Şimdi Ara

[DH]-------------Megane I Kulübü-------------[98-04] (340. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.148
Cevap
26
Favori
747.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 338339340341342
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    bazı modellerde arka kapılarda da eşya gözü olduğunu gördüm bu konuda bi bilgisi olan var mı acaba kapılarda vida yeri de gözükmüyo ama sonradan taksak olur mu ?

    Hocam ilk defa sizden duyuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ConroeMAC

    Merhabalar Baranel Hocam,

    Öncelikle zaman ayırıp uzun uzun yazdığınız için çok teşekkür ederim. Arıza oluştuğu gün yaptığım kısa incelemede arka panel bağlantı soketlerinin işlem gördüğünü tespit ettim. Tavsiyeniz üzerine bugün ilk iş o kısmı düzgün bir şekilde sökmeyi becerebilirsem iç kısımda temassızlık olup olmadığına bakacağım.

    Kapı ile ilgili (Şoför kapısı) benim de sorunum var. Kapattığım zaman içinden bir çarpma sesi geliyor sanıyorum ki Hoparlör ya da benzeri bir aksesuar boşta şuan. Onu da açtırıp baktırmam gerekiyor.

    Söylediğiniz işlemleri yaptıktan sonra tecrüblerimi sizinle paylaşacağım.

    Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim.

    Hocam kapı içeriden ses yapıyor ve özellikle bozuk yolda ses duyuluyor ya da kapı kapatma esnası ses geliyorsa, cam krikosu halatı, cam motoru, kilit, ve bağlantı elemanları sabitleyici plastik sabitleyiciler değilse, kısaca iç kısım. Muhtemelen hoparlör ve sıklıkla görülen içeriden kapı açma kolu yayı ses yapıyordur. Şöyle deneyin kapıyı örterken kolun boşluğunu hafif alın öyle çekin tam kolu çalıştırmadan. Orta vidasını söküp yay kısmı çok çok hafif yağlandığında bir daha yapmaz. Ben o parçayı sökmeyi bildiğimden tamamen söküp ayrı yağlar temizler tekrar iç uzantısını da bağlar geri takarım. Birde kapı kilit vidaları gevşediğinde duyulur şimdi arabaya inip tornavidaya baktım T 30X115 torna vida ile sıkılıyor. Birde genelinde kullanılan tornavida ise şimdi bakıyorum T 20 tornavida, bu iki tornavida arkadaşlar bagajda dursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 17 Şubat 2015; 20:44:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikonbilgisayar

    Selamlar,

    2002 Model Megane 1 Authentiqe 1.4 Motor 16v araç aldım, daha önce hiç lpg takılmamış, Biraz araştırdım, **** veya atiker mikro sistem lpg önerdiler. siz ne dersiniz? Atiker sorun yaratır mı?

    Hocam benim arabada lpg yok, lpg takan arkadaşıma bi ara sormuştum senin arabaya atiker olur demişti, Sizde biliyorsunuz bizim arabalarda birbirinden farklı motor tipleri kullanıldı, araçlar aynı model seri olsa bile. Size önerim motor isimi nosuna göre söyleyin ve araba model yıl, örneğin megane 1 kendi aracım için söylüyorum k7m motor 8v 1999.
  • valla hocam ben de sahibinden.com sitesinde gördüm birkaç arabada vardı aklıma takıldı. Scenic'lerde var belki sonradan o parcayı alıp takmıştır. Ayrıca kapının alt yüzeyi düz değil sanki o parca için öyle imal etmişler gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar arabamdan bir yıldır bi ses geliyordu ara ara, halen bulamadım. Ağustos böceğinin çıkardığı sese benziyor, oda en az 50 km yaparsam duyuluyordu. Bugün fark ettim ki çalıştırıp az ilerlediğimde bile duyuldu. Arkadaşın yanına gitmiştim akşam arkadaşı aldım ses daha belirgin duyulmaya başladı, yan koltukta oturan olunca, arkadaşı evine bıraktım aniden sesi kesti, ama yan bi süre sonra yeniden yan koltuk boşken bile yapmaya başladı. Ne olabilir, torpido boşalttım yok, koltuk ileri geri yaptım yok sağa sola baktım yok. Emniyet kemer tabancalarını sabitledim yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    valla hocam ben de sahibinden.com sitesinde gördüm birkaç arabada vardı aklıma takıldı. Scenic'lerde var belki sonradan o parcayı alıp takmıştır. Ayrıca kapının alt yüzeyi düz değil sanki o parca için öyle imal etmişler gibi

