- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU
1076 Cevap75179 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
943 Mesaj
28 Ocak 2007; 8:00:03 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Westbam kardeş senin ismini öğrenebilirmiyim. Arabanın düzelmesine sevindim. sen, sen ol arabanın yağını kontrol et yağsız bırakma. Ayrıca servise gittiğinde sor yağını neden eksiltmiş.Normalde eksiltmemesi lazım.

mevlüt abi benim adım bahri
abi yağ olayını sordum arabanın motorunuda incelediler araçta bir arza yok kendi ifadelerine göre servis bakımında yag eksik konulmuş olabilir dediler.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
28 Ocak 2007; 12:06:58 

Tanştığımız memnun oldum Bahri Kardeş.Slm. Bundan sonra arabanın yağını değiştirdikten sonra 10 Km. yol yapıp yağ çubuğunu kontrol et. Yağın eksik veya fazla olduğunu anlarsın.


_____________________________



 
700 Mesaj
28 Ocak 2007; 12:39:45 


quote:

Orjinalden alıntı: hpehlivan




Verdiğn bilgilerde iki şey kafama takıldı.
1. Kısa duraklamalarda birkaç sn de olsa kontak kapatmak faydalı olacaktır demişsin. Benim bildiğim motor ilk çalışma anında fazla yakıt tüketir, bu durumda 3dk dan kısa duraklamalarda motoru kapatmak pek akıllıca ve tasarruflu bi iş deil(Bu aracın kitapcığında yazan bişey).
2.Hadi klimanın açık olmasının fazla yakıt tüketimi sağlamasını anlıyorumda arka cam rezistansının açık olmasıyla yakıtın ne ilgisi var onu anlayamadım. bunu bi ustadanda duymuştum ama anlam veremedim, rezistans tamamen elektrikle çalışan bişey nasıl olurda yakıta etki eder. Açıklayabilirsen sevinirim.


Motor soğuksa ilk çalıştırıldığında fazla yakar. Sıcaksa sorun olmaz


_____________________________

2005 Chevrolet Lacetti 1.6 SX - Gümüş


 
943 Mesaj
28 Ocak 2007; 13:07:26 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Tanştığımız memnun oldum Bahri Kardeş.Slm. Bundan sonra arabanın yağını değiştirdikten sonra 10 Km. yol yapıp yağ çubuğunu kontrol et. Yağın eksik veya fazla olduğunu anlarsın.

sanırım haklısın mevlüt abi bundan sonra sık sık bakmayı düşünüyorum gerçi şimdi kış kar lı havalarda genelde arabayı çıkarmıyorum trafige pek güven olmuyor


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
28 Ocak 2007; 20:47:22 


Bazı İnternet sitelerinden derleyip topladığım bilgileri Arkadaşlarla paylaşmak istedim.

.: MOTOR DERSİ :.

MOTOR NEDİR
ATEŞLEME SİSTEMİ
YAKIT SİSTEMİ
YAĞLAMA SİSTEMİ
SOĞUTMA SİSTEMİ
MARŞ SİSTEMİ
ŞARJ SİSTEMİ
AYDINLATMA VE İKAZ SİSTEMİ
GÜÇ AKTARMA ORGANLARI
LASTİKLER
FRENLER
ÖN DÜZEN SİSTEMİ
SÜSPANSİYON SİSTEMİ
BAKIMLAR
DİZEL MOTORA AİT BAZI BİLGİLER



Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinalara motor denir.

Yakıtlarına göre motorlar, Dizel-Benzin-LPG li olmak üzere ayrılırlar. Benzinli motorun yakıtı benzin; Dizel motorun yakıtı Mazot (motorin); LPG'li motorun yakıtı ise LPG gazıdır.

Silindir diziliş şekillerine göre motorlar sıra tipi, v tipi, yıldız tipi, boksör tipi şeklindedir.

Soğutma sistemine göre motorlar, su soğutmalı ve hava soğutmalı diye ikiye ayrılır.

Yanma sistemine göre motorlar, içten yanmalı ve dıştan yanmalı diye ikiye ayrılır. Araçlardaki motorlar içten yanmalı motorlardır. İçten yanmalı motorlar ise, mazot, benzin ya da motorin yakarlar.

Motorlar, çalışma zamanlarına göre, iki zamanlı ve dört zamanlı motorlar diye ikiye ayrılır.
Benzinli motorlarda ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile ateşlenmesi ile olur.

4 zamanlı motorlarda 4 zaman, sırası ile şöyledir: Emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genişleme; iş zamanı da denir), egzost.

Enjektörlerden püskürtülerek ateşleme yapılan motorlarda yakıt olarak motorin kullanılır.
Katalitik konvertör kullanılan araçlarda yakıt olarak, kurşunsuz benzin kullanılır.
Bir motorun bazı parçaları şunlardır: marş motoru, piston, segman, piston kolu, silindir kapağı, supap kapağı, eme manifoltu, egzost manifoltu, silindir gövdesi, silindir gömleği, karter, conta, külbütör, emme supapı, ekzost supapı, supap iteceği, krank mili, kam mili, volan dişlisi, eksantrik dişlisidir.

Dizel motorda ise bunların dışında, mazot pompası (enjeksiyon pompası) ve enjektör de bulunur.

Benzinli motorlarda, üsttekilerin dışında karbüratör, benzin pompası, buji, disribütör, bobin vardır.

ATEŞLEME SİSTEMİ

Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır:
Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır.

Bezinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır. Benzinli motorlarda bulunan distribütör' ün en önemli görevleri endüksiyon bobininden gelen yüksek voltajı bujilere dağıtmanın yanı sıra, platin ve meksefe yardımıyla yüksek voltajın oluşumunu sağlamak, ayrıca tevzii makarasıyla da elektrik dağıtımını sağlamaktır.
Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı 15.000 - 25.000 volta çıkarır.
Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür. Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir.
Aracın belirli bir km.'sinden sonra bazı parçaları değişmelidir. Bunlardan biri platin ve bujidir. Ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı ve diğeri ise platin ayarı ile avans ayarıdır.
Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir. Platin meme yaparsa zımparayla temizlenir.

Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir.
Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması,

bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır.
Bujiler ayarsız ve aşınmış ise motor çekişten düşer.
Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır.
Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir.

YAKIT SİSTEMİ

Benzinli motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır:
yakıt deposu, yakıt pompası, yakıt göstergesi, karbüratör, hava filtresi, emme manifoltu.

Dizel motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, besleme pompası, mazot filtresi, enjeksiyon pompası, enjektör, ısıtma kızdırma bujileri, yakıt göstergesi.

Hava filtresinin görevi, karbüratöre giren havayı süzmek ve ve sessiz emiş sağlamaktır. Hava filtresinin tıkanmasını önlemek için basınçlı hava ile temizlemeliyiz. Öte yandan, hava filtresi tıkalı olan motor zengin karışımla çalışır. Filtre yine de temzilenmeden motor hala çalıştırılırsa motor boğulur.

Karbüratör, emme manifoltu üzerindedir ve sadece benzinli motorlarda olur. Benzin-Hava karışımını ayarlar. Karbüratörün karıştırma oranı 1/15'tir.

Jikle devresinin görevi, soğuk havalarda motorun çabuk çalışmasını sağlamaktır. Jikle devresi karbüratörde bulunur. Jikle kelebeği, karbüratörün hava giriş deliği önünde bulunur.

Yağ filtresi yağı süzer ve temizler.

Silindir içindeki yanmış gazlar egzost manifoldu ile dışarı atılır.

Egzost susturucusu, basınçlı olarak çıkan yanlış gazların sesini azaltır. Eğer aracın egzostundan fazla ses çıkıyorsa susturucu patlak olabilir.

Supap ayarı, en önemli motor ayarlarından biridir. Soğuk ve sıcak ayar olarak ikiye ayrılır.

Bir aracı kış şartlarına hazırlarken en önemli noktalardan biri hava filtresini kışlık pozisyona almak ve otomatik jikle kışlık pozisyonuna çevirmektir.

Araçta yakıt ikmali yapılırken motor stop edilir.

Ayağımızı gaz pedalından çeksek bile motorun hala çalışmasını sağlayan devre rölanti devresidir.

Yakıtın içinde toz-su-pislik vs. varsa motor tekleyerek çalışır.

Yakıt sistemi ayarlarından biri rölanti ayarıdır.

Boğulmuş bir motoru çalıştırmak için gaz pedalına sonuna kadar basılarak marş yapılır.

Motor ısınıca stop ediyorsa karbüratöre de bakılmalıdır.

Araç kulanırken yakıt tasarrufu için

hava filtresi temizlenmeli,
Karbüratör ayarları yapılmalı,
Jikle devresi açık unutulmamalıdır,
Rölanti yüksek olmamalıdır,
Eskimiş bujiler temizlenmeli,
Lastik hava basınçları normal olmalıdır,
Fren ayarlarının sıkı olmaması,
Uygun viteste gidilmesi,
Debriyaj kaçırması olmamalıdır,
Saatte 90/100 km hızın geçilmemesi
gerekmektedir.

