Şimdi Ara

Google'ın sürücüsüz otomobili ilk defa kendi hatası nedeniyle kaza yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Google'ın sürücüsüz otomobili ilk defa kendi hatası nedeniyle kaza yaptı
    Sürücüsüz otomobillerinden birinin kendi yazılım hatası nedeniyle bir kazaya neden olması, Google'ın otonom araç projesini olumsuz etkiledi.
     
    Kaliforniya Motorlu Araçlar Bakanlığı (DMV) tarafından geçtiğimiz Pazartesi günü yayınlanan rapora göre, Google'ın Lexus model otomobillerinden biri sürücüsüz modda şerit değiştirmek isterken bir otobüse çarptı. Kaza 14 Şubat günü Google'ın Mountain View'deki ana merkezi etrafında gerçekleşirken hiçbir zayiata neden olmadı.
     
    DMV raporu kazanın trafik ışıklarında meydana geldiğini söylüyor. Google'ın otomobili sağa dönüş yapmak için kavşağa yaklaşırken sinyal vererek yolun sağ tarafına yanaştı. Trafik ışığı yeşile döndükten sonra otomobiller hareket etmeye başladığında aracın yapay zekası yoldaki kanalizasyon ızgarasının etrafına dizilmiş kum torbalarını algıladı.
     
    Daha sonra bunların etrafından dolanmak için hafif bir sol yapmak zorunda kaldı. Ancak bu sırada yolun orta şeridinden yani Google'ın otomobilinin sol tarafından bir otobüs geliyordu ve şöför yapay zekanın bu niyetini fark edemeyerek otomobile çarptı. Otobüs 25 Km hız, otomobil ise sadece 3 Km hızla ilerliyordu.
     
    Google'ın sürücüsüz otomobili ilk defa kendi hatası nedeniyle kaza yaptı 
    İnsan sürücü kazayı durdurmak için müdahale etmedi
     
    Test süresince Google'ın otomobillerinin direksiyonunda her zaman için denetimleri devralmaya hazır şekilde bir insan sürücünün olması gerekiyor. Bu durumda sürücü yapay zekanın otobüsü fark edip duracağını ya da otobüsün, otomobilin kum torbaları etrafından dolanacağını tahmin edip duracağını düşündüğü için müdahale etmediğini söyledi.
     
    Teknik olarak Google'ın sürücüsüz otomobilleri ilk defa kendi hatasından kaynaklanan bir kazaya karışmış oldu. Google'ın araçları halka açık yollarda test edilmeye başlanmasından bu yana çok sayıda kazaya karışmış olsa da bu her defasında diğer sürücülerin hatasından kaynaklanmıştı.
     







  • Türkiye'de olsa açıklayamayazsında abi valla ben çarpmadım araba kendi çarptı desen daha fazla dayak yersin Bizde kavgaya bakış çok farklı
    https://www.youtube.com/watch?v=Z3qOMKS4SMI

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SentnieL

    Türkiyede olsa açıklayamayazsında abi valla ben çarpmadım araba kendi çarptı desen daha fazla dayak yersin Bizde kavgaya bakış çok farklıhttps://www.youtube.com/watch?v=Z3qOMKS4SMI


    çocuk kontrolsüz bisiklet sürüp arabanın altına giriyor adamlar dayak yiyor ne kadar sinir bozucu bir durum...
    spikerde görüneni farklı bir şekilde anlatıyor... beyin yokki yorumlayıp algılasın..

  • O zaman yazılımsal olarak, bu gibi durumlarda aracın hızlanarak geçmesi ile ilgili bir düzenleme yapsınlar. Ben sürücüsüz araçları çok başarılı buluyorum. Araç 3 km hızla gidiyormuş. Azıcık hızlanıp 30 km hıza çıksa yine kaza olmayabilirdi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SentnieL

    Türkiye'de olsa açıklayamayazsında abi valla ben çarpmadım araba kendi çarptı desen daha fazla dayak yersin Bizde kavgaya bakış çok farklı
    https://www.youtube.com/watch?v=Z3qOMKS4SMI

    Bu keko tavana atladı bir de dayak yedi yerde ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aspirin_00

    quote:

    Orijinalden alıntı: SentnieL

    Türkiyede olsa açıklayamayazsında abi valla ben çarpmadım araba kendi çarptı desen daha fazla dayak yersin Bizde kavgaya bakış çok farklıhttps://www.youtube.com/watch?v=Z3qOMKS4SMI


    çocuk kontrolsüz bisiklet sürüp arabanın altına giriyor adamlar dayak yiyor ne kadar sinir bozucu bir durum...
    spikerde görüneni farklı bir şekilde anlatıyor... beyin yokki yorumlayıp algılasın..



