Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.078
Cevap
1
Favori
88.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkür ederim
    yorumun gerçekten çok güzel söylenecek bir söz bulamadım inşallah herkesin herkese saygılı olacagı günler yakın dır
  • Büyük geçmiş olsun. En azından birşey olmadan atlatmışsın. Işıklara yetişmek için basıpta sonra duramayıp takla atan arabalar biliyorum. Geçenlerde yine bizim buralarda aynı olay olmuş. Takla atıp direğe çarpmışlar. Allah korusun dikkatli yavaş gidelim lütfen.. Saygılar...
  • teşekkürler legion90
    bizde hatalıydık kabul ediyorum ama hatanın en büyügü bizi görüpte hala yola çıkmaya çalışan arkadaşta beklemesi gereken yerde çıkmaya çalışması bir birde aracın önünde küçük çocuk oturtması ben prensip olarak aracın ön kısmını 7 yaşından küçükleri oturtmuyorum ve mecbur oturması gerekirsede emniyet kemeri kesin taktırırım gerçi emniyet kemerini herkese taktırıyorum
  • WESTBAM GEÇMİŞ OLSUN.
  • Bahri Geçmiş olsun, bu gün gündüz hiç bilgisayara bakamadım dışardaydım.Akşam eve gelince yazdıklarını okudum. Gerçekten büyük kaza atlatmışsınız.Başının gözünün sadakası için bir fakire yada muhtaç birine yardım et. Bu gibi durumlarda karşındakini hiç araba kullanmasını bilmiyormuş gibi sayacaksın ve ona göre tedbirini alacaksın.Sen ne kadar dikkatli ve tecrübeli olursan ol, karşındaki öyle olmuyor.Bende başımdan geçen olayı anlatayım. 2003 yılı Mart ayında Ankara Gülhane Askeri Hastanesinden kızımı getiriyorum normal 80 Km hızla seyrediyorum.( Bilirsiniz şehiriçinde öndeki arabayla aramızda fazla mesafe bırakmayız. Ama hep yanlış yapıyoruz.) Önümde Fiat Tipo var birdenbire ani bir fren yaparak durdu, ben ne olduğunu anlamadan arabaya arkadan bindirdim. Nasıl bindirmezsin arada 1 mt. mesafe. Hanımın burnu ön cama çarpıp krıldı, benim boyunda zedelenme. Aşağıya indim bayan sürücü, niye durdun dedim, verdiği cevap: Heyacanlandım gaza basayım derken frene bastım dedi. Ölürmüsün öldürürmüsün misali. Trafik geldi arkadan çarptığımız için suçlu da biz olduk. Ondan sonra yakın takipmi ! hayatta olmaz. Onun için kendimizi değil devamlı karşımızdakileri kontrol edeceğiz. Tekrar geçmiş olsun.




  • hocam büyük geçmiş olsun.
    öyle bi zamanda yaşıyoruz ki işi acele olmayan kise yok.
    herkesin yetişmesi gereken bi yerler var.
    öyle olunca insanımız sabırsız ve acele davranıyor
    5-10 dk lık gecikmeye bile tahammül yok.
    ama trafik aceleciliği
    sabırsızlığı hiç sevmiyor.
    o yüzden her zanman tedbirli olmakta fdayda var
    tekrar geçkiş olsun
  • tweety arda ,hihtiyar ve formdaki geçmiş olsun dileklerini ileten herkese çok teşekkür ederim
    aslında teşekkür mesajların sonlarında yaptığınız yorumlar çok hoş ve daha da uzun olması gerek bu yaşadığım olayda hepimiz birer ders çıkarmamız gerekiyor sanırım hep beraber trafikteki sorunları konuşabiliriz trafikte bizi rahatsın edenler neler bu konu ile ilgili bir topic açayım yazalım beraberce
  • mevlüt abicim seni unuttum sanma sanada büyük geçmiş olsun senden bir ricam olacak güvenli takip ve frenleme konularında bizi biraz aydınlatırsan sevinirim araclardaki hız ile duruş ve güvenli takip mesafeleri konusunda
  • Selamlar;
    Yağlama konusunda bilgiler...

