< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FIRST BULLET -- 8 Ocak 2007; 15:21:56 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FIRST BULLET -- 8 Ocak 2007; 15:21:56 > |
direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi. genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince : direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Ocak 2007; 18:15:18 > |
|
|
|
|