Şimdi Ara

FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
4
Favori
7.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar 2.0 Twincam Fiat motorlarını tanıttığım konuya bugün bahsetmek istediğim 20v motorları dahil etmemiştim. Çünkü farklı bir döneme aittir.
    2.0 TwinCam Fiat konusunda buradan erişebilirsiniz..

    http://forum.donanimhaber.com/m_113330363/f_//tm.htm#113411989

    Forumdan birkaç arkadaşın isteği ve yukarıdaki konuda bahsi geçtiği için 20v motorlarından da söz etmek isterim.

    8v ve 16v Twincam motorları 99'a doğru yavaş yavaş güncelliğini kaybederken, ve değişken zamanlı Subap sistemlerinin ön plana çıktığı dönemlerde Fiat da bu geleneğe ayak uydurmuş VIS (Veriable Indictuon System)'i geliştirmiştir.

    Bu sistemi ilk olarak 16v Twincam Fiat motorunda denemiştir. Yıl 1993

    Aracın fotoğrafı burada, alt tarafta sistemin çalışması ve devamında kullanıldğı araçlar hakkında da bilgi vereceğim.

    Teknik özellikler:
    152 beygir- 6500 d/d
    182 NM Tork - 3500 d/d

     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


    Araçta Bosch Motronic M1.7 Elektronik modüller kullanılmıştır. Daha sonra VIS sistemini Fiat Magneti Marelli modülü üzerinden kullanacaktır.

    VIS SİSTEMİNİ ANLATMAK GEREKİRSE

    VIS sistemi motor üzerinde belli bir devir üzerinde kendini açar, Hava manifoldu ve üst kapak üzerinde daha kısa bir hava akış yolu barındırmaktadır. VIS valfi bunu belli bir devirden sonra açarak araca kısa yoldan ve daha fazla hava emişini sağlar. Şekille anlatmak gerekir ise.
     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


    Resim üzerinde görülen 19 ile 5 numara arasında kalan kırmızı ile işaretlenmiş kelebek hava emiş yolunu birbirinden ayıran kelebek. Şu an OFF konumunda VIS sistemi kendini aktif ettiğinde kelebek açılır. Bunu VIS Valfi gerçekleştirir.

    Bu sistem ana olarak 2.0 20v Fiat Marea HLX ve Fiat Bravo HGT' de kullanılmıştır. 2.0 16v Twincam motorlarından sonra 20V efsanesi başlamıştır. Bu motorlar 1996 yılında üretilmiş klasik sıralı silindir motordur ve VIS sistemi kullanılmamıştır. Bu araçlar 147 beygir güç üretmektedir ve 5 silindirdir..
    Ancak 2000 yılında VIS sistemi bu motorlara eklenmiştir. Araç aynı platform üzerinde + 8 beygir artış göstermiş(155hp) ve 186 NM Torku 3750 devir dakikada vererek başarısını göstermiştir.
    mk1 VIS sistemi BULUNDURMAYAN 5 Silindir 20v motor:
     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


    Bu da mk2 VIS sistemli motor.

     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


    Teknik özelliklere hızlanma değerlerini ekleyecek olursak

    Fiat Bravo hgt- 0/100 : 8.0 SN
    Fiat Marea hlx- 0/100 : 8.4 SN

    1996 yılından itibaren üretilen bu motorlarda Elektronik gaz kelebeği , hidrolik subaplar ve Buji başına tek ateşleme bobini gibi birçok yenilik getirilmiştir. Döneminde bu teknolojileri bu sınıfta taşıyan otomobil yoktu. Ve günümüz benzinli otomobilleri bu saydığım özellikleri hala taşımakta..

    2.4 FIAT STİLO ABARTH VE 2.4 MAREA HLX 20V

    Bu motorlarlar da 2.0 sıralı 5 silindir motorun sadece hacimsel olarak büyümüş halidir . ve 175 beygir güç üretmektedir.

     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


    20v - 5 Silindir VIS motorun bakımları da TWincam Fiat motorları gibi çok ağır ve zahmetlidir. Elektronik olarak çok fazla donanıma sahip olması da bunda etken tabii ki



    Sizlere 2.0 20v penceresinde VIS sistemi barındırmasa da özel bir araçtan bahsetmek isterim.

    Fiat COUPE 20VT Turbo Plus.. Araç 1996 Temelli 2.0 bravo hgt motorunun turbolanmış halidir. ve fabrikasyon olarak 220 beygir güce sahiptir.
     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


    aracın 0-100 hızlanması 6.2 SN ve tork değeri 310 NM / 2500 devirdir.
    Tasarım Pininfarinaya aittir. 300 KMH fabrikasyon hız kadranı mevcuttur. Türkiyede özel sipariş üzerine getirilmiş ve satılmıştır.
     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım

     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım

     FIAT 2.0-2.4 20V - VIS (Veriable Indictuon System) Tanıtım


    VIS sistemli HGT VE HLX videolarına denk geldiniz mi bilmiyorum ancak sizlerle paylaşmak isterim. Çok büyüleyici ve iz bırakan seslere sahipler. Canlı duymak farklı olsa da videolar burada:
    Özellikle bu videoda VIS sisteminin etkisini görebilirsiniz. 1.11 dakikada VIS sistemi kendini açıyor
    https://www.youtube.com/watch?v=iVTDtd9cNCg

    Bu sesi dinlemenizi öneririm...
    https://www.youtube.com/watch?v=ZzT5jXtihMA

    Bir başka Video...
    https://www.youtube.com/watch?v=Dhkxfc0Vp08

    Bu sisteme benzer birçok sistem diğer firmalarca mevcut yıllarda denenmiştir. Ancak her firmanın yorumunun kendine ait olması tek elden çıkmış olmaması farklılığı ortaya koyuyor.