    YAĞLAMA SİSTEMİ

    Yağlamanın Gereği ve Önemi:Bir parçanın yüzeyi ne kadar hassas işlenirse işlensin, işlenen yüzeye bir büyüteç ile bakıldığında girinti ve çıkıntılar (pürüzler)görülür.Birbirine temas ederek hareket eden parçaların yüzeylerinde bulunan pürüzler, hareketi zorlaştırır.Harekete karşı zorlanma olayına sürtünme denir.Sürtünme sonucu parçalar hem ısınır ve hem de aşınır.Parçaların ısınması genleşmesine ve mekanik dayanımının azalmasına sebep olur.Birbirine temas ederek çalışan parçalar,yağlandıkları zaman sürtünen yüzeyler arasında yağ filmi meydana gelir.Yağ, parça yüzeyinde bulunan pürüzlerin arasına dolarak sürtünmeyi en aza indirir.Sürtünme en aza inince de aşınma ve ısınma da en aza iner.
    Motorlarda Yağlama Çeşitleri
    Çarpmalı Yağlama:
    Çarpmalı yağlama ile yağlanan motorlarda piston kolu kepinde yağ kepçesi bulunur.Piston alt ölü noktaya indiğinde yağ kepçesi, karterdeki yağa dalarak yağı blok içinde savurur. Savrulan yağ, ana ve kol yatakların,silindiri ve diğer parçaları yağlar.Bazı küçük iki zamanlı motorların yağlanması bu şekilde sağlanır.

    Pompalı ve Çarpmalı Yağlama:
    Çarpmalı yağlama:Pompalı ve çarpmalı yağlama, çarpma yağlama gibidir. Tek farkı piston
    kolu kepinin yağı karterden değil de küçük bir yağ pompasının yağ doldurduğu çanaklardan alarak savurmasıdır.

    Basınçlı Yağlama:
    Basınçlı yağlama sisteminde, yağ pompası kam milinden hareket alarak çalışır.Yağ pompası, karterden yağı emerek krank mili ana ve kol muylu yataklarına, külbütörlere, kam mili yataklarına, zaman ayar dişlilerine, belirli basınçta göndererek yağlanmalarım sağlar.
    Tam Basınçlı Yağlama Sistemi:Tam basınçlı yağlama sistemi, basınçlı yağlama sisteminden tek farkla aynıdır. Farkı, piston pimi kol burcunun, basınçlı yağ ile yağlanmasıdır. Krank milinde kol muylusunu yağlayan yağ, piston kolunda bulunan yağ deliğinden geçerek kol burcunu da yağlar.

    Benzine Karıştırılarak Yapılan Yağlama:
    îki zamanlı, karterden süpürmeli motorların yağlanmasında kullanılır. Benzinin içinde eriyen yağ, benzin hava karışımı ile birlikte kartere alınır.Karışımın temas ettiği parçalar üzerinde yağ yapışır kalır.Benzin sıcak ortamda buharlaşarak uzaklaşır. Krank mili, piston kolu,yataklar, silindirler bu şekilde yağlanır. Bir miktar yağ da karışımla birlikte yanarak ziyan olur. Bu şekilde yapılan yağlama, parçaların yağlanması için yeterli değildir.
    Motor Yağları:
    Ham petrolden elde edilen yağlara madeni yağ veya makine yağı denir.
    Bu tür yağlar motorun çalışma şartlarına uygun değildir. Motor yağlarından istenilen özellikler, madeni yağ içine karıştırılan katkı maddeleriyle elde edilir. Katkı maddelerinin yağa kazandırdığı özellikler şunlardır.

    a) Motor yağının, düşük sıcaklıklarda çok fazla kalınlaşmasını önleyerek soğuk havalarda motorun kolay çalışmasını sağlar.
    b) Motor yağının yüksek sıcaklıklarda yağlama özelliğinin kaybolmamasını sağlar. Böylece piston, segman, supap gibi çok sıcak çalışan parçalar üzerinde oluşan artık maddeler (kurum, yağlı kurum) en aza iner.
    c) îş zamanında yanma sonucu oluşan su, kül, karbon ve diğer kimyasal maddelerin yağın içinde asit meydana getirmesini önleyerek motor parçalarının uzun ömürlü elmasım sağlar.
    d) Motor yağının köpürmesin! önleyerek yağlamanın kalitesini iyileştirir.
    Motor Yağının Görevleri:
    a) Sürtünmeyi en aza indirir.Birbirine temas halinde çalışan parçaların arasında yağ filmi meydana getirerek, sürtünmeden doğan aşınmayı ve sıcaklığı en aza indirir.
    b) Motor kompresyonunun düşmesini önler.Segmanları n silindir yüzeyinden sıyırdığı yağ, segman ile yuvası arasına dolarak kompresyon kaçağına karşı sıvı conta gibi görev yapar.• Kompresyonun piston, segman, silindir arasından kartere kaçması en aza indirilir.
    c) Motor parçalarının soğumasına yardımcı olur.Karterdeki yağ, motor parçalarından daha soğuktur. Yağlama sırasında parçaların üzerinden aldığı sıcaklığı kartere getirerek parçaları az da olsa soğutur.
    d) Motor parçalarım temizler.Motor yağı, yağladığı parçalar üzerinde aşınmadan dolayı meydana gelen talaşları ve yanma sonucu oluşan kurumları bünyesinde toplayarak kartere getirir. Böylece motor parçalarının devamlı temiz kalmasını sağlar.