    Scenic kapı döşeme resimlerine baktım onlarda varmış. Geçi megane 1 yazıncada cepli arka kapı yedek parça resimleride çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 17 Şubat 2015; 21:49:47 >
  • o parçayı bulup taksak iyi olur aslında tanımlanamayan ses için o konuda ben de muzdaribim hem de yıllardır bi ara babam torpidoyu parçalayacaktı o derece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG dönüşümü düşünenler kitten ziyade tecrübeli usta bulsunlar.
    Benim araç 1.6 16V önce BRC taktırmayı düşündüm ama bulunduğum yerde tecrübeli usta olmadığından ve de fiyat daha uygun olduğundan Lovatoya yöneldim.
    Amorti ettim sayılır. (10.000 km den önce amorti etmez).
    Sonuç: Geçen hata litresi 2 liradan bir depo LPG aldım 37 litre diyelim ve 500 kmden fazla yol yaptım.
    37*2=74 lira sarfiyatım olmuş, km de 150 kuruş yapıyor neredeyse.Varsın lpg patlar diye birileri kendini kandırsın ki maliye LPGye vergiyi bindirmesin.

    LPG taktıracaklara ilkbaharı tavsiye ediyorum, yaz gezmeleri ile daha çabuk amorti olur.
    Atiker Lovato BRC ... artık kitler gelişti ve bizim motorlar için çok daha uyumlu istediğinizi taktırın montaj firmasına dikkat edin yeter.
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Hocam aynen söylediğiniz gibi kapı kapatma esnasında ses geliyor. Sanki kapının içerisinde bir parça bağımsız sağa sola çarpıyormuş gibi tok bir ses..

    (bu hoparlör de olabilir, olduğunu idda eden arkadaşlarım oldu sesi duyunca) Benden önceki sahibi maalesef arabanın bir kaç yerine uydur kaydır rötuşlar yapmış ki en sinir olduğum şeydir. Eğer el işçiliğiniz belirli bir standardın üzerinde değilse eldeki malzemelerle bu tarz onarımlar yapmak bazen durumu daha da vahim hale getirip ilerisi için daha fazla masraf çıkmasına sebep oluyor.

    Türk milleti olarak da "NİYE MASRAF EDEYİM, NASIL OLSA SATACAM" kafası ile yapılan ya da zamanında yapılmayan işler sonucunda bu güzelim araçlar bu hale geliyor.

    Kapının iç kısmı temsili resimdeki ile aynı, tabiki benim sorunlu olan kapı şoför kapısı. Fırsatım olursa bugün bi ustaya götürüp göstermek niyetindeyim. Zira kapının sökülmesini hiç görmedim açarken mekanik tırnak vb geçmeli parçalara zarar verebilirim korkusu yaşıyorum.

    Paylaşımınız için teşekkür ederim Hocam

    saygılar.




  • blackdıamond kullanıcısına yanıt
    Hocam o ağustos böceği gibi olan sesi internette araştırırken DH bizim forumda yaşayan arkadaşlar olmuş dün okudum, bir arkadaş el freni bağlantı teli yapar o sesi demiş. Geçen sene bende el fireni kolunu komple değiştirmiştim, hatta takarken teli hizalayan parçadan kendisi çıkmıştı usta yerleştirip geri takmıştı, muhtemelen tekrar yerinden çıktı. Bir ara götürüp sabitleyiciyi bile yenisini taktırırım, zaten bu işlemden sonra uzun yola çıkmıştım geçen sene ve yolda duymaya başlamıştım ve halen geliyor ses. İlginç dediğiniz gibi göğüs ve torpidodan yada koltuktan geliyormuş gibi ses.
  • ConroeMAC kullanıcısına yanıt
    Aynen dediğiniz gibi hocam nasıl olsa, birde işini iyi yapmayan iyi yapmak için erinen ustalar var.
    Arabaya hoparlör taktırdım, bıraktım ustaya başında da pek durmadım işine karışmak istemedim. Daha sonra cam açma butonu bozulunca söküp temizledim taktım çalıştı, (aklınızda bulunsun korna cam butonu kolay sökülüp temizle hava tut korna ıslanmışsa kurut topla çalışıyor, yıllardır sorun yok) bi baktım usta kapı ya montelemiş hoparlörü yeni delikler açmış. Ben söktüm olması gereken yere getirdim baktım vidalar iki sinde tam sıkmıyor hemen o iki vidayı daha geniş olanla değiştirip sıktım taş gibi oldu. Demek ki usta o iki vidayı alıp getirmeye erinmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 18 Şubat 2015; 17:39:46 >
  • Merhabalar Arkadaşlar,

