- x
DİREKSİYON HİDROLİĞİ DEĞİŞMELİ Mİ?
35 Cevap20358 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


391 Mesaj
8 Ocak 2007; 15:18:54 

arkadaşlar aklıma takılan bir soru var bu direksiyon hidroliğinin bir ömrü var mı değiştirmek gerekir mi? eşimin 2001 polosu var ve son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FIRST BULLET -- 8 Ocak 2007; 15:21:56 >


_____________________________

TOYOTA TAKIMI
2006 COROLLA TERRA 1.6 HB

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
8 Ocak 2007; 16:27:59 

herılt yani. yeni hidrolik koysun. frenlerde tutmaz valla.


3330 Mesaj
8 Ocak 2007; 16:46:32 

arkadaşında dediği gibi hidrolik eklesin daha yeni bi arkadaşın başına geldide


_____________________________

...................


 
3090 Mesaj
8 Ocak 2007; 16:54:16 

fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


5464 Mesaj
8 Ocak 2007; 17:04:19 


quote:

Orjinalden alıntı: aya

fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.





_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


391 Mesaj
9 Ocak 2007; 10:23:58 

yardım için teşekkür ederim bu gün bir bakayım eksilme yarmı araç 6 yıllık mutlaka vardır eksilme
quote:

Orjinalden alıntı: aya

fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.



_____________________________

TOYOTA TAKIMI
2006 COROLLA TERRA 1.6 HB


 
1513 Mesaj
9 Ocak 2007; 12:42:32 

onun sebebi lastiklerden olabilir. benim tempranın da zor dönüyordu, lastikler değişince düzeldi.

quote:

Orjinalden alıntı: FIRST BULLET
...son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.



_____________________________



 
26 Mesaj
10 Ocak 2007; 0:38:04 

bende 2000 model vectra var direksiyon bazen hafifliyor bazen de zor donuyor kolarımı ağrıtacak seviyede ama ne surekli sert nede olması gerektiği gibi ne yapabilirim?????


_____________________________

Hi@x!sH€Yt@N


 
3090 Mesaj
10 Ocak 2007; 11:38:35 

direksiyon hidrolik pompasında sorun olabilir. hafif olması normal olan durum zaten. ama pompada sorun varsa ve bazen yağı döndüremiyorsa o zaman sertleşiyor olabilir. ilk aklıma gelen bu. bi göstermekte fayda var... yalnız bu pompa pahalı bi parçadır onu da söyleyeyim. ancak sorun giderilmezse başka parçalara da zarar verip masrafınızı katlayabilir. dikkatli olun...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
26 Mesaj
10 Ocak 2007; 23:59:06 


quote:

Orjinalden alıntı: aya

direksiyon hidrolik pompasında sorun olabilir. hafif olması normal olan durum zaten. ama pompada sorun varsa ve bazen yağı döndüremiyorsa o zaman sertleşiyor olabilir. ilk aklıma gelen bu. bi göstermekte fayda var... yalnız bu pompa pahalı bi parçadır onu da söyleyeyim. ancak sorun giderilmezse başka parçalara da zarar verip masrafınızı katlayabilir. dikkatli olun...



sınavlardan sonra gostermeyi dusunuorum!!!!! tesekkur ederim verdiğin bilgi için


_____________________________

Hi@x!sH€Yt@N


 
94 Mesaj
11 Ocak 2007; 0:48:50 

arkadaşlar buna benzer bir sorunda benim 2002 corolla 1.6 sol eski kasa aracımda var
aracımı servise vermiştim vede değişen hidrolik yağından sonra direksiyon aşırı hassas !
yani en ufak kıpırdamada arabayı yolda tutmak mesele. 3 kez servise geri götürdüm 2 kez test sürüşü yaptık, ama birtürlü yaşadığım sıkıntıyı aksettiremedim.
direksiyonun normalden daha hassas olması gibi bir kavram varmıdır?
eğer böyle birşey varsa; neden kaynaklanıyor olabilir?


