Şimdi Ara

DİREKSİYON HİDROLİĞİ DEĞİŞMELİ Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
3
Favori
101.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aklıma takılan bir soru var bu direksiyon hidroliğinin bir ömrü var mı değiştirmek gerekir mi? eşimin 2001 polosu var ve son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FIRST BULLET -- 8 Ocak 2007; 15:21:56 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoog

    üstelik direksiyonum eskisine göre daha yumuşak vede yüksek hızlarda sertleşmiyorda artık:(
    bi fikri olan veya bu sorunu yaşamış olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum
    bi başka topicte daha aynı şeyi sormuşsunuz. orda da yazdım ama buraya da yazayım. direksiyonun düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda sertleşmesi olayı her hidrolik direksiyon sistemi için geçerli bir olay değildir.

    direksiyon sistemi, elinizde tuttuğunuz direksiyon simidinin dikey olan hareketini, sonsuz bir dişli üzerinden difransiyel sistemine benzer bir sistemle yatay harekete döndürmek üzerine kurulu bir sistem. bu dişlilerin olduğu kutuya da direksiyon kutusu deniyor. hidrolik olmayan sistemlerde, bu dişlilerin birbirlerine olan dirençleri ve yine yolun direncinden dolayı döndürme hareketinin zor olması olayını hidrolik direksiyon sistemlerinde yağ yardımıyla aşmışlar. direksiyon hidrolik kutusu içine konulan yağı, hareketini motordan bir kayışla alan bir hidrolik pompası ile bu kutu içerisinde döndürerek dişlilerin daha rahat hareket etmesini ve direksiyonun yumuşamasını sağlamışlar. eğer standart bir hidrolik direksiyon sistemine sahipseniz, motordan gelen döndürme hareketi sürekli aynı devirde olduğundan ve bu hidrolik pompası direksiyon kutusuna aynı hızda yağ bastığından, aracın hızı ne olursa olsun direksiyonunuzun yumuşaklığı aynıdır. yani düşük hızlarda da yüksek hızlarda da direksiyonunuz yumuşaktır. (hızlandıkça yerle temas azaldığından tekerlek direnci de düşecek ve çok yüksek hızlarda bir miktar daha yumuşayacaktır ama genelde bu yumuşama hissedilemeyecek kadar az olduğundan pek dikkate alınmaz ve her hızda direksiyon yumuşaklığı aynıdır denir). şimdi bu sistemi biraz daha geliştirip, dirksiyonun değişik hızlarda değişik sertlikte olması sağlandı. bunun için de elektronik bir devre ile aracın hızı denetlenip, hidrolik pompasının devir sayısı değiştirilerek, pompanın düşük hızlarda yüksek devirde, yükek hızlarda düşük devirde çalışması sağlandı ve böylece şehir çinde daha yumuşak, ama şehir dışında ya da daha yüksek hızlarda direksiyon daha sert hale getirilerek ufak hareketlerde aracın hızından dolayı yoldan çıkması önlenmeye çalışıldı. bu sisteme de elektrohidrolik direksiyon sistemi dendi.

    genel çalışma sistemleri böyle. şimdi sizin sorununuza gelince :
    direksiyonum yüksek hızlarda sertleşmiyor dediğinize göre eskiden sertleşiyordu şimdi sertleşmiyor demek istiyorsanız, yani aracınızda bahsettiğimiz elektrohidrolik direksiyon sistemi var idiyse o zaman bahsi geçen bu hız kontrol kısmına bakılması lazım. yani bu sistemde bir sıkıntı var demektir. ama eğer aracınızdaki sistem geleneksel hidrolik direksiyon sistemi ise zaten eskiden olduğu gibi şimdi de hangi hızda olursanız olun yumuşaklığı sabit kalacaktır. hidrolik yağı değişti daha yumuşak oldu dediğiniz noktaya da gelirsek, direksiyon sisteminde kullanılan yağ, yukarıda da söylediğimiz gibi öyle kolay kolay bozulan bir yağ değildir. dolayısıyla eskisi ile yenisi arasında akışkanlık olarak pek bir fark yoktur. bahsettiğiniz durum ya hidrolik yağınız değiştiği için psikolojik olarak daha yumuşak hissetmenizden kaynaklanıyordur ya da eskiden hidrolik seviyesi düşmüştür, yağı değiştirirken bu düşük seviyeyi tamamladıkları için bir miktar daha yumuşama olmuş olabilir. ama dediğiniz kadar bir yumuşamayı, hidrolik yağının eskisini yenisi ile değiştirerek elde edemezsiniz. umarım yardımcı olmuşumdur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FIRST BULLET

    arkadaşlar aklıma takılan bir soru var bu direksiyon hidroliğinin bir ömrü var mı değiştirmek gerekir mi? eşimin 2001 polosu var ve son aylarda direksiyonun eskisine göre zor döndüğünden şikayetci yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    zaman içersinde direksiyon hidroliği özelliğini kaybeder hidrolik yağını değiştir sorun çözülmesse http://www.hidrolikdireksiyon.com konusunda uzman bir ekibe danışabilirsin
  • Arkadaşlar selam. Sizler için direksiyon hidroliği değişim videosu hazırladım. Umarım beğenirsiniz.

    https://youtu.be/DS0MZwQiWyE
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Vezir hocam cevabınız için teşekkür ederim. Aracımın (2000 model b5 passat) direksiyon hidroliği kabı üzerinde "Use Only Mineral Hydraulic Fluid G002000" ibaresi var. Yalnız epeyce araştırdım. Bu yağ artık mineral olarak üretilmiyor. Vw' nin de bu konuda değişime gittiğini öğrendim. G002000 standardını karşılayan yalnızca sentetik yağlar mevcut.

    https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/article/febi/06161?make=Volkswagen

    Bu durumda, sentetik yağ ile değişim yapmak sizce risk taşır mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    Ben sizin mesajınızdan sonra araştırdım

    Febi 6162 ,mineral
    Febi 6161 ,sentetik olmalı

    Mineral yazdığı için mineral kullanmanız doğru olur .

    Satıcılara mesaj atarak ürünün mineral olup olmadığının garantisini almadan sipariş vermeyin. Çoğu zaman farklı fotoğraf koyabiliyorlar ,copy paste işleri

    https://www.europaparts.com/power-steering-fluid-06162-febi-bilstein.html


    https://www.trendyol.com/febi/06162-opel-volkswagen-citroen-yesil-direksiyon-yagi-1-litre-p-36541761

    https://m.n11.com/febi-6162-atf-1lt-febi-direksiyon-yag-yesil-vw-audi-seat-w-P542243557

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.