    Yine yeni bir sorun ile karşınızdayım!

    Aracı motor soğuk olduğu zaman defalarca çalıştırıyorum bi sorun yok. Ama birkaç km mesafe yaptıktan sonra motoru durdurdum, tekrar çalıştırmak için marşa bastığımda marş motoru dönmesine rağmen ateşleme gerçekleşmiyor. Birkaç saat geçip motor tekrar soğuduktan sonra araba yine tek marş ile çalışıyor. Arkadaşlar buna benzer bir sorunla karşılaşan oldu mu çözümü nedir? Konu ile ilgili deneyimlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.

    Saygılarımla

    Not: Aracım 2001 Megane-1 Rxt. K4M motor tipi üzerinde sıralı sistem mimgas lpg mevcut. Denemelerinde benzine de aldım ama sonuç yine aynı. Motor ısısı ya da motor çalışırken ateşleme sağlayan hangi bileşen ise, motor tekrar soğuyana kadar çalışmaya engel oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ilk defa böyle bir sorun duyuyorum, acaba soğuk yada sıcakla ilgili değilde akü ile ilgili olamasın, gerçi bir çok nedeni olabilir bobin, elektrik dağıtan kablo, o kablonun isimi şu an aklımda değil kablo soket teması sorunu. O kablodan dolayı bende stop etme sorunları yaşadım kablo komple değişecekti ustam gerek yok deyip soket uclarını hafif büküp taktı o gün bu gündür sorun olmadı. Yada yakıt pompası veya filitresi. Bir çok neden olabilir.
    Hocam usta arızayı bulamaz ise beyini sıfırlayıp denesin. Beyinle alakalı olabilirmi diye önce ustaya sorun. Beyin sıfırlamak zor değildir, akü kutup başlarındn birini söker usta bir dakika kadar bekler, beyine elektrik gitmediginden beyin kendisini sıfırlar. Daha sonra kutup başını takıp beyine araca yeniden elektrik verir. Bu işlem arabaya zarar vermez düşünün arabanın aküsü bitti, ve yeni akü takılacak mecbur iki kutup başıda sökülülecek. Akü alınıp yeni akü takılacak yani beyine akım gitmeyecek, yeni akü ile akım verilecek. Ne olabilir teyp kodu saat ayarı bozulabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 19 Şubat 2015; 21:06:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Merhabalar Hocam, benim de ilk defa başıma böyle bir sorun geldi;

    Dün kardeşim arabayı tamirciye götürmek için evden çıkar. 6-7 km sonra lpg almak için durur ve araba bir daha çalışmaz... Hava bayağı soguk olmasına karşın arabanın içinde 2.5 saat beklemesi gerekti. Ben de bu esnada işyerindeyim bişey yapamadım tabi. Neticede araba çalışır ve kardeşim sanayinin yolunu tutar.. Ben bu arada araştırıyorum neden olabilir diye.

    "Manyetik Kaptör" diye bir parça ateşleme sistemine doğrudan bağlı ve megane serisi araçların kronik sorunlarındanmış (usta bu parçaya "krank sensörü dedi, aynı şey mi bilmiyorum ama resimlerini internetten bulup gösterdim emin olması için... Daha önceki kullanıcıların bu parça ile ilgili deneyimlerini okudum. Belirttikleri sorunlar bende de manyetik kaptör'ün arızalı olabileceğine işaretti. ( Bu arada Aküm 2 aylık yeni ) Kardeşimi arayıp durumu izah ettim, ustanın yanına gittiği zaman bu parçayı da gözden geçirmesini rica etmesini söyledim.

