- x
ARKADAŞLAR YARDIM LÜTFEN (EV KALORİFER PETEĞİ)
15 Cevap10023 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


3354 Mesaj
15 Ocak 2007; 8:09:29 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet

Arkadaşlar doğalgaz döşeli evde kalorifer peteğinin en ucundaki kör vanadan su kaçağı var n'olur bi yardım edin. Suyu tamamen keserek peteğin içerisindeki suyu boşaltıp kör vanayı tesisatçıdan alıp değiştirmeyi düşünüyorum. Fakat suyu tamamen kestikten sonra kalorifer peteğinin içerisindeki suyu nasıl ve nereye boşaltırım. Yoksa evi su basacak N'olur anlayan biri acil yardım etsin. Lütfen tesisatçı çağır gibi abuk laflar etmeyin. Konu basit ama nasıl suyu kestikten sonra peteğin içindeki suyu boşaltırımı bilmiyorum. Suyu boşaltınca kör tapayı tesisatçıdan alıp değiştiricem.


ACİL YARDIM LÜTFENNNNNN



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi captain_35 -- 15 Ocak 2007; 10:13:09 >


_____________________________



14861 Mesaj
15 Ocak 2007; 8:23:58 


Günaydin Dostum.

Öncelikle Kombiyi Durdur.

Sonra Kör Tapayı İngiliz Anahtarı vb bişeyle Sök.

Son Olarak Nalburdan "KENEVİR" Al Ve Tapanın Dişlerini Dıştan içe doğru itina ile dola ve aynı şekilde yerine koy ve sık.

Bunları Yap Düzelir..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogameci -- 15 Ocak 2007; 8:24:44 >


_____________________________

Ne yapalım ? Burası Türkiye abicim !


> > < <


3354 Mesaj
15 Ocak 2007; 8:27:24 

Arkadaşım sağol anladım ama kombiyi durdurup kör tapayı söktüğüm zaman peteğin içerisindeki su hemen boşalacak bunu nereye boşaltıcam yoksa peteğin içindeki bütün su eve akacak...


_____________________________



677 Mesaj
15 Ocak 2007; 8:27:29 

Şimdi sana şöyle bir öneride bulunabilrim....
Suyu tamamen kestinkten sonra peteğin içindeki suyu bi kovaya yada leğene boşaltabilirsin.Ama dikkat et kaloriferin içinden çıkan su simsiyahtır sağa sola bulaşmasın.Vanayı ilk açınca su fışkırarak çıkabilir ve sıcak olabilir ama sen yine de bekle bi süre sonra damla damla ya da normal akmaya başlıcaktır.Ya da fışkırmasını önlemek istiyosan vanaya bi bez bağla ondan sonra vanayı aç.Dediğim gibi büyük bir kovaya ya da leğene boşaltabilrsin.Biz hep o şekilde yapıyoruz...


_____________________________

PES2012 ID: Hamestah
PES2013 ID: HamestaH


4018 Mesaj
15 Ocak 2007; 8:29:04 

Tesisattaki tüm suyu boşaltacaksan banyodaki peteğin vanasını aç boşalt.


_____________________________

2001 FIAT BRAVO 1.6 SX


677 Mesaj
15 Ocak 2007; 8:29:39 

Suyu boşaltmadan önce peteğin sıcaklık ayarını sıfıra getir böylece peteğin su alışverişini kesmiş olursun.Yani sadece petekteki su akar...


_____________________________

PES2012 ID: Hamestah
PES2013 ID: HamestaH


3354 Mesaj
15 Ocak 2007; 8:48:42 

Merak ettiğim konu şu

kombiyi kapattıktan sonra sadece odadaki peteğin vanasını da kapatırsam sadece o petekteki su boşalacaktır. Bir peteğin içinden tahminen ne kadar su çıkar leğenle meğenle olacak iş mi bu bayağı bi su var gibi görünüyor. Tahminen kaç litre su çıkar bir petekten. Damla damla akıyor evi su basacak. Birde su kaçıran kör tapa peteğin üst kısmındaki tapa yani peteğin bi alt kısmında bi üst kısmında tapa var acaba üst kısmındaki kör tapayı sökersem su sadece o seviyeye kadarmı boşalır yoksa yine tüm su boşalır mı???


_____________________________



3354 Mesaj
15 Ocak 2007; 9:19:22 

??? Pls HELP ME !!!


_____________________________



14861 Mesaj
15 Ocak 2007; 10:47:31 


quote:

Orjinalden alıntı: captain_35

Merak ettiğim konu şu

kombiyi kapattıktan sonra sadece odadaki peteğin vanasını da kapatırsam sadece o petekteki su boşalacaktır. Bir peteğin içinden tahminen ne kadar su çıkar leğenle meğenle olacak iş mi bu bayağı bi su var gibi görünüyor. Tahminen kaç litre su çıkar bir petekten. Damla damla akıyor evi su basacak. Birde su kaçıran kör tapa peteğin üst kısmındaki tapa yani peteğin bi alt kısmında bi üst kısmında tapa var acaba üst kısmındaki kör tapayı sökersem su sadece o seviyeye kadarmı boşalır yoksa yine tüm su boşalır mı???


