    • Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    • Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
    • İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme.


    Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un bize sunmuş olduğu bu seçimlik haklar sayesinde satın alma tarihinden itibaren ilk altı ay içerisinde ortaya çıkan ayıplarda onarım istemeye bile gerek kalmadan bedel iadesini talep edebilme imkanı doğacaktır. Satıcı, üretici ve ithalatçının sorumlulukları ortak olduğundan hiçbir şekilde tüketicinin seçimlik hakkını engelleme imkanları yoktur.

    Şimdilik genel bir giriş ve ayıplı mallarda ispat yükü, tüketicinin seçimlik haklarına kısa bir giriş yapmış olduk. Zamanla bu rehberi tüketiciye tanınan bütün hakları içerir hale getirebilmek adına güncelleyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Augias -- 27 Kasım 2017; 15:47:21 >



  • Karayolları zorunlu trafik sigortası ve kaskolu araçlarınızda son iki yıl içinde gerçekleşmiş olan kazalar neticesinde oluşan değer kayıpları sigorta şirketleri tarafından karşılanmaktadır. Değer kaybı talebinde bulunabilmeniz için %100 kusurlu olmamanız yeterlidir. Ayırca ehliyetsiz araç kullanımı, alkol ve uyuşturucu madde etkisinde araç kullanımı ve kasıtlı gerçekleştirilmiş kazalar bu teminat kapsamında olmayıp değer kaybı talep edilemeyecektir.

    Yargıtayın son yıllarda vermiş olduğu içtihatlar ile birlikte değer kayıpları sigorta teminat kapsamına dahil edilecek zarar sigorta şirketince karşılanmaktadır. (Yukarıda sayılan istisnalar hariç)

    Örnek ile açıklayalım maddi hasarlı bir trafik kazasına karıştınız ve %50 oranında kusurlu bulundunuz; kaza neticesinde aracınızda 5 Bin TL hasar kaydı oluştu. 5000/2=2500 TL değer kaybı hesaplaması neticesinde yaklaşık 2000 TL civarında bir ödemenin tarafınıza yapılması gerekecektir.


    Burada dikkat edilmesi gereken hususlar

    1- 2 yıllık hak düşürücü süreyi kaçırmamak ( kaza tarihi itibariyle başlar)

    2- Yüzde yüz kusurlu veya yukarıda sayılan istisnalardan birinin olmaması.

    3- Aracın kaza tarihinden sonra el değiştirmemiş olması.

    4- Araçtaki hasar kaydının değer kaybı oluşturabilecek nitelikteki parçalarda meydana gelmiş olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Augias -- 27 Kasım 2017; 15:46:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Augias

    Karayolları zorunlu trafik sigortası ve kaskolu araçlarınızda son iki yıl içinde gerçekleşmiş olan kazalar neticesinde oluşan değer kayıpları sigorta şirketleri tarafından karşılanmaktadır. Değer kaybı talebinde bulunabilmeniz için %100 kusurlu olmamanız yeterlidir. Ayırca ehliyetsiz araç kullanımı, alkol ve uyuşturucu madde etkisinde araç kullanımı ve kasıtlı gerçekleştirilmiş kazalar bu teminat kapsamında olmayıp değer kaybı talep edilemeyecektir.

    Yargıtayın son yıllarda vermiş olduğu içtihatlar ile birlikte değer kayıpları sigorta teminat kapsamına dahil edilecek zarar sigorta şirketince karşılanmaktadır. (Yukarıda sayılan istisnalar hariç)

    Örnek ile açıklayalım maddi hasarlı bir trafik kazasına karıştınız ve %50 oranında kusurlu bulundunuz; kaza neticesinde aracınızda 5 Bin TL hasar kaydı oluştu. 5000/2=2500 TL değer kaybı hesaplaması neticesinde yaklaşık 2000 TL civarında bir ödemenin tarafınıza yapılması gerekecektir.


    Burada dikkat edilmesi gereken hususlar

    1- 2 yıllık hak düşürücü süreyi kaçırmamak ( kaza tarihi itibariyle başlar)

    2- Yüzde yüz kusurlu veya yukarıda sayılan istisnalardan birinin olmaması.

    3- Aracın kaza tarihinden sonra el değiştirmemiş olması.