    Enteresan olan kısım ise kardeşim sanayideki tamirciye geldikten sonra, arabanın çalışmayacağına gayet emin bir şekilde kontağı kapatır! Sonra marşa basar ve araba tek marşta çalışır! sonra bir daha.. bir daha derken! Araba tekrar tutukluk yapmaz. Akabinde arızanın nerden olduğunu anlamak için bilgisayar bağlantısı yapmışlar. immobilizer hata vermiş, hatayı sildikten sonra araba yaklaşık 1 saat kadar daha rölantide çalışmış ama sıkıntı olmamış. Bu esnada kontak ve immobilizer kartını da kontrol ettirmiş sağolsun ama sıkıntı yok!..

    Bu esnada kaporta açıkken manyetik kaptör etrafındaki kabloları.. Belkide manyetik kaptör kablosunu da elle kontrol etti diye tahmin ediyorum. Çünkü usta o "o bölüme de baktım soketleri kontrol ettim, manyetik kaptör yeni değişmiş" dedi.

    Şimdi hatanın hangi parçadan kaynaklandığını bilmiyoruz, ama arıza enteresan bir şekilde çözüldü. Aracım otomatik vites olduğu için kaptör benim ulaşabileceğim bir yerde değilmiş. Konu ile tecrübesi olan arkadaşlar otomatik vites olan Megane'larda manyetik kaptörün yerinin zor olduğunu söylediler.

    Şimdilik bir sorun olmasa da ilerde aynı sorunu yaşamaktan korkar halde kullanıyorum arabamı. Dün resmen marş manyağı yaptım arabayı ama maalesef aynı hatayı tekrar verdiremedim. Tahminimce bir temas sorunu vardı ve kabloları kontrol ederken ya da oynatınca gitti. Nekadar kalıcı olacak bilmiyorum ama en olmadık yerde sorun çıkarmaz inşallah, diye umud ediyorum.

    Saygılarımla..




  • Arkadaşlar yazlık lastik almam gerek michelin, düşünüyorum bu aralar lastik fiyatı alan oldumu.
    Not: kışlıklar michelin gerçekten çok memnun kaldım sizlerde durum nasıl.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim kışlık lastikler de michelin 4 tanesini 700 tl ye almıştım 2 sene önce. Yazlıklar fulda marka orta derece memnunum diyebilirim ama bütçe meselesi bu işler ben continental ya da michelini tavsiye ederim bunların yanında kumho markasını da öneriyorlar bağımsız testlerde ilk 3 e 5 e girebilmiş hem fiyatı da makul seviyede ayrıca yan sanayi ürünü de değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaşanılan bölge soğuksa yumuşak, sıcaksa sent hamurlu lastik bakılabilir. (Yumuşak hamurlu lastik daha çabuk aşınır)
    Fakat ben yeni lastik alacak olsam orta kalitede Petlas tercih ederdim.
  • daha önce bahsettiğim , kendi montajım olan, araç içi sıcaklık göstergesi




  • blackdıamond kullanıcısına yanıt
    Tam aradığım nasıl yaptın nereden aldın, pillimi. Benim arabada sadece aydınlatma kısım ı var o kısım sende orijinal demi var sonradan mı taktın. Nereden buluruz alırız link.

    Not: sanırım sonradan takılmış üstteki çıkıntı pim midir başka bağlama imkanı yokmudur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 6 Mart 2015; 23:43:58 >
  • hocam bana maliyeti sadece 5 tl :) önce göstergede ve tavandaki plastik kısımda matkapla kılcal delikler açtım. Kol saati vidalarından daha ince olan vidalarla sabitledim tepede duran sivri parça sayesinde ölçüyor sıcaklığı. Sağ aynanın altında bulunan parçayla aynı işleve sahip :) gösterdiğiniz diğer parçalar orjinal ekstra bi parça kullanmadım. Ben küçük bi dükkandan almıştım (kablo küçük motor led lamba vs. Satan bi yer) heryerde bulabilirsiniz beyazdı griye boyadım aracın kaporta boyası vardı :) biraz el işçiliği biraz sabır bunun için yeterli :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 338339340341342
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.