Şimdi Ara

Sony Playstation VR fiyatı belli oldu, işte detaylar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sony Playstation VR fiyatı belli oldu, işte detaylar

    Tam donanımlı sanal gerçeklik kaskı anlamında ismini duyuran Oculus ve HTC firmalarının ardından, Sony de PlayStation 4 tarafında yarışa katılacağını duyurmuştu. Playstation VR olarak ismi belirlenen tam donanımlı sanal gerçeklik kaskının fiyatı belli oldu.

    Sony, rekabette avantajlı olmak adına fiyatı biraz daha düşük tutmuş. Playstation VR kaskı bölgeye göre 399$/399 Avro/349 Pound/44980 Yen şeklinde fiyatlandırmaya sahip. Yani vergiler hariç ülkemiz için Avro üzerinden 1400TL civarında bir fiyat etiketi mevcut. Tabii, vergiler ile fiyat ne olur tam bilemiyoruz.

    Ayrıca Bkz.Sanal gerçeklikte, konsollar bilgisayarlardan daha çok tercih edilecek
    Playstation VR kaskı, sadece PS 4 konsolları ile kullanılabiliyor. Bu bakımdan diğerleri gibi donanım gereksinimi listesi mevcut değil. Uygun fiyata bir konsol edindiğinizde ise, sanal gerçeklik tecrübesi için toplamda 700$-800$ civarında bir bedel ödemiş olacaksınız. Bu rakam rakiplerde 1500$-1600$ seviyesine kadar çıkıyor. Sony, bu anlamda daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşabilecek. Zaten Sony Computer Entertainment'in başkan yardımcısı Masayasu Ito da, bu konuya vurgu yapmıştı.

    Bu noktada, fiyata kontrolcü ve kameraların dahil olmadığını belirtelim. Ürünler 50$ fiyat etiketine sahip. Bazı oyunlarda kontrolcü gereksinimi yok ancak kamera gereksinimi şart. Bu bakımdan fiyata 50$ daha eklemek gerekiyor. Yani toplamda 449$ söz konusu.

    Kask üzerinde 5.7 inçlik OLED ekran mevcut. 1920×1080 şeklinde bir çözünürlük belirleyen kask, her göze 960×1080 piksel çözünürlük gönderiyor. Kask üzerinde 3 eksenli ivme ölçer, 3 eksenli jiroskop, HDMI, AUX, stereo kulaklık çıkışı gibi bileşenler yer alıyor.

    Fiyat konusunu bir kenara bırakırsak, Oculus Rift ve HTC Vive ürünleri, sanal gerçeklik içeriği konusunda biraz daha yüksek kalitede yayın yapacak. Sony de bunu kabul ediyor. Daha önce de dediğimiz gibi amaç, düşük fiyat ile daha fazla tüketiciye ulaşabilmek. Hali hazırda 37 milyon PS 4 kullanıcısı olduğunu düşündüğümüzde, Sony'nin eli oldukça güçlü. Cihaz Ekim ayında piyasada olacak ve şimdiden 230 geliştirici içerikler üzerinde çalışmaya başladı.  
    Sony Playstation VR fiyatı belli oldu, işte detaylar 
     








  • Baş ağrısı yapıyorsa almaya değmez. Başım ağrısın diye 1500 tl veremem :) bir kaç duble rakı aynı işi görür..

  • Şimdi görüntüleri bu kadar yakından dev gibi bir ekrandan izlemek eyvallah çok hoş ama uzun süre kullanımda gözlerde yanma, kaşıntı, sulanma, bulanıklık oluşur mu bunu bilmeden ürünü satın almak, köpekbalığını beslemek için elinizi uzatmakla eşdeğer.