    4- Araçtaki hasar kaydının değer kaybı oluşturabilecek nitelikteki parçalarda meydana gelmiş olması.
    projeden satılan konutun ''teslim tarihi sözleşmeden 24 ay sonra olarak belirtilmiş, ancak mücrim sebeblerden ötürü 6 ay daha uzatma hakkına sahiptir'' diye bir ibare var. aldıgım konut 24 ay geçti teslim edilmedi mücrim sebeb olarak gösterilecek bir konu yok ortada...

    yaklaşık 3 ay sonra teslim edilecek, yargıtay kararlarında geç teslim edilen eve kira tazminatı ödenir kararları var.


    3 aylık kira bedeli 2100 lira civarı tüketici hakem heyeti bu davaya bakar mı?
  • postence kullanıcısına yanıt
    6.5- Zamanında Teslim Edilmeyen Konutun Kira Gelirinden Yoksun Kalma
    “Davacı, davalı şirket tarafından inşa edilen binadan daire satın aldığını, dairenin zamanında teslim edilmediğini ileri sürerek kira kaybı olarak ödenmesi gereken miktarın tahsili için yaptığı icra takibine vaki itirazın iptalini istemiştir. Mahkemece, (Sulh Hukuk Mahkemesi) davanın kısmen kabulüne karar verilmiş; hüküm, davalı tarafından temyiz edilmiştir. Bir hukuki işlemin 4077 sayılı yasa kapsamında kaldığının kabul edilmesi için yasanın amacı içerisinde kanunda tanımlanan taraflar arasında mal ve hizmet satışına ilişkin bir hukuki işlemin olması gerekir. Somut uyuşmazlıkta davacı ile davalı şirket arasında konut alım satımına ilişkin sözleşme imzaladığı, taraflar arasındaki sözleşme ilişkisinin 4077 sayılı yasa kapsamında kaldığı anlaşılmaktadır. 4077 sayılı yasanın 23. maddesi bu kanunun uygulanması ile ilgili her türlü ihtilafa tüketici mahkemelerinde bakılacağını öngörmüştür. Taraflar arasındaki uyuşmazlık Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında kaldığına göre davaya bakmaya Tüketici Mahkemesi görevlidir.

    senin durumunda ilçe tüketici hakem heyeti görevlidir.
  • postence kullanıcısına yanıt
    Sorduğunuz sorunun cevabı ikamet ettiğiniz yer ve net kira değerine göre değişecektir. Bu bilgileri içeren bir mesaj atarsanız net bir cevap alabilirsiniz.
  • Augias kullanıcısına yanıt
    İstanbul'da ikamet ediyorum yaklaşık 3 ay gibi gecikme, kesin evin bulunduğu esenyurt bölgesinin aylık kira rayici 700 TL civarı.
  • postence kullanıcısına yanıt
    Yerleşim yerinizin bulunduğTüketici Hakem Heyeti'ne başvuruda bulunabilirsiniz.
  • Özel mesajdan gelen mesajlara yönelik bir kaç bilgi vermek istiyorum.

    1-Tüketici hakem heyetine başvuruda mutlaka fatura, garanti belgesi gibi belgeleri teslim etmeniz gerekiyor. Bu heyet alternatif uyuşmazlık çözüm yolu olduğundan evrak toplamak ile uğraşmak yerine başvurunuzu usulden reddeder.

    2- Tüketici hakem heyetine başvuruda bazı parasal sınırlar vardır. Fatura bedeli bunlardan yüksek ise Tüketici Mahkemesi görevlidir. Aşağıdaki linkten madde 3 bu tutarları göstermektedir.

    http://tuketici.gtb.gov.tr/data/5866721c1a79f52dd8f6c889/thh_2017_parasal_sinirlar.pdf

    3- Tüketici hakem heyeti lehinizde karar verdiği takdirde yapılacak işlem icra işlemlerini başlatmaktır. İlgili şirketle ile bildirim yükümlülüğünüz yoktur.

    4- İlk altı ay içerisinde çıkan sorunlarda yetkili servise dahi başvurmadan bedel iadesi ve ayıpsız benzeri ile değişim istemeniz mümkündür. 6. aydan sonra ilk arızada ücretsiz onarım sonraki arızada ise yukarıda seçimlik haklardan birini kullanabilirsiniz.