_____________________________



 
94 Mesaj
11 Ocak 2007; 0:51:33 

üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak vede yüksek hızlarda sertleşmiyorda artık:(
bi fikri olan veya bu sorunu yaşamış olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum


_____________________________



 
3090 Mesaj
11 Ocak 2007; 13:03:42 

bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
94 Mesaj
11 Ocak 2007; 17:18:18 


quote:

Orjinalden alıntı: aya

bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...



Çok teşekkür ederim açıklamaların için arkadaşım. Dediğin gibi direksiyonum daha önce yüksek hızlarda sertleşiyordu. Bu benim arabamda da elektrohidrolik bir sistem olduğunu gösteriyor.Fakat hidrolik yağı değiştikten sonra her hızda aynı yumuşaklıkta olduğunu farkediyorum. 3 kez servise gittim ama her seferinde birşey yok herşey normal cevabıyla karşılaştım. Üstelik servisteki elemanların bazısı hıza duyarlı sertleşen direksiyon diye bir sistem hiç duymadıklarını böyle birşey olmadığını, bunu nerden duyduysam asılsız olduğu yönünde abuk subuk cevaplarda verdiler. Bende servisten umudumu kestim artık. Direksiyonun daha yumuşak gelmesi belki psikolojik olabilir ama sertleşmemesi sürüş emniyetimi ciddi olarak tehdit ediyor çünkü kafam hep burada.Bu konuda yardım alabileceğim bir usta biliyormusun? Ayrıntılı açıklamaların için tekrar teşekkür ederim


_____________________________



 
3090 Mesaj
11 Ocak 2007; 17:54:14 

usta konusunda tavsiyede bulunamıyorum maalesef. hele bir de bu konuda yetkili servis bile böyle saçmalamışsa diyecek bi şey bulamıyorum. aracın toyotaydı dimi. üstelik hıza duyarlı hidrolik direksiyon olayını ben ilk toyotada görmüş olmama rağmen ve özellikle bu konuda japonlar öncülük etmiş olduktan sonra bu arkadaşların böyle bi şeyi duymamış olması hakkaten şaşırtıcı. ben olsam o servise bi daha uğramazdım ve durumu da toyota türkiye'ye hatta japonya genel merkeze bile bi maille bildirirdim. demek hıza duyralı hidrolik direksiyon yokmuş. Allah Allaaahhh... hala şaşkınlık içindeyim...

o zaman bu arkadaşlara şu araçların hidrolik direksiyon sistemlerini incelemelerini önerin lütfen. belki bi şeyler öğrenirler :

citroen C5
chevrolet lacetti
fiat marea
hyundai sonata
renault megane
ve sayısız markanın sayısız modeli...

ayrıca bi de şu fotoğrafı gösterin kendilerine :



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
3090 Mesaj
11 Ocak 2007; 18:11:29 

quote:

Orjinalden alıntı: hoog

üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak


haaa bu arada aklıma bi şey daha geldi. eskisine göre daha yumuşak demişsin ya : direksiyonun hidrolik pompasının motordan tahrik alarak çalışığını söylemiştim. bu kayışın gerginliğini ayarlayan bi de kayış gergisi bulunur. eğer bu kayış gergisi eskiden gevşekti de sonra serviste hidrolik yağını değiştirirken onu da gerdilerse ondan da yumuşamış olabilir. gerçi o kayış gevşek olur ve boşta dönerse ya da aralarda kayışı kaçıracak olursa felaket de ses yapar ama belli de olmaz tabii, ses yapmıyor da olabilir. zayıfta olsa ihtimal ihtimaldir. ancak bu hıza duyarlı olması ve olmaması konusunda ciddi bi muamma var onu netleştirmen gerekir bence...

edit : tabi bu bakım aşamasında hıza duyarlı sistemin elektrik bağlantılarını çıkarıp sonra takmadılarsa ya da ne bileyim konnektörlerini oturtmadılarsa hıza duyarlılık özelliğini bundan dolayı da kaybetmiş olabilirsin. belki de çok basit bi çözümü var ama iş bilmeyen adamların elinde olursa böyle de baş ağrıtır işte... umarım en kısa zamanda çözülür.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Ocak 2007; 18:15:18 >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
7850 Mesaj
12 Ocak 2007; 23:37:31 

eninde sonunda direksiyon hidroliğinin de mutlaka değişmesi gerekir, sonuçta zamanla sıkışmaya olan direnci düşecektir sıvını, ama ne kadar zamnda olduğunu bilmiyorum.