Aracın fazla yakıt yaktığını anlamak için eksozuna bakılır. Eğer egzost rengi siyahsa fazla yakıt yakıyor olabilir.

YAĞLAMA SİSTEMİ

Yağlama sisteminin parçaları:

Karter-yağ pompası,
Filtre,
Gösterge,
Seviye çubuğu,
Yağ kanallarıdır.

Motorda yağın bazı görevleri:

Sürtünmeyi azaltmak,
Aşınmayı önlemek,
Silindir ve segmanlar arası boşluğu doldurup sızdırmazlığı sağlamak,
Soğutmaya yardımcı olmak,
Aşınmadan dolayı oluşan pislikleri temizlemektir.

Karterin önemli görevlerinden bazıları:

Motor bloğunun altını kapatmak ve yağa depoluk etmektir.

Araçta motor yağı kontrol edilirken kontak anahtarı kapatılır ve 4-5 dakika beklenir. Yağ ölçümü yapılırken araç düz durumda olmalıdır. Yağ seviyesi yağ çubuğuyla ölçülür, ve yağın seviyesi yağ çubuğunun iki çizgisi arasında olmalıdır. Yağ seviyesi normalin çok altında iken motor çalıştırılırsa motor ısınır ve yanar.

Motor yağı değiştirilirken motor sıcak olmalıdır.

Motorlarda genellikle 20-50 W numara motor yağı kullanılır. Motorun yağı karterin altındaki tapa açılarak boşaltılır. Yeni motoryağı ise süpap muhafaza kapağı üzerindeki kapaktan doldurulur.

Motor yağı ve yağ filtresi belli km'lerde mutlaka değiştirilmelidir.

Motorda yağ basıncı yoksa,

yağ yok,
filtre tıkalı,
yağ pompası arızalı,
ya da yağ müşiri arızalı olabilir.

Motorun yağ eksiltmesinin sebeplerinden bazıları:

Karter contasnın yırtılması,
sekman ya da silindirlerin aşınması,
karterin delik olması,
tapadan yağ sızdırmasıdır.

Yağ yakan motorun eksoztundan mavi duman çıkar.

Marşa basılıp motor çalıştırıldığında yağ lambasının sönmesi gerekir.
Motor çalıştığı sürece yağlamanın olup olmadığı motor yağ göstergesinden takip edilebilir.
Motor çalışırken yağ göstergesinde anormallik görülürse motor hemen durdurulur.

SOĞUTMA SİSTEMİ

Su ile soğutma sisteminin bazı parçaları:

Radyatör,
Vantilatör,
Devir daim pompası,
Termostat,
Hararet (ısı) gösterici,
Hararet (ısı) müşiri,
İlave su kabı,
Fan motorudur.

Radyatör, soğutma suyuna depoluk eder. radyatörün altında su boşaltma musluğu vardır.

Termostat silindir kapağı su çıkışındadır. Motorun sıcaklığını çalışma sıcaklığında sabit tutar.

Devir daim pompası vantilatör kayışından hareket alır. Radyatördeki soğuk suyu su kanallarına yollar.

Hava soğutmalı motoru, su soğutmalı motordan ayıran bir diğer özellik hava soğutmalı motorda radyatör ve su pompasının olmamasıdır.

Vantilatör kayışı V şeklindedir. Kayış gerginliği 1-1,5 cm civarında olmalıdır. Vantilatör kayışı hareketini krank mili kasnağından alır ve vantilatör kayışı devir daim pompası ve alternatörü (şarj dinamosunu) çalıştırır. vantilatör kayışı koparsa motor hararet yapar.

Soğutma sisteminde su azalıyorsa

silindir kapak contası arızalı veya radyatör delik,
radyatör kapağı bozuk,
radyatör hortum ve kelepçeleri arızalı veya delik,
kalorifer hortumları delik veya
termostat arızalı olabilir.

Motorun hararet yapmasının nedenleri:

->Radyatör peteklerinin tıkanması,
->radyatörde suyun azalması,
->vantilatör kayışının gevşek veya kopuk olması,
->termostatın arızalı olması,
->motor yağının azalması,
->motor soğutma suyu kanallarının tıkalı olması,
->uygun vites ve hızda gidilmemesi,
->otomatik fanın arızalı olmasıdır

Radyatöre konacak suyun seviyesi peteklerin üzerinde olmalıdır.
Çok sıcak motora rölantide çalışırken ılık ve kireçsiz su konur.
Motor bloğundaki su kanalları pastan ya da kireçten tıkanmış ise motor fazla ısınır.
Radyatöre konacak suyun içilecek temizlikte ve temiz su olması gerekir.
Su olduğu halde motor fazla ısınıyorsa, termostat arızalıdır.
Donmayı önlemek için radyatöre antifriz ilave edilir.
Termostatı sökülmüş motor, gereğinden soğuk çalışır aşınmalar artar ve verim düşer.
Motorun çok sıcak çalıştırılması motoru çekişten düşürür.
Motor çok sıcakken radyatöre soğuk su konursa silindir kapağı ve blok çatlayabilir.
Çok sıcak bir motorda radyatör kapağı ıslak bir bezle tutulup hafifçe gevşetilir ve buhar tamamen atılınca radyatör kapağı açılır.

Araçta ısı (hararet) göstergesi çalışmıyorsa ısı müşiri arızalı olabilir.
Motor, çalıştıktan sonra çalışma sıcaklığına gelmiyorsa kalorifer hortumlarında kaçak olabilir.
Motor ısısının aniden yükselmesinin sebebi kayış kopması olabilir.

MARŞ SİSTEMİ

Marş sistemi motora ilk hareketi verir.

Parçaları:

-akü,
-kontak anahtarı,
-marş motoru,
-volan dişlisidir.

Marşa basıldığında marş motorunun bediks dişlisi volanın üzerindeki dişlilerle kavraşır ve volanı döndürür.

Volan da krankı döndürerek, motora gerekli ilk hareketi verir.

Marş durumunda marş motoru hiç dönmüyorsa:
akü bitik,
akü kutup başları gevşek,
akü kutup başları oksitli,
marş otomatiği arızalı,
marş motoru sargıları arızalı ya da sigortası atık olabilir.

Motor çalışırken marş yapılırsa volan dişlidi, marş motoru ve marş dişlisi zarar görür.

Marşa basıldığında marş motoru dönmez, korna da çalmaz ise sorun aküde-kutup başlarında olabilir.

Akü başka bir aküyle takviye yapılacaksa her iki akünün (+) kutup başları (+) kutup başlarıyla, (-) kutup başları ise (-) kutup başlarıyla birleştirilir. Her iki akünün de voltajı aynı olmalıdır.

Dijital göstergeli araçlarda akü takviyesi yapılmaz.

Marşa basma süresi 10-15 saniyedir. Fazla basılırsa akü biter.

Marş yapıldığında tık diye bir ses gelip, marş motoru çalışmıyorsa akü kutup başları gevşek olabilir.

Vantilatör kayışı hareketini volant kasnağından alır ve pervaneyi -devirdaim pompasını- şarj dinamosunu çalıştırır. Kayış koparsa vantilatör pervanesi - devirdaim pompası ve şarj dinamosu hareket.

ŞARJ SİSTEMİ

Şarj sistemi, motor çalışmaya başladığı andan itibaren aracın elektrik ihtiyacını karşılar ve aküyü şarj eder.

Şarj sisteminin parçaları:

alternatör,
konjektör (regülatör),
şarj lambası,
vantilatör kayışıdır.

Alternatör, krank mili kasnağından vantilatör kayışı ile aldığı mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Bazı araçlarda alternatör değil, şarj dinamosu bulunur.

Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.

Şarj lambası, şarj sisteminin çalışmadığını ikaz eder. Yani alternatör, konjektör vs. arızasını belirtir.

Bir araç için gerekli elektrik enerjisini şarj sistemi sağlar.

Akü, motor çalışmazken ışık ve özel elektrikli alıcılatrı besler.

Vantilatör kayışı çok sıkı ise alternatör yatakları bozulabilir.

Vantilatör kayışının koptuğu "ilk olarak" şarj ikaz lambasından anlaşılır.

Motor çalışırken ayağımızı gaz pedalından çekince far ışıkları zayıflıyorsa akü zayıflamış olabilir.

Motor çalıştığı halde şarj ikaz lambası yanıyorsa vantilatör kayışı gevşek olabilir ya da alternatör kablo bağlantıları gevşek veya alternatör kömürü aşınmış olabilir.

Aracın durdurulup kontağın hemen kapatılması gereken hallerden bazıları:

- Şarj ikaz lambasının yanması.
- Motordan ani bir sarsıntı ya da ses gelmesi.
- Yağ lambalarının yanmasıdır.

Konjektör ayarı bozuksa akünün su kaybı çok olur.

Araçta ampuller sık sık patlıyorsa veya akü su kaybı fazlaysa veya konjektör arızalı olabilir.

Marşa basılıp motor çalıştığında şarj ikaz lambası sönmelidir.