    Millet kobay olarak biraz kullansın, herkes şeş beş olmaya başlarsa almayız, sorun yoksa 1 sene sonra biz de alırız diyorum ben

  • Alanlarda Kötü izlenim verirse vr doğmadan ölür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke amd ile işbirliği yaparken apu'nun içindeki grafik birimini hd 7850-7870 arasında yapmasaydınız da grafikleri playstation 3 dönemine döndürmek zorunda kalmasaydınız VR' ı çalıştırabilmek için. Hadi gözümüzün dibinden 1080p yayına birşey demiyoruz( ki o mesafeden 2k bile net olarak yeterli değil) ama biraz öngörü ya. Biraz ileriye dönük düşünmek gerek. Tabi düşündüğünüzü biliyoruz bir açıdan. İçi süt dolu şişkin bir meme gibi bekleyen talebi güzelce sağacaksınız, ilk ürün olduğu için merak kaliteden daha önemli olacak ve satın alımda daha öncelikli bir itici güç olacak insanlar için. Bu ilk deneyimin ardından yaklaşık 2019 gibi 4k üzerine inşa edilmiş yeni bir playstation tanıtıp, bakın asıl vr deneyimi şimdi başlıyor hem ps donanımı gelişti hem gözlüğün ekran çözünürlüğü ve yenileme hızı arttı diyeceksiniz. Hadi playstationu geçtim yeniden bir gözlük daha alacağız. Neyse kızmaya gerek yok kapitalist dünya da teknolojik ilerleme bu şekilde oluyor, eşyanın tabiatı bu. Sadece standartlar o kadar düşük ki en iyisi şu anda bu kadar güç üretebiliyor bu fiyatlara. Maalesef konsolların durumu bu. Türkiyenin durumu da olayları hiç kolaylaştırmıyor, hem kur, hem vergi açışından.





  • fps oyunlarda baş dönmesi ya da baş ağrısı sorunu yaşayanların uzaktan bakacağı teknoloji bu. Sadece htc vive baş dönmesi yapmadığı konusunda iddialı. diğerlerinde çıt yok.

  • Bir kaç seneye kalmaz boyun fıtığı patlaması olur.

  • olmuş bu fakat 1000 liranın altına inene kadar para vermem

  • 1. Nesil alınmaz. Hatalar ve eksikler çok olacaktır daha vr standartı bile oluşmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar yakından bu ekranlara bakmak muhtemelen ciddi göz rahatsızlıklarına sebep olacak. Göz ilacı üreten firmalar ellerini ovuşturarak bekliyorlar hadi çıksın diye.

    Bu cihazlar göz sağlığı açısından hiç sağlıklı değil bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hele millet alsın denesin... Seneye black friday ile alırız amazondan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgs2

    Keşke amd ile işbirliği yaparken apu'nun içindeki grafik birimini hd 7850-7870 arasında yapmasaydınız da grafikleri playstation 3 dönemine döndürmek zorunda kalmasaydınız VR' ı çalıştırabilmek için. Hadi gözümüzün dibinden 1080p yayına birşey demiyoruz( ki o mesafeden 2k bile net olarak yeterli değil) ama biraz öngörü ya. Biraz ileriye dönük düşünmek gerek. Tabi düşündüğünüzü biliyoruz bir açıdan. İçi süt dolu şişkin bir meme gibi bekleyen talebi güzelce sağacaksınız, ilk ürün olduğu için merak kaliteden daha önemli olacak ve satın alımda daha öncelikli bir itici güç olacak insanlar için. Bu ilk deneyimin ardından yaklaşık 2019 gibi 4k üzerine inşa edilmiş yeni bir playstation tanıtıp, bakın asıl vr deneyimi şimdi başlıyor hem ps donanımı gelişti hem gözlüğün ekran çözünürlüğü ve yenileme hızı arttı diyeceksiniz. Hadi playstationu geçtim yeniden bir gözlük daha alacağız. Neyse kızmaya gerek yok kapitalist dünya da teknolojik ilerleme bu şekilde oluyor, eşyanın tabiatı bu. Sadece standartlar o kadar düşük ki en iyisi şu anda bu kadar güç üretebiliyor bu fiyatlara. Maalesef konsolların durumu bu. Türkiyenin durumu da olayları hiç kolaylaştırmıyor, hem kur, hem vergi açışından.