_____________________________


  • 3 Kasım 2002: 0-1600cc ÖTV'si %27
  • 1 Ocak 2014: 0-1600cc ÖTV'si %45


 
5 Mesaj
13 Ocak 2007; 22:56:16 

DEĞİŞMENE GEREK YOK


_____________________________

mekanik le ilgili tüm sorularınınıza yardımcı olurum


 
16 Mesaj
14 Ocak 2007; 1:26:35 

Hidrolik yagi degistirmeye yok diye biliyorum, sadece eksiltince üzerine yeterince eklenir.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mayıs 2007; 14:06:00 

şu direksyon iş de ne sakat bende kafayı yiycem yakında.aracım ne yazıkki direksiyonu ford 2oo5 focus la aynı sertlikte o hidrolik benimki ise elektrohidrolik nedendir sizce.arkdaşımda fabia var 1.2 2005hb o bile kuş gibi benmkine göre


9702 Mesaj
14 Mayıs 2007; 15:34:00 

benim yeni focusta elektrikli ayarı var konfor , normal veya spor olarak serlik derecesini ayrlayabiliyorsun keyfine göre elektrikli motor buna göre yardımda bulunuyor direksiyona , super teknoloji tabii bozulmaz ise


_____________________________




9702 Mesaj
14 Mayıs 2007; 15:36:18 

her hidrolik yağının ömrü vardır.Uzun süre değiştirilmemiş ise değiştirmek faydalı olur .Ekleme yapmak da olayı çözer ancak farklı efsaflarda hidrolik yağı olmamalıdır.En uzun 5 senede bir yenilemek faydalı olur .Sentetik olanlar biraz daha uzun dayanıyor sanırım.
quote:

Orjinalden alıntı: Jamako

Hidrolik yagi degistirmeye yok diye biliyorum, sadece eksiltince üzerine yeterince eklenir.



_____________________________




9702 Mesaj
14 Mayıs 2007; 16:22:38 

birkaç resim ekliyorum , aslında rotary vana sistemi çok akıllıca buluşlardan biridir ,hidrolikli sistemler altında çalışma prensiplerini bilenler çok hayrandırlar bu işlere

0


0


Ekteki dosya (2)


_____________________________




707 Mesaj
13 Temmuz 2012; 16:05:13 

quote:

Orijinalden alıntı: FIRST BULLET

arkadaşlar aklıma takılan bir soru var bu direksiyon hidroliğinin bir ömrü var mı değiştirmek gerekir mi? eşimin 2001 polosu var ve son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

zaman içersinde direksiyon hidroliği özelliğini kaybeder hidrolik yağını değiştir sorun çözülmesse http://www.hidrolikdireksiyon.com konusunda uzman bir ekibe danışabilirsin


1189 Mesaj
30 Mayıs 2013; 7:03:53 

2005 1.3 fiat puntom var elektrikli direksiyonu var. (city modu)
birmot a sordum direksiyon yaginin değişim periyodu yokmuş. n
0
öbetçi ustayı aradım motorun altinda rekordan değişiyor sen degistiremezsin dedi.direksiyonda sorun yok elhamdulilah. kimi araclarda direksiyon yağı kabi var kapakli ,motor kaputunun içinde. kullanıcı kitapçığında tüm motor tipleri için seceneginde direksiyon yagi (sıvısı, fluid) her 80 binde değişmeli deniyor veya her 2 yılda bir. nerden degisilecegini de yazsana acayip acayip işler işte.fiat a mail atıp sormak lâzım. bilgisi olan varsa yazsin bi zahmet

