- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
130Km Sorunu
36 Cevap674 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


698 Mesaj
9 Ocak 2007; 13:13:22 

2003 Peuogeot partner 1.9D marka bi araç var :D 4.viteste 145 rahat görüyo 5.vitese geçince 130km hızda sabitlenio devir 3200Rpm ??

Neden böyle yapar chip'i mi sabitliyo hızı deviri?Eğer chipindense bu nasıl hallolur ne kadar masraflı olur?
Yada başka problemi ne olabilir?
6.Vites olsa onu bile yiycek ama yawaşlıo


_____________________________

intel i5 4670k with CM hyper 212 evo, Asus maximus formula vi, powered by Kingston HperX SSD, GSkill 8GB 2400, Asus HD7950 DC2 TOP, CM Silenco


2004 Üyesi..( buralar eskiden hep dutluktu )


 
3475 Mesaj
9 Ocak 2007; 13:23:48 

birader vites büyüdükçe ivme azalır.

4 viteste araç daha güçlüdür 5 e göre

demekki 5 kaldırmıyor son süratini 4 te yapıyor

5. vites ekonomi vitesidir zaten fazla gitmez..

senin araç hiç gitmiyormuş


_____________________________



6507 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
VOITH
9 Ocak 2007; 13:25:33 

Arkdaşım sanayiye götür sen onu burada pek cevap bulacağını sanmıyorum


_____________________________

Vw fanatikliği değilde 1.6 bebek puseti gibi araçla V5.7 amerikana kafa tutmak en büyük fanatiklik olsa gerek..
Mercedesin yıldızından daha güçlü bir yıldız varsa o da chryslerın yıldızıdır..

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ocak 2007; 13:26:57 

Bu araçlarda ne hız sabitleyici var ne de hız sınırlayıcısı.

5. viteste 130 a düşüp daha da gitmiyorsa.

mazot pompasından olabilir.bakmak lazım.

bence sana malesef servis yolu gözükmüş.daha fazla masraf açmadan yetkili bir servise göster

kolay gelsin



 
3114 Mesaj
9 Ocak 2007; 13:30:37 

ben de kullanmıştım aynı araçtan. delirtirdi insanı. otobanda bile rampalarda 80'in üzerine çıkmıyor. aracın genel karakteristiği bu maalesef. o araçlardaki motor bildiğim kadarıyla turbolu değil. zaten 160'dan yukarı da çıkmıyor son hızı...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ocak 2007; 13:36:41 

Rampa çıkarken 5 e atıyorsan 130 dan sonra gaz yemiyorsa durum doğal.



1589 Mesaj
9 Ocak 2007; 13:59:29 

ewt arac turbosuz ama yinede 130 larda kalıcak bit motoru yok servise git problem var aracta


_____________________________

Honda Civic HB 1.8 Sport & Fiat Stilo 1.6 Dynamic


215 Mesaj
9 Ocak 2007; 16:07:59 

kesin aracta bi problem war $uanda 1.9 motordan bahsedioz + dizel


_____________________________

DH SEAT KLÜBÜ

L E O N 1.6 Staylance


 
3832 Mesaj
9 Ocak 2007; 17:00:49 

1.9 dizel Partnerlerde turbo yok. Bu sebepten 70bg olmasına rağmen tork değeri oldukça düşük (125nm). Bu torkuda muhtemelen üst devirlere çıkamadan tükettiği için 5.viteste devir çevirememesi çok normal. Maksimum hızı (fabrika verisi) 142 km/s. Yinede servise danışın ama pek fazla umutlu olmayın.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


3170 Mesaj
9 Ocak 2007; 17:32:52 

turbosuz 69bg.
anlamadığım 4den 5e atınca mı araba yavaşlıyor.
belki 5.vitese birşey olmuştur.servise götür en iyisi


2178 Mesaj
9 Ocak 2007; 17:37:02 

sana servis yolu görünmüş


_____________________________



 
360 Mesaj
9 Ocak 2007; 17:44:30 

senin arabanda kesin sorun var bizde 2000 model partner var o bile 150 yapıo amcamda 2004 var o 170 yapıo sen en ii si servise göster arabayı inşallah büyük bişey yoktur


_____________________________



 
3475 Mesaj
9 Ocak 2007; 18:14:49 

ya o araçtaki motorun kamyon motorlarından farkı yok bence normal o hız


_____________________________



1589 Mesaj
9 Ocak 2007; 18:19:13 


quote:

Orjinalden alıntı: japon dostu

ya o araçtaki motorun kamyon motorlarından farkı yok bence normal o hız

önemli olan sence normal olup olmaması değil o sürat o arac için anormal bizim yan komsuda var 155 gördüm ben hemde motoru soguktu aracın yani o arac kesin problemli...