    5-Tüketici hakem heyetlerine başvuru ücretSİZdir. Sizden herhangi bir ücret talep eden olmayacaktır. Yalnızca gerekli belgeleri toplayarak başvuruda bulunmanız mümkün.
  • Tüketici Hakem Heyetine başvuru için gereken evraklar.

    1- İkametgah belgesi. ( 6502 sayılı kanuna göre Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir)

    2- Garanti belgesi ve fatura

    3- Sorununuzu anlatır nitelikte dilekçe.

    Fatura bedeli açısından dikkat edilmesi gereken parasal sınırlar.

    Değeri dört bin Türk Lirasının
    altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine

    Altı bin Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda il
    tüketici hakem heyetlerine

    Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise dört bin Türk Lirası ile altı bin Türk Lirası arasındaki
    uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru zorunludur.

    Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici
    hakem heyetlerine başvuru yapılamaz

  • Augias kullanıcısına yanıt
    ikamet belgesine ihtiyaç yok üstad, tübis sistemi ile kimin nerede oturduğu artık tespit edilebiliyor
  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    Özellikle küçük ilçelerde hala talep edilebiliyor. Fazla belge göz çıkarmaz :)
  • Augias kullanıcısına yanıt
    küçük ilçelerde olabilir üstad, doğrudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Augias

    Özel mesajdan gelen mesajlara yönelik bir kaç bilgi vermek istiyorum.

    1-Tüketici hakem heyetine başvuruda mutlaka fatura, garanti belgesi gibi belgeleri teslim etmeniz gerekiyor. Bu heyet alternatif uyuşmazlık çözüm yolu olduğundan evrak toplamak ile uğraşmak yerine başvurunuzu usulden reddeder.

    2- Tüketici hakem heyetine başvuruda bazı parasal sınırlar vardır. Fatura bedeli bunlardan yüksek ise Tüketici Mahkemesi görevlidir. Aşağıdaki linkten madde 3 bu tutarları göstermektedir.

    http://tuketici.gtb.gov.tr/data/5866721c1a79f52dd8f6c889/thh_2017_parasal_sinirlar.pdf

    3- Tüketici hakem heyeti lehinizde karar verdiği takdirde yapılacak işlem icra işlemlerini başlatmaktır. İlgili şirketle ile bildirim yükümlülüğünüz yoktur.

    4- İlk altı ay içerisinde çıkan sorunlarda yetkili servise dahi başvurmadan bedel iadesi ve ayıpsız benzeri ile değişim istemeniz mümkündür. 6. aydan sonra ilk arızada ücretsiz onarım sonraki arızada ise yukarıda seçimlik haklardan birini kullanabilirsiniz.

    5-Tüketici hakem heyetlerine başvuru ücretSİZdir. Sizden herhangi bir ücret talep eden olmayacaktır. Yalnızca gerekli belgeleri toplayarak başvuruda bulunmanız mümkün.
    Merhaba. Benim konuma gönderdiğiniz mesaj ile bilgilendirmelerinizi okudum. Bu mesajdaki 4.madde dikkatimi çekti. Geçen hafta Teknosa genel müdürlüğünü arayarak bu konuyu sordum. Ben ürünün ayıplı olduğunu düşünüyorum ama bunu nasıl kanıtlayacağım, teknik servise gönderdiğimde direkt onarım istemişim gibi hareket ediyorlar dedim. Temsilci de bana her halükarda ürünün teknik servise gideceğini, ayıplı olduğunu üretici firma kabul eder ve o yönde bir rapor verirse ancak o şekilde iade işleminin olacağını söyledi.
    Ayıplı ürünün kanıtı nasıldır?

    Bir de bu 6 ay içinde çıkan sorunların ürün satın alınırken varmış gibi kabul edildiğinden ve bu durumun da bana 4 seçimlik haklar tanıdığından vs bahsettim. Bana sadece " ürün aynı donanımsal problemle 4 kez teknik servise giderse iade olur" falan dediler. Sürekli farklı şeyler söyleniyor. Benim bilgi açığımdan faydalanıyorlar. Çıkmazdayım.