    Ps4 un argesi 2010 basinda baslayip 2011 lerde bitmistir. Donemine gore iyi sayilan bir donanimla uygun fiyattan satisa cikmkstir. Sizin o dediginiz ongoruyu zaten yapiyorlarda eger onu uygulasalardi cihazin fjyati en az 600-800 € arasi bir aralikta olurdu ki su an ki satislarinin yarisini dahi yapamaz xbox one ye de bu denli ustunluk kuramazlardi. Her yeni cikan seyin vr de oldugu gibi emekleme donemi vardir ve su an emekleme donemindeyiz ve 2019 da yeni bir 4k vr nin de gelmesi normaldir cunki bu islerin dogasi boyle. İlk cikan araba elektrikli miyfi abs li mi yada ilk cikan teller internete girebiliyor mudu yada rekli ekranli dokunmatikmiydi ?

    Su an hangi vr yi alirsaniz alin inanin bana verecegi deneyim asagi yukari ayni ya yakin olacak. Cunki hepside cok ilkeller. Ancak ben vt yi cok merak ediyorum, ne olursa olsun bu deneyimi yasamak istiyorum diyenler icin en iyi secenek sony dir. Ozellikle oyun yelpazesi bakimindan sony bence diger markalardan bir kac kez daha avantajli vr ayrica grafikler cok kotu olucak diyenlere de cok iyi olmayacak ama hem vr nin yaninda gelen islem gucu kutucuguyla hemde ps4 e yapilan oyunlarin cok iyi optimize edilmesiyle diger vr lerde ki en ust duzey grafuklere yakin bir deneyim yasayacagiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MnTotoro

    Bir kaç seneye kalmaz boyun fıtığı patlaması olur.


    Boyun fıtığı olasılığı monitöre sabit baktığın için, monitörde yüksektir. Bunda sağa sola bakarken hareket edeceğinden sorun olacağını düşünmüyorum.

  • tutmayacak gibi geliyor, hiç konforlu değil, sadece denemek için cazip gelebilir sonrası ayaklarını uzatarak oyun oynamanın verdiği dayanılmaz hafifliğe yenilecektir ;)

  • Konunun dışına çıkacağım ama hiç sanmıyorum bu VR'ların tutacağını. Son tüketici ile buluştuğunda sonu Google Glass gibi olabilir. Ya da Avatar ile 3D film büyük yankı yapmıştı da ondan sonra kaç film konuşuldu? Ben özellikle sinemada filmin 3D olmayan varyasyonu varsa o seansa girmeye çalışıyorum. Ya da 3D monitörleri kaç kişi kullanıyor? Pekala oyunlar 3D filmler gibi yapılabilirdi ama hiç böyle bir girişim bile yok. Bu tip örnekler çoğaltılabilir. VR bence ne oyun ne de film için hiçte pratik değil. Filmi kurgu, oyunculuk, hikayesi için izliyoruz. Oyunda da zevk almaya çalışıyoruz vakit öldürüyoruz. Açıkçası bunu kafama takıp CS go atmam yani.

    Not: Oyun ve film için konuşuyorum. Spesifik durumlarda çok işe yarıyor olabilir.
  • Ellerinde 5.5 inç lık 4K ekran mevcut doğru mudur? Bunu kullanması daha mı akıllıca olacaktı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ensei

    Ellerinde 5.5 inç lık 4K ekran mevcut doğru mudur? Bunu kullanması daha mı akıllıca olacaktı?

    Ekran sorun degil su an o boyutta 8k da koyabilirler ama onemli olan o cozunurlugu besleyecek gpu da. Su an en ust duzey masa ustu gpular bile 2 k da verimli degiller tam anlamiyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schiffsführer

    Konunun dışına çıkacağım ama hiç sanmıyorum bu VRların tutacağını. Son tüketici ile buluştuğunda sonu Google Glass gibi olabilir. Ya da Avatar ile 3D film büyük yankı yapmıştı da ondan sonra kaç film konuşuldu? Ben özellikle sinemada filmin 3D olmayan varyasyonu varsa o seansa girmeye çalışıyorum. Ya da 3D monitörleri kaç kişi kullanıyor? Pekala oyunlar 3D filmler gibi yapılabilirdi ama hiç böyle bir girişim bile yok. Bu tip örnekler çoğaltılabilir. VR bence ne oyun ne de film için hiçte pratik değil. Filmi kurgu, oyunculuk, hikayesi için izliyoruz. Oyunda da zevk almaya çalışıyoruz vakit öldürüyoruz. Açıkçası bunu kafama takıp CS go atmam yani. Not: Oyun ve film için konuşuyorum. Spesifik durumlarda çok işe yarıyor olabilir.