_____________________________

Honda Civic HB 1.8 Sport & Fiat Stilo 1.6 Dynamic


5803 Mesaj
9 Ocak 2007; 18:21:19 

peugeut 1.9 d bende kullandım istanbuldan bursaya gittim. araç gerçekten sağır bir araba gazı köklüyorum ama araba da devir yok çeviremiyor. renault kangoo 1.5 dci motoru düşük olmasına rağmen arabada turbo var. iyi kaçıyor 170 yapan arkadaşlarım var. sonuçta bunlar ticari araç hızlı gitmek sakat


_____________________________

Heidelberg, Manroland, PolarMohr


 
360 Mesaj
9 Ocak 2007; 18:26:46 


quote:

Orjinalden alıntı: japon dostu

ya o araçtaki motorun kamyon motorlarından farkı yok bence normal o hız


kamyon motorlarının milyon km rahat yaptığını biliyorsundur umarım haklısı çok sağlam bi motoru var partnerin


_____________________________



 
3485 Mesaj
9 Ocak 2007; 18:28:26 

hız gayet normal o motor 140 tan yukarısına zaten çıkmaz o hızın üzerine çıkanlar 2.0 hdi motorlu olanlar


_____________________________



 
360 Mesaj
9 Ocak 2007; 18:32:37 

yoo bizim 1.9 150 ye çıkıo ve amcamın 1.9 170 e çıkıo ama yokuş aşağıya bizimkisi düzde 150 ye amcamınkisi 160 a çıkıo


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Ocak 2007; 23:40:00 

mazot pompasında sorun olsa 4. vites 145 yapamaz, ayrıca elektronik pompa olduğundan ayar yapılmıyor, vites değişiminde araba siner bu normaldir, 5 viteste 3200 deviri geçmiyor mu?

geçmesi lazım ivmelenmede sorun var galiba, biraz basit düşünürsek lastiklerden olabilir, mazot kalitesinden olabilir

servis şart


216 Mesaj
19 Ocak 2007; 4:28:11 


quote:

Orjinalden alıntı: fbilker1907

2003 Peuogeot partner 1.9D marka bi araç var :D 4.viteste 145 rahat görüyo 5.vitese geçince 130km hızda sabitlenio devir 3200Rpm ??

Neden böyle yapar chip'i mi sabitliyo hızı deviri?Eğer chipindense bu nasıl hallolur ne kadar masraflı olur?
Yada başka problemi ne olabilir?
6.Vites olsa onu bile yiycek ama yawaşlıo


ARKADAŞ BENDE DE VAR 2006 MODELİ. ARACIN KAÇ KM DE ŞU AN. DOKUNDURTMA SANAYİDE FALAN. SERVİSİNE GİT. AMA BENCE BU HIZ BAYA NORMAL. KM Sİ YÜKSEKSE TABİKİ VİTES YÜKSELDİKÇE VE EN KÜÇÜK BİR YOKUŞ GÖRDÜKÇE ARACIN PERFORMANSI AZALACAKTIR.


_____________________________



3502 Mesaj
19 Ocak 2007; 5:13:41 


quote:

Orjinalden alıntı: japon dostu

ya o araçtaki motorun kamyon motorlarından farkı yok bence normal o hız


kamyon motoru olsa partnerda hiç araç tutamaz 12500cc ve 650hp Lütfen konuşmak için yazmayalım ya arkadaşın 2 yorumunu okudum hiç de yapıcı deil.


_____________________________



10892 Mesaj
19 Ocak 2007; 8:26:19 

araçta bulunan hava kütle ölçere bir baktırın aynı sorunu yaşayan insanlar oldu çevremde...!!!

dizeldeki en belirgin durum güncel motorlar dahi yapabilio dediğin devir aralığında evir kesiciye girmiş gibi bir tepki verir bu da motor üzerinde bulunan ve yakıt pompasının değerleri yanlış algılamasına neden oluyor...

Servis bence Hava kütle ölçerine bir baksın...!!!


_____________________________



 
182 Mesaj
19 Ocak 2007; 10:30:39 

şuan kullandığım araba 1,9d 2004 model. araba gerçekten gitmiyor

ama bi gerçek var doblo veya kangodan çok çok daha ii yoltutuyor, en azından araba duruyor!


_____________________________

sampiyonlar


1212 Mesaj
19 Ocak 2007; 12:19:41 

Arkadaşımda bu araçtan var otobanda uzun düzlüklerde 160'a kadar çıkıyor. Sana servis yolları gözükmüş 130 da kesilmemesi lazım.