    Fiat bu sistemi geliştirerek daha sonraları T-JET Ve günümüz Multiair motorlara çevirmiştir AMA VİS sistemi gönüllerde bir başkadır ve öyle kalacaktır.

    Keyifli seyirler..







  • Yine mavu yine harika bir konu Eline sağlık hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 24 Ocak 2016; 3:00:21 >
  • Hocam çok başarılı bir anlatım olmuş konularınıza bayılıyorum devamının gelmesi dileğiyle. 2.4 5 silindir olan motorun sesi çok güzel acaba hacimden mi yoksa silindirin 5 tane olmasından mıdır nedir aynı ses alfa 156 daki 2.4 jtd motorda da var sesi dizel olmasına rağmen devir yükseldikçe tok ve alttan gelen bir ses. Hocam ayrıca Twin Spark motorlar içinde bir anlatım bekliyorum. Teşekkür ederim. İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuya emek verilmiş teşekkürler.. Kapatun altında kırmızı motor taşıyan bir otomobile sahip olmak müthiş bir şey olmalı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar olumlu yorumlarınız için çok teşekkür ederim...
  • turbocharger41 kullanıcısına yanıt
    Hocam ben şuna bağlıyorum aslında bu ses ve performans konusunu.

    Ne kadar Fiat / Alfa romeo / Lancia motoru ile uğraştıysam ister dizel ister benzinli olsun ister 1.0 ister 2.4 olsun tasarımdaki agresifliği, malzeme kalitesini ve detay yorumlarını görüyorum.

    Motorun inanır mısınız takoz ile şasiye oturtulma şekillerine, yandan baktığınızda motorun duruş şekli blok / silindir kapağının öne doğru yatkın şekilde tutulup, şanzıman / aks tasarımlarında gördüğüm yorumu hiçbir otomobilde göremiyorum.. Ben buna bağlıyorum açıkcası Fiat grubu motorlarındaki agresifliği..

    Bu arada merak etmeyin sırada T-Spark var Teknik fotoğraflarını tamamlamak üzereyim. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 24 Ocak 2016; 2:52:11 >
  • Su forumda volkswagenmi opelmi konularindan ve bunlara art niyetli yorum yapanlar su adami biraz ornek alalimda ogretelim ogrenelim geliselim..
    Mesajlar fitne onyargi menfaat yerine bilgi tasisin insanlara bildiklerini bilmediklerine ogretsin..

    Hocam elinize saglik twincam motoru rover da kullaniyordu ozamanlarda cidden seri motorlar..
    Yalniz fiatin oldum olasi beceremedigi sey gorsel tasarim tek ciddi eksigi bence bu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı videolarda ''japon killer'' yazıları felan varVtec'e gönderme var sanırımGüzel makinalarmış ama şu 2.4 Abarth marea'lar ülkemize gelseymiş ne olurmuş yani
  • Elinize sağlık. 2.0t motorlu fiat Coupe lisedeyken hayalimdi o zaman süper sporlar 4-5 sn de 100 km ulaşırken 6,2 ulaşılabilir bir araç için harika bir değerdi gözümde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Forumda aslında benim de adım çıkmıştır Japoncu arkadaşlara çok sataşıyorum.

    Evet VTEC motorları savunanlarla o yıllarda İtalyan otomobilleriyle uğraşan insanlar arasında rekabet her zaman vardır. Bugün de devam ediyor bu.

    HGT ile VTI Vtec çok kıyaslanır Stock/Stock halde HGT 1 boy öndedir ama HGT'ye motor modifiyesi yapmak vtec'e yapılandan daha zor..

    Bir de her zaman şu idda da bulunuruz. Fiat ile uğraşan insanların Honda motoru toplaması zor değil. Ama bir Honda ustasının daha Fiat motorunu yürütmüşlüğü yoktur
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Doğrudur usta.Japon motorları genel olarak basit yapıda oluyor zaten Fiat'ın Bu sistem ile 8000 Rpm civarı çeviren motoru mevcutmu?Bilginiz vardır..
  • Hocam bir makine mühendisi adayı ve Marea sahibi olarak /HLX olmasada ağzım açık takip ediyorum.İmrendim açıkçası
    Devamı gelir inşallah.
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Fiat 131 Abarth serisi 7000 devirde 2.0 motor 230 beygir güç / 226 NM torku da 5000 devirde üretmiştir.

    VIS sistemi kullanan araçlar ise 6000-6750 devir arasında max. güç üretiyor.

    Ama yol otomobillerinde güncel olarak yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 24 Ocak 2016; 3:41:39 >
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Anladım bilgilendirme için teşekkürler
  • Eline sağlık abim. Her zamanki gibi çok güzel ve değerli bilgileri bir araya getirmişssin. Eline sağlık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Eline sağlık abim. Her zamanki gibi çok güzel ve değerli bilgileri bir araya getirmişssin. Eline sağlık..

    Tesekkur ederim kardeşim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık hocam güzel konu. Fiatın zamanında yaptığı en iyi motorlardan. Ses desen muazzam bi hlx yada hgt sürmeyenler çok şey kaybeder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle güzel konuları okuması keyifli oluyor ,çok teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat her zaman motor konusunda çok iyi olmuştur. Çok değerli bilgiler ve emek verilerek yapılmış bir çalışma. Elinize, emeğinize sağlık. Devamını bekliyoruz hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.