Şimdi Ara

Rubik küpü ilk kez 1 saniyeden az sürede çözüldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rubik küpü ilk kez 1 saniyeden az sürede çözüldü 

    Rubik küpünü en hızlı şekilde çözebilen insan Lucas Etter isimli 14 yaşındaki bir genç. Küpü 4.904 saniyede çözerek önemli bir başarıya imza atan Etter'dan daha iyi performans sergileyen insan olmasa da robotlar bu konuda oldukça başarılı. Kısa bir süre önce geliştirilen robot rubik küpü çözme rekorunu 3.253 saniyeden 1.04 saniye gibi önemli bir seviyeye çekmişti.

     

    Adam Beer'ın geliştirdiği yeni robot ise akıl küpünü ilk kez bir saniyeden daha kısa sürede çözmeyi başardı. İlk etapta küpü iki kenarından fotoğraflayan robot bu sayede her bir fotoğraftan üç yüzeyin renk analizini yapabiliyor. Renk analizi sonrasında Rubik küpü konusunda uzman Herbert Kociemba'nın iki evreli algoritması ile problem çözülüyor ve bir başka uzman Tomas Rokicki'nin yöntemiyle uygulanıyor. 

     

    Matematiksel işlemlerin ardunio üzerinde bulunan bir mikroişlemci tarafından yapılması ve küpün çözülmesi ise 877 milisaniye gibi çok kısa bir sürede tamamlanıyor. Küpü 20 hamlede çözen robot her ne kadar bir saniyenin altına inme konusunda ilk olsa da bu rekor yetkili merciler tarafından onaylanmadığı için henüz Guiness'e girebilmiş değil. Adam Beer'ın kısa bir süre sonra yetkilileri çağırarak rekoru resmileştirmesi bekleniyor.

     

     









  • feyk

  • tek derdimiz rubik kuptu zaten...

  • anlamadığım her sefer de aynı derecede mi zorluğa sahip oluyor. bunun yaptığı daha az bozulmuştur belki.

  • 4.9 saniyede çözen insanlar, 1 saniye altında çözdürecek algoritmayı üreten insanlar, robotik uygulamasını geliştiren insanlar.

    Bunları okudukça kendimi aptal gibi hissediyorum. 5 saniyede küpü bir kere anca döndürüyorum :)

  • Tamam algoritma hızlı çalışıyo da, aletin hareketler bi insanınkinden çok daha hızlı. O yüzden karşılaştırma yapılacaksa bu işi yapan diğer robotlarla karşılaştırmak daha mantıklı.

    Hayabusa ile Usain Bolt'u 100 metre süresinde karşılaştırmak gibi olur yoksa
  • Şunu bi tamamlayamadım bende :)

  • stophart kullanıcısına yanıt
    evet, bozmak içinde algoritmalar var ikisinede aynısı uygulanırsa eşit zorlukta olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 11 Şubat 2016; 0:42:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stophart

    anlamadığım her sefer de aynı derecede mi zorluğa sahip oluyor. bunun yaptığı daha az bozulmuştur belki.

    5 tane cozumun ortalamasi alinir.
  • bence o aleti'de insan yaptığı için insan kazanıyor yine :) ama alet başarılı olmuş....

  • gelsin ben karıştırayımda bi saniye de çözsün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz !

    yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece

    hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini

    malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !

    çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    bence o aleti'de insan yaptığı için insan kazanıyor yine :) ama alet başarılı olmuş....

    uzayli ilhamindan insan araci degilmidir hocam ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arel.gr -- 11 Şubat 2016; 9:23:30 >
  • bence bu kronometreyi sıfırlamak gibi bişey kronometredede sayılar nekadar ilerlerse ielrlesin sıfırlama düğmesine bastığınız zaman bir saniyede sıfırlar, burda önemli olan makinanın küpü karıştırırken ki performansı makina karıştırıyor ve adam üstdeki düğmeye basınca küp eski haline dönüyor yani sıfırlanıyor, bence karıştırıken her yaptığı hamleyi kaydediyor ve düğmeye basılınca bunları daha hızlı bi şekilde işleyerek geriye alıyor. küpü başka birisi karıştırıp bu makinaya verse eminim ki sıfırlama yapamaz, çünkü karıştırırken hangi hamleler yapıldı o veriler elinde yok.yada her karıştırma kombinasyonu hafızada kayıtlı ve hangi türde karıştırdıysa aynı şekilde onu geri alıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: eticin16

    bence bu kronometreyi sıfırlamak gibi bişey kronometredede sayılar nekadar ilerlerse ielrlesin sıfırlama düğmesine bastığınız zaman bir saniyede sıfırlar, burda önemli olan makinanın küpü karıştırırken ki performansı makina karıştırıyor ve adam üstdeki düğmeye basınca küp eski haline dönüyor yani sıfırlanıyor, bence karıştırıken her yaptığı hamleyi kaydediyor ve düğmeye basılınca bunları daha hızlı bi şekilde işleyerek geriye alıyor. küpü başka birisi karıştırıp bu makinaya verse eminim ki sıfırlama yapamaz, çünkü karıştırırken hangi hamleler yapıldı o veriler elinde yok.yada her karıştırma kombinasyonu hafızada kayıtlı ve hangi türde karıştırdıysa aynı şekilde onu geri alıyor.


    Arkadaş, nasıl yaptığını haberde anlatmış. belli bir algoritmaya göre çözüyor. tamam senin için imkansız olabilir. anlayamıyor olabilirsin. en azından anlamaya çalış.





  • Bazı arkadaşlar karıştırırken yapılan hareketin tersi yapılması gerekir diye düşünüyorlar. Hayır öyle değil. sen bir noktadan yürümeye başlasan. sonra dönsen dolaşsan zikzaklar çizsen. sonra sana deseler ki tekrar yürümeye başladığın noktaya dön deseler. dönmek için önceki geldiğin çizgiyi mi izlersin. yoksa en kısa yolumu kullanırsın. işte bunu çözen algoritma. her zaman en kısa yolu takip ediyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz ! yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)


    düz mantığı yanlış kurmuşsun. A noktasından çıksan ve zikzaklar çizerek yürüsen. sonra tekarar A noktasına en kısa zamanda dönmen istense ne yaparsın. geldiğin yolumu kullnırsın. yoksa en kısa yolumu kullanırsın. işte bunu çözen algoritma en kısa yolu seçiyor. be bu kübü ne kadar çok karıştırırsan karıştır en uzak nokta senin tahmin ettiğin kadar uzak olmuyor. yani dar bir alanda sonsuza kadar yürüyebilirsin ama hiç bir zaman çok uzağa gidemezsin.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz ! yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz ! yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)


    düz mantığı yanlış kurmuşsun. A noktasından çıksan ve zikzaklar çizerek yürüsen. sonra tekarar A noktasına en kısa zamanda dönmen istense ne yaparsın. geldiğin yolumu kullnırsın. yoksa en kısa yolumu kullanırsın. işte bunu çözen algoritma en kısa yolu seçiyor. be bu kübü ne kadar çok karıştırırsan karıştır en uzak nokta senin tahmin ettiğin kadar uzak olmuyor. yani dar bir alanda sonsuza kadar yürüyebilirsin ama hiç bir zaman çok uzağa gidemezsin.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.