    Ben bilgisayarı servise göndermeye çekiniyorum. Çünkü kesinlikle onarım istemiyorum ve onlara bu konuda güvenemiyorum. Siz hukukçu musunuz acaba? Bu yazdığınız maddeden "bir hukukçudan aldığım bilgi" şeklinde müşteri hizmetlerine bahsetmek istiyorum çünkü yasayı kendim okudum dediğimde bir şekilde önümü tıkıyorlar. Bana ne önerirsiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi busea -- 15 Haziran 2018; 3:44:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Augias

    Özel mesajdan gelen mesajlara yönelik bir kaç bilgi vermek istiyorum.

    1-Tüketici hakem heyetine başvuruda mutlaka fatura, garanti belgesi gibi belgeleri teslim etmeniz gerekiyor. Bu heyet alternatif uyuşmazlık çözüm yolu olduğundan evrak toplamak ile uğraşmak yerine başvurunuzu usulden reddeder.

    2- Tüketici hakem heyetine başvuruda bazı parasal sınırlar vardır. Fatura bedeli bunlardan yüksek ise Tüketici Mahkemesi görevlidir. Aşağıdaki linkten madde 3 bu tutarları göstermektedir.

    http://tuketici.gtb.gov.tr/data/5866721c1a79f52dd8f6c889/thh_2017_parasal_sinirlar.pdf

    3- Tüketici hakem heyeti lehinizde karar verdiği takdirde yapılacak işlem icra işlemlerini başlatmaktır. İlgili şirketle ile bildirim yükümlülüğünüz yoktur.

    4- İlk altı ay içerisinde çıkan sorunlarda yetkili servise dahi başvurmadan bedel iadesi ve ayıpsız benzeri ile değişim istemeniz mümkündür. 6. aydan sonra ilk arızada ücretsiz onarım sonraki arızada ise yukarıda seçimlik haklardan birini kullanabilirsiniz.

    5-Tüketici hakem heyetlerine başvuru ücretSİZdir. Sizden herhangi bir ücret talep eden olmayacaktır. Yalnızca gerekli belgeleri toplayarak başvuruda bulunmanız mümkün.
    Merhaba. Benim konuma gönderdiğiniz mesaj ile bilgilendirmelerinizi okudum. Bu mesajdaki 4.madde dikkatimi çekti. Geçen hafta Teknosa genel müdürlüğünü arayarak bu konuyu sordum. Ben ürünün ayıplı olduğunu düşünüyorum ama bunu nasıl kanıtlayacağım, teknik servise gönderdiğimde direkt onarım istemişim gibi hareket ediyorlar dedim. Temsilci de bana her halükarda ürünün teknik servise gideceğini, ayıplı olduğunu üretici firma kabul eder ve o yönde bir rapor verirse ancak o şekilde iade işleminin olacağını söyledi.
    Ayıplı ürünün kanıtı nasıldır?

    Ben bilgisayarı servise göndermeye çekiniyorum. Çünkü kesinlikle onarım istemiyorum ve onlara bu konuda güvenemiyorum. Siz hukukçu musunuz acaba? Bu yazdığınız maddeden "bir hukukçudan aldığım bilgi" şeklinde müşteri hizmetlerine bahsetmek istiyorum çünkü yasayı kendim okudum dediğimde bir şekilde önümü tıkıyorlar. Bana ne önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: busea

    Merhaba. Benim konuma gönderdiğiniz mesaj ile bilgilendirmelerinizi okudum. Bu mesajdaki 4.madde dikkatimi çekti. Geçen hafta Teknosa genel müdürlüğünü arayarak bu konuyu sordum. Ben ürünün ayıplı olduğunu düşünüyorum ama bunu nasıl kanıtlayacağım, teknik servise gönderdiğimde direkt onarım istemişim gibi hareket ediyorlar dedim. Temsilci de bana her halükarda ürünün teknik servise gideceğini, ayıplı olduğunu üretici firma kabul eder ve o yönde bir rapor verirse ancak o şekilde iade işleminin olacağını söyledi.
    Ayıplı ürünün kanıtı nasıldır?

    Bir de bu 6 ay içinde çıkan sorunların ürün satın alınırken varmış gibi kabul edildiğinden ve bu durumun da bana 4 seçimlik haklar tanıdığından vs bahsettim. Bana sadece " ürün aynı donanımsal problemle 4 kez teknik servise giderse iade olur" falan dediler. Sürekli farklı şeyler söyleniyor. Benim bilgi açığımdan faydalanıyorlar. Çıkmazdayım.