_____________________________

2012 Honda Civic Elegance - Apple İphone 6 16gb Gold-


796 Mesaj
19 Ocak 2007; 12:54:43 

Aktif güvenlik budur iste

4'te 145km yapinca, 5'e geçtiginde arabanin beyni anliyor ki sen 160-170 bile yapacan, hemen kitliyo 130'da

araban seni seviyo, sevinmelisin


_____________________________

~ ~
... AŞIRI HIZA SON ...


1728 Mesaj
19 Ocak 2007; 15:14:19 

hayatımda duyduğum en ilginç sorun

@AKINCI nın dediği gibi vites değiştirme çok uzun sürüyorsa devir düşüp gaz yememe olayı olabilir ama 15km\h birden düşmez, @infinite nin dediği gibi akışmetre de olabilir ama öyle olsa bütün viteslerdde sorun olmalı bence..


_____________________________

Ben Antepliyim Şahinim ağam
Mavzerim omuzuma yük
Ben yumruklarımla dövüşeceğim
Yumruklarım memleket kadar büyük


2178 Mesaj
19 Ocak 2007; 16:18:19 


quote:

Orjinalden alıntı: ugurBJK

Aktif güvenlik budur iste

4'te 145km yapinca, 5'e geçtiginde arabanin beyni anliyor ki sen 160-170 bile yapacan, hemen kitliyo 130'da

araban seni seviyo, sevinmelisin


Peugeot'un güvenlikte bu kadar ilerlediğini bilmiyordum


_____________________________



133 Mesaj
19 Ocak 2007; 22:17:12 

ARABA EN COK BENZINI 5. VİTESTE YAKAR DİYE BİLİYORUM YALNIŞMIYIM????
quote:

Orjinalden alıntı: japon dostu

birader vites büyüdükçe ivme azalır.

4 viteste araç daha güçlüdür 5 e göre

demekki 5 kaldırmıyor son süratini 4 te yapıyor

5. vites ekonomi vitesidir zaten fazla gitmez..

senin araç hiç gitmiyormuş



_____________________________





254 Mesaj
20 Ocak 2007; 11:22:22 

yahu benim anlamadığım olay o kamyonet kasalı ticari araclarla neye güvenipte 170-130-140km basabiliyolar aklım ermiyo


_____________________________

Ben şahı almışım veziri kim takar...


9576 Mesaj
20 Ocak 2007; 11:48:13 

Bi servise git bence normal değil


_____________________________



 
3475 Mesaj
20 Ocak 2007; 15:18:20 


quote:

Orjinalden alıntı: conquers_

ARABA EN COK BENZINI 5. VİTESTE YAKAR DİYE BİLİYORUM YALNIŞMIYIM????



o yüzden araçların şehir dışı tüketimi az

yanlışmıyım?


_____________________________



698 Mesaj
13 Şubat 2007; 17:30:53 

ya arkadaşlar ben bu olayı hala anlamış değilim o yüzden konuyu tekrar hortlatmaya karar verdim yakın bi zamanda servise göstericem ama ne kadar maliyet tutar böle bi problemle ilk defa karşılaşıorum gerçekten düz otobanda 4700-4800Rpm de(nerdeyse 5000rpm i görücem) 4.viteste 148-153 km/h arasında 5.vitese geçiyorum aracın hızı düşmeye başlıyo 130-135km/h arasında sabitleniyor devir ise 3200-3300 arasında seyrediyor gerçekten anlamış değilim sizce muhtemel sorun ne olabilir bana maliyeti ne kadara çıkar


_____________________________

intel i5 4670k with CM hyper 212 evo, Asus maximus formula vi, powered by Kingston HperX SSD, GSkill 8GB 2400, Asus HD7950 DC2 TOP, CM Silenco


2004 Üyesi..( buralar eskiden hep dutluktu )


 
3832 Mesaj
14 Şubat 2007; 15:48:22 

Siz hala servise gitmediniz mi? Merak etmeyin servisler akıl vermeye şimdilik para almıyorlar. Sağına soluna bakıp birşey yok derlerse yine para ödemezsiniz. Peki sizin sorununuz gerçekten var mı yok mu bir bakalım.

Öncelikle sizin aracınızla ilgili birkaç teknik bilgi verelim.

1.9d aracınız 4600 devirde 71 bg güç ve 2500 devirde 125 nm maksimum tork veriyor. Son sürat 142 km. Şimdi buradan hareketle bazı matematiksel hesaplar yapalım.