Kombi Kapalıysa Ve Sadece 1 Peteği Boşaltacaksan fazla su gelmez en fazla 20 litre civarı


_____________________________

Ne yapalım ? Burası Türkiye abicim !


> > < <

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Ocak 2007; 10:51:29 

tek peteği boşaltman kafidir. Hatta tıpa üst kısımdaysa onu bile boşaltmana gerek yok.. Tıpa seviyesine kadar boşaltman yeterli. Sonrada yeni tıpa takar yada Ketenle sararsın.. Ayrıca peteğin 1.60'lık olduğunu varsayarsak en fazla 15 litre su çıkar..


3859 Mesaj
15 Ocak 2007; 11:03:42 


quote:

Orjinalden alıntı: ogameci




Kombi Kapalıysa Ve Sadece 1 Peteği Boşaltacaksan fazla su gelmez en fazla 20 litre civarı



bence kombiyi bile kapatmana gerek yok...
peteğin vanasını kapat 1 saat bekle su soğusun sonra üstteki tapayı çıkar taş çatlasın 1,2 litre su gelir...


_____________________________

Nemrut,Hz. İbrahim’in ateşte yakılması emrini verdikten sonra meydanın ortasına odunlardan çok büyük bir yığın yapılmasını istemiş. Odunlar yanmaya başladıktan sonra alevler o kadar yükselmiş ki çocuklar adeta bulutların tutuşacağını sanmış. Hayvanlar korkup kaçmış. Kralın askerlerine verilen emir, Hz.İbrahim’in mancınıkla ateşin tam ortasına atmakmış. Bunu yapmalarının nedeni, herkesin bu olaydan ders alıp Nemrut’un ne kadar güçlü bir kral olduğunu anlamasıymış. Bir daha kimsenin, İbrahim (a.s) gibi, ona karşı gelmeye cesaret etmemesini sağlamakmış. -Bu sırada bir karınca da ağzında küçücük bir damla suyla koşa koşa ateşe doğru gidiyormuş. Hem de boyu göklere varan cehennem ateşine doğru. Başka bir karınca, onun bu telaşını görünce hemen yanına yaklaşıp dayanamayarak sormuş: “Hayrola, nereye böyle, ne bu acelen?” Ağzında bir damla su taşıyan karınca, o bir damlayı ellerinin arasına alıp, “Duymadın mı?” demiş. “Nemrut, İbrahim (a.s)’i ateşte yakacakmış.”
Bu yüzden, ben de ateşin olduğu yere su taşıyorum. Bu sözleri duyan karınca, kendini tutamayarak kahkahalarla gülmeye başlamış. “Sen şu ateşe yüzünü dönüp hiç bakmadın mı?” diye sormuş. “Ne kadar büyük. Senin bir damla suyun ona ne yapabilir ki?” Su taşıyan karınca, kendinden gayet emin bir şekilde “olsun” demiş. “Hiç olmazsa safım belli olur”…

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Ocak 2007; 11:11:38 

BU KONUNUN UZMANI OLARAK KONUŞUYORUM...ELİNE BİR ADET KURBAĞACIK AL YANİ ANAHTAR...KOMBİYİ DURDURDUKTAN BÜTÜN RADYATÖRLERİN VANALARINI KAPA..O KAÇIRAN TAPAYI SÖK ANAHTARLA...BİR LEĞEN YARDIMIYLA SUYU BOŞALT... TAPADAKİ SORUNU BİLMEDİĞİM İÇİN DEĞİŞTİRMENİ ÖNERİRİM.. KESİN CONTASINDA SORUN VARDIR ÇÜNKÜ...SONRA O TAPAYI SÖKTÜĞÜN GİBİ TAK...TÜM VANALARI AÇ... SONRA KOMBİNİN ALTINDA SU DOLDURMA VANASI VAR... O VANAYI AÇ.. VE BAROMETRE 1,5-2 ARASINA GELENE KADAR SU DOLDUR.. SONRA İSTEDİĞİN GİBİ ÇALIŞTIR KOMBİYİ...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kasifmert -- 15 Ocak 2007; 11:12:35 >


3354 Mesaj
15 Ocak 2007; 11:22:28 

Arkadaşlar teşekkürler umarım peteğin üst vanası olduğu için fazlaca su gelmez. Kör tapa kısmı pas yapmış ve oradan akıtıyor. Peteğin vanasını kapatıcam biraz beklerim su soğusun diye sonra da kör tapayı açıcam umarım dedğiniz gibi üst tapa olduğundan 2 lt civarı su gelir. tapayı değiştirip açıcam tekrar vanasını