AYDINLATMA VE İKAZ SİSTEMİ

Aydınlatma sisteminde, sigortalar, kablolar, farlar, park lambası, sis lambası, plaka lambası, gösterge lambası, iç aydınlatma lambası, bagaj aydınlatma lambası, gibi lambalar vardır.

İkaz sisteminde, sinyaller, fren ikaz lambaları, geri vites lambası, korna bulunur.

Her elektrik elemanı gibi araçlarda bulunan aydınlatma ve ikaz sistemi gibi elektrikli devrelerde de:
akü, kablolar, kablo bağlantıları, sigortalar, açma kapama düğmeleri ya da kolları, ve alıcı olarak da ampuller bulunmaktadır.

Bu sistemlerin en önemli arızaları:
kısa devre,
kablo kopukluğu,
akü bitmesi,
akü kutup başı oksitlenmesi veya akü kutup başı gevşekliği,
ampul yanması,
sigorta atması,
anahtarların arızalanmasıdır.

Fren müşiri ikaz sisteminin bir parçasıdır.

Farlardan bir kısmı ya da hiçbiriyanmıyorsa, sigortası atık olabilir.

Flaşör arızalanınca sinyal lambası yanmaz.

Sigortalar atıksa bunun yerine aynı amperde sigorta takılır.

Far anahtarı bozuksa farlar yanmaz.

Isı göstergesi çalışmıyorsa, ısı göstergesi müşiri arızalı olabilir.

Aracın fren lambaları yanmıyorsa, fren müşiri arızalı olabilir.

Fren lambalarından biri yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampulu yanmış olabilir.

Farların bakımı yapılırken, far ayarı yapılır.

Farlardan biri sönük yanıyorsa far kablo bağlantısı gevşemiş veya paslanmış olabilir.

Sigortanın görevi, kısa devre olduğunda sistemi korumaktır.

GÜÇ AKTARMA ORGANLARI

Güç aktarma organları sırasıyla:

Debriyaj, vites kutusu, şaft, diferansiyel, akslar, tekerleklerdir.

Difarensiyelin görevi, gücü arttırmak, kendine gelen hareketi 90 derece kırıp akslar yardımıyla tekerleklere iletmek, virajlarda içteki tekerleği az, dıştakini fazla döndürerek kolay ve rahat viraj almayı temin etmektir.

Kavrama (debriyaj) motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keserek vites değiştirme olanağı sağlayan aktarma organıdır.

Akslar, diferansiyelin hareketini tekerleklere iletirler.

Vites kutusu, aracın hızını ve gücünü ayarlar.

Araç hareket halindeyken ayağımız debriyaj pedalı üzerinde devamlı durursa debriyaj balatası aşınır.

Aracın ilk çalışması esnasında bir miktar gaz verildikten sonra debriyaj pedalına sonuna kadar basmanın faydası vardır.

Debriyaj balatası yağlanırsa debriyaj kaçırır. Debriyaj teli koparsa araç vitese geçmez.

Vites değiştirirken debriyaj pedalına basılır.

Araç geri vitese takılmak istendiğinde takılmıyorsa, debriyaj pedalından ayak çekilip yeniden basılır.

Aktarma organlarında yağ olarak, dişli yağı kullanılır.

Vites değiştirirken ses geliyorsa, debriyaja tam basılmamıştır.

Ani ve sert duruş kalkış yapmak debriyaj balatasını sıyırabilir.

Vites kutusu bakımı yapılırken yağa ve yağ kaçağına dikkat edilir.

LASTİKLER

Lastiklerin yeri, her altı ayda bir ya da her 10.000 km'de yer değiştirilerek aşınmalar denklenmelidir.

Lastiklerdeki ağırlık dengesinin bozukluğu demek olan balans oluşursa araçta titreşim oluşur. Bu titreşimler en çok direksiyon simidinde hissedilir.

Lastik değiştirilirken kriko takılınca el freni çekili olmalıdır.

Lastiklere normalden az hava basılırsa lastikler sürekli olarak ortadan aşınırlar ve araç titrer. Aracın lastikleri araca binileceği zaman kontrol edilir.

Dubleks lastik iç lastiği olmayan lastiktir.

Karlı havalarda zincir çekici tekerlerin ikisine de takılır.

Isınmadan dolayı lastik hava basıncı artmışsa hiçbirşey yapılamaz.

Latiklerin üzerindeki rakamlar lastik ebatlerını belirtir.

Bir tekere dubleks, diğer tekere şamyelli lastik takılırsa araç bir tarafa çeker.

Bijonların temizliği kuru bezle yapılır.

FRENLER

Araçta el freni duran aracı sabitlemek için kullanılır. El freni kopmuş ise el freni tutmaz. El freni çekili durumda unutulup yola devam edilirse kampanalar ısınır ve fren tutmaz.

Araç üzerinde 3 tip fren bulunur:

-Motor freni (kompresyon freni)
-Ayak freni
-El freni

Ayak freni 3 tiptir:
-Hidrolik fren
-Havalı fren
-Karma fren

Fren sisteminin bazı parçaları şunlardır:

-Fren pedalı
-Merkez pompası
-Fren boruları
-Tekerlek silindirleri
-Fren diski
-Fren balatası
-Kampanalar
-Fren ayar sistemleri

Havalı frenli bir araçta üsttekilere ilaveten hava tüpü ve kompresör bulunur.

ABS frenin avantajları, frenlerken direksiyon hakimiyetini bozmaması ve fren mesafesini kısaltmasıdır.

Fren yapılmasına rağmen aracın hızı azalmıyorsa, fren hidroliği yok veya azalmış hatta fren ayarları gecşek olabilir. Fren sistemine yağ sızmış olabilir. Fren sisteminde kaçak olabilir.

Soğuk havalarda el freni çekil durumda bırakılırsa fren balataları donarak yapışır.

Fren sisteminde hidrolik azalmışsa hidrolik yağı ile takviye edilir.

Ayak frenine basıldığında ön ve arka tekerlekler birlikte durur.

Araç çalışıyor fakat hareket ettirilemiyorsa el freni çekik olabilir.

Aracın kampanaları aşırı ısınmışsa fren ayarları bozuk olabilir.

Ön lastiklerin biri yeni biri eskiyse frenlerken araç bir tarafa çeker.

Westinghouse tipi frenli bir arabada hareket halinde iken motor stop ettirilirse asla fren tutmaz.

Hava frenli araçta hava basınç göstergesi basınç göstermiyorsa araç olduğu yerden kaldırılamaz.

ÖN DÜZEN SİSTEMİ

Ön düzen sistemi, aracın dönüşünü sağlar. Direksiyon simidi, direksiyon mili, sonsuz dişli, sektör dişli, rot, eğri rot, kısa rot, rotbaşı bu sistemin bazı parçalarıdır.

Direksiyon kutusu yağı kontrol edilmelidir. Araçta çekme, gezme vs. varsa servise gidilmelidir. Kamber/ Kaster/ King-pim/ rot ve direksiyon kutusu ayarları gibi ayarları vardır. Ayarsızlık ve dişlilerin aşınması, direksiyon boşluğu artırır.

Ayrıca rot başlarının aşınması ile direksiyon kutusu arızaları da direksiyon boşluğunu artırır.

Ön düzen ayarları bozuksa ön lastikler içten ve dıştan aşınır.

Direksiyon zor dönüyorsa lastik hava basıncı normalden azdır.

SÜSPANSİYON SİSTEMİ

Süspansiyon sistemi, araç tekerlerinin aracın şasi ve gövdesiyle birleştirildiği sistemdir. Yaylar (helezon yay), yaprak yaylar (makaslar) ve amortisörlerden oluşur.

Helezon yaylar otomobil türü araçlarda makaslar ise genellikle ağır hizmet araçlarında kullanılır.

Yaylar, yoldan gelen darbe titreşimleri üzerine alır. Yayların salınımını amortisör kontrol eder.

BAKIMLAR

Günlük bakımda motorun yağına, suyuna, fren hidroliğine, yakıtına, lastik hava basınçlarına, ışık ve ikaz sistemlerine bakılır.

Haftalık bakımda vantilatör kayışı gerginliği, akü bakımı yapılır.

Akü bakımı yaparken akü dış yüzeylerinin ve kutup başlarındaki oksitlerin sodalı su ve sıcak su ile temizlenmesine, plakaların 1 cm üzerine kadar saf su ilave edilmesine, eleman kapak deliklerinin açık tutulmasına, kışın akü donmasın diye akü tam şarj ettirilir, dijital göstergeli araçta asla akü takviyesi yapılmaz.

Akü kendiliğinden boşanıyorsa akünün üst kısmında pislik birikmiştir.

Kısa devreden dolayı yangın olursa akü kutup başları çıkarılır.

Akü 2 kutp başı arasında her iki kutup başına değen bir madeni parça konsa akü kısa devre olup patlar.

Yağlı tip hava filtresinin bakımı yapılırken sökülen parçalar gaz yağı ile temizlenir.