Otomobil üreticisinin verdiği değerlere bakarak şunu ifade edebiliriz. Sizin aracınız düz yolda tüm koşullar ideal olduğunda 4600 devirde 142 km. sürat yapabilir. Daha fazlası için kesinlikle rampa aşağı olması lazım.

Buradan hareketle sizin sizin otomobiliniz 3500 devirdeki hızı yanılma paylarıyla birlikte 110 km olması lazım oysa siz 3200 devirde 130 yaptığından bahsetmişsiniz. Burada bir yanlışınız var çünkü 3200 devirde 130 yapan bir araç yanılma paylarıyla birlikte 4600 devirde 180 km hız yapar. Bu otomobil üreticisinin verdiği değerlerle çelişir. Bence ibrenize bir daha dikkatlice bakınız göreceksiniz ki 130 km hız yaptığınızda devir göstergeniz 4200 civarlarında olacaktır.


Şimdi sorumuzun cevabına gelelim. Eğer gerçekten düz yolda 5.viteste 4600 devire çıkamıyorsanız bir şekilde bir probleminiz var demektir. 4200 devire kadar çıkabildiğinize göre sizin muhtemel sorunlarınız arasında kötü yakıt kullanımı ve enjektörlerin kurum bağlamasını gösterebilirim. Çünkü rampa aşağı bu sürati yapabiliyorsunuz demekki bir elektronik devir kesici yok. Şunları denemenizi öneririm.

1. Normal dizel kullanıyorsanız eurodiesel kullanın.

2. Carbon clean işlemi yaptırın.

3. Eğer hala düz yolda 4600 devir çeviremiyorsanız bir servise gidin.


Bu arada birşey daha dikkatlice bakın çünkü sizin aracınızın 4.viteste 145 yapması pek mümkün değil. Bunun için yaklaşık 5500 devir çevirmesi gerekir ki bu mümkün değil. Sizin göstergelerinizde de bir problem olabilir düşüncesindeyim.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Şubat 2007; 16:45:53 


quote:

Orjinalden alıntı: Yavuz

Siz hala servise gitmediniz mi? Merak etmeyin servisler akıl vermeye şimdilik para almıyorlar. Sağına soluna bakıp birşey yok derlerse yine para ödemezsiniz. Peki sizin sorununuz gerçekten var mı yok mu bir bakalım.

Öncelikle sizin aracınızla ilgili birkaç teknik bilgi verelim.

1.9d aracınız 4600 devirde 71 bg güç ve 2500 devirde 125 nm maksimum tork veriyor. Son sürat 142 km. Şimdi buradan hareketle bazı matematiksel hesaplar yapalım.

Otomobil üreticisinin verdiği değerlere bakarak şunu ifade edebiliriz. Sizin aracınız düz yolda tüm koşullar ideal olduğunda 4600 devirde 142 km. sürat yapabilir. Daha fazlası için kesinlikle rampa aşağı olması lazım.

Buradan hareketle sizin sizin otomobiliniz 3500 devirdeki hızı yanılma paylarıyla birlikte 110 km olması lazım oysa siz 3200 devirde 130 yaptığından bahsetmişsiniz. Burada bir yanlışınız var çünkü 3200 devirde 130 yapan bir araç yanılma paylarıyla birlikte 4600 devirde 180 km hız yapar. Bu otomobil üreticisinin verdiği değerlerle çelişir. Bence ibrenize bir daha dikkatlice bakınız göreceksiniz ki 130 km hız yaptığınızda devir göstergeniz 4200 civarlarında olacaktır.


Şimdi sorumuzun cevabına gelelim. Eğer gerçekten düz yolda 5.viteste 4600 devire çıkamıyorsanız bir şekilde bir probleminiz var demektir. 4200 devire kadar çıkabildiğinize göre sizin muhtemel sorunlarınız arasında kötü yakıt kullanımı ve enjektörlerin kurum bağlamasını gösterebilirim. Çünkü rampa aşağı bu sürati yapabiliyorsunuz demekki bir elektronik devir kesici yok. Şunları denemenizi öneririm.

1. Normal dizel kullanıyorsanız eurodiesel kullanın.

2. Carbon clean işlemi yaptırın.

3. Eğer hala düz yolda 4600 devir çeviremiyorsanız bir servise gidin.


Bu arada birşey daha dikkatlice bakın çünkü sizin aracınızın 4.viteste 145 yapması pek mümkün değil. Bunun için yaklaşık 5500 devir çevirmesi gerekir ki bu mümkün değil. Sizin göstergelerinizde de bir problem olabilir düşüncesindeyim.

