Şimdi Ara

DİREKSİYON HİDROLİĞİ DEĞİŞMELİ Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
3
Favori
101.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aklıma takılan bir soru var bu direksiyon hidroliğinin bir ömrü var mı değiştirmek gerekir mi? eşimin 2001 polosu var ve son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FIRST BULLET -- 8 Ocak 2007; 15:21:56 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoog

    üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak vede yüksek hızlarda sertleşmiyorda artık:(
    bi fikri olan veya bu sorunu yaşamış olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum
    bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

    direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

    genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
    direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...
  • herılt yani. yeni hidrolik koysun. frenlerde tutmaz valla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanse110w

    herılt yani. yeni hidrolik koysun. frenlerde tutmaz valla.
    arkadaşında dediği gibi hidrolik eklesin daha yeni bi arkadaşın başına geldide
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluENight

    arkadaşında dediği gibi hidrolik eklesin daha yeni bi arkadaşın başına geldide

    Alıntıları Göster
    fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

    değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

    değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

    değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

    değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.

    Alıntıları Göster
    yardım için teşekkür ederim bu gün bir bakayım eksilme yarmı araç 6 yıllık mutlaka vardır eksilme
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    fren hidroliği denmiyor, direksiyon hidroliği deniyor. ne alakası var frenlerin tutmaması ile?

    değişmesi gerekmez arkadaşım. çünkü direksiyon sisteminde hidroliğin görevi, sağa sola giden direksiyon tamburunun rahat hareketini sağlamak, üzerindeki yükü hafifletmek. yani diğer hidrolik sistemlerdeki gibi yağlama görevini görmüyor. dolayısıyla, bozulması, işlevini kaybetmesi söz konusu değil. viskozitesini de kolay kolay kaybetmez, çünkü yapısını bozacak ısı, ışık, basınç vs. gibi etmenlerle ilişiği yok. değişmesi gerekmez. sadece eksilirse tamamlanır o kadar.




  • onun sebebi lastiklerden olabilir. benim tempranın da zor dönüyordu, lastikler değişince düzeldi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET
    ...son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinemre

    onun sebebi lastiklerden olabilir. benim tempranın da zor dönüyordu, lastikler değişince düzeldi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET
    ...son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    bende 2000 model vectra var direksiyon bazen hafifliyor bazen de zor donuyor kolarımı ağrıtacak seviyede ama ne surekli sert nede olması gerektiği gibi ne yapabilirim?????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtacr

    bende 2000 model vectra var direksiyon bazen hafifliyor bazen de zor donuyor kolarımı ağrıtacak seviyede ama ne surekli sert nede olması gerektiği gibi ne yapabilirim?????

    Alıntıları Göster
    direksiyon hidrolik pompasında sorun olabilir. hafif olması normal olan durum zaten. ama pompada sorun varsa ve bazen yağı döndüremiyorsa o zaman sertleşiyor olabilir. ilk aklıma gelen bu. bi göstermekte fayda var... yalnız bu pompa pahalı bi parçadır onu da söyleyeyim. ancak sorun giderilmezse başka parçalara da zarar verip masrafınızı katlayabilir. dikkatli olun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    direksiyon hidrolik pompasında sorun olabilir. hafif olması normal olan durum zaten. ama pompada sorun varsa ve bazen yağı döndüremiyorsa o zaman sertleşiyor olabilir. ilk aklıma gelen bu. bi göstermekte fayda var... yalnız bu pompa pahalı bi parçadır onu da söyleyeyim. ancak sorun giderilmezse başka parçalara da zarar verip masrafınızı katlayabilir. dikkatli olun...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    direksiyon hidrolik pompasında sorun olabilir. hafif olması normal olan durum zaten. ama pompada sorun varsa ve bazen yağı döndüremiyorsa o zaman sertleşiyor olabilir. ilk aklıma gelen bu. bi göstermekte fayda var... yalnız bu pompa pahalı bi parçadır onu da söyleyeyim. ancak sorun giderilmezse başka parçalara da zarar verip masrafınızı katlayabilir. dikkatli olun...



    sınavlardan sonra gostermeyi dusunuorum!!!!! tesekkur ederim verdiğin bilgi için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtacr

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    direksiyon hidrolik pompasında sorun olabilir. hafif olması normal olan durum zaten. ama pompada sorun varsa ve bazen yağı döndüremiyorsa o zaman sertleşiyor olabilir. ilk aklıma gelen bu. bi göstermekte fayda var... yalnız bu pompa pahalı bi parçadır onu da söyleyeyim. ancak sorun giderilmezse başka parçalara da zarar verip masrafınızı katlayabilir. dikkatli olun...



    sınavlardan sonra gostermeyi dusunuorum!!!!! tesekkur ederim verdiğin bilgi için

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar buna benzer bir sorunda benim 2002 corolla 1.6 sol eski kasa aracımda var
    aracımı servise vermiştim vede değişen hidrolik yağından sonra direksiyon aşırı hassas !
    yani en ufak kıpırdamada arabayı yolda tutmak mesele. 3 kez servise geri götürdüm 2 kez test sürüşü yaptık, ama birtürlü yaşadığım sıkıntıyı aksettiremedim.
    direksiyonun normalden daha hassas olması gibi bir kavram varmıdır?
    eğer böyle birşey varsa; neden kaynaklanıyor olabilir?




  • üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak vede yüksek hızlarda sertleşmiyorda artık:(
    bi fikri olan veya bu sorunu yaşamış olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoog

    üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak vede yüksek hızlarda sertleşmiyorda artık:(
    bi fikri olan veya bu sorunu yaşamış olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum
    bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

    direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

    genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
    direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

    direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

    genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
    direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

    direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

    genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
    direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...



    Çok teşekkür ederim açıklamaların için arkadaşım. Dediğin gibi direksiyonum daha önce yüksek hızlarda sertleşiyordu. Bu benim arabamda da elektrohidrolik bir sistem olduğunu gösteriyor.Fakat hidrolik yağı değiştikten sonra her hızda aynı yumuşaklıkta olduğunu farkediyorum. 3 kez servise gittim ama her seferinde birşey yok herşey normal cevabıyla karşılaştım. Üstelik servisteki elemanların bazısı hıza duyarlı sertleşen direksiyon diye bir sistem hiç duymadıklarını böyle birşey olmadığını, bunu nerden duyduysam asılsız olduğu yönünde abuk subuk cevaplarda verdiler. Bende servisten umudumu kestim artık. Direksiyonun daha yumuşak gelmesi belki psikolojik olabilir ama sertleşmemesi sürüş emniyetimi ciddi olarak tehdit ediyor çünkü kafam hep burada.Bu konuda yardım alabileceğim bir usta biliyormusun? Ayrıntılı açıklamaların için tekrar teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoog

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

    direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

    genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
    direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...



    Çok teşekkür ederim açıklamaların için arkadaşım. Dediğin gibi direksiyonum daha önce yüksek hızlarda sertleşiyordu. Bu benim arabamda da elektrohidrolik bir sistem olduğunu gösteriyor.Fakat hidrolik yağı değiştikten sonra her hızda aynı yumuşaklıkta olduğunu farkediyorum. 3 kez servise gittim ama her seferinde birşey yok herşey normal cevabıyla karşılaştım. Üstelik servisteki elemanların bazısı hıza duyarlı sertleşen direksiyon diye bir sistem hiç duymadıklarını böyle birşey olmadığını, bunu nerden duyduysam asılsız olduğu yönünde abuk subuk cevaplarda verdiler. Bende servisten umudumu kestim artık. Direksiyonun daha yumuşak gelmesi belki psikolojik olabilir ama sertleşmemesi sürüş emniyetimi ciddi olarak tehdit ediyor çünkü kafam hep burada.Bu konuda yardım alabileceğim bir usta biliyormusun? Ayrıntılı açıklamaların için tekrar teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    usta konusunda tavsiyede bulunamıyorum maalesef. hele bir de bu konuda yetkili servis bile böyle saçmalamışsa diyecek bi şey bulamıyorum. aracın toyotaydı dimi. üstelik hıza duyarlı hidrolik direksiyon olayını ben ilk toyotada görmüş olmama rağmen ve özellikle bu konuda japonlar öncülük etmiş olduktan sonra bu arkadaşların böyle bi şeyi duymamış olması hakkaten şaşırtıcı. ben olsam o servise bi daha uğramazdım ve durumu da toyota türkiye'ye hatta japonya genel merkeze bile bi maille bildirirdim. demek hıza duyralı hidrolik direksiyon yokmuş. Allah Allaaahhh... hala şaşkınlık içindeyim...