Yeni bir araçta 0-2000 km arası ilk kullanım süresine rodaj denir. Rodaj süresi çalışan parçaların birbiriyle alışma süresidir. Rodaj süresince aşırı sürat yapılmaz, ani duruş kalkış yapılmaz, motor tam güç konumunda çalıştırılmaz, uzun süre sabit hızda gidilmez.

DİZEL MOTORA AİT BAZI BİLGİLER

Dizel motorlarda silindire sadec hava doldurulur ve yanma sıkıştırılmış havanın üzerine enjektörden yakıt püskürtülmesiyle sağlanır.

Dizel motorların yakıt sisteminde günlük yaplacak işlerden biri mazot-su ayırıcısı veya filtre ya da yakıt deposundan yakıt sisteminin suyunun alınmasıdır.

Dizel motorlarda yanma enjektörden yakıt püskürtmekle olur. Enjektörler kendilerine enjeksyon pompasından gelen mazotu silindirlerdeki sıkıştırılmış havanın içine püskürterek yanmayı sağlarlar.

Enjeksyon pompası, besleme pompası ile depodan gelen yakıtı basınçlı olarak enjektörlere yollar.

Dizel motorun çalışmamasının bir nedeni, hava yapmış olmasıdır. Hava yapmanın nedenleri:
-yakıtın bitmesi,
-boru ve rekorların gevşemesi,
-yakıt borularının sökülmesi,
-filtrenin temizlenmesi veya değişmesidir.

Dizel motorlarda egzost dumanı siyah çıkıyorsa yakıt pompasına, enjektöre ve hava filtresine bakılır. Ayrıca dizel motorlarda marş yapıldığında marş motoru dönüyor ancak motor çalışmıyorsa yakıt filtresi de takılı olabilir.

Özellikle soğuk havalarda dizel motoru kolay çalıştırabilmek için kızdırma bujileri kulanılır.

● Günlük Bakım
● Fren, dönüş ve dörtlü acil sinyal lambalarınızın çalıştığından emin olunuz. Lambaları her zaman temiz tutunuz.

● Aylık Bakım
● Motor yağ seviyesini kontrol ediniz.

Soğutma sisteminden sızıntı olup olmadığını gözle muayene ediniz. Radyatör antifriz/soğutucu seviyesini kontrol ediniz. Yeni otomobillerde seviye işaretli şeffaf depolar bulunmaktadır. 50/50 kalıcı antifriz ve su karışımı ile doldurunuz. Dikkat: Motor sıcakken basınç kapağını açmayınız.

● Cam silecek suyu deposunu dolu tutunuz. Doldurma işleminden sonra, silici lastiklerini, üzerine bir miktar çözücü döktüğünüz bir bezle siliniz.

● Kayışları ayda bir kontrol ediniz. Aşınmış, yüzeyi camlaşmış veya kavrulmuş kayışları değiştiriniz veya iyi durumda iseler gerginliklerini kontrol ediniz. Kayış gerginliği, kasnaklar arasından baş parmağınızla bastırdığınızda 10-15 mm esneyecek düzeyde olmalıdır. Esnemiş, şişmiş veya çürümüş hortumları değiştiriniz. Kelepçeleri sıkınız.

● Fren hidroliğini ve varsa kavrama hidroliğini kontrol ediniz. Kapağı açmadan önce fren merkez silindirini temizleyiniz. Hidrolik eklemeniz gerekiyorsa, onaylanmış tipte hidrolik ekleyiniz ve muhtemel sızıntı yerlerini kontrol ediniz.

● Güç direksiyonu yağını ayda bir kez kontrol ediniz. Seviyesi düşük ise yağından ekleyiniz.

● Motor çalışır ve sıcak durumda, park freni çekili iken transmisyon yağı seviyesini kontrol ediniz. Gerekli ise ekleyiniz. Gereğinden fazla yağ doldurmayınız.

● Lastik basınçlarını kontrol ediniz ve önerilen basınçta tutunuz. Lastik yüzey ve dişlerindeki kesikleri, diğer hasarları ve düzenli düzensiz aşıntıları inceleyiniz. Düzensiz aşıntı, tekerlek açı ayarlarının veya balansının bozuk olduğunu gösterir.

● Motor ve transmisyon yağlarını ve yağ sızıntları olup olmadığını kontrol ediniz. Yağ çubuğunu çıkarıp silerek tekrar yerine takınız ve tekrar çıkararak yağ seviyesini kontrol ediniz. Gerekli ise ekleyiniz. Gereğinden fazla yağ doldurmayınız.

● Bir iki ayda bir hava filtresini kontrol ediniz. Kirili ise değiştiriniz.

● Akünüzü soğuk havalarda ayda bir, sıcak havalarda haftada bir ve uzun yolculuklarda her gün kontrol ediniz. Kabloların sıkı ve oksitlenmemiş olduğundan emin olunuz. Eğer kapaklı tipte ise, sıvı seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise saf su ekleyiniz. Dikkat: akünün yakınında sigara içmeyiniz, kibrit veya çakmak yakmayınız.

● 6 Aylık veya 10 000 km’lik Bakım
● Motor yağını ve uygulanabilirse yağ filtresini değiştiriniz.

● Mekanik vites kutusu yağ seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise tamamlayınız.

● Diferansiyel yağ seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise tamamlayınız.

● Fren balatalarının aşıntı kontrolünü yapınız.

● 12 Aylık veya 20 000 km’lik Bakım
● Motoru ayarlayınız, bujileri değiştiriniz (Platin bujiler imalatçının önerisi doğrultusunda değiştirilmelidir).

● Kavrama pedalı boşluk ayarını yapınız (mekanik transmisyonlularda).

● Tekerlek balansı yaptırınız.

● Ön düzen ayarı yaptırınız.

● Amortisörlerde yağ sızıntısı olup olmadığına bakınız. Amortisörün çalışıp çalışmadığını test etmek için, aracı yukarı aşağı sallayınız. Sallamayı bıraktığınızda araç hemen sallanmayı bırakmalıdır. Aşınmış veya sızdıran amortisörler daima çift olarak değiştirilmelidir.

24 Aylık veya 40 000 km’lik Bakım●
● Soğutma sisteminizi boşaltıp yıkadıktan sonra önerilen antifriz ve su karışımı ile doldurunuz.

● Fren hidroliğini değiştiriniz

● Hava filtresini değiştiriniz.

● Cam sileceklerini değiştiriniz. Aşınmış veya sertleşmiş lastiklerde sıvama veya gevşeklik görülür.

● Otomatik transmisyon sıvısını boşaltarak yenileyiniz, filtresini temizleyiniz veya değiştiriniz, bantları ayarlayınız (uygulanabiliyorsa).

● Aracın altından, delik kırık veya gevşek egzoz borusu, susturucu ve bağlantıları olup olmadığını kontrol ediniz. Hasarlı parçaları değiştiriniz.




_____________________________



69 Mesaj
29 Ocak 2007; 1:57:24 

Eline sağlık mevlüt abi faydalı bi yazı olmuş


_____________________________

2002 Ford Focus 1.6HB Ghia


 
943 Mesaj
29 Ocak 2007; 8:28:42 

gerçekten mevlüt abi ellerine sağlık yazı okadar güzel olmuşki uzun olduğu halde okudum dikkatli güzel bir yazı bu tür yazıların devamını bekliyorum
yazı her türe hitap ediyo acemi profosyonel


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
29 Ocak 2007; 12:05:23 

Teşekkür ederim Arkadaşlar.Sizin de faydalı bilgilerinizi beklerim. Dün Renault,çu arkadaşların sitesine girdim, bizim arabalar ile onların Clio,sunun yakıt durumunu karşılaştırmak için, bizim Hyundai,ler Renolara göre daha az yakıyor. Araç ve teknik özellikler hakkında bilgisi olan arkadaşların görüş ve önerilerini yazmalarını bekliyorum.saygılarımla.


_____________________________



 
943 Mesaj
29 Ocak 2007; 12:26:19 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Teşekkür ederim Arkadaşlar.Sizin de faydalı bilgilerinizi beklerim. Dün Renault,çu arkadaşların sitesine girdim, bizim arabalar ile onların Clio,sunun yakıt durumunu karşılaştırmak için, bizim Hyundai,ler Renolara göre daha az yakıyor. Araç ve teknik özellikler hakkında bilgisi olan arkadaşların görüş ve önerilerini yazmalarını bekliyorum.saygılarımla.

haklısın mevlüt abi ben genelde toyota ve benim arabayı kullanıyorum diğer markalarda kulaktan duyma değilde fabrika verilerine bakarak karşılaştırıyorum benim getz bu aralar hariç belkide benim kullanımdan da kaynaklı olabilir şehir içi çok yakıyor
ya abi senin tecrübe ve tavsiyelerinden yararlanmak adına ekonomik olarak nasıl kullanmamız gerek dersin bu konuda biraz yardım edermisin


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
29 Ocak 2007; 19:00:48 

Bahri Kardeş bu konu ile ilgili ben araştırayım sana ayrıntılı olarak bilgi vereyim.Slm.