Arkadaşım yanlış söylüyorsun. 4. viteste 145 yapıyor adam, 5. viteste 140 yaparken devir daha değişik olur. Hem 142 km/s hız 4600 devirde çıkacak diye bir şey yok.

ŞANZIMAN, DİFERANSİYEL ORANI VE LASTİK BOYUTLARINA İHTİYACIMIZ VAR.


 
3832 Mesaj
14 Şubat 2007; 23:40:21 

Yanlışım olabilir. İnsanız şaşar beşeriz sonuçta.

Ben sadece 5.viteste arkadaşın verdiği değerlerle yaklaşık bir hız hesaplaması yaptım. Tabiki bir aracın belli bir viteste ve belli bir devirdeki hızını bilmek için o vitesin dişli oranını, son dişli oranını ve lastik ebadını bilmemiz lazım. Son hız konusunda da haklılık payınız var ancak burada ben kesin değil yaklaşık hesap yapıyorum.

Siz bir aracın 5.vitesteki (eğer 5.vites son vitesse) ve hızın ufak yanılma paylarıyla devir ile orantılı olduğunu kabul ederseniz ki kesinlikle böyledir. Bu durumda 3200 devirde ve 5.viteste 130 yapan bir araç 4600 devirde 180 km hız yapması lazım. Sizce bu mantıklı mı?

Örnek 5.viteste 1000 devirde 43.5 km yapan bir araç
2000 devirde 87
4000 devirde 174 km sürat yapar. Tabi her 2000 devirde 2 km yanılma payı olabilir ama kesinlikle bu oran doğrusaldır. Eğer kadran hatası ya da debriyaj sıyırması söz konusu ise farklılık söz konusu olabilir.

Sanırım niçin 3200 devirde o aracın süratinin 130 olamayacağını açıklayabilmişimdir.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


698 Mesaj
15 Şubat 2007; 3:42:16 

Önerileriniz ve açıklamarınız için gerçekten teşekkürler ama sölediklerimi bir kere değil bi kaç kere kontrol ettim 4.viteste 145km hız yapması mümkün değil demişsiniz 4700 ila 4900 devir arası 145-147 eğim oldugu zaman nerdeyse 5000 devirde 150km hızı bizzat kendim geçtim göstergelerde herhangi bir problem oldugunu sanmıorum uzun süredir otoyol kullanmıorum ama 4.vitesi kaç bin devirde geçersem geçeyim arabayı hiç birzaman 5.viteste 4000 devir civarında gerçekten göremedim.Araç bana geldiğinden beri normal dizel kullanıyorum euro dizel kullanmadım sanırsam eski nesil dizel motorlarda euro dizel i tavsiye etmiyolar o yüzden hiç denemedim ama bu sorun bu yüzden kaynaklanıyor ise denemek lazım.Birde normal dizellerin çok kurum yaptıgı söyleniyor belkide dediğiniz gibi bir carbon clean yaptırmam lazım ama birde şunu düşünüyorum eger kurumdan yada tıkanmadansa problem sadece bu şekilde göstermezdi heralde kendini



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbilker1907 -- 15 Şubat 2007; 3:56:56 >


_____________________________

intel i5 4670k with CM hyper 212 evo, Asus maximus formula vi, powered by Kingston HperX SSD, GSkill 8GB 2400, Asus HD7950 DC2 TOP, CM Silenco


2004 Üyesi..( buralar eskiden hep dutluktu )


698 Mesaj
15 Şubat 2007; 3:45:33 

quote:

Orjinalden alıntı: TSMC



Arkadaşım yanlış söylüyorsun. 4. viteste 145 yapıyor adam, 5. viteste 140 yaparken devir daha değişik olur. Hem 142 km/s hız 4600 devirde çıkacak diye bir şey yok.

ŞANZIMAN, DİFERANSİYEL ORANI VE LASTİK BOYUTLARINA İHTİYACIMIZ VAR.


Şanzıman diferansiyel oranlarını bilmiyorum ama arabayı 2.el aldım aldığım kişi R14 Michellin lastikleri yeni takıpta verdi.Araç 130bin kmleye gelmek üzre süphelendiğim tek konu kayışlar gözle görülür şekilde eskimiş



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbilker1907 -- 15 Şubat 2007; 3:46:06 >


_____________________________

intel i5 4670k with CM hyper 212 evo, Asus maximus formula vi, powered by Kingston HperX SSD, GSkill 8GB 2400, Asus HD7950 DC2 TOP, CM Silenco


2004 Üyesi..( buralar eskiden hep dutluktu )
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.344