    Ben bilgisayarı servise göndermeye çekiniyorum. Çünkü kesinlikle onarım istemiyorum ve onlara bu konuda güvenemiyorum. Siz hukukçu musunuz acaba? Bu yazdığınız maddeden "bir hukukçudan aldığım bilgi" şeklinde müşteri hizmetlerine bahsetmek istiyorum çünkü yasayı kendim okudum dediğimde bir şekilde önümü tıkıyorlar. Bana ne önerirsiniz?


    Alıntıları Göster
    Ürünün ayıplı olduğunun ispatı için servise ayıplı olduğunun tespiti için gönderebilir veya Tüketici hakem heyetlerine direk başvuru yapabilirsiniz." 4 kez teknik servise giderse iade olur" gibi beyanlara aldırış etmeyin. Benim söylediklerim güncel ve doğru bilgilerdir tüketici hukuku üzerine çalışıyorum.
  • Öncelikle iyi formlar ve yardımlarınız için teşekkürler.
    İnternetten alınan televizyonlarda kurulum sonrasında 14 günlük cayma hakkı mevcutmudur?
    Bazı firmalar internetten alınsa da kurulum yapıldıktan sonra cayma hakkı yoktur deniliyor.
    Bazı yerlerde ise kurum yapılması fark etmez 14 günlük cayma hakkı mevcuttur deniliyor acaba doğrusu nedir?
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    Cayma hakkını kullanabilirsiniz.
  • Merhaba;

    Ben hepsiburada.com adresinden ithalatçı garantili telefon satın aldım. telefonu teslim aldığımda ise telefonun sim kart kilidi bulunduğunu gördüm. Hemen iade formu oluştururarak telefon 'iade' alınmasını belirttim. Hepsiburada.com ise bana telefonun açılmış olup kutusunun zarar gördüğünü ve bu yüzden ürünün iadesinin reddine karar verildiğini belirtti. Aynı süre içinde şikayetvar şikayetvar linki sorunu yazdım. Buradaki bilgi ise bambaşka 'BTK kaydı yapılmış ve ürün tarafıma geri gönderilmiş. Ben ürünün ayıplı mal olduğunu düşünüyorum ve bu yuzden de tamamen iade alınmasını istedim. Daha sonra tekrar hepsiburada.com aradım durumu bildirdim. Ürünü teknik servise göndermemi oradan alınacak iade raporunu göndermelerini söylediler. Teknik servise IADE için telefonu gönderdiğimi belirterek telefonu teknik servise gönderdim. Daha sonra teknik servisteki raporda şu bilgiler yer alıyordu:

    şikayet bilgisi : sim ağ kilidi uyarısından sonra iadesi istenmiş Hepsiburada ya iade için bizim iade raporu göndermemizi istiyor

    yapılan işlem : arıza görülmedi

    bu raporu hepsiburada.com a gönderdim ve tekrar geri aradım. Telefonu iade edemeyeceğim söylendi.

    BU bilgilerden hareketle ürünü tüketici haklarına bildirsem iade aldırabilirmiyim bilemiyorum.

    Ürünün fatura tarihi belli, BTK kayıt tarihi (bilmiyorum) bellidir. teknik servis raporu bence şaibeli olabileceğini ya da istenilen yönde ürünün incelenmediğini düşünüyorum. uzun lafın kısası ben tüketici haklarına başvurmayı planlıyorum . Sizce başvurmalımıyım.
  • vtxc V kullanıcısına yanıt
    Başvurunuzu yapın; ayrı bir bilirkişi tayin edilerek tekrar inceleme yapılacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Augias

    Başvurunuzu yapın; ayrı bir bilirkişi tayin edilerek tekrar inceleme yapılacaktır.
    Şuanda üründe hiç bir sorun yok yani IMEI kaydı yaptırılarak tarafıma gönderildi. Ben aslında tamamen iade etmek istedim. Şuanda telefonda herhangi bir sorun olmadığı için hakem heyetide ret verebilirmi.

    Yani aslında amacım telefonun bana ilk olarak kusurlu gönderildiğinden dolayı telefonun tamirinin yapılmadan iade almalarını istemiştim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.