_____________________________



 
943 Mesaj
30 Ocak 2007; 8:25:51 

iyi olur mevlüt abi ya ben benim arabamı anlamıyorum yada araba beni ??? ayarsız
senin tecrübelerinden de yararlanmak isterim .


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
31 Ocak 2007; 23:10:34 

Bahri Kardeşim Sana bulduğum bilgileri parça parça gönderiyorm.
Dizel motorların bakımı ve dikkat edilmesi gerekenler

Benzinli motorlara göre değişik bir çalışma sistemine sahip olan dizel motorların kullanımı ve bakımında önemli farklılıklar bulunuyor. Bilgi eksikliği veya dikkatsizlik nedeniyle yapılan yanlışlar dizel araçlarda ciddi sorunlar ortaya çıkartıp size pahalıya mal olabiliyor. Dolayısıyla dizel araçların bakımı ve kullanımı hakkında temel bilgilere sahip olmanız önem kazanıyor.

DOĞRU VE KALİTELİ YAKIT OLMALI

Başta binek otomobiller olmak üzere artık yeni nesil dizel araçlarda Common Rail gibi yüksek basınçlı enjeksiyon sistemleri kullanılıyor. Aracın uzun ömürlü olması ve kullanım konforu, arızalardan uzak kalmak için dikkat edilmesi gereken ilk nokta yakıt kalitesidir.

Günümüzde dizel araçların tercih edilmesinde tasarruf, sürüş keyfi ve çevreye duyarlılık gibi üç önemli faktör rol oynamaktadır. Aracın bu özelliklerini kullanım ömrü boyunca koruyabilmesi için standartlara uygun ve kaliteli dizel yakıt kullanımı şarttır. Sadece bir kere bile standart dışı yakıt almak aracın sistemine zarar verirken, size pahalıya mal olabilir.

Aracınızı çalıştıracağınızda motor soğuk ise mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soğuk olmasına rağmen bir seferde çalışacaktır. Motor soğukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaş ısınmaktadır. Kalkışta soğuk motor, konforu bozacak şekilde sarsıntılı olur.

Eğer yeni nesil donanımlı dizel aracınız varsa, aracınızın marş basmaması durumunda halk arasında ’aracın vurdurulması’ olarak bilinen işlemin kesinlikle uygulanmaması gerekir. Nedeni ise yeni nesil dizel sistemlerinde, araç çalışmaz konumda iken yağ basıncının olmaması sebebiyle dizel pompasının bu vurdurma işlemi esnasında aşırı yüke maruz kalıp ciddi zarar görmesidir.

PERİYODİK BAKIM ÖNEMLİ

Periyodik bakım kuşkusuz tüm araçlar için önemlidir ancak dizel araçlarda periyodik bakımın önemi daha da fazladır. Örneğin, sistemde mazotu süzen, içindeki kirli partikülleri ve suyu ayrıştıran mazot filtresi, zamanla işlevini kaybeder. Yıpranmış mazot filtresi, enjektörleri tıkar, sistem basıncını düşürür, egzozdan atılan zehirli gazların artmasına yol açar ve bir bütün olarak aracın performansını düşürür.

Diğer bir konu ise, dizel aracınızın akü değişiminin bu konuda uzman bir kişi tarafından değişiminin yapılmasıdır. Akü, araç üzerindeki diğer tüm elektronik sistemlerle uyumlu çalıştığı için akünün dikkatsiz bir şekilde değiştirilmesi esnasında dizel enjeksiyon sisteminin elektronik beyni bu uygulamadan zarar görebilir.
Dizel motor kullanım tekniği

Sürücülerin bir bölümü (taksiler dahil) dizel motoru benzinli motor gibi kullanıyor, üst vitese gecmeden önce 4000-4500 devir/dakika'ya kadar çıkıyor. Halbuki, dizel motorların verimliliği (çoğunlukla) 3500 d/d'den sonra hızla düşmeye başlıyor. Hem daha iyi hızlanma hem de daha düşük yakıt tüketimi için üst vitese geçip, torkun en yüksek olduğu 2000 ile 3500 arasındaki devirlerden yararlanmak gerekiyor. Ekonomik kullanmak istiyorsanız, tercihen 2000 ile 3000 d/d arasında kalınmalı. Yani, 3500 d/d'deyken hızlanmak istiyorsanız yapmanız gereken en doğru şey önce üst vitese geçip ondan sonra gaza basmak olacaktır. Dizel motorların özellikleri genel olarak benzese de, tork eğrileri (hangi devirde ne kadar tork sunduklarını gösteren grafik) ve vites oranları farklılıklar gösteriyor. Bu nedenle, araçla ilgili biraz bilgi edinmek aracı daha verimli kullanmak açısından yararlı olur. Doğrudan direksiyona oturan biri de motorun hangi devirden itibaren iyi tepki göstermeye başladığını ve bu yüksek çekiş gücünün hangi devirlere kadar devam ettiğini zaman içinde anlayabilir ve alışabilir. Motorun özelliklerine uygun bir şekilde kullanılmasıyla hem daha iyi performans elde ediliyor hem de yakıt tüketimi düşüyor.
Aracın ne kadar tükettiği kadar, nasıl kullanıldığı da önemli. Ekonomik araç +ekonomik sürücü = ekonomik tüketim.

Dizel araçlar yakıt sarfiyatı konusunda muadili benzinli araçlarla kıyaslandığında aradaki fark açık olarak görünür.Örneğin aynı model benzinli ve dizel eşit miktarlarda yakıt ile yol testine çıkacak olsa dizel’in yaklaşık yüzde 30 daha uzağa gittiği görülür ki ayrıca buna fiyat düşüklüğü farkı da eklendiğinde yüzde 50’lere varan oranlarda bir tasarruftan söz edilmesi hiç de yanlış olmaz.


_____________________________



 
34 Mesaj
1 Şubat 2007; 2:22:49 

kısın yaklaşık 2.5 kuruş artması normaldir 1 lt


_____________________________

2006 GETZ CRDİ 88 HP
2001 106 QUICKSILVER
2007 grande punto 75 hp dizel


 
943 Mesaj
1 Şubat 2007; 13:38:36 

teşekkürler mevlüt abi yazı için ilginç aslında bu yazı ile dizel aracımı tam anlamadğımı bir kere daha anladım ??
bende vites oranını 2000-2500 arasında atıyorum servis bakımlarınıda zamanında yaptırıyorum
abi eğer eline geçerse şu common rail dizel ile ilgili bilgi bulabilrimisin yüksek basınçla neyi kasdediyor olabilir ki ?
bilgiler için çok teşşekkür


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
1 Şubat 2007; 14:41:12 

Bahri Kardeşim istediğin bilgiyi bulabildiğim kadarı ile aşağıya çıkarttım.İnşallah istediğin bilgilerdir.

Common-Rail Sistemi

Common-Rail sistemi yeni geliştirilen bir dizel direkt püskürtme sistemidir. Bu yeni geliştirilen sistemin, bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı konusunda bazı avantajları olmakla birlikte egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda da net bir şekilde daha üstün olduğu görülmüştür. Gelecek vaad eden bu tekniğin anahtar kelimeleri “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen “Common-Rail”dir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Püskürtme basıncı, motor devir sayısına ve püskürtme miktarına bağımlı kalmadan oluşturulur ve belli sınırlar içerisinde serbest olarak seçilebilmektedir. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1600 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar. Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da yine püskürtme olayının şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkanlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkanlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır.
Pilot püskürtme, esas ana püskürtmeden önce oluşarak yakıtın yanmasına ilişkin çıkış oranlarını yüksek derecede iyileştirmektedir. Ön veya çoklu püskürtme, süratli manyetik supaplarına çok kere kumanda edilmesi ile oluşturulur. Böylece hem zararlı madde ve gürültü emisyonu hem de dizel motorlarının sarfiyat değerleri daha da azaltılmaktadır. Common-Rail Sistemi, motorda önemli değişiklikler yapılmadan, kullanılan püskürtme sisteminin yerini alabilmektedir.