işte kitapciktaki o şok edici bilgiler.
0

0


_____________________________

1.3 Multijet Shine 2005 Punto Beyaz


 
57 Mesaj
21 Temmuz 2013; 5:00:33 

Fren hidrolik yagini bal gibi degistirmek gerekiyor . Bozulan hidrolik yagi sivisi yuzunden direksiyon virajlarda toplamaz olmustu. içindeki yag leş gibiydi ama eksilmemisti kendim degistirdim ve resmen o direksiyonu toplamama sorunu ortadan kalkti ve direksiyon yumusadi. Boylece pratiktede anlasilmis olduki zaman icinde hidrolik yagi ozelligini yitiriyor ve is gormez hale gelebiliyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1596 Mesaj
27 Temmuz 2013; 20:39:10 

Zamanla bozulur direksiyon hidroliği ve kendisi otomatik vites sıvısıdır fren hidroliği koymaya kalkmayın. 2 yılda bir değiştirirseniz iyi olur. Ben hazneyi enjektörle boşaltıp yerine dolduruyorum . Bunu da birkaç kez yapınca yağın iyice yenilendiğini düşünüyorum. Değiştirecekseniz de iyi araştırın doğru atf koyun. Ayrıca aracım 9 yaşında ve geçenlerde tüm amortisörleri söktürüp yenilettim. Amortisör rulmanları rulmanlıktan çıkmış haldeydi. Eğer zor dönme sorununuz varsa rulmanları da yeniletin çok masraf tutmuyor iki rulmana 60 tl verdim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 27 Temmuz 2013; 20:39:27 >


_____________________________



1189 Mesaj
23 Ağustos 2013; 7:55:26 

quote:

Orijinalden alıntı: Sozuak

Zamanla bozulur direksiyon hidroliği ve kendisi otomatik vites sıvısıdır fren hidroliği koymaya kalkmayın. 2 yılda bir değiştirirseniz iyi olur. Ben hazneyi enjektörle boşaltıp yerine dolduruyorum . Bunu da birkaç kez yapınca yağın iyice yenilendiğini düşünüyorum. Değiştirecekseniz de iyi araştırın doğru atf koyun. Ayrıca aracım 9 yaşında ve geçenlerde tüm amortisörleri söktürüp yenilettim. Amortisör rulmanları rulmanlıktan çıkmış haldeydi. Eğer zor dönme sorununuz varsa rulmanları da yeniletin çok masraf tutmuyor iki rulmana 60 tl verdim.

Hazneyi boşaltıp yenisiyle doldurmanız yetersiz
çünkü haznedeki devirdaim yapmıyor, sisteme karışıp fayda sağlamıyor(bildiğim kadarıyla)
sistem borularında kalan yağın da boşaltılıp değişmesi lazım
aynı fren hidroliği değişimi gibi
youtube da konuyla alakalı videolara bakabilirsiniz

fiat punto 2005 multijette eps elektrikli direksiyon var
periyodik bakım klavuzunda 80 bin km de bir yağını değiştirin deniyor
yalnız bizim araçta direksiyon yağı haznesi yok
yağ eps rack denen parçanın içinde muhtemelen
bu parçaya bağlı boru hortum da yok
pompaya da bağlı olmadığını arkadaşlar belirtiyorlar
sadece iki yanda körükleri görünüyor

servislere sordum değişeni var değişmeyeni var seninki değişmiyor dedi
kaç yeri aradım durum aynı

değişmesi gerektiğini düşünen veya nasıl değiştirildiğini açıklayabilecek olan var mı?
yağını bile aldım
atf dex3 tutela (orijinali)


_____________________________

1.3 Multijet Shine 2005 Punto Beyaz


 
2224 Mesaj
28 Ağustos 2013; 16:29:59 


ben de ayni durumdayım. cevap çıkmadı. bi bakım yok sanırım.