    Vizkosite ve Motor Yağları:
    Vizkosite, yağların akıcılığa karşı direncini belirten bir terimdir. Bütün motor yağları S.A.E seri numarasıyla sınıflandırılır. S.A.E rumuzu Birleşik Amerika Devletleri'nde motorlu araçlar mühendisleri birliğinin (Society ofAutomotive Enginers) baş harflerim ifade eder. Motor yağlarının S.A.E standardı bu birlik tarafından düzenlenmiştir.S.A.E numarası küçük olan yağlar daha ince ve akıcı olur. S.A.E numarası büyük olan yağlar daha kalın ve az akıcı olur. örnek olarak S.A.E 10 numaralı yağ, S.A.E 30 numaralı yağdan daha ince ve akıcıdır. Motor yağları, benzinli ve dizel motorları için ayrı özellikte imal edilir. Benzinli motorlarda; SA, SB, SC, SD gibj S harfi ile başlayan yağlar kullanılır. Dizel motorlarında; CA, CB, CC, CD gibi C harfi ile başlayan yağlar kullanılır.
    Gerek benzin, gerek dizel motor yağları; yazlık, kışlık ve birleşik yağlar (dört mevsim yağları) olmak üzere üç çeşittir.
    a) Yazlık Yağlar:S.A.E10, S.A.E20, S.A.E30, S.A.E40, S.A.E50 numaralı yağlardır.
    b) Kışlık Yağlar:S.A.E5W, S.A.E10W, S.A.E20 W gibi yağlardır. W harfi yağın kışlık olduğunu belirler, îngilizcede kış (winter) kelimesinin baş harfidir.
    c) Birleşik Yağlar (Dört Mevsim Yağları):Bu tip yağlar her evsimde kullanılır. Yazın yazlık yağ kışın kışlık yağ özelliğini gösterir. Ancak hiçbir zaman ne yazlık yağın ne de kışlık yağın tam
    olarak yerini tutamaz. Bunlar, S.A.E 10W - 30 , S.A.E 20W - 40 , S.A.E 20W – 50 gibi yağlardır. Örneğin; S.A.E 10W-3 O numaralı yağ, kış mevsiminde S.A.E 10W numaralı yağ, yaz mevsiminde S.A.E30 numaralı yağ yerine kullanılır.

    Motor Yağının Bozulma Sebepleri:
    Motor yağının bozulma sebebini iki maddede açıklayalım.
    a) Yağın Kimyasal Olarak Bozulması:Motor yağı, motor çalıştığında sıcaklığı çok yükselir. Yağın içindeki mineraller, yüksek sıcaklıklarda hava içindeki oksijenle birleşerek oksitlenir.
    Ayrıca iş zamanında yanma sonucu oluşan diğer kimyasal maddeler, yağla birleşerek organik asitler meydana getirir.Oksitlenme ve asit etkisiyle motor yağı özelliğini kaybederek parçaların
    üzerinde aşınma, oksitlenme ve sakızlaşma (reçine) meydana getirir. Sakızlaşma, segmanların ve supapların yuvasında sıkışıp kalmasına sebep olur.
    Yağın Fiziksel Olarak Bozulması:Emme zamanında silindire giren havanın içindeki tozlar, yanma sonu meydana gelen kurumlar ve diğer arak maddeler, parçaların aşınmasından doğan talaşlar, kartere kaçan gazların içindeki benzin veya mazot yağın kirlenmesine ve özelliğinin bozulmasına sebep olur. Gerçi yağ filtresi, yağın içindeki parçacıkların bir kısmım temizlese bile zaman içinde yeterli olamaz.. îşte, yukarıda ana hatlarıyla açıklanan sebeplerden dolayı motor yağı
    bozulur. Bu nedenle araç katalogunda tavsiye edilen sürelerde motor yağının yenilenmesi gerekir.
    Motora Uygun Yağın Seçilmesi:Her motora uygun olan yağ araç katalogunda belirtilir. Bunun dışında, kullanacağımız yağa kendimiz karar vereceksek üç hususu göz önüne alarak seçimimizi yaparız.
    Bunlar:

