Şimdi Ara

1. Ve 2. Viteste debriyajdan cektigimde stop etmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Baslikta gordugunuz gibi bir sorunum var. Yanlis gormediniz aynen oyle.

    1. Ve 2. Viteste seyir halinde ayagimi gazdan cektigimde durma noktasina kadar geldiginde aracim stop etmiyor sanki otomatik vitesteki D konumundaymis gibi gidiyor.

    Ilk kez boyle birseyle karsilasiyorum sorun nerdendir niye stop etmiyor bu arac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tam olarak anlamadım. Rölantide ilerler zaten gaza basmasanız bile.
    Eğer motor devrine göre aracın hızı olması gereken hızdan düşük olduğunu anlatmaya çalışıyorsanız baskı balatanız bitmiş olabilir.

    Eğer baskı balata bitmiş ise yüksek viteste yokuş tırmanmaya çalıştığınızda gaza yüklenirseniz motor devrinin aniden artmasına karşılık aracın hızlanmadığını görmeniz gerekir.

    Tabi baskı balata bitmemiş de olabilir. Genel anlamda baskı balata bir şekilde kaçırıyor demek lazım.
    Mesela baskı balataya bir şekilde yağ gelmiş ise yine kaçırır.
    Veya balatayı birbirine bastıran mekanizmada sorun varsa, yeterli kuvveti uygulayamıyorsa kaçırabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Tam olarak anlamadım. Rölantide ilerler zaten gaza basmasanız bile.
    Eğer motor devrine göre aracın hızı olması gereken hızdan düşük olduğunu anlatmaya çalışıyorsanız baskı balatanız bitmiş olabilir.

    Eğer baskı balata bitmiş ise yüksek viteste yokuş tırmanmaya çalıştığınızda gaza yüklenirseniz motor devrinin aniden artmasına karşılık aracın hızlanmadığını görmeniz gerekir.

    Tabi baskı balata bitmemiş de olabilir. Genel anlamda baskı balata bir şekilde kaçırıyor demek lazım.
    Mesela baskı balataya bir şekilde yağ gelmiş ise yine kaçırır.
    Veya balatayı birbirine bastıran mekanizmada sorun varsa, yeterli kuvveti uygulayamıyorsa kaçırabilir.


    Hocam siz arac vitesteyken 1. Viteste olsa bile debriyajdan cektiginizde stop etmezmi tabikide eder. Benimki etmiyor ve 2. Vitestede yapiyor bunu tam olarak boyle. Kacirmakla bitik olma arasindaki farki bilemiyorum detayli konustunuz kafam karisti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 10 Mart 2016; 10:03:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Tam olarak anlamadım. Rölantide ilerler zaten gaza basmasanız bile.
    Eğer motor devrine göre aracın hızı olması gereken hızdan düşük olduğunu anlatmaya çalışıyorsanız baskı balatanız bitmiş olabilir.

    Eğer baskı balata bitmiş ise yüksek viteste yokuş tırmanmaya çalıştığınızda gaza yüklenirseniz motor devrinin aniden artmasına karşılık aracın hızlanmadığını görmeniz gerekir.

    Tabi baskı balata bitmemiş de olabilir. Genel anlamda baskı balata bir şekilde kaçırıyor demek lazım.
    Mesela baskı balataya bir şekilde yağ gelmiş ise yine kaçırır.
    Veya balatayı birbirine bastıran mekanizmada sorun varsa, yeterli kuvveti uygulayamıyorsa kaçırabilir.


    Hocam siz arac vitesteyken 1. Viteste olsa bile debriyajdan cektiginizde stop etmezmi tabikide eder. Benimki etmiyor ve 2. Vitestede yapiyor bunu

    1. viteste gaza basmadan debriyajı yavaş bırakarak duran aracı hareket ettirebilirsiniz.
    Aynı şekilde hareket halinde gazı bıraktığınızda araç rölanti devrine kadar yavaşlar ve o şekilde ilerlemeye devam eder.
    Stop etmez. Dik bir yokuşa denk gelir ve motorun torku yetmemeye başlarsa silkelemeye başlar ve yetersiz kaldığında stop eder.
    Ama düz yolda stop etmez. İlk defa sizden duyuyorum.
  • Şöyle ki; eğer aracınız hareket halindeyken gazı bırakıyorsanız ve araç rölanti devrine kadar düşüp yavaşlıyorsa rölanti valfi gaz vererek rölantiyi korumaya çalışır. Mesela rölantisi 700 devir olan bir otomobilde bunu yaptığınızda devir 700'e düşene kadar yavaşlama devam eder. Sonra rölanti valfi devir 700'e geldiğinde gaz vererek deviri 700'de sabit tutmaya çalışır. Bu da tıpkı otomatik vitesli arabanın D'si gibi durum oluşur. Motorun gücü yettiğince bunu her viteste yapabilirsiniz. Motorun gücü yetmediğinde önce titreme sonra stop etme gerçekleşir. Eğer sizin durumunuz böyleyse bunda hiç bir problem yok. Yok eğer araç tamamen durduğunda hala vites 1 veya 2'deyse ve motor stop etmiyorsa o zaman yürüyen aksama bakılabilir.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hareket halindeyken durumunu gectim o zaman hocam normal kalkis yapiyoruz ya gaz debriyaj ayagini yaptiktan hemen sonra gazdan cektigimde arabayi yine D deymis gibi gidiyor. Stop etmiyor. Son dediginiz durum yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 10 Mart 2016; 13:28:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Hareket halindeyken durumunu gectim o zaman hocam normal kalkis yapiyoruz ya gaz debriyaj ayagini yaptiktan hemen sonra gazdan cektigimde arabayi yine D deymis gibi gidiyor. Stop etmiyor. Son dediginiz durum yani

    Tamam işte, araç hızı rölanti hızının altına düşüp motoru durmaya zorladığında rölanti valfi gaz vererek bu durumu dengeliyor. Hatta bunu hafif yokuş yukarı yaparsanız, yani araç biraz zorlanırken yaparsanız ve o esnada debriyaja basarsanız 700'lerde olan rölantinin bir an için 1000'lere fırladığını görürsünüz. Çünkü rölanti valfi motoru üstünde yük olmasa 900-1000 devirde çalışabileceği kadar yakıtla beslemektedir. Siz yükü kaldırınca motor rahatça devirlenmeye başlar. Rölanti valfi de motor devrinin rölantiden yüksek olduğunu algılar ve gaz pedalına da basılmıyorsa yakıtı keser (Tamamen). Devir o esnada rölantiye doğru geri düşmeye başlar. Devir rölantiye düşünce rölanti valfi tekrar yakıt göndermeye başlar. Olay bundan ibaret.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.