 
717 Mesaj
2 Aralık 2013; 13:26:14 

Bu işin gerçek standartını bilen yok mu


_____________________________

seyis 61


9702 Mesaj
2 Aralık 2013; 15:48:11 

standartı ekte bulabilirsiniz

http://www.monitor.co.u.../-/qrea45z/-/index.html

Bu mesajda bahsedilenler: seyis61


_____________________________




1214 Mesaj
2 Aralık 2013; 20:13:43 

Her sıvının bir ömrü var. Değişmesine gerek olmaz olurmu bal gibide var değiştirince direksiyon tabi yumuşar. Madem yağlama özelliği yok neden yağ koyuyolar o zaman su koysalarya!


_____________________________



 
2 Mesaj
16 Aralık 2013; 22:45:08 

citröen xsara arabamın bugün direksiyonu sertleşti anlam veremedim hiç bişey yoktu hidroliğe baktım seviyesi iyiydi yağı değiştirsem düzelirmi acaba


_____________________________



 
3090 Mesaj
17 Aralık 2013; 0:41:51 

yağ eskimesinden dolayı birden bire direksiyon sertleşmez. pompa ile ilgili bir sıkıntı yaşıyor olabilirsiniz...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


13 Mesaj
6 Mayıs 2014; 19:27:49 

quote:

Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


Hazneyi boşaltıp yenisiyle doldurmanız yetersiz
çünkü haznedeki devirdaim yapmıyor, sisteme karışıp fayda sağlamıyor(bildiğim kadarıyla)
sistem borularında kalan yağın da boşaltılıp değişmesi lazım
aynı fren hidroliği değişimi gibi
youtube da konuyla alakalı videolara bakabilirsiniz

fiat punto 2005 multijette eps elektrikli direksiyon var
periyodik bakım klavuzunda 80 bin km de bir yağını değiştirin deniyor
yalnız bizim araçta direksiyon yağı haznesi yok
yağ eps rack denen parçanın içinde muhtemelen
bu parçaya bağlı boru hortum da yok
pompaya da bağlı olmadığını arkadaşlar belirtiyorlar
sadece iki yanda körükleri görünüyor

servislere sordum değişeni var değişmeyeni var seninki değişmiyor dedi
kaç yeri aradım durum aynı

değişmesi gerektiğini düşünen veya nasıl değiştirildiğini açıklayabilecek olan var mı?
yağını bile aldım
atf dex3 tutela (orijinali)

EPS SİSTEM, HİDROLİK DEĞİL ZATEN, YAĞI POMPASI DA YOK BİLDİĞİM KADAR. DİREKSİYON MİLİNİN ALTINDA ELEKTRİK MOTORU VAR. SENİN ARACINDA DİREKSİYONU YUMUŞATMA VE ERTLEŞTİRME AYARI YOK MU, BAZI PUNTOLARDA VAR, BU DÜĞME O MOTORUN VOLTAJINI AYARLAYARAK YAPIYOR, VE HİDRİLİK SİSTEMDEN DAHA AZ YAKIT SARFİYATI SAĞLIYOR.


_____________________________

Otomobil araçtır, amaç olmamalı.

Laguna II 1.6 Expression 2004 Füme 106.000


 
2224 Mesaj
10 Mayıs 2014; 8:39:21 


quote:

Orijinalden alıntı: keltaşlı


EPS SİSTEM, HİDROLİK DEĞİL ZATEN, YAĞI POMPASI DA YOK BİLDİĞİM KADAR. DİREKSİYON MİLİNİN ALTINDA ELEKTRİK MOTORU VAR. SENİN ARACINDA DİREKSİYONU YUMUŞATMA VE ERTLEŞTİRME AYARI YOK MU, BAZI PUNTOLARDA VAR, BU DÜĞME O MOTORUN VOLTAJINI AYARLAYARAK YAPIYOR, VE HİDRİLİK SİSTEMDEN DAHA AZ YAKIT SARFİYATI SAĞLIYOR.


fakat eps nin arıza ihtimali daha fazla.




< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » DİREKSİYON HİDROLİĞİ DEĞİŞMELİ Mİ?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469