Basınç oluşumunun ve püskürtmenin ayrılmasına ilişkin tek şart, bir dağıtıcı boru (rail) ve enjektörlere giden borulardan oluşan, Yüksek Basınç Tutucusu’dur. Sistemin çekirdek parçası, manyetik supap kumandalı enjektördür. Püskürtme olayı, beyinden manyetik supapa giden bir sinyal ile başlatılır. Bu arada püskürtülen miktar, hem manyetik supapın açılma süresine hem de sistem basıncına bağlıdır. Sistem basıncını, yüksek basınçlı pistonlu pompa oluşturmaktadır. Adı geçen pompa, düşük tahrik dönme momentleri ile çalışır, bu da pompa tahrikinin yükünü azaltmış olur. Basınç oluşumu için, binek otomobillerde distribütör tipi pompalar; ticari araçlarda ise sıra tipi pompalar öngörülmüştür. Common-Rail Sistemlerinde, beyin, sensörler ve çoğu sistem fonksiyonları, başkalarında bulunan pompa-meme-birimi ve pompa-boru-meme gibi zamana bağlı tek pompa sistemleri ile eşittir. Common-Rail Tekniği ile varılan gelişmeler duyulabilmekte ve ölçülebilmektedir. Ön püskürtme sayesinde bu direkt püskürtücü, ön yanma odalı motorun düşük gürültü seviyesi ile çalışırken aynı zamanda en katı egzoz gazı kurallarına da uymaktadır

Common-Rail Sisteminin Yapısı
Dağıtıcı püskürtme sistemi ve pompasının yapısı tanıtıldıktan sonra şimdi de Common-Rail sisteminin başlıca elemanları Audi A8 örneğinde tanıtılacaktır. Önce yakıt depodan pompalanır ve filtre vasıtası ile dağıtıcı püskürtme sistemine benzer bir şekilde yüksek basınçlı besleme bölümüne iletilir. Basınç üretilmesi ve yakıt püskürtme işlemleri dağıtıcı püskürtme sistemlerinden farklı olarak, Common-Rail sisteminde birbirlerinden ayrılmışlardır. Silindir gövdesinin iç V’sinde bulunan bir yüksek basınç pompası, sürekli olarak yüksek basınç üretir. Bu basınç dağıtıcı bir eşik ve iki rail elemanı tarafından saklanır. Kısa püskürtme boruları üzerinden her iki silindir sırasının enjektörlerine iletilir. Püskürtme miktarı ve anı, motor kontrol ünitesindeki enjektörlerin, manyetik supapları tarafından düzenlenir. İhtiyaç fazlası yakıt, dizel yakıtının ısı eşanjöründe soğutulur ve geri dönüş kanalı üzerinden tekrar depoya gönderilir

Common-Rail’in Devre Elemanları.

Yakıt Beslemesi

Yakıt besleme sistemi, bir düşük basınç devresi ve bir de yüksek basınç devresi olmak üzere iki bölümden meydana gelir.
Düşük basınç devresi aşağıdakilerden oluşur;
• Yakıt deposu
• Depo içinde yer alan ön besleme pompası
• Yakıt filtresi

Düşük Basınç Devresi.

Yüksek basınç devresi aşağıdakilerden oluşur;
• Yüksek basınç pompası,
• Basınç kontrol valfi,
• Rail basınç sensörü
• Yüksek basınç dağıtıcısı (rail)
• Enjektör

Yüksek Basınç Devresi

Alçak Basınçlı Besleme

Diğer püskürtme enjeksiyonlu sistemlerde olduğu gibi Common-Rail sisteminde de alçak basınçlı besleme ilk safhayı oluşturur. Mütakiben alçak basınçlı beslemenin başlıca öğeleri açıklanmaktadır. Yakıt deposundaki iki emici pompa, yine depoda bulunan ön besleme pompası tarafından çalıştırılarak, toplama bölümünü yakıtla beslerler. Deponun dışında bulunan elektrikli makara hücre pompası, toplama bölümündeki yakıtı emerek motorun çalıştırılmasında gereken yakıt ön basıncını sağlar. Yakıt, bir filtre aracılığı ile temizlendikten sonra mekanik ön besleme pompasına ulaşır. Bu kendinden emişli mekanik dişli çark pompası, sağ silindir sırasının giriş eksantrik mili tarafından tahrik edilir ve de yüksek basınç pompasına yakıtı sağlar. Yakıt by-passı manyetik supapın motoru çalıştırmada önemli işlevi vardır.

Dizel yakıtı depodan, 12 voltta çalışan elektrikli bir ön besleme pompası vasıtası ile emilir. Bu pompa, radyal pistonlu pompanın yağlanmasını sağlamak için de yeterli debiyi sağlar. Dizel filtresi, elektrikli pompa ile radyal pistonlu pompa arasına yerleştirilmiştir. Yüksek basınç hidrolik bağlantıları; iç çapı 2 mm, dış çapı ise 6 mm olan çelik borular vasıtası ile yapılmıştır. Pompanın sirküle ettiği ettiği yakıt, tek bir boruda toplandıktan sonra yine depoya gönderilen enjektör sirkülasyonundan ayrı olarak depoya gönderilmelidir.





_____________________________



 
943 Mesaj
2 Şubat 2007; 8:37:15 

mevlüt abi tek kelime ile MÜKEMMEL
yukarıdaki yazıya eklenecek başka bir yorum yok paylaşım için teşekkür ederim ve böyle bilgili ve araştırmacı birinin formda olmasıda çok güzel yukarıdaki yazıda aslında araçların neden çok yaktığınıda biraz anlatıyor bu motorda servis bakımlarının ne kada önemli olduğu ap açık haksızmıyım dersin


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
2 Şubat 2007; 17:57:58 

Teşekkür ederim Bahri Kardeş, sizden de bilgiler bekleriz.


_____________________________



 
943 Mesaj
3 Şubat 2007; 9:23:11 

senin kadar detaylı olamaz bizimki deneyimlerden ibaret olur sadece abi mesala ben benim araba ile o kadar sorun yaşadımki artık sorunları takmıyorum :)


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
3 Şubat 2007; 13:27:12 

Bahri Kardeş, bu topikte senle benden başka kimse yok galiba. Form da bulunan diğer arkadaşlarıda bilgileri ile burada görmek, onların bilgilerinden yararlanmak güzel olur.

Araç cinsi ne olursa olsun diğer arkadaşlarıda bilgileri ile aramızda görmekten mutluluk duyarız.Arkadaşları bekliyoruz.


_____________________________



 
241 Mesaj
3 Şubat 2007; 15:01:13 

arkadaşlar ben de 2004 model 1.3 accent admire almayı düşünüyorum. başka neler tavsiye edersiniz 2004 modele ve 14.000 ytl ye kadar. ayrıca hyundai lerin parçalarının pahalı olduğu yazılmış. diğer markalarla kıyaslandığında bu ne kadar doğrudur? vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekür ederim.


_____________________________


// Avuç İçi İle Direksiyon Çevirenler Kulübü \\



444 Mesaj
3 Şubat 2007; 16:32:42 

http://forum.donanimhaber.com/forumid_347/tt.htm#

quote:

Orjinalden alıntı: atillasulun

arkadaşlar ben de 2004 model 1.3 accent admire almayı düşünüyorum. başka neler tavsiye edersiniz 2004 modele ve 14.000 ytl ye kadar. ayrıca hyundai lerin parçalarının pahalı olduğu yazılmış. diğer markalarla kıyaslandığında bu ne kadar doğrudur? vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekür ederim.


Arkadaşım yukardaki siteye bakarsan Arkadaşlar orda ayrıntılı bir şekilde bilgi vermişler.


_____________________________



444 Mesaj
3 Şubat 2007; 16:38:15 


Yukarda verdiğim sitede Accent 1.3 nasıl arabadır böiümüne bakarsan gerekli bilgiler orada var


_____________________________



 
943 Mesaj
5 Şubat 2007; 7:52:27 

evet abi sanırım ikimizden başka kimseler yok olsun abi boş ver senin gibi biri ile böyle teke tek muhabbet etmekte güzel mevlüt abi nerdensin sen


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
5 Şubat 2007; 20:06:52 

Evet bahri kardeş ikimiz kaldık Topic okuyan arkadaşlardan ara sıra takılanlar oluyor. Biliyorsun bizim kapımız herkese açık, bütün arkadaşlarla bilgi paylaşmaya hazırız. Hatta hyundaıci olmasa bile. Önemli olan bizlerin ve arkadaşların bilmediği bilgileri bize iletmeleridir.
Elantra Fan kulübünde arkadaşlara faydalı bilgiler verilmesini söyledim birde bilgi vermiştim.Mavim1974 adlı arkadaş da şu bilgiyi bize vermiş.
"bendende çok küçük bir püf noktası;kırmızı ışığı ilk gördüğünde ayağını gazdan çekenler, ışığa kadar gaza basarak gidenlere göre çok daha fazla tasarruf ederler..." Arkadaşa teşekkür ederiz.

Bahri Kardeş Ben Ankara-Eryaman semtindeyim. İyi Akşamlar.