    a-Motorun Teknik Özellikleri:
    - Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır.
    - Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E numarası ortalarda olan yağ kullanılır.
    - Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.
    b- Motorun Çalışma şartları:Benzini! Motorlar için
    - SA servis tipi yağlar, katısız yağdır. Hafif yük altında çalışan benzin ve
    dizel motorlarında kullanılır.
    - SB servis tipi yağlar, içinde paslanmayı önleyici kauçuk maddesi bulunur.
    Hafif yük altında çalışan benzin motorları için kullanılır.
    - SC servis tipi yağlar, düşük ve yüksek sıcaklıklarda çalışmaya uygun,
    açınmaya, paslanmaya karşı özellikleri olan yağdır.
    - SD servis tipi yağlar, 1968 yılı motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir ve benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SB, SC servis tipi yağların tavsiye edildiği her yerde kullanılır.
    - SE servis tipi yağlar, 1972 yılındaki motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir. Benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SC ve SD servis yağlarının kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılır.
    - SF servis tipi yağlar, 1980 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır.
    - SG servis tipi yağlar: 1988 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır. Mevcut en üstün yağdır.
    Dizel Motorları için
    - CA servis tipi yağlar, kükürdü az ve iyi kalite mazot ile çalışan dizel motorları ile hafif hizmet yapan benzinli motorlarda kullanılır.
    - CB servis tipi yağlar, orta yükte ve bol kükürtlü ve düşük kaliteli mazot ile çalışan dizel motorlarında kullanılır. Hafif hizmet gören benzinli motorlara da konulabilir.
    - CC servis tipi yağlar, orta ve ağır yükte çalışan düşük süperşaj (blower) motorlarda veya türbo dizel motorlarında ve ağır yükte çalışan benzinli motorlarda kullanılır.
    - CD servis tipi yağlar, yüksek hız ve yüksek verimli çalışan süperşaij ve turbo dizel motor yağıdır.
    c) Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre
    Yağ Numarası Hava sıcaklığı C derece
    S.A.E 5W - 20 ......... - 8 ile - 30 arasında
    S.A.E 5W - 30 ......... - 30 ile 16 arasında
    S.A.E 10W ............. - 18 ile 16 arasında
    S.A.E 10W - 30 ......... - 18 ile 40 arasında
    S.A.E 10W - 40 ......... - 18 ile 40 arasında
    S.A.E 20W - 20 ......... - 8 ile 40 arasında
    S.A.E 20W - 40 ......... - 8 ile 40 arasında
    S.A.E 20W - 50 ......... - 8 ile 40 arasında
    S.A.E 3'0 ............. 5 ile 40 arasında

    Motor Yağının Seviye Kontrolü
    - Araç düz bir zemine alınır.Motor çalışıyor ise durdurulur. Motor çalışmıyor ise 30 saniye kadar çalıştırılır ve durdurulur. Kısa bir süre beklenir.
    - Yağ çubuğu çıkartılıp, temiz bir bez ile silinir. Silme işlemi üstüpü gibi toz bırakıcı maddelerle yapılmaz. Yağ çubuğu tekrar yerine takılır ve çıkartılır.
    -Yağ çubuğuna yapışan yağ seviyesi kontrol edilir. Yağ seviyesi, çubuk üzerinde bulunan iki işaret arsında olmalıdır. Yağ seviyesi düşük ise, daha önce motora konulan yağ ile tamamlanır, fazla ise normal seviyeye inene kadar boşaltılır.
    Motor Yağının Değiştirilmesi:- Motor yağı katalogda tavsiye edilen sürede değiştirilir. (Bu süre binek arabaları için 3 ila 5 bin km arasındadır.)
    - Motor sıcak ise biraz soğuması beklenir. Soğuk ise motor ılınana kadar çalıştırılır ve durdurulur.
    - Karter boşaltma tapası sökülerek, eski yağ temiz bir küvete alınır.Motor içindeki yağın süzülmesi için bir süre beklenir.
    - Filtre değişecek ise eski filtre sökülür. Yeni filtrenin lastik contası yağlandıktan sonra yerine takılıp elle sıkılır.
    - Karter tapasına yeni conta takılarak yerine elle birkaç tur vira edildikten sonra anahtarla yeterince sıkılır.
    - Motora yeterince yağ konur. Motor çalıştırılır. Karter tapasından ve filtre contasından yağ sızıp sızmadığı kontrol edilir.