    o zaman bu arkadaşlara şu araçların hidrolik direksiyon sistemlerini incelemelerini önerin lütfen. belki bi şeyler öğrenirler :

    citroen C5
    chevrolet lacetti
    fiat marea
    hyundai sonata
    renault megane
    ve sayısız markanın sayısız modeli...

    ayrıca bi de şu fotoğrafı gösterin kendilerine :



     DİREKSİYON HİDROLİĞİ DEĞİŞMELİ Mİ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoog

    üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak vede yüksek hızlarda sertleşmiyorda artık:(
    bi fikri olan veya bu sorunu yaşamış olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: hoog

    üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak


    haaa bu arada aklıma bi şey daha geldi. eskisine göre daha yumuşak demişsin ya : direksiyonun hidrolik pompasının motordan tahrik alarak çalışığını söylemiştim. bu kayışın gerginliğini ayarlayan bi de kayış gergisi bulunur. eğer bu kayış gergisi eskiden gevşekti de sonra serviste hidrolik yağını değiştirirken onu da gerdilerse ondan da yumuşamış olabilir. gerçi o kayış gevşek olur ve boşta dönerse ya da aralarda kayışı kaçıracak olursa felaket de ses yapar ama belli de olmaz tabii, ses yapmıyor da olabilir. zayıfta olsa ihtimal ihtimaldir. ancak bu hıza duyarlı olması ve olmaması konusunda ciddi bi muamma var onu netleştirmen gerekir bence...

    edit : tabi bu bakım aşamasında hıza duyarlı sistemin elektrik bağlantılarını çıkarıp sonra takmadılarsa ya da ne bileyim konnektörlerini oturtmadılarsa hıza duyarlılık özelliğini bundan dolayı da kaybetmiş olabilirsin. belki de çok basit bi çözümü var ama iş bilmeyen adamların elinde olursa böyle de baş ağrıtır işte... umarım en kısa zamanda çözülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Ocak 2007; 18:15:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: hoog

    üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak


    haaa bu arada aklıma bi şey daha geldi. eskisine göre daha yumuşak demişsin ya : direksiyonun hidrolik pompasının motordan tahrik alarak çalışığını söylemiştim. bu kayışın gerginliğini ayarlayan bi de kayış gergisi bulunur. eğer bu kayış gergisi eskiden gevşekti de sonra serviste hidrolik yağını değiştirirken onu da gerdilerse ondan da yumuşamış olabilir. gerçi o kayış gevşek olur ve boşta dönerse ya da aralarda kayışı kaçıracak olursa felaket de ses yapar ama belli de olmaz tabii, ses yapmıyor da olabilir. zayıfta olsa ihtimal ihtimaldir. ancak bu hıza duyarlı olması ve olmaması konusunda ciddi bi muamma var onu netleştirmen gerekir bence...

    edit : tabi bu bakım aşamasında hıza duyarlı sistemin elektrik bağlantılarını çıkarıp sonra takmadılarsa ya da ne bileyim konnektörlerini oturtmadılarsa hıza duyarlılık özelliğini bundan dolayı da kaybetmiş olabilirsin. belki de çok basit bi çözümü var ama iş bilmeyen adamların elinde olursa böyle de baş ağrıtır işte... umarım en kısa zamanda çözülür.

    Alıntıları Göster
    eninde sonunda direksiyon hidroliğinin de mutlaka değişmesi gerekir, sonuçta zamanla sıkışmaya olan direnci düşecektir sıvını, ama ne kadar zamnda olduğunu bilmiyorum.




  • DEĞİŞMENE GEREK YOK
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ri-car

    DEĞİŞMENE GEREK YOK
    Hidrolik yagi degistirmeye yok diye biliyorum, sadece eksiltince üzerine yeterince eklenir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamako

    Hidrolik yagi degistirmeye yok diye biliyorum, sadece eksiltince üzerine yeterince eklenir.

    Alıntıları Göster
    şu direksyon iş de ne sakat bende kafayı yiycem yakında.aracım ne yazıkki direksiyonu ford 2oo5 focus la aynı sertlikte o hidrolik benimki ise elektrohidrolik nedendir sizce.arkdaşımda fabia var 1.2 2005hb o bile kuş gibi benmkine göre




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.