Şimdi Ara

DARPA dikey kalkış ve iniş yapabilen hybrid uçak konseptini tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • DARPA dikey kalkış ve iniş yapabilen hybrid uçak konseptini tanıttı

    ABD Savunma Bakanlığı'na bağlı Defansif İleri Araştırma Projeleri Ajansı (DARPA) dikey kalkış ve iniş yapabilen (VTOL) insansız X-Plane hava aracı için konsept tasarım videosu yayınladı.

     

    Aurora Flight Sciences tarafından tasarlanan ve DARPA'nın VTOL deneysel uçak programı ikinci aşama tasarım sözleşmesiyle ödüllendirilen konsept, 3 megawatt (4.000 beygir gücü) elektriksel güç üreten yüksek kapasiteli bir turboşaft motora sahip.

     


    Elektrikten gücünü alan 24 adet kanallı fan, uçağın düz arazide bir helikopter gibi kalkış yapabilmesini sağlamanın yanında normal bir jet uçağı gibi ileri uçuşa devam edebilmesi için açı değiştirerek itiş gücü üretebiliyor. Ayrıca DARPA, bu hybrid uçak tasarımının 555 ila 740 km/h sürekli uçuş hızına ulaşmasının ve brüt ağırlığının en az yüzde 40'ı kadar yük taşımasının mümkün olacağını söylüyor.

     

    DARPA program yöneticisi Ashish Bagai, yepyeni tasarıma sahip yeni VTOL uçak konseptini "Daha sessiz, yakıt tasarruflu, uyarlanabilir ve pistten bağımsız operasyon yeteneğine sahip bir elektrikli uçak hayal edin" şeklinde bir ifadeyle açıklıyor. Ajans, 2018 yılına kadar VTOL X-Plane konseptini havada görebileceğimiz bir test süreci başlatacak. Aşağıda yer alan videoyu izleyerek konsept uçağın nasıl çalıştığını görebilirsiniz.

     







  • çok kaba olmuş

  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdispowerr

    çok kaba olmuş


    İş gördüğü sürece sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kanatlar aerodinamik değil düz giderken kanatların nasıl kaldırma kuvveti üretebileceğini anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasarım berbat sanki teknolojisi 90 lardan kalma hic beyenmedim tr 3b yi açıklasın lar artık....

  • gelecekte dikine iniş kalkış her hava aracında standart hale gelecek.

  • Ters uçuyor sandım :)

  • biraz tuhaf geldi :)
    önde yada öne yakın olması gereken büyük kanat sorun çıkartabilir gibi görünüyor
    bildiğim kadarıyla uçaklarda arka kanat (elavatör) irtifa için kullanılır
    ön kanat tutunma gücünü sağlar
    dikine iniş kalkış için bu şekilde olması sorun olmaz ama ileri hızlarda bu uçak sapıtır gibi geldi
  • buna benzer bi konsepti ilkokulda çizmiştim ben de.

    koskoca darpanın uğraştığı şeylere bak. konsept yayınlamaktan fazlasını yapamıyorlar.

  • havada kalış süresi kısalır, bence tutmaz

  • En az 20 senelik bir tasarım gibi duruyor. Daha çok bu alanda çalışma yapanları şaşırtmak için yapılmış gibi...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.