_____________________________



 
943 Mesaj
6 Şubat 2007; 7:55:32 

evet abi Mavim1974 haklı bende mümkün olduğu kadarıyla yapmaya çalışıyorum yakıt fiyatları o kadar yüksek ki bir de ben mesala araba ile işim olmadıkça pek çıkarmıyorum gezmediim her hün kardır gezmek için harcıyacağım yakıtı acil bir durum olursa diye saklıyorum birde kredili arabam borç ödüyorum dananın kuyrugu bir yerden kaçmasın istiyorum


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
943 Mesaj
6 Şubat 2007; 7:57:41 

onun için ekonomik yolları denemek zorundayım işe servis varken gitmek bir lüks ve ekstra masraf demektir benim için

ee mevlüt abi emekli oldun e şimdi ne ile ugraşıyon yoksa emekliliğin tadınımı çıkarıyorsun


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
943 Mesaj
6 Şubat 2007; 8:14:11 

""Arkadaşlar bir ara benim mazot bitti ve yolda kalmıştım. 1.5 litre şişeye eurodizel koydum araba çalışmadı sonra 5 litre daha aldım. Marşa bas bas almıyor hyundainin yol yardımını aradım. Telefonumu alıp beni arayacaklarını söylediler. O arada devriye geçen polisler uğradı yanıma. Bi de onlar denediler sonunda marş bastı. Neyse benzinliğe gidip eurodizeli fulledik. O arada hyundai yol yardımından aradılar ve ustaya bağladılar. Dedim çalıştı ama hava yapıp yapmıyacağını sordum. Aracınızda hava olmaz o eski modellerde oluyordu dedi. Ayrıca yakıt bittiğinde ne kadar yakıt koyayım dedim. En az 10 lt koyarsanız rahat çalışır dedi. Depoyu görene kadar doldurduğumda 50 lt aldı. 5 lt sanırım ara borularda kalıyor. Ama arkadaşlar hava yapma olayı bizim getzde yok bilesiniz. Keyifli sürüşler dilerim. ""

mevlüt abi yukarıda alıntı yaptığım yazı hakkında ne düşünüyorsun servisin dediği dogru olabilirmi hyundai servislerinin bilgileri konusunda herkes şikayetçi yanlış biliyor olabilirlermi



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
6 Şubat 2007; 18:25:33 

Bahri Kardeş Bu gün bilgisayarım bozuldu tamire götürdüm.Fazla bir arızası yoktu yaptırdım.Yalnız akşam eve gelinceye kadar bakamadım.Senin mesajları yeni gördüm.Sen ne işi ile uğraşıyorsun. Ben emekli oldum ama yinede başka bir yerde çalışıyorum.
Servis konusuna gelince doğru söylüyorlar bazı servisler baştan savma iş yapıyorlar.Ben ankarada üç tane servis değiştirdim. Ve kendilerinede açık açık söyledim hizmetlerinizi beğenmedim diye.
Mazot konusuna gelince deponun altında bir bölüm var şamandıra orayı görmüyor.Yakıt tamamen bittiğinde şamandırayı görünceye kadar yakıt koymak lazım O da 7 ila 8 lt.ye tekamül ediyor.

Araba bizim gibi insanlara acil durumlarda lazım işyerinin servisi varken işe arabayla gitmek dediğin gibi lükse girer. Kendine iyi bak.


_____________________________



 
943 Mesaj
7 Şubat 2007; 8:03:05 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Bahri Kardeş Bu gün bilgisayarım bozuldu tamire götürdüm.Fazla bir arızası yoktu yaptırdım.Yalnız akşam eve gelinceye kadar bakamadım.Senin mesajları yeni gördüm.Sen ne işi ile uğraşıyorsun. Ben emekli oldum ama yinede başka bir yerde çalışıyorum.
Servis konusuna gelince doğru söylüyorlar bazı servisler baştan savma iş yapıyorlar.Ben ankarada üç tane servis değiştirdim. Ve kendilerinede açık açık söyledim hizmetlerinizi beğenmedim diye.
Mazot konusuna gelince deponun altında bir bölüm var şamandıra orayı görmüyor.Yakıt tamamen bittiğinde şamandırayı görünceye kadar yakıt koymak lazım O da 7 ila 8 lt.ye tekamül ediyor.

Araba bizim gibi insanlara acil durumlarda lazım işyerinin servisi varken işe arabayla gitmek dediğin gibi lükse girer. Kendine iyi bak.

geçmiş olsun nesi var bilgisayarın benim servisle pek sorunum olmadı ama servislerin yeterli bilgiye sahip olmadıklarını bir sorunu anlamak için bazen sorunsuz yerleride söküp taktıklarını söylüyorlar ve sorunlarada çözüm bulamıyorlar
yakıt konusunda arkadaşın depo ya tamamen bitmedi sanırım yada en alt çizğiyide bitirdiyse hava yapmadı bu mümkünmüdür yeni araçlarda hava yapmaması
özeline mesaj gönderdim okursun abi


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
7 Şubat 2007; 12:37:54 

Bahri Sana PM den mesaj attım. Son Çıkan teknolojik araçlarda Hava yapma riski yok Onlarda benzinli araçlar gibi artık. Zaman ilerledikçe teknoloji gelişiyor. Bilgisayarın Disket sürücüsü bozulmuştu onu yaptırdım.


_____________________________



 
943 Mesaj
7 Şubat 2007; 16:45:18 

sanırım pm mesajlarında bir problem olsa gerek mesaj gelmemiş
mail yollarım abi kayıtlı maili kullanıyormusun


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
943 Mesaj
7 Şubat 2007; 16:49:07 

bence de son teknoloji arabalarda bu tür sorunlar olmaması lazım ama tam bilgi olmayınca insan ister istemez tedirgin oluyor ya yolda kalırsam hava yaparsa diye kırmızıda gezdiğim de oluyor asıl olan en az çeyrekte tutmak ama maddiyat bazen isteklerin önüne geçebiliyor


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
7 Şubat 2007; 18:02:51 

Doğrudur Ben sana PM öğlen atmıştım.Mail ile gönderirsen de gelir. Ben senin mail adresini bimediğim için mail den yazamadım.
mevlut.aksoy62@mynet.com


_____________________________



 
943 Mesaj
8 Şubat 2007; 8:12:55 

mevlüt abi mail gönderdim :)


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
8 Şubat 2007; 11:17:33 

Bir Arkadaşın Yakıt Konusunda araştırmasını arkadaşların bilgisi olsun diye aşağıya çıkarttım.
“Geçen haftalarda uzun bir araştırma yapmıştım yakıt konusunda opet yada totalin euro dizeli konusunda en başarılı olduğu sonucuna kullacılar deneyerek varmışlardı. opetin kükürt oranının düşük, setan oranının yüksek olduğu totalinde setanı yüksek ama kükürt oraranının düşük olduğunu gördüm.Bir yazıyla totale sordum cevap geldi. ve kükürt oranı düşük gelen yazıyı sizle paylaşıyorum. “

TOTAL EXCELLIUM EURODIESEL

*Excellium Eurodiesel adlı ürünümüz 50 ppm Kükürt içermektedir.

*Total’in Fransa’daki laboratuarlarında geliştirilen Excellium Eurodiesel, Eurodiesel’den bile daha üstün niteliklere sahiptir.

*Excellium Eurodiesel ile aracınıza, yol ve sürüş şartlarına bağlı olarak standart bir Eurodiesel’e göre bir depoda ortalama 30 km daha fazla yol kat edebilirsiniz.

* Mevsime göre değişen donma noktası ile ( Max : -20 ) aracınızı mevsimsel etkilerden korur.

*Sürtünme azaltıcı özelliğiyle motordaki mekanik kayıpları azaltır ve bu özelliğiyle motorun randımanını arttırır, yakıt ekonomisi sağlar.

*Deterjan özelliğiyle motoru temizler ve yakıt sistemine zarar veren birikintileri azaltır. Enjektörler ve emme supapları gibi motorun hassas parçalarının temizliğini yaparak motorun daha sağlıklı çalışmasını sağlar, ömrünü uzatır.

*Yakıt sistemini paslanmaya karşı korur.

*Setan sayısı standart bir Eurodiesel’e göre ortalama 3 puan daha yüksektir.(54 puan)

*Motor sesini 2 dB (%37 oranında) azaltır.

*Çevrecidir, motora ve çevreye zarar veren kükürt oranı normal motorine göre çok daha düşüktür. Ayrıca egzoz gazı emisyonu dengelenmiş ve düşürülmüştür.

*Standart bir Eurodiesel’e göre Karbon monoksit emisyonu %20’ye ve sera etkisi yaratan Karbondioksit emisyonu ise %5’e varan oranlarda daha düşüktür.

*Üretimindeki üstün teknoloji dolum sırasındaki köpük oluşumunu azaltır. Oluşan köpük 5 saniyeden daha kısa bir sürede kaybolur.


_____________________________



444 Mesaj
8 Şubat 2007; 11:20:28 

Bahri Sana mail attım.okursun.


_____________________________



444 Mesaj
8 Şubat 2007; 22:45:43 

Antifriz hakkında biraz bilgi verelim.
Antifriz gerçeği ;

Kış aylarının en önemli koruyucusu olan antifrizlerle ilgili yeterince bilgi sahibi misiniz?

Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor.
Ünlü bir motor yağı firmasının internet sitesinde yer alan habere göre, kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil, 4 mevsim kullanılabiliyor. Antifrizin 4 mevsim kullanılabilmesinin nedeni ise içeriğindeki katıklarla aynı zamanda metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesi.

Donma noktasına dikkat

"Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım" düşüncesi de yanlış. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70'i aşarsa donma yüzde 30'un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.
"Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir" düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.


_____________________________



 
51 Mesaj
8 Şubat 2007; 23:35:09 

öncelikle bu yararlı bilgileri verdiğiniz için teşekkürler. Kaç dereceye kadar koruduğunu nasıl anlayabiliriz.İkinci bir konuda "antifirizli cam suyu" diye satılan ürünlerin içeriği hakkında bilginiz var mı? Ürün üzerinde açıklama yok.
quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Antifriz hakkında biraz bilgi verelim.
Antifriz gerçeği ;

Kış aylarının en önemli koruyucusu olan antifrizlerle ilgili yeterince bilgi sahibi misiniz?

Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor.
Ünlü bir motor yağı firmasının internet sitesinde yer alan habere göre, kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil, 4 mevsim kullanılabiliyor. Antifrizin 4 mevsim kullanılabilmesinin nedeni ise içeriğindeki katıklarla aynı zamanda metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesi.

Donma noktasına dikkat

"Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım" düşüncesi de yanlış. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70'i aşarsa donma yüzde 30'un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.
"Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir" düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.




_____________________________

aramakla bulunmaz, bulanlar arayanlardır.


444 Mesaj
9 Şubat 2007; 0:15:58 

Arkadaşım Antifriz koyarken bulunduğunun bölgede kış sıcaklığının ortalamasını bilmen gerekir. Antifriz tenekelerinin üzerinde hangi oranda suyla karıştırıldığında kaç dereceye kadar koruyacağını belirten yazılar bulunur, veya herhangi bir motor tamircisine gittiğinde onlarda bunu bilirler.

2 nci sorun:Antifirizli cam suları cam suyunun ve püskürtme deliklerinin donmaması için konur. Aynı zamanda silecek lastiklerini korur, camdaki yağlanma ve böcek kalıntılarını temizleyerek gece gündüz Net görüş sağlar. İçerisinde Metan gazı bulunmaz.İçeriği Antifiriz-su karışımı ve cam sil deterjan katkılı olarak üretilmiştir. Bildiğim kadarı ile cam suyu deposuna su katmadan konursa -15 veya -20 dereceye kadar koruduğunu sanıyorum.


_____________________________



 
943 Mesaj
9 Şubat 2007; 8:21:35 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Arkadaşım Antifriz koyarken bulunduğunun bölgede kış sıcaklığının ortalamasını bilmen gerekir. Antifriz tenekelerinin üzerinde hangi oranda suyla karıştırıldığında kaç dereceye kadar koruyacağını belirten yazılar bulunur, veya herhangi bir motor tamircisine gittiğinde onlarda bunu bilirler.

2 nci sorun:Antifirizli cam suları cam suyunun ve püskürtme deliklerinin donmaması için konur. Aynı zamanda silecek lastiklerini korur, camdaki yağlanma ve böcek kalıntılarını temizleyerek gece gündüz Net görüş sağlar. İçerisinde Metan gazı bulunmaz.İçeriği Antifiriz-su karışımı ve cam sil deterjan katkılı olarak üretilmiştir. Bildiğim kadarı ile cam suyu deposuna su katmadan konursa -15 veya -20 dereceye kadar koruduğunu sanıyorum.

abi bilgiler için yine teşekkürler senin sayende arabaları biraz daha tanıyoruz
mevlüt abi ben kışa girmeden servise götürdüm arabayı sanırım onlar motorun suyunu antifirizini değiştirdi veya eklediler bu konuda servisten bilgi almadan eklememek sanrım çünki motorun burada teknik verileri önemli motorun çalışma sıcaklığına etkisi olan bir şey var ortada önemli bir konu bu sanırım
cam suyu olayına gelince artık cam sileceklerden yagmur yagmasın diye dua edecek duruma geldim değiştirecem başka yolu yok 52 bmc gibi garç gurç
bu cam suyu olayına gelince ben bazı arabalarda alkol kondunu gördüm ne gibi bir yararı vardırki alkolüğn donmamasındanmı yararlanıyorlar saf alkolün


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
9 Şubat 2007; 13:46:16 

Benim sileceklerde eskidi bakım zamanını bekliyorum değiştirecem.Soruna gelince Alkolun da donmama olayı olduğu için bazıları ALKOL koyuyor.Kimisi diyor cam silecek suyu antifrizli olduğu için boyaya zarar veriyor diye ama doğrumu değilmi onu pek bilmiyorum.Ama yağmurlu havalarda gayet güzel temizliyor.


_____________________________



 
943 Mesaj
9 Şubat 2007; 17:39:43 

antifriz gerçektende zarar veriyor kuş pisliide aynı şekilde alkolde çok pis kokutuyo gerçi bizim buralarda benim çıktığım saatlerde pek don olmuyor ama bazen arabanın camları buz tutuyor o zamanda cama hafif ılık su döküyorum buz felan kalmıyo sileceklerde hafif yumuşuyor yoksa cama sıcak hava üflemesini beklersek oo iş uzuyo


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
943 Mesaj
9 Şubat 2007; 17:41:49 

bizim getzlerin silecekleri eski olmasından dolayı değil abi fabrikasyon hatası neredeyse herkes aynı sorunu yaşıyor çözüm yok gibi :((


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
11 Şubat 2007; 13:39:12 



_____________________________



1715 Mesaj
11 Şubat 2007; 14:48:25 

Bende de 2005 Hyundai Accent 1.6 var. Bende bitek bende mi var yakıt sorunu diye düşünüyodum. İllallah dedim artık ya. Topicte çok faydalı bilgiler var hepsini okudum.Saygılar...


_____________________________

2012 Kia Pro_Cee'd ConceptSR


69 Mesaj
12 Şubat 2007; 1:32:44 

Merhaba arkadaşlar uzun zamandır foruma yazmaya fırsatım olmadı. Arabayı en son farklı bi servise götürmüştük fakat yine doğru düzgün ilgilenmediler kesin sonuç için yakıt testi yapılacakmış, bizde bikaç defa daha kendimiz test edelim dedik. İlginçtir lamba yanarken depoyu fullettim fakat yaklaşık 32 litre benzin aldı ve ibre tam olarak full cizgisine gelmedi gibi, 100km kadar yol yaptıktan sonra tekrar fullettim ve 35ytl lik benzin aldı. bu sefer ibre full cizgisini biraz geçti. tekrar 100km daha yol yaptım (bu arada şehir içi-dışı karışık 100km) bukez 25ytl ye depo doldu yani şuan itibariyle yakıt 0,25ytl/km civarı. bence yinede biraz yüksek ama malum kış şartları die düşünüyorum. neyse bu şekilde bir iki kez daha 100km testi yapıcam eğer yine 0,25ytl civarı olursa bunada şukur deyip bu şekilde kullanmaya devam edicem.


_____________________________

2002 Ford Focus 1.6HB Ghia


 
943 Mesaj
12 Şubat 2007; 11:54:48 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma


Bahri Bu da benim düldül.


http://img453.imageshac...p?image=arabamizkz7.jpg

mevlüt abi bende yakında koyarım benim getzi gerçi modifiyeli felan değil memur işi düz


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
12 Şubat 2007; 12:50:25 

Hüseyin Kardeş 0.25 düştüysen kışın normaldir. Benim arabada 0.22 veya çok dikkatli kullanırsam 0.20 yakıyor.Benzin durumuna gelince lamba yandığı anda benzin bitinceye kadar 30-ila 35 km daha götürüyor.
birde şamandıranın görmediği 5 litrelik bir bölüm var depoda.


_____________________________



444 Mesaj
12 Şubat 2007; 12:52:40 

Bahri dikkat ettiysen benim arabada modifiyeli değil benimkide Emekli işi.


_____________________________



 
943 Mesaj
12 Şubat 2007; 14:09:22 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Bahri dikkat ettiysen benim arabada modifiyeli değil benimkide Emekli işi.

gördüm ama karizmatik duruyo senin cengaver bu arada maillerim geliyormu abi :))) sende güzel mailler gönder abi gruba dağıtırız
ya parayı bulunca benim getze camlara hafif film, güzel bir cd çalar çünki bende hala teyp var sıkıldım kaset çekmekten birde çelik jant sanırım baya uzun sürecek bunlar yaza evleniyorum ondan bunlara ayıracak para yok :(((
kendime atayım birde kafa

ya mevlüt abi nediyosun evlikten vazmı geçsem


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


444 Mesaj
12 Şubat 2007; 14:35:30 

Bahri sorduğun sorularla igili ben sana mail göndereyim.Yoksa yönetim konu dışına çıkıyoruz diye konuya müdahale eder.okey.


_____________________________



444 Mesaj
12 Şubat 2007; 14:44:14 

Camlara flim koymak güzel olur ,Cd çalarlar okadar pahalı değil bahri ben aldım bir tane Mp3 200 Ytl ye on iki taksitle.Sende böyle birşey alabilirsin.


_____________________________



 
943 Mesaj
12 Şubat 2007; 17:14:30 


quote:

Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

Camlara flim koymak güzel olur ,Cd çalarlar okadar pahalı değil bahri ben aldım bir tane Mp3 200 Ytl ye on iki taksitle.Sende böyle birşey alabilirsin.

haklısın mevlüt abi konu dışında konuşmamak gerekir

bende bakındım teyplere uygun taksidler var aslında şeytan diyor al bir tane mp3lü koy arabaya öde 30 ytl taksitle mp3 lü alayım diyorum
200 ytl olan mp3 lümü abi