    Yağlama Sisteminin Görevi

    Yağlama sisteminin görevi, karterdeki yağı belirli bir basınçla motor içinde
    yağlanması gerekli yerlere gönderir.

    Yağlama sistemi
    Ana Parçaları
    Karter:Karter, motor yağma depoluk yapar, yağın soğumasına yardımcı olur ve
    motorun alt tarafını kapatarak toz, toprak ve benzeri yabancı maddelerin motorun içine girmesini önler.
    Yağ Süzgeci:Yağ süzgeci, kerterdeki yağın içinde bulunan büyük pislikleri süzer.
    Yağ Pompası:Yağ pompası, yağı karterden emerek belirli basınç altında yağ filtresine ve ana yağ kanallarına basar. Motorlarda dişli tip, paletli tip, rotorlu tip olmak üzere üç çeşit yağ pompası bulunur.




  • carenfly
    verdiğin teknik bilgiler için teşekkür ederim ellerine sağlık wala güzel olmuş sanırım yağlar konusunda son sözü sen söylemiş oldun benim düşünceme göre bu konu hakkında güzel bir araştırma olmuş emeğine ellerine sağlık
  • ARKADAŞLAR YILLAR ÖNCE BİR ARACIN ARKA CAMINDA ŞÖYLE BİR ÇIKARTMA VARDI: ACELE GİDEN ECELE GİDER.....
  • evet bende hatırlıyorum ama bu söz atasözüydü sanırım
  • Bugünlerde ise "Hatalıysam numarayı arama yüzyüze görüşelim" yazıyor bazı araçlarda tehditkar bi biçimde....

    quote:

    Orjinalden alıntı: tweety arda

    ARKADAŞLAR YILLAR ÖNCE BİR ARACIN ARKA CAMINDA ŞÖYLE BİR ÇIKARTMA VARDI: ACELE GİDEN ECELE GİDER.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EN.ES -- 19 Nisan 2007; 17:17:45 >
  • evet bazılarında ise haddimi bildir gibi yazılarda var
  • Hatalıysam çaldır kapat Ben seni Ararım Tel :0533 .....Diye arabasının arkasına yazan sürücüler bile var.
    Arkadaşlar birde buraya resim nasıl ekleyebiliriz onu öğrenmek istiyorum.Bilen arkadaşlar detaylı anlatırsa benim gibi bilmeyenler öğrenir. İyi geceler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Hatalıysam çaldır kapat Ben seni Ararım Tel :0533 .....Diye arabasının arkasına yazan sürücüler bile var.
    Arkadaşlar birde buraya resim nasıl ekleyebiliriz onu öğrenmek istiyorum.Bilen arkadaşlar detaylı anlatırsa benim gibi bilmeyenler öğrenir. İyi geceler.


    Abi sen önceden eklemiştin arabanın resmini Otomobil Genel bölümüne hatırlıyorum.İlk öncewww.imageshack.us sitesine girip orda resmimizi upload edicez.Göz at bölümünden seçiyoruz resmini ve upload a tıklıyoruz. Daha sonra alt tarafta Direct link diye bi kutu var. Orda resmin linki çıkıyor. Daha sonra o linki kopyalayıp [simage][/simage] bu simgelerin arasına yapıştırıyoruz..




  • legion90 o zaman arabanın resmini yüklemiştim forumda birde nasıl yükleneceğini yazıyordu. Daha sonra aradım bir türlü bulamadım. Üstte yazdığım yazının altına bir foto ekleyecektim bir türlü hatırlayamadım onun için sordum . Verdiğin cevap için çok sağol bizim topiçte bu bilgi kalır unuttukça buraya bakarız. Derslere iyi çalış. Bu sene senden başarı bekliyoruz.
  • Başardım Legion 90 anlattığın gibi yükledim yalnız direk resim çıkmıyor linki çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mevlüt Aksoy -- 22 Mayıs 2007; 12:22:36 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    [simage]https://store.donanimhaber.com/b3/04/08/b30408e78c3832774d1965a8e32a9819.jpg[/simage]Başardım Legion 90 anlattığın gibi yükledim yalnız direk resim çıkmıyor linki çıkıyor.


    Abi bu arada ismim Emre. Sanırım bunun nedeni boşluk bırakman.




  • Bu da laz aklı

  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.