    Sıkıntı olabilecek kısım da 2 kulvarı ayrı olarak ele alıp biraz düz bakmakta. Oyunların film gibi etki etmesi asıl önemli olan. Gir CS:GO oynadan öte kurgusu iyi olan ve evreni de güzelce modellenmiş bir oyunda bu kask ile birlikte birebir yaşayabilmek. Zaten eğlence amaçlı olan bir ürün, zevkini arttırmak adına. CS:GO ise zevkten öte genelde rekabet ve strese sebep olabilecek bir oyun. Yani gerçek insanlara karşı oynayıp yenmeye çalışmakta. Tercih edilesi elbette değil.

    9 beğeni alan sgs2'nin yorumu da haksız değil ama zaten ticari yapı bu değil mi? Sony gayet güzel ticari yapıyı konuşturuyor. Üstün olmayan bir cihaz ortaya koyuyor, kaymaktan topluyor. Bir sonraki nesilde de bu teknoloji üzerine de gidip daha gelişmiş konsollarla elbette reklam yapacak. Korkutucu gelen kısım ise remake olarak vr oyunlarının da dahil olabileceği o dönemde :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schiffsführer

    Konunun dışına çıkacağım ama hiç sanmıyorum bu VRların tutacağını. Son tüketici ile buluştuğunda sonu Google Glass gibi olabilir. Ya da Avatar ile 3D film büyük yankı yapmıştı da ondan sonra kaç film konuşuldu? Ben özellikle sinemada filmin 3D olmayan varyasyonu varsa o seansa girmeye çalışıyorum. Ya da 3D monitörleri kaç kişi kullanıyor? Pekala oyunlar 3D filmler gibi yapılabilirdi ama hiç böyle bir girişim bile yok. Bu tip örnekler çoğaltılabilir. VR bence ne oyun ne de film için hiçte pratik değil. Filmi kurgu, oyunculuk, hikayesi için izliyoruz. Oyunda da zevk almaya çalışıyoruz vakit öldürüyoruz. Açıkçası bunu kafama takıp CS go atmam yani. Not: Oyun ve film için konuşuyorum. Spesifik durumlarda çok işe yarıyor olabilir.


    Oculust Rift i tecrübe etme imkanım oldu .Bende bıraktığı etki şu : Oradaymışsınız gibi yaşatabiliyor , Yüksekten bir kaç kere oldukça yüksekten düştüm bir uygulamada ,aklım çıkıyordu gercek sandım. Bir tane de korku oyunu vardı, ayakta fiilen gözlerime yansıtılan masanın altına eğilerek bakıyorum ,uygulamada da aynı yapılmakta , kapı kirişine yaslanıp koridora kafa uzatıyorum acaba kim var diye. Şahsen çok etkileyeci bulduğumu söyleyebilirim , başağrıtması bir tarafa kalp hastalaığı olanlar için mutlaka uyarı ve kısıt konulmalı.
    Bilgi vermek için alıntıladım.
    Param olsa alır mıyım ,kesinlikle ,kuruşuna değer.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schiffsführer

    Konunun dışına çıkacağım ama hiç sanmıyorum bu VRların tutacağını. Son tüketici ile buluştuğunda sonu Google Glass gibi olabilir. Ya da Avatar ile 3D film büyük yankı yapmıştı da ondan sonra kaç film konuşuldu? Ben özellikle sinemada filmin 3D olmayan varyasyonu varsa o seansa girmeye çalışıyorum. Ya da 3D monitörleri kaç kişi kullanıyor? Pekala oyunlar 3D filmler gibi yapılabilirdi ama hiç böyle bir girişim bile yok. Bu tip örnekler çoğaltılabilir. VR bence ne oyun ne de film için hiçte pratik değil. Filmi kurgu, oyunculuk, hikayesi için izliyoruz. Oyunda da zevk almaya çalışıyoruz vakit öldürüyoruz. Açıkçası bunu kafama takıp CS go atmam yani. Not: Oyun ve film için konuşuyorum. Spesifik durumlarda çok işe yarıyor olabilir.


    Bence tam tersi bikaç yıla patlama yapar.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.