    Olaya daha net anlaşılması için şöyle bakmak gerekir. Bisikletin görünümünü video düzenleyicide kamyonete çevirip videoyu bir de böyle izlesinler. Kimin kime çarptığı daha net anlaşılmış olur.




  • Bu teknolojiyi bir Türk firması yapıyor olsaydı gelen geçene çarpsa bile şimdiye çıkmıştı. Bu hata ile yıllardan beri süren testin ikinci hatası oldu, ilki kazaya neden olmadı fakat duran ağaçları, kuş olarak algılamıştı zamanında. Fakat Google isterse uçan araba yapsın bizim ülkede tutmaz bizim ülkede etrafta kız görürse abuk subuk hareketler yapıp, ses çıkarma huyu var, robotun hanzo modeli olması lazım.
  • çocuk bu birden fırlar yola şehir içinde çok ani durabilecek gibi araç kullanılması gerek.

  • İnsan ölümleri olmadığı sürece bu tarz ufak kazalar sanırım çok önemli veriler sağlar googleye.Eğer yanlışım yoksa tabii. Sonuçta bu tarz bir kaza için araştırma yapılacaktır.Yada proje hiçbir şey olmamış gibimi devam edecek merak ettim.

  • daha o Türkiye'ye bir gelsin kazaların kralını görecek...

  • Eğer yazılımı geliştirmek istiyorlarsa Türkiye'ye gelsinler. Akıl bile edemeyecekleri engellerle karşılaşırlar o aracı burada hatasız gidecek şekilde programlamlayabilirseler dünyanın her yerinde kullanılabilir.

  • sürücüsüz otomobiller iyice yaygınlaşırsa 20-25 bin tl ye lada alır geçerim ben kullanıp zevk almıcaksam ister lada olsun ister ferrrari ne farkederki:) en ucuzunu alır geçerim orda bence anlaşılmayana bi sıkıntı var yaygınlaşırsa lüks ve beygiri yüksek arabalar napıcak?

  • Perte cikarmak icin yapmislardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baycihan

    sürücüsüz otomobiller iyice yaygınlaşırsa 20-25 bin tl ye lada alır geçerim ben kullanıp zevk almıcaksam ister lada olsun ister ferrrari ne farkederki:) en ucuzunu alır geçerim orda bence anlaşılmayana bi sıkıntı var yaygınlaşırsa lüks ve beygiri yüksek arabalar napıcak?

    İstanbul gibi trafiği bol büyük şehirlerde araç kullanmanın hiç bir zevki ve keyfi yok bence. Ben araç trafikte dur kalk kendi kendine giderken arka koltuğa uzanıp dizi seyretmeyi yeğlerim.
    Gelecekte de zaten büyük ihimalle bu olacak. Ama bence otonom araçlar için özel trafik ağı destekli şeritler olur ileride, araç diğer araçları böylece sensörleri ile "göremese" bile
    diğer araçların varlığından ve gidiş yönü vs. gibi durumlarından haberdar olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 2 Mart 2016; 6:03:32 >




  • Türkiyedeki yollarda hala yanlış şerit sistemi yanlış levhalar dururken akıllı araçların bizim yollarda olması çok zor. Ki yol asistanı akıllı şerit takibi bile arada sapıtıyor.

    Seneler önce bir araç gece şeritleri takip ederken yolun bittiğini görmeden feci şekilde kaza yaptı. Hem şerit yanlış hemde uyarı levhasının olmaması.

    Kısaca gelişmeler daha iyiye gidiyor ama önemli nokta yolların bu araçlarada elverişli olması. Yoksa arkadaşların dediği gibi arka kolduk da dizi izlerken uçurumdan aşağı veya kamyonun altına girmekte var.

  • Turkiye'de 5 saat trafikde kalsin yapay zeka cildirir.

  • Ben bu kadar elektronik olan herşeye karşıyım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvn_

    Ben bu kadar elektronik olan herşeye karşıyım.


    Dumanlamı haberleşiyorsun merak ettim. Yorum yazdığın cihaz odunlamı çalışıyor.

  • 1ses1 kullanıcısına yanıt
    ahahahaha =D Sabah sabah ne güldüm. Abi yapmayın böyle şeyler :D
  • Bu araç ters yola girerken sivri tuzakların üzerine paspas koyarak geçebilecek mi? :-)

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.