İlgilenen herksese teşekkürler


_____________________________



3859 Mesaj
15 Ocak 2007; 18:19:12 


quote:

Orjinalden alıntı: captain_35

Arkadaşlar teşekkürler umarım peteğin üst vanası olduğu için fazlaca su gelmez. Kör tapa kısmı pas yapmış ve oradan akıtıyor. Peteğin vanasını kapatıcam biraz beklerim su soğusun diye sonra da kör tapayı açıcam umarım dedğiniz gibi üst tapa olduğundan 2 lt civarı su gelir. tapayı değiştirip açıcam tekrar vanasını

İlgilenen herksese teşekkürler


usta ne oldu tutturabildik mi???


_____________________________

Nemrut,Hz. İbrahim’in ateşte yakılması emrini verdikten sonra meydanın ortasına odunlardan çok büyük bir yığın yapılmasını istemiş. Odunlar yanmaya başladıktan sonra alevler o kadar yükselmiş ki çocuklar adeta bulutların tutuşacağını sanmış. Hayvanlar korkup kaçmış. Kralın askerlerine verilen emir, Hz.İbrahim’in mancınıkla ateşin tam ortasına atmakmış. Bunu yapmalarının nedeni, herkesin bu olaydan ders alıp Nemrut’un ne kadar güçlü bir kral olduğunu anlamasıymış. Bir daha kimsenin, İbrahim (a.s) gibi, ona karşı gelmeye cesaret etmemesini sağlamakmış. -Bu sırada bir karınca da ağzında küçücük bir damla suyla koşa koşa ateşe doğru gidiyormuş. Hem de boyu göklere varan cehennem ateşine doğru. Başka bir karınca, onun bu telaşını görünce hemen yanına yaklaşıp dayanamayarak sormuş: “Hayrola, nereye böyle, ne bu acelen?” Ağzında bir damla su taşıyan karınca, o bir damlayı ellerinin arasına alıp, “Duymadın mı?” demiş. “Nemrut, İbrahim (a.s)’i ateşte yakacakmış.”
Bu yüzden, ben de ateşin olduğu yere su taşıyorum. Bu sözleri duyan karınca, kendini tutamayarak kahkahalarla gülmeye başlamış. “Sen şu ateşe yüzünü dönüp hiç bakmadın mı?” diye sormuş. “Ne kadar büyük. Senin bir damla suyun ona ne yapabilir ki?” Su taşıyan karınca, kendinden gayet emin bir şekilde “olsun” demiş. “Hiç olmazsa safım belli olur”…


677 Mesaj
16 Ocak 2007; 9:51:38 


quote:

Orjinalden alıntı: kasifmert

BU KONUNUN UZMANI OLARAK KONUŞUYORUM...ELİNE BİR ADET KURBAĞACIK AL YANİ ANAHTAR...KOMBİYİ DURDURDUKTAN BÜTÜN RADYATÖRLERİN VANALARINI KAPA..O KAÇIRAN TAPAYI SÖK ANAHTARLA...BİR LEĞEN YARDIMIYLA SUYU BOŞALT... TAPADAKİ SORUNU BİLMEDİĞİM İÇİN DEĞİŞTİRMENİ ÖNERİRİM.. KESİN CONTASINDA SORUN VARDIR ÇÜNKÜ...SONRA O TAPAYI SÖKTÜĞÜN GİBİ TAK...TÜM VANALARI AÇ... SONRA KOMBİNİN ALTINDA SU DOLDURMA VANASI VAR... O VANAYI AÇ.. VE BAROMETRE 1,5-2 ARASINA GELENE KADAR SU DOLDUR.. SONRA İSTEDİĞİN GİBİ ÇALIŞTIR KOMBİYİ...

Benim de demek istediğim buydu....


_____________________________

PES2012 ID: Hamestah
PES2013 ID: HamestaH


3354 Mesaj
16 Ocak 2007; 12:15:22 

Arkadaşlar sonuç başarılı

Kombi kapandı peteğin vanası da kapandı. Suyun soğuması beklendi. Ardından kurbağacıkla açıldı. Sonra kenevir ile çevrildi ve yerine takıldı. Sonuç başarılı.

Bide kör tapanın ucunda ufak bi vida gibi bişi daha koymuşlar. vidanın sıkıştırdığı yerde bi delik eğer vida tam sıkışmazsa o delikten de kaçırıyordu o vidayı da tam sıktım. Dediğim yeri anlamışsınızdır sanırım. Kör tapanın ucunda bu vida gibi.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Konu Dışı / Off Topic] » Konu Dışı » ARKADAŞLAR YARDIM LÜTFEN (EV KALORİFER PETEĞİ)
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.344