Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
88.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilmeyen arkadaşlar içinde Triger kayışı hakkında bilgi.(Otomobil Genel Bölümünden Alıntı yapılmıştır.)



    TRİGER KAYIŞINA DİKKAT!

    Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.

    Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor. Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart.

    İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.

    Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.

    Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...

    Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.

    Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

    Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
    Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor.

    Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart. Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı. Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına bakın. Ayrıca kayışın üstünde yağ olup olmadığını, dişlerde eksilme olup olmadığını mutlaka dikkat edin.




  • haklısın abi biz özümüze yakın olursak güzelim anadolumuzun kültürüne yakın olursak saygı sevgi ve anlayış kendiliğinden ortaya çıkıyor ben kendi adıma saygı benim için çok önemlidir büyüklerimin her zaman sözünü dinlerim çünki benden daha çok şey görüp yaşamış ve tecrübe edinmiştir hayatta en önemlisi saygı sevgi hoşgörü anlayış
  • tringer kayışı ile yazdığın ve verdiğin bilgiler için teşekkür ederim
    mevlüt abi şimdi beni bir korku aldı bu tringer kayışına serviste bakarlar dimi gerginliligine felan 60000 olmadan zate zar zor bir araba aldık onuda ihmalsizlikten kaybetmeyeyim :(((
  • Bahri sanırsam senin araba 20.000 Km civarlarında daha senin Triger kayışı sağlamdır. Servis 60.000 Km ömür biçtiğine göre, ama sen yinede şüpheleniyorsan aklındaki korkuyu yenmek istersen servise gittiğinde söylersin motoru açıp bakarlar ve sana bilgi verirler. kendine ve arabana iyi bak.selamlar.
  • Emre Nick in altına yada en alta resim koymak için ne yapmamız lazım. sen arabanın fotoğrafını koymuşsun bizde birşeyler ekleyelim. Anlatırsan memnun oluruz.saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    emrecim sanırım grafik işlerine merakın var arabana sanal modifiye yapmışsın güzel olmuş bu arada hangi bölüm ve okulda okuyosun


    Abi Photoshop ta bişiler yapmaya çalışıyorum işte. Edirne de İlhami Ertem Lisesi'ndeyim daha bölüm TM..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Emre Nick in altına yada en alta resim koymak için ne yapmamız lazım. sen arabanın fotoğrafını koymuşsun bizde birşeyler ekleyelim. Anlatırsan memnun oluruz.saygılar.


    Anlatayım Mevlüd abi.Önce üst tarafta Profilim seçeneği var onu tıklıyoruz. Orda İmza paneli var oraya tıklıyoruz. Daha sonrawww.imageshack.us sitesinden upload ettiğimiz resmi [simage][/simage] imlerinin arasına yapıştırıyoz. Ancak forumun kuralları var. Örneğin resmin boyu 50 hb geçmicek fln diye.Daha sonra ileri yi tıklıyoruz ve resim eklenmiş oluyor..

    Forum yetkilileri burda daha ayrınıtılı anlatmış:http://resim.donanimhaber.com/m_1692648/tm.htm

    Saygılar..




  • EM.JANDARMA VERDİĞİN DEĞERLİ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER.
  • Bu arada Binbaşı olmuşum.
  • Emre yeni rütben hayırlı,uğurlu olsun.Kutlamasını yapalım.Bir kokteyl verelim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Emre yeni rütben hayırlı,uğurlu olsun.Kutlamasını yapalım.Bir kokteyl verelim.


    Sağol Mevlüd abi. Fena olmaz bi kokteyl.
  • Emre Avatar'ı yükledim.Hyundai arabası koymak isterdim ama olmayınca bunu yükledim.
  • herkese tekrardan günaydın ve haftanızın güzel geçmesi dileğiyle
  • mevlüt abi yazıda tringer kayışı gevşese bile zararı büyük yazıyodu ondan belki bir geveşeklik olurmu diye düşündüm ama evet 21000 km olan bir arabada olmaz sanırım açıkcası servise bir sormakta istiyorum
  • emrecim tm güzel bir alan kafanda hangi bölüm var daha çok sosyal etkinliği olan bir bölğm seçeceksin sanırım üniv hazırlanıyomusun peki
  • bu arada yeni rütbende yakıyo yanii
    hayırlı olsun diyorum kardeşimede yakıştı hani kokteyl fikrine sanalda olsa bende varım
    dün hava güzeldi piknige gittik ailece mükemmeldi baya dinlendik ara sıra yapmak insana huzur veriyor mangal felan iyi oluyor
    kokteyl fikri sanalda olsa mükemmel yahhuuu
  • HERKESE MERHABA VE HAYIRLI HAFTALAR.KUTU İÇİ PERFORMANS HAVA FİLTRESİ İLK SÜRÜŞ İZLENİMLERİM.ARAÇ:GETZ 1.5 CRDİ 82 HP.İLK SIFIRDAN KALKIŞ HARİÇ 2.VİTESTEN SONRA ARAÇ DAHA ATAK VE CANLI.DEVİRLENME DAHA ÇABUK.YAKITTA ŞEHİR İÇİ PEK FARK OLMADI.AMA YÜKSEK VİTESTE DÜŞÜK DEVİRDE DAHA ÇABUK TOPARLIYOR.ÖNÜMÜZDEKİ AYLARDA ŞEHİR DIŞI DENEME FIRSATIM OLACAK.HAFİFTEN DE MOTORDAN GAZA BASINCA EMİŞ SESİ GELİYOR.
  • Bahri ,Arabadan gelen sesleri kesebildinmi,Yoksa yaz sıcaklığı rehavetine kapılıp vazmı geçtin.
    Piknik yapmak her zaman iyidir. açık hava bol güneş,doğa her insanın dertlerini unutturur,stresten uzak zaman geçirtir. Yalnız yiyip içerken kendine dikkat etmen gerekir.
  • abi sanırım 1. madde oldu sıcak rehavetine kapıldım
    dedim boşver sesi al evdekileri çık ormana yap mangalı ohhh walla bir rahatladım sorma
    ama bu yaz kesin yaparım
  • Bahri Biz Emre'ye Kokteyl esas ÖSS sınavlarından sonra yapacaz hele bi sınavlara girsin başarsın.İnşallah istediği bölümü kazanır. Dualarımız onunla.
    sen de en iyisini yapmışsın bu sıcaklarda arabayla uğraşılmaz zaten.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.